Jeesusta ei haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan eikä veteen upottamalla, jota ajatusta hellarit tarjoaa kasteen esikuvaksi.
Kuollut Jeesus haudattiin nostamalla käsivarsilla ylöspäin ison kallioon hakatun hautakammion seinustalla olevalle korokkeelle. Hauta muistuttu enemmänkin isoa talon olohuonetta.
Kaikki kastettavat ovat Jeesuksen tavoin henkisesti kuolleita, kun heitä "haudataan" eli kastetaan.
Kasteessa tapahtuu Jumalan ihme, kun Jumala herättää ihmisen kasteessa uuteen elämään puhaltamalla ihmiseen oman Pyhän Hengen lahjan. Kasteessa saatava oikea Pyhä Henki on uskon Henki ja hedelmä ihmisesssä.
Hellarit eksyttää Jeesuksen hautaamistavallakin !
76
55
Vastaukset
- Anonyymi
helluntailaiset EI USKO, että Jumala toimii kasteessa veden ja Sanan KAUTTA,
kaste on Jumalan armoa välittävä salaisuus, eli sakramentti,
"Kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän USKOA maan päältä"
Luuk: 18: 18
helluntailaiset kuuluttaa ja puhuu kielillä, kun eivät usko,
"Kielet eivät siis ole merkiksi niille, jotka uskovat, vaan niille, jotka eivät usko"
1 Kor: 14:22- Anonyymi
Vesi ei välitä mitään armoa. Sellainen oppi on epäjumalan palvelemista ja ihmistekoinen yritys pelastaa pieni, viaton vauva.
Jo tuo Raamatun jae vahvistaa sen, että vauvakasteessa kukaan ei saa uskoa, sillä onhan suuri osa maailman lapsista kastettu vauvana:
""Kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän USKOA maan päältä"
Luuk: 18: 18 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vesi ei välitä mitään armoa. Sellainen oppi on epäjumalan palvelemista ja ihmistekoinen yritys pelastaa pieni, viaton vauva.
Jo tuo Raamatun jae vahvistaa sen, että vauvakasteessa kukaan ei saa uskoa, sillä onhan suuri osa maailman lapsista kastettu vauvana:
Luuk: 18: 18jos luulet kaiken tietäväsi, selvennä ja kerro sitten omalla ymmärrykselläsi seuraava Raamatun Sana,
"Ja Jumalan Henki LIIKKUI vetten päällä" 1 Moos: 1: 2 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuk: 18: 18Ei vesi mutta kaste välittää. Tuollainen oppi kasteesta pelkkänä symbolina on epäjumalan palvelemista ja harhaoppia.
- Anonyymi
"Jeesusta ei haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan eikä veteen upottamalla, jota ajatusta hellarit tarjoaa kasteen esikuvaksi."
Valehteleva vauvakastettu todista väitteesi missä näin lukee! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jeesusta ei haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan eikä veteen upottamalla, jota ajatusta hellarit tarjoaa kasteen esikuvaksi."
Valehteleva vauvakastettu todista väitteesi missä näin lukee!Valahteleva uudestikastettu! Lue Raamatusta minne Jeesus haudattiin äläkä jatkuvasti hoe tuota vauvakastettua, sairas pelle!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jos luulet kaiken tietäväsi, selvennä ja kerro sitten omalla ymmärrykselläsi seuraava Raamatun Sana,
"Ja Jumalan Henki LIIKKUI vetten päällä" 1 Moos: 1: 2Hei kristitty: näiden, - tässä kohdin nestoriolaisten harhaopettajien - kanssa on turha kiistellä. Nämä eivät todellisuudessa usko Jumalaan, Jumalan Hengen tekoihin. vaan ihmistekoihin:
Huomaa nestoriolainen "voi"-sana: "VESI EI VOI välittää armoa." Tuo "voi" on yksi koko tuon epäuskon ydinsanoja. Vesihän, tässäkin kohdin VÄLITTÄÄ Jumalassa ITSESSÄ olevan armon, voiman, pyhyyden. Vesi itsessään on epäpyhä / kristitty itsessään, lihassaan on epäpyhä... Mutta yhdessä Jumalan sanan voiman kanssa tämä itsessään epäpyhä ON pyhä.
Kasteessa ei siis ole kysymys veden kyvyistä (kuten aineelliseen uskovat helluntailaiset asian näkevät), vaan Jumalan sanasta, veteen yhdistettynä = kasteen sakramentti. Jumalan Itsensä sana, jos Hän on siinä mukana, "voi" aikaansaada myös pyhityksen missä tahansa aineessa.
Jokainen Häneen uskova on samoin pyhä, ei omien tekojensa vuoksi, (kuten ei vesi / leipä ja viini itsessään ole pyhiä), vaan Jumalan sanan ja Hengen yhdistyessä häneen / tähän, tämä PYHÄ SANA vaikuttaa tuon pyhityksen tuossa muutoin tähän voimattomassa aineessa (ihminen, vesi...).
Tämä on muuten ev.luterilainen oppi (tarkkaan ottaen jo Martti Lutherin itsensä, Raamatun sanan mukaisesti opettama). Se mitä kukin ihminen tai kirkko muutoin tekee, on hän / se sitten uskossaan tai teoissaan kuinka jumalinen tai jumalaton tahansa, ei tee tyhjäksi itse oppia, Jumalan / Raamatun sanaa, joka ON pyhä ja joka vaikuttaa ihmisessä / aineessa USKON KAUTTA.
Pyhä kaste, vaikkakin on sakramentti vaikuttaa Jumalan teon ja olemuksen uskon kautta. Kaste ilman uskoa ei välitä pelastusta. Kasteen ja uskon järjestyksellä ei kaiketi ole väliä, kunhan ne molemmat on. Vaikka kasteen olisi saanut vauvana, vailla "henk.kohtaista uskoa", tuo kaste itsessään on kuitenkin saatu ja on olemassa. Tuon ihmisen kerran uskoessa, ei synny ongelmaa "missä olisi vettä, jotta voitaisiin kastaa?"
Mark. 16:16
Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko (vaikka olisi kastetukin), se tuomitaan kadotukseen.
Uskon vahvuuskin ihmisessä vaihtelee. Se ei siis ole pelastava mittapuu. Mutta esim. helluntailaiset ovat keksineet heidän uskon rajansa menevän esim. siinä, tupakoiko tuo henkilö vai ei. Jos saarnamies itse tupakoi, muttei esim. tee julkihuorin, voi sallittu raja kulkea esim. tässä.
Eräs vastauskoontullut ystäväni ei ollut vielä päässyt tupakasta eroon (oli ollut rankka lapsuus). Kun vein hänet juttelemaan helluntaisaarnaajan kanssa, tämä näki hänen taskussaan tupakka-askin ja sanoi: "Ensin tuo pois". Tuo ystäväni harhautui sitten toisiin, ei-niin-raitishenkisiin helluntailahkoihin. Jos tuota Jumalalle kelpaamattomuuden rajaa ei olisi esitetty, hänen elämänsä olisi ollut toisenlainen.
"Se sana seisoo vahvana, ne ei voi sitä kestää..."
Tässä paljastuu samalla helluntailaisten epäkristillinen "ehtoollisoppi", joka kieltää Jeesuksen omat sanat ja väittää Jeesuksen, ei tarkoittaneen mitä sanoi, vaan puhuen vaan "vertauksilla". Jeesus puhui aikoinaan vertauksilla, kyllä, mutta vain heille, jotka eivät uskoneet.
Markus 4: 10-12
10 Ja kun hän oli jäänyt yksin, niin ne, jotka olivat hänen ympärillään, ynnä ne kaksitoista kysyivät häneltä näitä vertauksia.
11 Niin hän sanoi heille: "Teille on annettu Jumalan valtakunnan salaisuus, mutta noille ulkopuolella oleville kaikki tulee vertauksissa,
12 että he näkemällä näkisivät, eivätkä huomaisi, ja kuulemalla kuulisivat, eivätkä ymmärtäisi, niin etteivät kääntyisi ja saisi anteeksi".
Markus 14: 22-26 Ehtoollisen sakramentti:
22 Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Ottakaa, tämä ON minun ruumiini".
23 Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille; ja he kaikki joivat siitä.
24 Ja hän sanoi heille: "Tämä ON minun vereni, LIITON VERI, joka vuodatetaan monen edestä.
25 Totisesti minä sanon teille: minä en juo enää viinipuun antia, ennen kuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena Jumalan valtakunnassa."
26 Ja veisattuaan kiitosvirren he lähtivät Öljymäelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valahteleva uudestikastettu! Lue Raamatusta minne Jeesus haudattiin äläkä jatkuvasti hoe tuota vauvakastettua, sairas pelle!
Kerro missä helluntailaisten kirjoituksissa Jeesuksen hautaamisesta on kerrottu noin.
Jos et, niin olet valehtelija!
- Anonyymi
Helluntaiseurakunnan Matti Kankaanniemi tietää Jeesuksesta paljon asiaa.
https://www.ts.fi/kulttuuri/43485 - Anonyymi
Toki helluntailaisetkin uskovat Jeesuksen todistukseen.
40 Sillä niinkuin Joonas oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on myös Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä.
( Matt 12)
Myös uskontunnistukseen: "Kuoli ja haudattiin"
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen- Anonyymi
Usko Toivonen, olet siis sudenturkkinen luterilainen, joka uskoo kasteveden kautta pelastukseen... Olet myös osallinen luterilaisten murhaamien miljoonien Jeesuksen omien vereen...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko Toivonen, olet siis sudenturkkinen luterilainen, joka uskoo kasteveden kautta pelastukseen... Olet myös osallinen luterilaisten murhaamien miljoonien Jeesuksen omien vereen...
Et ole halunnut vastata kysymykseen:
- Ketkä luterilaiset ovat
- murhanneet
- miljoonia
- Jeesuksen omia.
Missä? Milloin?
Muista, että jokaisesta sanastasi sinutkin kerran tuomitaan.
Sinähän itse et ole Jeesuksen oma, vaan uskot vain itseesi. - Anonyymi
Eli kun Joona väittää olleensa kalan vatsassa ikuisesti josta tiedetään, että se oli vain kolme päivää, niin helvetissä kärsitään siis vain se kolme päivää? Vai miten se menikään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä moinen todistus?
Jeesus itse todistaa olevansa maan povessa kolme päivää ja kolme yötä.
Jeesus siis kuoli ja haudattiin, nousi kolmantena päivänä kuolleista.
Uskon ihmisen pelastuvan siten, kuin se on Raamatussa ilmoitettu, uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.
Pelastuksen evankeliumin ja sysdämen uskon puolesta.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Matti kirjoittaa asiaa
https://static1.squarespace.com/static/54f86226e4b05610018ea0e3/t/6059bac905e52556d60cdb55/1616493259071/(4) Kankaanniemi_Berea 1-2021.pdf
Uskovien kaste
Helluntaiherätyksen keskeinen identiteetin luoja Suomessa ei ole niinkään ollut karismaattinen kokemus, jota suomalaisessa kristillisyydessä oli ollut paljon jo ennen helluntailaisuutta.38Sen sijaan uskovien kaste tai aikuiskaste sekä sen myötä erillinen tunnustavien seurakunta muodostui olennaisimmaksi helluntailaisuuden luterilaisesta kansankirkosta erottavaksi tekijäksi. Olennainen kysymys kiivaassa kasteväittelyssä luterilaisten kanssa
oli alkukristillinen kastetapa. Samalla Uuden testamentin opettamaa kasteteologiaa tarkasteltiin varsin historialliskontekstuaalisesti.39- Anonyymi
Matti Kankaanniemi kirjoittaa:
"Mikäli helluntailaisten tekemän historialliskriittisen eksegeesin onnistumista mitataan tieteellisen nykyeksegetiikan avulla, kasteapologeetit onnistuivat hyvin. Maailman johtaviin UT-eksegeetteihin lukeutuva presbyteeritaustainen James Dunn toteaa Paavalin teologiaa käsittelevässä opus magnumissaan seuraa-
vasti: ”Paavalin teologian myöhemmälle traditiolle asettamista hankaluuksista vähäisin ei e se tosiasia, että siinä näyttää olevan hyvin vähän, jos lainkaan, tilaa lapsikasteelle.40"
40 J. D. G. Dunn, The Theology of Paul the Apostle (Grand Rapids: Eerdmans, 1998) s. 457 toteaa: “Not least of the difficulties which Paul’s theology poses to later tradition is the fact that it seems to have little if any room for infant baptism.”
- Anonyymi
Jeesus haudattiin kuolemaan. Aivan kokonaan, eikä vain pientä osaa päälaesta.
- Anonyymi
Ei pääleka kastetakaan vaan koko ihminen, riippumatta veden määrästä
Jeesusta ei haudattu upoksiin mihinkään - Anonyymi
Jeesus oli jo kuollut, kun hänet haudattiin, hän ei mennyt hautaan elävänä kuolemaan.
Pilkkaat myös Jeesuksen täyttä sovitustyötä:
Matt. 16: 22-23
22 Silloin Pietari otti hänet erilleen ja rupesi nuhtelemaan häntä sanoen: "Jumala varjelkoon, Herra, älköön se sinulle tapahtuko".
23 Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".
Joh. 13: 5-12
5 Sitten hän kaatoi vettä pesumaljaan ja rupesi pesemään opetuslastensa jalkoja ja pyyhkimään niitä liinavaatteella, jolla oli vyöttäytynyt.
6 Niin hän tuli Simon Pietarin kohdalle, ja tämä sanoi hänelle: "Herra, sinäkö peset minun jalkani?"
7 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Mitä minä teen, sitä et nyt käsitä, mutta vastedes sinä sen ymmärrät".
8 Pietari sanoi hänelle: "Et ikinä sinä saa pestä minun jalkojani". Jeesus vastasi hänelle: "Ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani".
9 Simon Pietari sanoi hänelle: "Herra, älä pese ainoastaan minun jalkojani, vaan myös kädet ja pää".
10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki".
11 Sillä hän tiesi kavaltajansa; sentähden hän sanoi: "Ette kaikki ole puhtaat".
12 Kun hän siis oli pessyt heidän jalkansa ja ottanut vaippansa ja taas asettunut aterialle, sanoi hän heille: "Ymmärrättekö, mitä minä olen teille tehnyt? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pääleka kastetakaan vaan koko ihminen, riippumatta veden määrästä
Jeesusta ei haudattu upoksiin mihinkäänLuterilaisessa kasteessa kastetaan päälaki. Olet menettänyt järkesi, jos koskaan on ollutkaan menetettävää. Kastetapa riippuu veden määrästä. Vesikippoon ei voi ketään haudata. Jeesus haudattiin 'upoksiin' kuolemaan, kokonaan ja kaikkien puolesta. Sinä olet laskenut minut syvimpään hautaan, pimeyteen, syviin kuiluihin. Sinun vihasi painaa minua, ja kaikki kuohusi sinä vyörytät minun ylitseni.
"ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista" Koko maailman ihmisiä ei haudattu kalliohautaan, vaan Jeesuksen kanssa kuolemaan.
meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu,
Mutta luterilaisen vanha ihminen voi hyvin ja elää. Luterilainen ei ole koskaan uskon kautta ottanut vastaan Jeesusta eikä ole koskaan uskon kautta ristiinnaullinnut lihaansa himoineen ja haluineen.
Jumalan puolelta kaikki on jo valmiita, puuttuu ainoastaan luterilaisen usko ja nöyryys. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisessa kasteessa kastetaan päälaki. Olet menettänyt järkesi, jos koskaan on ollutkaan menetettävää. Kastetapa riippuu veden määrästä. Vesikippoon ei voi ketään haudata. Jeesus haudattiin 'upoksiin' kuolemaan, kokonaan ja kaikkien puolesta. Sinä olet laskenut minut syvimpään hautaan, pimeyteen, syviin kuiluihin. Sinun vihasi painaa minua, ja kaikki kuohusi sinä vyörytät minun ylitseni.
"ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista" Koko maailman ihmisiä ei haudattu kalliohautaan, vaan Jeesuksen kanssa kuolemaan.
meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu,
Mutta luterilaisen vanha ihminen voi hyvin ja elää. Luterilainen ei ole koskaan uskon kautta ottanut vastaan Jeesusta eikä ole koskaan uskon kautta ristiinnaullinnut lihaansa himoineen ja haluineen.
Jumalan puolelta kaikki on jo valmiita, puuttuu ainoastaan luterilaisen usko ja nöyryys.Koko ihminen kastetaan luterilaisessa kasteessa. Veden määrä ei liity siihen. Hautaamiseen ei tarvita vettä
Turhaan mollaat luterilaisia kun maassamme uskovista valtaoas on luterilaisia jotka ovat ottaneet Jeesuksen vastaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko ihminen kastetaan luterilaisessa kasteessa. Veden määrä ei liity siihen. Hautaamiseen ei tarvita vettä
Turhaan mollaat luterilaisia kun maassamme uskovista valtaoas on luterilaisia jotka ovat ottaneet Jeesuksen vastaan.Koko ihminen kastetaan luterilaisessa kasteessa. Veden määrä ei liity siihen. Hautaamiseen ei tarvita vettä hhaahaaa haaa hee!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko ihminen kastetaan luterilaisessa kasteessa. Veden määrä ei liity siihen. Hautaamiseen ei tarvita vettä
Turhaan mollaat luterilaisia kun maassamme uskovista valtaoas on luterilaisia jotka ovat ottaneet Jeesuksen vastaan.Tuossa Jeesuksen suorittamassa jalkojenpesussa Hän siis pesi opetuslapsen jalat: ja kuitenkin, näin KOKO opetuslapsi oli puhdas.
Samoin kaste ei edellytä kokonaan veteenupottamista, eli anabaptisteilla: veteen ja sen määrään uskomista, vaan pelkästään päänkin kastelu on KOKO KASTE. Ei siis ole kysymys "kastelusta", joka on anabaptistien "kasteen" olemus (tällöinhän veden määrä olisikin oleellinen), vaan sakramentista: "kasteesta, jonka Jeesus vaikuttaa".
Ortodoksit kastavat esim. lapsen upottamalla tämän nopeasti, kolmesti vesimaljaan. Upotuskaste ei siis ole väärä, mutta se on vain yksi kastetapa.
Itse asia on Jumalan sana, joka liittyy pisaraankin vettä, kuten uskokin on riittävä, jos sitä on sinapinsiemenenkin verran: uskoa, - jonka: ei "vesi / sinappi vaikuttaa" - vaan "uskoa, jonka JEESUS vaikuttaa". Jopa vesitilkassa, sinapinsiemenessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa Jeesuksen suorittamassa jalkojenpesussa Hän siis pesi opetuslapsen jalat: ja kuitenkin, näin KOKO opetuslapsi oli puhdas.
Samoin kaste ei edellytä kokonaan veteenupottamista, eli anabaptisteilla: veteen ja sen määrään uskomista, vaan pelkästään päänkin kastelu on KOKO KASTE. Ei siis ole kysymys "kastelusta", joka on anabaptistien "kasteen" olemus (tällöinhän veden määrä olisikin oleellinen), vaan sakramentista: "kasteesta, jonka Jeesus vaikuttaa".
Ortodoksit kastavat esim. lapsen upottamalla tämän nopeasti, kolmesti vesimaljaan. Upotuskaste ei siis ole väärä, mutta se on vain yksi kastetapa.
Itse asia on Jumalan sana, joka liittyy pisaraankin vettä, kuten uskokin on riittävä, jos sitä on sinapinsiemenenkin verran: uskoa, - jonka: ei "vesi / sinappi vaikuttaa" - vaan "uskoa, jonka JEESUS vaikuttaa". Jopa vesitilkassa, sinapinsiemenessä."Hän siis pesi opetuslapsen jalat: ja kuitenkin, näin KOKO opetuslapsi oli puhdas."
Missäs niin sanotaan?
Jeesus käytti esimerkkinään vertauksessaan sitä, että meidän tulee olla toistemme palvelijoita. Ei siis toistemme jalanpesijöitä!!! Miten muka koko opetuslapsi oli puhdas kun Jeesuksen vertaus ei liittynyt puhtauteen mitenkään?
- Anonyymi
Uskon kaste ois tärkeä. Olen kokenut niin. En sitten tiedä onko se kaikille samalla tavalla merkittävä. Koen että minua johdatettiin näin. Minun läheisimmät ovat ottaneet uskon kasteen siis kokonaan veteen upotettu vauvakasteen lisäksi. Jos oot tullut uskoon ota uppokaste.
- Anonyymi
Lisään vielä että tehkää kuitenkin miten koette että itse kutakin johdatetaan
- Anonyymi
Luterilaiset on kastettu heti lapsena Kristillisellä syntisten kasteella syntien pesemiseksi pois ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi.
>>Kasteessa saatava oikea Pyhä Henki on uskon Henki ja hedelmä ihmisesssä.>>
Putinilla uskon hedelmiä.- Anonyymi
Putini on kironnut Jumalan ja Jumala vetää Henkensä pois sellaisesta ihmisestä.
Putinista on tullut luonteeltaan Kristinuskon vastainen helluntailainen.
Kuningas Saulille ja Putinille on käynyt ihan samala tavalla:
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Putini on kironnut Jumalan ja Jumala vetää Henkensä pois sellaisesta ihmisestä.
Putinista on tullut luonteeltaan Kristinuskon vastainen helluntailainen.
Kuningas Saulille ja Putinille on käynyt ihan samala tavalla:
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.Mistäs tällainen "tieto"? Onko linkkiä uutiseen, että ortodoksi, pres. Putin olisi jossain julkisesti kironnut Jumalan?
Esität kuitenkin, että Putinissa, jossain vaiheessa, olisi ollut Herran Henki, mutta on nyt yllättäen hänestä "poistunut"?
Mielenkiintoista NATO-teologiaa.
Zelenskij-Soros-Biden -sotapropagandaa, uskonnon varjolla.
- Anonyymi
Synti on siellä ihmisen mielessä eli aivoissa. Aivot se on ihmisen "sydän", joka luopuu Jumalasta ja synti on ihmisen mielessä eli aivoissa.
Helluntailaiset korostavat, että pitää mennä kokonaan veden alle niiden alaruumiin syntien vuoksi pesemään sieltä niitä syntejä pois. Parhami sen heille opetti.
Helluntailaiset sotkevat kaikki asiat tahallaan keskenään ihan sekaisin. Helluntailaisten kastetekniikka kokonaan märäksi on kopioitu Gagnes virran hindujen kasteista ja Juutalaisten pesurituaaleista kuukautisten vuoksi tehty pesu ei ollut mikään Kristillinen kaste, niinkuin hellarit väittää.- Anonyymi
Jes. 12:3
Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.
Kristitityt saa kasteessa ikuisen elämän lahjan Kristuksen ruumiin jäseninä.
Kasteessa Jumala painaa ihmisen päähän sen "elämän kruunun."
1. Kor. 12:13
Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.
Ilm. 3:11
Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.
Tyhmät ihmiset luopuu esikoisoikeudestaan ikuiseen elämään kiroamalla lapsena saamansa oikean "syntisten kasteen" Kristuksen ruumiin ja ikuisen elämän perinnön lahjansa.
Lapsen uskoa ja lapsena saatua kristillistä kastetta ei pidä vaihtaa lahkojen höyryäviin hernekeittoihin ja epämääräisiin hurmoskokemuksiin, joita he pitävät "kasteinaan".
- Anonyymi
Vauvakastetut lahkolaiset kirjoittavat tänne p**skaa!
- Anonyymi
Tuossa vauvakastettu on oikeassa. Pelkäätkö että kajoan lapsiisi?
- Anonyymi
Hellarit valehtelevat ja eksyttävät härskisti ihmisiä sanomalla, että kuollut Jeesus painettiin niskasta ja upotettiin alaspäin kaivettuun maakuoppaan ja peitettiin mullalla sinne.
Mark. 16:4 "Ja katsahtaessaan YLÖS he näkivät kiven poisvieritetyksi; se oli näet hyvin suuri. "
Jeesuksen kallioon hakattu hautakammio oli huonetta muistuttava tila, jonne mahtui muitakin ihmisiä ja enkeleitä. Enemmänhän se muistuttaa kotona olohuonetta, jossa yleensä kristityt lapset kastetaan Jeesuksen omiksi opetuslapsiksi. - Anonyymi
Vauvakastelle ei ole mitään perusteita. Uskovien kaste on oikea Raamatun tulkinta.
Hubmaier ja muut anabaptistit olivat oikeassa.- Anonyymi
Ei vauvakastetta ole olemassakaan. Lasten ja aikuisten kastamiselle on peruste Raamatussa
Mitään symbolista uskovien kastetta ei Raamatussa ole - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vauvakastetta ole olemassakaan. Lasten ja aikuisten kastamiselle on peruste Raamatussa
Mitään symbolista uskovien kastetta ei Raamatussa ole"sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu" Apt: 2: 39
"lapsillenne / lapsi" , ei ole alaikärajaa , yläikäraja = 18 v. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu" Apt: 2: 39
"lapsillenne / lapsi" , ei ole alaikärajaa , yläikäraja = 18 v.Kristillisten kirkkojen yhteinen tunnustus: "Tunnustamme yhden kasteen syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi."
Kristillisen ajan yhden kasteen perusmerkitys on syntien pois peseminen ja Kristuksen vanhurskauteen pukeminen ja kruunaaminen.
Room.6:
"Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä. "
Nyt ei ole mitään kadotustuomiota niillä, jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat.
Room.6:3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
Uuden liiton kaste on yksi Jumalan kertaluonteinen armoteko, jossa syntirasitteet taaksepäin aina syntiinlankeemukseen asti katkaistaan ja ihminen liitetään ikuisesti elävän Kristuksen ylösnousemusruumiiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristillisten kirkkojen yhteinen tunnustus: "Tunnustamme yhden kasteen syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi."
Kristillisen ajan yhden kasteen perusmerkitys on syntien pois peseminen ja Kristuksen vanhurskauteen pukeminen ja kruunaaminen.
Room.6:
"Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä. "
Nyt ei ole mitään kadotustuomiota niillä, jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat.
Room.6:3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
Uuden liiton kaste on yksi Jumalan kertaluonteinen armoteko, jossa syntirasitteet taaksepäin aina syntiinlankeemukseen asti katkaistaan ja ihminen liitetään ikuisesti elävän Kristuksen ylösnousemusruumiiseen.Parhamin keksimät pelkät vesikasteet ja muut miehimysten temput on pelkkiä vesirituaaleja lahkon jäseneksi, ei niissä mitään syntejä pois pestä, päinvastoin uudestikaste lahkoon on Jumalan sanan vastainen teko, joka on synti. Synti vain kasvaa kun antaa kastaa itsensä helluntailaiseksi.
Jaak. 2:7
Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.] - Anonyymi
Heh, tällainen Hubmaier, helluntailaisuuden isä:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Balthasar_Hubmaier
>>Vuonna 1516. Maximilian I:n kuoleman jälkeen vuonna 1519 Hubmaier auttoi järjestämään väkivaltaisen pogromin Regensburgin juutalaisia vastaan sekä heidän synagogansa täydellisen tuhoamisen; juutalaisten murhan ja karkotuksen jälkeen hän oli avainasemassa järjestäessään – lähellä entisen synagogan paikkaa – Regensburgin Kauniin Marian kuvakultin, joka houkutteli pyhiinvaeltajia kaikkialta Euroopasta ja jota uskonpuhdistajat kritisoivat [ tarvitaan ] . Vuonna 1521 Hubmaier meni Waldshut -Tiengeniin. Vuonna 1524 hän meni naimisiin Elizabeth Hüglinen kanssa Reichenausta , Baden-Württembergin osavaltiosta.<<
Lukekaa linkin takaa koko juttu!
Tää jätkähän on ollut melkoinen ketku ja huijari! Nyt tajuan hellareiden vihan uskonpuhdistusta vastaan! Lutheriin ei tuo, joskin synagoogien polttaja, kaikkine muine vetkuiluineen, mennyt yhtään täydestä.
Anabaptistiperheiden naisten ja lasten pahoinpitely, eli perheväkivalta, josta itsellänikin rankat kokemukseni, oli ja on selvästikin hubmaierilaista perua.
Hänet ja hänen vaimonsa kuolemantuomion langettivat Itävallan viranomaiset (ei Luther, kuten hellareiden puheista luulisi). Syy ei aivan selviä annetun linkin takaa.
Tuo wiki-kirjoitus on selvästi anabaptistin laatima, sillä joissain kohdin kertomusta on epäselviä aukkoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh, tällainen Hubmaier, helluntailaisuuden isä:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Balthasar_Hubmaier
>>Vuonna 1516. Maximilian I:n kuoleman jälkeen vuonna 1519 Hubmaier auttoi järjestämään väkivaltaisen pogromin Regensburgin juutalaisia vastaan sekä heidän synagogansa täydellisen tuhoamisen; juutalaisten murhan ja karkotuksen jälkeen hän oli avainasemassa järjestäessään – lähellä entisen synagogan paikkaa – Regensburgin Kauniin Marian kuvakultin, joka houkutteli pyhiinvaeltajia kaikkialta Euroopasta ja jota uskonpuhdistajat kritisoivat [ tarvitaan ] . Vuonna 1521 Hubmaier meni Waldshut -Tiengeniin. Vuonna 1524 hän meni naimisiin Elizabeth Hüglinen kanssa Reichenausta , Baden-Württembergin osavaltiosta.<<
Lukekaa linkin takaa koko juttu!
Tää jätkähän on ollut melkoinen ketku ja huijari! Nyt tajuan hellareiden vihan uskonpuhdistusta vastaan! Lutheriin ei tuo, joskin synagoogien polttaja, kaikkine muine vetkuiluineen, mennyt yhtään täydestä.
Anabaptistiperheiden naisten ja lasten pahoinpitely, eli perheväkivalta, josta itsellänikin rankat kokemukseni, oli ja on selvästikin hubmaierilaista perua.
Hänet ja hänen vaimonsa kuolemantuomion langettivat Itävallan viranomaiset (ei Luther, kuten hellareiden puheista luulisi). Syy ei aivan selviä annetun linkin takaa.
Tuo wiki-kirjoitus on selvästi anabaptistin laatima, sillä joissain kohdin kertomusta on epäselviä aukkoja.Kyllä te pennut jaksatte taistella! -hahhahhahhahhah 😆😅😅🤣🤣😂😂🤣😂🤣😂🤣😅😆🤣
- Anonyymi
Kasteessa Jumala pesee synnit pois Kristuksen veren tähden. Se tarkoittaa pelastusta. Kukaan ei voi mennä taivaaseen synneissään.
Joka uskoo ja on tullut kastetuksi niin sellainen pelastuu.
Joka ei usko, sellainen ei tule kastetuksi syntisten kasteella, eikä sellainen pelastu.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.- Anonyymi
Helluntailaiset eksyttävät ihmisiä uskomaan, että kun kääntyy helluntailaiseksi, niin siinä vaiheessa synnit pestään pois ja ihminen liitetään Kristuksen ikuisesti elävään ruumiiseen, kun tekee uskonratkaisun helluntailaisten opettamalla tavalla.
Jokainen Raamattua syvällisesti tunteva tietää, että helluntailaisten opit on pelkkää valhetta ja eksytystä. - Anonyymi
Kasteessa Jumala pesee kaiken syntisyyden ja syyllisyyden siteet pois, niin SIITÄ SEURAA HYVÄ OMATUNTO.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kasteessa Jumala pesee kaiken syntisyyden ja syyllisyyden siteet pois, niin SIITÄ SEURAA HYVÄ OMATUNTO.
Totta
Vain syntien anteeksianto ja pelastus Kristuksessa tuo hyvän omantunnin. Ja syystäkin sen saa kasteessa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta
Vain syntien anteeksianto ja pelastus Kristuksessa tuo hyvän omantunnin. Ja syystäkin sen saa kasteessaJollei Herra huonetta rakenna, niin sen rakentajat turhaan vaivaa näkevät.
Jeesus sanoi itse rakentavansa oman seurakuntansa oman ruumiinsa itse.
Tällä Kalliolle minä rakennan seurakuntani. Kasteessa Jumala liittää ihmisen Kristus Kalliolle eli Kristuksen ruumiin jäseneksi. - Anonyymi
Ei muuten pese! Kaste on vain symboli ja hyvän omantunnon anomista...Raamatun mukaan...
- Anonyymi
Sillä me olemme myös yhdessä Hengessä kaikki yhdeksi ruumiiksi kastetut, sekä Juudalaiset että Grekiläiset, sekä orjat että vapaat, ja kaikki me olemme yhteen Henkeen juotetut.
Nyt ei ole mitään kadotustuomioita niillä, jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat.
Raamatun mukaan Jumala pesee, puhdistaa ja liittää kasteessa ihisen Kristuksen ruumiin jäseneksi. Vakuudeksi kasteessa ihmisen sydämeen vuodatetaan Pyhän Hengen sinetti.
Kastettuja alettiin kutsua uskoviksi, kreikaksi "pistos", koska heillä oli kasteen sinetti eli Pyhä uskon Henki kasteessa lahjaksi saatuna vakuutena kuulumisesta uuden liiton jäseneksi.
14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
14 Ja vaimo, Lydia nimeltä, purpurain myyjä Tyatiron kaupungista, Jumalaa palvelevainen, kuulteli: jonka sydämen Herra avasi ottamaan vaaria niistä, mitä Paavalilta sanottiin.
15 Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.
15 Ja kuin hän ja hänen huoneensa kastettu oli, rukoili hän meitä, sanoen: jos te minun Herralle uskollisena pidätte, niin tulkaat minun huoneeseeni ja olkaat siinä. Ja hän vaati heitä.
Raamatun alkukielen mukaan usko ja uskollisuus on sama sana. Uskominen pitää sisällään aina tekemisen. Pelkkä uskominen eli totena pitäminen on sitä tyhjänpäiväistä päänuskoa, joka ei ketään pelasta yhtään mistään.
Lyydiakin tuli oman perheen kastamisen jälkeen osalliseksi pelastuksen armosta. - Anonyymi
Miksi Raamatussa ihmisiä kastetaan siellä missä on paljon vettä.
Johannes kastoi Jordanilla. Lyydian pehekunta joenrannalla.
Miksi Johannes ei kastanut Jerusalemin vesialtaiden luona?- Anonyymi
Paljon vettä!
Johanneksen evankeliumi:
3:23 Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljon vettä!
Johanneksen evankeliumi:
3:23 Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä.Myös Jeesuksen porukka oli kastamassa lähellä Johannesta, koska siellä oli paljon vettä.
Joh3:22 Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi. - Anonyymi
Jordanilla menee paljon vettä, mutta kasteita tehtiin joen ylityspaikassa, ns. kahluupaikassa, jossa joki voitiin ylittää kävellen molempiin suuntiin. Ihmiset tulivat kävellen joen yli katsomaan Johanneksen kastetoimintaa.
Vanhimpien säilyneiden argeologisten piirrosten mukaan Jeesus on kumartuneena eteenpäin ja Johannes valaa käsistään vettä Jeesuksen pään päälle. Pyhä Henki tulee Jeesuksen pään päälle, ei alaruumiin päälle.
Kristityillä ei ollut mitään asiaa mennä tekemään kasteitaan Juutalaisten pyhille lammikoille tai temppeleissä oleviin mikve- ja kahluualtaisiin. Vähemmästäkin heidät olisi kivitetty kuoliaaksi. Joen rannassa oli vain naisia. Kyllä Lyydian perheeseen kuului muitakin kuin naisia.
Lyydian perheen kaste.
Luehan tarkemmin vain Lyydia oli siellä joen rannassa kun kuuli kastekehotuksen, jota totteli.
Missään ei sanota, että ketään kastettiin joen rannassa.
Lyydian perhe kastettiin perhepiirissä kotona.
Samoin helluntaina 3000 ihmistä kastettiin miesten kotona, miehet ja miesten lapset käskettiin heti kastaa Kristityiksi.
Vanginvartijan perhe kastettiin kotona, vesi mainitaan olleen sitä vettä, jolla haavat oli puhdistettu ja sidottu.
Ei ne verille hakatut ja haavat sidottuina menneet keskellä yötä salaa minnekään Siloan lammikolle, vankilasta karkumatkalla, pimeässä keskellä yötä.
Järjen käyttö ei ole kielletty Raamattua luettaessa. Kasteella on aina kova kiire, koska kyse on syntien pesusta eli pelastuksesta.
Ap. t. 22:16
Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
Ap. t. 16:33
Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jordanilla menee paljon vettä, mutta kasteita tehtiin joen ylityspaikassa, ns. kahluupaikassa, jossa joki voitiin ylittää kävellen molempiin suuntiin. Ihmiset tulivat kävellen joen yli katsomaan Johanneksen kastetoimintaa.
Vanhimpien säilyneiden argeologisten piirrosten mukaan Jeesus on kumartuneena eteenpäin ja Johannes valaa käsistään vettä Jeesuksen pään päälle. Pyhä Henki tulee Jeesuksen pään päälle, ei alaruumiin päälle.
Kristityillä ei ollut mitään asiaa mennä tekemään kasteitaan Juutalaisten pyhille lammikoille tai temppeleissä oleviin mikve- ja kahluualtaisiin. Vähemmästäkin heidät olisi kivitetty kuoliaaksi. Joen rannassa oli vain naisia. Kyllä Lyydian perheeseen kuului muitakin kuin naisia.
Lyydian perheen kaste.
Luehan tarkemmin vain Lyydia oli siellä joen rannassa kun kuuli kastekehotuksen, jota totteli.
Samoin helluntaina 3000 ihmistä kastettiin miesten kotona, miehet ja miesten lapset käskettiin heti kastaa Kristityiksi.
Vanginvartijan perhe kastettiin kotona, vesi mainitaan olleen sitä vettä, jolla haavat oli puhdistettu ja sidottu.
Ei ne verille hakatut ja haavat sidottuina menneet keskellä yötä salaa minnekään Siloan lammikolle, vankilasta karkumatkalla, pimeässä keskellä yötä.
Järjen käyttö ei ole kielletty Raamattua luettaessa. Kasteella on aina kova kiire, koska kyse on syntien pesusta eli pelastuksesta.
Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.Saitpa varsinaisen neronleimauksen: "Ei ne verille hakatut ja haavat sidottuina menneet keskellä yötä salaa minnekään Siloan lammikolle, vankilasta karkumatkalla, pimeässä keskellä yötä".
OLETKO KÄNNISSÄ VAI MÖMMÖJÄ TÄYNNÄ????? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saitpa varsinaisen neronleimauksen: "Ei ne verille hakatut ja haavat sidottuina menneet keskellä yötä salaa minnekään Siloan lammikolle, vankilasta karkumatkalla, pimeässä keskellä yötä".
OLETKO KÄNNISSÄ VAI MÖMMÖJÄ TÄYNNÄ?????siis, mitä ihmeen vi##uilua noilla hellareilla, jos ny hellaritkin joskus lukis raamattua, ja ottais sen järkipolosenkin mukaan.
"ja PESI heidän HAAVANSA , ja hänet ja kaikki hänen OMAISENSA kastettiin kohta"
Apt: 16: 33
kun haavat on pesty, niin eihän ne haavat ummessa ole, tottakai pitänee varoa haavojen sitomisen jälkeen, ihan niinkuin nykyäänkin tehdään.
onko hellareilla vaikee käsittää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
siis, mitä ihmeen vi##uilua noilla hellareilla, jos ny hellaritkin joskus lukis raamattua, ja ottais sen järkipolosenkin mukaan.
kun haavat on pesty, niin eihän ne haavat ummessa ole, tottakai pitänee varoa haavojen sitomisen jälkeen, ihan niinkuin nykyäänkin tehdään.
onko hellareilla vaikee käsittää.Jos Kristittyjen kasteita olisi menty tekemään Juutalaisten pyhille paikoille ja lammikoille, niin heidät olisi kivitetty niiden paikkojen häpäisemisestä vääräuskoisina.
Helluntailaiset ovat monet lukeneet vain niitä traktaatteja, mutta eivät tunne Raamatun perusasioita, ei Kristinuskon eikä Juutalaisuuden historiaa eikä sen ajan tapoja ja käytäntöjä. Lahkosaarnaajatkin on usein rikollsia, henkirikoksia ja muita vakavia rikoksia takana, eikä heille kannata mitään salaisuuksiaan uskoa eikä tekojaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lyydian perheen kaste.
Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti."Vanhimpien säilyneiden argeologisten piirrosten mukaan Jeesus on kumartuneena eteenpäin ja Johannes valaa käsistään vettä Jeesuksen pään päälle."
Hah,hah! Katolisen kirkon piirtämä taulu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
siis, mitä ihmeen vi##uilua noilla hellareilla, jos ny hellaritkin joskus lukis raamattua, ja ottais sen järkipolosenkin mukaan.
onko hellareilla vaikee käsittää."Ei ne verille hakatut ja haavat sidottuina menneet keskellä yötä salaa minnekään luterilaiseen kirkkoon, vankilasta karkumatkalla, pimeässä keskellä yötä".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
onko hellareilla vaikee käsittää."siis, mitä ihmeen vi##uilua noilla hellareilla"
Luther Säätiön raamatun opettajan tekstiä.
Onkohan pyhäkoulussa opetettua tekstiä. Ei ole vauvakasteesta mitään hyötyä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lyydian perheen kaste.
Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti."Vanhimpien säilyneiden argeologisten piirrosten mukaan Jeesus on kumartuneena eteenpäin ja Johannes valaa käsistään vettä Jeesuksen pään päälle"
Ja miltähän vuositihannelta?! Saahan sitä käyttää. Esimerkkinä vaikkapa peruskoululaisten kuvaamataidontunnin piirustuksia. Mitään faktojahan sinulla ei ole esittää. Kuten esim kieliopin mukaisia selviä todisteita siitä, mitä kastaminen tuohon aikaan tarkoitti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
onko hellareilla vaikee käsittää.Omia kuvitelmiasi! Et näköjään ole sairaanhoitoalan asia tuntija!! Hahhahhah🤣😂😂😂🤣
- Anonyymi
Ensin usko, sitten kaste.
Vauvakaste on ihmisen oma keksintö.
Uskovien kaste on Raamatun totuus.- Anonyymi
"vanginvartijan KAIKKI omaisetkin kastettiin, eikä omaisista kerrota sen tarkemmin mitään muuta kuin, "hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta" Apt: 16: 33
"kohta" > pian, heti, samassa - Anonyymi
Jeesuksen mukaan ensin kasteessa pestään synti pois ja vasta sitten sydämeen voidaan tuoda taivaan tavaroita, kuten uskon hedelmän antava Pyhän Hengen lahja.
Ihmisellä kun ei voi olla sitä pelastavaa sydämen eli Hengen tason uskoa, kunnes hän on sen uskon Hengen kasteessa synneistä pestyyn sydämeensä saanut.
Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole Kristuksen oma eikä Jeesuksen opetuslapsi, joksi tullaan vain kasteessa Kristukseen.
2. Kor. 4:13
Meillä on sama uskon Henki, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun."
Helluntailaisilla ei ole ollenkaan Pyhää Henkeä, vaan sitä matkiva Antikristuksen henki, joka oli jo sodomiaa harjoittaneessa Parhamissa, joka perusti koko helluntailaisuuden lahkoliikkeen Amerikassa 100 v. sitten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen mukaan ensin kasteessa pestään synti pois ja vasta sitten sydämeen voidaan tuoda taivaan tavaroita, kuten uskon hedelmän antava Pyhän Hengen lahja.
Ihmisellä kun ei voi olla sitä pelastavaa sydämen eli Hengen tason uskoa, kunnes hän on sen uskon Hengen kasteessa synneistä pestyyn sydämeensä saanut.
Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole Kristuksen oma eikä Jeesuksen opetuslapsi, joksi tullaan vain kasteessa Kristukseen.
2. Kor. 4:13
Meillä on sama uskon Henki, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun."
Helluntailaisilla ei ole ollenkaan Pyhää Henkeä, vaan sitä matkiva Antikristuksen henki, joka oli jo sodomiaa harjoittaneessa Parhamissa, joka perusti koko helluntailaisuuden lahkoliikkeen Amerikassa 100 v. sitten.Missähän antikristuksen henki oikeastaan on:
Luterilaisen kirkon ns. pappi, Late Mäntylä on yksiselitteisesti sitä mieltä, että kirkossa ei tulisi sallia sellaista opetusta, jossa homoutta kutsutaan synniksi. Hänen mukaansa kaikki eivät ymmärrä, kuinka vahingollista sellainen opetus on...
Raamattu on kristillisen uskon ydindokumentti. Samaa sukupuolta olevien parien suhteita vastustavat kristityt vetoavat esimerkiksi Paavaliin, joka opetti, että miesten kanssa makaavat miehet eivät peri Jumalan valtakuntaa.
Mäntylä toteaa, että Raamattu on oman aikansa tuote. Hänen mukaansa 2 000 vuotta sitten eläneet ihmiset eivät ymmärtäneet, mistä homoseksuaalisuudessa on kyse...
Vähän yli nelikymppisenä Mäntylä todella oivalsi, mitä on. Vuonna 2014 itävaltalainen drag-artisti Conchita Wurst voitti Euroviisut. Wurst näytti muuten naiselta, mutta hänellä oli siisti tumma parta. Mäntylä ihmetteli, miten kukaan ihminen voi olla noin vetävän näköinen. Samaan aikaan Mäntylä kävi Sexpon seksuaalineuvojakoulutusta, jossa puhuttiin sukupuolen moninaisuudesta.
Palikat tuntuivat loksahtavan kohdalleen, ja Mäntylä totesi olevansa muunsukupuolinen.
– Se tarkoittaa, että en ole nainen tai mies. Olen jotain muuta, Mäntylä selittää.
- Anonyymi
Usko on kasteen Hengen hedelmä, joka tulee näkyviin aikanaan.
Uuden liiton sinetti on vain yksi kaste, Jumalan teko.
1. Joh. 5:8
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
Gal. 5:22
Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.
--------------------------------
Helluntailaiset kutsuvat uskoksi lahkokikoilla aikaansaatua käännyttämistä helluntailaiseksi eli harhaoppiseksi ja sitten ihminen menee tekemään uskonratkaisun hellunailaiseksi, jehovantodistajaksi tai mormoniksi. Lahkousko on sitä väärää uskoa, johon kenenkään ei pidä tulla.
Käännyttämällä aikaansaatu lahkousko, kuten helluntailaisten usko on sitä päänuskoa, joka ei ketään pelasta yhtään mistään. - Anonyymi
Kesarea oli meren rannassa.
- Anonyymi
Niilinvirrassa menee paljon vettä. Gagnes virrassa menee paljon vettä. Jordan virrassa menee paljon vettä.
Jordanissa on vaan niitä joen ylityspaikkoja, joissa niitä kasteita voitiin turvallisesti tehdä. Ne oli lähes kuvia joen ylityspaikkoja kesähelteillä ja ihmiset tulivat kävellen joen molemmilta puolilta katsomaan kun Johannes kastoi Jeesuksen, joka oli kumartuneena eteenpäin ja Johannes valoi käsistään vettä Jeesuksen pään päälle, sillä Jeesus kruunattiin Kuninkaiden kuninkaaksi ja ylimmäisen papin virkaan ja Pyhä Henki tuli Jeesuksen päään päälle.
Ei alaraajojen päälle, jota hellarit korostavat, kun se Parhami oli niitä miehiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niilinvirrassa menee paljon vettä. Gagnes virrassa menee paljon vettä. Jordan virrassa menee paljon vettä.
Jordanissa on vaan niitä joen ylityspaikkoja, joissa niitä kasteita voitiin turvallisesti tehdä. Ne oli lähes kuvia joen ylityspaikkoja kesähelteillä ja ihmiset tulivat kävellen joen molemmilta puolilta katsomaan kun Johannes kastoi Jeesuksen, joka oli kumartuneena eteenpäin ja Johannes valoi käsistään vettä Jeesuksen pään päälle, sillä Jeesus kruunattiin Kuninkaiden kuninkaaksi ja ylimmäisen papin virkaan ja Pyhä Henki tuli Jeesuksen päään päälle.
Ei alaraajojen päälle, jota hellarit korostavat, kun se Parhami oli niitä miehiä.Vauvakastettu älä kirjoita p**skaa!
- Anonyymi
Aloituksessa tyhmyys tiivistyy.
- Anonyymi
Käkättävä ja valehteleva luterilainen, väität etteivät hellarit tiedä Vanhasta testamentista mitään ja koko Jumalan ilmoituksesta vain muutaman lauseen. Itse olet se, joka ei mitään ymmärrä, eikä Jumala olekaan sinulle suonut ymmärrystä eikä Sanan tuntemusta: luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
Kirjoitit pilkkaa ja sydämesi pimeyttä: Raamatussa ei ketään kasteta niskasta riuhtaisten painamalla kokonaan veden alle.
Sana kumoaa väitteesi, tosin pahuuttasi laitoit sanat: ' niskasta riuhtaisten'. Hellerit eivät kasta ketään väkisin. Pakolla kastaminen on luterilaisuutta ja kuluu luterilaisen kirkon vallanhimoon.
"Tuo sitten Aaron poikinensa ilmestysmajan ovelle ja pese heidät vedellä." Pese sanan translitteroitu: rachats raw-khats. Raamattu selittää sanan merkityksen: Mene ja peseydy seitsemän kertaa Jordanissa, niin lihasi tulee entisellensä, ja sinä tulet puhtaaksi". 'Peseydy' sana on sama rachats raw-khats.
Naeman ymmärsi 'peseydy' sanan merkityksen oikein: Niin hän meni ja sukelsi Jordaniin seitsemän kertaa, niinkuin Jumalan mies oli sanonut;
rachats raw-khats tarkoittaa peseytymistä upottamalla. Aaron ja hänen poikansa pestiin upottamalla veteen. Samalla tavalla Johannes pesi Jeesuksen upottamalla ja asetti hänet ylimmäiseksi papiksi.
KASTE- KÄKÄTTÄJÄ, ET TUNNE YKSINKERTAISTA TOTUUTTA RAAMATUSTA. - Anonyymi
Ei Jumala sitä vettä sankokaupalla tarvitse syntien pesemiseen. Muutama tippa vettä riittää siihen tarkoitukseen. Mutta ilman vettä Kristillinen kaste syntien anteeksisaamiseksi ei voi tapahtua.
Juutalaiset lukivat kasteen esikuvista Toorasta.
Jumalan sanan voimalla pienikin vesimäärä saa ihmeitä aikaiseksi.
4. Moos. 8:7
"Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: PIRSKOITA heihin SYNNISTÄ puhdistavaa VETTÄ" - Anonyymi
16:32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
16:33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
16:34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.
Jos tuossa vanginvartijan perheessä edes oli yksikin vauva niin ei häntä yöllä herätetty kesken unien jotta hänet voitaisiin kastaa. Vauvakasteen idea on aivan järjetön.
Jeesus käski kastaa ne jotka ymmärtävät evankeliumin ja haluavat seurata Jeesusta. Jeesus ei käskenyt kastaa vauvoja.- Anonyymi
Helluntailaiset väitti kerran, vaikka viisi kokonaista perhettä sanotaan kastetun esimerkkeinä perhekasteiden aloituksesta heti helluntaina, niin helluntailaiset väittivät, että ne kaikki olivat lapsettomia perheitä. Juutalaiset olivat hyvin lapsirakkaita ja koska silloin ei käytetty mitään ehkäisyvälineitä, niin perheiden lapsiluku oli suuri. Kaikki perheenjäsenet kastettiin heti perheenpään määräyksestä samaan uskoon. Ketään ei jätetty kastamattomaksi tämän maailman ruhtinaan valtakuntaan, vaan kaikki kastettiin Jeesuksen opetuslapsiksi ja Kristuksen ylösnousemusruumiin jäseniksi.
Helluntailaisuus on Amerikalaisen homomiehen keksimä valheellinen eksytysuskonto.
Helluntailaiset siteeraavat ahkeraan sen Etiopialaisen eunukin kastetta ja julistavat voitonriemuisasti: Ei mainittu lapsia kastetun!
Jos Jeesuksen aikaan Jerusalemissa olisi ollut helluntailaisia, niin nehän olisi tehnyt Juutalaispojille sen ympärileikkauksen toiseen kertaan!
- Anonyymi
Tässä on hyvää tekstiä
https://www.israel-apu.fi/artikkelien-ryhmat/siionista/usko-sanan-kaannoksista/
Se ottaa johdonmukaisesti huomioon Raamatun alkuperäisen heprealaisen viitekehyksen ja kääntää sanan pistis aika usein sanlalla ”luottamus”, joka ilmenee teoissa.
Totta puhuaksemme, kukaan ei väitä, että ihmiset ovat vanhurskaita Jumalan silmissä hyvien tekojen tähden. Mutta koko Raamatun sisäinen harmonia kaiuttaa johdonmukaisesti yhtä ainoaa sanomaa: pistis on uskollista sitoutumista Jumalaan ja Hänen sanaansa ja se näkyy meidän teoissamme. - Anonyymi
"nostamalla käsivarsilla ylöspäin ison kallioon hakatun hautakammion seinustalla olevalle korokkeelle. Hauta muistuttu enemmänkin isoa talon olohuonetta."
Noinhan sinä kuvittelet. Todistapa väitteesi Raamatulla. Et pysty!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun684745KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1723673- 1733246
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?723114Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo502849- 251974
- 241891
- 301666
- 1741660
- 431375