Millä pakko-ajatukset pois?

Anonyymi

En kestä enää! Olen jo hätää kärsimässä!

7

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lääkäriin

    • Hei,

      Edelliseltä vastaajalta saitkin jo lyhyen ja ytimekkään neuvon ja minä olen samalla linjalla. Olisi hyvä keskustella asiasta ammattailaisen kanssa.

      Lisäksi on olemassa monenlaisia järjestöjen tuottamia auttavia palveluita, joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä.

      - Tukinet.net - Tukipisteesti netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy mm. Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Esimerkiksi joka viikko maanantaista torstaihin klo 15-19 on Solmussa-chat päivystys, jossa voi jutella kahden kesken päivystäjän kanssa. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Osassa yksiköistä myös etävastaanotto on mahdollinen. Yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

      Ysätävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • Anonyymi

      Suosittelen lukemaan Edna B. Foan ja Reid Wilsonin kirjan "Kerrasta poikki - Eroon pakko-oireista ja rituaaleista" ajatuksella läpi ja tekemään kaikki kirjan harjoitustehtävät. Lääkityksestä oli minulle enemmän haittaa kuin hyötyä. Sen sijaan tämän kirjan avulla paranin vaikeasta pakko-oireisesta häiriöstäni. En kuullut tästä kirjasta psykiatriltani, vaan jouduin ottamaan itse selvää.

    • Anonyymi

      Tältä näyttää minun päänsisällä. Näin toimii minun aivot usein. Minä en tiedä mihin suuntaan olen menossa, vaikka toisaalta taas olen hyvin voimakastahtoinen ja tiedän mitä haluan ja vihaan sitä jos muut tulee minun tielle ja tuhoamaan minua. Angstaanko turhaan? Itkenkö turhaan? Minä en usko enää sellaisiin sanoihin kuin "It's Okay", "You will smile again", "Breathe". Miksi uskoisin näihin sanoihin kerta olen helvetillisessä kierteessä ja pääni sisällä on vankila johon ei löydy avainta! Minä en ole koko aikuisikäni aikana ollut henkisesti terve. VITTU MITEN JÄRKYTTÄVÄÄ. Minne minun elämä on luisunut ja kadonnut...? Itken, EI AUTA. Pari päivää sitten romahdin totaalisesti, itkin ja huusin, tunsin jälleen sitä helvetillistä painetta pääni sisällä jolle en kykene tekemään mitään ja se tuntuu kuin voisi milloin tahansa aiheuttaa aivoverenvuodon. Olen aika varma että menehdyn jossain vaiheessa aivoperäisiin syihin, niin paljon tämän pienen elämäni aikana aivojani ovat kohtuuttomasti rääkänneet masentuneisuus, ahdistus, stressi, traumat... Tämä taakka on aivan kohtuuton ja milloin tämä kaikki helpottaa? Tuleeko minulla olemaan onnellinen loppu vai tuleeko ihmiset repimään minut entistä enemmän hajalle? Tämä on hätähuuto, Minä olen aivan loppu. Kyse ei ole tahdonvoimasta, olen koittanut vuosien aikana hoitaa terveyttäni usein eri keinoin mutta tuloksetta ja jos pientä hyötyä saan, niin hyötysuhdanne on näin päin 98% työtä ja 2% hyötyä! En tykkää parantua etana vauhtia, jos paranen edes oikeasti, usein kuvittelen että nyt olen todella hienossa prosessissa ja parantumassa, kunnes tulee paha olo taas ja löydän itseni oikeastaan lähtöpisteestä... TÄTÄ MINÄ EN JAKSA ENÄÄ. En pääse eteenpäin jumalauta! Ehkä mun kohtalon on tarkoitus olla traaginen sitten niin kuin Marilyn Monroella. En haluaisi sitä. En niin vittu halua. Joskus minulla on niin huono olo ahdistuksessa että tekisi mieli viiltää käsivarsiin oikein syvälle ja ajatella että tällähän se lähtee. En tehdäkseni itsemurhaa, mutta helpottaakseni oloa. Minä olen hirveä ihminen, minulla on järkyttäviä pakko-ajatuksia, en haluaisi loukata niillä ketään. Tiedän etten ole paha ihminen, mutta toisinaan koen olevani kun minulla on näitä törkeitä pakko-ajatuksia joille en mahda mitään. En haluaisi joutua oppimaan elämään niiden kanssa, ihmiset joutuu jatkuvasti tasapainottelemaan mielialojeni kanssa ja se on väärin. Minä olen hirveä, hirviö, oksettava, huora, sekopää. Minussa ei ole mitään hyvää ja siksi olen yksin tässä elämässä. Kai minä silti onnistun useimmiten olemaan hyvä ihminen? Kai tärkeintä on se mitä oikeasti tarkoittaa, eikä ne hirveät pakko-ajatukset? mutta miten saada ihmiset ymmärtämään minut oikein, ettei he ajatuksieni takia ajattele että on olen hirveä... vaistoavat, pitää olla koko ajan varuillaan. Ihmiset hylkäävät myös minut sen takia kun olen sekopää ja toisinaan pyydän ihmisiä pysymään kaukana minusta, kun kyllähän te näette tämän ajatuksenjuoksun perusteella että olen raskasta seuraa . Sitten itken ja kiukuttelen yksinään sitä että kukaan ei jaksa mua, vaikka itse ajan kaikki pois. Mikään ei ole hyvä. ELÄMÄ ON PERSEESTÄ JA KOKO TÄMÄ MATKA ON PERSEESTÄ.

      Saisinko olla onnellinen, saanko...? Minä haluan olla hyvä ihminen kaikille, kaikille, vaikka olenkin joskus tehnyt virheitä...

    • Anonyymi

      Pakko oireisen läheisenä on rankkaa katsoa kun tätä sairastavat ovat niin ankaria itselleen. Te ette oikeasti tekisi mitään kärpäsellekään vaikka ajatukset ovat mitä hirveimpiä. Tämä on monella herkällä, tunteellisella ja hyvällä ihmisellä riesana elämässä, kpäät ei tähän sairastu. Tie ylöspäin on mutta se vaatii työtä ja ahdistumista ja sitä etanavauhtia. Ymmärrän kyllä miten tuskallista se on kun ajatus huutaa päässä ja käskee mitä kummallisempia asioita ja jos ei tottele tapahtuu kauheita. Se voi muuttaa muotoaan toiminto tai ajatukset ja välillä kadota poiskin. Ap ole itselle armollinen kyllä sullakin on oikeus onneen.

    • Anonyymi

      Se pitäisi saada katkaistua ne ajatukset, vaikka se ei ole niin helppoa kun luulee.
      Tehdä esim jotain asiaa mikä vaatii hieman ajatuksen siirtämistä muualle: mennä ulos ja kävellä 15 minuuttia reippaassa tahdissa ja kuvata itselleen että kävelyn jälkeen keittää vaikka kahvit tai teetä , silloin on ajatukset siinä tulevassa eikä pakkomielteissä jotka seisauttavat ajatukset vaan yhteen asiaan. Lääkärillä käynti niin voi sada apua oikealla tavalla. Tsemppiä

    • Anonyymi

      Muista vetää henkeä muovipussiin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      203
      8248
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4668
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2240
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2148
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1945
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1825
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1746
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1736
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1653
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1458
    Aihe