Köyhyys loppuu

Anonyymi

Vain kuolemalla. Sitten ei tarvii miettiä enää ruuan hintaa eikä sähkön hintaa.

13

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juu, kyllä helpotti, terveiset täältä ns. välitilasta. Ammuin haulikolla aivoni seinille. Kyllä helpotti kummasti maalliset murheet, ovat pelkkä paskainen muisto enää.

    • Anonyymi

      Olin todella köyhä opintojen loputtua ja tililläkin oli varmaan 0 €.
      Mutta en lannistunut vaan etsin tarmokkaasti töitä j pian tärppäsikin.
      Siitä alkoi tilin saldon kasvattaminen, mikä on jatkunut useita vuosikymmeniä.
      Välillä on toki ollut niukastikin rahaa, kun on ostettu osake tai joku auto,
      mutta kyllä se saldo on sinnikkäästi pikku hiljaa noussut.
      Sama tahti on jatkunut vielä eläkkeelläkin, joten varsinaista köyhyyttä en ole
      kohdannut enää 50:een vuoteen. Tärkeintä on kuitenkin rahavirtijen hallinta.
      Pitää vain menot hieman tuloja pienempinä niin tilanne on hanskassa.
      Tilille kertyneessä pienessä rahojen puskurivarastossa on se hyvä puoli, että
      hintojen nousu ei vaikuta ja yllätysmenotkin voi helposti maksaa heti.

    • Anonyymi

      Ei Suomessa ole oikeasti köyhiä!!
      Elintapojen tarkastelussa voi moni ihminen säästää paljon.
      Ja ennenkaikkea, pitää käydä töissä!!

    • Anonyymi

      Näin työläiselle on itsestään selvyys, että pitää huolehtia toimeentulostaan.

      Ehkä aloittajallakin olisi aika astua lapsuudesta aikuisten maailmaan?

    • Anonyymi

      Lottovoitollakin se loppuu. Köyhät tehkää duunia.

      • Anonyymi

        No, paljonko voitit ?


    • Anonyymi

      Italiassa rikas pentu jäi kiinni palkkamurhaajana toimimisesta. On kerrottu, että pojalla ei ollut jännitystä elämässä kun olo oli turvattu ja on Italiassa sanontakin kuin elää ja olla tekemättä mitään.

      Mitä tehdä kun ei ole tekemistä?

      Mielestäni oma kasvimaa olisi ollut hyvä asia.
      Mutta on kestämätöntä kun joku voi viedä kasvimaan kesken kauden.
      Tilkun pitää todellakin olla omaa, olkoon vaikka ei kovin iso.

      Kasvattaa omaa ruokaa.

    • Anonyymi

      Ymmärtäkää ihmiset, että on olemassa ihmisiä, jotka ovat syntyneet olemaan työttömiä Suomessa tai ulkomailla.

      Elämä ei ole työtä.

      Työllisyyden vastapuolena on työttömyys.

      Työttömyys harjoittaa omia asioitaan elämässä.

      Ja jälleen kerran työttömän teot eivät ole Työvoimatoimiston asioita ja siksi niitä leimataan työttömyydeksi, vaikka kaikki työlliset eivät mahdu itsekään työmarkkinoille. Juuri toisten töniminen työtä tehdessään on aika väärin rakennettu yhteiskunta. Onneksi Suomeen saapuu afrikkalaisia, joita ei voikaan pakottaa töihin koko ajan tai kuinka? Afrikkalaisia varten pitää järjestää vähän SYVÄLLISEMPIÄ TOIMEENTULOTUKIA JA SOSIAALIETUUKSIA, mistä järjestelystä hyötyvät myös kantaväestö, jotka eivät ole työvoimatoimiston kanssa samaa mieltä.

    • Mulla on missio ja tarkoitus. Elämäntyöni toteutuu köyhänä jotkut siis osa ja jos vaurastuu noin paremmin loput. Piste ja sitten taivaisiin.

    • Anonyymi

      Itse kaipaan kolhoosia, jossa saa elää yhdessä ja tehdä töitä.

      Tarjolla tällä näkymin on vain vankila.

    • Anonyymi

      Sossu betalas sähkön

    • Anonyymi

      Kunnan pitää maksaa köyhälle oma pelto jotta köyhä voi alkaa kasvattaa itselleen ruokaa.

    • Anonyymi

      Pitänee useimpien kohdalla paikkansa.
      Köyhyys on tunnetila jossa todelliset tai kuvitellut tarpeet ovat ylimitoitettuja resursseihin nähden.
      Olkoon todellinen taso mikä tahansa niin tauti paranee vasta kun henki lähtee.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      948
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      80
      679
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe