Olenko mä vaan tyhmä?

Anonyymi

En tiedä mistä aloittaa tai miten nyt ilmaisen itseäni, mut jatkuvasti tuntuu että mä oon vähemmän kuin muut tai että olen vain yksinkertaisesti muita vähemmän älykäs.
Mä en ikinä menestynyt koulussa, tulin helposti kiusatuks, monesti sen takia että mun sosiaaliset taidot on tosi surkeet. Toki mun sosiaalisiin taitoihin luultavasti vaikuttaa todella vahvasti varhaislapsuus(asuin sijaisperheis ja laitoksissa, en ikinä nähnyt oikein ketään, ikinä en saanut vuorovaikutusta muiden ihmisten kanssa).
Mua on aina väheksytty ja haukuttu tyhmäksi, minkä ymmärrän osittain, en välttämättä ole aina nopein ihminen järjenjuoksultani mulla on tosi huono muisti.
Kaveri suhteissa mulla on ollut tosi vaikeaa, nykyään mul on vaan 2-4 kaveria, enempää ei oikein ole.
Parisuhteissa on myöskin ollut mulla huonoa menestystä, oon aina ollut liian vähän tai ollut liikaa. Tai sitten yksinkertaisesti olen ollut väärän ihmisen kanssa väärään aikaan.
Puhun tosi paljon ja oon luonteeltani tosi vilkas (mulla on ADHD, tosi vaikee keskittyä mihinkään). Mutta päässä mulla vasta onkin ajatuksia paljon. Ja tosi paljon. Mietin todella paljon miksi jotkin asiat ovat niinkuin ovat, epäilen tosi paljon pitääkö asiat kuinka paikkaansa ja olen hyvin varovainen informaation suhteen mitä kerään. Varsinkin mitä tulee mediaan ja uutisointiin. Tai näin ainakin uskon olevani.
Tosi usein myös mietin miksi esim menen halujeni perässä välillä, miksi tilasin tuon hampurilaisen vaikka se ei ole välttämättä paras mahdollinen ateria, miksi join taas viinaa niin vitusti ja miksi kävin panemassa tuota naista?
Tosi usein myös yritän miettiä miksi muut ihmiset käyttäytyvät niinkuin he käyttäytyvät ja yritän ymmärtää miltä heistä tuntuu.
Sosiaalisesta mediasta poistuin ku alko se tuntumaan enemmän egon kasvatukselta ja täysin turhalta.
Huumausaineita olen kokeillut, mm. Kannabista ja sieniä, mistä olen omasta mielestäni löytänyt apua masennukseen ja ahdistukseeni. Olen myös kyseisten aineiden vaikutuksen alaisena löytänyt olevani enemmän kreatiivinen kuin selvänä(onko kreatiivinen oikea sana edes xd?).(Olen aloitteleva muusikko)
Tiedostan kuitenkin että mikään aine ei ketään täysin paranna tai vastaavaa, mikä on syy miksi en esim käytä enään mieliala lääkkeitä.

Hyvin usein porukassa esim sukulaisten luona tuntuu etten kuulu joukkoon, että olen muita vähä pätöisempi ja paaljon muita vähemmän älykkäämpi. Puhun paljon muiden päälle(en aina huomaa jos toisilla on vaikka keskustelu kesken) ja minusta tuntuu että olen vain muiden tiellä tai vain vaivaksi.
Suhteissa olen yrittänyt saada kumppanini tuntemaan olonsa turvalliseksi ja halutuksi kanssani, tosin epäonnistunein tuloksin (edellinen suhde päättyi siihen että tyttöystäväni pani toista jätkää kadulla)
Haluan aina että ihmiset ketä rakastan olisivat onnellisia ja voisivat hyvin. Pyrin aina parantamaan rakkaiden ihmisten hyvinvoinnin parantamiseen, mikäli heillä ei ole vaikka hyvä olla.

Hyvin usein mietin olenko muita oikeasti tyhmempi, vai johtuuko kaikki vain siitä että olen ADHD ihminen.
Paljon mietin myös pelkkää olemassoloani ja miksi todellisuus on tämmöinen kuin se on.
Tai jos havaitsemani todellisuus edes on totta.
Osa ihmisistä käyttäytyy minua kohtaan todella törkeästi, aivan kuin olisin heitä alempana. Osa taas käyttäytyy minua kohtaan kuin arvoistaan, mikä no tottakai on hyvä asia.
Tiedostan että en tiedä paljoa asiaa, minkä johdosta pyrin jatkuvasti oppimaan enemmän.

Asioita missä olen erityisen huono on rahankäyttö, raha ei ikinä tunnu riittävän vaikka tuntipalkkani on 14€ ja työtunteja viikkoon kertyy 48-56h helposti.
Olen tosi huono hahmottamaan aikaa, minkä takia arjen suunnittelu tuottaa vaikeuksia, mikä johtaa siihen että kaikki asiat eivät tule hoidetuksi, nytkin kämppä ihan sekasin kun en ole siivoomiseen saanut aikaa järkättyä. Sama koskee montaa muuta asiaa.

Monta asiaa jäi varmasti sanomatta, ja teksti oli varmasti hyvin sekavaa, mutta parhaani nyt varttiin yritin...
Haluan vain vastauksia oonko mä vittu tyhmä vai fiksu vai ihan normaali?
Odotan asiallisia vastauksia, vaikka niitä tuskin täältä saan. Kiitos.

PS. Oon n.20-25v mies, enempää iästäni yms en ala täällä jakamaan.


pss. en tiedä tälle keskustelulle oikeaa palstaa nii pistin nyt tänne.sorge

2

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos et voi lisätä tuloja niin keskity menojen vähentämiseen.
      Etsi 3-5 suurinta menoerää ja koeta seuloa niistä ne mitä pystyt hyvin
      helposti vähentämään turhina. Talous on helppo panna ruotuun.
      Kun saat menot pysymään tuloja pienenpänä, niin kertyy pikkuisen säästöjä,
      millä pystyy hoitamaan yllätysmenon tai suuren laskun.

    • Et oo tyhmä. Mulla ei oo hyviä sosiaalisia taitoja myöskää. Se ei tee susta vähemmän arvokasta. Oot just hyvä omana itsenäsi, jos ihmiset ei tykkää sust ni haistatat niille kakan. >:(
      Mainitsit et sulla on ADHD, jos sulla on lääkkeet siihen ni toimiiko ne hyvin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      105
      7431
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2392
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2093
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1789
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1369
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe