http://www.fiuv.org/
Onko Suomessa mitään vastaavaa toimintaa?
Tridentiininen messu
4
485
Vastaukset
- eikä toivottasti
tule... paitsi ehkä vierailulle. seon kyllä niin että kirkko kun on antanut uuden messun kaavan, niin siinä kyllä olisi hyvä pysyä - etenkin suomessa jossa muutenkin tuntuu tuo kirkon ohjeiden seuraaminen olevan vähän niin ja näin...
- Saturninus
Ei 'vanhassa Messussa' ole mitään vikaa... Näin sanoopi myös paavi. Päinvastoin, se on osa Kirkon perinnettä, eikä ole mihinkää hävinnyt, vaikka suurin osa Messuista vietetäänkin Novus Ordoina. Paavi on kehottanut tuomaan Trid. Messun 'anteliaasti' nille, jotka sitä toivovat. Niin kauan, kun se tehdään luvalla, ei asiassa ole mitään väärää. (Enemmän taikka vähemmän skismaattiset ryhmät ovat asia erikseen.) Suomessahan tätä tosiaan ei ole, mutta muualla kylläkin.
- traditio
Saturninus kirjoitti:
Ei 'vanhassa Messussa' ole mitään vikaa... Näin sanoopi myös paavi. Päinvastoin, se on osa Kirkon perinnettä, eikä ole mihinkää hävinnyt, vaikka suurin osa Messuista vietetäänkin Novus Ordoina. Paavi on kehottanut tuomaan Trid. Messun 'anteliaasti' nille, jotka sitä toivovat. Niin kauan, kun se tehdään luvalla, ei asiassa ole mitään väärää. (Enemmän taikka vähemmän skismaattiset ryhmät ovat asia erikseen.) Suomessahan tätä tosiaan ei ole, mutta muualla kylläkin.
meillekin tridentiininen messu. Ja voi tullakin jo pian, koska se on osa katolista perinnettä, ja tosiaan nykyinen paavi ei millään muodoin vastusta sitä. Itsellenise oli kokemus! Luulen, että sellaisessa messussa "väreilisi jotenkin historian siivet, esi-isien muisto jne." Odotan mielenkiinnolla, mitä tuleman pitää.
- traditio
traditio kirjoitti:
meillekin tridentiininen messu. Ja voi tullakin jo pian, koska se on osa katolista perinnettä, ja tosiaan nykyinen paavi ei millään muodoin vastusta sitä. Itsellenise oli kokemus! Luulen, että sellaisessa messussa "väreilisi jotenkin historian siivet, esi-isien muisto jne." Odotan mielenkiinnolla, mitä tuleman pitää.
... se olisi kokemus...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865