Kun minua ei kiinnosta ketä ateistit ja liberaalit palvovat tai mitä he minusta ajattelevat?
Ateistit ja liberaalit ovat minulle yhtä tyhjän kanssa. He eivät kiinnosta minua pätkääkään vaikka tyrkyttävätkin omia oppejaan ja ajatuksiaan jopa tällä palstalla.
Olenko huono uskovainen?
138
825
Vastaukset
- Anonyymi
Olet hyvä uskovainen kun et provosoidu heidän trollauksistaan.
HYVÄ!- Anonyymi
Samat sanat. 👍
- Anonyymi
Kiitos.
-ap- - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Siitä huolimatta uskovat ovat loppumassa, vaikka ei sinua kiinnosta todellisuus
MieIipiteesi eivät tosiaan kiinnosta.
Puhuisit edes joskus totta. Sinā VaIheen orja. Anonyymi kirjoitti:
MieIipiteesi eivät tosiaan kiinnosta.
Puhuisit edes joskus totta. Sinā VaIheen orja.Suomessa enää alle 30 prosenttia uskoo Jumalaan.
Miksi olet mieltynyt uskomaan valheisiin?- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Suomessa enää alle 30 prosenttia uskoo Jumalaan.
Miksi olet mieltynyt uskomaan valheisiin?MieIipiteesi eivät tosiaan kiinnosta ketään.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Suomessa enää alle 30 prosenttia uskoo Jumalaan.
Miksi olet mieltynyt uskomaan valheisiin?Miksi oIet ikuinen VaIheen orja🤔
- Anonyymi
Millä tavalla? Haluat vain haukkua
- Anonyymi
Olen samaa mieltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos.
-ap-Ole hyvä!
- Anonyymi
"He eivät kiinnosta minua pätkääkään vaikka tyrkyttävätkin omia oppejaan ja ajatuksiaan jopa tällä palstalla."
Aika ristiriitainen virke. Et vissiin ajatellut ihan loppuun saakka. 🤭- Anonyymi
Et kai voi sanoa, että joku ei sinua kiinnosta ennen kuin olet lukenut mitä sanottavaa heillä on?
Minä ainakin joudun lukemaan ja katsomaan päivän mittaan paljonkin asioita mitkä eivät minua kiinnosta. Kas kun silmiään ei voi ummistaa ja avata ne vain kiinnostavien asioiden kohdalla. - Anonyymi
Mikä oli ristiriita???? 🥱
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä oli ristiriita???? 🥱
Ei kiinnosta pätkääkään mutta kuitenkin kiinnostaa sen verran, että alkaa lukemaan niitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et kai voi sanoa, että joku ei sinua kiinnosta ennen kuin olet lukenut mitä sanottavaa heillä on?
Minä ainakin joudun lukemaan ja katsomaan päivän mittaan paljonkin asioita mitkä eivät minua kiinnosta. Kas kun silmiään ei voi ummistaa ja avata ne vain kiinnostavien asioiden kohdalla.En minä ainakaan ala tällä palstalla lukemaan mitään mikä ei minua kiinnosta. Joten kaada vain itsellesi.
Anonyymi kirjoitti:
Ei kiinnosta pätkääkään mutta kuitenkin kiinnostaa sen verran, että alkaa lukemaan niitä.
Mistä sinä tiedät mitä kirjoituksissa on jos et lue niitä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä ainakaan ala tällä palstalla lukemaan mitään mikä ei minua kiinnosta. Joten kaada vain itsellesi.
Mikä sinua tässä sitten kiinnostaa?
- Anonyymi
Heimo.Vesa kirjoitti:
Mistä sinä tiedät mitä kirjoituksissa on jos et lue niitä?
Joidenkin rekattujen nikkien kirjoituksia ei koskaan enää lue. Muutama kerta vuosia sitten riitti.
Anonyymi kirjoitti:
Joidenkin rekattujen nikkien kirjoituksia ei koskaan enää lue. Muutama kerta vuosia sitten riitti.
Samoin minä teen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoin. En myöskään lue otsikkoa enempää joitain aloituksia.
- Anonyymi
Heimo.Vesa kirjoitti:
Samoin minä teen.
Ohitan usein myös lukematta kirjoituksia siltä epäasialliselta jankuttajalta, joka aloittaa vastauksia sanalla ”kultapieni” tai muilla tunnistettavilla sanoilla.
Anonyymi kirjoitti:
Ohitan usein myös lukematta kirjoituksia siltä epäasialliselta jankuttajalta, joka aloittaa vastauksia sanalla ”kultapieni” tai muilla tunnistettavilla sanoilla.
Hyvä pointti!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoin ohitan aina ne pitkät jahvettajan litaniat.
- Anonyymi
Jos et joka päivä ajattele homoja ja homostelua et voi olla kunnon luterilainen.
- Anonyymi
Nuo ovat hyvän uskovaisen tunnusmerkkejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo ovat hyvän uskovaisen tunnusmerkkejä.
Mikä siinä muuten on kun aidon uskovaisen pitää niinkin voimallisesti ajatella ja vartioida toisten ihmisten genitaalialueen yksityiskäyttöä, kirkon liberaaleja ja ateisteja, vaikka ei voisi vähempää kiinnostaa ?
Kuitenkin ovat matkalla taivaan rientoihin mihin noilla muilla ei ole asiaa ja sijaa. - Anonyymi
Ole sinä vaan ihan vapaasti sellainen luterilainen eli evlut kirkon jäsen. 😜
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ole sinä vaan ihan vapaasti sellainen luterilainen eli evlut kirkon jäsen. 😜
No kun en ole vaan ihan satuolentoihin uskomaton eli ateisti.
Mutta mistä se aidon uskovaisen tarve vartioida muiden ihmisten yksityisyyttä kumpuaa, tähän ei tunnu jostakin syystä vastausta saavan.
Omaa elämää ei ole kun se alkaa rientoineen vasta kuolemassa, vaan mikä ihme siellä kirvelee ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kun en ole vaan ihan satuolentoihin uskomaton eli ateisti.
Mutta mistä se aidon uskovaisen tarve vartioida muiden ihmisten yksityisyyttä kumpuaa, tähän ei tunnu jostakin syystä vastausta saavan.
Omaa elämää ei ole kun se alkaa rientoineen vasta kuolemassa, vaan mikä ihme siellä kirvelee ?Jumala ei ole satua mutta jos et usko, se on ihan oma asiasi.
Anonyymi kirjoitti:
Jumala ei ole satua mutta jos et usko, se on ihan oma asiasi.
Raamatussa Israelin Jumala oli Jerusalemissa asunut mies, lisäksi maailmalla on tuhansia jumalia.
- Anonyymi
Aloittaja on oikeilla jäljillä, ei uskovan tarvitse kysellä kadotuksen valinneitten hyväksyntää uskolleen. Ateismi perustuu tietämättömyyteen. Kristinusko varmaan tietoon Taivaan Isän, Jeesuksen, syntiemme sovittajan ja Pyhän Hengen, olemassa olosta. Olet hyvä uskova, älä häpeä sitä, mutta älä halveksi ateisteja ihmisenä, sillä hekin ovat Jumalan rakkaita lapsia, vaikka eivät vielä tunne Jumalamme valtavaa suuruutta ja hyvyyttä. Kylvä heille vahvaa siementä, ei tuputtaen, vaan itse hyvää hedelmää kantaen. Näin he huomaavat Jumalan yltäkylläisen siunauksen elämässäsi, jolloin uskon siemen alkaa itää heissäkin.
- Anonyymi
Armo toimii kun syntinen sen saa.
- Anonyymi
Eksyminen kaidan tien vasemmalle puolelle vai oikealle puolelle, eli omavanhurskauteen.
Moni tekee omaa mielikuvaansa toisesta ihmisestä tukeakseen inhimillisen järjen kautta mielellään ja kiireesti selvittämättä asioita tarkemmin, stereotyyppisiä negatiivisia määrittelyjä ja niistä vääriä implikaatioita lähimmäisen tai kristityn elämästä. Kristuksen kirkkolaki siinä samalla nopeasti unohtuu ja hautautuu sosiaalisten arvoverkkojen ja oman paremmuuden tunteen alle.
Jeesus sanoi, että: ”Hedelmistä te tunnette hyvän puun. Voiko huono puu tuottaa hyviä hedelmiä ja voiko hyvä puu kantaa huonoja hedelmiä.”
Omavanhurskas luottaa fariseuksen tavoin omiin hyviin töihinsä ja paremmuuteensa muihin nähden ja arvioi myös muita sen perusteella, missä asemassa ja mitä tekevät yhteiskunnassa. Erityisesti kunniapaikoille päässeillä on tämä hyvin tavallinen taipumus tulkinta hengen hedelmiksi omavanhurskauden töitä uskovaisuuden kriteeriksi.
Paavali kehottaa taistelemaan oman itsekkään luonnon haluja vastaan ja antamaan Hengen ohjata elämää. Hän kirjoittaa Hengen hedelmistä: “Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, lempeys ja itsehillintä.”
Ilmestyskirjan kertomuksessa uskovainen ei ollut edes tietoinen tekemistään hyvistä töistä. ”Herra, milloin me näimme sinut vankilassa ja kävimme sinua tervehtimässä, …miloin, köyhänä, kodittomana, sairaana, outona, janoisena, nälkäisenä… jne. Lue Raamatusta.
Luokitteleva ihminen helposti arvioi toisia kelvottomammaksi kuin itseään, jonka hän kernaasti nostaa onnistujien luokkaan. Raamatun ”fariseus ja publikaani” -vertauksessa fariseus rukouksessaan lausui. ”Kiitos, etten minä ole niin kuin tuo publikaani…”. -Hän siis nopeasti tulkitsee ja näkee hyvät työt, jotka hän kokee tehneensä ja roskan toisen silmässä, eli kanssaihmiset luokitelluiksi.
Raamatussa: ”Saatana, joka öin ja päivin kylvi syntejä ihmisten päälle, heitettiin siihen tuliseen järveen ynnä enkeleidensä kanssa…”
Kun Jeesus puhuu hyvistä hedelmistä, joista ihmisen tunnistaa, on kysymys hengen hedelmistä, jotka Paavalin kirjoituksen mukaan ovat siis: “Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, lempeys ja itsehillintä.”
Kun näet noita piirteitä ihmisen käyttäytymisessä, voit hedelmistä tunnistaa, että kyseessä on uskovainen, joka haluaa kilvoitella synnin pois panijana ja lapsen paikalla Kristuksen evankeliumin armohoidossa. Itsessään kasvanut ja paisunut ihminen kokee itsensä tärkeämmäksi ja paremmaksi.
Tärkeää kun puhutaan hengen hedelmistä, josta hyvä puu tunnetaan, on muistaa mainita, mitä pyhän hengen hedelmät ovat. Ihmisen oma paraskin työ on Raamatun mukaan niin kuin saastainen omavanhurskauden vaate. Ei ole ihmisen hyvillä töillä ja tekemättä jättämisillä syytä sumentaa Kristuksen täydellisen sovitustyön merkitystä ihmisen pelastumisen näkökulmasta.
Jeesus on kuollut syntiemme tähden ja täydellisesti sovittanut kaikki synnit, eikä siinä ole ihmisellä muuta kuin katumuksen ja parannuksen teon ja Kristuksen evankeliumin uskomisen rooli. ”Autuaita ovat ne, joiden synnit on annettu anteeksi, joiden synnit peitetyt ovat.” Kristuksen armoevankeliumin, elämän veden virrassa, pyhässä hengessä, kristuksen nimessä ja veressä hänen seurakunnassaan, armovaltakunnassaan, saarnatun evankeliumin voimalla, joka on Jumalan voima itse kullekin sen uskovalle autuudeksi.
Muuta perustusta ei ole kuin Jeesus Kristus! Raamatun mukaan Pyhä henki, jonka Jeesus Raamatun mukaan lupasi lähettää uskoville sanoen, että Pyhä henki opettaa teille kaiken mitä tarvitsette tietää. Pyhän hengen virka sovinnosta saarnata ei voi lähteä tuomitsevasta hengestä. Raamatussa: ”Ettepä te ole saaneet tuomion henkeä, vaan rakkauden ja raittiuden hengen…” Tässä armon ajassa Jumala tuomitsee katuvan ihmisen armolla ja laupeudella, eikä odota ihmiseltä omavanhurskauden töitä.
Elämän vanhurskaus tulee hengen hedelmänä. Totean vielä tässä kolmannen kerran, mitkä ovat hengen hedelmät: “Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, lempeys ja itsehillintä.”
(Matt. 7:15–20.)
________
Apostoli Paavalin kirjeessä galatalaisille puhutaan kristityn vapaudesta. Paavali kehottaa lukijoita turvaamaan uskoon, ei lain töihin. Hän muistuttaa kirjeessään myös siitä, kuinka tärkeää on rakastaa lähimmäisiään: “Teidät on kutsuttu vapauteen, veljet. Mutta älkää tämän vapauden varjolla päästäkö itsekästä luontoanne valloilleen, vaan rakastakaa ja palvelkaa toisianne.” (Gal. 5:13.)
Vielä on armon aika. ( 22.9.2021 6.00 Osmo Heikkala kirjoitti)
________
Kukaan ei selviä yksin jätettynä ja kartettuna. Jokainen tarvitsee saattomiehiä. Hengen hedelmät ohjaavat auttamaan langennuttakin ja tukemaan heikkoja ja korjaamaan särjettyjä sydämiä. (Psalmi 51)- Anonyymi
Herätti huomiotani Jeesuken tuomion jälkeisten ihmisten ihmettely, kun he kyselivät hyvien ja pahojen tekemistä Jeesukselle. Jeesus vastasi "minkä te olette tehneet yhdellekin näistä vähäisimmistä, sen te olette tehneet minulle." Jeesus näkee kaikki asiat ja on ehdottoman oikeamielinen tuomari. Mutta Jeesus sanoi myös " Antakaa anteeksi niille jotka ovat sinua vastaan rikkoneet." Myös "rakastakaa vihollisiannekin". Eikö tälläisen tuomarin armo riitä aika pitkälle niitä kohtaan, jotka ihmisten pahuuden vuoksi, ovat langennet inhimillisten seikkojen vuoksi saatanan ansaan. Vaikka olisivat potentiaalisia Jumalan valtakuntaan hyväksyttyjen joukkoon kuuluvia. Tuomittavina ovat myös ne tuonelassa olleet, jotka hylkäsivät Jeesuksen ilosanoman, jota Hän julisti tuonelassa ollessaan. Onko tekojen kirjasta pääsy elämän kirjaan mahdoton, vai antoiko Isä Pojalleen kaikkivaltiuden päättää asiasta myös armon näkökulmasta?
- Anonyymi
Juuri tyypillinen luterilainen. Eikä myöskään kovin kiinnosta mitä Raamatuun on kirjoitettu ja mitä joku siitä ajattelee. Noin se menee luterilaisilla eikä se vaadi mitään selittelyjä.
- Anonyymi
Hyvät uskovaiset ovat kiinnostuneita ateisteista enakelioinnin kohteina. Muille uskoville ateistit ovat kohteita joiden kontolle voi kuvitella kaikkea huonoa.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Teille kylläkin naureskellaan.
Sinulle nauraa koko fb! 🤣🤣🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulle nauraa koko fb! 🤣🤣🤣
Onpa torre vaikutuscvaltainen, kun koko fb nauraa hänelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onpa torre vaikutuscvaltainen, kun koko fb nauraa hänelle.
Juu, sellainen vaikutus 🤣🤣🤣🤣🤣.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Vain sinä ja s e toinen Bàxu.
Ette oIe kaikki ihmiset. - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Kelle teille?
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Sinä tuskin olet koko Facebook.
Kyllä hän niin itsestään kuvittelee.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
No uskoville. He eivät ole reaalimaailmassa.
Lehtimyyjá ja sinä ette ole kaikki ihmiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lehtimyyjá ja sinä ette ole kaikki ihmiset.
Kaksi tolloa Jurvassa. 🤣🤣🤣
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Et siis uskalla paskoa Koraanin päälle🤔
OIet VeIIihousu. Anonyymi kirjoitti:
Et siis uskalla paskoa Koraanin päälle🤔
OIet VeIIihousu.En ole koskaan nähnyt Koraania. Eikä tapana ole paskoa kirjojen päälle.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
En ole koskaan nähnyt Koraania. Eikä tapana ole paskoa kirjojen päälle.
Mutta tapanasi on soIvata ja vaIehdella kristityistä.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
En ole koskaan nähnyt Koraania. Eikä tapana ole paskoa kirjojen päälle.
Täällä kerrotaan sinusta surkeasta faktat.
Miksi paIvot musuja, Spurgu🤔 Anonyymi kirjoitti:
Mutta tapanasi on soIvata ja vaIehdella kristityistä.
Olen sattunut tuntemaan uskovia koko elämäni ajan. Tiedän mistä puhun, kuten aina.
Minua et pysty huijaamaan.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Olen sattunut tuntemaan uskovia koko elämäni ajan. Tiedän mistä puhun, kuten aina.
Minua et pysty huijaamaan.Sinut vaIehteIeva TôIIo tiedetään kyllä hyvin.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Minua et pysty huijaamaan.Senkin surkea Spurgu.
Sinua inhoavat kaikki. Anonyymi kirjoitti:
Senkin surkea Spurgu.
Sinua inhoavat kaikki.Et taaskaan pysynyt huijaamaan. Säälittävää.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Pol Potin oli ateismissa oli se reaalimaailma, mitä ateismi tarjoaa.
- Anonyymi
Luteriaista ei ateistit hetkauta eikä hän vaivaa päätään Jumalalla eikä sillä miten evoluutio on hetkessä kehittänyt ihmisestä niin rikkiviisaan. Hän on kunnon täysin välinpitämätön luterilainen.
- Anonyymi
Ainakin pitäisi tuomita ateistit helvettiin, muuten ei portit aukene.
Heh- Anonyymi
No ongelma on ensinnäkin se, että jos ateistit eivät pelaa uskovaisten pelikentällä, niin heillä ei yksinkertaisesti edes ole helvettiä. Mutta isompi ongelma on se, että he eivät ole edes peranneet Paavalin sanoin taivasten valtakuntaa pois ja vaihtaneet sitä syntien valtakuntaan. Pitäisi saada ensin heidät tekemään tuo, ennen kuin se ylipäätään olisi edes mahdollista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ongelma on ensinnäkin se, että jos ateistit eivät pelaa uskovaisten pelikentällä, niin heillä ei yksinkertaisesti edes ole helvettiä. Mutta isompi ongelma on se, että he eivät ole edes peranneet Paavalin sanoin taivasten valtakuntaa pois ja vaihtaneet sitä syntien valtakuntaan. Pitäisi saada ensin heidät tekemään tuo, ennen kuin se ylipäätään olisi edes mahdollista.
Ihmiset jotka vain onnellisesti möllöttävät taivasten valtakunnassa, eivät millään herää pahuuteen ja suostu tajuamaan, että helvettikin on olemassa. Heidät pitää saada ensin heräämään, uudestisyntymään ja demonit kimppuun, vasta sitten syntyy oivallus pahuudesta ja helvetistä.
- Anonyymi
Uskovien tehtävä ei ole tuomita, meidän tehtävä on evankelioida ja tehdä lähimmäistyötä niin kauan kuin aikaa vielä on. Amen
Anonyymi kirjoitti:
Uskovien tehtävä ei ole tuomita, meidän tehtävä on evankelioida ja tehdä lähimmäistyötä niin kauan kuin aikaa vielä on. Amen
Oletko paljonkin ahkeroinut?
- Anonyymi
Olet hyvä uskovainen.
”Ateistit ja liberaalit ovat minulle yhtä tyhjän kanssa.”
Mikäs siinä, mutta muista että myös sinä voit olla yhdentekevä muille.
Matt. 7:12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.- Anonyymi
Loppupeleissä ovat sitten yhtä tyhjän kanssa, koska heillä ei ole tulevaisuutta. Tällä hetkellä heille myös kuuluu evankeliumi, mutta jos tämä ei kelpaa niin totiset paikat ovat edessä vääjäämättä. Anonyymi kirjoitti:
Loppupeleissä ovat sitten yhtä tyhjän kanssa, koska heillä ei ole tulevaisuutta. Tällä hetkellä heille myös kuuluu evankeliumi, mutta jos tämä ei kelpaa niin totiset paikat ovat edessä vääjäämättä.Monikaan ei usko asioita, jotka vaan esitetään ilman todisteita.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Monikaan ei usko asioita, jotka vaan esitetään ilman todisteita.
Léhtimyyjã tauolla ja vetää nollanyynnillä tämänkin päivän taas.
Anonyymi kirjoitti:
Léhtimyyjã tauolla ja vetää nollanyynnillä tämänkin päivän taas.
Missä ne kaivatut todisteet?
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Missä ne kaivatut todisteet?
Et ole tosiaan toimittanut vieläkään niitä🤔
Anonyymi kirjoitti:
Et ole tosiaan toimittanut vieläkään niitä🤔
Miksi sitten ollaan niin "tietäviä"?
Ole siis hiljaa asioista, joista sinulla ei ole hajuakaan, paitsi omat ajatukset.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Miksi sitten ollaan niin "tietäviä"?
Ole siis hiljaa asioista, joista sinulla ei ole hajuakaan, paitsi omat ajatukset.Kerron miten asiat ovat.
Pidä sinä se kammottava suusi kiinni. Anonyymi kirjoitti:
Kerron miten asiat ovat.
Pidä sinä se kammottava suusi kiinni.Sinun ajatusten meri ei anna mitään tietoa mistään.
Ei tälläkään kertaa.Jeesus ei ollut viisas.
Se mitä esimerkiksi minä tahdon minulle tehtävän, voi olla toiselle huonoa, jos tekisin hänelle niin. Mutta mistä sen tietää.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Jeesus ei ollut viisas.
Se mitä esimerkiksi minä tahdon minulle tehtävän, voi olla toiselle huonoa, jos tekisin hänelle niin. Mutta mistä sen tietää.MieIipiteesi eivät kiinnosta ketään.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Sinun ajatusten meri ei anna mitään tietoa mistään.
Ei tälläkään kertaa.Pääsi on täynnä tyhjää.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Sinun ajatusten meri ei anna mitään tietoa mistään.
Ei tälläkään kertaa.Kerron sinuIIe VaIheen orjalle aina miten asiat ovat.
Anonyymi kirjoitti:
Loppupeleissä ovat sitten yhtä tyhjän kanssa, koska heillä ei ole tulevaisuutta. Tällä hetkellä heille myös kuuluu evankeliumi, mutta jos tämä ei kelpaa niin totiset paikat ovat edessä vääjäämättä."Tällä hetkellä heille myös kuuluu evankeliumi, mutta jos tämä ei kelpaa niin totiset paikat ovat edessä vääjäämättä."
Ilman muuta evankeliumit ovat tärkeitä sillä niissä on meille Jeesuksen tärkeimmät opetukset.
Se taas on eri asia, miten näitä sitten tulkitaan.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Jeesus ei ollut viisas.
Se mitä esimerkiksi minä tahdon minulle tehtävän, voi olla toiselle huonoa, jos tekisin hänelle niin. Mutta mistä sen tietää.Torre3, tuo on totta. Itse pidän hieronnasta, käyn säännöllisesti vaikka maksaa aika paljon. Ehdotin hoitokodin asukkaalle jota käyn tervehtimässä, haluatko että hieron sinua. Saisin veresi kiertämään kun istut pyörätuolissa. En pidä kosketuksesta, sanoi hän. Pidän siis hänelle seuraa metrin päästä. Kynnet saan leikata, tuskin hän siitäkään pitää, mutta se on välttämätöntä.
- Anonyymi
"Ateistit ja liberaalit ovat minulle yhtä tyhjän kanssa."
Umpisurkea unohtaessasi sinua velvoittavan lähetyskäskyn.
-a-teisti-- Anonyymi
Jeesus käski karistaa pölytkin kengistään jos evanjekeliumia ei oteta vastaan.
Olet kuullut evankeliumin jo kymmeniä kertoja joten vastuu on sinulla. Anonyymi kirjoitti:
Olet kuullut evankeliumin jo kymmeniä kertoja joten vastuu on sinulla.Kun apostolit kulkivat paikasta toiseen ja elivät sillä, mitä taloista saivat, niin myös tuo oli eräänä ohjeena.
Matt. 10:14 Ja missä teitä ei oteta vastaan eikä teidän sanojanne kuulla, lähtekää pois siitä talosta tai siitä kaupungista ja pudistakaa tomu jaloistanne.
Miten tuo sitten olisi nykyaikan sitten ymmärrettevä?mummomuori kirjoitti:
Kun apostolit kulkivat paikasta toiseen ja elivät sillä, mitä taloista saivat, niin myös tuo oli eräänä ohjeena.
Matt. 10:14 Ja missä teitä ei oteta vastaan eikä teidän sanojanne kuulla, lähtekää pois siitä talosta tai siitä kaupungista ja pudistakaa tomu jaloistanne.
Miten tuo sitten olisi nykyaikan sitten ymmärrettevä?Ihan niin kuin siinä lukee.
Sellaisista paikoista missä ei oteta evankeliumia vastaan ei pidä ottaa mitään mukaansa vaan puhdistautua siitä.- Anonyymi
KuudennenPäivänIhme kirjoitti:
Ihan niin kuin siinä lukee.
Sellaisista paikoista missä ei oteta evankeliumia vastaan ei pidä ottaa mitään mukaansa vaan puhdistautua siitä.Kyllä minun roskapussin saa ottaa ovelta pois kääntyessään mukaan.
Miksi muuten menevät talosta taloon ja ovelle kun varsin on sanassa kielletty.
Eivätkö he lapsenkaltaisina vaan ymmärrä ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minun roskapussin saa ottaa ovelta pois kääntyessään mukaan.
Miksi muuten menevät talosta taloon ja ovelle kun varsin on sanassa kielletty.
Eivätkö he lapsenkaltaisina vaan ymmärrä ?Menivät! Ymmärrätkö, menivät!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet kuullut evankeliumin jo kymmeniä kertoja joten vastuu on sinulla.Minua ei tosiaankaan ole tarve evankelioida, olen asianne kuullut, eikä sitä tarvitse minulle toistaa. Mutta lähetyskäsky on kuitenkin velvoittava, ei mikään suositus vaan käsky. Mutta kai se voidaan tulkita täytetyn, kun jaksaa silloin tällöin tänne postata Moosesta?
-a-teisti- KuudennenPäivänIhme kirjoitti:
Sellaisista paikoista missä ei oteta evankeliumia vastaan ei pidä ottaa mitään mukaansa vaan puhdistautua siitä.Toisaalta Jeesus pani porukan matkaan: menkää talosta taloon, parantakaa niissä sairaat jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua ei tosiaankaan ole tarve evankelioida, olen asianne kuullut, eikä sitä tarvitse minulle toistaa. Mutta lähetyskäsky on kuitenkin velvoittava, ei mikään suositus vaan käsky. Mutta kai se voidaan tulkita täytetyn, kun jaksaa silloin tällöin tänne postata Moosesta?
-a-teisti-Lähetyskäsky ei jätä ketään pois. Voit pysyä pois palstalta jos et halua kuulla evankeliumia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähetyskäsky ei jätä ketään pois. Voit pysyä pois palstalta jos et halua kuulla evankeliumia.
Sanoin ettei tarvitse, en ole siis sen tarpeessa ja kenenkään ei tarvitse siksi minua evankelioida, että kokisi sen olevan minun tarpeeni. En kuitenkaan kieltänytkään.
-a-teisti- KuudennenPäivänIhme kirjoitti:
Sellaisista paikoista missä ei oteta evankeliumia vastaan ei pidä ottaa mitään mukaansa vaan puhdistautua siitä."Sellaisista paikoista missä ei oteta evankeliumia vastaan ei pidä ottaa mitään mukaansa vaan puhdistautua siitä."
Entä jos tämä Suomi24 on sellainen paikka?Anonyymi kirjoitti:
Lähetyskäsky ei jätä ketään pois. Voit pysyä pois palstalta jos et halua kuulla evankeliumia.
" Voit pysyä pois palstalta jos et halua kuulla evankeliumia."
Tosin sitä täällä on erittäin harvoin.- Anonyymi
mummomuori kirjoitti:
"Sellaisista paikoista missä ei oteta evankeliumia vastaan ei pidä ottaa mitään mukaansa vaan puhdistautua siitä."
Entä jos tämä Suomi24 on sellainen paikka?Sanotaan Raamatussa niin, ettei pidä istua siellä missä pilkkaavat istuvat.
"Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat." Psalmi
Eikö tämä palsta ole juuri tällainen pilkkaajien ja jumalattomien uskovia herjaava paikka. Kannattaa todella miettiä haluaako olla mukana. Anonyymi kirjoitti:
Sanotaan Raamatussa niin, ettei pidä istua siellä missä pilkkaavat istuvat.
"Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat." Psalmi
Eikö tämä palsta ole juuri tällainen pilkkaajien ja jumalattomien uskovia herjaava paikka. Kannattaa todella miettiä haluaako olla mukana.”Eikö tämä palsta ole juuri tällainen pilkkaajien ja jumalattomien uskovia herjaava paikka. Kannattaa todella miettiä haluaako olla mukana.”
Tuota, kyllä täällä aivan samalla tavalla herjaavat jotkut uskovatkin.
Totta on se, että jokainen päättää itsen sen, missä sitä on mukana ja missä ei.
- Anonyymi
Oikein huonosti käyttäytyvät itse muita kohtaan.Jokaisella uskonnolla on omat tilat myös.
- Anonyymi
Olen ennenkin pari kertaa kirjoittanut siitä että miksi tosiaan palstalla kirjoittelevat ne jotka eivät usko Jumalaan. Olisi mukava kirjoittaa uskosta ja sen vaikutuksesta elämänkulkuun. Nimenomaan toisten uskovien kanssa. En yhtään arvosta uskovaista enempää tai vähempää kuin ateistia, kaikki ovat minulle saman arvoisia, mutta miksi tulla sotkemaan ketjuja. Jos on ateisti, ihan ok. Jos on uskovainen, ok sekin.
Ei tulisi mieleenikään käydä kirjoittelemassa vaikka ikävä tai yksinäisyyspalstalla tökkimässä sinne kirjoittajia, kun itse en ole yksinäinen enkä ikävissäni.
Tätä miettien siirryn nyt katsomaan tvtä ja sen jälkeen nukkumaan käteni ristien päivästä kiittäen. Hyvää yötä kaikille."Olisi mukava kirjoittaa uskosta ja sen vaikutuksesta elämänkulkuun. Nimenomaan toisten uskovien kanssa. "
Silloin kannattaa kiinnittää huomiota, millaisen keskustelupalstan valitsee. Koska on mahdollisuus kirjoitella vain sellaisilla, missä on niitä oman suunnan uskovia eikä siellä juuri muita ole.
Suomi24 on kaikille avoin, joten täällä on aina laaja kirjo erilaisia ihmisiä monine mielipiteineen.- Anonyymi
mummomuori kirjoitti:
"Olisi mukava kirjoittaa uskosta ja sen vaikutuksesta elämänkulkuun. Nimenomaan toisten uskovien kanssa. "
Silloin kannattaa kiinnittää huomiota, millaisen keskustelupalstan valitsee. Koska on mahdollisuus kirjoitella vain sellaisilla, missä on niitä oman suunnan uskovia eikä siellä juuri muita ole.
Suomi24 on kaikille avoin, joten täällä on aina laaja kirjo erilaisia ihmisiä monine mielipiteineen.Sinä ainakin olet ihan väärällä palstalla täällä, politikkapalsta olisi sinun vittuiluillesi ja kirjoituksillesi sopiva.
Anonyymi kirjoitti:
Sinä ainakin olet ihan väärällä palstalla täällä, politikkapalsta olisi sinun vittuiluillesi ja kirjoituksillesi sopiva.
Uskonkiihkoisille on tiettävästi mukava naljailla.
mummomuori on tosin pitkälle asialinjalla.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Uskonkiihkoisille on tiettävästi mukava naljailla.
mummomuori on tosin pitkälle asialinjalla.Mummomuori on homo kuten sinäkin oIet.
SamanIainen vaIehtelija ja soIvaaja myös sinun tavoin. - Anonyymi
mummomuori kirjoitti:
"Olisi mukava kirjoittaa uskosta ja sen vaikutuksesta elämänkulkuun. Nimenomaan toisten uskovien kanssa. "
Suomi24 on kaikille avoin, joten täällä on aina laaja kirjo erilaisia ihmisiä monine mielipiteineen.Mikä sitten on oikea keskustelupalsta sellaiselle joka haluaa keskustella uskosta ja johdatuksesta omassa elämään ja saada vertaistukivastauksia juuri siihen. Kun ei se usko horju eikä minnekään minusta lähde vaikka kuinka joku solvaisi. Mutta pilalle menee hyvä ketju kun siihen tulee provosoivia kirjoittajia sekoittamaan. Saako solvaaja ja ivaaja sitten mahdottoman hyvän mielen sekaantuessaan vastaväitteillä keskusteluun.
Eikö uskontoa vastaan olevat kuuluisi ateistipalstalle.
Tietenkin pärjään hyvin ilman näitä kirjoittamisia, käyn raamattupiirissä ja keskustelupiirissä. Katson sunnuntain jumalanpalveluksen tv:stä tai käyn kirkossa. Olisi vain mukava pitää yllä myös kirjallista keskustelua omasta ja toisten uskosta, iloita yhdessä uskon suomasta rauhasta, ilosta ja joskus jopa onnestakin. Illalla ennen unta aivot suoltavat herkempiä ja syvällisempiä asioita kuin päivän kiireessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä sitten on oikea keskustelupalsta sellaiselle joka haluaa keskustella uskosta ja johdatuksesta omassa elämään ja saada vertaistukivastauksia juuri siihen. Kun ei se usko horju eikä minnekään minusta lähde vaikka kuinka joku solvaisi. Mutta pilalle menee hyvä ketju kun siihen tulee provosoivia kirjoittajia sekoittamaan. Saako solvaaja ja ivaaja sitten mahdottoman hyvän mielen sekaantuessaan vastaväitteillä keskusteluun.
Tietenkin pärjään hyvin ilman näitä kirjoittamisia, käyn raamattupiirissä ja keskustelupiirissä. Katson sunnuntain jumalanpalveluksen tv:stä tai käyn kirkossa. Olisi vain mukava pitää yllä myös kirjallista keskustelua omasta ja toisten uskosta, iloita yhdessä uskon suomasta rauhasta, ilosta ja joskus jopa onnestakin. Illalla ennen unta aivot suoltavat herkempiä ja syvällisempiä asioita kuin päivän kiireessä.Tämä on totta, mutta onko luterilaisille uskoville tarjolla sellaista palstaa, missä he voivat jakaa uskoaan samassa hengessä. Kirkko ei ainakaan tunnu antavan tähän mahdollisuutta. Jotenkin kirkko ei vaikuta tukevan uskossa olevia jäseniään.
- Anonyymi
"Olisi mukava kirjoittaa uskosta ja sen vaikutuksesta elämänkulkuun. Nimenomaan toisten uskovien kanssa."
Jaat haaveeni. Olen kaavaillut aloitusta "Uskovien yhteys palstalla". Itse asun kauempana ihmisjoukkoja, joten seurakuntayhteys jää usein netin varaan. Ainakin kun kaipaa enempi konservatiivistä raamattu-uskollista keskustelua.
Tällä palstalla uskovat osallistuvat ketjuihin selvästi mieluummin, kun näissä on jotain "korjattavaa". Ja ainahan sitä täällä löytyy. Missä on kannustus. Missä yhteisestä uskosta iloitseminen? Olisiko niin, että tämä palsta nähdään enemmän työpaikkana kuin virkistyksen lähteenä?
Siunausta sinulle. T.serious - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on totta, mutta onko luterilaisille uskoville tarjolla sellaista palstaa, missä he voivat jakaa uskoaan samassa hengessä. Kirkko ei ainakaan tunnu antavan tähän mahdollisuutta. Jotenkin kirkko ei vaikuta tukevan uskossa olevia jäseniään.
Miten kirkko muka voisi vaikuttaa Suomi 24n ketjuihin. Minä puhun vain tästä kanavasta. Kirkkossa puuhaan monessa mukana, siellä on kyllä kanavia elää uskossani. Tykkään kirjoittamisesta vaikka keskustelupiiritkin ovat antoisia.
Anonyymi kirjoitti:
Mikä sitten on oikea keskustelupalsta sellaiselle joka haluaa keskustella uskosta ja johdatuksesta omassa elämään ja saada vertaistukivastauksia juuri siihen. Kun ei se usko horju eikä minnekään minusta lähde vaikka kuinka joku solvaisi. Mutta pilalle menee hyvä ketju kun siihen tulee provosoivia kirjoittajia sekoittamaan. Saako solvaaja ja ivaaja sitten mahdottoman hyvän mielen sekaantuessaan vastaväitteillä keskusteluun.
Tietenkin pärjään hyvin ilman näitä kirjoittamisia, käyn raamattupiirissä ja keskustelupiirissä. Katson sunnuntain jumalanpalveluksen tv:stä tai käyn kirkossa. Olisi vain mukava pitää yllä myös kirjallista keskustelua omasta ja toisten uskosta, iloita yhdessä uskon suomasta rauhasta, ilosta ja joskus jopa onnestakin. Illalla ennen unta aivot suoltavat herkempiä ja syvällisempiä asioita kuin päivän kiireessä.”Mikä sitten on oikea keskustelupalsta sellaiselle joka haluaa keskustella uskosta ja johdatuksesta omassa elämään ja saada vertaistukivastauksia juuri siihen. ”
Laitoin jo joitakin keskustelupalstoja, tosin en tarkastanut sitä, millaista kristinuskon suuntausta kukin edustaa.
Körttifoorumi
uskojarukous.fi.
Sinapinsiemenen.net
uskonaskel.foorumi.eu
puimatanner.net
Facebookissa saattaa olla myös näitä ryhmiä ja kannattaa etsiä vaikka hakusanoilla kristityt tai uskovat.
Samoin monissa nettilehdissä on keskustelupalstat, joissa on ehkä enemmän keskustelijoita. Kannattaa käydä vilkaisemassa.
”Kun ei se usko horju eikä minnekään minusta lähde vaikka kuinka joku solvaisi. Mutta pilalle menee hyvä ketju kun siihen tulee provosoivia kirjoittajia sekoittamaan.
”Olisi vain mukava pitää yllä myös kirjallista keskustelua omasta ja toisten uskosta, iloita yhdessä uskon suomasta rauhasta, ilosta ja joskus jopa onnestakin.”
Vähän tällä ajatuksella aikoinaan tulin mm. tälle palstalle – tai oikeastaan se oli ”Kirkko kuulolla” palsta. Se lopetettiin, sillä kenenkään aika ei riittänyt kirkossa (tekivät vapaa ajallaan) sen moderoimiseen.
Ensimmäinen hämmennys sekä tyrmistys oli, kun kimppuuni kävivät toiset uskovat! Luulin että kaikille uskoville olisi yhteistä se, että suhtaudutaan ilolla uskoon, vaan totuus olikin täysin päinvastainen.
Täällä ei siis kannata keskustella kovinkaan henkilökohtaisesti siinä mielessä, että jos ei kestä sitä rääpimistä, ei tämä palsta ole oikea.
Toisaalta on ihan ok, että täällä on todella erilaisia uskovia, edustetaan eri uskontokuntia, eri suuntauksia kristinuskosta ja jopa ateisteja täällä on keskustelemassa. Ikävä kyllä myös trolleja, joiden tarkoitus ei ole edes keskustella vaan ärsyttää kaikin tavoin.- Anonyymi
mummomuori kirjoitti:
”Mikä sitten on oikea keskustelupalsta sellaiselle joka haluaa keskustella uskosta ja johdatuksesta omassa elämään ja saada vertaistukivastauksia juuri siihen. ”
Laitoin jo joitakin keskustelupalstoja, tosin en tarkastanut sitä, millaista kristinuskon suuntausta kukin edustaa.
Körttifoorumi
uskojarukous.fi.
Sinapinsiemenen.net
uskonaskel.foorumi.eu
puimatanner.net
Facebookissa saattaa olla myös näitä ryhmiä ja kannattaa etsiä vaikka hakusanoilla kristityt tai uskovat.
Samoin monissa nettilehdissä on keskustelupalstat, joissa on ehkä enemmän keskustelijoita. Kannattaa käydä vilkaisemassa.
”Kun ei se usko horju eikä minnekään minusta lähde vaikka kuinka joku solvaisi. Mutta pilalle menee hyvä ketju kun siihen tulee provosoivia kirjoittajia sekoittamaan.
”Olisi vain mukava pitää yllä myös kirjallista keskustelua omasta ja toisten uskosta, iloita yhdessä uskon suomasta rauhasta, ilosta ja joskus jopa onnestakin.”
Vähän tällä ajatuksella aikoinaan tulin mm. tälle palstalle – tai oikeastaan se oli ”Kirkko kuulolla” palsta. Se lopetettiin, sillä kenenkään aika ei riittänyt kirkossa (tekivät vapaa ajallaan) sen moderoimiseen.
Ensimmäinen hämmennys sekä tyrmistys oli, kun kimppuuni kävivät toiset uskovat! Luulin että kaikille uskoville olisi yhteistä se, että suhtaudutaan ilolla uskoon, vaan totuus olikin täysin päinvastainen.
Täällä ei siis kannata keskustella kovinkaan henkilökohtaisesti siinä mielessä, että jos ei kestä sitä rääpimistä, ei tämä palsta ole oikea.
Toisaalta on ihan ok, että täällä on todella erilaisia uskovia, edustetaan eri uskontokuntia, eri suuntauksia kristinuskosta ja jopa ateisteja täällä on keskustelemassa. Ikävä kyllä myös trolleja, joiden tarkoitus ei ole edes keskustella vaan ärsyttää kaikin tavoin."Ensimmäinen hämmennys sekä tyrmistys oli, kun kimppuuni kävivät toiset uskovat! Luulin että kaikille uskoville olisi yhteistä se, että suhtaudutaan ilolla uskoon, vaan totuus olikin täysin päinvastainen."
Ongelma on siinä, että sinä eksytät. Olet ottanut tekopyhän nikin mummomuori ja kirjoittelet välilltä täysin Raamatun vastaisia kommentteja. Tottakai sinua saa ojentaa. Nainen vaietkoon seurakunnassa. Taidat olla joku naispappi. Anonyymi kirjoitti:
"Ensimmäinen hämmennys sekä tyrmistys oli, kun kimppuuni kävivät toiset uskovat! Luulin että kaikille uskoville olisi yhteistä se, että suhtaudutaan ilolla uskoon, vaan totuus olikin täysin päinvastainen."
Ongelma on siinä, että sinä eksytät. Olet ottanut tekopyhän nikin mummomuori ja kirjoittelet välilltä täysin Raamatun vastaisia kommentteja. Tottakai sinua saa ojentaa. Nainen vaietkoon seurakunnassa. Taidat olla joku naispappi.”Ongelma on siinä, että sinä eksytät.”
:D Tai sinä teet niin??
Tuo kimppuun käyminen tosin tuli melkein välittömästi, kun vain esitin muutamia kannanottoja.
” Olet ottanut tekopyhän nikin mummomuori ja kirjoittelet välilltä täysin Raamatun vastaisia kommentteja.”
Nikki kyllä kuvaa minua aika hyvin näin mummo ihmisenä. Mutta tutkin Raamattua ja myös niitä eri tulkintoja, mitä siitä tehdään. Monikin joka väittää muodostavansa mielipiteet Raamatun mukaisiksi, ei välttämättä sitten teekään niin. Osalla tuntuu olevan vaikeaa ymmärtää syvällisemmin Raamattua.
Miksi sinussa herättää noin kiivasta vihaisuutta se, ettei kaikki olekaan sinun kanssasi samaa mieltä?
”Tottakai sinua saa ojentaa. Nainen vaietkoon seurakunnassa. Taidat olla joku naispappi.”
Kyse ei ole edes ojentamisesta vaan vihamielisyydestä, panettelusta jne. Kaikenlaisia valheita keksitään ja pyritään saamaan minut luopumaan uskosta.
Tämä EI ole seurakunta vaan yleinen keskustelupalsta ja ei, en ole pappi enkä koskaan sellainen ollutkaan.- Anonyymi
mummomuori kirjoitti:
”Ongelma on siinä, että sinä eksytät.”
:D Tai sinä teet niin??
Tuo kimppuun käyminen tosin tuli melkein välittömästi, kun vain esitin muutamia kannanottoja.
” Olet ottanut tekopyhän nikin mummomuori ja kirjoittelet välilltä täysin Raamatun vastaisia kommentteja.”
Nikki kyllä kuvaa minua aika hyvin näin mummo ihmisenä. Mutta tutkin Raamattua ja myös niitä eri tulkintoja, mitä siitä tehdään. Monikin joka väittää muodostavansa mielipiteet Raamatun mukaisiksi, ei välttämättä sitten teekään niin. Osalla tuntuu olevan vaikeaa ymmärtää syvällisemmin Raamattua.
Miksi sinussa herättää noin kiivasta vihaisuutta se, ettei kaikki olekaan sinun kanssasi samaa mieltä?
”Tottakai sinua saa ojentaa. Nainen vaietkoon seurakunnassa. Taidat olla joku naispappi.”
Kyse ei ole edes ojentamisesta vaan vihamielisyydestä, panettelusta jne. Kaikenlaisia valheita keksitään ja pyritään saamaan minut luopumaan uskosta.
Tämä EI ole seurakunta vaan yleinen keskustelupalsta ja ei, en ole pappi enkä koskaan sellainen ollutkaan.Mummomuori on liian fiksu tälle palstalle.:)
- Anonyymi
12.08.2022 07:13, sitähän juuri yritän sanoa että kunpa tämä palsta olisi meitä varten. Minua kirkko tukee, ja niitä joiden kanssa kirkon piirissä toimin. Meillä on antoisia keskusteluja kokoontumisissamme, lähdemme sieltä ilolla ja moni asia on selvinnyt.
12.08.2022 00:03, en ymmärrä miten mielenterveystermit sopivat tähän mitä yritän kertoa, aivoni ovat selkeät ja ajatukseni tyynet. Kohtaan ja hyväksyn ihmiset sellaisina kuin he ovat. Erilaisia, jos nyt tässä tapauksessa tarkoitetaan ateisteja, tapaan kirjastossa, torilla, kaupassa. Heidän kanssaan keskustelen muusta kuin uskosta, aiheita piisaa. He eivät tule torppaamaan keskusteluja raamattupiiriin vaikka hyvin tietävät että niissä käyn. Heitä ei myöskään sieltä ajeta pois, yksi itseään pakanaksi sanova, ei kirkkoon kuuluva siellä käy. Ei hän vänkää uskoamme vastaan, on mukana ja kuuntelee. Eikä häntä kukaan yritä käännyttää.- Anonyymi
Usein juuri paikallisseurakunnat paremmin tukevatkin kuin tällaiset julkiset keskustelupalstat.
Jotta tällainen luterilaisia tukeva palsta olisi sen pitäisi olla sellainen, että sinne vaaditaan rekisteröinti, ja missä voi keskustella myös suljetuissa huoneissa, mihin ei ateistit ym. huutelivat pääse välihuutoja päästelemään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usein juuri paikallisseurakunnat paremmin tukevatkin kuin tällaiset julkiset keskustelupalstat.
Jotta tällainen luterilaisia tukeva palsta olisi sen pitäisi olla sellainen, että sinne vaaditaan rekisteröinti, ja missä voi keskustella myös suljetuissa huoneissa, mihin ei ateistit ym. huutelivat pääse välihuutoja päästelemään.En hae tukea, vaan keskustelua ja ajatusten jakamista uskosta muiden uskovaisten kanssa. Uskonnollinen palsta olisi vaihteleva lisämauste muuhun toimintaan, jossa olen jo mukana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En hae tukea, vaan keskustelua ja ajatusten jakamista uskosta muiden uskovaisten kanssa. Uskonnollinen palsta olisi vaihteleva lisämauste muuhun toimintaan, jossa olen jo mukana.
No, mistä haluat keskustella?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, mistä haluat keskustella?
Luitko ketjun. Siellä sen olen kertonut. Yksi kirjoitukseni on tässä 11.08.2022 21:57.
Ehkä jonakin päivänä aloitan taas keskustelun uskon vaikutuksesta johonkin arkipäivän tapahtumaan. Ja ehkä kysyn onko muille käynyt vastaavaa. Ne ovat yksittäisiä ja tulevat sattumoisin kohdalle, ei niitä voi etukäteen otsikoida eikä aihetta vielä voi tietää. ”…sitähän juuri yritän sanoa että kunpa tämä palsta olisi meitä varten.”
Tätä palstaa ylläpitää Suomi24 ja sen omistaa City Digital Group. Palsta on kaikille avoin ja vaatii vain rekisteröitymisen jotta voi kommentoida.
Näin ollen kaikilla on pääsy ihan mille tahansa palstalle, joita on kymmeniä.
Jos kaipaat toisenlaista palstaa niin tässä muutamia ehdotuksia:
Körttifoorumi
uskojarukous.fi.
Sinapinsiemenen.net
uskonaskel.foorumi.eu
puimatanner.net
Näyttää olevan vain niin, että monet ennen aika vilkkaat palstat on lopetettu, samoin monilla on käynyt vähiin osallistujien määrä ja ne ovat kuihtuneet täysin.
Facebookissa saattaa olla myös näitä ryhmiä ja kannattaa etsiä vaikka hakusanoilla kristityt tai uskovat.- Anonyymi
mummomuori kirjoitti:
”…sitähän juuri yritän sanoa että kunpa tämä palsta olisi meitä varten.”
Tätä palstaa ylläpitää Suomi24 ja sen omistaa City Digital Group. Palsta on kaikille avoin ja vaatii vain rekisteröitymisen jotta voi kommentoida.
Körttifoorumi
uskojarukous.fi.
Sinapinsiemenen.net
uskonaskel.foorumi.eu
puimatanner.net
Näyttää olevan vain niin, että monet ennen aika vilkkaat palstat on lopetettu, samoin monilla on käynyt vähiin osallistujien määrä ja ne ovat kuihtuneet täysin.
Facebookissa saattaa olla myös näitä ryhmiä ja kannattaa etsiä vaikka hakusanoilla kristityt tai uskovat."uskonaskel.foorumi.eu"
Tämä on Petri Paavola lahkon foorumi, joka on lähes kokonaan kuihtunut. Siellä ei juuri ketään kirjoitele. Foorumia moderoidaan sensuuri mielessä. En suosittele. - Anonyymi
mummomuori kirjoitti:
”…sitähän juuri yritän sanoa että kunpa tämä palsta olisi meitä varten.”
Körttifoorumi
uskojarukous.fi.
Sinapinsiemenen.net
uskonaskel.foorumi.eu
puimatanner.net
Facebookissa saattaa olla myös näitä ryhmiä ja kannattaa etsiä vaikka hakusanoilla kristityt tai uskovat.Ennen kuin lähden näppäilemään sivustoille, niin ovatko palstat luterilaisia. Ei niin ettäkö moittisin muita suuntauksia. Ihan mitä uskon reittiä tahansa voi nähdäkseni päästä taivaan valtakuntaan, mutta en hallitse hyvin raamattua ja kunkin suuntauksen sisältöä niin että voisin keskustella. Jos minä panen jollekin hanttiin, ryhdyn siihen vasta kun tiedän ja ymmärrän mitä väitän. Tuskin jaksan alkaa perehtyä juurta jaksain uskoon. Jumalani ei edellytä sitä.
Facebookiin en ole liittynyt, en tiedä mihin sitä tarvitsisin. Kiitos muuten infosta! Anonyymi kirjoitti:
Ennen kuin lähden näppäilemään sivustoille, niin ovatko palstat luterilaisia. Ei niin ettäkö moittisin muita suuntauksia. Ihan mitä uskon reittiä tahansa voi nähdäkseni päästä taivaan valtakuntaan, mutta en hallitse hyvin raamattua ja kunkin suuntauksen sisältöä niin että voisin keskustella. Jos minä panen jollekin hanttiin, ryhdyn siihen vasta kun tiedän ja ymmärrän mitä väitän. Tuskin jaksan alkaa perehtyä juurta jaksain uskoon. Jumalani ei edellytä sitä.
Facebookiin en ole liittynyt, en tiedä mihin sitä tarvitsisin. Kiitos muuten infosta!”Ennen kuin lähden näppäilemään sivustoille, niin ovatko palstat luterilaisia.”
Suoraan sanottuna en tiedä, mutta se selviää kun niissä käy lukemassa kommentointia.
”Tuskin jaksan alkaa perehtyä juurta jaksain uskoon. Jumalani ei edellytä sitä.”
Mitä joskus vuosia sitten seurailin noita palstoja, niin suurimmassa osassa taidetaan keskittyä juuri Raamattuun. Työlästähän se perehtyminen on, mutta pikkuhiljaa sitä kannattaakin tehdä.
Mutta kukin tavallaan, kuten sanoit. Onnea etsintään!
- Anonyymi
Olet hyvä uskovainen.
- Anonyymi
Kiitos.
Et ole huono vaan hyvä.
Tahdon jakaa tässä keskustelussa, että kaikki mitä kristityt ovat vuosisatoja kirkkoisien toimesta uskoneet on valhetta tai ainakin suurelta osin. Mutta se on oma lukunsa. Kaikki henkimaailma, vallat ja voimat ovat olemassa. Keijujakin on olemassa! Samoin maahisia!
Kristityt ovat vaarassa tippua kadotukseen. Ei ole enää kyse siitä, mikä kirkkokunta on oikeassa vaan kosmisesta taistelusta hyvä vastaan paha.
PUOSKARIT = kristillisiin seurakuntiin jääneet eksyttäjät. He ovat luopuneet rakkauden Herrasta ja eksyttävät minkä ehtivät.
LIHAVAT = kristityt, jotka halveksivat ja tönivät heikkoja, ovat ylpeitä ja ylimielisiä. Tosi moni, joka luulee tietävänsä kaiken. Kristityillä ei ole vuosisatoihin ollut koko totuus käytössä, joten tässä on koetuksen paikka. Parannus on tehtävä ja alettava laihdutuskuurille ja NÖYRRYTTÄVÄ, jos luulee voivansa halveksia toisia.
VÄÄRÄT PROFEETAT = eksyttäjät, jotka vaikuttavat seurakunnissa tuoden totuudenvastaista sanomaa. Heillä on kylmä sanoma, ei lainkaan rakkaudellinen. Voi olla myös rakkaudellinen sanoma mutta sekin on väärä.
VÄÄRIEN PROFEETTOJEN SEURAAJAT: Ne, jotka kuulevat valheita ja mieltyvät niihin. Johonkin muuhun sanomaan kuin Jumalan rakkauden sanomaan.
FARISEUKSET: Heillä on totuudenmuoto, mutta he pieksevät Raamatulla ja laskevat raskaita taakkoja, käskyjä noudattaa ja usein omasta hatusta vedettyjä.
USKONNOLLISUUS: Farisealaisen seurakunnan hedelmä. Uskonnolliset uskovat myöskin valhetta.
VALITUT: Hyvät, Kristukseen turvaavat ihmiset, jotka tekevät uskonsa mukaisia tekoja ja joiden sydämen ajatukset ovat oikeat.
KUN TAJUSIN TÄMÄN, YMMÄRSIN OLEVANI VAARASSA KAIKISSA NIISSÄ SEURAKUNNISSA MISSÄ OLIN KÄYNYT.
Niin se vaan on, että luopumus on nyt käynnissä. Pysykää rakkaudessa ja etsikää totuutta. Älkää jääkö valheisiin tai tuudittautuko johonkin väärään juttuun. Kristus hakee omansa pois, ne hyvät ihmiset, jotka elävät rakkaudelle.
Helvetillä uhkailu on huono merkki, itse kävin tämän kaiken läpi. Olin väärässä kaikesta ja olin niin häiriintynytkin. Pelotti paljon. Ymmärsin nöyrtyä siihen, ettei Jumala ole kertonut kaikkea. Olen onnellinen vain, vaikka koko elämäni tuhlasin valheessa että pääsin sieltä eksytyksen suosta pois. JUMALA ON RAKKAUS. Hän on rakastava Isä, ei mikään kylmä pieksijä niin kuin nämä väärät profeetat KRISTINUSKON SUURET NIMET.
KUN KAIKKI ON VALHETTA.- Anonyymi
Sulla on ihan uusi nikki. 🤣🤣🤣
- Anonyymi
Jos asia olisi noin, niin et tekisi tällaisia aloituksia.:D:D:D
- Anonyymi
Olet aito.
- Anonyymi
...On ne funkkelit ja lipiliitkin tietty, mutta ajattelevat liikaa.
Anonyymi kirjoitti:
...On ne funkkelit ja lipiliitkin tietty, mutta ajattelevat liikaa.
:D Tuohan oli varsin runollista ...
- Anonyymi
Hyvä olet!
Kysyt sitten, oletko huono uskova. No, olet ihan yhtä hyvä tai huono kuin ne, joita nimität ateisteiksi tai vapauden aatteen kannattajiksi.
Mutta jos asiaa tarkastellaan Raamatun valossa, sinulla on vielä paljon kilvoiteltavaa:
Luuk. 6:27 Mutta teille, jotka kuulette, minä sanon: rakastakaa vihollisianne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat,
6:28 siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat.
6:32 Ja jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mitä kiitosta teille siitä tulee? Rakastavathan syntisetkin niitä, jotka heitä rakastavat.
6:33 Ja jos teette hyvää niille, jotka teille hyvää tekevät, mitä kiitosta teille siitä tulee? Niinhän syntisetkin tekevät.
6:35 Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa, toivomatta saavanne mitään takaisin; niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille.
6:36 Olkaa armahtavaiset, niinkuin teidän Isänne on armahtavainen.
6:37 Älkääkä tuomitko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan.- Anonyymi
Kun minua ei kiinnosta ketä ateistit ja liberaalit palvovat tai mitä he minusta ajattelevat?
Ateistit ja liberaalit ovat minulle yhtä tyhjän kanssa. He eivät kiinnosta minua pätkääkään vaikka tyrkyttävätkin omia oppejaan ja ajatuksiaan jopa tällä palstalla.
Minua ei kiinosta esim.amerikan 1800 lahkot(pahoja),Luterilaisuus(nais papit tekivät ),ortodoksit ovat luupin alla,en kirlill venäjän sairasta kannata.
En oikein mitään uskoa ta lahkoa kannata,en halua koska kaikki on niin sairaita.
Et ole hmikään huono uskovainen,olet realisti ja tiedät xxxx.
Minä uskon Rakkauteen,Luojaan ja Krsitukseen!
Mikään lahkon saasta tai uskonto ei vie minulta näitä! - Anonyymi
Olenko huono uskovainen?
Et OLE !
Anna maailman mennä,usko Rakkauteen !
Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä913010Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3001717Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461597IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4031410- 871401
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4031323Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21139Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381077Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun335917Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden263891