Paavalin kirje myös luterilaisille ja kaikille muillekin Kristityille.

Anonyymi

Paavali ja Timoteus, Kristuksen Jeesuksen palvelijat, kaikille pyhille Kristuksessa Jeesuksessa, jotka ovat Filippissä, sekä myös seurakunnan kaitsijoille ja seurakuntapalvelijoille. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta! Minä kiitän Jumalaani, niin usein kuin teitä muistan, aina kaikissa rukouksissani ilolla rukoillen teidän kaikkien puolesta, kiitän siitä, että olette olleet osallisia evankeliumiin ensi päivästä alkaen tähän päivään saakka, varmasti luottaen siihen, että hän, joka on alkanut teissä hyvän työn, on sen täyttävä Kristuksen Jeesuksen päivään saakka. Ja oikein onkin, että minä näin ajattelen teitä kaikkia, koska te olette minun sydämessäni, te, jotka sekä ollessani kahleissa että evankeliumia puolustaessani ja vahvistaessani olette kaikki minun kanssani armosta osalliset. Sillä Jumala on minun todistajani, kuinka minä teitä kaikkia ikävöitsen Kristuksen Jeesuksen sydämellisellä rakkaudella. Ja sitä minä rukoilen, että teidän rakkautenne tulisi yhä runsaammaksi tiedossa ja kaikessa käsittämisessä, voidaksenne tutkia, mikä paras on, että te Kristuksen päivään saakka olisitte puhtaat ettekä kenellekään loukkaukseksi, täynnä vanhurskauden hedelmää, jonka Jeesus Kristus saa aikaan, Jumalan kunniaksi ja ylistykseksi. Mutta minä tahdon, että te, veljet, tietäisitte, että se, mitä minulle on tapahtunut, on koitunutkin evankeliumin menestykseksi, niin että koko henkivartioston ja kaikkien muiden tietoon on tullut, että minä olen kahleissa Kristuksen tähden, ja että useimmat veljistä, saaden Herrassa uskallusta minun kahleistani, yhä enemmän rohkenevat pelkäämättä puhua Jumalan sanaa. Muutamat tosin julistavat Kristusta kateudestakin ja riidan halusta, mutta toiset hyvässä tarkoituksessa: nämä tekevät sitä rakkaudesta, koska tietävät, että minut on pantu evankeliumia puolustamaan, nuo toiset taas julistavat Kristusta itsekkyydestä, epäpuhtaalla mielellä, luullen tuottavansa minulle murhetta kahleissani. Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva. Sillä minä tiedän, että tämä on päättyvä minulle pelastukseksi teidän rukoustenne kautta ja Jeesuksen Kristuksen Hengen avulla, minun hartaan odotukseni ja toivoni mukaan, etten ole missään häpeään joutuva, vaan että Kristus nytkin, niinkuin aina, on tuleva ylistetyksi minun ruumiissani kaikella rohkeudella, joko elämän tai kuoleman kautta. Sillä elämä on minulle Kristus, ja kuolema on voitto. Mutta jos minun on eläminen täällä lihassa, niin siitä koituu hedelmää työlleni, ja silloin en tiedä, minkä valitsisin. Ahtaalla minä olen näiden kahden välissä: halu minulla on täältä eritä ja olla Kristuksen kanssa, sillä se olisi monin verroin parempi; mutta teidän tähtenne on lihassa viipymiseni tarpeellisempi. Ja kun olen tästä varma, niin minä tiedän jääväni eloon ja viipyväni kaikkien teidän luonanne teidän edistymiseksenne ja iloksenne uskossa, että teidän kerskaamisenne minusta olisi yhä runsaampi Kristuksessa Jeesuksessa, kun minä taas tulen teidän tykönne. Käyttäytykää vain Kristuksen evankeliumin arvon mukaisesti, että minä, tulinpa sitten teidän tykönne ja näin teidät tai olin tulematta, saan kuulla teistä, että te pysytte samassa hengessä ja yksimielisinä taistelette minun kanssani evankeliumin uskon puolesta, vastustajia missään kohden säikähtämättä; ja se on heille kadotuksen, mutta teille pelastuksen merkki, merkki Jumalalta. Sillä teidän on suotu, Kristuksen tähden, ei ainoastaan uskoa häneen, vaan myös kärsiä hänen tähtensä,
Filippiläiskirje 1:1‭-‬29 FB38

https://bible.com/bible/365/php.1.1-29.FB38

12

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      <<niin että koko henkivartioston ja kaikkien muiden tietoon on tullut, että MINÄ OLEN KAHLEISSA Kristuksen tähden, ja että useimmat veljistä, saaden Herrassa uskallusta minun kahleistani<<

      Ne ovat muinoin olleet kevyet nämä kahleet, kun on saanut vielä kirjoitusvälineetkin käyttöönsä. Eivät varmaankaan yhtä helppoja käyttää kuin nykyaikana. Kovasti on liioiteltu näitä muinaisia seiniin kahlitsemisia käsistä ja jaloista - ei olisi tullut mieleenkään, että voisi sen aikaisin menetelmin kahleissa ollessa kirjoitella tyynesti jonkinlaisen pöydän ääressä. Olisin kuvitellut, että tuo 'kahleissa' olisi jonkinlainen retorinen ilmaus, ellei olisi tuota henkivartiosto sanaa.

      • Anonyymi

        Tästä tulee mieleen miten ihmisiä huumataan lääkkeillä sidotaan kiinni niitäkin jotka ei vahingoita ketään eivät ole väkivaltaisia kuten ei ollut paavalikaan. Eikä ihmeellistä että ihmisiä pidetään rikollisena jos uskoo Jeesukseen.


    • Anonyymi

      Mutta idea on mielenkiintoinen - luot itse itsellesi mielikuvitusolennon, teet oman evankeliumin Kristuksesta, ja sitten ryhdyt julistamaan sitä muille kuin elävänä olentona, ja sitten muutkin ryhtyvät uskomaan siihen. Taito se sekin. Mutta kovasti heiluva mieli Paavalilla on ollut, välillä täynnä vihaa ja sitten suitsutetaan kahleissakin rakkaudesta. Ristiriitaista. Sadomasokistista.

      2.Korinttolaiskirje:

      <<11:20 Tehän suvaitsette, että joku teidät orjuuttaa, että joku teidät syö puhtaaksi, että joku teidät saa saaliiksensa, että joku itsensä korottaa, että joku lyö teitä kasvoihin.<<

    • Anonyymi

      Ja edelleenkin Paavalin Jumala on Jahve, jota Jeesus sanoo Raamatun mukaan perkeleeksi ja vastustaa ja joutui jumalanpilkasta Paavalin toimesta teurastetuksi uhrilampaana puhumanaan taivasten valtakunnan Isä Jumalana. Ja tämä Kristus-evankeliumi on juuri se: tosi Jumala teurastettuna uhrilampaana ja kirottuna ristiin. Ja sen toisen evankeliumin, jota Jeesuksen mukaan piti julistaa eli taivasten valtakunnan tulemista maanpäälle, sen Paavali kiroaa Raamatussa vaikka sitä lausuisi enkeli taivaasta.

      • Anonyymi

        Eikä Paavali Raamatun mukaan ole edes vaatimaton Kristus-evankeliumin tekemisestään:

        1.Korinttolaiskirje:

        <<4:15 Sillä vaikka TEILLÄ olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei TEILLÄ kuitenkaan ole monta isää; sillä minä TEIDÄT synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.<<

        2.Korinttolaiskirje:

        <<11:2 Sillä minä kiivailen TEIDÄN puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut TEIDÄT miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.<<

        Olisi tietysti kuvitellut, jos hän itse luo mielikuvitusolennon, johon käskee uskomaan, että olisi myös synnyttänyt sen itselleen, eikä vain 'teille'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä Paavali Raamatun mukaan ole edes vaatimaton Kristus-evankeliumin tekemisestään:

        1.Korinttolaiskirje:

        <<4:15 Sillä vaikka TEILLÄ olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei TEILLÄ kuitenkaan ole monta isää; sillä minä TEIDÄT synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.<<

        2.Korinttolaiskirje:

        <<11:2 Sillä minä kiivailen TEIDÄN puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut TEIDÄT miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.<<

        Olisi tietysti kuvitellut, jos hän itse luo mielikuvitusolennon, johon käskee uskomaan, että olisi myös synnyttänyt sen itselleen, eikä vain 'teille'.

        Ja tästä sen juuri tietääkin, että kyse näissä Paavalin rakkauden hymistelyissä on vain ihan samasta asiasta kuin tämän päivän facen rakkaushuijareiden liehittelyssä, kun nämä lirkuttelevat uhriaan ansaan.


      • Anonyymi

        Paavali vainosi Kristittyjä,oli fariseus.


    • Anonyymi

      Suomi ei ole filippissä.

      • Anonyymi

        Ja aikaakin on kulunut sellaiset vähän vajaa 2000 vuotta.


    • Anonyymi

      Paavali oli fariseus ja ei tavannut koskaan Kristusta.Se siitä !

      • <<Paavali oli fariseus ja ei tavannut koskaan Kristusta.Se siitä !>>

        Kyllä tapasi Damaskoksen tiellä.

        Apt 9:3-6
        Matkalla, Saulin ollessa jo lähellä Damaskosta, taivaasta leimahti yhtäkkiä valo hänen ympärilleen. 4Hän kaatui maahan ja kuuli äänen sanovan: »Saul, Saul, miksi vainoat minua?» 5Hän kysyi: »Herra, kuka sinä olet?» Ääni vastasi: »Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat. 6Nouse ja mene kaupunkiin. Siellä saat kuulla, mitä sinun on tehtävä.»


    • Anonyymi

      Paavalin ajoista mikään ei ole hengellisesti muuttunut. Kaikki on täsmälleen samoin. On samat pakanat, uskovat ja harhaoppiset. Paavain sanat osuvat juuru uskon ytimeen. Joskaan luterilaiselle ne eivät merkitse mitään. Hyvä jos hän tietää mistä kirjasta tekstit ovat.

      Saulus, Paavali oli ennen fariseus, joka vainosi Kristuksen seuraajia siitä syystä, että nämä eivät viettäneet sapattia ja se oli kuolemanrikos vanhan liiton mukaan. Paavali kuvitteli olevansa siinä Jumalan asialla kun vainosi alkuseurakunnan kristittyjä.

      Paavali tunsi siten farisealaisuuden tosi hyvin ja siksi monet hänen tekstinsä eivät ole farisealaisuuten taipuvaisille kovin mieluisia. He mieluusti hylkäävät koko Paavalin. Joskin silloin saman tekevät Jeesuksellekin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2941
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      2065
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1845
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe