Niin että ne jotka ovat työkykyisiä, velvotettaisiin työhön, ja ne jotka eivät pääsisivät normaalisti olla eläkkeelle.
Turhan hyvä työkykyisiä ihmisiä on vapaalla kun olisivat tärkeitä työmarkkinoilla. Moni tarvitsee heitä.
Pulman tuo vain se työläkemaksu, miten sen kanssa menetellään,, se on sitten mietittävä, turha maksaa jos ei pääse eläkkeeelle, mutta miten taataan että jotka jouvuv at eläkkeelle saavat sitten eläkkeen.
Viksummat miettii sitten sitä.
Itse olen työkykyinen, ja aion olla työssä yli eläkeiän, vaikka puolipäiväisesti tai tarvittaessa. Eläke koittaa joulukuun 1 päivä.
Minusta tuo pitisi kirjata lakiin, että täysin ja sittain työkykyiset töihin, eikä lorvimaan.
Minusta eläkkeellä olo pitäisi poistaa
57
126
Vastaukset
- Anonyymi
ja ylisuuret eläkkeet tulisi leikata.
max eläkkeet ja max palkat.
Tällöin töitäkin riittäisi useammalle...- Anonyymi
Totta, yritysjohtajilta riittää leikattavaa. Sairaseläkeläisiäkin on paljon, jotka kyllä kykenevät tekemään jotain. Pyörätuolissakin istuvia ihmisiä on työelämässä,, liikuntavammaisia, aina löytyy jotian mitä pystyy tekemään.
Seohän on kunoutusta ja liikuntaa kun ei jää kotiin lorvimaan. Jokainen työkykynsä ja jaksamisen mukaan. - Anonyymi
Samaa mieltä, mutta kun suurituloiset ovat päättämässä, niin eiväthän he suurista tuloista leikkaa...
- Anonyymi
Mene toki töihin jos haluat. Mutta älä velvoita muita työntekoon ansaitulta eläkkeeltä.
- Anonyymi
Luitko alotuksen? Se ei ollu syyllistämistä. Se oli ihmisen parhaaksi, etteivät jäisi kotiin möllöttämään laiskana, kuntoutusta ja liikuntaa jota ihminen tarvii. Turha siellä eläkkellä on möllöttää kaljatölkki kädessä tai maaten sohvalla. Eläke-ikäiset ovat viisaita työssään, mitä ovat tehneet, turha sitä taitoa on pois heittää.
Jo maksanut eläkkeen saisivat työssä ollessa sitten palkan päälle tai osapäivärahana. Ja osa siitä jäisi sitten eläkeyhtiöön jos kunto pettäisi ja joutuisi jäämään kotiin.
Näitä asioita on hyvä miettiä, ja toivottagvasti eduskunta alkaa tätä harkitsemaan, voisi laitaa viestiä sinnepäin sosiaaliministerille. Hyvä idea. - Anonyymi
Luitko alotuksen? Se ei ollu syyllistämistä. Se oli ihmisen parhaaksi, etteivät jäisi kotiin möllöttämään laiskana, kuntoutusta ja liikuntaa jota ihminen tarvii. Turha siellä eläkkellä on möllöttää kaljatölkki kädessä tai maaten sohvalla. Eläke-ikäiset ovat viisaita työssään, mitä ovat tehneet, turha sitä taitoa on pois heittää.
Jo maksanut eläkkeen saisivat työssä ollessa sitten palkan päälle tai osapäivärahana. Ja osa siitä jäisi sitten eläkeyhtiöön jos kunto pettäisi ja joutuisi jäämään kotiin.
Näitä asioita on hyvä miettiä, ja toivottagvasti eduskunta alkaa tätä harkitsemaan, voisi laitaa viestiä sinnepäin sosiaaliministerille. Hyvä idea.
- Anonyymi
Äly tyrkytä tapojasi muille
- Anonyymi
Ei tuo ollut tyrkyttämistä, vaan ehdotus! Ja hyvä sellainen. Kukin vointisa mukaan, lääkäri päättää. Testien kautta näkee, kuka on työkyvytön ja kuka kyvyllinen,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuo ollut tyrkyttämistä, vaan ehdotus! Ja hyvä sellainen. Kukin vointisa mukaan, lääkäri päättää. Testien kautta näkee, kuka on työkyvytön ja kuka kyvyllinen,
Ja höpöt, pitäisikö lääkärien alkaa testaamaan eläkeläisiä. Älä hulluja puhu.
- Anonyymi
Yritäpä ensin poistaa ikäsyrjintä ja löytää työnantajia, jotka ottaisivat yli 65-vuotiaita töihin. Lisäksi nuorille ei aukeaisi mahdollisuuksia, jos kaikki painavat hautaan asti orjina.
- Anonyymi
Aloittajan oleminen pitäisi poistaa
- Anonyymi
Eli sinä haluat vaan möllöttää, vaikka mahdollinen osaamisesi olisi arvokasta muille??? Puolipäivätyö, helpotettu työviikko ja siitä palkkaa ja jo maksettua eläkettä... ei kelpaa??? Ennemmin kuihdut vammoihisi kun kuntoutat itsesi? Möllöttäminenhän on kivaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sinä haluat vaan möllöttää, vaikka mahdollinen osaamisesi olisi arvokasta muille??? Puolipäivätyö, helpotettu työviikko ja siitä palkkaa ja jo maksettua eläkettä... ei kelpaa??? Ennemmin kuihdut vammoihisi kun kuntoutat itsesi? Möllöttäminenhän on kivaa.
Inhottavaa puuttua toisten elämän tapaan.
- Anonyymi
Nuorisotyöttömyyden torjuntaa. Lopetin viimeisessä työpaikassani oma-aloitteisesti 52 vuotisena. Sen jälkeen tein määräaikaisen pätkän pk-alueella jossa lopetin vuoden jälkeen. Koska oli hirveä huoli nuorten työttömyydestä niin luovutin sovinnolla työpaikkani nuorelle, vastaavan koulutuksen saaneelle perheelliselle hepulle.
Minun tilalleni oli pakko palkata seuraaja.
Olin hoitanut asiani siten, että olisin tullut toimeen ilman mitään eläkettä kun sen aika koitti. Ensin erimittaisin pätkin silloiset 500 päivää. Sitten työttömyyseläkkeen kautta normaalille eläkkeelle.
Ps. Ilman mitään haettuja tukia tai avustuksia. Vaimoni joutui marketin kassalta
sairaseläkkeelle samoihin aikoihin.
Tapahtui 22 vuotta sitten.
Hyvin monessa EU-maassa on eläkekatto. Esimerkkivaltiossamme Ruotsissa se oli jokunen vuosi sitten muistaakseni noin 3500€.
Kihot joilla on nyt tolkuttoman suuret eläkkeet eivät oikeastaan tarvitse niitä koska heidän ruhtinaallisista ansioistaan on väkisinkin jäänyt varaa loppuvuosille. Takuueläkekin on liioittelua mutta menköön.
Nyt, nämä tulossa olevat eläkkeiden %-korotukset ovat ahterista. Eläkkeiden alapäässä pitäisi olla joku kiinteä €-summa ja vasta sen sen rajan yläpuolelle prosentteja. Olisi hyvä alku oikeudenmukaisempaan suuntaan.- Anonyymi
Minulle sopii eläkekatto, jonka jälkeen eläkemaksutkin poistuvat ja saisin saman rahan suoraan itselleni. Tämä puoli unohtuu usein, kun nillitetään eläkkeistä. Muistakaa, että kovapalkkaiset ovat maksaneet eläkkeensä eläkemaksuina ja jos eläkekatto tulee, niin eläkemaksut muuttuvat.
Eihän Ryhäset tämmöisiä asioita ymmärrä ja mieti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle sopii eläkekatto, jonka jälkeen eläkemaksutkin poistuvat ja saisin saman rahan suoraan itselleni. Tämä puoli unohtuu usein, kun nillitetään eläkkeistä. Muistakaa, että kovapalkkaiset ovat maksaneet eläkkeensä eläkemaksuina ja jos eläkekatto tulee, niin eläkemaksut muuttuvat.
Eihän Ryhäset tämmöisiä asioita ymmärrä ja mieti.Ei muuten unohtunut mikään puoli! Älä halveksi kanssaihmisiäsi pelkkien epäluulojen perusteella omassa erinomaisuudessasi kylpien!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän Ryhäset tämmöisiä asioita ymmärrä ja mieti.Pystytkö käsittämään että maksamasi eläkemaksut kattavat vain osan eläkkeeestäsi. Lopun maksavat työssä käyvät. Eli toisten rahoilla elostelet saatanan pummi. Kaikki eläkeläiset elää osittain toisten rahoilla. Kun saisivatkin vain sen eläkkeen jonka kerryttivät mutta ei. Ovat työ ikäisten lompakolla.
- Anonyymi
Kyllä eläkkeelle pitää päästä periaatteessa jokaisen. Sitten pääsee nauttimaan todella kituliaasta elämästä, raha ei riitä mihinkään ylimääräiseen. Itse olin töissä 17 - 65 v. eli 48 v. ja kaksi työnantajaa. Silti eläke on tosi huono, koska jouduin kahden eläkejärjestelmän väliinputoajaksi, kertymä prosentit Sipilän toimesta pudotettiin alas ja esim. vuotta vanhemmat saivat paremman eläkkeen, vaikka jäivät jo pari vuotta aiemmin eläkkeelle. Jos olisi ollut töissä 68 vuotiaaksi, niin työympäristö olisi kyllä pitänyt huolen siitä, että olet jo eläkeikäinen, että mitäs täällä vielä olet, selvää ikärasismia.
- Anonyymi
Vaikka alle 23 v. tehdyistä tölistä ei saanut mitään eläkettä, niin silti ehti 35
vuoden aikana kerätä kohtuullisen eläkkeen , millä pärjää mukavasti.
Tuollakin rupeamalla sai jo sen 60 %:n kerymän , mikä ihmiselle riittää.
Nykysäännösten mukaan siihen 60 %:iin tarvitaan jo 40 vuoden työura. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka alle 23 v. tehdyistä tölistä ei saanut mitään eläkettä, niin silti ehti 35
vuoden aikana kerätä kohtuullisen eläkkeen , millä pärjää mukavasti.
Tuollakin rupeamalla sai jo sen 60 %:n kerymän , mikä ihmiselle riittää.
Nykysäännösten mukaan siihen 60 %:iin tarvitaan jo 40 vuoden työura.Tein ensimmäisen täyden 3kk kesäloman vierasta työtä 14v ikäisenä.
Sen jälkeen kaikki kesälomat ja muutama joululoma töissä.
Osan töistä, kuten portsarihommat, tein "pimeinä".
Osan vuosista olin Ruotsissa. Kruunuassistentti yritti velkoa niiden aikojen veroja. Tein osan töistä maksamatta veroennakkoa.
Opiskeluvuodet katkoivat siten, että vasta 27v iästä alkaen alkoi kertymään eläkettä.
Silloin pidin ensimmäisen, palkallisen kesälomani, 2 viikkoa.
Eläkekertymää ajatellen löin pensselit santaan 52 vuotisena.
25:n vuoden kertymä taitaa tarkoittaa 37,5%:n eläkettä.
Loppuvuosina, vaihtaessani työnantajaa, otin aina laskelman eläkekertymästä.
Eläkettäni pienentää vielä sekin, että laskennassa ovat mukana alku- ja loppupään pienet palkat. Välivuosina sain palkkaakin.
40v iän tietämissä aloin valmistelemaan "eläköitymistäni".
En joutunut vaan hakeuduin"eläkkeelle" ja lopulta oikealle eläkkeelle.
Valmisteluihin kuuluivat mm. asuntomuodon muutos ok:sta keskustan kerrostaloon.
Kakkosasunnon hankinta eteläsavolaisen kaupungin keskustasta, rannasta sekä asunto vastaavalta paikalta Espanjasta, 100000:n asukkaan kaupungista.
- Anonyymi
oletan kuitenkin, ettei työnantajat ihan "ensimmäisenä" palkkais ikäihmisiä,
siis "suomeks sanottuna" > vanhuksia,- Anonyymi
Minkä vuoksi viedä nuorempien työpaikat.
- Anonyymi
Eikä pitkä aikais työtöntä
- Anonyymi
Se on vaan oletusta, kun ei haluta mennä töihin. Kun yksi sanoo ettei pääse töihin kaikki peesaa jotka ei halua tehdä töitä.
Työ pitää virkeenä, näkee ihmisiä, tutustuu uusiin, ja vanhukseia ei rasiteta töissä, ne on asiantuntijoita, opettavat muita, ja tekevät lyhyttä päivää. Ihan kuin käviisi harrasuksissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on vaan oletusta, kun ei haluta mennä töihin. Kun yksi sanoo ettei pääse töihin kaikki peesaa jotka ei halua tehdä töitä.
Työ pitää virkeenä, näkee ihmisiä, tutustuu uusiin, ja vanhukseia ei rasiteta töissä, ne on asiantuntijoita, opettavat muita, ja tekevät lyhyttä päivää. Ihan kuin käviisi harrasuksissa.Kuule harrastele sinä vaan eläkeiässä.
- Anonyymi
Sinun täytyy jo nyt keskustella työnantajasi kanssa saatko jatkaa muutaman vuoden lisää työpaikassasi. Älä jätä sitä asiaa viimeiselle viikolle. Pettyä ei kannata jos vastaus työnantajaltasi on kielteinen.
Terveenä eläkeläisenä on aivan mahtavaa viettää eläkepäiviä. Tekemisestä ei ole puutetta. Itsestä on kiinni jos jää kotiin pämppäämään vai jatkaako yhteiskunnassa aktiivisena. - Anonyymi
Eihän tästä riidella sovi, se joka ei halua olla töissä eläkkeellä, voi mennä töihin ja saada lisää rahaa ja terveempää elämää, ja joka haluaa olla kotona, niin nostakoot kelan tt etuja sitten. Ihan oma valinta, mutta eläkkeitä ei makseta kuin täysin sellaisille, jotka ei kykene töihin. Ne oilisi oikeutettu oleen kotona.
Jokainen mielensä mukaan. Harrastaa tai tekee työtä loppuun asti. Laakereille on turha jäädä lepäämään. tai tyhmää. Tai sit alkaa ryyppää. Lorvailu ja sohvailu nonstop on kuoleman alku.
- Anonyymi
Se ei ole sinulta pois minkälaisia eläkepäiviä itse kukin viettää.
- Anonyymi
Kunhan ensin saat kaikkilorvehtivat verorahojamme tuhlaavat matut työhön, niin ala sitten ehdottelemaan ansaitulta eläkkeeltä työhön menoa. Itse saat olla puolestani työssä vaikka hautaasi asti, mutta minä aion olla ansaitusti vapaaherrana tekemään mitä haluan.
- Anonyymi
Nykysin on tavanomaista että moni jatka työtä, tai etsii eläkeviran jotain muuta kun on tehnyt. Eläköityminen on jo vanhanaikasta, ennen 55 ja sen alle olivat eläkeiässä. Nyt se on noussut jo 10 vuodella, ja aina vaan ihmiset ovat parempikuntoisia. Mikän ei estä tekemästä työtä, on moini jtotka vielä 90 v on töissä Salumin ja kunigatar elisabet... no ne on keulakuvia, ei sen kummempaa, mutta moni jaksaa tehdä monnia, se heille suotakoot ja kannustakkaamme kaikkia!
- Anonyymi
Kannattaa olla työssä siihen asti ,että kupsahtaa siihen (korvaamaton olen) harhaan. Näin jäisi monelta nuoremmalta työpaikka saamatta, sekö tavoite. Aika paha.
- Anonyymi
Osaisiko kukaan edes oottaa eläkettä ellei joku olisi joksus sitä keksinyt? Ei. Ihminen on outo eläin, se menee massan mukaan. Pitäisi mennä oman mielensä ja kkynsä mukaan.
Minäkin aattelin aiemmin että kumpa se eläkeikä tulisi nopsaan olisi iahaa olla vaan.
Nyt eläkeiän kynnyksellä, en millään tahdo jäädä eläkkeelle, enkä jää. olen hyvässä kunossa, ja varmasti rupsahtaisin jos kotia jäisin.
Aion olla työssä niinkauan kun se on mielekästä ja jaksan. ja huvittaa. Sillon voin päättää vaikka heti että ään kotiin kun ei enää huvita.- Anonyymi
Päätä nyt kuitenkin teetkö töitä vai oletko eläkkeellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei sitä niin vaan päätetä ITSE, -paitsi jos on yksityisyrittäjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh... olen jo päätökseni tehnyt, mutta mitä se sulle kuuluu???
Jos yhtään helpottaa ja kadehdittaa, niin olen töissä yli eläkeiän. Saitko mielen rauhan? - Anonyymi
Kaiken sortin kokemuksia.
Olin viimeiset työvuoteni ( 50v ikään ) erilaisissa projektitehtävissä eri puolella eteläistä ja itäistä Suomea. Viikot työpaikkakunnilla ja viikonloput kotona.
Eineskeittiöiden työpaikoille toimittamat lounasmuonat olivat rasvaisia, suolaisia ja mauttomia.
Työpaineiden vuoksi kuitenkin söin niitä.
Koska työni luonne ei tuntenut työaikaa niin toimeksianto paikassa meni enemmän kuin duunarien työaika ja materiaalin analysointi tapahtui iltaisin asunnolla.
Minkään sortin liikunta ei sopinut kuvaan lainkaan ja ajettuani kotiin viikon lopuiksi, kuntoilu ei käynyt mielessäkään.
Seurauksena ylimääräisiä, löysiä kiloja, verenpaineet jotka olivat lääkityksestä huolimatta ylhäällä ja korkea kolestroli.
Lopetettuani puutteen torjunnan aloitin intensiivisen lihaskunnon hoitamisen jonka toteutin aerobista kuntoa kohentavalla syketasolla. Puolessa vuodessa voin luopua lääkkeistä ja lukemat olivat paremmat kuin olivat olleet lääkittyinä.
Täytän ensi vuotena 80v. Fyysinen kuntoni on parempi kuin viimeisinä työvuosina mutta lähimuisti oikkuilee ja näkö on heikentynyt. Toisen silmän verkkokalvon tarkan näön piste on puhjennut eli näkökentässä on musta läntti siinä missä pitäisi nähdä parhaiten.
Toisen silmän lasiainen alkaa paikoitellen samentua joten hyväkuntoinen vanhus rappeutuu tärkeämmistä paikoista.
Eli pois puutteen torjunnasta mahdollisimman varhain niin elää hyväkuntoisena pitempään.
On vaan outoa, etten ole nähnyt työttömiä kuntoilemassa muualla kuin pubien terasseilla. Lienevät talvisin sisätiloissa? Luulisin.
- Anonyymi
Itse jäin eläkkeelle vasta 50-vuotiaana. EN päivääkään liian aikaisin täytyy sanoa. Olisi pitänyt eläköityä jo vuosia sitten.
- Anonyymi
Möllöttää voi ja mennä huonoon kuntoon. Surku... laiskoja on maailma täynnä. Toivottavsti sinut hoitokodissa huolta pidetään, kun olet vaipoissa ja liikuntkyvytön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Möllöttää voi ja mennä huonoon kuntoon. Surku... laiskoja on maailma täynnä. Toivottavsti sinut hoitokodissa huolta pidetään, kun olet vaipoissa ja liikuntkyvytön.
Taas näitä katkerien kommentteja. Jos sinä olet jo nyt vaipoissa ja liikuntakyvytön, kun olet työelämässä orjaillut pienellä palkalla, niin viimeisiä on ne jotka tajuaa höllätä silloin kun OMA ITSENSÄ NIIN SANOO, eikä sillon kun päättäjät sanoo ja käskee! Ole sinä 99 v työelämässä ihan rauhassa, mutta ne jotka haluu vielä vanhanakin olla omatoimisia ja asua kotona, nauttia elämästä, niin se ei ole sinulta pois eikä sinun asia. Kateellinen voit olla, mutta siihen se sitten jääkin.
- Anonyymi
Galjan juominen on giwempaaaaaa
- Anonyymi
<<Itse olen työkykyinen, ja aion olla työssä yli eläkeiän, vaikka puolipäiväisesti tai tarvittaessa. >>
Oletko koskaan ajatellut mikä saa sinut ajattelemaan näin, että haluat olla orjuudessa vapauden sijaan? Olen kuullut, että kun ihmiset on ollut töissä vuosikausia, se voi aiheuttaa aivovammoja jonka vuoksi heillä on vaikea enää elää vapaudessa koska ne ei edes tiedä mitä ne tekisi. Sama ilmiö tapahtuu vankiloissa, että kun vangit on ollut vankilassa vuosikausia, heillä on vaikea enää elää vapaata elämää vankilan ulkopuolella.- Anonyymi
Ei ole orjuuttta jositse vapaaehtiisesti tekee työtä tai palkatonta hyväntekeväisyyttä, Pakkotyö pienellä palkalla tai palkatta on orjailua.
MOneet snoo että työ pitää aivot virkeinä ja liikuntaelimet kunnossa ja pysyy terveenä. Monet täälläkin huutaa että kotona olijat on luusereita. Siitä en todellkaan vlitä, teen itseni takia asioita, jos jaksan ja jos en, en tee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole orjuuttta jositse vapaaehtiisesti tekee työtä tai palkatonta hyväntekeväisyyttä, Pakkotyö pienellä palkalla tai palkatta on orjailua.
MOneet snoo että työ pitää aivot virkeinä ja liikuntaelimet kunnossa ja pysyy terveenä. Monet täälläkin huutaa että kotona olijat on luusereita. Siitä en todellkaan vlitä, teen itseni takia asioita, jos jaksan ja jos en, en tee.On hyvä jäädä eläkkeelle hyvissä ajoin, jos talouden kriteerit sen vain sallii.
Ei kuitenkaan pidä jäädä lorvimaan vaan tasaista liikettä ylläpitäen ja
lihaskuntoa vaalien pitää jotakin kevyttä puuhastella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On hyvä jäädä eläkkeelle hyvissä ajoin, jos talouden kriteerit sen vain sallii.
Ei kuitenkaan pidä jäädä lorvimaan vaan tasaista liikettä ylläpitäen ja
lihaskuntoa vaalien pitää jotakin kevyttä puuhastella.Pehmeä lasku. 52v iästä alkaen valmistautuminen eläkkeelle pätkätöitä tehden. Lyhentäen työpätkiä ja pidentäen työttömyysjaksoja.
57v ikäisenä pensselit santaan ja hallitun, päivittäisen juopottelun aloittaminen.
59v 11kk ikäisenä elintavan muutos terveellisemmäksi ja kuntoilupainotteiseksi.
Matkustelua korona-ajan alkuun saakka.
Kaikki toimii ensi vuotena 80v täyttävällä vanhalla ukolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pehmeä lasku. 52v iästä alkaen valmistautuminen eläkkeelle pätkätöitä tehden. Lyhentäen työpätkiä ja pidentäen työttömyysjaksoja.
57v ikäisenä pensselit santaan ja hallitun, päivittäisen juopottelun aloittaminen.
59v 11kk ikäisenä elintavan muutos terveellisemmäksi ja kuntoilupainotteiseksi.
Matkustelua korona-ajan alkuun saakka.
Kaikki toimii ensi vuotena 80v täyttävällä vanhalla ukolla.Minä en ole paljon orajillut. Hoidin kaikki lapset kouluikään asti....siinä meni noin 20 v kunnes viimeinen lapsi oli koulussa, sitten olin puolipäivätöissä 5 kk, jä jäin laman myötä kotiin, Siinä meni muutamat vuodet ja tuli lapsenlapsia, nyt hoitelen niitä ja jäin kotiin.. ja kohta tulee eläke ikä vastaan, ja jäänkotiin. Mua on tarvittu kotona niin paljon ettei ehdi muualle mennä, eihän siitä nykysien edes palkkaakaan makseta.
- Anonyymi
Eläke on muinaisjäänne, kun ihmiset olivat heikkokuntoisia jo 40 v iässä. Vanhuksia oltiin jo 50 v. Eläkeikä oli silloin noin 52 v.
Nykysin eläkeikä nousee 3 kk joka vuosi ja ne jotka on syntyneet v.1962-64 pääsevät 65 v ja ja -63 syntyneet jne... heheee...
Onneksi olen ollut terveenä työttömänä olon aikana joten jaksan olla töissä eläkkeelläkin... ja aion olla, silloin voi itse päättää kuin paljon on ja koska ja mitä tekee. - Anonyymi
Suurin osa on kuollut jo 65-vuotiaina, joten kandee jäädä eläkkeelle jo hyvissä ajoin tai ainakin ennen kuin on ihan raihnainen paska.
- Anonyymi
Työ sairastuttaa, sehän on selvä. Ei työtä jaksa kukaan. Työttömänä olet aina terve.
- Anonyymi
Minkä ikäinen olet aloitteen tekijä.Oletettavasti et eläkeikäinen?Jos ihminen on omalla työllään kerännyt eläkkeensä.Eläke ei tule kela. Va eläkelaitokset,niin pidä suu supussa. Omia rahojaan nostavat työ-eläkellä olessa. Lue vähän työelkeistä.Miten ihminen ne kerää työtä tehdessä?Suomessa on työtöminä tervettä kansaa joille TE-toimisto ei pysty järjestämään työtä: Kun sitä ei ole tarjota. Joten laissa pitäisi poistaa:NE JOTKA OVAT TYÖ-ELÄKELLÄ POIS TYÖPAIKOILTA.TYÖTÖMÄTT NUORET OTETAVA HEIDÄN TILALLE TÖIHIN.Moni joka on työstä eläkkellä,eläke ikäisiä. TEKEVÄT TYÖTÄ KUN EI MUUTA ELÄMÄÄ KUIN TYÖNTEKO.Opettelisivat elämään,eikä sitä vievät nuorilta työpaikat!Kukaan ihminen kun ei ole korvaamaton!
- Anonyymi
"Joille TE-toimisto ei pysty järjestämään työtä"?!
Tuohan on merkki omasta passiivisuudesta. Kaikki pitäisi tarjoilla valmiina!
Kymmenien vuosien aika työkkäri ei järjestänyt minulle yhtään työpaikkaa eikä edes osoitusta näyttäytymiseen yhteenkään ehdokaspaikkaan.
Enne lopettamista viimeisessä vakituisessa työssä 52 vuotisena,oli ollut työttömänä pisimillään vajaa kaksi viikkoa.
Mainitsemani viimeinen työpaikkani oli metallialan PK-yrityksessä ja tehtävääni oli pakko palkata seuraaja. Ko. työhön tuli vastaavan koulutuksen saanut nuori, perheellinen heppu joka oli hätäpäissään ajanut taksia koulutusta vastaavan työn puutteessa.
Olimme vaimoni kanssa valmistelleet jo yli 10 vuotta tätä vetäytymistä joten ansiosidonnaisten jälkeen olemme eläneet omillamme ilman haettavia tukia ja avustuksia.
Nyt jo pitkään vajaista työvuosista johtuvalla, pienellä eläkkeellä.
Havaintojeni mukaan virastot ovat pahimpia muumiopesiä.
Kehityksestä jälkeen jääneet muumiot istuvat jakkaroiden vajaatehoisina täytteinä nuorempien tukkona!!!!!!!!!!!!!! - Anonyymi
.Ei kukaan vie kenenkään työpaikkoja, sitä on tuha pelätä. Jokainen hakee töitä ihan mistä itse haluaa ja mikä on oma ala. Ei hän ajattele ett haempa tuota ettei tuo toinen hakija sitä saa, tai viempä piruuttain sun työpaikan.
Ei kukaan vie mitään. Työnantajakin valitsee sen, joka on hänelle sopiva, ei siksi että veisi sen pois toiselta. Hullu ajatus.
Jos eläkeläinen haluaa olla vaikka puolipäivätöissä, niin miten se on kjeltään pois? Hän elää kuitenkin omaa elämää, eikä ole töissä kenenkään kiusaksi.
Tekosyitä sille, ettei halua tehd töitä, voi aina keksiä, vaikka sen että joku vie sun työpaikan!!!!! heh... Ethän sinä kaupassakaan valita varmaan sitä, että toi vei mun kyljykset, viimeisen paketin, vaikka olisin itse ottanut sen!!!!!
Jokaisella on oikeus tehdä työtä, miettimällä sitä että vie joltain sen!!!! Erittäin typerää ajattelua.
- Anonyymi
Sehän on tiedossa että ei ne eläkkeensajaat tästä eläkkeestä hyödy, eläkkeet on pedattu eläkeyhtiöille. Eläkemaksauvaraa on valtavasti, eläkemaksuvaraa on suuriin eläkkeisiin, mutta niitä ei makseta jotta eläkeyhtiöt tienaa ja sijoittaa niitä. Eläkkeet menee veroparatiiseihin sijoutukseen ja eläkeläisiselle maksettaan ihan pientä koska "varaa ei ole". Kyllä on.
Eläkeem maksajat kitkuttelee käyhyydessä kun heidän eläkkeensä on sijoutusyhtiöissä. Eläkepomot on erittäin varakkaita, miljonäärejä.
Eläke on kusetusta, saat vaan sen verran että just ja just elät.
Myös vanhusten hoitolaitokset on kusetusta. Kaikki rahat menee siihen hoitolaitokseen, missä ei ole sulle yhtään mitään. Mitä enepi sulla on varoja sen enempi maksat tyhjästä.
Onneksi on kela, kela auttaa vanhuksia ja sairaita ja työttömiä. Palkat on huomattavsti pienemmät, joten paremmin elät kun olet kelan asiakas.- Anonyymi
Joko on perustettu yhdistys: Kelan elätit r.y. ?
- Anonyymi
hahahahahaahah
- Anonyymi
Työläke, takuueläke, kansaneläke, asumistuki, tt tuki.... joka puletla tulee rahaa, kylä selvii eläkeläinen. Lisksi kuokeminen on halvempaa, eläkelkoritlla bussitt, junat on helvempia, moniin teatteriehin ym tilaisuuksiin päsee elkeläiskortilla... uimaan vaan elkealennuksella tai tennistäpelaan... tai töihin... pari päivää viikossa, niin rahaa tulee ja pysyy kunnossa.
- Anonyymi
Jo yhden ihmisen työeläkkeellä pärjää sellainen joka ei juopottele eikä tupakoi.
Mutta jos perheessä on kaksi sellaista niin he suorastaan porskuttavat .
Eläkeläispariskunnalla on käytössä rahaa enemmän kuin sellaisella yhdellä
työssä käyvällä tavallisella ihmisellä . Lainatkin on maksettu jo vuosia sitten.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti39141042Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s1199584Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos316240Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta
Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös224998Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi623945Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta543839Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D783478- 403037
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul192488Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!212338