Kuka määrää kirkon opin?

Anonyymi

Minulla on käsitys että piispat määräävät opin ja tunnustuksen. Siinä tapauksessa kirkossa saa uskoa ihan mitä tahansa kunhan uskoo. Ateistit ovat kuitenkin syrjittyjä kirkossa koska he eivät usko.

170

822

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"Siinä tapauksessa kirkossa saa uskoa ihan mitä tahansa kunhan uskoo. Ateistit ovat kuitenkin syrjittyjä kirkossa koska he eivät usko."

Paitsi että oikeasti jäseniltä ei millään muotoa edellytetä uskoa.

Olisi toki tervehenkistä jos vauvojen pakkoliittäminen kirkkoon lopetettaisiin ja toivotettaisiin jäseniksi aikuisia uskovaisia.

• Anonyymi

Miksi sinä haluat syrjiä vauvoja?

• Anonyymi

Olet varmasti aito lahkolainen, koska et ole lukenut tätäkään:
        Matt. 21:16
        ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nuo huutavat?" "Kuulen", vastasi Jeesus. "Ettekö ole koskaan lukeneet tätä sanaa: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet hankkinut kiitoksesi'?" [Ps. 8:3]

• Anonyymi

Se ei ole tervehenkinen aikuinen joka vapaaehtoisesti liittyy johonkin lahkoon. Lahkoissa kymmenysten maksajat ovat tietysti tervetulleita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En kannata vauvojen liittämistä jäseniksi mihinkään puolueeseen tai aatteelliseen yhdistykseen. Itse asiassa en kannata kenenkään pakkoliittämistä mihinkään järjestöön. Jos se sinusta on vauvojen syrjintää, niin saatat pitää perusteltuna vauvojen liittämistä kulloiseenkin pääministeripuolueeseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En kannata vauvojen liittämistä jäseniksi mihinkään puolueeseen tai aatteelliseen yhdistykseen. Itse asiassa en kannata kenenkään pakkoliittämistä mihinkään järjestöön. Jos se sinusta on vauvojen syrjintää, niin saatat pitää perusteltuna vauvojen liittämistä kulloiseenkin pääministeripuolueeseen.

En ole kuullut että vauvoja olisi loskaan liitetty mihinkään poliittiseen puolueeseen tai kerhoon. Ai niin. Kultapossukerhoon on kyllä liitetty, mutta hekin ovat olleet jo vanhempia lapsia ja myös lahkoseurakuntiin heitä on liitetty pakolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nuo huutavat?" "Kuulen", vastasi Jeesus. "Ettekö ole koskaan lukeneet tätä sanaa: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet hankkinut kiitoksesi'?" [Ps. 8:3]

Miten liittyy kirkon jäsenyyteen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se ei ole tervehenkinen aikuinen joka vapaaehtoisesti liittyy johonkin lahkoon. Lahkoissa kymmenysten maksajat ovat tietysti tervetulleita.

Evlut kirkossa peritään pakkoveroa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole kuullut että vauvoja olisi loskaan liitetty mihinkään poliittiseen puolueeseen tai kerhoon. Ai niin. Kultapossukerhoon on kyllä liitetty, mutta hekin ovat olleet jo vanhempia lapsia ja myös lahkoseurakuntiin heitä on liitetty pakolla.

"En ole kuullut että vauvoja olisi loskaan liitetty mihinkään poliittiseen puolueeseen tai kerhoon."

Niinpä. Melkoista syrjintää vauvoja kohtaan, kun heistä ei tehdä vihervassareita tai kansallissosialisteja, jos pidämme syrjintänä, ettei vauveleista tehtäisi luterilaisiakaan. Kyllähän lasten pitäisi koulussakin saada nauttia oman puolueen mukaista historiaa ja yhteiskuntaoppia.

• Anonyymi

Hellarijuutalaiset pitää tätä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voit sitten lakkauttaa vauvojen liittämisen syngogaan moskeijaan hellareihin myös samoin kieltää ympärileikkaukset.

• Anonyymi

Tiedät että käyt Jumalaa vastaan päivittäin täälläkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristittyjen vauvoja hän vihaa kristittyjä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Psalmit jäi kun saatana ( muitakaaJuudas myös) käytti niitä Jeesuksen kiusaamiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sääliksi käy sinun omia lapsia olet ihmisvihaaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Synagogilla peritään kymmenen prosentin maksu tuloista ja lahkoissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"En ole kuullut että vauvoja olisi loskaan liitetty mihinkään poliittiseen puolueeseen tai kerhoon."

Niinpä. Melkoista syrjintää vauvoja kohtaan, kun heistä ei tehdä vihervassareita tai kansallissosialisteja, jos pidämme syrjintänä, ettei vauveleista tehtäisi luterilaisiakaan. Kyllähän lasten pitäisi koulussakin saada nauttia oman puolueen mukaista historiaa ja yhteiskuntaoppia.

Suomessa ei kai ole koskaan ollut kansallis sosialismia eikä nytkään ole. Älä sano väärää todistusta Mooses olet lain rikkoja.

• Anonyymi

Sana rististä on hullutus kadotukseen meneville sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut että antoi ainoan poikansa ettei yksikään ikään katsomatta joutuisi kadotukseen vaan pelastuisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jolla on poika sillä on isä jolla ei ole poikaa ei ole isääkään.Terveisin Jeesus ; ei kukaan tule isän tykö muutoin kuin minun kauttani. ✝️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä pääministerien lapset tietysti on siinä mukana kasvamassa mutta valitsee sitten oman ammatin vaikka lääkärin ammatin.Ei tietysti lääkärin lapsista tule lääkäreitä.Mutta niissä on kyse elatuksesta ja velvollisuuksista kun taas Jumalan Pojassa on kyse ikuisesta lahjasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Synagogat budha ja moskeijat liittää lihaan tehdyn ympärileikkauksen kautta lapsensa Jehovaan tai budhaan mini antaa lapsensa munkiksi budhan temppeliin ja osa taas jeshivaan Mooseksen oppiin. Tai muslimit uhraa lapsia etulinjassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pakko KYMMENYKSET. Helvettiin joutuu jos ei maksa 10 prosenttia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vapaakirkko myös vastaa omista rikoksista hellarit myös..

• Anonyymi

Menkää ja TEHKÄÄ KAIKKI KANSAT MINUN ( JEESUS ) LAPSIKSENI. Todistukseksi kaikille luoduille julistaja evankeliumia. Kiitos Jeesus evankeliumin hyvästä sanomasta kaikille luoduille kaikille kansoille ikuinen evankeliumi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos ja ylistys kuuluu meidän herrallemme. Ja Jumalan karitsa joka pois ottaa tuomion. Elämän hengen laki on vapauttanut synninlain takia tulleista tuomioista ! Ole vapaa tuomioista älä tuomitse muita elä vapaana armosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala ottaa oman osansa omiin hommiinsa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen Kristuksen ilmestys Jeesuksen Kristuksen puhetta Jeesuksen Kristuksen kirkkaus Jeesuksen Kristuksen armo ja totuus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei tietysti syytä sua mistään hän on anteeksianto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hellarijuutalaiset pitää tätä

Toivotaan et edes joku tulee pelastuun noista kieltää kiroajista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ettekö ole koskaan lukeneet tätä sanaa: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet hankkinut kiitoksesi'?"

Ja tuossa ei missään sanota että pikkuvauvat tulisi kastaa. Kaikissa tapaukset joissa jokin tuli kastetuksi Uuden Testamentin kirjoissa (kuten Apostolien teot) se kastettu henkilö oli aikuinen.

Jeesustakaan ei vauvana kastettu vaikka luulisi että hän olisi käynyt jonkinlaisesta esimerkkitapauksesta jos se olisi Jumalan tahto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan oikein, itse kasvanut ” puolue perheessä”, vaan eivät saaneet minua aatteidensa jäseneksi . Joten olen sitä mieltä että lapsia ei kasvateta muuta kun neutraalisti , ja jos puhutaan heille lapsena puolueista niin annetaan joka puolueen pyrkimykset esille, ei siis ainoastaan sitä mihin itse kuuluu . Sama uskonnon kanssa , antaa ihmisen valita tiensä ilman painostamista .

• Anonyymi

Minun mielestäni ateistejakaan ei pitäisi syrjiä kirkossa. Eihän ihminen sille mitään voi jos hän ei pysty uskomaan. Jos he haluavat kuitenkin kuulua kirkkoon mikäs siinä. Heitähän pitäisi päinvastoin rakastaa vieläkin enemmän Jeesuksen opetuksen mukaan.

• Anonyymi

Miksi kommunisti haluaisi kuulua Kokoomukseen?

• "Jos he haluavat kuitenkin kuulua kirkkoon mikäs siinä. Heitähän pitäisi päinvastoin rakastaa vieläkin enemmän Jeesuksen opetuksen mukaan."

Näin se taitaa juuri mennä. Jokaista varten pidetään ovet avoimina, eikä ketään käännytetä pois.

• Anonyymi

Pääsee synagogallekin vaikka ei usko noan arkkiin tai Mooseksen.

• Anonyymi

Ateistit käy heidän omissa tiloissa kokouksissa useimmin tai sitten he ei käy missään näistä joku voi käydä joskus kuulemassa evankeliumia.

• Anonyymi

Ateistit on salaa uskovia usein ne on muista uskonnoista. Mutta Jeesus poisti syntien kautta tulleet tuomiot. Siinä on evankeliumin hyvä ilouutinen. One For all yksi kaikkien puolesta. ✝️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ateistit on salaa uskovia usein ne on muista uskonnoista. Mutta Jeesus poisti syntien kautta tulleet tuomiot. Siinä on evankeliumin hyvä ilouutinen. One For all yksi kaikkien puolesta. ✝️

Raamatun mukaan kaikki sellaiset jumalat saa kieltää, joita tosiasiassa ei ole olemassa.
        Ateistit eivät siis ole tehneet mitään kristinuskon vastaista.

• Anonyymi

vain höynäytetty maksaa kirkollisveroa !!!

• Anonyymi

Moni "höynäytetty" haluaa kirkkohäät ja kauniin seremonian kuoltuaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kenellä on vastuu, höynäyttäjällä vai höynäytetyllä? Saako ihmisiä höynäyttää ihan luvan kanssa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kenellä on vastuu, höynäyttäjällä vai höynäytetyllä? Saako ihmisiä höynäyttää ihan luvan kanssa?

Puhut varmaan omasta kokemuksestasi. Miten sinua on höynäytetty?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höynättämistä kutsutaan helluntailaisuudessa ja vastaavissa porukoissa evankelioimiseksi eli aivopesuksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höynättämistä kutsutaan helluntailaisuudessa ja vastaavissa porukoissa evankelioimiseksi eli aivopesuksi

Evlutit kutsuu vauvakastetta kusetukseksi.

• Anonyymi

Ookko sinä muka evluti?

• Anonyymi

Tyhmät maksaa kymmenyksiä !

• Anonyymi

Kahjot maksaa kymmenyksiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sehän riippuu mihin uskontoon on syntynyt tai kääntynyt sillä kyllä häitä viettää myös jehovat budhat juutalaiset muslimit ...

• Anonyymi

Ihanaa Jeesus ihanaa Suomi on evenkeliumin saanut lahjaksi taivaasta 🇫🇮🇫🇮🇫🇮🇫🇮✝️✝️✝️✝️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ookko sinä muka evluti?

Evenkelioiva lutteri

• Anonyymi

Ei siinä ole mitään määräämistä, se on päätetty jo pari tuhatta vuotta sitten.

• Anonyymi

Minut on kastettu vauvana ja samalla liitetty Suomen ev. lut. kirkkoon. En ole kokenut sitä millään tavalla pakoksi. En edes muista siitä mitään. Eihän sitäkään kysytä vauvalta saako vaihtaa vaipat vai ei. Lapsesta pidetään huolta. Se on rakkautta. Aikuisena tosin erosin kirkosta, ja sekin tapahtui vitoslaisten ansiosta. En hyväksynyt sitä naisten ja homojen syrjintää mitä tämä herätysliike vieläkin tekee.

• Anonyymi

Nykyisin olen harkitsemassa kirkkoon liittymistä takaisin. Niin kauan kuin jokin vitoslais -hörhöporukka huseeraa kirkossa se ei tunnu vielä oikealta ratkaisulta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nykyisin olen harkitsemassa kirkkoon liittymistä takaisin. Niin kauan kuin jokin vitoslais -hörhöporukka huseeraa kirkossa se ei tunnu vielä oikealta ratkaisulta.

Mitä he siellä huseeraa? Kerro tarkemmin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä he siellä huseeraa? Kerro tarkemmin.

Mene itse katsomaan. Kun tutustut itse ko. liikkeeseen, silloin ei tarvitse uskoa muiden puheita ja kokemuksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mene itse katsomaan. Kun tutustut itse ko. liikkeeseen, silloin ei tarvitse uskoa muiden puheita ja kokemuksia.

Kerro sinä!

• Anonyymi kirjoitti:

”Nykyisin olen harkitsemassa kirkkoon liittymistä takaisin. Niin kauan kuin jokin vitoslais -hörhöporukka huseeraa kirkossa se ei tunnu vielä oikealta ratkaisulta.”

Liityin takaisin kirkkoon vuosia sitten. Kun aloin enemmän keskustelemaan ja olemaan tavallisten seurakuntalaisten kanssa, huomasin, miten paljon pahaa tämä vitoslaisten porukka on tehnyt kirkkoa kohtaan. He ovat mustamaalanneet kirkon siinä määrin, että varsinaisen kirkon sanoma ja arvot ovat peittyneet sen alle.

Joten, omassa seurakunnassa löytyy aivan varmasti muitakin kuin näitä viidesläisiä. Rohkeasti vain mukaan.

• Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

”Nykyisin olen harkitsemassa kirkkoon liittymistä takaisin. Niin kauan kuin jokin vitoslais -hörhöporukka huseeraa kirkossa se ei tunnu vielä oikealta ratkaisulta.”

Liityin takaisin kirkkoon vuosia sitten. Kun aloin enemmän keskustelemaan ja olemaan tavallisten seurakuntalaisten kanssa, huomasin, miten paljon pahaa tämä vitoslaisten porukka on tehnyt kirkkoa kohtaan. He ovat mustamaalanneet kirkon siinä määrin, että varsinaisen kirkon sanoma ja arvot ovat peittyneet sen alle.

Joten, omassa seurakunnassa löytyy aivan varmasti muitakin kuin näitä viidesläisiä. Rohkeasti vain mukaan.

Olisiko sinulla näyttää joku konkreettinen käytännön esimerkki
        ” miten paljon pahaa tämä vitoslaisten porukka on tehnyt kirkkoa kohtaan. He ovat mustamaalanneet kirkon siinä määrin, että varsinaisen kirkon sanoma ja arvot ovat peittyneet sen alle. ”

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaisiko enemmän miettiä sitä minkälainen itse olen uskossa kuin sitä minkälainen kirkko on. Ei kirkko meitä pelastaa olipa se minkälainen tahansa. Meidät pelastaa vain ja ainoastaan se mihin uskomme.

• Anonyymi kirjoitti:

Olisiko sinulla näyttää joku konkreettinen käytännön esimerkki
        ” miten paljon pahaa tämä vitoslaisten porukka on tehnyt kirkkoa kohtaan. He ovat mustamaalanneet kirkon siinä määrin, että varsinaisen kirkon sanoma ja arvot ovat peittyneet sen alle. ”

Enkähän ole näistä jo monta kertaa kommentoinut?!

Ihan ensimmäisenä tulee mieleen Räsänen, joka karkottaa ihmisiä kirkosta.

• Anonyymi

Ei kirkosta kannata erota jonkun joukon takia tai muu uskoisen niitä liikkuu tulee ja menee mutta ne eksyttää.Pysyy vaan siinä omassa lujassa uskossa Poikaan Jeesukseen. Kuoleman jälkeen sen näkee sitten kuka pelastuu kuka ei pelastu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sinun tarvi niiden joukkoon mennä. Etsi muu porukka tai tavallinen Jumalan palvelus hetki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

✝️✝️✝️✝️❤️❤️❤️❤️

• Anonyymi

Äärivihamielinen? Oletko vihamielinen, kun haluat väittää noin perättömiä?

• " Lestat on myös ääri vihamielinen lahko."

Tästä olen täysin eri mieltä. Olen tavannut heitä niin nuoruudessani kuin aikuisiällä, enkä koskaan ole kohdannut mitään vihamielistä.

• Anonyymi

Evlut kirkon opin määrää Seta.

• Anonyymi

Kyllä samaa sukupuolta olevat on kuitenkin kaikista uskonnoista ja pieni ryhmä eikä ketään voi Jeesuksen luota ajaa pois mitenkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä samaa sukupuolta olevat on kuitenkin kaikista uskonnoista ja pieni ryhmä eikä ketään voi Jeesuksen luota ajaa pois mitenkään.

Liberaalit haluaa ajaa juuri Jeesuksen pois kirkosta ja korvata sen omalla jeesuksellaan. Siitä kärsivät kaikki, jotka ottavat liberaalien syytämät harhaopit tosissaan.

• Anonyymi

Mitä ateistit yleensäkään tekevät kirkossa????

• Anonyymi

Tekevät samaa kuin muutkin, eli laulavat virsiä ja kuuntelevat puheita ja osallistuvat sakramentteihin. Moni arvostaa kirkon diakoniatyötä vaikka ei Jumalaan eikä muihin henkiolentoihin uskokaan. Voi ottaa sen mikä on hyvää ja olla uskomatta sellaiseen mikä ei ole uskottavaa, Minä arvostan rehellistä epäilijää ja ateistia enemmän kuin itseään täynnä olevaa teeskentelevää uskovaista.

• Anonyymi

Raamatun pitäisi se määrätä mutta liberaalit ovat ottaneet sen omiin käsiinsä.

• Anonyymi

Sinun lakihenkisenä anteeksi antamattomana pitää siirtyä täältä sivuille Mooses synagogat moskeijat ja lestat. Hellarit vaparit löydät niistä vihaaja syyttäjä tuomitsijoita kuin sinäkin olet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun lakihenkisenä anteeksi antamattomana pitää siirtyä täältä sivuille Mooses synagogat moskeijat ja lestat. Hellarit vaparit löydät niistä vihaaja syyttäjä tuomitsijoita kuin sinäkin olet.

Armo ei tarkoita lain unohtamista. Molemmat ovat tärkeitä.

• Anonyymi

Ateisteille on omat kerhonsa.

• Anonyymi

Evlut kirkko ihmiset, oikean kirkon Jeesus.

• Anonyymi

Ateistit pois kirkosta!

• Anonyymi

Aamen!

• Anonyymi

Häh?
        Miten kirkossa voi olla ateisteja???
        Eikös se kaste tee jokaisesta väkisin kristittyjä,tahtoipa tämä vai ei, vai onko meitä johdettu harhaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Häh?
        Eikös se kaste tee jokaisesta väkisin kristittyjä,tahtoipa tämä vai ei, vai onko meitä johdettu harhaan?

He ovat siellä kuin politiikassa. Vaikuttamassa kirkon toimintaan haluamallaan tavalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Häh?

Helluntaikrikossakin on ateisteja, tiedoksi u-k-i-e nr:lle

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntaikrikossakin on ateisteja, tiedoksi u-k-i-e nr:lle

Todista!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todista!

Tuo helluntailaisuustraumainen pelle yrittää taas kääntää keskustelua pois aiheesta.
        Mutta miten on mahdollista, että lut kirkkoon kuuluu ateistejakin?
        Eikö se vesi tehonnut heihin vai onko koko oppi valhetta. Vai eikö kolme kertaa heitetty vesi tehoa?
        Jossain on nyt vika.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo helluntailaisuustraumainen pelle yrittää taas kääntää keskustelua pois aiheesta.
        Eikö se vesi tehonnut heihin vai onko koko oppi valhetta. Vai eikö kolme kertaa heitetty vesi tehoa?
        Jossain on nyt vika.

Vain täydellinen typerys puhuu veden tehoamisesta

Miten on mahdollista ett hellntaikirkkoon kuuluu ateiteja? Ekö se Sana tehonnutkaan? Vai onko evankeliumi valhetta? Olisiko pitänyt pitänyt pitää upoksissa kauempaa? Vai eikö vettä ollut tarpeeksi?

Jossain on nyt vika.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vain täydellinen typerys puhuu veden tehoamisesta

Miten on mahdollista ett hellntaikirkkoon kuuluu ateiteja? Ekö se Sana tehonnutkaan? Vai onko evankeliumi valhetta? Olisiko pitänyt pitänyt pitää upoksissa kauempaa? Vai eikö vettä ollut tarpeeksi?

Jossain on nyt vika.

Vika on sinun järjenjuoksussasi.

Ps Mitä nuo "ateit" ovat?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vika on sinun järjenjuoksussasi.

Ps Mitä nuo "ateit" ovat?

Ei vaan vian täytyy olla veden määrässä !'

Ja toki myös sinun ymmärryksessäsi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

He ovat siellä kuin politiikassa. Vaikuttamassa kirkon toimintaan haluamallaan tavalla.

Jep. Meidän ateistejen uuden maailmanjärjestyksen kokouksissa käydään näitä läpi miten vaikutetaan kirkkoon ja politiikkaan. Meillä on jokaisella naamioitu alttari, josta saa yhteyden muihin jäseniin. Et arvaakaan kuinka paljon me määritellään ympäröivästä maailmasta aina kauppojen hinnoista urheilutuloksiin. Itse asiassa ei ole olemassakaan ryhmää missä ei olisi meidän näpit pelissä, joten turha edes yrittää pakoilla. Eikä unohdeta kouluja ja tiedemaailmaa, jota me dominoimme.

• Anonyymi kirjoitti:

Jossain on nyt vika.

”Mutta miten on mahdollista, että lut kirkkoon kuuluu ateistejakin?”

Toki varmaan heitäkin on, mutta heillä on täysi vapaus olla kuulumattakin kirkkoon. Ehkä joillakin heistä on halu itse kuulua?
        Kirkosta kun ei eroteta ketään, vaan jokainen saa vapaasti päättää, haluaako kuulua vai ei halua. Ovet ovat kaikille avoinna.

Sitä paitsi, eikö juuri niiden pidäkin olla seurakunnassa, jotka sitä evankeliumia eniten tarvitsevat?

• mummomuori kirjoitti:

Toki varmaan heitäkin on, mutta heillä on täysi vapaus olla kuulumattakin kirkkoon. Ehkä joillakin heistä on halu itse kuulua?
        Kirkosta kun ei eroteta ketään, vaan jokainen saa vapaasti päättää, haluaako kuulua vai ei halua. Ovet ovat kaikille avoinna.

Sitä paitsi, eikö juuri niiden pidäkin olla seurakunnassa, jotka sitä evankeliumia eniten tarvitsevat?

Ottiko Jeesus opetuslapsikseen ateisteja?

• mummomuori kirjoitti:

Lutherin mukaan seurakunta on maailmasta uloskutsuttujen Pyhien yhteisö.

• Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

Seurakuntaan tullaan vasta kun tullaan uskoon ja tunnustetaan seurakunnan oppi.

• KuudennenPäivänIhme kirjoitti:

:D Uloskutsuminen tarkoitti torikokouksia, johon ihmisiä kutsuttiin paikalle ja jonne sai kaikki kiinnostuneet tulla.

• Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

:D Uloskutsuminen tarkoitti torikokouksia, johon ihmisiä kutsuttiin paikalle ja jonne sai kaikki kiinnostuneet tulla.

Katolinen kirkko mutta myös lut seurakunta on se maailma josta uloskutsuminen tapahtuu Raamatun mukaan:
        Ilm 18
        "Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Häh?

Ateisti voi olla kristitty jolla on uskonto kriisi tai pettymyksiä menetyksiä tai joku hellarivapari joka puree hammasten kiristystä muihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todista!

Hellareissa on kastamattomia mutta eivät ole tulleet uskoon monen pastorin lapset ei ole uskossa eikä vanhuksetkaan ole hellareissa on paljon narkomaaneja ja muuta kurjuutta.Hyvin paljon huostaan otettuja sijaisperheissä ja ikävää mutta turvakodeissa olevia naisia ja vankiloissa olevia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jossain on nyt vika.

Samoin miten ihmeessä hellari perheessä voi olla väkivaltaa ja huumeita?

• Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

Lestadiolaiset erottaa kirkosta ihmisiään ja hellarit vaatii eroamaan.

• Anonyymi
        KuudennenPäivänIhme kirjoitti:

Ottiko Jeesus opetuslapsikseen ateisteja?

Hänen luokse saa ateistin tulla.

• Anonyymi
        KuudennenPäivänIhme kirjoitti:

Ei Lutherin mukaan vaan Jeesuksen ja apostolien mukaan. Eklesias latinaksi nimeltä kutsuttujen joukko ja nimihin on tietysti Herramme Jeesus Jumalan Poika amen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Seurakuntaan tullaan vasta kun tullaan uskoon ja tunnustetaan seurakunnan oppi.

Tiedätkö sinä kaiken hyvän vastustaja ja Juudas iskariot joka tappelet tutkainta vastaan olet nyt riivattu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katolinen kirkko mutta myös lut seurakunta on se maailma josta uloskutsuminen tapahtuu Raamatun mukaan:
        Ilm 18
        "Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa"

Ilmestyskirja 18 kuvaa hyvin tilannetta siihen aikaan kun juutalaiset lankesi pois armosta ja maailman synnit turmelee.Älkää osallistujia näiden synteihin rikoksiin pahuuteen ilkeyteen väärennöksiin pillkkaamisiin. Lähtekää pois näiden syngogilta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmestyskirja 18 kuvaa hyvin tilannetta siihen aikaan kun juutalaiset lankesi pois armosta ja maailman synnit turmelee.Älkää osallistujia näiden synteihin rikoksiin pahuuteen ilkeyteen väärennöksiin pillkkaamisiin. Lähtekää pois näiden syngogilta.

Ilmestyskirja 18,19 ja 20:10

• Anonyymi kirjoitti:

Lestadiolaiset erottaa kirkosta ihmisiään ja hellarit vaatii eroamaan.

”Lestadiolaiset erottaa kirkosta ihmisiään ja hellarit vaatii eroamaan.”

Kenestähän lestadiolaisista on kyse? Löysin vain yhden eli Rauhan Sana -liikkeen ruotsinkielinen sisarjärjestö LFF, Laestadianernas Fridsföreningars Förbund rf, joka on suunnitellut perustavansa oman kirkon.
        Sen sijaan vanhoislestadiolaiset aikovat pysyä lujasti kirkossa eikä esikoislestadiolaisilla ole myöskään suunnitelmia erota.

Helluntailaiset edustavat toisenlaista oppia, ja yleensä he eivät kuulu luterilaisiin kirkkoihin. Jos haluaa liittyä helluntaikirkkoon, silloin tosiaan pitää erota toisesta kirkosta, koska ei voi olla kahden kirkon jäsen yhtä aikaa. Moni helluntailainen ei kuulu mihinkään kirkkokuntaan eli ovat ns. siviilirekisterissä.

• Anonyymi

Veisatkaa perkeleesti niin alkaa lehmät lentää

• Anonyymi

Mikset itse veisaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikset itse veisaa?

Ei se osaa....

• Anonyymi

Enkeli taivaan lausui näin mix hämmästyitte säikähtäin mä suuren ilon ilmoitan Maan kansoille nyt tulevan. Kunnia Jumalalle korkeudessa ja maassa rauha ihmisillä joita hän rakastaa.

• Anonyymi

Nyt vetää kyllä niin alta lipan tämä kakaroiden ketju, ettei ole tosikaan. Kirkko on uskomista varten - ei sen niin väliä ku uskoo. Mennään kirkkoon uskomaan.

Ei tarviii mennä, keskustelupalstat on täynnä uskoa. Kaikki kommentit, että mä ainakin uskon ja tai mä en ainakaan usko, että Putini on hullu tai Trumpi sekopää tai rokotukset tappaa tai ei ne tapa.

• Anonyymi

Onko sinulla kivaa?

• Anonyymi

Uskon määrä vaihtelee lähteneen ja annetun sanan mukaan.

• Anonyymi

Ei kirjaimen vanhassa vaan hengen uudessa. Vapaudessa.

• Anonyymi

Hyvää pohdintaa.

• Anonyymi

Mitä ateistit tekee kirkossa????

• Anonyymi

Pilkkaa ja haastaa riitaa.

• Anonyymi

Niin Maailmaa rakastanut Jumala että antoi poikansa ettei kukaan hukkuisi kadotukseen. Johanneksen evankeliumi uusi testamentti luku 3 kohta 16 ,17,18. Amen. Siunattua kesän loppuaikaa.

• Anonyymi

Etsii Jeesusta ja rauhaa.

• Anonyymi

Siis Jeesus syntyi betlehemissä että siitä alkoi usko poikaan messiaaseen juutalaisten kuninkaaseen.

• Anonyymi

Juutalaiset oli opetus kansa, mutta ylpistyi ja on uskoton petturi se kansa vihaa Jeesusta.
        Luoja Jumala on kaikkien Jumala, ja Pojassa ei ole erotusta ihmisten kesken.

Johanneksen evankeliumi:
        8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

Jos Jumala siunaa pettureita niin Jumala ei ole enää vanhurskas. Tahriiko Hän itsensä väärällä siunauksella ja joutuu häpeään?

• Anonyymi

Kirkon oppi on taivaasta. Evankeliumi ja Jeesuksen syntymä betlehemissä. Kirkko ei ole mikään puoluetoimisto tai näyttämö tai mielipide kokoustila. Kirkko julistaa taivaallista sanomaa.

• Anonyymi

Oikein sanot.
        Jeesus tuli taivaasta kaikkein Pyhimmästä Isän oikealta puolelta, josta Raamattu on ilmoitettu Pyhän Hengen kautta. Se on muuttumatonta valmistettu ennen aikojen alkua, kuten luonnon lakien periaatteet.
        Jeesus pisti maailman käyntiin ja loi ihmisen.

Katsokaa Jumalan luomistyötä, mitä on ihminen?
        Kenelle Kunnia?

• Anonyymi

Tuohan on täysin vastoin uutta liittoa, jonka Jeesus sanoi olevan nyt voimassa.
        Uusi liitto (jer 31:31) "Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä."

Apokryfikirjassa (rauhanevankeliumi) Jeesus myös selventää uuden liiton merkitystä:
        " Ja Jeesus vastasi: "Älkää etsikö lakia kirjoituksista, sillä laki on elämä, kun taas kirjoitus on kuollutta. Totisesti, minä sanon teille, Mooses ei saanut lakeja Jumalalta kirjoitettuna, vaan elävän sanan kautta. Laki on elävän Jumalan elävä sana eläville profeetoille eläviä ihmisiä varten. Kaikessa elävässä on laki kirjoitettuna. Te löydätte sen ruohosta, puusta, joesta, vuoresta, taivaan linnuista, meren kaloista, kuitenkin etsikää sitä pääasiassa itsestänne. "

Nyt kun eletään uudessa liitossa, pitää totuutta ja Jumalan tahtoa etsiä pääasiassa omasta itsestä, eikä niinkään piitata mitä kirkko tai vanhat kirjoitukset sanovat. Kirkon opit eivät ole minkään arvoisia uudessa liitossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuohan on täysin vastoin uutta liittoa, jonka Jeesus sanoi olevan nyt voimassa.
        Uusi liitto (jer 31:31) "Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä."

Apokryfikirjassa (rauhanevankeliumi) Jeesus myös selventää uuden liiton merkitystä:
        " Ja Jeesus vastasi: "Älkää etsikö lakia kirjoituksista, sillä laki on elämä, kun taas kirjoitus on kuollutta. Totisesti, minä sanon teille, Mooses ei saanut lakeja Jumalalta kirjoitettuna, vaan elävän sanan kautta. Laki on elävän Jumalan elävä sana eläville profeetoille eläviä ihmisiä varten. Kaikessa elävässä on laki kirjoitettuna. Te löydätte sen ruohosta, puusta, joesta, vuoresta, taivaan linnuista, meren kaloista, kuitenkin etsikää sitä pääasiassa itsestänne. "

Nyt kun eletään uudessa liitossa, pitää totuutta ja Jumalan tahtoa etsiä pääasiassa omasta itsestä, eikä niinkään piitata mitä kirkko tai vanhat kirjoitukset sanovat. Kirkon opit eivät ole minkään arvoisia uudessa liitossa.

Vielä jatkoa, mitä Jeesus on sanonut uudesta liitosta:
        "Jumala ei kirjoittanut lakeja kirjansivuille, vaan teidän sydämiinne ja teidän henkeenne. Ne ovat teidän hengityksessänne, teidän veressänne, luissanne, lihassanne, sisuksissanne, silmissänne, korvissanne, ja ruumiinne jokaisessa osasessa. Ne ovat läsnä ilmassa, vedessä, maassa, kasveissa, auringonsäteissä, syvänteissä ja kukkuloissa. Ne kaikki puhuvat teille, jotta te voisitte ymmärtää elävän Jumalan kielen ja tahdon."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vielä jatkoa, mitä Jeesus on sanonut uudesta liitosta:
        "Jumala ei kirjoittanut lakeja kirjansivuille, vaan teidän sydämiinne ja teidän henkeenne. Ne ovat teidän hengityksessänne, teidän veressänne, luissanne, lihassanne, sisuksissanne, silmissänne, korvissanne, ja ruumiinne jokaisessa osasessa. Ne ovat läsnä ilmassa, vedessä, maassa, kasveissa, auringonsäteissä, syvänteissä ja kukkuloissa. Ne kaikki puhuvat teille, jotta te voisitte ymmärtää elävän Jumalan kielen ja tahdon."

Tosi hyvää tekstiä!
        Kiitos ja Kunnia Jeesukselle Kristukselle Hän siunatkoon sinua.

• Anonyymi

Jokainen ihminen syntyy johonkin yhteisöön / ympäristöön jossa sitten kasvamme, sosiaalistumme, opimme arvomme, kapinoimme jne.. Vauva ei voi vaikuttaa eikä valita vanhempiaan eikä sitä minkä maan kansalaiseksi syntyy, mistä muodostuu äidinkieli.. Ovatko vanhemmat, liberaaleja, konservatiiveja, ateisteja, agnostikkoja, hinduja tai kristittyjä.. Ns. vanhoissa kirkossa kuten ortodoksit ja katoliset kristittyjen kotien lapset on vanhastaan kastettu. Se on luonnollista ja oikein. Suomessa evl kirkko on katolisen kirkon lapsi ja omaksunut sieltä tavan kastaa kristittyjen kotien lapsia. Lapsikasteen kieltäjiä/vastustajia on ilmeisesti ollut myös aina. Yllättävän lähellä on heihin kohdistuneet vainot ja painostus. Uskonnonvapaus ja ekumenia yhdessä ovat avanneet tietä sopuisampaan yhteiselämään, mutta niillekin molemmille osoitetaan arvostelua ja kritiikkiä.

• Anonyymi

Lapsikasteen vastustus on uusi some-ilmiö, samanlainen kuin litteä maa -hypoteesin puolustus ja holokaustin kiistäminen. Vielä 90-luvulla ei tullut kenellekään mieleenkään mitään noin typerää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lapsikasteen vastustus on uusi some-ilmiö, samanlainen kuin litteä maa -hypoteesin puolustus ja holokaustin kiistäminen. Vielä 90-luvulla ei tullut kenellekään mieleenkään mitään noin typerää.

Eikä 90-luvulla tullut kenenkään mieleen, että lut kirkko hyväksyisi homouden ja siunaisi sitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä 90-luvulla tullut kenenkään mieleen, että lut kirkko hyväksyisi homouden ja siunaisi sitä.

Homoseksuaalisuus poistettiin rikoslaista jo 1971. 90-luvulla sellaisia uskovia ei katsottu hyvällä, jotka halusivat edelleenkin syrjiä homoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Homoseksuaalisuus poistettiin rikoslaista jo 1971. 90-luvulla sellaisia uskovia ei katsottu hyvällä, jotka halusivat edelleenkin syrjiä homoja.

Mitä syrjintää se on, että kertoo Jumalan sanan mukaisen kannan asiaan.
        Päinvastoin, se on pelastukseksi homoille.
        Maallinen rikoslaki on aivan eri asia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä syrjintää se on, että kertoo Jumalan sanan mukaisen kannan asiaan.
        Päinvastoin, se on pelastukseksi homoille.
        Maallinen rikoslaki on aivan eri asia.

Raamatussa kielletään ainoastaan esiaviolliset suhteet ja aviorikokset.

• Anonyymi

Herramme Jeesus Kristus on tänään betlehemissä syntynyt merkiksi kansoille.Keisari Augustuksen aikana oli kaikki verolle pantava.

• Anonyymi

Historia opetta se ettei siitä ole opittu mitään, se on väkivaltaa, julmuutta, riistoa saastaisuutta, ahneutta ja itsekkyyttä täynnä.
      Jumalan luoma järjestys on hyvää ja rakkauden armoa täynnä.
      Kuinka harhassa maailma ja sen ihmiset on?
      Tarvitaan sisäinen suunnan muutos. Viha sen kun vaan kasvaa.

• Anonyymi

Kuka olet Herra mr mister ...Jeesus jota sinä vainoat.

• Anonyymi

Jeesus Kristus Jeesus Messias Jeesus Kristus Jesu Christo spiritus Santos Yeshua Messiach son of god son of man. Redeemer. Kuolema voitettu voitto saatu.

• Anonyymi

<<(jer 31:31) "Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä."<<

Evankeliumi on Jumalan muuttava voima jossa otetaan Jeesuksen sovitustyö armossa sydämeen vastaan.
      Jumala on Rakkaus, ei pakota, vaan vapaaehtoisesti haluaa kadotuksen valtakunnasta siirtää lapsia taivaan valtakuntaan.
      Jumala haluaa asua kansansa keskuudessa. Loppu on kirjoitettu Raamatun lopussa.

• Anonyymi

Luterilaiset tunnustuskirjat kertovat luterilaisen opin. Siihen kuuluvat vanhan kirkon kolme tunnustusta. Piispojen pitäisi valvoa että se toteutuu kirkossa, mutta ainakin vitoslaisuus on hyvin kaukana siitä. Myös lestaadiolisuus on sen mukaan harhaoppi.

• Anonyymi

Piispat, etupäässä naispiispat ovat ensimmäisinä romuuttamassa Raamatun ja kirkon vanhaa avioliittokäsitystä. He valvovat vain sitä, että lut kirkko myötäilee Setan esittämiä käsityksiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Piispat, etupäässä naispiispat ovat ensimmäisinä romuuttamassa Raamatun ja kirkon vanhaa avioliittokäsitystä. He valvovat vain sitä, että lut kirkko myötäilee Setan esittämiä käsityksiä.

Kyllä kirkko voi siunata myös ns. apilaperheet, eli raamatulliset avioliitot.

• Anonyymi

Piispat pitävät hyvin huolta ainoastaan omista eduistaan. Joka astuu heidän varpailleen saa hyvin pian huomata sen.

• Anonyymi

Kirkkolain 1 ja 2 § mukaan kirkon pitäisi noudattaa Raamattua, mutta sitä se ei tee, ei edes kirkkolaille alisteisessa kirkkojärjestyksessä, joten kaikki Raamatun vastaise kirkkojärjestyksen kohdat ovat periaatteessa lain vastaisia ja tehottomia. Yksi sellainen on naispappaus.

• Anonyymi

Naisrabbeja ja -pappeja ei kielletä missään päin raamattua. Ainakin raamattua pitäisi tulkita hyvin tarkoitushakuisesti, jos on näkevinään jotain naispappien tai naisrabbien vastaista tekstiä.

• Anonyymi

Naispastoreita, -saarnaajia, -evankelistoja, -ihmeparantajia on lahkoissakin. Esim. helluntailaisilla on sellaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Naispastoreita, -saarnaajia, -evankelistoja, -ihmeparantajia on lahkoissakin. Esim. helluntailaisilla on sellaisia.

Mitä se vaikuttaa siihen miten luterilaisessa kirkossa tulisi asioiden olla?

• Anonyymi

Hieno kysymys. Kirkko on kuitenkin demokraattinen laitos, joten sielläkin vaaleilla valittava kirkolliskokous päättää opillisistakin kysymyksistä. Toki piispat tuovat oman kannan esille, jos jotakin muutoksia olisi tarve tehdä. Ja hehän ovat viraln puolesta kirkolliskokouksen jäseniä myös, luulisin.

• Anonyymi

Luterilaisessa kirkossa oppi määrätään huutoäänestyksellä. Se kanta, joka saa eniten ääniä, voittaa. Raamattua on tähän turhaa sotkea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisessa kirkossa oppi määrätään huutoäänestyksellä. Se kanta, joka saa eniten ääniä, voittaa. Raamattua on tähän turhaa sotkea.

Perusoppi määräytyy Raamattuun perustuvien uskontunnustusten perusteella

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perusoppi määräytyy Raamattuun perustuvien uskontunnustusten perusteella

Ainoastaan Isä meidän -rukos ja Herran siunaus perustuvat Raamattuun, ei uskontunnustukset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainoastaan Isä meidän -rukos ja Herran siunaus perustuvat Raamattuun, ei uskontunnustukset.

Kyllä ne ovat Raamatusta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ne ovat Raamatusta

Isä meidän Matt. 6, Herran siunaus 4 Moos 6.
        Sen sijaan uskontunnustukset eivät perustu Raamattuun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Isä meidän Matt. 6, Herran siunaus 4 Moos 6.
        Sen sijaan uskontunnustukset eivät perustu Raamattuun.

Niiden sisältö perustuu Raamattuun

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niiden sisältö perustuu Raamattuun

Niiden sisältö ei perustu Raamattuun, vaan kirkkoisä Tertullianuksen kehittämiin montanolaisiin oppeihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niiden sisältö ei perustu Raamattuun, vaan kirkkoisä Tertullianuksen kehittämiin montanolaisiin oppeihin.

Raamatuss on Kristuksen persoonaan ja jumaluuteen liittyvät asiat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatuss on Kristuksen persoonaan ja jumaluuteen liittyvät asiat.

Uskontunnustuksen pitäisi sanatarkasti löytyä Raamatusta. Ei se muuten perustu Raamattuun.
        Muutenhan lähes mitä tahansa väitteitä ja tulkintoja voi perustella Raamatulla. Osa varhaisista kirkkoisistä kannatti monoteismia ja Jumalan ykseyttä. Katolinen kirkko on pitänyt harhaoppina sekä kolminaisuutta (200-luvulla) että monoteismia (300-luvulla).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskontunnustuksen pitäisi sanatarkasti löytyä Raamatusta. Ei se muuten perustu Raamattuun.
        Muutenhan lähes mitä tahansa väitteitä ja tulkintoja voi perustella Raamatulla. Osa varhaisista kirkkoisistä kannatti monoteismia ja Jumalan ykseyttä. Katolinen kirkko on pitänyt harhaoppina sekä kolminaisuutta (200-luvulla) että monoteismia (300-luvulla).

Sanatarkkuus ei ole tarpeellista. Ajatus löytyy Raamatusta. Kolminaisuus löytyy Raamatusta, monoteismi ei.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanatarkkuus ei ole tarpeellista. Ajatus löytyy Raamatusta. Kolminaisuus löytyy Raamatusta, monoteismi ei.

Kolminaisuusoppi ei kuulu Jeesuksen opetuksiin.
        Jeesus opetti vain Isä meidän -rukouksen, mutta ei ole ikinä opettanut rukoilemaan tai palvomaan itseään tai muita jumal/henkiolentoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kolminaisuusoppi ei kuulu Jeesuksen opetuksiin.
        Jeesus opetti vain Isä meidän -rukouksen, mutta ei ole ikinä opettanut rukoilemaan tai palvomaan itseään tai muita jumal/henkiolentoja.

Kyllä se tulee Jeesukenkin opetuksissa esille

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se tulee Jeesukenkin opetuksissa esille

UT:ssa on joitakin lauseita, jotka tekstin seasta irroitettuna näyttäisivät viittavan kolminaisuuteen, mutta tarkoittavatkin ihan eri asiaa kun lukee koko kappaleen.

Lisäksi löytyy paljon sellaisia kohtia, joiden mukaan on olemassa vain yksi Jumala / jumalallinen olento, joka ei ole Jeesus eikä kukaan enkeleistä. (Joh. 14:28, Mark. 13:32, 1.Kor. 8:6, 1. Kor. 15:27–28)

Tämä jopa sopisi uskontunnustukseksi, ja perustuu Raamattuun:
        1 kor 8 "6 meillä on vain yksi Jumala, Isä.
        Hänestä on kaikki lähtöisin,
        ja hänen luokseen olemme matkalla."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

UT:ssa on joitakin lauseita, jotka tekstin seasta irroitettuna näyttäisivät viittavan kolminaisuuteen, mutta tarkoittavatkin ihan eri asiaa kun lukee koko kappaleen.

Lisäksi löytyy paljon sellaisia kohtia, joiden mukaan on olemassa vain yksi Jumala / jumalallinen olento, joka ei ole Jeesus eikä kukaan enkeleistä. (Joh. 14:28, Mark. 13:32, 1.Kor. 8:6, 1. Kor. 15:27–28)

Tämä jopa sopisi uskontunnustukseksi, ja perustuu Raamattuun:
        1 kor 8 "6 meillä on vain yksi Jumala, Isä.
        Hänestä on kaikki lähtöisin,
        ja hänen luokseen olemme matkalla."

Sinua tuskin uskoo kukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinua tuskin uskoo kukaan.

Uskontunnustus on epäpyhää tekstiä. Raamatun ulkopuolista. Ei Jumalan sanaa.
        Miten on mahdollista, että jotkut kristityksi itseään kutsuvat pitävät epäpyhiä tekstejä tärkeämpinä kuin Raamattua?

• Anonyymi

Lahkossa opin (tavan touhuta) määrää se joka kulloinkin sattuu olemaan saarnaajana.

• Anonyymi

Niinkö on teillä luterilaisessa lahkossa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinkö on teillä luterilaisessa lahkossa?

Vauvahöpöttäjä on palannut

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vauvahöpöttäjä on palannut

Niimpä näyt tehneen.

• Anonyymi

Oletko sinä kyseinen henkilö?

• Anonyymi

Helluntailaiset ainakin omien sanojensa mukaan.

• Anonyymi

Niin tai sinun valheittesi mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin tai sinun valheittesi mukaan.

Tai sinun satujesi mukaan.

• Anonyymi

Kirkon oppi määriteltiin silloin kun kirkko perustettiin. Eli opin määrittelivät Martti Luther, yhdessä joidenkin teologiystäviensä kanssa. Kirkon siis juridisesti tulisi pysyä tässä opissa, jonka mm. nimeä, rakennuksia ja omaisuutta se kantaa.

Jos joku ei usko samoin, hän voi mennä muualle, vaikka perustaa ja rakentaa oman kirkkonsa. Se tietysti maksaa.

Siksi tuntuukin lähinnä talousrikokselta, että kirkon tiloja ja nimeä käyttävät henkilöt jotka eivät tunnusta tätä alkuperäistä oppia. Kirkkohan itse ei voi eikä saisi muuttua, sen tulisi pitäytyä siinä uskossa jota se väittää edustavansa.

Muutoinhan on niin, että kirkkoa käyttävät muun uskoiset henkilöt, koska eivät halua itse tehdä työtä. Kysymys on varastamisesta. Joka ei usko siten kuin krkon oppi on, menköön muualle, miksi olla jäsenenä kirkossa jonka oppia ei tunnusta? Kirkossa on paljon jäseniä, jotka edelleen tunnustavat alkuperäistä, ev.luterilaista uskoa. Usko ja kirkko on heidän.

Näin rikollisestihan toimi myös mm. Helluntaikirkko. Sen oppi ei edusta alkuperäistä helluntailaisuutta. He rakensivat toisenuskoisen "kirkkonsa" Helluntaiherätyksen sisään, siirsivät helluntailaisten omaisuutta, rakennuksia, firmoja, maaomaisuutta omiin nimiinsä, eli varastivat miljardiomaisuuden.

Tästä suurenluokan talousrikoksesta johtuen Helluntaikirkko ja sen perustajat, tukijat, eli jäsenet ovat aina kirottuja. He eivät voi enää tehdä tekoaan tyhjäksi. Monet heidän rikosuhreistaan ovat jo kuolleet, he eivät voi maksaa takaisin uhreilleen. Lomat on pidetty ja maapalloa kierretty. Enää on jäljellänteosta vastaaminen.

Helluntaikirkon kautta ja sisällä ei voi kukaan koskaan nk. pelastua, sillä se on yksistään petokselle rakennettu. Heillä on toinen herra. He kyllä uskottelevat itselleen muuta, mutta kyseessä on itsepetos.

Samoin on myös kahta eri lajia "luterilaisia": kirkon omat, nk. aidosti uskovat lampaat. Ja sitten ne sudet, jotka eivät tuohon lammastarhaan ole koskaan hengellisesti kuuluneetkaan: erilaiset, uskonvastaiset, Jumalan ja Kristuksen seurakunnan särkijät.

• Anonyymi

Suomen ev.lut kirkon oppi perustui aluksi Juhana III:n punaisen kirjan liturgiaan. Myöhemmin sen käyttö kuitenkin kiellettiin Uppsalan kirkolliskokouksessa, ja korvattiin muilla opeilla.

• Anonyymi

"Kirkkohan itse ei voi eikä saisi muuttua, sen tulisi pitäytyä siinä uskossa jota se väittää edustavansa."

Suomen ev.lut kirkko on Agricolan uskonpuhdistuksesta lähtien toiminut juuri päinvastoin, ja säännöllisin väliajoin uudistanut ja modernisoinut opinkappaleitaan. Myös vanhoja oppeja on samalla hylätty, esim. punaisen kirjan liturgia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kirkkohan itse ei voi eikä saisi muuttua, sen tulisi pitäytyä siinä uskossa jota se väittää edustavansa."

Suomen ev.lut kirkko on Agricolan uskonpuhdistuksesta lähtien toiminut juuri päinvastoin, ja säännöllisin väliajoin uudistanut ja modernisoinut opinkappaleitaan. Myös vanhoja oppeja on samalla hylätty, esim. punaisen kirjan liturgia.

Eli, kyseessä ei ole luterilainen kirkko. Jokin modernisoiva joukko on anastanut kirkon luterilaisilta ja pitää nyt siellä päämajaa.

Mitkähän opinkohdat täytyi "modernisoida" ja miksi? Jumala Itsehän on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti, joten itse Jumalaa ja Hänen tahtoaan ei edes Jumala Itse ole modernisoinut. Hän on sanansa sanonut ja pysyy siinä, aina maailman tappiin asti.

Mikä Lutherin opissa on niin kismittänyt, että sen sijaan, että olisivat perustaneet oman, modernimman jumalan puljun, on pitänyt hylätä Raamatun ja Lutherin hyvät opit?

Itse olen löytänyt lujan uskoni juuri M. Lutherin omien kirjoitusten kautta. Viimeisellä tuomiolla pidän hänen kaavun helmoistaan tiukasti kiinni, tuijotan Isä tuomaria: "Tää uskoni mun on ja siinä menen kerran, myös iloiten kuolohon." "Tässä seison, enkä muuta voi."

Tunnustaako itse kirkko vielä Yhtä Pyhää Kolmiyhteistä Jumalaa: Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä?

Vai esim. epäpyhää kolminaisuutta: Äiti Luojatarta, Tytär Jumalatarta ja Pyhää Marxismi- Leninismiä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli, kyseessä ei ole luterilainen kirkko. Jokin modernisoiva joukko on anastanut kirkon luterilaisilta ja pitää nyt siellä päämajaa.

Mitkähän opinkohdat täytyi "modernisoida" ja miksi? Jumala Itsehän on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti, joten itse Jumalaa ja Hänen tahtoaan ei edes Jumala Itse ole modernisoinut. Hän on sanansa sanonut ja pysyy siinä, aina maailman tappiin asti.

Mikä Lutherin opissa on niin kismittänyt, että sen sijaan, että olisivat perustaneet oman, modernimman jumalan puljun, on pitänyt hylätä Raamatun ja Lutherin hyvät opit?

Itse olen löytänyt lujan uskoni juuri M. Lutherin omien kirjoitusten kautta. Viimeisellä tuomiolla pidän hänen kaavun helmoistaan tiukasti kiinni, tuijotan Isä tuomaria: "Tää uskoni mun on ja siinä menen kerran, myös iloiten kuolohon." "Tässä seison, enkä muuta voi."

Tunnustaako itse kirkko vielä Yhtä Pyhää Kolmiyhteistä Jumalaa: Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä?

Vai esim. epäpyhää kolminaisuutta: Äiti Luojatarta, Tytär Jumalatarta ja Pyhää Marxismi- Leninismiä?

Lutherin aikaansaannokset eivät ole sellainen lopullinen totuus, jossa reformikirkon olisi pysyttävä, vaan ainoastaan 1500-luvun tietotasoon sopiva kristinuskon järkevöittäminen.

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      88
      2881
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      299
      1676
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1547
    4. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      87
      1381
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      402
      1364
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      398
      1292
    7. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1069
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1037
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      329
      864
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      257
      845
    Aihe