Suomen johtava salaliittoihin uskoja Yazka Vajauden Liiton ek-vaaliehdokkaaksi

Anonyymi

Kun Tiihoselle kelpaa ihan kaikki...

20

118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ihmekös tuo. Uskoohan Tiihonen itsekin salaliittoteorioita.

• Anonyymi

Joo, ihan samanlainen on tää Ossi. Mitä sakeampi juttu, sen varmemmin uskoo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, ihan samanlainen on tää Ossi. Mitä sakeampi juttu, sen varmemmin uskoo.

Yazka on asiallinen toimittaja-tyyppinen, joka tutkii asioita, ei välttämättä usko, vaan tutkii ja kertoo tietoja.

• Loistava valinta.

• Anonyymi

Ennustan noille Vapauden vastustajien Liitolle huikeaa 0,2% äänisaalista. Putinisteille ja Kremlin palveluksessa oleville sekin on toki liikaa.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Uskomatonta. Mitä noilla mielessä?

• Anonyymi

Tyhmiä riittää

• Anonyymi

Se on juuri hyvä juttu, että puolueessa on ihmisoikeuksia kunnioittavia ja erilaisia ehdokkaita.

• Anonyymi

Kyllä tulee ihan mahtava ehdokaskattaus :-)

• Anonyymi

Kokoelma erilaisia vajaita

• Anonyymi

Senkin leikkivät.

• Anonyymi

https://www.radiodei.fi/tuomas-enbuske-masennuksensa-taustoista-halusin-olla-alykkaampi-kuin-jumala/

Tuomas Enbuske masennuksensa taustoista: ”Halusin olla älykkäämpi kuin Jumala”
      Posted on31.3.2021

– Nuorempana minulla oli sellainen ajatus, että olen älykkäämpi kuin Jumala. Ajattelin voittavani Jumalan älyllisesti. Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä enemmän olen alkanut miettiä uskonasioita. Ajattelen kristinuskosta, että se on ehdottomasti hyvä asia, sanoo Tuomas Enbuske.

Toimittaja Tuomas Enbusken mielenterveys järkkyi viime talvena rajusti. Hän joutui useiksi viikoiksi psykiatriseen hoitoon. Diagnoosi oli vaikea masennus ja kaksisuuntainen mielialahäiriö.

Huomenna tiistaina lähetettävässä Radio Dein Ex-Criminals -ohjelmassa Enbuske avaa romahduksensa taustoja.

– Olin tosi masentunut ja mielisairaalassa. Mutta jo sitä ennen tuli asenne, että ateismissa ei mitään älykästä ja coolia, tunnustaa Enbuske Radio Deissä.

Hädän hetkellä 43-vuotias Enbuske kutsui apuun ystäviään ja kääntyi jopa korkeampien voimien puoleen.

Masentuneena hän otti yhteyttä entiseen europarlamentaarikkoon, luottoystävä Eija-Riitta Korholaan.

– Eija-Riitta Korhola rukoili puolestani. Sanoin hänelle, että voisitko, kun sinulla on paremmat yhteydet ylöspäin.

– Pyysin uskovaista ystävääni rukoilemaan. En siksi, etten olisi itse halunnut rukoilla vaan sen takia, että ajattelin sen olevan tilanteessani ulkokultaista. En liioin kyennyt miettimään itse sellaisia asioita, halusin vain kuolla.

Ennen vakavaa sairastumistaan Enbusken Twitter-viestit olivat toisentyyppisiä:
      ”Jumalan suhteen olen ateisti, Saatanan suhteen agnostikko.”

Tuomas Enbuskella on Twitterissä neljännesmiljoona seuraajaa. Masennuksen hetkellä Enbuske tajusi, että määrä ei korvaa laatua.

– Huomaisin sen vuoden aikana, että minulla on muutama hyvä ystävä.

”Onhan se vaikea ajatella, että Isis-taistelijat ovat Jumalalle yhtä rakkaita kuin muutkin.”

Radio Deissä Enbuske taustoittaa muuttunutta ajatusmaailmaansa sairausajan jälkeen.

– Varmaan näin ei saisi ajatella, mutta ajattelen ja sanon, että länsimainen yhteiskunta ja sen arvopohja on parempi kuin monen muun yhteiskunnan. Se ei johdu siitä, että ihmiset olisivat siellä huonompia – kaikki ihmiset ovat yhtä syntisiä. Se johtuu siitä, että siellä on eri järjestelmä ja eri usko.

– Olen luterilaiskristillisjuutalainen uskonnoton – toistaiseksi. Kulttuuriperinne minussa on, mutta olisin ulkokultainen, jos väittäisin olevani uskova – mutta en tiedä onko se lopullinen tila. Toivoisin voivani uskoa.

Enbusken mielestä kirkko voisi tuoda sanomaansa esiin suorasukaisemmin.

– Jotkut sanovat, että hyvät uskovaiset ovat sellaisia, jotka eivät tuputa toisille uskoa. Minä taas olen otettu siitä, että toista ihmistä kiinnostaa se, missä vietän iäisyyteni.

– Armo on kristinuskon hienoimpia sanomia – varsinkin kun armo on ihmiselle todella vaikeaa. Minullekin se on vaikeaa. Onhan se vaikea ajatella, että Isis-taistelijat ovat Jumalalle yhtä rakkaita kuin muutkin.

Julkkistoimittajan lähipiiriin ja laajempaan verkostoon kuuluu runsaasti julkisuuden henkilöitä. Enbuske tietää, miltä tuntuu pitää pärjäämisen ja pätemisen kulisseja yllä valokeilan keskellä.

– Veikkaan että moni on aika tyhjä ja surullinen. Kyllähän siinä huomion hakemisessa on paljon kyse siitä, että haetaan hyväksyntää. Ainakin minulla oli monta vuotta ja vuosikymmentä niin, että hain hyväksyntää. Rakkauttahan minä hain.

Teksti: Kai Kortelainen, kuva: Otavamedia / Lehtikuva

Tuomas Enbuske Radio Dein Ex-Criminals -ohjelmassa tiistaina 30.3. klo 22.03. Uusinta pääsiäissunnuntaina 4.3. klo 16.03. Kuuntele haastattelu podcastina:
      OSA I:

Äänitoistin

00:00

Nuolinäppäimillä ylös ja alas säädät äänenvoimakkuutta suuremmaksi ja pienemmäksi.
      OSA II:

Äänitoistin

Nuolinäppäimillä ylös ja alas säädät äänenvoimakkuutta suuremmaksi ja pienemmäksi.

Lue myös: Radio Dein ohjelmajohtaja Kai Kortelaisen kirjoittama pitempi juttu Tuomas Enbuskesta Seurakuntalainen.fi:ssä.

• Anonyymi

Koska yhteiskuntaa ei rakenneta inhimillisyydelle niin lapsia kidutetaan tarhasta lähtien.

https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000008969736.html

Sama jatkuu koulussa. Vaikka olisi pakkasta 25 niin lapset vaan pihalle verkkareissa.

Joka päivä voimme havaita eri tahoista miten sairas yhteiskunta Suomi on. Ei missään tippaakaan inhimillisyyttä.

• Anonyymi

Onko juku salaliitto, johon Yazka ei olisi uskonut?

• Anonyymi

Voi olla, jos ei ole vielä sellaista verkosta löytänyt. Löydettyään uskoo kyllä siihen.

• Anonyymi

Yazka lupasi muuttaa suomesta, jos Trump ei palaa prseidentiksi (viime vuoden vaihteeseen mennessä). Muuttiko?

• Anonyymi00020

ei.

• Anonyymi

Nimenomaan.
      Ossi on valmis ottamaan kenet tahansa listoilleen sillä todellisuudessa sillä heillä ei ole riittävästi omia ehdokkaita.
      Ossi haluaa päästä valtaan ja siksi hän vaatii mm VKKta vaaliliitton.
      Onneksi VKK puoluejohto on hereillä tämän pyrkyrin suunnitelmista.
      Rappareiden kanssa ei pidä tehdä yhteistyötä

• Anonyymi

Mä muistan kun Yazkalla ja sillä naispapilla oli joskus todella suosittu tv-talk show. Olisko ollut maikkarilla torstai-illassa?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä

Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain
      Maailman menoa
      371
      12385
    2. Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli

Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.
      Maailman menoa
      263
      5427
    3. Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia

Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom
      Maailman menoa
      215
      3947
    4. Purra vaatii: Työvelvoite maahanmuuttajille ja kantasuomalaisille pitkäaikaistyöttömille

Jos Perussuomalaiset ja Kokoomus ovat seuraavan hallituksen kaksi johtavaa puoluetta, on suomalaisille pitkäaikaistyöttö
      Perussuomalaiset
      200
      2665
    5. Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!

Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov
      Työ ja opiskelu
      15
      1992
    6. Onnea Maria ja Vilma Amazing Race -voitosta!

Maria Guzenina ja Vilma Vähämaa voittivat Amazing Race Suomi -kisan. Voiton hetkellä Guzenina paljasti, miksi valitsi Vi
      Tv-sarjat
      19
      1834
    7. Mikä on mielestäsi paras miestyyppi?

Esimerkit kärjistettyinä: a) perustavallinen/tasainen b) himourheilija c) varakas, turvallinen elättäjä d) puolikrimina
      Ikävä
      167
      910
    8. Martina Aitolehti

Instagramissa pomppas esille Martinan kumipallot. Ihan säikähin. Ja tää on Martina-ketju!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      271
      872
    9. No kolahtaako kukaan

Samalla tavalla kuin mä? Harmi kun et uskaltanut kohdata. Ehkä me löydetään jotkut muut jotka voi olla konkreettisempiak
      Ikävä
      74
      782
    10. Rippituoli

Kerro joku synkkä tai outo salaisuus, joka liittyy ikävääsi kaivattuasi kohtaan. Tee tunnustus anonyyminä. Se helpottaa
      Ikävä
      59
      746
    Aihe