Saviruukku jossa rautatanko keskellä bitumilla suojattuna-
liemenä esim etikaa, suolaliousta, mehua, jne- tuottiva t sähköä
Bagdadin patterit- noin yli 10 000 vuotta vanhoja sähköpattereita
15
299
Vastaukset
- Anonyymi
eli ei kommenttia-
koko maailma meluaa energiasta- ja tässä on ratkaisu koko maailman sähkö-ongelmaan-
joten miksi hiljaisuus??? - Anonyymi
Asiasta ensin kertoi Muinaiset avaruusolennot- ancient aliens/ history channel
- Anonyymi
Olikohan valmistaja leima? Sen kiinalaisen?
- Anonyymi
eei
- Anonyymi
oleellista on että tietoa ei kerrota kaikkialle maailmaan.
vaan valtamediat myy sähköautoja ja ilmastonmuutosta jne.-
eikä kerro totuuksia maailmasta.
siksi salaliitto-sivustot on suosittuja koska melki jokasella sivulla kerotaan monia tietoja ihan jokapäiväsistä asioista jotka massamediat-valtamediat on salanneet jo 100 vuotta. - Anonyymi
Tyhmiä kun eivät käyttäneet suolaa. Suomestakin löydettiin tuhansia vuosia vanhoja piirustuksia kunnes joku tunnusti pilan.
- Anonyymi
Niin, pitihän ne sähköhammasharjat jollakin tavalla tuolloinkin saada toimimaan.
- Anonyymi
Eikö jokainen ole fysiikan tunnilla iskenyt sitruunaan magnesium ja kuparitikun ja todennut että lamppu syttyy - tai ainakin vähän hehkuu? Kun happoon iskee kaksi eri metallia (jännitesarjassa mielellään kaukana toisistaan olevat metallit), niin syntyy jännite. Mg ja Cu ovat parempi pari kuin Bagdadin pariston Cu Fe, koska jännitesarja:
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Metallien_sähkökemiallinen_jännitesarja
Ja ns. Bagdadin paristo on n. 2200 vuotta vanha eikä 10.000 vuotta ja sitä on todennäköisesti käytetty hopean kultaukseen (elektrolyysiin) -jos se ylipäätään on ollut paristo eikä vain joku outo säilytysastia.
Bagdadin paristosta on sähköauton voimanlähteeksi yhtä vähän kuin sitruunoistasta joihin tökitään metallisia nauloja.- Anonyymi
En olefyssan tunnilla ikinä kuullutkaan mistään magnesiumtikusta. Teillä oli parempi opettaja kuin meillä! Jonkinlainen jännite syntyy kun tuikkaa kaksi metallipiikkiä vaikka perunaan.
- Anonyymi
Ihmiskuntakaan ei ole kuin 6-000 v. vanha,
- Anonyymi
Jos 2200 vuotta sitten osasivat ehdä tuon batterin niin häpeä että sinä et nykyaikana osaa tehdä parempia sähkölähteitä kaiken nykytekniikan avulla.
- Anonyymi
Tilasin nuita sidrunoita sata kilua ja tungintsin naapurin teslan tankkiin. Hyvin tuo pelaa, ei savuta ollenkaan, mutta hapanta on meno.
- Anonyymi
Nuo on ehkä tarkoitettu papyrusten säilyttämiseen.
- Anonyymi
Muinaisessa Babylonissa kunnianhimoiset ilmastotavoitteet. Hiilivapaa sähkö tehtiin saviruukussa uusiutuvilla luonnonvaroilla.
- Anonyymi
Niillä saapi satisfyierit hyvin pörräämään, joten laittakaa tenusta tilaus vetämään. Emannuus tyytyväisenä ulisee pehkuissa ja pääsette piliKille.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363462Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162873Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102124IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121206Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006