Köyhät piirakkaostoksilla

Anonyymi

Katselimme kahden tuttavani kanssa marketin lasikon piirakoita.
Kahdelta toimittajalta saman näköisiä ja kokoisia riisipiirakoita.
Toiset maksoivat 0,26€/kpl ja toiset 0,56€/kpl.
Tuttava pariskuntani toinen on eläkkeellä päivittäistavara kaupan myyjän työstä. Toinen on jollakin minimi eläkkeellä.
Nämä tuttavani valitsivat niitä 0,56€:n piirakoita koska ne ovat vajaan 100km:n päässä olevan herkkupiirakan tekemiä ja hyviä.
Minulle kelpasivat ne halvemmat koska, ainakin me laitamme niiden päälle jotain enkä ole havainnut mitään vikaa näissä halvemmissa.

Olisi mielenkiintoista saada nämä "parempien" piirakoiden ostajat sokkotestiin.
Olin niin häkeltynyt, etten edes huomannut kysyä ovatko he edes maistaneet niitä halvempia.

15

59

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jotkut automaattisesti olettavat, että halvempi tuote on paskaa tai ainakin reilusti huonolaatuisempi kuin se kalliimpi.
      Joskus näin onkin, mutta ei läheskään aina.
      Sanotaan ettei halvalla saa hyvää. Mutta korkea hinta myöskään ei ole laadun tae.
      Esimerkiksi juustoissa jotkut halpamerkkien juustot/laadut ovat huomattavasti maukkaampia, kuin esimerkiksi Valion vastaavat, ja voivat olla esimerkiksi vähärasvaisempia silti.

• Anonyymi

Näissä iltapäivälehtien sokkotesteissä on useasti käynyt niin, että
        makutestien ykkönen onkin ollut se halpistuote.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näissä iltapäivälehtien sokkotesteissä on useasti käynyt niin, että
        makutestien ykkönen onkin ollut se halpistuote.

Niinpä, se juurikin todistaa, ettei vahvan brändin valmistama tuote ja sen korkeampi hinta takaa yhtään mitään.
        Tavaraa myydään myös mielikuvilla, mitkä eivät tosiaan välttämättä takaa mitään.

• Anonyymi

Ostin hillomunkkeja. maksoi 05.3 euroa kappale. Ostin niitä 10.

• Anonyymi

Joistako tuotteista näkee jo päällepäin, että halvin ei voi olla hyvä vaihtoehto.

Seuraava mitä pitää katsoa on tuoteselostus.

Noiden perusteella pystyy karsimaan esim. 10 piirakkatuotteen joukosta puolet pois.

Sitten voi tehdä koeostoksia ja löytää itselleen sopivimmat.

Mistä aloittaja voi tietää, vaikka hänen tuttavapariskuntansa olisi tehnyt hyvinkin harkitun valinnan ostaessaan kalliimpia piirakoita.

Minä ainakin syön mieluummin itselleni mieluisia tuotteita kuin aina halvinta mahdollista. Joskus toki halvin voi olla samanaikaisesti myös se mieluisin.

• Anonyymi

Saman näköisiä ja kokoisia! Avainsana valmistaja "herkkupiirakka"!
        Vuosikymmenten aikaisen tuntemiseni perusteella päättelin, että tuskin olivat halpiksia kokeilleetkaan.
        Tärkeintä on, että ihmiset itse ovat tyytyväisiä. Piirakat ovat kuitenkin halpoja pätemisen tarpeen tyydyttäjiä.

• Paras olut sokkotestissä on ollut halpisolut. Hahahahahah..kyllä minä sen tiedän.

TerV: kihtivarvas

• Anonyymi

Menin kahden kaverini kanssa pahasti retkuun oluiden sokkotestissä.
        Kaverini vaimo kyllästyi kuulemaan meidän oluen "asiantuntijoiden" juttuja ja järjesti testin.
        Lopetimme "asiantuntevat" puheemme.

• Anonyymi

Lähikaupassa kun käyn aamusta ni sillon tällön riisipiirakoita 5kpl 1.50eur.

• Anonyymi

Teidän pitäisi joskus käydä Ilomantsin Parppeinvaarassa katsomassa, kun karjalanpiirakoita leivotaan asiakkaiden nähden ja saat todella tuoreita ja
      taivaallisen makuisia piirakoita syödäksesi.

• Anonyymi

Elämme samalla periaatteella kuin aikanaan Pohjois-Amerikan intiaanit.
        Syömisen pääasiallinen tarkoitus on energiatarpeen tyydyttäminen.
        Herkuttelu on oma juttunsa.
        Minä haluan saada jokaiselle käyttämälleni eurolle mielestäni riittävän vastikkeen.
        Onneksi tarpeeni ovat varsin vaatimattomia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elämme samalla periaatteella kuin aikanaan Pohjois-Amerikan intiaanit.
        Syömisen pääasiallinen tarkoitus on energiatarpeen tyydyttäminen.
        Herkuttelu on oma juttunsa.
        Minä haluan saada jokaiselle käyttämälleni eurolle mielestäni riittävän vastikkeen.
        Onneksi tarpeeni ovat varsin vaatimattomia.

Mauton mössö ei ole riittävä vastike käytetylle rahalle.
        Kyllä ravintolassakin on tarpeen saada rahalla makuhermoja kutkuttava elämys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mauton mössö ei ole riittävä vastike käytetylle rahalle.
        Kyllä ravintolassakin on tarpeen saada rahalla makuhermoja kutkuttava elämys.

Maku ja hinta eivät ole likimainkaan aina suorassa suhteessa.
        Hieman osaamista ja luovuutta niin kotona pystyy hyvin tyydyttäviin suorituksiin halvoistakin raaka-aineista.
        Kalliimmat, kuten naudan fileet, ovat riskiostoksia. Tai oikeastaan ei ole mitään riskiä koska takuumureiksi mainostetut eivät ole mureita minun mittapuuni mukaan.

Aktiivisen työelämäni aikana maksoin hyvin harvoin ravintolalaskuani.
        Olipa kyse syömisestä tai juomisesta niin useimmiten oli sponsori paikalla.

Mutta tuo piirakka aloitus. Minun on mahdotonta kuvitella, että ne kalliimmat olisivat yli 2 x maukkaampia kuin halvemmat! Se on yksinkertaisesti mahdotonta ja joku olematon marginaali ei ole hintaeron arvoinen.
        Olen syönyt myös kahdessa kodissa karjalaisemäntien valmistamia sekä peruna, että riisipiirakoita. Äitini ja anoppini. Uunilämmin on uunilämmintä!

• Anonyymi

Kyllä ja ukkelina tullut mieleen että alkais tekeen perunakarjalanpiirakoita ja ei ole mitenkään kustannuskysymys vaan aikaa menee. Riittävän ison määrän valmistais ja pakkaseen.Aamusta sillon ällön paistopisteestä lämpöisiä riisipiirakoita5kpl ni 1.50eur

• Anonyymi

Kyllä kannattaa lämmittää vaikka mikrossa niitä kaupan piirakoita ja
      sitten vaan maittavaa munavoita päälle, niin on sekin makuelämys.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      63
      4010
    2. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      78
      3638
    3. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      42
      3165
    4. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      19
      2538
    5. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      22
      2387
    6. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      46
      2105
    7. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      48
      1985
    8. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47
      1758
    9. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      36