Vl-ei tunnusta uskoaan Jeesukseen,! Vaikuttaako liikkeessä antikristuksen henki?

1Joh. 4:3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa

Fil. 2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

216

1796

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse *aatana astui esiin.

      • Jos mahdollista, voisit poistua areenalta! Minulle sinun ei tarvitse esiintyä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän vanha uutinen.

        Ei nuo rikokset vanhene koskaan.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jos mahdollista, voisit poistua areenalta! Minulle sinun ei tarvitse esiintyä.

        Näin ne Wellujen "karvat alkaa paljastua.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Näin ne Wellujen "karvat alkaa paljastua.

        valkoisen lampaantaljan alta paljastuvat mustat raatelevan vl-suden karvat.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        valkoisen lampaantaljan alta paljastuvat mustat raatelevan vl-suden karvat.

        Valkoisen lampaantaljan alta paljastuvat Saaleminpastori raatelevat hampaat.


    • Anonyymi

      helluntailiike voi olla antikristus, on se ainakin lopun ajan eksytys.

      • Näytätkö jonkin Raamatunkohdan väitteesi tueksi?


      • Olet ulalla. AK on ihminen pakanoiden joukosta, lue Raamattua, älä kuuntele puhveleita.
        Helluntai liike kuitenkin kasvaa, lestat kuihtuu.


      • Voiko? Antikristus on pakanoista nouseva ihminen, ei seurakunta.


    • Anonyymi

      Näetkö näissä lainauksissa jotaki yhteistä ajatusta?

      Joh 17että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.

      Joh 21

      16. Hän sanoi hänelle taas toistamiseen: Simon, Johanneksen poika, rakastatko minua? Hän vastasi hänelle: Rakastan, Herra; sinä tiedät, että olet minulle rakas. Hän sanoi hänelle: Kaitse minun lampaitani.

      Matt 25 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'

      • En näe että tunnustaisit uskosi Jeesukseen.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        En näe että tunnustaisit uskosi Jeesukseen.

        En tunne muuta Jeesusta kun tämän:

        Sillä missä kaksi taikka kolme tulevat kokoon minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä.

        VL ihmisten seassa ja sydämissä hän asuu. Ei missään muualla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tunne muuta Jeesusta kun tämän:

        Sillä missä kaksi taikka kolme tulevat kokoon minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä.

        VL ihmisten seassa ja sydämissä hän asuu. Ei missään muualla.

        Mutta Jeesuksen Herruutta ja uskoa Häneen et voi tunnustaa ilman Pyhää Henkeä!

        Kaikki tuo tekohurskaus on sinulla turhaa ,jos et voi tuota tunnustusta tehdä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tunne muuta Jeesusta kun tämän:

        Sillä missä kaksi taikka kolme tulevat kokoon minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä.

        VL ihmisten seassa ja sydämissä hän asuu. Ei missään muualla.

        Room. 9:33 niinkuin kirjoitettu on: "Katso, minä panen Siioniin loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään joudu


      • Olen kysellyt tätä "niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussaainakin" tuhannelta Wellulta, ja positiivista vastusta en ole saanut, mutta selityksiä, joilla ei ole mitään pohjaa.

        Kuiva lahko on. Mutta jopa osa ihmisistä, joilla ei ole varsinaista seurakunta taustaa, vastaa useinkin myöntävästi, näin erottuu jyvät akanaoista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tunne muuta Jeesusta kun tämän:

        Sillä missä kaksi taikka kolme tulevat kokoon minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä.

        VL ihmisten seassa ja sydämissä hän asuu. Ei missään muualla.

        Onko Hänellä Valtaa?
        Miten mittaat osaltasi asian.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Room. 9:33 niinkuin kirjoitettu on: "Katso, minä panen Siioniin loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään joudu

        Mikä on tuo Siion?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Onko Hänellä Valtaa?
        Miten mittaat osaltasi asian.

        Hmm en tiedä miten uskot, mutta Hänellä on kaikki valta taivaassa ja maassa, nimittäin

        Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin - hän sanoi halvatulle - nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi.

        Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaassa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.

        Hän ei ketään tuomitse. Vielä. Joka ei usko on jo tuomittu. Muusta vallasta en tiedä.

        Kultaisella mittakepillä mittailen lähinnä muuriin vahvuutta 😉


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on tuo Siion?

        Siion on alunperin siioninvuori, mutta tarkoittaa Kristillistä seurakuntaa allegorisesti. Luultavasti löydät googlaaalla asiaan enemmän valaistusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hmm en tiedä miten uskot, mutta Hänellä on kaikki valta taivaassa ja maassa, nimittäin

        Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin - hän sanoi halvatulle - nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi.

        Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaassa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.

        Hän ei ketään tuomitse. Vielä. Joka ei usko on jo tuomittu. Muusta vallasta en tiedä.

        Kultaisella mittakepillä mittailen lähinnä muuriin vahvuutta 😉

        Vellulle on mahdotonta tunnustaa uskoaan Jeesukseen, tuo vl-venkoilija sen todistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on tuo Siion?

        Tuohon Jeesuksen Herraksi tunnustamiseen liittyen:

        Tarkoitatko että esim. VL tunnustavat vain Isän oikealla kädellä istuvan Pojan Herraksi, mutta eivät tunnusta tuota loukkauskiveä joka on kristillisessä seurakunnassa täällä maan päällä, vai mitä ajat takaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon Jeesuksen Herraksi tunnustamiseen liittyen:

        Tarkoitatko että esim. VL tunnustavat vain Isän oikealla kädellä istuvan Pojan Herraksi, mutta eivät tunnusta tuota loukkauskiveä joka on kristillisessä seurakunnassa täällä maan päällä, vai mitä ajat takaa.

        Suoraan sanoen .en ymmärrä kysymystäsi ja arvaamalla en uskalla vastata.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Suoraan sanoen .en ymmärrä kysymystäsi ja arvaamalla en uskalla vastata.

        Olen huomannut että monesti väität että VL ei tunnusta Jeesusta. MIssä mielessä ne ei sitä tee?

        Paavali puhuu kolmesta "Jeesuksesta"

        1. Joosefin poika joka saarnasi, kuoli ja haudattiin. (Häntä ei tule etsiä haudasta)
        2. Kiskastettu, ylösnousut Jeesus joka rukoilee uskovaisten puolesta siellä Jumalan oikealla kädellä. (Hänte ei tule etsiä).

        3. Se Sana joka on "meidän suussamme", eli eläväksi tekevä Sana joka on lihassa.

        Sanos nyt. Kenenkä näistä kolmesta VL ei tunnusta ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen huomannut että monesti väität että VL ei tunnusta Jeesusta. MIssä mielessä ne ei sitä tee?

        Paavali puhuu kolmesta "Jeesuksesta"

        1. Joosefin poika joka saarnasi, kuoli ja haudattiin. (Häntä ei tule etsiä haudasta)
        2. Kiskastettu, ylösnousut Jeesus joka rukoilee uskovaisten puolesta siellä Jumalan oikealla kädellä. (Hänte ei tule etsiä).

        3. Se Sana joka on "meidän suussamme", eli eläväksi tekevä Sana joka on lihassa.

        Sanos nyt. Kenenkä näistä kolmesta VL ei tunnusta ?

        Olet venkoilun mestari. Olisi kohtuullista että olisit edes tuonut ne Raamatunkohdat esiin, joihinka väitteesi perustat. Et tietenkään voi, kun toisit samalla todisteet että väitteesi on valhetta.

        Vellu, vl, ei voi tunnustaa Jeesusta Herraksi, kun teillä ei ole Pyhää Henkeä.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Olet venkoilun mestari. Olisi kohtuullista että olisit edes tuonut ne Raamatunkohdat esiin, joihinka väitteesi perustat. Et tietenkään voi, kun toisit samalla todisteet että väitteesi on valhetta.

        Vellu, vl, ei voi tunnustaa Jeesusta Herraksi, kun teillä ei ole Pyhää Henkeä.

        Jätin kohdan pois koska itse olit ihan näinä päivinä jossaki yhteydessä lainannut tuota rom 10 kohtaa...

        Tässä se on:

        6. Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen? se on: tuomaan Kristusta alas,7. tahi: Kuka astuu alas syvyyteen? se on: nostamaan Kristusta kuolleista.8. Mutta mitä se sanoo? Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.


        Mitä me sitten saarnamme?

        2 Kor 5:18. Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jesuksen Kristuksen kautta*, ja antoi meille viran sovinnosta saarnata. 19. Sillä Jumala oli Kristuksessa* ja sovitti maailman itse kanssansa , ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt.

        Kellä on tuo virka?

        2 Kor 4:1. Sen tähden, että meillä senkaltainen virka on, sen jälkeen kuin armo meidän kohtaamme tapahtunut on, niin emme suutu,



        "Vellu, vl, ei voi tunnustaa Jeesusta Herraksi, kun teillä ei ole Pyhää Henkeä."

        Olet siinä ihan oikeassa että koska meillä ei ole Hengen yhteyttä niin sinun näkökulmasta on ihan raamatullista ja oikein sanoa että VL ei ole Pyhää Henkeä eikä pelastuksen toivoa.

        Juuri näinhän VL sanoo myös. Jos Pyhä Henki ei ole meitä liittänyt samaan pyhien yhteisöön niin emme usko samaan Kristukseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hmm en tiedä miten uskot, mutta Hänellä on kaikki valta taivaassa ja maassa, nimittäin

        Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin - hän sanoi halvatulle - nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi.

        Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaassa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.

        Hän ei ketään tuomitse. Vielä. Joka ei usko on jo tuomittu. Muusta vallasta en tiedä.

        Kultaisella mittakepillä mittailen lähinnä muuriin vahvuutta 😉

        Autan; Viime sanoinaan ennen taivaaseen nousemistaan Jeesus antoi seuraajilleen kuninkaallisen käskyn ja tehtävän: ”Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti” (Mt.28:18-20).

        Vahvistukset; Dan. 7:14; Matt. 11:27, Mark. 13:10, 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2

        Auttoiko?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon Jeesuksen Herraksi tunnustamiseen liittyen:

        Tarkoitatko että esim. VL tunnustavat vain Isän oikealla kädellä istuvan Pojan Herraksi, mutta eivät tunnusta tuota loukkauskiveä joka on kristillisessä seurakunnassa täällä maan päällä, vai mitä ajat takaa.

        Ensinnäkin Jeesus ei istu Isän oikealla KÄDELLÄ, vaan oikealla puolella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen huomannut että monesti väität että VL ei tunnusta Jeesusta. MIssä mielessä ne ei sitä tee?

        Paavali puhuu kolmesta "Jeesuksesta"

        1. Joosefin poika joka saarnasi, kuoli ja haudattiin. (Häntä ei tule etsiä haudasta)
        2. Kiskastettu, ylösnousut Jeesus joka rukoilee uskovaisten puolesta siellä Jumalan oikealla kädellä. (Hänte ei tule etsiä).

        3. Se Sana joka on "meidän suussamme", eli eläväksi tekevä Sana joka on lihassa.

        Sanos nyt. Kenenkä näistä kolmesta VL ei tunnusta ?

        Missä kirjassa?


      • pinnasänky kirjoitti:

        Ensinnäkin Jeesus ei istu Isän oikealla KÄDELLÄ, vaan oikealla puolella.

        Hyvä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jätin kohdan pois koska itse olit ihan näinä päivinä jossaki yhteydessä lainannut tuota rom 10 kohtaa...

        Tässä se on:

        6. Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen? se on: tuomaan Kristusta alas,7. tahi: Kuka astuu alas syvyyteen? se on: nostamaan Kristusta kuolleista.8. Mutta mitä se sanoo? Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.


        Mitä me sitten saarnamme?

        2 Kor 5:18. Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jesuksen Kristuksen kautta*, ja antoi meille viran sovinnosta saarnata. 19. Sillä Jumala oli Kristuksessa* ja sovitti maailman itse kanssansa , ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt.

        Kellä on tuo virka?

        2 Kor 4:1. Sen tähden, että meillä senkaltainen virka on, sen jälkeen kuin armo meidän kohtaamme tapahtunut on, niin emme suutu,



        "Vellu, vl, ei voi tunnustaa Jeesusta Herraksi, kun teillä ei ole Pyhää Henkeä."

        Olet siinä ihan oikeassa että koska meillä ei ole Hengen yhteyttä niin sinun näkökulmasta on ihan raamatullista ja oikein sanoa että VL ei ole Pyhää Henkeä eikä pelastuksen toivoa.

        Juuri näinhän VL sanoo myös. Jos Pyhä Henki ei ole meitä liittänyt samaan pyhien yhteisöön niin emme usko samaan Kristukseen.

        Olet valehtelun ja venkoilun mestari! Miksi jätit olennaisen kohdan pois Roomalaiskirjeestä?

        Room.10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."

        En nyt ehdi kirjoittaa enempää, mutta Pinna, jos haluat ja jouda, niin voit jatkaa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Autan; Viime sanoinaan ennen taivaaseen nousemistaan Jeesus antoi seuraajilleen kuninkaallisen käskyn ja tehtävän: ”Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti” (Mt.28:18-20).

        Vahvistukset; Dan. 7:14; Matt. 11:27, Mark. 13:10, 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2

        Auttoiko?

        Ei auta hapuilu saalemista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei auta hapuilu saalemista.

        Ei tietenkään, jos ei ymmärrä.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Olet valehtelun ja venkoilun mestari! Miksi jätit olennaisen kohdan pois Roomalaiskirjeestä?

        Room.10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."

        En nyt ehdi kirjoittaa enempää, mutta Pinna, jos haluat ja jouda, niin voit jatkaa.

        Halusin jättää teille oljenkorren :-)

        Se sama tekstikokonaisuus jatkuu myös sun lainaamasi jakeitten jälkeen. Siinähän melko selvästi sanotaan (uskon näin) että Herraan uskominen ja hänen tunnustaminen ei ole mahdollista ellei sovintoviran saarnaajat tuo sanaa uskottavaksi.

        Ei Herraan voi uskoa ellei hän ole läsnä (siksi rukous "tulkoon Sinun valtakuntasi").

        Näin Jesaja:

        Jes 55:6. Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.

        Kus Kristus lähetti omat saarnaamaan niin hän käski sanoa näin niille jotka eivät ottaneet vastaan sanomaa valtakunnasta:

        Luuk 10:11. Tomunkin, joka teidän kaupungistanne tarttui meihin, me pudistamme teille: kuitenkin se tietäkäät, että Jumalan valtakunta oli teitä lähestynyt.


        Tuossa Rom 10 oli tällainenkin jae:

        13. Sillä jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.
        (Apt 10 jokainen joka uskoo Häneen, saa hänen nimensä kautta synnit anteeksi)

        Tuo on kirjaimellisesti totta, mutta Herran nimen avuksi huutaminen ei ole mahdollista ellei sovintosaarnan julistaja ole läsnä.

        Te joudutte solmuun ihan jokaisen Raamatunjakeen kanssa ellette tee parannusta ja ota vastaan Kumalan valtakuntaa niin kuin lapsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halusin jättää teille oljenkorren :-)

        Se sama tekstikokonaisuus jatkuu myös sun lainaamasi jakeitten jälkeen. Siinähän melko selvästi sanotaan (uskon näin) että Herraan uskominen ja hänen tunnustaminen ei ole mahdollista ellei sovintoviran saarnaajat tuo sanaa uskottavaksi.

        Ei Herraan voi uskoa ellei hän ole läsnä (siksi rukous "tulkoon Sinun valtakuntasi").

        Näin Jesaja:

        Jes 55:6. Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.

        Kus Kristus lähetti omat saarnaamaan niin hän käski sanoa näin niille jotka eivät ottaneet vastaan sanomaa valtakunnasta:

        Luuk 10:11. Tomunkin, joka teidän kaupungistanne tarttui meihin, me pudistamme teille: kuitenkin se tietäkäät, että Jumalan valtakunta oli teitä lähestynyt.


        Tuossa Rom 10 oli tällainenkin jae:

        13. Sillä jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.
        (Apt 10 jokainen joka uskoo Häneen, saa hänen nimensä kautta synnit anteeksi)

        Tuo on kirjaimellisesti totta, mutta Herran nimen avuksi huutaminen ei ole mahdollista ellei sovintosaarnan julistaja ole läsnä.

        Te joudutte solmuun ihan jokaisen Raamatunjakeen kanssa ellette tee parannusta ja ota vastaan Kumalan valtakuntaa niin kuin lapsi.

        Rom 3:11. ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
        12. kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.


        Ei kukaan siis voi avuksi huutaa Herraa. Kristus tulee ihmisen luokse elävässä evankeliumissa ja tarjoa pelastusta. Hän ei ole muuttanut saarnaansa.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Vellulle on mahdotonta tunnustaa uskoaan Jeesukseen, tuo vl-venkoilija sen todistaa.

        Annetaan Saaleminpastori olla omassa arvossaan, eihän sille voi mitään jos on jäänyt heikkolahjaiseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Annetaan Saaleminpastori olla omassa arvossaan, eihän sille voi mitään jos on jäänyt heikkolahjaiseksi.

        Tervetuloa heikkolahjaisten kerhoon, jospa se sinullekin koituisi pelastukseksi.

        Jaak. 2:1 Veljeni, älköön teidän uskonne meidän kirkastettuun Herraamme, Jeesukseen Kristukseen, olko sellainen, joka katsoo henkilöön


    • Vellulle ei tuota mitään vaikeeta tunnustaa uskoaan Jumalaan, mutta uskoa Jeesukseen heidän on mahdotonta sanoa, Jeesukseen jolle on annettu kaikki valta!

      Raamattu-ja luterilainen tunnustus vaatii tunnustamaan Jeesuksen Herraksi, mutta Vellulle se on mahdoton tehtävä.

      • Anonyymi

        Aamen! Itse joskus käyn eslestojen seuroissa. Mutta tuo oli aika hyvin sanottu! Vaikka uskonkin että kätten päälle panemisen kautta saa Pyhän Hengen niin kuin Raamattu sen osoitta monessa paikkaa!
        Mm apt.8luku
        Ja
        1 Tim.4:14. Älä unohda sitä lahjaa, joka sinulle* prophetian kautta

        annettu on , vanhimpain kätten päälle panemisessa§.


        2timoteus 1:6
        II. 6. Jonka tähden minä sinua neuvon, ettäs herätät sen Jumalan lahjan,

        joka sinussa on, minun kätteni päälle panemisen kautta;

        Ap. T.6:6. Nämät he asettivat apostoleitten eteen: ja rukoilivat, ja panivat

        kätensä heidän päällensä.

        Ap. T.8:17. Niin he panivat kätensä heidän päällensä, ja he saivat Pyhän

        Hengen.

        Ap. T.13:3. Ja kuin he olivat paastonneet ja rukoilleet, ja kätensä heidän

        päällensä panneet*, päästivät he heidät menemään.

        Ap. T.19:6. Ja kuin Paavali pani kätensä heidän päällensä, tuli Pyhä

        Henki heidän päällensä, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.

        1 Tim.4:14. Älä unohda sitä lahjaa, joka sinulle* prophetian kautta

        annettu on , vanhimpain kätten päälle panemisessa§.

        Perkele ei voi tunnustaa Jeesusta Kristusta herraksi ei edes mainita hänen nimeään, Perkele vihaa Jeesusta!

        Syntien sovituksesta ehkä voivat puhua koska saatana on myös valkeuden enkeli , mutta eivät voi tunnustaa Jeesusta Kristusta herraksi ja vapahtajakseen! Ei perkele sellaista voi tehdä, koska perkelee mielestä hän on Herra!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamen! Itse joskus käyn eslestojen seuroissa. Mutta tuo oli aika hyvin sanottu! Vaikka uskonkin että kätten päälle panemisen kautta saa Pyhän Hengen niin kuin Raamattu sen osoitta monessa paikkaa!
        Mm apt.8luku
        Ja
        1 Tim.4:14. Älä unohda sitä lahjaa, joka sinulle* prophetian kautta

        annettu on , vanhimpain kätten päälle panemisessa§.


        2timoteus 1:6
        II. 6. Jonka tähden minä sinua neuvon, ettäs herätät sen Jumalan lahjan,

        joka sinussa on, minun kätteni päälle panemisen kautta;

        Ap. T.6:6. Nämät he asettivat apostoleitten eteen: ja rukoilivat, ja panivat

        kätensä heidän päällensä.

        Ap. T.8:17. Niin he panivat kätensä heidän päällensä, ja he saivat Pyhän

        Hengen.

        Ap. T.13:3. Ja kuin he olivat paastonneet ja rukoilleet, ja kätensä heidän

        päällensä panneet*, päästivät he heidät menemään.

        Ap. T.19:6. Ja kuin Paavali pani kätensä heidän päällensä, tuli Pyhä

        Henki heidän päällensä, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.

        1 Tim.4:14. Älä unohda sitä lahjaa, joka sinulle* prophetian kautta

        annettu on , vanhimpain kätten päälle panemisessa§.

        Perkele ei voi tunnustaa Jeesusta Kristusta herraksi ei edes mainita hänen nimeään, Perkele vihaa Jeesusta!

        Syntien sovituksesta ehkä voivat puhua koska saatana on myös valkeuden enkeli , mutta eivät voi tunnustaa Jeesusta Kristusta herraksi ja vapahtajakseen! Ei perkele sellaista voi tehdä, koska perkelee mielestä hän on Herra!

        Mutta keitä ovat he jotka sanovat Herra Herra?!

        He ovat Pyhästä Hengestä eli öljystä osattomat, jotka kieltävät Jeesuksen Kristuksen voiman joka Pyhä Henki!

        Ja kieltävät myös sen puhdistavan voiman, kun omatunto puhdistetaan!

        Matteuksen 5luku

        8. Autuaat ovat puhtaat sydämestä; sillä he saavat nähdä Jumalan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamen! Itse joskus käyn eslestojen seuroissa. Mutta tuo oli aika hyvin sanottu! Vaikka uskonkin että kätten päälle panemisen kautta saa Pyhän Hengen niin kuin Raamattu sen osoitta monessa paikkaa!
        Mm apt.8luku
        Ja
        1 Tim.4:14. Älä unohda sitä lahjaa, joka sinulle* prophetian kautta

        annettu on , vanhimpain kätten päälle panemisessa§.


        2timoteus 1:6
        II. 6. Jonka tähden minä sinua neuvon, ettäs herätät sen Jumalan lahjan,

        joka sinussa on, minun kätteni päälle panemisen kautta;

        Ap. T.6:6. Nämät he asettivat apostoleitten eteen: ja rukoilivat, ja panivat

        kätensä heidän päällensä.

        Ap. T.8:17. Niin he panivat kätensä heidän päällensä, ja he saivat Pyhän

        Hengen.

        Ap. T.13:3. Ja kuin he olivat paastonneet ja rukoilleet, ja kätensä heidän

        päällensä panneet*, päästivät he heidät menemään.

        Ap. T.19:6. Ja kuin Paavali pani kätensä heidän päällensä, tuli Pyhä

        Henki heidän päällensä, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.

        1 Tim.4:14. Älä unohda sitä lahjaa, joka sinulle* prophetian kautta

        annettu on , vanhimpain kätten päälle panemisessa§.

        Perkele ei voi tunnustaa Jeesusta Kristusta herraksi ei edes mainita hänen nimeään, Perkele vihaa Jeesusta!

        Syntien sovituksesta ehkä voivat puhua koska saatana on myös valkeuden enkeli , mutta eivät voi tunnustaa Jeesusta Kristusta herraksi ja vapahtajakseen! Ei perkele sellaista voi tehdä, koska perkelee mielestä hän on Herra!

        Olen siis esikoislestadiolainen. Vaikka en käy kun todella harvoin heidän seuroissa.

        Kaikkien kristittyjen ja uskovaisten ja vl lien olisi hyvä joskus lukea vuorisaarna koska ne ovat sellaisia opin kappaleita jotka voivat tapahtua vain ihmiselle Jonka sydämessä asuu Jeesus Kristus kunnian Herra ja Jumalan ainoa Poika joka sikisi Pyhästä Hengestä, pontius pilatuksen aikana kun kuoli ja ristiinnaulittiin! Siinä sellainen aine, kun sydämeen sen otat, ei maailma voi olla sinua vihaamatta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen siis esikoislestadiolainen. Vaikka en käy kun todella harvoin heidän seuroissa.

        Kaikkien kristittyjen ja uskovaisten ja vl lien olisi hyvä joskus lukea vuorisaarna koska ne ovat sellaisia opin kappaleita jotka voivat tapahtua vain ihmiselle Jonka sydämessä asuu Jeesus Kristus kunnian Herra ja Jumalan ainoa Poika joka sikisi Pyhästä Hengestä, pontius pilatuksen aikana kun kuoli ja ristiinnaulittiin! Siinä sellainen aine, kun sydämeen sen otat, ei maailma voi olla sinua vihaamatta!

        Huutavan ääni on korvessa; Herra Jeesus Kristus! Tehkäät tiet tasaiseksi ja valmistakaa tietä Herralle ja kunikaalle!

        Jesaja 40

        3. Huutavaisen ääni on korvessa: valmistakaat Herran tietä, tehkäät tasaiset polut erämaassa meidän Jumalallemme.
        4. Kaikki laaksot pitää korotettaman, ja kaikki vuoret ja kukkulat pitää alennettaman, ja mitä on tasoittamatta, pitää tasattaman ja koliat silitettämän.
        5. Sillä Herran kunnia ilmoitetaan*: ja kaikki liha on ynnä näkevä Herran suun puhuvan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huutavan ääni on korvessa; Herra Jeesus Kristus! Tehkäät tiet tasaiseksi ja valmistakaa tietä Herralle ja kunikaalle!

        Jesaja 40

        3. Huutavaisen ääni on korvessa: valmistakaat Herran tietä, tehkäät tasaiset polut erämaassa meidän Jumalallemme.
        4. Kaikki laaksot pitää korotettaman, ja kaikki vuoret ja kukkulat pitää alennettaman, ja mitä on tasoittamatta, pitää tasattaman ja koliat silitettämän.
        5. Sillä Herran kunnia ilmoitetaan*: ja kaikki liha on ynnä näkevä Herran suun puhuvan.

        Kaikki ihmiskunnia pitää alennettaman meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kunnian edessä, vuoret ja kukkulat pitää alennettaman!

        Mutta särjetyt sydämet, kaikki uskossaan heikot suitsevaiset kynttilän sydämet, särjettyä ruokoa ei hän tahdo särkeä;

        Kaikki laaksot pitää korotettaman!

        Ja Herran kunnia pitää ylennettämän! Tiet pitää tasaiseksi tehdä meidän Jeesuksen Kristuksen edessä! Kaikki kunnia ja kiitos olkoon hänelle!

        Jesaja 42

        3. Särjettyä ruokoa ei hänen pidä murentaman, ja suitsevaista kynttilän sydäntä ei pidä hänen sammuttaman*; hän saattaa oikeuden totuudella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki ihmiskunnia pitää alennettaman meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kunnian edessä, vuoret ja kukkulat pitää alennettaman!

        Mutta särjetyt sydämet, kaikki uskossaan heikot suitsevaiset kynttilän sydämet, särjettyä ruokoa ei hän tahdo särkeä;

        Kaikki laaksot pitää korotettaman!

        Ja Herran kunnia pitää ylennettämän! Tiet pitää tasaiseksi tehdä meidän Jeesuksen Kristuksen edessä! Kaikki kunnia ja kiitos olkoon hänelle!

        Jesaja 42

        3. Särjettyä ruokoa ei hänen pidä murentaman, ja suitsevaista kynttilän sydäntä ei pidä hänen sammuttaman*; hän saattaa oikeuden totuudella.

        Tulkaa esikoislestadiolaisten seuroihin, siellä puhutaan vielä jumalansana muotoon katsomatta, mutta muistakaa Jesajan sanoja

        3. Särjettyä ruokoa ei hänen pidä murentaman, ja suitsevaista kynttilän sydäntä ei pidä hänen sammuttaman*; hän saattaa oikeuden totuudella.

        Kaikki kunnia ja kiitos Meidän Herrallemme Jeesuksellemme ja Kristukselle!

        Mutta totuus pitää puhua, mutta totuus siihen asti että usko syttyy, ja kun usko syttyy, katso Vapahtajaa Herraa Jeesusta Kristusta!

        Mikä on sellainen Jeesus Kristus joka on annettu seurakunnan alapuolelle?

        Vaan Herra Jeesus Kristus on itse seurakunnan pää ja patsas ja perustus!

        Patsas ateisteille, patsas perkeleelle!

        Mutta jokaiselle uskovaiselle pää ja perustus; tie, totuus ja elämä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulkaa esikoislestadiolaisten seuroihin, siellä puhutaan vielä jumalansana muotoon katsomatta, mutta muistakaa Jesajan sanoja

        3. Särjettyä ruokoa ei hänen pidä murentaman, ja suitsevaista kynttilän sydäntä ei pidä hänen sammuttaman*; hän saattaa oikeuden totuudella.

        Kaikki kunnia ja kiitos Meidän Herrallemme Jeesuksellemme ja Kristukselle!

        Mutta totuus pitää puhua, mutta totuus siihen asti että usko syttyy, ja kun usko syttyy, katso Vapahtajaa Herraa Jeesusta Kristusta!

        Mikä on sellainen Jeesus Kristus joka on annettu seurakunnan alapuolelle?

        Vaan Herra Jeesus Kristus on itse seurakunnan pää ja patsas ja perustus!

        Patsas ateisteille, patsas perkeleelle!

        Mutta jokaiselle uskovaiselle pää ja perustus; tie, totuus ja elämä!

        Kaikki IHMISKUNNIA pitää maahan poljettaa, ja meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Kunnia, väkevyys ja Kirkkaus ja Pyhän Hengen osallisuus ja armo pitää oleman kaikkea ihmiskunniaa korkeammalla!

        Polje alas ihmikunniasi ja nöyrry nöyrry, Haagar, Haagar! Joka Pyhän Hengen osallisuuden kiellät! Nöyrry ja tee parannus!

        Nöyrry, nöyrry Efraimen sukukunta, joka huoruuteen lankesit ja tee parannus! Joka itsestäsi voimaa etsit, ja meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen voiman kiellät, joka on tullut maan päälle kastamaan meitä Pyhällä Hengellä ja tulella!

        Polje, Polje ihmiskunniasi maahan, kunniattomia ovat sinun tiesi syntiesi rakasta ja Herramme Jeesuksen Kristuksen kieltäjä!

        Paina nyt ihmiskunniasi maahan ja tee parannus ja usko Herraan Jeesukseen Kristukseen!

        Aamen!
        Ylistys olkoon Herralle Jeesukselle!

        Tervetuloa esikoislestadiolaisten seuroihin! Siellä saarnataan elävä jumalansana!
        Mutta se vaatii ihmiskunnian polkemista, vasta sitten voi antaa kunnian Jumalalle ja Jumalan Pojalle Jeesukselle Kristukselle!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huutavan ääni on korvessa; Herra Jeesus Kristus! Tehkäät tiet tasaiseksi ja valmistakaa tietä Herralle ja kunikaalle!

        Jesaja 40

        3. Huutavaisen ääni on korvessa: valmistakaat Herran tietä, tehkäät tasaiset polut erämaassa meidän Jumalallemme.
        4. Kaikki laaksot pitää korotettaman, ja kaikki vuoret ja kukkulat pitää alennettaman, ja mitä on tasoittamatta, pitää tasattaman ja koliat silitettämän.
        5. Sillä Herran kunnia ilmoitetaan*: ja kaikki liha on ynnä näkevä Herran suun puhuvan.

        Tuota tekstiä ei ole Raamatusta.
        Siellä ei ole tukkimetsiä, joten varokaa näit ihmisiä.


      • Anonyymi

        Ai miten se pitäis tehdä?
        Kyllähän perkeleetkin sen tekee. Esim ne pahat henget jotka meni sikalaumaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai miten se pitäis tehdä?
        Kyllähän perkeleetkin sen tekee. Esim ne pahat henget jotka meni sikalaumaan.

        Niin mikä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huutavan ääni on korvessa; Herra Jeesus Kristus! Tehkäät tiet tasaiseksi ja valmistakaa tietä Herralle ja kunikaalle!

        Jesaja 40

        3. Huutavaisen ääni on korvessa: valmistakaat Herran tietä, tehkäät tasaiset polut erämaassa meidän Jumalallemme.
        4. Kaikki laaksot pitää korotettaman, ja kaikki vuoret ja kukkulat pitää alennettaman, ja mitä on tasoittamatta, pitää tasattaman ja koliat silitettämän.
        5. Sillä Herran kunnia ilmoitetaan*: ja kaikki liha on ynnä näkevä Herran suun puhuvan.

        "Sillä Herran kunnia ilmoitetaan*: ja kaikki liha on ynnä näkevä Herran suun puhuvan."

        Herran kunnialla tarkoitetaan Jeesusta. Herra on tässä Isä Jumala. Jeesus on Hänen kunniansa, tekee Hänen tahtonsa.


    • Anonyymi

      Ylistys ylistys ylistys! YLISTYS HERRALLE KARITSALLE! KUNNIA KIITOS SOIKOHON!

      Hän ottaa pois maailman synnit, jotka uskovat hänen päällensä!

      HÄN OTTAA ITSE HÄN JEESUS KRISTUS!

      ME uskomme, mutta HÄN ottaa synnit pois!

      SIINÄ ON SELVÄ ERO elävän ja kuolleen uskon välillä!

      Kuollut sanoo usko hänelle antoi synnit anteeksi, mutta ei usko, vaan uskon kautta JEESUS KRISTUS HALLELUJAA!

      Jokaisen pitää uudestisyntyä vedestä ja HENGESTÄ!

      Että meidän uskomme eläväksi havaittaisiin!
      Ja Pyhän Hengen osallisuus meidän kansamme olisi ajasta iankaikkisuuteen!

      • Anonyymi

        Siksi esikoislestadiolaiset käyttävät apostolista kätten päälle-panemista, koska siinä on Pyhän Hengen voima!

        Ei niin että usko tyhjäksi havaittaisiin, vaan paljon enemmän meidän uskomme meille autuudeksi kirkastuu, kun meidän uskomme palavaiseksi syttyy, niin kuin lamppuun valo öljyn kautta joka palavaiseksi syttyy! Valaisemaan lamppua ja huonetta jossa lamppu palaa! Kiitokseksi ja ylistykseksi Herrallemme Jeesukselle Kristukselle!

        Ja silloin totiseksi se sana; Jeesus Kristus hän antaa synnit anteeksi ja Matteuksen 5 luvusta;
        Autuaat ovat puhtaat sydämestä sillä he saavat nähdä Jumalan!

        Mutta ei kenestäkään synnitöntä, ja siksi pitää kristityn rukoilla ja kulkea parannuksen tekijänä ettei vihollinen ja maailma eksytä pois elävästä uskosta joka on Jeesus Kristus elävä perustuskallio!

        Että me voimme sen tunnustaa, täytyy polkea ihmiskunnia maahan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi esikoislestadiolaiset käyttävät apostolista kätten päälle-panemista, koska siinä on Pyhän Hengen voima!

        Ei niin että usko tyhjäksi havaittaisiin, vaan paljon enemmän meidän uskomme meille autuudeksi kirkastuu, kun meidän uskomme palavaiseksi syttyy, niin kuin lamppuun valo öljyn kautta joka palavaiseksi syttyy! Valaisemaan lamppua ja huonetta jossa lamppu palaa! Kiitokseksi ja ylistykseksi Herrallemme Jeesukselle Kristukselle!

        Ja silloin totiseksi se sana; Jeesus Kristus hän antaa synnit anteeksi ja Matteuksen 5 luvusta;
        Autuaat ovat puhtaat sydämestä sillä he saavat nähdä Jumalan!

        Mutta ei kenestäkään synnitöntä, ja siksi pitää kristityn rukoilla ja kulkea parannuksen tekijänä ettei vihollinen ja maailma eksytä pois elävästä uskosta joka on Jeesus Kristus elävä perustuskallio!

        Että me voimme sen tunnustaa, täytyy polkea ihmiskunnia maahan!

        Minä olen huutanut yli kuukauden ehkä kaksi lestaadiolais palstalla mutta he eivät ottaneet minun sanaani vastaan, nyt minä huudan teille, ja kertokaa miehet ja veljet, voinko minä itsestäni puhua tällaista minä joka tyhmimmästä tyhmin ole, ja hulluksi havaittu kaikkien keskellä, järjetön vailla mieltä? Kenestä minä puhun! Ja kuka minua opettaa?

        Opettaako perkele Jeesuksesta?

        Kyllä perkele opettaa siihen asti kunnes Jeesus Kristus tulee eläväksi, siinä alkaa perkele sotimaan vastaan,
        Kuolleen perkele vielä hyväksyy, mutta elävän Jeesuksen Kristuksen Hän kieltää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen huutanut yli kuukauden ehkä kaksi lestaadiolais palstalla mutta he eivät ottaneet minun sanaani vastaan, nyt minä huudan teille, ja kertokaa miehet ja veljet, voinko minä itsestäni puhua tällaista minä joka tyhmimmästä tyhmin ole, ja hulluksi havaittu kaikkien keskellä, järjetön vailla mieltä? Kenestä minä puhun! Ja kuka minua opettaa?

        Opettaako perkele Jeesuksesta?

        Kyllä perkele opettaa siihen asti kunnes Jeesus Kristus tulee eläväksi, siinä alkaa perkele sotimaan vastaan,
        Kuolleen perkele vielä hyväksyy, mutta elävän Jeesuksen Kristuksen Hän kieltää!

        Herätkää nyt Herätkää, Ghoosenin maassa paistaa aurinko!

        Ja se paistaa kirkkaana ja se paistaa korkealta!

        Mutta siinä pitää kaikki ihmiskunnia maahan poljettaman, Että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kunnia ja voima täydellinen olis, pitää vuoret ja kukkulat alennettaman, tiet pitää tasaiseksi tehdä Herran Jeesuksen Kristuksen edessä!
        Aamen!


    • Anonyymi

      Ajatelkaa asiaa tällä tavalla:

      Jos UT ei olisi kirjoitettu. Olisi vain joukko ihmisiä jotka saarnasivat niin lyhyen saarnan kuin Jeesus käski puhua lähetyskäskyssä. Kuuluisitko tuohon joukkoon? Kelpaisiko tuollainen saarna?

      Tuossa on koko vanhurskauttamisoppi. Ihan outo melkein kaikille.

      • Anonyymi

        Mutta vl llät saarnaa sen väärin. Ei vettä juoda vesilähteeltä niin että nyökyttelee päätä 100m päästä vesilähteestä!

        Vaan mene vesilähteen tykö ja pese itsesi vedessä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta vl llät saarnaa sen väärin. Ei vettä juoda vesilähteeltä niin että nyökyttelee päätä 100m päästä vesilähteestä!

        Vaan mene vesilähteen tykö ja pese itsesi vedessä!

        Mutta et voi tehdä sitä koska kuivasta kaivosta ei voi juoda!


      • Anonyymi

        Et voi saada öljyä lamppuusi vanhimpain kätten päälle panemisen kautta koska vanhimmiltasi puuttuu öljy!

        Öljyä kun on elävä tuntoisilla kristityillä eli uudestisyntyneillä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen! Siksi teiltä vanhoillisilta puuttuukin koko toimitus kätten päälle-paneminen koska olishan se aika noloa kun se ei vaikuttaisi yhtään mitään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et voi saada öljyä lamppuusi vanhimpain kätten päälle panemisen kautta koska vanhimmiltasi puuttuu öljy!

        Öljyä kun on elävä tuntoisilla kristityillä eli uudestisyntyneillä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen! Siksi teiltä vanhoillisilta puuttuukin koko toimitus kätten päälle-paneminen koska olishan se aika noloa kun se ei vaikuttaisi yhtään mitään!

        Siis lievästi sanottuna noloa! Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan? Raamatussa ja esikoislestadiolaisten seuroissa tuo on kuitenkin ihan yleisesti käytössä oleva toimitus Pyhän Hengen lahjan saamiseen kuitenkin rukouksen kanssa koska Pyhää Henkeä ei voi ohjailla. Menee minne tahtoo, mutta sitä voi rukoilla.

        Erikoista että tuota kätten päälle panemista ei käytetä muualla! Kuitenkin ihan puhdasta jumalansanaa!

        Mutta ei se ole erikoista koska eivät kuolleet voi käyttää elävän armolahjaa!

        Aamen ja hallelujaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis lievästi sanottuna noloa! Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan? Raamatussa ja esikoislestadiolaisten seuroissa tuo on kuitenkin ihan yleisesti käytössä oleva toimitus Pyhän Hengen lahjan saamiseen kuitenkin rukouksen kanssa koska Pyhää Henkeä ei voi ohjailla. Menee minne tahtoo, mutta sitä voi rukoilla.

        Erikoista että tuota kätten päälle panemista ei käytetä muualla! Kuitenkin ihan puhdasta jumalansanaa!

        Mutta ei se ole erikoista koska eivät kuolleet voi käyttää elävän armolahjaa!

        Aamen ja hallelujaa!

        Kätten päälle-paneminen on armolahja ja se on vain niillä joilla Jeesus Kristus on tullut eläväksi sydämessä! Ei kuolleilla ole mitään armolahjoja sieltä vaan luetaan raamatusta synnit anteeksi ja uskotaan kilometrin päästä synnit anteeksi ilman että kieli on pisaraakaan kostunut vedestä ja hengestä!


    • Anonyymi

      Kääntykää ja tehkää parannus ja tulkaa elämän veden vesilähteille ja juokaa elävää vettä janoonne niin teidät ravitaan ja puetaan Jeesuksen Kristuksen elävällä häävaatteella! Ja vain siinä hengessä ja siinä vanhurskauden häävaatteessa voi jumalanlapsi huutaa vilpittömästä sydämestä: abba rakas Isä!

      Se ei ole mitään kuollutta vaan elävää vettä mikä virtaa elämän veden lähteestä!

      • Anonyymi

        Millainen seurakunta se on jossa ei ole armolahjoja?
        Ei se taida olla Kristuksen elävä seurakunta!
        Siellä missä on armolahjat on myös Kristus. Siellä missä Pyhä Henki lasketaan kätten päälle panemisen kautta Siellä on Jeesus Kristus asuvaisena sydämissä ja elää! Mutta ei sitä voi itse ottaa kun kääntyminen ja uudestisyntyminen tapahtuu Jumalan armosta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen seurakunta se on jossa ei ole armolahjoja?
        Ei se taida olla Kristuksen elävä seurakunta!
        Siellä missä on armolahjat on myös Kristus. Siellä missä Pyhä Henki lasketaan kätten päälle panemisen kautta Siellä on Jeesus Kristus asuvaisena sydämissä ja elää! Mutta ei sitä voi itse ottaa kun kääntyminen ja uudestisyntyminen tapahtuu Jumalan armosta!

        Vapaissa suunnissa on kaatamisen armolahja. Voisko saalemit kertoa , missä Raamatussa tönitään ihmisiä nurin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vapaissa suunnissa on kaatamisen armolahja. Voisko saalemit kertoa , missä Raamatussa tönitään ihmisiä nurin?

        En voi sanoa. Voitko Sinä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vapaissa suunnissa on kaatamisen armolahja. Voisko saalemit kertoa , missä Raamatussa tönitään ihmisiä nurin?

        Ei niitä ihmisiä nytkään tönitä nurin, eikä varsinkaan Raamatussa.


        Armolahjoiista suurin on Rakkaus, tätä ei yleensä muisteta. Pyhän Hengen läsnäolo näkyy aitona rakkautena. Tämä tiedoksi teille hotokokoukxia järjestäville raateleville vl-ihmissusille!

        Gal. 5:14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.


    • Anonyymi

      "Saalemin pastorille" : Tuskin jää Jeesus piiloon vl.-uskoville. kun saarnataan "Jeesuksen nimessä ja veressä synnit anteeksi "!!
      Tuo syntien anteeksi saarna olisi sinullekin tarjolla ! Ranuan opistoseurojen puheita voi kuunnella jälkikäteen, netissä on kesäseura radiossa ja youtub:ssa, katsottavana, myös kuvia seura-alueelta, mistä näkee, ettei kovin "kuihtuneelta" näytä väki nytkään.

      • Anonyymi

        Syntejä ei saarnata anteeksi ilman Pyhän Hengen voimaa!


      • On Jeesuksen uhrikuolema puolestani Golgatalla ja ylösnousemus!
        Uskolla Jeesukseen pääsen osalliseksi siitä ylösnousemuksesta.

        Usko Jeesukseen pitää itse sanoa omalla suullaan,- ei taikauskoisessa mantrassa toisen yli.

        " Se Sana on lähellä sinua, se on sinun suussasi" "Jos me suullamme tunnustamme uskomme Jeesukseen ja sydämessämme uskomme että jumala on Hänet herättänyt,- pelastumme"

        Roomalaiskirje


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syntejä ei saarnata anteeksi ilman Pyhän Hengen voimaa!

        miten se VOIMA ilmenee niissä lausutuissa sanoissa?

        kerro muutama esimerkki ja kerro samalla miksi uskot johonkin veeälvoimaan kun minkäänlaista merkkiä ei missään näy, oletko sokea vai kuuro vaiko molempia?!


    • Törmään toistuvasti vl-kirjoituksissa virkkeeseen : "Aito raamatun mukainen usko".
      Raamattu on myös säännöllisesti kirjoitettu pienellä.

      Kristitty sanoo uskovansa Jeesukseen, koska ellemme niin tee, emme ole kristittyjä.
      Se on aito Raamatun mukainen usko, jota lestantit eivät usko.

      Apt.4:12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."

      • Anonyymi

        Miten tuo sinuun rienaaja liittyy?


    • Anonyymi

      Luuk 8:27 Ja kuin hän maalle meni, kohtasi hänen kaupungista mies, jolla olivat perkeleet jo kauvan aikaa olleet...
      Mutta kuin hän näki Jesuksen, huusi hän ja lankesi hänen eteensä maahan, ja sanoi suurella äänellä: mitä minun on sinun kanssas, Jesus, ylimmäisen Jumalan Poika? Minä rukoilen sinua, älä minua vaivaa.

      Mikä tässä tunnustuksessa on väärin? Sekö että hän tunnustaa Isän eikä Pojan olevan korkein?


      Itse (VL) ajattelen että suun tunnustus voi olla oikea myös perkeleillä.

      Sillä sydämen uskolla me vanhurskaaksi tulemme, ja suun tunnustuksella me autuaaksi tulemme

      Mutta järjestys on se että eka pitäis olla usko ja sitten tunnustaa sitä Jeesusta jolta uskon lahjan sai ihmisten edessä.

      • Anonyymi

        Niin, siis
        Usko merkityksessä "totena pitämisen" on eri asia kuin vanhurskauttava usko joka uskoo syntinsä ja epäuskonsa anteeksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, siis
        Usko merkityksessä "totena pitämisen" on eri asia kuin vanhurskauttava usko joka uskoo syntinsä ja epäuskonsa anteeksi.

        Uskon että olet vilpitön, vaikka pahasti harhassa oletkin.

        Mihin muuhun voit uskoa kuin Jeesukseen, jos kristitty sanot olevasi?
        Tuo vl-uskonkäsitys on taikauskoa.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Uskon että olet vilpitön, vaikka pahasti harhassa oletkin.

        Mihin muuhun voit uskoa kuin Jeesukseen, jos kristitty sanot olevasi?
        Tuo vl-uskonkäsitys on taikauskoa.

        Ei mihinkään muuhun. Mutta koko juttu on se että Kristus henkensä kautta saarnaa maan päällä Jumalan valtakuntaa, parannusta ja anteeksiantamusta.

        Monille kaikki tää on ihan vierasta ja he uskovat vain omiin mielikuvituksiin. Joo, pidät totena kertomukset Jeesuksesta. Niin tekee myös perkeleet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei mihinkään muuhun. Mutta koko juttu on se että Kristus henkensä kautta saarnaa maan päällä Jumalan valtakuntaa, parannusta ja anteeksiantamusta.

        Monille kaikki tää on ihan vierasta ja he uskovat vain omiin mielikuvituksiin. Joo, pidät totena kertomukset Jeesuksesta. Niin tekee myös perkeleet.

        Haepa Raamatusta todisteet valheillesi,- et taatusti löydä.

        Sinulla on Jumalan lähettämä väkevä eksytys päälläsi -peite silmilläsi.-kirous. Sen takia että olet hylännyt Jumalalta lähetetyn rakkauden totuuteen,

        Että mielistyt vl-valheeseen, koska olet hylännyt Rakkauden Totuuteen.

        Jotta tulisit tuomituksi!

        Onnea valitsemallesi tielle!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Haepa Raamatusta todisteet valheillesi,- et taatusti löydä.

        Sinulla on Jumalan lähettämä väkevä eksytys päälläsi -peite silmilläsi.-kirous. Sen takia että olet hylännyt Jumalalta lähetetyn rakkauden totuuteen,

        Että mielistyt vl-valheeseen, koska olet hylännyt Rakkauden Totuuteen.

        Jotta tulisit tuomituksi!

        Onnea valitsemallesi tielle!

        Siis oikeesti. En ole mitään muuta sanonut kuin että on olemassa Pyhän Hengen pappeus ja saarnavirka joka jatkaa Kristuksen työtä maailmassa.

        Ei uskomisella ole mitään muuta tarkoitusta kuin saada synnit anteeksi. Jos mullakin olisi sellainen usko että Jumala antaa anteeksi ohitse seurakunnan ja saarnaviran niin miksi kulkisin seuroissa ja jumalanpalveluksissa? Ihan turhaa se olisi. Sehän olisi pelkkää ansiotumista jonka perusteella Jumala sitten ehkä antais synnit anteeksi.


      • SaaleminPastori-ko
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis oikeesti. En ole mitään muuta sanonut kuin että on olemassa Pyhän Hengen pappeus ja saarnavirka joka jatkaa Kristuksen työtä maailmassa.

        Ei uskomisella ole mitään muuta tarkoitusta kuin saada synnit anteeksi. Jos mullakin olisi sellainen usko että Jumala antaa anteeksi ohitse seurakunnan ja saarnaviran niin miksi kulkisin seuroissa ja jumalanpalveluksissa? Ihan turhaa se olisi. Sehän olisi pelkkää ansiotumista jonka perusteella Jumala sitten ehkä antais synnit anteeksi.

        Olet oikeassa, ihan turhaa vaivaa näet. Mutta Herra Jeesus kutsuu Sinua yhä luokseen. Ethän hylkää kutsua?
        Arvonantoni- ja kunnioitukseni sinulle,kun pystyt keskustelemaan asiallisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis oikeesti. En ole mitään muuta sanonut kuin että on olemassa Pyhän Hengen pappeus ja saarnavirka joka jatkaa Kristuksen työtä maailmassa.

        Ei uskomisella ole mitään muuta tarkoitusta kuin saada synnit anteeksi. Jos mullakin olisi sellainen usko että Jumala antaa anteeksi ohitse seurakunnan ja saarnaviran niin miksi kulkisin seuroissa ja jumalanpalveluksissa? Ihan turhaa se olisi. Sehän olisi pelkkää ansiotumista jonka perusteella Jumala sitten ehkä antais synnit anteeksi.

        Ymmärräthän sen,että sinäkin olet syyllinen Jeesuksen ristinkuolemaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis oikeesti. En ole mitään muuta sanonut kuin että on olemassa Pyhän Hengen pappeus ja saarnavirka joka jatkaa Kristuksen työtä maailmassa.

        Ei uskomisella ole mitään muuta tarkoitusta kuin saada synnit anteeksi. Jos mullakin olisi sellainen usko että Jumala antaa anteeksi ohitse seurakunnan ja saarnaviran niin miksi kulkisin seuroissa ja jumalanpalveluksissa? Ihan turhaa se olisi. Sehän olisi pelkkää ansiotumista jonka perusteella Jumala sitten ehkä antais synnit anteeksi.

        Syntisi ovat jo anteeksi, ei ole mitään Pyhän Hengen pappeutta, jota lestadiolaiset edustaisivat. Se on sielunvihollisen suuri valhe.

        On vain usko Jeesukseen, joka vei syntivelkamme ristille ja tuli kuolemaksi edestämme, että saisimme elää ikuisesti hänen kuolemasta saamansa voiton kautta.

        Vain uskomalla Jeesukseen pääset tuosta osalliseksi, et uskomalla vl-valhetta synninpäästöstä.

        Usko Jeesukseen ja upotuskaste. Siinä pelastuksen lyhyt oppimäärä sinulle.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Syntisi ovat jo anteeksi, ei ole mitään Pyhän Hengen pappeutta, jota lestadiolaiset edustaisivat. Se on sielunvihollisen suuri valhe.

        On vain usko Jeesukseen, joka vei syntivelkamme ristille ja tuli kuolemaksi edestämme, että saisimme elää ikuisesti hänen kuolemasta saamansa voiton kautta.

        Vain uskomalla Jeesukseen pääset tuosta osalliseksi, et uskomalla vl-valhetta synninpäästöstä.

        Usko Jeesukseen ja upotuskaste. Siinä pelastuksen lyhyt oppimäärä sinulle.

        Ap.t. 10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta." >


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Syntisi ovat jo anteeksi, ei ole mitään Pyhän Hengen pappeutta, jota lestadiolaiset edustaisivat. Se on sielunvihollisen suuri valhe.

        On vain usko Jeesukseen, joka vei syntivelkamme ristille ja tuli kuolemaksi edestämme, että saisimme elää ikuisesti hänen kuolemasta saamansa voiton kautta.

        Vain uskomalla Jeesukseen pääset tuosta osalliseksi, et uskomalla vl-valhetta synninpäästöstä.

        Usko Jeesukseen ja upotuskaste. Siinä pelastuksen lyhyt oppimäärä sinulle.

        "Syntisi ovat jo anteeksi, ei ole mitään Pyhän Hengen pappeutta, jota lestadiolaiset edustaisivat. Se on sielunvihollisen suuri valhe."

        No ei se kovin suuri valhe oo, jos maailman 2 miljardista hurskaasta n. 100.000 uskoo sen :-)


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Ap.t. 10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta." >

        "Ap.t. 10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."

        Voiko uskoa häneen, jos ei kuule hänen ääntä?

        Mitä ajattelet esim. tästä Kristuksen sanasta?

        Joh 5:25 Totisesti, totisesti sanon minä teille: hetki tulee, ja nyt jo on, että kuolleet saavat kuulla Jumalan Pojan äänen; ja jotka sen kuulevat, ne saavat elää.

        Saavatko ne elää jotka eivät kuule Jumalan Pojan ääntä ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ap.t. 10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."

        Voiko uskoa häneen, jos ei kuule hänen ääntä?

        Mitä ajattelet esim. tästä Kristuksen sanasta?

        Joh 5:25 Totisesti, totisesti sanon minä teille: hetki tulee, ja nyt jo on, että kuolleet saavat kuulla Jumalan Pojan äänen; ja jotka sen kuulevat, ne saavat elää.

        Saavatko ne elää jotka eivät kuule Jumalan Pojan ääntä ?

        Olet kavala kuin itse sielunvihollinen. Jos olisit laittanut muutaman kohdan laajemmin, niin siinä sinulle on selvä vastaus:Kaikki tulevat kuulemaan Jumalan Pojan äänen. Mutta kun se ei tue sinun vl-valhettasi, jätit tahallaan sen pois.

        Joh.5:25 Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat, ne saavat elää.
        5:26 Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä.
        5:27 Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika
        5:28 Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä
        5:29 ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Syntisi ovat jo anteeksi, ei ole mitään Pyhän Hengen pappeutta, jota lestadiolaiset edustaisivat. Se on sielunvihollisen suuri valhe."

        No ei se kovin suuri valhe oo, jos maailman 2 miljardista hurskaasta n. 100.000 uskoo sen :-)

        Joo, ei niin 😉


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Olet kavala kuin itse sielunvihollinen. Jos olisit laittanut muutaman kohdan laajemmin, niin siinä sinulle on selvä vastaus:Kaikki tulevat kuulemaan Jumalan Pojan äänen. Mutta kun se ei tue sinun vl-valhettasi, jätit tahallaan sen pois.

        Joh.5:25 Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat, ne saavat elää.
        5:26 Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä.
        5:27 Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika
        5:28 Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä
        5:29 ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen

        Tuo jae 29 vahvistaa demonipesän tuomion. Riivaaja saa palkkansa.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Olet kavala kuin itse sielunvihollinen. Jos olisit laittanut muutaman kohdan laajemmin, niin siinä sinulle on selvä vastaus:Kaikki tulevat kuulemaan Jumalan Pojan äänen. Mutta kun se ei tue sinun vl-valhettasi, jätit tahallaan sen pois.

        Joh.5:25 Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat, ne saavat elää.
        5:26 Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä.
        5:27 Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika
        5:28 Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä
        5:29 ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen

        Sori. Ei mee läpi :-) Kaikki kyllä nousevat haudasta kerran tuomiolle. Mutta ne eivät kaikki saa elää.
        Kristus puhuu eri asiasta tässä, nimittäin hengellisestä kuolemasta herätetyt saavat elää. Huomaa että tuota herättämistä kuolleista tapahtui jo silloin kuin Kristus puhui. Ei ole kyse niistä kolmesta (Lasarus Nainin lesken poika ja " Talita kum") koska monet muutkin saivat elää.

        Ilm 2:11 Jolla korva on, se kuulkaan, mitä Henki seurakunnille sanoo: Joka voittaa, ei se toiselta kuolemalta vahingoiteta.

        Ef 2. Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne

        Je kyllä Jeesuksen äänen kuuleminen on ihan vakiintunut käsite (huono ilmaisu)

        Joh 10:27. Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.

        7. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.


        Tuo asia mua niin suuresti ihmetyttää. Mitä ihminen oikeen luule uskovansa ellei sana tule ulkoa hänen korviin (tai muun aistin kautta).


      • Perkele ja vellu ei voi tunnustaa:Uskon Jeesukseen ja Jeesus on Herra, jolle on annettu kaikki valta ja valta tuomita kuolleita ja eläviä. Ei voi olla uskoa ennen sitä kohdetta mihin uskoo.

        Kaikki valta käsittääkseni tarkoittaa kaikkivaltiasta. Jostakin syystä tuosta arvonimestä kurmootatte Pinnaa jatkuvasti.


    • Anonyymi

      mikä se voi saada aikuiset ihmiset puolustamaan jotain lestalaisuutta, vaikka yhtään mitään taivaallista merkitystä sen ympärillä ei näy ei kuulu !

      kaikkea muuta kuuluu ja näkyy yllin ja kyllin.

      joku tuossa intoilee... syntejä ei voi saarnata anteeksi ilman Pyhän Hengen voimaa....voi herraisä kun ne ovat pelkkiä sanoja sieltä etupöntöstä !

      mitä muuta ne ovat sanojen lisäksi, mikä on se voima mukamas, kertokaa kuinka moni on mennyt tunnustamaan sekoilunsa viranomaisille, siinä olisi jo hiukan voiman seuraksen tuntua!!

      • Hyvä kysymys, kuka menisi tunnustamaan viranomaisillekin rikoksensa,
        ns entisaikojen lestadiolaisissa heitä vielä oli, jotka tulivat todelliseen katumukseen ja synnintuntoon.


    • Anonyymi

      Kyllä , vl: ssä ja hellareissa vaikuttaa isosti antikristus.

    • Anonyymi

      Hellarit uskoo, että tavallinen ihminen voi tehdä ihmetekoja kuten parantaa sairaita. Jännää että vielä nykypäivänä niin moni uskoo sellaiseen. Vaikka sivistystäkin olisi tarjolla. Ihan maksutonta

      • Anonyymi

        Uskova (PH omistava) kyllä voi (siis Jumala tekee työn mutta lainaa ihmisen suuta julistaakseen Herran nimeä).

        2:17 Ja kuin Jesus sen kuuli, sanoi hän heille: ei terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat: en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä parannukseen.

        Ja myös näitä uskovainen "tekee"

        Ap. t. 19:6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.

        Evankeliumi siirtää kuolemasta elämään ja ajaa ulos maailman ruhtinaan ihmisen sydämestä.
        Mutta totta on että ihan konkrettisia merkkejä PH ei nykyään yleensä tee. Ainakaan uskovaisten kautta. Mutta tulossa on AK joka saa tulen lankemaan taivaasta ja tekee suuria merkkejä.


      • Ei tarvitse olla hellari, tarvitsee olla vain Hengellä kasteessa täyttynyt Pyhä, joka on saanut parantamisen armolahjan, jotka uupuvat tyystin Wellulta.
        Olen ollut paranatamiskokouksissa läsnä, sekä saanut kerta kerran jälkeen ihmisiä terveeksi.
        Katsokaa TV7 niin sieltäkin näkyy Hengen lahjojen suuruus.
        Niin kuivasta lahkosta, mitä SRK on, niitä on turha etsiä.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Ei tarvitse olla hellari, tarvitsee olla vain Hengellä kasteessa täyttynyt Pyhä, joka on saanut parantamisen armolahjan, jotka uupuvat tyystin Wellulta.
        Olen ollut paranatamiskokouksissa läsnä, sekä saanut kerta kerran jälkeen ihmisiä terveeksi.
        Katsokaa TV7 niin sieltäkin näkyy Hengen lahjojen suuruus.
        Niin kuivasta lahkosta, mitä SRK on, niitä on turha etsiä.

        Ihmeparantumisia ei tapahdu Vapaakirkollisissa kokouksissa.

        Matti A. Miettisen Uskonnolliset ihmeparantumiset lääketieteellis-psykologisesta näkökulmasta on lääketieteen tohtorin väitöskirja, jonka hän kirjoitti noin 10 vuoden aikana (1980-1990). Tutkimuksen kohteena olivat Niilo Yli-Vainion (1920-1981) parantamiskokoukset vuonna 1980. Tarkemman selvityksen otos oli 611 vapaaehtoista, jotka ilmoittivat yhteensä 1403 parantumiskokemusta. Näistä 829 ilmoitettiin parantuneeksi ja 574 ei-parantuneeksi. Miettinen etsi lääketieteellisestä ennusteesta merkittävästi poikkeavia elimellisiä parantumisia. Tutkimuksen johtopäätöksenä oli, ETTEI KUKAAN OLLUT PARANTUNUT IHMEELLISESTI NIILO YLI-VAINION KOKOUKSISSA.

        https://www.tiede.fi/keskustelu/7849/ketju/raportti_uskonnollisesta_ihmeparantamisesta


      • rauhansanalainen kirjoitti:

        Ihmeparantumisia ei tapahdu Vapaakirkollisissa kokouksissa.

        Matti A. Miettisen Uskonnolliset ihmeparantumiset lääketieteellis-psykologisesta näkökulmasta on lääketieteen tohtorin väitöskirja, jonka hän kirjoitti noin 10 vuoden aikana (1980-1990). Tutkimuksen kohteena olivat Niilo Yli-Vainion (1920-1981) parantamiskokoukset vuonna 1980. Tarkemman selvityksen otos oli 611 vapaaehtoista, jotka ilmoittivat yhteensä 1403 parantumiskokemusta. Näistä 829 ilmoitettiin parantuneeksi ja 574 ei-parantuneeksi. Miettinen etsi lääketieteellisestä ennusteesta merkittävästi poikkeavia elimellisiä parantumisia. Tutkimuksen johtopäätöksenä oli, ETTEI KUKAAN OLLUT PARANTUNUT IHMEELLISESTI NIILO YLI-VAINION KOKOUKSISSA.

        https://www.tiede.fi/keskustelu/7849/ketju/raportti_uskonnollisesta_ihmeparantamisesta

        Kommunistein ja Wellujen salajuonia, arvostelu pahuudellaan.
        Minä tiedän niitä aiva riittävästi, teillehän se ei edes kuulu, koska niistä puhuminen on tabunne.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Kommunistein ja Wellujen salajuonia, arvostelu pahuudellaan.
        Minä tiedän niitä aiva riittävästi, teillehän se ei edes kuulu, koska niistä puhuminen on tabunne.

        Mutta asiahan on tutkittu tieteellisesti. Ei Matti A. Miettinen ollut vanhoillislestadiolainen tai rauhansanalainen, vaan tiedemies.

        Ihmeparantumisia ei tapahdu vapaitten suuntien kokouksissa. Väitetään että tapahtuisi, mutta kun sitä tutkitaan, ei ole tapahtunut.


      • rauhansanalainen kirjoitti:

        Ihmeparantumisia ei tapahdu Vapaakirkollisissa kokouksissa.

        Matti A. Miettisen Uskonnolliset ihmeparantumiset lääketieteellis-psykologisesta näkökulmasta on lääketieteen tohtorin väitöskirja, jonka hän kirjoitti noin 10 vuoden aikana (1980-1990). Tutkimuksen kohteena olivat Niilo Yli-Vainion (1920-1981) parantamiskokoukset vuonna 1980. Tarkemman selvityksen otos oli 611 vapaaehtoista, jotka ilmoittivat yhteensä 1403 parantumiskokemusta. Näistä 829 ilmoitettiin parantuneeksi ja 574 ei-parantuneeksi. Miettinen etsi lääketieteellisestä ennusteesta merkittävästi poikkeavia elimellisiä parantumisia. Tutkimuksen johtopäätöksenä oli, ETTEI KUKAAN OLLUT PARANTUNUT IHMEELLISESTI NIILO YLI-VAINION KOKOUKSISSA.

        https://www.tiede.fi/keskustelu/7849/ketju/raportti_uskonnollisesta_ihmeparantamisesta

        Lisa tärkeää tietää mikä taho rahoitti tutkimuksen. Tunnettuahan on että tutkimuksen lopputuloksen tietää kun näkee rahoittajan.

        Taannoin oli kovasti muodissa mainostaa että päivittäinen viinin lipittäminen parantaa verisuoniterveyttä, siitä poiki sitten vaikka mitä pseudotieteellistä jatkotutkimusta, todistamaan alkoholin terveysvaikutuksista.

        Sittemmin paljastui että tutkimuksen rahoitti ranskan viininviljelijät.

        1960-luvulla Harvardin tutkijat huomasivat että valkoinen sokeri on myrkkyä verisuoniterveydelle. Kuinkas ollakaan , Amerikan sokeriteollisuuspohatat asiasta kuultuaan, lahjoittivat 60 000 taalaa tutkijoille, niin tulos muuttuikin yllättäen siten, että alettiinkin julistaa rasva sokerin sijaan vaarallisimmaksi sydänterveydelle.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Lisa tärkeää tietää mikä taho rahoitti tutkimuksen. Tunnettuahan on että tutkimuksen lopputuloksen tietää kun näkee rahoittajan.

        Taannoin oli kovasti muodissa mainostaa että päivittäinen viinin lipittäminen parantaa verisuoniterveyttä, siitä poiki sitten vaikka mitä pseudotieteellistä jatkotutkimusta, todistamaan alkoholin terveysvaikutuksista.

        Sittemmin paljastui että tutkimuksen rahoitti ranskan viininviljelijät.

        1960-luvulla Harvardin tutkijat huomasivat että valkoinen sokeri on myrkkyä verisuoniterveydelle. Kuinkas ollakaan , Amerikan sokeriteollisuuspohatat asiasta kuultuaan, lahjoittivat 60 000 taalaa tutkijoille, niin tulos muuttuikin yllättäen siten, että alettiinkin julistaa rasva sokerin sijaan vaarallisimmaksi sydänterveydelle.

        Olisi, -ei Lisa.


      • rauhansanalainen kirjoitti:

        Mutta asiahan on tutkittu tieteellisesti. Ei Matti A. Miettinen ollut vanhoillislestadiolainen tai rauhansanalainen, vaan tiedemies.

        Ihmeparantumisia ei tapahdu vapaitten suuntien kokouksissa. Väitetään että tapahtuisi, mutta kun sitä tutkitaan, ei ole tapahtunut.

        Tiedemieskin tarvitsee paljon rahaa elääkseen kymmenen vuotta, joka tutkimukseen meni. Kerro kuka maksoi viulut?


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Lisa tärkeää tietää mikä taho rahoitti tutkimuksen. Tunnettuahan on että tutkimuksen lopputuloksen tietää kun näkee rahoittajan.

        Taannoin oli kovasti muodissa mainostaa että päivittäinen viinin lipittäminen parantaa verisuoniterveyttä, siitä poiki sitten vaikka mitä pseudotieteellistä jatkotutkimusta, todistamaan alkoholin terveysvaikutuksista.

        Sittemmin paljastui että tutkimuksen rahoitti ranskan viininviljelijät.

        1960-luvulla Harvardin tutkijat huomasivat että valkoinen sokeri on myrkkyä verisuoniterveydelle. Kuinkas ollakaan , Amerikan sokeriteollisuuspohatat asiasta kuultuaan, lahjoittivat 60 000 taalaa tutkijoille, niin tulos muuttuikin yllättäen siten, että alettiinkin julistaa rasva sokerin sijaan vaarallisimmaksi sydänterveydelle.

        > Lisa tärkeää tietää mikä taho rahoitti tutkimuksen. Tunnettuahan on että tutkimuksen lopputuloksen tietää kun näkee rahoittajan.

        Vastaavanlaisia tutkimuksia on tehty varmasti tuhansia ympäri maapalloa. Missään ei ole löydetty todisteita ihmeistä.

        Linkissä lukee myös että kaksi helluntailaista opiskelijaa tehnyt (kristillisessä) mediassakin jonkin verran julkisuutta saaneen samantyyppisen selvityksen nykyajan ihmeparantumiskertomuksista ja valitettavasti lopputulos on sama kuin Miettiselläkin 15 vuotta aikaisemmin.


      • rauhansanalainen kirjoitti:

        > Lisa tärkeää tietää mikä taho rahoitti tutkimuksen. Tunnettuahan on että tutkimuksen lopputuloksen tietää kun näkee rahoittajan.

        Vastaavanlaisia tutkimuksia on tehty varmasti tuhansia ympäri maapalloa. Missään ei ole löydetty todisteita ihmeistä.

        Linkissä lukee myös että kaksi helluntailaista opiskelijaa tehnyt (kristillisessä) mediassakin jonkin verran julkisuutta saaneen samantyyppisen selvityksen nykyajan ihmeparantumiskertomuksista ja valitettavasti lopputulos on sama kuin Miettiselläkin 15 vuotta aikaisemmin.

        Jätit vastaamatta.


      • rauhansanalainen kirjoitti:

        > Lisa tärkeää tietää mikä taho rahoitti tutkimuksen. Tunnettuahan on että tutkimuksen lopputuloksen tietää kun näkee rahoittajan.

        Vastaavanlaisia tutkimuksia on tehty varmasti tuhansia ympäri maapalloa. Missään ei ole löydetty todisteita ihmeistä.

        Linkissä lukee myös että kaksi helluntailaista opiskelijaa tehnyt (kristillisessä) mediassakin jonkin verran julkisuutta saaneen samantyyppisen selvityksen nykyajan ihmeparantumiskertomuksista ja valitettavasti lopputulos on sama kuin Miettiselläkin 15 vuotta aikaisemmin.

        Voisihan minäkin sanoa tehneeni tutkimuksen että Rauhansanalainen on todistettu valehtelijaksi.?

        Tosin en sellaista väitä ja minulla ei yleensäkään ole mitään kriittistä tutkimusta vastaan, jos se on objektiivista. Sen näkee rahoittavasta tahosta onko se sitä.

        Uskonnon yhteydessä on myös paljon puhdasta huijausta, esim rauhansanalaisuus vanhoillislestadiolaisuus.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jätit vastaamatta.

        > Jätit vastaamatta.

        Matti A. Miettinen oli lääketieteen tohtori. Luultavasti joku yliopisto rahoitti hänet.


      • rauhansanalainen kirjoitti:

        > Jätit vastaamatta.

        Matti A. Miettinen oli lääketieteen tohtori. Luultavasti joku yliopisto rahoitti hänet.

        Luulo ei ole tiedon väärti.
        Todistiko Matti että Jeesuksen ja apostolienkin ihmeet olivat humpuukia?


      • rauhansanalainen kirjoitti:

        > Jätit vastaamatta.

        Matti A. Miettinen oli lääketieteen tohtori. Luultavasti joku yliopisto rahoitti hänet.

        Objektiivisen tutkimuksen ensimmäinen ehto on se, että kerrotaan reilusti kuka tutkimuksen rahoitti.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Luulo ei ole tiedon väärti.
        Todistiko Matti että Jeesuksen ja apostolienkin ihmeet olivat humpuukia?

        Hän todisti että silloisen Niilo Yli-Vainion ihmeparantumiset olivat humpuukia, kuten luultavasti ovat kaikki tämän päivän ihmeparantumiset vapaissa suunnissa.

        Uskon kyllä että Jumala luonnonlakien puitteessa voi puuttua meidän elämään täällä maan päällä, mutta silloin se ei ole ihme.

        Suurin syy siihen että miljoona kertaa ennemmin liityn vanhoillislestadiolaisiin kun johonkin vapaan suuntaukseen, on se vapaissa suunnissa roihuava kaikenlainen humpuukki. Vanhoillislestadiolaiset ainakin kunnioittavat tiedettä.

        Hyvä esimerkki on P. Saartola joka kiertää vapaiden suuntien seurakunnissa ja luennoi että Suomalaiset ovat juutalaista sukua. Todisteena hänellä on että joidenkin kuntien vaakunoissa esiintyy juutalaisia symboleja.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei tarvitse olla hellari, tarvitsee olla vain Hengellä kasteessa täyttynyt Pyhä, joka on saanut parantamisen armolahjan, jotka uupuvat tyystin Wellulta.
        Olen ollut paranatamiskokouksissa läsnä, sekä saanut kerta kerran jälkeen ihmisiä terveeksi.
        Katsokaa TV7 niin sieltäkin näkyy Hengen lahjojen suuruus.
        Niin kuivasta lahkosta, mitä SRK on, niitä on turha etsiä.

        Vai niin. Jatka samaan malliin.


      • rauhansanalainen kirjoitti:

        Mutta asiahan on tutkittu tieteellisesti. Ei Matti A. Miettinen ollut vanhoillislestadiolainen tai rauhansanalainen, vaan tiedemies.

        Ihmeparantumisia ei tapahdu vapaitten suuntien kokouksissa. Väitetään että tapahtuisi, mutta kun sitä tutkitaan, ei ole tapahtunut.

        Se on vain Hänen näkemys.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vai niin. Jatka samaan malliin.

        Vellu kunnostautuu epäuskollaan. Vellu on todella

        EPÄUSKOINEN

        Luuk.17:6 Niin Herra sanoi: "Jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle silkkiäispuulle: 'Nouse juurinesi ja istuta itsesi mereen', ja se tottelisi teitä


      • rauhansanalainen kirjoitti:

        Hän todisti että silloisen Niilo Yli-Vainion ihmeparantumiset olivat humpuukia, kuten luultavasti ovat kaikki tämän päivän ihmeparantumiset vapaissa suunnissa.

        Uskon kyllä että Jumala luonnonlakien puitteessa voi puuttua meidän elämään täällä maan päällä, mutta silloin se ei ole ihme.

        Suurin syy siihen että miljoona kertaa ennemmin liityn vanhoillislestadiolaisiin kun johonkin vapaan suuntaukseen, on se vapaissa suunnissa roihuava kaikenlainen humpuukki. Vanhoillislestadiolaiset ainakin kunnioittavat tiedettä.

        Hyvä esimerkki on P. Saartola joka kiertää vapaiden suuntien seurakunnissa ja luennoi että Suomalaiset ovat juutalaista sukua. Todisteena hänellä on että joidenkin kuntien vaakunoissa esiintyy juutalaisia symboleja.

        Humpuukiukko olet sinä Rauhassanalainen.

        Sinut on punnittu ja köykäiseksi havaittu!


      • Jeesuskin sanoo että uskolla voi tehdä ihmeitä.

        VELLUT OVAT TODELLA EPÄUSKON ILMENTYMIÄ


        Matt. 17:20 Niin hän sanoi heille: "Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jeesuskin sanoo että uskolla voi tehdä ihmeitä.

        VELLUT OVAT TODELLA EPÄUSKON ILMENTYMIÄ


        Matt. 17:20 Niin hän sanoi heille: "Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta.

        Montako vuorta pahuuteen upotettu saalemi on siirtänyt?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jeesuskin sanoo että uskolla voi tehdä ihmeitä.

        VELLUT OVAT TODELLA EPÄUSKON ILMENTYMIÄ


        Matt. 17:20 Niin hän sanoi heille: "Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta.

        "Jeesuskin sanoo että uskolla voi tehdä ihmeitä."

        Tuo on totta. On kuollut usko jos ei voi tehdä ihmeitä.

        12. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,

        On kuitenkin ymmärrettävä mistä on kyse kun puhutaan ihmeistä:

        Matt 9:5. Sillä kumpi on helpompaa, sanoako: 'Sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi', vai sanoa: 'Nouse ja käy'?

        Mark 2:17 Ja kuin Jesus sen kuuli, sanoi hän heille: ei terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat: en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä parannukseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Montako vuorta pahuuteen upotettu saalemi on siirtänyt?

        En tiedä pahuuteen upotettua saalemia.
        Mutta yhtään vl-pahuuteen uskovaa eksytettyä en voi käännyttää. Vuoren siirtäminenkin on siihen nähden easy cake.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesuskin sanoo että uskolla voi tehdä ihmeitä."

        Tuo on totta. On kuollut usko jos ei voi tehdä ihmeitä.

        12. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,

        On kuitenkin ymmärrettävä mistä on kyse kun puhutaan ihmeistä:

        Matt 9:5. Sillä kumpi on helpompaa, sanoako: 'Sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi', vai sanoa: 'Nouse ja käy'?

        Mark 2:17 Ja kuin Jesus sen kuuli, sanoi hän heille: ei terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat: en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä parannukseen.

        1.Korinttolaiskirje:
        13:1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen
        13:2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
        13:3 Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        1.Korinttolaiskirje:
        13:1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen
        13:2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
        13:3 Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi

        Sä tunnet VT aika hyvin. Sulle varmaan tuttua että vaimo on kuva seurakunnasta. Rakkautta on kahta lajia.

        1.
        13:35 Siitä pitää kaikkein tunteman teidät minun opetuslapsikseni, jos te keskenänne rakkauden pidätte

        2.
        1 Kun 11:1. Mutta kuningas Salomolla oli paitsi faraon tytärtä monta muuta muukalaista vaimoa, joita hän rakasti


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Humpuukiukko olet sinä Rauhassanalainen.

        Sinut on punnittu ja köykäiseksi havaittu!

        Saalemin vaakakin taitaa olla uudestisyntynyt.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Se on vain Hänen näkemys.

        > Se on vain Hänen näkemys.

        Ei ole. On kysymys tieteellisestä tutkimuksesta. Siinä tukijan näkemyksellä ei ole väliä.

        Näytä minulle tieteellinen tutkimus missä olisi todistettu ihmeitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sä tunnet VT aika hyvin. Sulle varmaan tuttua että vaimo on kuva seurakunnasta. Rakkautta on kahta lajia.

        1.
        13:35 Siitä pitää kaikkein tunteman teidät minun opetuslapsikseni, jos te keskenänne rakkauden pidätte

        2.
        1 Kun 11:1. Mutta kuningas Salomolla oli paitsi faraon tytärtä monta muuta muukalaista vaimoa, joita hän rakasti

        On useampaankin kuin kahta lajia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saalemin vaakakin taitaa olla uudestisyntynyt.

        Ymmärrän huumorin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesuskin sanoo että uskolla voi tehdä ihmeitä."

        Tuo on totta. On kuollut usko jos ei voi tehdä ihmeitä.

        12. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,

        On kuitenkin ymmärrettävä mistä on kyse kun puhutaan ihmeistä:

        Matt 9:5. Sillä kumpi on helpompaa, sanoako: 'Sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi', vai sanoa: 'Nouse ja käy'?

        Mark 2:17 Ja kuin Jesus sen kuuli, sanoi hän heille: ei terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat: en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä parannukseen.

        Mietin mikä oli sanomasi tuossa?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Mietin mikä oli sanomasi tuossa?

        Suurin ihme on se että joku saa siirtyä pimeydestä valkeuteen. Pyhän Hengen voima. Näitä ihmeitä vielä tapahtuu. Joskin harvoin.

        Luulitko että se on suuri asia että halvattu nousee ja käy? Se on ihan mitätön sen asian rinnalla että hänelle julistetaan synnit anteeksi.

        Samoin jotku pyrkivät parantamaan luonnollisia sairauksia. Miksi? Koska heille on ihan tuntematon se voima jolla parannetaan syntisairaita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suurin ihme on se että joku saa siirtyä pimeydestä valkeuteen. Pyhän Hengen voima. Näitä ihmeitä vielä tapahtuu. Joskin harvoin.

        Luulitko että se on suuri asia että halvattu nousee ja käy? Se on ihan mitätön sen asian rinnalla että hänelle julistetaan synnit anteeksi.

        Samoin jotku pyrkivät parantamaan luonnollisia sairauksia. Miksi? Koska heille on ihan tuntematon se voima jolla parannetaan syntisairaita.

        Vielä suurempi ihme on, jos vanhoillislestadiolainen sanoisi uskovansa Jeesukseen ja sanoisi että Jeesus on Herra, kuten Raamattu edellyttää. Sellaista kutsutaan kristityksi.

        Uskon että näen ennemmin vuorten siirtyvän, kuin sen että vellu tunnustaa uskovansa Jeesukseen.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Vielä suurempi ihme on, jos vanhoillislestadiolainen sanoisi uskovansa Jeesukseen ja sanoisi että Jeesus on Herra, kuten Raamattu edellyttää. Sellaista kutsutaan kristityksi.

        Uskon että näen ennemmin vuorten siirtyvän, kuin sen että vellu tunnustaa uskovansa Jeesukseen.

        Kovin itserakasta saalemia. Jatkuvaa toisten arviointia, vaikka itse on edustanut niitä, poikennut sukeltamaan saalemiin ja sekosi lopullisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kovin itserakasta saalemia. Jatkuvaa toisten arviointia, vaikka itse on edustanut niitä, poikennut sukeltamaan saalemiin ja sekosi lopullisesti.

        Niin, asialliset argumentit loppuivat kun jälleen paljastettiin se, että olette omahyväisiä sanan väärentäjiä, kadotuksen lapsia.

        Vai olen mielestäsi vl-mannekiini. Okay, ottakaa mallia minusta toisetkin vellut!


      • Anonyymi
        rauhansanalainen kirjoitti:

        Hän todisti että silloisen Niilo Yli-Vainion ihmeparantumiset olivat humpuukia, kuten luultavasti ovat kaikki tämän päivän ihmeparantumiset vapaissa suunnissa.

        Uskon kyllä että Jumala luonnonlakien puitteessa voi puuttua meidän elämään täällä maan päällä, mutta silloin se ei ole ihme.

        Suurin syy siihen että miljoona kertaa ennemmin liityn vanhoillislestadiolaisiin kun johonkin vapaan suuntaukseen, on se vapaissa suunnissa roihuava kaikenlainen humpuukki. Vanhoillislestadiolaiset ainakin kunnioittavat tiedettä.

        Hyvä esimerkki on P. Saartola joka kiertää vapaiden suuntien seurakunnissa ja luennoi että Suomalaiset ovat juutalaista sukua. Todisteena hänellä on että joidenkin kuntien vaakunoissa esiintyy juutalaisia symboleja.

        Näin se on, eihän vapaat suunnat saisi yhtään jäseniä jos heillä ei olisi näitä "ihme"parantumisia. Koko heidän uskonsa perustuu omaan ja muiden kokemuksiin Raamatun sanan sijaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin se on, eihän vapaat suunnat saisi yhtään jäseniä jos heillä ei olisi näitä "ihme"parantumisia. Koko heidän uskonsa perustuu omaan ja muiden kokemuksiin Raamatun sanan sijaan.

        Hallelujaa päälle valheellesi? ? Minä nimenomaan julistan teille vl-harhaisille Pinnan ohella väärentämätöntä Raamatunsanaa!

        En todellakaan kuvittele olevani mikään houdini, joka pystyisi niin suureen ihmeeseen ,että saisin Jumalan kirouksen silmiltänne pois.

        Tehtäväni on julistaa totuutta teille uppiniskaisille itsensäkorottajille. Kristuksen tuoksua, joka on meille Kristityille elämän tuoksu ja teille, niin, arvatkaa itse!


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Tiedemieskin tarvitsee paljon rahaa elääkseen kymmenen vuotta, joka tutkimukseen meni. Kerro kuka maksoi viulut?

        Luonnollisesti Matti Miettinen ei tutkinnut Niilo Yli-Vainion ihmeparantumiset täyspäiväisesti. Kirkon tutkimuskeskus kustansi väitöskirjan julkistaminen 1980, joten he luultavasti olivat yksi tutkimuksen rahoittajista.


      • rauhansanalainen kirjoitti:

        Luonnollisesti Matti Miettinen ei tutkinnut Niilo Yli-Vainion ihmeparantumiset täyspäiväisesti. Kirkon tutkimuskeskus kustansi väitöskirjan julkistaminen 1980, joten he luultavasti olivat yksi tutkimuksen rahoittajista.

        Samalla voisi tutkia montako ihmeparantumista on tapahtunut kirkon sisällä.

        Oma painotukseni on Raamatunsanan esille tuomisessa , perinpohjaisessa ja kiihkottomassa totuuden etsimisessä, sekä Raamatun totuuden nostamisen ylimmäksi auktoriteetiksi ohi ihmisoppien.


      • rauhansanalainen kirjoitti:

        Luonnollisesti Matti Miettinen ei tutkinnut Niilo Yli-Vainion ihmeparantumiset täyspäiväisesti. Kirkon tutkimuskeskus kustansi väitöskirjan julkistaminen 1980, joten he luultavasti olivat yksi tutkimuksen rahoittajista.

        Ylivainio-ilmiö onkin mielenkiintoinen ja sille oli sosiaalinen tilaus. Ei Niilo muuten olisi sellaista megasuosiota saanut. Sitä ei kukaan voi maksetuilla tutkimuksilla kiistää että häneen sanomansa sai aikaan paljon muutosta.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Ylivainio-ilmiö onkin mielenkiintoinen ja sille oli sosiaalinen tilaus. Ei Niilo muuten olisi sellaista megasuosiota saanut. Sitä ei kukaan voi maksetuilla tutkimuksilla kiistää että häneen sanomansa sai aikaan paljon muutosta.

        Poppamies taikoi ja kaatoi haadekseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Poppamies taikoi ja kaatoi haadekseen.

        On tärkeää että focus on totuudessa ja totuuden etsimisessä, hurmahenkisyydessä sitä ei ole, Tähän ilmiöön olen törmännyt vuosikymmeniä. Vl-uskokin on hurmahenkisyydessä ohittanut kristinuskon perusteeman, joka on usko Jeesukseen.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei tarvitse olla hellari, tarvitsee olla vain Hengellä kasteessa täyttynyt Pyhä, joka on saanut parantamisen armolahjan, jotka uupuvat tyystin Wellulta.
        Olen ollut paranatamiskokouksissa läsnä, sekä saanut kerta kerran jälkeen ihmisiä terveeksi.
        Katsokaa TV7 niin sieltäkin näkyy Hengen lahjojen suuruus.
        Niin kuivasta lahkosta, mitä SRK on, niitä on turha etsiä.

        Sielunvihollinenkin pystyy samaan. Itse tiedän näitä noita-Simoneita joilla on kyky tehdä ihmeitä ja tunnustekoja, mutta he eivät pääse Jumalan valtakuntaan kun keskittyvät vaan itseensä ja parantavat väärillä voimilla, väärän hengen vaikutuksesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sielunvihollinenkin pystyy samaan. Itse tiedän näitä noita-Simoneita joilla on kyky tehdä ihmeitä ja tunnustekoja, mutta he eivät pääse Jumalan valtakuntaan kun keskittyvät vaan itseensä ja parantavat väärillä voimilla, väärän hengen vaikutuksesta.

        Mitä Jeesus sanoo tunnusteoista omilleen, mietipä sitä?
        Joh. 14:12 "Totisesti, totisesti: joka uskoo minuun, on tekevä sellaisia tekoja kuin minä teen, ja vielä suurempiakin. Minä menen Isän luo,

        Niitä tapahtuu Pyhillä viikoittain, rammat kävelevät ja kuurot saavat kuulonsa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Mitä Jeesus sanoo tunnusteoista omilleen, mietipä sitä?
        Joh. 14:12 "Totisesti, totisesti: joka uskoo minuun, on tekevä sellaisia tekoja kuin minä teen, ja vielä suurempiakin. Minä menen Isän luo,

        Niitä tapahtuu Pyhillä viikoittain, rammat kävelevät ja kuurot saavat kuulonsa.

        Ajattelen niin että tuo Jeesuksen sana on uskottava kirjaimellisesti. Eli jokainen pelastuva tekee niitä ihmeitä joita Hän teki. Miten? Hengellisessä mielessä. Avata kuurot korvat, antaa näkö, herättää hengellisesti kuolleita.

        Sillä kumpi on helpompaa, sanoako: 'Sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi', vai sanoa: 'Nouse ja käy'?

        On helpompaa sanoa nouse ja käy, koska tuo todellinen ihmetyö, anteeksiantaminen vaati tuskallisen uhrikuoleman.

        Tämä jae kertoo mistä on kyse kun puhutaan (evankeliumin) ihmeistä:

        Mark 2:17 Ja kuin Jesus sen kuuli, sanoi hän heille: ei terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat: en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä parannukseen

        Nouse ja käy! on helppo juttu. Siihen ei tarvita Pyhää Henkeä, mutta syntisen parantamiseen se vaaditaan ja se onkin jokaisella joka uskoo Jeesukseen.

        Jotenkin tähän tyyliin tuo on selitettävä, muuten Jeesuksesta tehdään valehtelija.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Mitä Jeesus sanoo tunnusteoista omilleen, mietipä sitä?
        Joh. 14:12 "Totisesti, totisesti: joka uskoo minuun, on tekevä sellaisia tekoja kuin minä teen, ja vielä suurempiakin. Minä menen Isän luo,

        Niitä tapahtuu Pyhillä viikoittain, rammat kävelevät ja kuurot saavat kuulonsa.

        Väärä henki näkyy usein silmisä. Katsoppa ihmisten silmiä seuraavan kerran kun olet kokouksessasi. Siitä sen tunnistaa onko ihmisessä Pyhä Henki vai paholaisen henki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelen niin että tuo Jeesuksen sana on uskottava kirjaimellisesti. Eli jokainen pelastuva tekee niitä ihmeitä joita Hän teki. Miten? Hengellisessä mielessä. Avata kuurot korvat, antaa näkö, herättää hengellisesti kuolleita.

        Sillä kumpi on helpompaa, sanoako: 'Sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi', vai sanoa: 'Nouse ja käy'?

        On helpompaa sanoa nouse ja käy, koska tuo todellinen ihmetyö, anteeksiantaminen vaati tuskallisen uhrikuoleman.

        Tämä jae kertoo mistä on kyse kun puhutaan (evankeliumin) ihmeistä:

        Mark 2:17 Ja kuin Jesus sen kuuli, sanoi hän heille: ei terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat: en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä parannukseen

        Nouse ja käy! on helppo juttu. Siihen ei tarvita Pyhää Henkeä, mutta syntisen parantamiseen se vaaditaan ja se onkin jokaisella joka uskoo Jeesukseen.

        Jotenkin tähän tyyliin tuo on selitettävä, muuten Jeesuksesta tehdään valehtelija.

        Nimenomaan näin. On kahdenlaista uskoa , elävää uskoa ja kuollutta uskoa. Monet ihmiset juoksevat kuolleen uskon perässä, koska näkevät ihmeitä ja parannustekoja, hienoja puheita ym. Elävä usko on kuitenkin se usko, jossa on rauhaa,iloa ja vanhurskautta jotka Pyhä Henki antaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelen niin että tuo Jeesuksen sana on uskottava kirjaimellisesti. Eli jokainen pelastuva tekee niitä ihmeitä joita Hän teki. Miten? Hengellisessä mielessä. Avata kuurot korvat, antaa näkö, herättää hengellisesti kuolleita.

        Sillä kumpi on helpompaa, sanoako: 'Sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi', vai sanoa: 'Nouse ja käy'?

        On helpompaa sanoa nouse ja käy, koska tuo todellinen ihmetyö, anteeksiantaminen vaati tuskallisen uhrikuoleman.

        Tämä jae kertoo mistä on kyse kun puhutaan (evankeliumin) ihmeistä:

        Mark 2:17 Ja kuin Jesus sen kuuli, sanoi hän heille: ei terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat: en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä parannukseen

        Nouse ja käy! on helppo juttu. Siihen ei tarvita Pyhää Henkeä, mutta syntisen parantamiseen se vaaditaan ja se onkin jokaisella joka uskoo Jeesukseen.

        Jotenkin tähän tyyliin tuo on selitettävä, muuten Jeesuksesta tehdään valehtelija.

        Ei todellakaan, ei kaikki paranna, ei kaikki aja pois pahoja henkiä.

        Mutta1 Kor 12;7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
        8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
        9 toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
        10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
        11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.

        Samoja ne ei aina kaikilla ole, mutta kasteessa ne realisoituvat, kullekin omansa.

        >>Mark 2:17 Ja kuin Jeesus sen kuuli, sanoi hän heille: ei terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat: en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä parannukseen** Näinhän se on, Pyhät on jo Pyhiä, mutta pahoille Jeesus on mahdollisuus.

        Hyvä on tietää se, että kun jotrkut Lahkot asioivat muka suoraan Jumalan kanssa, se on kun kedolla tanssimista, ainoa mikä jää, on poljetut vihneet.

        Totuus on aina totuutta; Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

        >>Jotenkin tähän tyyliin tuo on selitettävä, muuten Jeesuksesta tehdään valehtelija.** Juuri näin, se tapahtuu jo siinä, kun ihminen menee julistamaan toiselle synnit anteeksi?
        Asia menee jopa niin pitkälle, että nämä ihmiset ovat vastuussa lupaamastaan synnistä, sekä syntikin jää myös pyytäjän päälle.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei todellakaan, ei kaikki paranna, ei kaikki aja pois pahoja henkiä.

        Mutta1 Kor 12;7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
        8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
        9 toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
        10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
        11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.

        Samoja ne ei aina kaikilla ole, mutta kasteessa ne realisoituvat, kullekin omansa.

        >>Mark 2:17 Ja kuin Jeesus sen kuuli, sanoi hän heille: ei terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat: en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä parannukseen** Näinhän se on, Pyhät on jo Pyhiä, mutta pahoille Jeesus on mahdollisuus.

        Hyvä on tietää se, että kun jotrkut Lahkot asioivat muka suoraan Jumalan kanssa, se on kun kedolla tanssimista, ainoa mikä jää, on poljetut vihneet.

        Totuus on aina totuutta; Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

        >>Jotenkin tähän tyyliin tuo on selitettävä, muuten Jeesuksesta tehdään valehtelija.** Juuri näin, se tapahtuu jo siinä, kun ihminen menee julistamaan toiselle synnit anteeksi?
        Asia menee jopa niin pitkälle, että nämä ihmiset ovat vastuussa lupaamastaan synnistä, sekä syntikin jää myös pyytäjän päälle.

        Hmm... joo. Enpä ole tästä kuullut selitystä. Voi ei! Tempaus on jo tapahtunut aikoja sitten. Turhaan täällä väitellään :-)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hmm... joo. Enpä ole tästä kuullut selitystä. Voi ei! Tempaus on jo tapahtunut aikoja sitten. Turhaan täällä väitellään :-)

        Missä se on havaittu?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väärä henki näkyy usein silmisä. Katsoppa ihmisten silmiä seuraavan kerran kun olet kokouksessasi. Siitä sen tunnistaa onko ihmisessä Pyhä Henki vai paholaisen henki.

        Tuollainen tulkinta "silmisä" on tuomiohakuista, itselle "jämiä" kaulukseen. Mistä tietosi.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Ei todellakaan, ei kaikki paranna, ei kaikki aja pois pahoja henkiä.

        Mutta1 Kor 12;7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
        8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
        9 toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
        10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
        11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.

        Samoja ne ei aina kaikilla ole, mutta kasteessa ne realisoituvat, kullekin omansa.

        >>Mark 2:17 Ja kuin Jeesus sen kuuli, sanoi hän heille: ei terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat: en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä parannukseen** Näinhän se on, Pyhät on jo Pyhiä, mutta pahoille Jeesus on mahdollisuus.

        Hyvä on tietää se, että kun jotrkut Lahkot asioivat muka suoraan Jumalan kanssa, se on kun kedolla tanssimista, ainoa mikä jää, on poljetut vihneet.

        Totuus on aina totuutta; Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

        >>Jotenkin tähän tyyliin tuo on selitettävä, muuten Jeesuksesta tehdään valehtelija.** Juuri näin, se tapahtuu jo siinä, kun ihminen menee julistamaan toiselle synnit anteeksi?
        Asia menee jopa niin pitkälle, että nämä ihmiset ovat vastuussa lupaamastaan synnistä, sekä syntikin jää myös pyytäjän päälle.

        Väkevää julistusta Pinnalta! Mutta tarjoileeko hän nyt helmiä sioille?
        Vellut, älkää olko sikoja vaan oppivaisia totuudenrakastajia!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Väkevää julistusta Pinnalta! Mutta tarjoileeko hän nyt helmiä sioille?
        Vellut, älkää olko sikoja vaan oppivaisia totuudenrakastajia!

        Eri mieltä. Egyptin noidatkin tekee ihmeitä. Esim. sammakoita jotka Raamatussa ovat eksytyksen hengen kuva. Noidat ei kuitenkaan tee kaikkia ihmeitä. Tärkein ihmetyö on kuolleista herättäminen. Sen Jumala voi tehdä jokaisen kautta jolla on Pyhä Henki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eri mieltä. Egyptin noidatkin tekee ihmeitä. Esim. sammakoita jotka Raamatussa ovat eksytyksen hengen kuva. Noidat ei kuitenkaan tee kaikkia ihmeitä. Tärkein ihmetyö on kuolleista herättäminen. Sen Jumala voi tehdä jokaisen kautta jolla on Pyhä Henki.

        No voitko tunnustaa Jeesuksen Herraksi!

        Jos et voi, niin silloin sinussa ei voi olla Pyhää Henkeä!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        No voitko tunnustaa Jeesuksen Herraksi!

        Jos et voi, niin silloin sinussa ei voi olla Pyhää Henkeä!

        Voin. Mutta sulla ja mulla ei ole sama Henki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voin. Mutta sulla ja mulla ei ole sama Henki.

        No milloin tunnustat? Et voi, se on sinulle mahdottomuus, jos olet vellu. Ja todennäköisesti olet.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        No milloin tunnustat? Et voi, se on sinulle mahdottomuus, jos olet vellu. Ja todennäköisesti olet.

        Meillä on myös eri Jeesus. Siinä olet kyllä oikeassa. Olen aina tunnustanut Jeesuksen. Valtakunnan kuningas. Mutta en usko että Hän on löydettävissä muualla kuin täällä vl- valtakunnassa.


    • Anonyymi

      Voiko olla Huoma suvun nimi, niin, voiko?

      • ??????????


      • Mitä tarkoitat?


    • Kirjoittakaa sellaisia kommentteja että minäkin ehtisin ne lukea.
      Asiallisia siis. Otakaa mallia minusta!

      • Anonyymi

        Huono vitsi!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huono vitsi!

        Ei ole vitsi, minun kirjoituksia ei poisteta.


    • Anonyymi

      Tähtiryhmä valehtelee taas, Vesa-Matti Loiri ei kääntynyt lestadiolaiseksi.

      • Anonyymi

        No valehtelu on näille vapaamuurarien alalahkoille hyvinkin tavallista.


      • Ei todellakaan, vaan etsi Jeesusta,

        -Wellun kaveri.


    • Jo tuo valtava rahan palvonta, mikä on vl-liikkeen johtava teema, on Antikristuksen henki. Älkää viitsikö enää räksyttää kateudesta, kun asian tuon jälleen esille.

      Matteuksen evankeliumi:
      6:24 Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.

      Luukkaan evankeliumi:
      16:13 Ei kukaan palvelija voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa."

      • 1.Timoteuksen kirje:
        6:10 Sillä rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla


      • Anonyymi

        Luuk 15:8. Tahi jos jollakin naisella on kymmenen hopearahaa ja hän kadottaa yhden niistä, eikö hän sytytä lamppua ja lakaise huonetta ja etsi visusti, kunnes hän sen löytää?9. Ja löydettyään hän kutsuu kokoon ystävättärensä ja naapurinaiset ja sanoo: 'Iloitkaa minun kanssani, sillä minä löysin rahan, jonka olin kadottanut.'


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luuk 15:8. Tahi jos jollakin naisella on kymmenen hopearahaa ja hän kadottaa yhden niistä, eikö hän sytytä lamppua ja lakaise huonetta ja etsi visusti, kunnes hän sen löytää?9. Ja löydettyään hän kutsuu kokoon ystävättärensä ja naapurinaiset ja sanoo: 'Iloitkaa minun kanssani, sillä minä löysin rahan, jonka olin kadottanut.'

        Tuossa on jälleen esimerkki vl-epärehellisyydestä, asiayhteydestään irrotettu Raamatunjae tukemaan vl-epäjumala rahan palvontaa.

        Luepa kokonaisuus

        Luukkaan evankeliumi:
        15:1 Ja kaikki publikaanit ja syntiset tulivat hänen tykönsä kuulemaan häntä.
        15:2 Mutta fariseukset ja kirjanoppineet nurisivat ja sanoivat: "Tämä ottaa vastaan syntisiä ja syö heidän kanssaan."
        15:3 Niin hän puhui heille tämän vertauksen sanoen:
        15:4 "Jos jollakin teistä on sata lammasta ja hän kadottaa yhden niistä, eikö hän jätä niitä yhdeksääkymmentä yhdeksää erämaahan ja mene etsimään kadonnutta, kunnes hän sen löytää?
        15:5 Ja löydettyään hän panee sen hartioillensa iloiten.
        15:6 Ja kun hän tulee kotiin, kutsuu hän kokoon ystävänsä ja naapurinsa ja sanoo heille: 'Iloitkaa minun kanssani, sillä minä löysin lampaani, joka oli kadonnut.'
        15:7 Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.
        15:8 Tahi jos jollakin naisella on kymmenen hopearahaa ja hän kadottaa yhden niistä, eikö hän sytytä lamppua ja lakaise huonetta ja etsi visusti, kunnes hän sen löytää?
        15:9 Ja löydettyään hän kutsuu kokoon ystävättärensä ja naapurinaiset ja sanoo: 'Iloitkaa minun kanssani, sillä minä löysin rahan, jonka olin kadottanut.'
        15:10 Niin myös, sanon minä teille, on ilo Jumalan enkeleillä yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Tuossa on jälleen esimerkki vl-epärehellisyydestä, asiayhteydestään irrotettu Raamatunjae tukemaan vl-epäjumala rahan palvontaa.

        Luepa kokonaisuus

        Luukkaan evankeliumi:
        15:1 Ja kaikki publikaanit ja syntiset tulivat hänen tykönsä kuulemaan häntä.
        15:2 Mutta fariseukset ja kirjanoppineet nurisivat ja sanoivat: "Tämä ottaa vastaan syntisiä ja syö heidän kanssaan."
        15:3 Niin hän puhui heille tämän vertauksen sanoen:
        15:4 "Jos jollakin teistä on sata lammasta ja hän kadottaa yhden niistä, eikö hän jätä niitä yhdeksääkymmentä yhdeksää erämaahan ja mene etsimään kadonnutta, kunnes hän sen löytää?
        15:5 Ja löydettyään hän panee sen hartioillensa iloiten.
        15:6 Ja kun hän tulee kotiin, kutsuu hän kokoon ystävänsä ja naapurinsa ja sanoo heille: 'Iloitkaa minun kanssani, sillä minä löysin lampaani, joka oli kadonnut.'
        15:7 Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.
        15:8 Tahi jos jollakin naisella on kymmenen hopearahaa ja hän kadottaa yhden niistä, eikö hän sytytä lamppua ja lakaise huonetta ja etsi visusti, kunnes hän sen löytää?
        15:9 Ja löydettyään hän kutsuu kokoon ystävättärensä ja naapurinaiset ja sanoo: 'Iloitkaa minun kanssani, sillä minä löysin rahan, jonka olin kadottanut.'
        15:10 Niin myös, sanon minä teille, on ilo Jumalan enkeleillä yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen

        Syntinen joka tekee parannuksen? Mikä käännös tuo on? Onko muka Raamatussakin tuota hapatusta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Syntinen joka tekee parannuksen? Mikä käännös tuo on? Onko muka Raamatussakin tuota hapatusta?

        KirkkoRaamattu 33/38

        Parannuksen teko tarkoittaa tietenkin uskoa Jeesukseen ja sen uskon suuklista tunnustamista, sekä uskovien kastetta. Pinna alkukielien eksperttinä, voi avata sen sinulle paremmin.


    • Anonyymi

      hiljaista on kommentointi vl-taholta ollut.

      • Anonyymi

        On toki kun ei täälä vl-uskikset yleensä enää käy tämmösillä saaste palstoilla missä on sula mahottomuus saada aikaan mitään rakentavaa keskustelua aikaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On toki kun ei täälä vl-uskikset yleensä enää käy tämmösillä saaste palstoilla missä on sula mahottomuus saada aikaan mitään rakentavaa keskustelua aikaan.

        Luuk. 16:15 Ja hän sanoi heille: "Te juuri olette ne, jotka teette itsenne vanhurskaiksi ihmisten edessä, mutta Jumala tuntee teidän sydämenne; sillä mikä ihmisten kesken on korkeata, se on Jumalan edessä kauhistus

        Juudaan kirje:
        1:4 Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Luuk. 16:15 Ja hän sanoi heille: "Te juuri olette ne, jotka teette itsenne vanhurskaiksi ihmisten edessä, mutta Jumala tuntee teidän sydämenne; sillä mikä ihmisten kesken on korkeata, se on Jumalan edessä kauhistus

        Juudaan kirje:
        1:4 Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen

        Tällä saitilla ei ole muita väärä-vanhurskaita (omavanhurskaita eli itsensä ylentäneitä tai yliantaneita) kuin säälermikko ja pännäsänky.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tällä saitilla ei ole muita väärä-vanhurskaita (omavanhurskaita eli itsensä ylentäneitä tai yliantaneita) kuin säälermikko ja pännäsänky.

        Helpottiko?
        Onhan se tietenkin halju tunne, kun nyt tiedät tulleesi höynäytetyksi ehkä vuosikymmeniä.


    • Minulla itselläni on aloituksen kysymykseen vankka mielipide.

    • Anonyymi

      kaikki lestaporukat on samasta puusta veistettyjä, ei ole käyttöä evankelimin saralla eikä niissä porukoissa ol emitään joka olisi taivaasta kotoisin.

      kattoremontti on lähellä taivaan suuntaa sentään.

      • Niinhän se leski suri, kun miehensä kuoli räjähdysonnettomuudessa:
        "Pääsiköhän se meidän isä taivaaseen". "Sinnepäin se ainakin lähti, lohdutti silminnäkijä"

        "Älkää kyselkö sitä, kuka menee taivaaseen, vaan kyselkää sitä kuka tuo Kristusta alas"


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Niinhän se leski suri, kun miehensä kuoli räjähdysonnettomuudessa:
        "Pääsiköhän se meidän isä taivaaseen". "Sinnepäin se ainakin lähti, lohdutti silminnäkijä"

        "Älkää kyselkö sitä, kuka menee taivaaseen, vaan kyselkää sitä kuka tuo Kristusta alas"

        Täh!
        Nyt jo oot unohtanut sen selityksen siitä Room 10 kohdasta. Sana on niitten suussa ja sydämissä jonka jalat on kengitetty evankeliumia saarnaamaan. Viran sovinnosta saarnata saadaan kun armo meidän kohdalla tapahtuu.

        Nyt jo oot taivaasta hakemassa Kristusta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täh!
        Nyt jo oot unohtanut sen selityksen siitä Room 10 kohdasta. Sana on niitten suussa ja sydämissä jonka jalat on kengitetty evankeliumia saarnaamaan. Viran sovinnosta saarnata saadaan kun armo meidän kohdalla tapahtuu.

        Nyt jo oot taivaasta hakemassa Kristusta!

        Roomalaiskirje:
        10:6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas

        Mistä hevonkengitysoppaasta sinä nyt minulle runoilet?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Roomalaiskirje:
        10:6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas

        Mistä hevonkengitysoppaasta sinä nyt minulle runoilet?

        Mun tulkinta room 10 on että ei Kristusta (Sanaa) löydy taivaasta tai kuolemasta vaan se on siinä Sanassa jota "me saarnaamme" (me on siis kaikki uskovaiset)

        Sama room 10 sit lainaa tätä kohtaa:

        Jes 52:7. O kuinka suloiset ovat evankeliumin saarnaajain jalat vuorilla, jotka rauhaa julistavat, jotka hyvää saarnaavat*, autuuden ilmoittavat, jotka Zionille sanovat: sinun Jumalas on kuningas.

        Ja sama Paavali Efesolaisille:

        6:15 Ja jalat valmiiksi kengitetyt, saarnaamaan rauhan evankeliumia.

        Ja korinttilaisille:
        2 Kor 5:18 Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jesuksen Kristuksen kautta, ja antoi meille viran sovinnosta saarnata.

        Sanalla sanottuna, Kristuksen saarnavirasta on kyse.

        Luuk 4:18. Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen,

        Tuosta myös käy ilmi että se on Pyhän Hengen saarnavirka.

        Mut kai mä oon sit kaikki ymmärtänyt ihan vääriin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mun tulkinta room 10 on että ei Kristusta (Sanaa) löydy taivaasta tai kuolemasta vaan se on siinä Sanassa jota "me saarnaamme" (me on siis kaikki uskovaiset)

        Sama room 10 sit lainaa tätä kohtaa:

        Jes 52:7. O kuinka suloiset ovat evankeliumin saarnaajain jalat vuorilla, jotka rauhaa julistavat, jotka hyvää saarnaavat*, autuuden ilmoittavat, jotka Zionille sanovat: sinun Jumalas on kuningas.

        Ja sama Paavali Efesolaisille:

        6:15 Ja jalat valmiiksi kengitetyt, saarnaamaan rauhan evankeliumia.

        Ja korinttilaisille:
        2 Kor 5:18 Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jesuksen Kristuksen kautta, ja antoi meille viran sovinnosta saarnata.

        Sanalla sanottuna, Kristuksen saarnavirasta on kyse.

        Luuk 4:18. Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen,

        Tuosta myös käy ilmi että se on Pyhän Hengen saarnavirka.

        Mut kai mä oon sit kaikki ymmärtänyt ihan vääriin.

        Leikkaa,-liimaa-askartele niin saat "raamatunmukaisen vl-uskon"
        Raamattukin säännöllisesti pienellä kirjoitettuna. Sekin alleviivaa aidon Raamatun totuuden halveksuntaa.

        Jos uskon kohde ei ole Jeesus niin se ei ole kristinuskoa. Jeesus ei tarvitse välimiehiä.

        Velluille käsite usko ,on taika ja näin ollen vl-usko on taikausko.

        Muistakaa se ,että joka hylkää rakkauden totuuteen ja mielistyy vl-valheeseen, HEILLE HERRA LÄHETTÄÄ VÄKEVÄN EKSYTYKSEN, jotta he uskoisivat vl-valheen ja tulisivat tuomituiksi.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Leikkaa,-liimaa-askartele niin saat "raamatunmukaisen vl-uskon"
        Raamattukin säännöllisesti pienellä kirjoitettuna. Sekin alleviivaa aidon Raamatun totuuden halveksuntaa.

        Jos uskon kohde ei ole Jeesus niin se ei ole kristinuskoa. Jeesus ei tarvitse välimiehiä.

        Velluille käsite usko ,on taika ja näin ollen vl-usko on taikausko.

        Muistakaa se ,että joka hylkää rakkauden totuuteen ja mielistyy vl-valheeseen, HEILLE HERRA LÄHETTÄÄ VÄKEVÄN EKSYTYKSEN, jotta he uskoisivat vl-valheen ja tulisivat tuomituiksi.

        Kristuksen Henki on aina lainannut ihmisen suuta. Tunnetuin tällainen ihmisen suu oli puuseppä Joosefin Pojalla. Ei Jeesus ole ihmissilmälle mitenkään kaunis. Jos joku tulee hänen tykö niin se on Jumalan suuri työ alusta.

        Se Kristus johonka uskot on taivaassa ja sieltä häntä ei kannata yrittää tavoitella. Apu on lähempänä, ihan syntisen ihmisen suussa.

        Ei se VL eksytys ole muuta kuin että minä sanon uskovani Jeesukseen ja voin varmuudella sanoa että sinä et usko häneen. Sinulla on parannus tekemättä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kristuksen Henki on aina lainannut ihmisen suuta. Tunnetuin tällainen ihmisen suu oli puuseppä Joosefin Pojalla. Ei Jeesus ole ihmissilmälle mitenkään kaunis. Jos joku tulee hänen tykö niin se on Jumalan suuri työ alusta.

        Se Kristus johonka uskot on taivaassa ja sieltä häntä ei kannata yrittää tavoitella. Apu on lähempänä, ihan syntisen ihmisen suussa.

        Ei se VL eksytys ole muuta kuin että minä sanon uskovani Jeesukseen ja voin varmuudella sanoa että sinä et usko häneen. Sinulla on parannus tekemättä.

        Kuka oli "puuseppä Joosefin poika"? Jos tarkoitit Jeesusta niin tarkenna.

        Miksi et kerro mitään Jeesuksen uhrikuolemasta ristillä ja hänen Verellään tekemästä iankaikkisesta sovituksesta, että Kaikki jotka uskovat Häneen pelastuvat.

        Jeesus sanoi:"Missä kaksi tahi kolme ihmistä kokoontuvat minun nimeeni, siellä minä olen heidän keskellään", Ei siis tarvita vl-ihmistä joka esiintyy valejeesuksena.

        Sinä et voi viedä uskoani Jeesukseen, et mitenkään. Sinä vl-sielunvihollinen väität että usko olisi joku taika joka pitäisi viestikapulan lailla siirtää ihmisiltä toisille.


    • Anonyymi

      Joh 5:3 pala lintuja pallata kukkia ja aamulla nänniesi pihat puhuvat ääniä jolle puheet eivät riitä sen jälkeen kun antennikristus tuli ja näki..

    • Anonyymi

      Matt.10:40 Joka ottaa tykönsä teidät, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa minut tykönsä, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt. Luuk.10:16 Joka kuulee teitä, se kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut; mutta joka minut hylkää, hylkää hänet, joka on minut lähettänyt. Joh.13:20 Totisesti, totisesi minä sanon sen teille: joka ottaa vastaan sen, minkä minä lähetän, se ottaa vastaan minut, mutta joka ottaa vastaan minut, se ottaa vastaan hänet, joka on minut lähettänyt.

      • Niin, mitä halusit noilla sanoa?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Niin, mitä halusit noilla sanoa?

        D-pesässä ei ole ymmärrystä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        D-pesässä ei ole ymmärrystä.

        Mietin monesti nuorena kuinka pitkälle vl-liike tulee menemään pahuudessaan. Toki tiesin että pitkälle menee, olihan "lahjakkuus" selvästi jo havaittavissa

        Tätä mitä näen, en osannut edes kuvitella. minulla oli lapsellinen usko siihen että vl-opissa täytyy olla hyvä- ja totuuteen pyrkivä "ydin".

        Käytän presidenttimme sanoja:" Naamiot on riisuttu", nyt vl-opin yltä. Jopa Vladi vaikuttaa monesti vielä pyhäkoulupojalta verraten joihinkin.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Mietin monesti nuorena kuinka pitkälle vl-liike tulee menemään pahuudessaan. Toki tiesin että pitkälle menee, olihan "lahjakkuus" selvästi jo havaittavissa

        Tätä mitä näen, en osannut edes kuvitella. minulla oli lapsellinen usko siihen että vl-opissa täytyy olla hyvä- ja totuuteen pyrkivä "ydin".

        Käytän presidenttimme sanoja:" Naamiot on riisuttu", nyt vl-opin yltä. Jopa Vladi vaikuttaa monesti vielä pyhäkoulupojalta verraten joihinkin.

        Ota llääkkeesi ja mene nukkumaan , ettet enemmän nolaa itseäsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ota llääkkeesi ja mene nukkumaan , ettet enemmän nolaa itseäsi.

        Mitä on llääkkeet?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Mitä on llääkkeet?

        Saalemin ilopillereitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saalemin ilopillereitä.

        Niinpä niin! Tuollainen aggressio syntyy "vain me"-ajattelusta, muut ulossulkevasta uskon opista. Kysymys on puhtaasti primitiivireaktiosta ja puhtaasta pahansuopaisuudesta.

        Valitettavasti pahansuopainen kateutenne ei kanna muuta kuin tuomiolle.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Niinpä niin! Tuollainen aggressio syntyy "vain me"-ajattelusta, muut ulossulkevasta uskon opista. Kysymys on puhtaasti primitiivireaktiosta ja puhtaasta pahansuopaisuudesta.

        Valitettavasti pahansuopainen kateutenne ei kanna muuta kuin tuomiolle.

        Mistä tiedät reesu, kuka tuon kommentin kirjotti?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedät reesu, kuka tuon kommentin kirjotti?

        Mikä on reesu?
        Suomessa "saalemeita" kohtaan tulevat aggressiiiset kommentit ovat liki poikkeuksetta vellujen tuotoksia. Muille "saalemit" ovat ystäviä tai yhdentekeviä.


    • Anonyymi

      APOSTOLINEN suksessio lienee riittävä. Voi saarnata piispan valtuuttamana eikä yritä tuputtaa Jeesuksen nimeä.
      Hänen ääntään ei kuulla kaduilla tai toreilla......
      Välillä on fyysisesti saatu valtuutus piispalta ja välillä henkisesti.
      Miksi oikeastaan saarnaisin Jeesusta siellä missä hänen nimensä on jo tunnettu. Niinpä saarnaankin Mahdin ja Isan tulemusta.
      Jos tulee tilanne , että Jeesuksen nimeä pitää muistutella niin sitten....

      1999 oli sellainen tilanne. Ilmestyi lumihankeen taivaan kirjoitusta JEESUS PELASTAA tai JEESUS ON HERRA. Lisäksi kirkko pyysi Ystävän Kammarin väen kautta pitämään Jeesus nimeä näkyvillä.....
      Mutta nyt on Venäjällä jo Laki toinen. Vain kokoontumispaikoissa saa julistaa?

    • Anonyymi

      Up up

    • Anonyymi

      saaleminlampaiden panija:)miten täm'n kehitys kelpoisuus ja kirjoittaa äö 0 tänne.
      Miten vit.xxx sä oot aaaasi !!
      Pilkka paskaa rotalata kaikille !

    • Anonyymi

      saalemin ulkovessa on jotemkin viallinen?
      Miksi kakkipytty ei toimi? oikein!

    • Anonyymi

      saalemin pers-eikä:)) ei voi olla mutta on:)
      Mistä tollasia syntyy? saalemin jäteastioita?

      • Kiitoksia kauniista sanoistasi!

        Onko alkoholi ongelmasi?


    • Onpa tämä aloitus painettu alas!
      Sanoma on ajankohtainen aina!

    • Anonyymi

      Monesti erehdymme ajattelemaan että ne fariseukset jotka sanoivat että Jeesuksella oli perkele olivat jotenkin pahempia kuin muut ihmiset. Ei niin ole. Tuo mielipide ja ajatus on hyvin yleinen meidänkin ajassa.

      • Farisealaiset pitivät itseään muita parempina.
        Esitän asiani kysymyksen muodossa: Näyttäisikö siltä että vellut ovat ajattelutavaltaan fariseuksia?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Farisealaiset pitivät itseään muita parempina.
        Esitän asiani kysymyksen muodossa: Näyttäisikö siltä että vellut ovat ajattelutavaltaan fariseuksia?

        Joo, näyttäisi. Mutta vähimmässä määrin kuin sinä esim. Miksi? Koska siinä ajattelet ansaitsevasi pelastuksen uskomalla. Vellu ei ajattele niin, mutta pelastuu vain siksi että hän armosta on saanut ja saa syntinsä anteeksi. Usko evankeliumiin ei ole uskoa siinä mielessä miten sinä hahmotan uskomisen mutta Jumalata saatu sydämentila ja halu pyhään lakiin ja puhtauteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, näyttäisi. Mutta vähimmässä määrin kuin sinä esim. Miksi? Koska siinä ajattelet ansaitsevasi pelastuksen uskomalla. Vellu ei ajattele niin, mutta pelastuu vain siksi että hän armosta on saanut ja saa syntinsä anteeksi. Usko evankeliumiin ei ole uskoa siinä mielessä miten sinä hahmotan uskomisen mutta Jumalata saatu sydämentila ja halu pyhään lakiin ja puhtauteen.

        Kai huomaat itsekin ettei vl-oppi ole Kristinuskoa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, näyttäisi. Mutta vähimmässä määrin kuin sinä esim. Miksi? Koska siinä ajattelet ansaitsevasi pelastuksen uskomalla. Vellu ei ajattele niin, mutta pelastuu vain siksi että hän armosta on saanut ja saa syntinsä anteeksi. Usko evankeliumiin ei ole uskoa siinä mielessä miten sinä hahmotan uskomisen mutta Jumalata saatu sydämentila ja halu pyhään lakiin ja puhtauteen.

        Synnin uskominen anteeksi, ei tee pelastusta, Raamattu ei tue sellaista ihmisuskoa.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Synnin uskominen anteeksi, ei tee pelastusta, Raamattu ei tue sellaista ihmisuskoa.

        Mutta jäi pois tärkein uskoa tukeva info; Markuksen evankeliumi:
        16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, näyttäisi. Mutta vähimmässä määrin kuin sinä esim. Miksi? Koska siinä ajattelet ansaitsevasi pelastuksen uskomalla. Vellu ei ajattele niin, mutta pelastuu vain siksi että hän armosta on saanut ja saa syntinsä anteeksi. Usko evankeliumiin ei ole uskoa siinä mielessä miten sinä hahmotan uskomisen mutta Jumalata saatu sydämentila ja halu pyhään lakiin ja puhtauteen.

        Olipa oikea sanasepon tuotos, jossa ei ole mitään tolkkua,-eikä totuutta.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Mutta jäi pois tärkein uskoa tukeva info; Markuksen evankeliumi:
        16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen

        Oikein!


      • pinnasänky kirjoitti:

        Synnin uskominen anteeksi, ei tee pelastusta, Raamattu ei tue sellaista ihmisuskoa.

        Oikein!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Oikein!

        Väärin!

        Apt 10:43. Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta. 44. Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.

        Kysymys: mitä kuulijat uskoivat?
        Kysymys: miten ihminen saa Pyhän Hengen?

        Ps 32:1 Davidin opetus. Autuas on se, jonka pahat teot ovat annetut anteeksi ja jonka synnit peitetyt ovat.


    • Anonyymi

      Jeesus opetti: Kukaan ihminen ei ole parempi, vaikka olisi tuhat kultarahaa.
      Kukaan ihminen ei ole parempi, vaikka julistaisi Herran sanaa vaikka ei tarkoittaisi sitä sydämmessään.
      Kukaan ihminen ei ole parempi, vaikka suu puhuisi hyvää, jos sydän ei ole mukana.

      • Anonyymi

        Kukaan ihminen ei ole parempi, vaikka eläisi nuhteetonta elämää jos sydän ei ole mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ihminen ei ole parempi, vaikka eläisi nuhteetonta elämää jos sydän ei ole mukana.

        Kukaan ihminen ei ole parempi, vaikka syntejään pyytäisi anteeksi tuhat kertaa Jumalalta, jos oma Sydän ei ole mukana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ihminen ei ole parempi, vaikka syntejään pyytäisi anteeksi tuhat kertaa Jumalalta, jos oma Sydän ei ole mukana.

        Miten sovellat tuon kristinuskoon? Ihan käytännön esimerkki, kiitos!


      • Näytätkö minulle asiaasi tukevan Raamatunkohdan?


      • Missä julisti?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ihminen ei ole parempi, vaikka eläisi nuhteetonta elämää jos sydän ei ole mukana.

        Maitisetko missä se on Kirjassa?


    • Anonyymi

      Ps. 30: 6, 12 Olisi muistettava milloin kaikki alkoi ensimmäisen kerran.
      -repent-

      • Ei tue mitään, sillä Israel VT;n puolella ei juuri piitannut pelastumisesta.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      3228
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2141
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1915
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe