Kauheeta rahastusta

Anonyymi

Ostaisi mustikoita, mutta 10 l ämpäri maksaa 60 e! On ahneita ihmisiä. Viime kesänäsain 35 e 10 litraa. Nyt nostellaan huvikseen hintoja, et mustikan kerääjätkin käyttää verukkeena sotaa jo. Törkeää.
En kyllä osta. Minusta ämpirillinen mustikoita on kohtuuhinnalla 10-15 e, kun vielä oma ämpärikin pitää olla mukana.
Pientä rajaa mustikan kerääjät. Kaupassakaan ne ei maksa noin paljon.
Päätin että ostan mustikoita ja mansikoita pakasteena suoraan kaupasta.

Voi olla että ensikesnä kerääjät järkiintyy kun kuikaan ei osta kiskurihinnalla.
Eihän se ole tyhmä joka pyyttä vaan se joka maksaa. Itse en mkasa ylihinnoiteltuja.

53

891

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Opettelisit nyt jo vihdoinkin kirjoittamaan!

• Anonyymi

Opettelisin jos opettelisin mutta en opettelisi kuitenkaan, tai ehkä opettelisin.

• Anonyymi

Ihan vaan vinkkinä että eihän mustikat maksa mitään!

• Anonyymi

Bensa maksaa. Aika maksaa. Menee turhaa aikaa kun voi tehdä muuta., Tuntipalkka on noin 20 e joten se raha menee 5 h x 20 e = 100 e Eikä kukaan maksa sitä tuntipalkkaa sinulle.

• Anonyymi

Luonnonmustikoita voi sekoittaa kaupan mustikkakeittoihin. Jos on ostanut valmiiksi sokeroidun keiton, niin silloin ei mustikoita tarvitse erikseen sokeroida.
      Mustikat voi laittaa hieman juotuun mustikkakeittopurkkiin sisälle ja sitten laitetaan tuote jääkaappiin kylmenemään. Jäätävän kylmä mustikkakeitto luonnonmustikoilla on hyvää janojuomaa ja sillä on myös vaikutuksia nälänpoistoon.

• Anonyymi

Kai sitä voi pyytää 60eur 10l mustikasta ämpärillinen. Ei mustikka itselle ole mikään pakollinen tuote samoin mansikat.Sen verran jos sais aikaseks että ittelle 10l puolukkaa.

• Anonyymi

Olen huomannut saman. Yritetään rahastaa. Onneksi on paljon ihmisiä jotka ovat hintatietoisia! Tuhasta ei tarvi maksaa, kun on hinnat hallussa.

Liekö edes mustikan poimijat maksaa verojakaan myynneistä. Ei varmasti maksa.

• Anonyymi

Jos myy itse poimittuja mustikoita, niin tulo on verotonta, eli ei tarvitse maksaa veroja!
        Ja kysyntä määrää hinnan, hyvin menee kaupaksi mustikka!
        Käyn itse poimimassa mustikkaa metsästä ja niin voi toisetkin tehdä. Poimin eilenkin melkoisen määrän mustikoita ja puhdistin ne illalla Marjukka marjanpuhdistimella, on helppoa hommaa. Naapurille vein vielä litran piirakkamarjoiksi ihan vaan lahjaksi.

• Anonyymi

Ettekö itse pääse mustikkametsään. Hinta riippuu sadon määrästä. Voi mennä monta tuntia sankollisen poimimiseen ja pitää ajaa kalliilla bensalla ensin metsään.
      Mustikoita ja muitakin marjoja saa kaupasti hyvin pakastettuna aika edulliesti koko talven. Säästyy kallista sähköäkin,kun ei omaa pakastinta tarvitse.

• Anonyymi

Kyllä ovat nämä kelan elätit pihalla reaalimaailmasta kun luulevat että mustikat maksaa ja niiden myynnistä pitäisi jotain veroja maksaa!

Mustikoita voi jokainen poimia ILMAISEKSI metsistä ihan niin paljon kuin vain haluaa! Jos sitten haluat myydä niitä eteenpäin niin luonnonvaraisten marjojen myynnistä, jos olet ne its poiminut, ei myöskään tarvitse maksaa veroja!

Onkohan tämä tukien varassa eläminen mennyt jo vähän liian pitkälle!

• Anonyymi

Sinusta en tiedä, sinä voit pohtia sitä ihan itse, miten koet tukilaisena asian olevan. Itse ainakin olin sitten tukilainen tai työllinen, mietin aina kustannuksia, joka asiassa. Minulle ei ole ksokaan ollut samantekevää mitä mikäkin maksaa. Valitsen aina sen mikä minulle sopii parhaiten. Aina se ei ole kallis ja aina se ei ole halvin.

Meillä kaikilla on vapaus valia, ostatko 100 e mustikoita 5 litraa vai ostatko ne 10 e 10 litraa. Vai ostatko ollenkaan. Valikoimaa on jokaiselle aivan varmasti.

Pohdi sinä sitä mihin käytät omat tukieurosi, ihan rauhassa, niin me muutkin teemme.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinusta en tiedä, sinä voit pohtia sitä ihan itse, miten koet tukilaisena asian olevan. Itse ainakin olin sitten tukilainen tai työllinen, mietin aina kustannuksia, joka asiassa. Minulle ei ole ksokaan ollut samantekevää mitä mikäkin maksaa. Valitsen aina sen mikä minulle sopii parhaiten. Aina se ei ole kallis ja aina se ei ole halvin.

Meillä kaikilla on vapaus valia, ostatko 100 e mustikoita 5 litraa vai ostatko ne 10 e 10 litraa. Vai ostatko ollenkaan. Valikoimaa on jokaiselle aivan varmasti.

Pohdi sinä sitä mihin käytät omat tukieurosi, ihan rauhassa, niin me muutkin teemme.

Kyse onkin siitä että en oikein ymmärrä sellaista että kritisoidaan tuotteen hintaa joka on käytännössä ilmainen eikä edellytä mitään muuta kuin hieman omaa vaivaa - Kaikki pitäisi tuoda nenän eteen valmiina!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyse onkin siitä että en oikein ymmärrä sellaista että kritisoidaan tuotteen hintaa joka on käytännössä ilmainen eikä edellytä mitään muuta kuin hieman omaa vaivaa - Kaikki pitäisi tuoda nenän eteen valmiina!

On myös kyse siitä että kaikki eivät pysty menemään sinne metsään. Onko se syy rahastaa??? Ei ole. Jotkut taas eivät ehdi metsään, jos on pikkulapsi perhe, tai yh ... ja syy voi olla se että ei vaan halua mennä metsään, niinkuin minä. En pidä mustikoiden keräämisestä. JOku ei pidä kuntosalista, joku ei kapakoista ja joku ei lenkkeilystä, eikä tee sitä. Joten turha syyllistä ketään.

Ei kaikkia pidä tuoda nen'n eteen vaan niit asioita valmiina joita ei itse pysty tekemän tai ei halua tehdä. Siksi on ihmisiä jotka niitä haluavat tehdä ja haluavat jakaa niitä muille. Mutta se ei saa olla rahastusta, maksun voi ottaa, mutta se pitää olla kohtuullinen.

Ei terveyskeksukaan voi maksuttaa 500 e lääkärikäynnistä ihan syyttä suotta, vain sen takia ettei ihminen pysty itse hoitamaan sairauttaan tai hampaitaan. Nekin on kohtuullistettu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On myös kyse siitä että kaikki eivät pysty menemään sinne metsään. Onko se syy rahastaa??? Ei ole. Jotkut taas eivät ehdi metsään, jos on pikkulapsi perhe, tai yh ... ja syy voi olla se että ei vaan halua mennä metsään, niinkuin minä. En pidä mustikoiden keräämisestä. JOku ei pidä kuntosalista, joku ei kapakoista ja joku ei lenkkeilystä, eikä tee sitä. Joten turha syyllistä ketään.

Ei kaikkia pidä tuoda nen'n eteen vaan niit asioita valmiina joita ei itse pysty tekemän tai ei halua tehdä. Siksi on ihmisiä jotka niitä haluavat tehdä ja haluavat jakaa niitä muille. Mutta se ei saa olla rahastusta, maksun voi ottaa, mutta se pitää olla kohtuullinen.

Ei terveyskeksukaan voi maksuttaa 500 e lääkärikäynnistä ihan syyttä suotta, vain sen takia ettei ihminen pysty itse hoitamaan sairauttaan tai hampaitaan. Nekin on kohtuullistettu.

Jos nyt pitäydytään tässä aloituksen aiheessa, mustikoiden hinnassa, niin niiden hintaan ei vaikuta mikään muu kuin se että millä hinnalla olet valmis niitä poimimaan!

SIIS, itse mustikat EIVÄT MAKSA MITÄÄN vaan kyse on vain ja ainoastaan siitä että minkälaisen keräyskustannuksen poimija niistä haluaa!

"Ei kaikkia pidä tuoda nen'n eteen vaan niit asioita valmiina joita ei itse pysty tekemän tai ei halua tehdä." - Heh, heh.... vai että jos ei halua niin mitään ei tarvii tehdä, taitaa olla kelaeläteillä liian helpot oltavat kun tällainen tulee edes mieleen!

• Anonyymi

Kuka toimeentulotuella maksaa 60eur 10l mustikoita ni ei kukaan. Taitaa olla marjajobbareitten hintoja. Tosi köyhän taas pitäs saada kaikki ilmaiseksi omasta mielestä.

• Anonyymi

No jos marjajobbari maksaa marjoista kelpo hinnan, niin miksi pitäisi myydä yhtään halvemmalla jollekin loiselle, joka makaa sohvalla ja vinkuu ilmaisia eineitä.

• Anonyymi

Miksi valitatte hinnoista, kun voitte mennä itse poimimaan niitä mustikoita. Nyt metsässä tosi hyvin mustikkaa, kun olen käynyt poimimassa. Helposti poimii nyt tuollaisen 10 litraa!

• Anonyymi

Niin sinä. Mutta entä kipsijalkainen, käsipuoli, liikuntakyvytön, pyörätulilainen, vanhus.... ym? Miten he menevt metsään, menetkö auttamaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin sinä. Mutta entä kipsijalkainen, käsipuoli, liikuntakyvytön, pyörätulilainen, vanhus.... ym? Miten he menevt metsään, menetkö auttamaan?

Eihän kaikki voi saada kaikkea! Ei maailma ole mikään tasa-arvoinen paikka - Joku tienaa kuukaudessa pari tonnia joku toinen parikymmentä ja joku vieläkin enemmän!

Sillä perusteella että joku ei pääse itse poimimaan niin ei kyllä voida määrätä sitä että millä korvauksella jonkun muun pitää niitä SINULLE poimia!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän kaikki voi saada kaikkea! Ei maailma ole mikään tasa-arvoinen paikka - Joku tienaa kuukaudessa pari tonnia joku toinen parikymmentä ja joku vieläkin enemmän!

Sillä perusteella että joku ei pääse itse poimimaan niin ei kyllä voida määrätä sitä että millä korvauksella jonkun muun pitää niitä SINULLE poimia!

Ihan sama kun menet ostamaan uutta autoa. Millä perusteella kauppias sitten voi määrätä millä hinnalla se myy sulle uuden auton? Tai millä hinnalla ostat uuden omakotitalon?

Miksi jonkun pitää ottaa ostoksista maksu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meidän kylällä oli aikoinaan nainen, joka oli menettänyt toisen jalan nuorena tyttönä ja hän elätti itsensä ompelijana, poimi lisäksi paljon marjoja metsistä. Meni metsään kainalosauvojen kanssa ja poimi marjat mättäiltä.
        Mukava ihminen oli, asui pienessä mökissään, hyvin pärjäsi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan sama kun menet ostamaan uutta autoa. Millä perusteella kauppias sitten voi määrätä millä hinnalla se myy sulle uuden auton? Tai millä hinnalla ostat uuden omakotitalon?

Miksi jonkun pitää ottaa ostoksista maksu?

Taidat olla vasuri kun et ymmärrä edes perusasioita!

• Anonyymi

Eilen kävin lähimetsästä neljän kilometrin päästä polkupyörällä mustikoita poimimassa ja vajaa puolitoista tuntia meni koko reissussa, että tuon kauempaa en juuri ole jaksanut tai huvittanut poimia, että kymmentä litraa en ole ikänäni poiminut. Pari litraa on ollut se määrä mitä noin kevyesti voi poimia, että puheet kymmenen tuhannen euron tuloista marjan poimimisesta tuntuu aivan kauhean utopistiselta raadannalta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eilen kävin lähimetsästä neljän kilometrin päästä polkupyörällä mustikoita poimimassa ja vajaa puolitoista tuntia meni koko reissussa, että tuon kauempaa en juuri ole jaksanut tai huvittanut poimia, että kymmentä litraa en ole ikänäni poiminut. Pari litraa on ollut se määrä mitä noin kevyesti voi poimia, että puheet kymmenen tuhannen euron tuloista marjan poimimisesta tuntuu aivan kauhean utopistiselta raadannalta.

Kyllä ei ole utopiaa, että helposti poimii marjoilla 5000€ ansiot vuodessa ja vielä verottomana.
        Minulla on tokmannilta ostetut välineet poimintaan, kaikki maksoi alle 20€ ja niillä poimii nopeasti marjaa. Marjapaikka minulla 2km päässä sinne pääsen polkupyörällä.
        Kannattaa opetella poimintatekniikkaa "ammattilaisilta", jotka poimii nopeasti marjaa, se toimii meille harrastelijoillekin.
        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008919241.html

• Anonyymi

korona ja ukraina...ja Norjan vuonoilla on vesipula.

• Anonyymi

Ite kerään myös mustikkaa 55€/10l joka on puhdistettu, ja sitten puhdistamaton on 40€/10l viime vuonna aloin kerämään ihan hyvin kauppa käy. Myyn myös omenaa kun asun omakotitalossa niin on 4kpl omena puita, 10l omenaa 46€ ja nekin menee myös kaupaks ihan hyvin.

Köyhille kaikki on kallista, muille saman hintaista.

• Anonyymi

Itse myyn mustikkaa 1eur litra ja tuhansia litroja myyn vuodessa. Ihan turha laittaa jotain hintoja että saa 60eur 0l mustikoista niin sanoppa kuka köyhä tuolla rahalla ostaa ja sama järvikala. Kun ei sellaisetkaan osta kalliilla vaikka sais käteen 2500eur. Mikä ihmeen kommentti tuo mukamas on ettei köyhät viittis mitään maksaa nooh sellanen eri joka istuu perse homeessa. Ei mustikka ainakaan itselle mikään välttämätön.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse myyn mustikkaa 1eur litra ja tuhansia litroja myyn vuodessa. Ihan turha laittaa jotain hintoja että saa 60eur 0l mustikoista niin sanoppa kuka köyhä tuolla rahalla ostaa ja sama järvikala. Kun ei sellaisetkaan osta kalliilla vaikka sais käteen 2500eur. Mikä ihmeen kommentti tuo mukamas on ettei köyhät viittis mitään maksaa nooh sellanen eri joka istuu perse homeessa. Ei mustikka ainakaan itselle mikään välttämätön.

Oletko jotain sukua Hurstille, kun myyt noin halvalla mustikat.

• Anonyymi

Mene hyvä vinkuja sinne metsään,kerää ihan itse mustikkasi.

• Anonyymi

En mene, ei huvita. Teen paljon muuta järkevämpää kun kykkisin metsässä. En ole ikinä kerännyt marjoja, enkä tee sitä nytkään. On nöyryyttävää olla metsässä.
        Olen heinostoperheestä joten he eikät tee fyysistä työtä.

• Anonyymi

Kannattaa ostaa kaupan pakastimesta marjat ,ovat nykyisin talvisinkin alennusmyynnissä suht tiheeseen eikä kirpaise kerralla montaa euroa eikä täyttää pakastinta , menevät sen viikon jääkaapissakin mainiosti jonka noita syö.

• Anonyymi

Näin just, jos ei nyt kova himo marjametsään. Hintakaan ei paha, sillä Prismassa muistaakseni 10€/kg. Mitä siitä sitten tulee litralle hintaa, n 5-6€...? Mulla ei tosin kauheesti mustikoita mene. Lähinnä jugurttiin ja muutama piirakka tulee vuodessa tehtyä.

Minusta 60€ ei ole ämpärillisestä paljon putsattuna. Kauhee homma kaikkinensa ja autokulut myös. 35€ taas tosi halpaa, varmaan ollut runsasta ylitarjontaa.

lajijasuris.

• Anonyymi

Totta kai mustikat maksaa. Metsiin on monesti pitkät matkat.

• Anonyymi

Mutta lähiöiden loiset luulee, että mustikat kasvaa ihan talon takana.

• Anonyymi

Voin ostaa sinulta mustikkaämpäreitä pari kappaletta 10€/ämpäri.

• Anonyymi

Juu myyn sulle ämpäreitä. Mulla olisi punainen ja sininen vapaana. Kaupssa ne makso 1,90e kpl, mutta jos maksat niistä 10 e kpl, en laita pahakseni! Ovat ihan käyttämättömiä vielä.

• Anonyymi

Jos köyhän mielestä joku on kallista ni sitten esim, mustikoita poimimaan.Itse en tosiaankaan osta jotain mustikoita.

• Anonyymi

Keräsin 30 litraa mustikoita. Sain niistä 150 euroa. ihan hyvä tienisti 2 päivän työstä.

• Anonyymi

Kaupungeissa on hyvä rahastaa. 5 litraa 80 euroa. 10 litraa 160 e! Kyllä moni ostaa kun ei viitsi lähtä metsään.

• Anonyymi

Ne piirtää kenellä on liitua.

• Anonyymi

Toimeentulotukiasiakkaat marjoja poimimaan niin kunnat säästää kun ei tarvi maksaa toimeentulotukea.

• Anonyymi

Sehän olisi samalla kuntouttavaa työtoimintaa eli kaksi kärpästä yhdellä iskulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sehän olisi samalla kuntouttavaa työtoimintaa eli kaksi kärpästä yhdellä iskulla.

Eli kaikki työllisetkin ovat TT tuki asiakkaita kun ovat mustikassa. Sitähän minä olen sanonut ettei kukaan työllinenkään pärjää ilman tt tukea.
        Ilmankos iltasin on metsässä kuhinaa, kun työlliset hankkii lisärahaa. Ei sinne työttömät mahdukkaan, no eipä tarvi, me vaan odotellaan että työlliset kerää ja tuovat meille. TT tuki maksaa mustikat.

• Anonyymi

Tässä taas hyvä esimerkki miksi jotkut ovat köyhiä ja PYSYVÄT KÖYHINÄ!

Tämä että mitä kalliimpia metsämarjat ovat niin sitä parempi uutinenhan se köyhälle on - Ai miten niin?

https://yle.fi/uutiset/3-12129362
      Parin kuukauden työllä yli kymppitonnin tulot!!!

• Anonyymi

Suomessa on niin hyvät tuet työttömillä ettei tarvi lisätuloja.

• Anonyymi

Onneksi on. Siitä olen iloinen, ei tarvi olla orjatöissä ja hakea vielä kelan etuuksia lisäksi.

Kaikki tuet tulee yhdestä paikasta, se on hyvä asia, ja nyt on taas korotuksia luvassa. Aivanloistavaa.

• Anonyymi

On ylihintaa. Kaupsta saat 5 e pussillisen. 1 kg

• Anonyymi

Työttömät metsii poimiin marjoja ja sassiin sitten marjat annetaan kunnalle.Työtön saa tikkarin hi hi hi hi.

• Anonyymi

kaupas kilo mustikoita maksaa 10 euroa Mä myyn vain 5 eurolla.

• Anonyymi

Vaikka olis valtavat ansaintamahdollisuudet, niin loiset makaa vain sohvalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka olis valtavat ansaintamahdollisuudet, niin loiset makaa vain sohvalla.

ietenkin, mikä on sen parempaa kun orjat tekee työt! käykös kateeksi? Hih... ihanaa mua ei haittaa sohvalla makoilu, siksi on sohvat keksitty että niissä makoillaan. Orjat paiskii töitä. Noh meneppäs nyt sinne merjamettää, mustikoita keräämään meille..... hopi hopi...

• Anonyymi

Niimpä,notkuvat köyhyyspalstalla rutisemassa kun ei rahat riitä.

• Anonyymi

olin mustikkamarikossa, kiivettiin korkealle louhikkovuorelle, piti varoa ettei putoisi syvään louhenkoloon ja katkaisisi jalkaansa , ryömittiin varvukossa nelinkontin rinnettä ylös, pälyiltiin väijyykö karhu jossain,, niin. 15 l mustikoita sain, aikaa kului n. 3 tuntia, hirmuinen hiki

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      266
      3343
    2. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      21
      1843
    3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      28
      1517
    4. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      82
      1369
    5. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      137
      1038
    6. Miksi et vain uskalla!?

On niin ikävä...
      Ikävä
      81
      1004
    7. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      64
      839
    8. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      86
      766
    9. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      61
      697
    10. Laita nyt se viesti

Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗
      Ikävä
      51
      676
    Aihe