Köyhät piirakkaostoksilla

Anonyymi

Katselimme kahden tuttavani kanssa marketin lasikon piirakoita.
Kahdelta toimittajalta saman näköisiä ja kokoisia riisipiirakoita.
Toiset maksoivat 0,26€/kpl ja toiset 0,56€/kpl.
Tuttava pariskuntani toinen on eläkkeellä päivittäistavara kaupan myyjän työstä. Toinen on jollakin minimi eläkkeellä.
Nämä tuttavani valitsivat niitä 0,56€:n piirakoita koska ne ovat vajaan 100km:n päässä olevan herkkupiirakan tekemiä ja hyviä.
Minulle kelpasivat ne halvemmat koska, ainakin me laitamme niiden päälle jotain enkä ole havainnut mitään vikaa näissä halvemmissa.

Olisi mielenkiintoista saada nämä "parempien" piirakoiden ostajat sokkotestiin.
Olin niin häkeltynyt, etten edes huomannut kysyä ovatko he edes maistaneet niitä halvempia.

15

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jotkut automaattisesti olettavat, että halvempi tuote on paskaa tai ainakin reilusti huonolaatuisempi kuin se kalliimpi.
      Joskus näin onkin, mutta ei läheskään aina.
      Sanotaan ettei halvalla saa hyvää. Mutta korkea hinta myöskään ei ole laadun tae.
      Esimerkiksi juustoissa jotkut halpamerkkien juustot/laadut ovat huomattavasti maukkaampia, kuin esimerkiksi Valion vastaavat, ja voivat olla esimerkiksi vähärasvaisempia silti.

      • Anonyymi

        Näissä iltapäivälehtien sokkotesteissä on useasti käynyt niin, että
        makutestien ykkönen onkin ollut se halpistuote.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näissä iltapäivälehtien sokkotesteissä on useasti käynyt niin, että
        makutestien ykkönen onkin ollut se halpistuote.

        Niinpä, se juurikin todistaa, ettei vahvan brändin valmistama tuote ja sen korkeampi hinta takaa yhtään mitään.
        Tavaraa myydään myös mielikuvilla, mitkä eivät tosiaan välttämättä takaa mitään.


    • Anonyymi

      Ostin hillomunkkeja. maksoi 05.3 euroa kappale. Ostin niitä 10.

    • Anonyymi

      Joistako tuotteista näkee jo päällepäin, että halvin ei voi olla hyvä vaihtoehto.

      Seuraava mitä pitää katsoa on tuoteselostus.

      Noiden perusteella pystyy karsimaan esim. 10 piirakkatuotteen joukosta puolet pois.

      Sitten voi tehdä koeostoksia ja löytää itselleen sopivimmat.

      Mistä aloittaja voi tietää, vaikka hänen tuttavapariskuntansa olisi tehnyt hyvinkin harkitun valinnan ostaessaan kalliimpia piirakoita.

      Minä ainakin syön mieluummin itselleni mieluisia tuotteita kuin aina halvinta mahdollista. Joskus toki halvin voi olla samanaikaisesti myös se mieluisin.

      • Anonyymi

        Saman näköisiä ja kokoisia! Avainsana valmistaja "herkkupiirakka"!
        Vuosikymmenten aikaisen tuntemiseni perusteella päättelin, että tuskin olivat halpiksia kokeilleetkaan.
        Tärkeintä on, että ihmiset itse ovat tyytyväisiä. Piirakat ovat kuitenkin halpoja pätemisen tarpeen tyydyttäjiä.


    • Paras olut sokkotestissä on ollut halpisolut. Hahahahahah..kyllä minä sen tiedän.

      TerV: kihtivarvas

      • Anonyymi

        Menin kahden kaverini kanssa pahasti retkuun oluiden sokkotestissä.
        Kaverini vaimo kyllästyi kuulemaan meidän oluen "asiantuntijoiden" juttuja ja järjesti testin.
        Lopetimme "asiantuntevat" puheemme.


    • Anonyymi

      Lähikaupassa kun käyn aamusta ni sillon tällön riisipiirakoita 5kpl 1.50eur.

    • Anonyymi

      Teidän pitäisi joskus käydä Ilomantsin Parppeinvaarassa katsomassa, kun karjalanpiirakoita leivotaan asiakkaiden nähden ja saat todella tuoreita ja
      taivaallisen makuisia piirakoita syödäksesi.

      • Anonyymi

        Elämme samalla periaatteella kuin aikanaan Pohjois-Amerikan intiaanit.
        Syömisen pääasiallinen tarkoitus on energiatarpeen tyydyttäminen.
        Herkuttelu on oma juttunsa.
        Minä haluan saada jokaiselle käyttämälleni eurolle mielestäni riittävän vastikkeen.
        Onneksi tarpeeni ovat varsin vaatimattomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämme samalla periaatteella kuin aikanaan Pohjois-Amerikan intiaanit.
        Syömisen pääasiallinen tarkoitus on energiatarpeen tyydyttäminen.
        Herkuttelu on oma juttunsa.
        Minä haluan saada jokaiselle käyttämälleni eurolle mielestäni riittävän vastikkeen.
        Onneksi tarpeeni ovat varsin vaatimattomia.

        Mauton mössö ei ole riittävä vastike käytetylle rahalle.
        Kyllä ravintolassakin on tarpeen saada rahalla makuhermoja kutkuttava elämys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mauton mössö ei ole riittävä vastike käytetylle rahalle.
        Kyllä ravintolassakin on tarpeen saada rahalla makuhermoja kutkuttava elämys.

        Maku ja hinta eivät ole likimainkaan aina suorassa suhteessa.
        Hieman osaamista ja luovuutta niin kotona pystyy hyvin tyydyttäviin suorituksiin halvoistakin raaka-aineista.
        Kalliimmat, kuten naudan fileet, ovat riskiostoksia. Tai oikeastaan ei ole mitään riskiä koska takuumureiksi mainostetut eivät ole mureita minun mittapuuni mukaan.

        Aktiivisen työelämäni aikana maksoin hyvin harvoin ravintolalaskuani.
        Olipa kyse syömisestä tai juomisesta niin useimmiten oli sponsori paikalla.

        Mutta tuo piirakka aloitus. Minun on mahdotonta kuvitella, että ne kalliimmat olisivat yli 2 x maukkaampia kuin halvemmat! Se on yksinkertaisesti mahdotonta ja joku olematon marginaali ei ole hintaeron arvoinen.
        Olen syönyt myös kahdessa kodissa karjalaisemäntien valmistamia sekä peruna, että riisipiirakoita. Äitini ja anoppini. Uunilämmin on uunilämmintä!


    • Anonyymi

      Kyllä ja ukkelina tullut mieleen että alkais tekeen perunakarjalanpiirakoita ja ei ole mitenkään kustannuskysymys vaan aikaa menee. Riittävän ison määrän valmistais ja pakkaseen.Aamusta sillon ällön paistopisteestä lämpöisiä riisipiirakoita5kpl ni 1.50eur

    • Anonyymi

      Kyllä kannattaa lämmittää vaikka mikrossa niitä kaupan piirakoita ja
      sitten vaan maittavaa munavoita päälle, niin on sekin makuelämys.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      948
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      80
      679
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe