Mikä on sielu?

Anonyymi

Ruumiin voi polttaa krematoriossa mutta ei sielua.
"KÄRSIESSÄÄN IANKAIKKISEN TULEN RANGAISTUSTA."

26

62

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Luuk. 23:40 Mutta toinen vastasi ja nuhteli häntä sanoen: "Etkö sinä edes pelkää Jumalaa, sinä, joka olet saman rangaistuksen alainen?"

• Anonyymi

Luuk. 12:5 Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.

• Anonyymi

Arvostetussa KJV:ssa puhutaan myös helvetistä.
        Adventisteilla ja Jehovan todistajilla on sama helvettitulkinta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Arvostetussa KJV:ssa puhutaan myös helvetistä.
        Adventisteilla ja Jehovan todistajilla on sama helvettitulkinta.

Jeesus vertaa rangaistusta sammumattomaan tuleen tarkoittaen helvetin rangaistusta.
        Jeesus: "Jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus vertaa rangaistusta sammumattomaan tuleen tarkoittaen helvetin rangaistusta.

Jeesus sanoo harhaoppisille ja epäuskoisille:
        >> Joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen.<<
        Jumalan Sanan mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus sanoo harhaoppisille ja epäuskoisille:
        >> Joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen.<<
        Jumalan Sanan mukaan.

Jeesus Kristus puhuu rangaistuksesta ja se on pahempi sielulle kuin elinkautinen rangaistus ruumiille.

- "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa Gehennan kaatopaikassa (Gehennastahan alkuteksti puhuu, ei helvetistä) uhrattiin lapsia epäjumalalle, ja niitä uhrattiin niin paljon, ettei tuli päässyt sammumaan koskaan. Kun uhrit olivat palaneet kartelli, ne jätettiin matojen syömäksi. Madot lisääntyivät niin nopeasti, että aina oli matoja saatavilla ruumiita syömään, joten madot eivät loppuneet koskaan. Ne eivät siis ehtineet kuolla, kun jo uutta lihaa oli saatavilla.

• Anonyymi

Mikä mahtaa olla adventtitotuuden mukainen pedonmerkki?

• Anonyymi

Miksei sielua voi polttaa?

Kerropas sitten minulle, että mitäs se sielu siellä tulessa oikein tekee? Ei sielu voi kärsiä, koska se on se pois palanut, jossa on ne kipureseptorit, hermot ja hermoradat sekä aivot, joita tarvitaan kivun tuntemiseen!

Ikuinen ei muuten tarkoita Raamatussa päättymätöntä. Sodoma ja Gomorra kärsivät Raamatun mukaan ikuisen tulen rangaistusta mutta ei siellä enää mitään tulta pala. Joonan ikuisuus kalan vatsassa kesti vain kolme päivää!!

• Anonyymi

Aloituksessa mainittu jae Juud.7, on väärin käännetty. Alkuteksti sanoo:

....prokeintai deigma pyros aioniou diken upekhousai
      ....osoittavat esimerkkiä ikuisen tuomiopäätöksen tulen kärsimisestä

Huomatkaa että Sodoman hävitys oli esimerkki ikuisen tuomiopäätöksen toimeenpanosta. Se oli nopea loppu.

Nyt ei siis puhuta mistään ikuisesta kärsimyksestä! Sodomaa ja Gomorraa ei ole vielä edes lopullisesti tuomittu, vaan niiden asukkaat herätetään tuomiopäivänä:

Matteus 10:15
      Totisesti minä sanon teille: Sodoman ja Gomorran maan on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin sen kaupungin.

Matteus 12:41
      Niiniven miehet nousevat tuomiolle yhdessä tämän sukupolven kanssa ja tulevat sille tuomioksi; sillä he tekivät parannuksen Joonaan saarnan vaikutuksesta, ja katso, tässä on enempi kuin Joonas.

• Anonyymi

Kovasti puhutaan sielusta, vaikka mistään sellaisesta ei ole pienintäkään havaintoa. Ihmisellä on tietoisuus olemassa olostaan. Sekö lienee se paljon puhuttu "sielu"? Kuolemattomuus on vieläkin mystisempi kuvitelma.

• Anonyymi

Sielu on sama kuin mieli.

• Anonyymi

Jeesus puhuu sammumattomasta tulesta.
      Adventistit ja Jehovan todistajat puhuvat kaatopaikasta (Gehennasta).
      Adventistit eivät edes tiedä mikä on sielu ja pedonmerkki.

• Anonyymi

Sammumaton tuli paloikin juuri siellä Gehennassa, vaikkei se kaatopaikka ollutkaan. Vähänpä sinä tunnet raamatunhistoriaa.

• Anonyymi

Miten adventistit selittävät polttohaudatun jumalattoman ihmisen tuhkauurnan kohtalon?

Karta SDA ja JHW eksytyksiä sanoo terve järkikin.

• Anonyymi

Kartamme sinua ja valheitasi.

• Anonyymi

Mikä on ongelmana? Kaikkihan me muutumme tuhkaksi ennemmin tai myöhemmin.

• Anonyymi

Raamatun mukaan sielu kuolee eli lakkaa olemasta.

• Anonyymi

Sielu palaa krematoriossa, tai vaihtoehtoisesti tulee matojen syömäksi. Ei kumpikaan tunnu kivalta.

• Anonyymi

Matt.3:12 Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisunsa aittaan, mutta ruumenet hän poltaa sammumattomassa tulessa. Luuk.3:17 Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisut aittaansa, mutta ruumenet hän poltaa sammumattomassa tulessa. Mal.4:1-6

• Anonyymi

Luuk.3:17 Biblia (1776) Joka viskin on hänen kädessänsä, hän perkaa riihensä, ja kokoo nisunsa aitaansa, mutta ruumenet poltaa hän sammumattomalla tulella.

• Anonyymi

Onneksi tuli ei sammu, jotta ruumenet varmasti palavat loppuun. Lue Mal.4 "Heidät polttaa se päivä.....he tulevat tomuksi ...."

• Anonyymi

Opettelisit faktat. Sammumaton tuli = tuli, joka polttaa peruuttamattomasti poroksi.

Jer 17,27 Mutta jos ette kuule minua ettekä pyhitä sapatinpäivää, vaan kannatte kantamuksia ja kuljette Jerusalemin porteista sapatinpäivänä, niin minä sytytän tuleen sen portit, ja tuli on kuluttava Jerusalemin palatsit, eikä se ole sammuva.»

No palavatko Jerusalemin portit vielä tänään?

• Anonyymi

Matt.13:30 Biblia (1776) Sallikaat molemmat kasvaa elon-aikaan asti; ja elon-ajalla sanon elonmiehille: kootkaa ensin ohdakkeet, ja sitokaat heitä lyhteisiin poltettaa, mutta nisut kootkaat minun aittaani.

• Anonyymi

Ei ole olemassa mitään kuolematonta sielua. Se on pakanuuden valheoppia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      146
      1970
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      300
      1149
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      82
      963
    4. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      888
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      819
    6. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      53
      799
    7. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      18
      756
    8. 71
      754
    9. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      701
    10. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      56
      699
    Aihe