Mistä tiedämme että Pyhä Henki ei ole persoona?

Anonyymi

Yksi asia mistä tiedämme tämän on että Raamatun mukaa Jumala jakoi Pyhää Henkeä useammille ihmisille, kuten helluntaina v.33 jolloin Pyhää Henkeä jaettiin useamman seurakuntalaisen kanssa (Apostolien teot 2:1-4).

Hebrealaiskirjeen 2:4 puhuu myös Pyhän Hengen jakamisesta

"kun Jumala yhdessä heidän kanssaan todisti tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja moninaisilla väkevillä teoilla ja jakamalla Pyhää Henkeä tahtonsa mukaan?"


Tosin Raamattu puhuu Pyhästä Hengestä välillä niinkuin se oli persoona. Esim. Johanneksen 14:26 puhuu Pyhästä Hengestä "auttajana". Mutta Raamatussa personisoidaan muitakin asioita jotka eivät ole persoonia, kuten

Kuolemaa ja Tuonelaa:
Ilmestyksen 13:14 - Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema: tulinen järvi.

Viisautta:
Sananlaskut 1:20 - "Viisaus huutaa kaduilla, antaa toreilla puheensa kaikua"

45

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Asiaan liittyy myös että ylösnousemuksensa jälkeenkin - jolloin Jeesus ei enää ollut ihminen vaan henkiolento (koska hänet herätettiin kuolleista henkiolentona) - hän kutsui Jumalaa omaksi Jumalakseen.

      Jeesus sanoi ylösnousemuksensa jälkeen Magdalan Marialle (Johannes 20:17) kirkkoraamatun mukaan:

      Jeesus sanoi: »Älä koske minuun. Minä en vielä ole noussut Isän luo. Mene sinä viemään sanaa veljilleni ja sano heille, että minä nousen oman Isäni ja teidän Isänne luo, oman Jumalani ja teidän Jumalanne luo.»

      Jeesus ei missään sanonut että hän oli Jumala, ei edes ylösnousemuksensa jälkeen. Hän ei myöskään sanonut että hän oli sama kuin Pyhä Henki tai että hän ja Jumala ja Pyhä Henki olisivat kaikki kolme saman palvonnan arvoisia.

      • Anonyymi

        Eikä hän myöskää sanonut kuolleensa..


    • Anonyymi

      Myöskin Raamatussa Jumala usein puhuu Pyhän Hengestä sellaisena mitä HÄN, Jumala, antaa ihmisille tai muuten ohjaa tai vuodattaa, ihan kuten se olisi jotain veden kaltaista

      Esimerkiksi Joelin 2:28-29 sanoo

      Tämän jälkeen minä vuodatan henkeäni kaikenlaisten ihmisten päälle. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, ja teidän vanhat miehenne näkevät unia
      ja nuoret miehenne näkyjä. Noina päivinä minä vuodatan henkeäni jopa orjieni ja orjattarieni päälle.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Viisaudesta , kuten on ilmoitettu..

    • Anonyymi

      Koska persoona hengittää 🤣🤣🤣

    • Heikko todistus
      Pyhä Henki on persoona, jonka ominaisuudet näkyvät Jeesuksen toiminnassa. Jeesuksen suhtautumistapoja katsoessaan ihminen voi joko hyväksyä hänet johtamaan itsensä kaikkeen totuuteen tai torjua hänen osoittamansa totuuden tie. Aivan samoin ihminen voi antautua pahojen henkien kuten haureuden, valheellisuuden, kateellisuuden tai ahneuden hengen johdettavaksi.

    • Anonyymi

      Kristittyjen luterilaisuuden uskontunnustuksen antaneet ovat Heistä ja Heidän antamasta Laista sitä luopuneet.

    • Anonyymi

      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
      Luopumalla Heistä yhdestä, luopuu Heistä ja pelastuksesta.
      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
      Ilman Pyhää Isää tai/ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!

    • Anonyymi

      Kristillisten Kaikkivaltiaan Jumalan ja Kaikkivaltiaan Jeesuksen Nimeen antamien tietojen opettaminen ja niihin vetoaminen raamatullisesti on kristittyjen tulkintoina monista kohdista tutkintoina epäluotettavia.

      Kristillisillä ei ole omaa raamattua joten kristillisten oppia eksytykseen käyttävät kristityt omilla tulkinnoillaan omien, paavalilais-luterilaisuuden Herrojen palveluun yksyttyvinä Kaikkivaltiaden Pyhyyttä pilkaten niin teoissaan kuin opeissaan.

      Joten usein on kristittyjen uskovaisten joukoissa eniten tietäviä selliasia jotka tietävät siitä miten eksytetään.

      Paavali itse on varoituksen antanut ja Lutheri myöskin mutta silti kristittyjen uskomis karusellia pyöritetään uskovaisten maksaessa laskut omasta ja toistenkin eksytyksistä VAIKKA kristillisten Kaikkivaltias Jeesus on selvästi ja ymmärrettävästi raamatun Matteuksen evankeliumissaan kieltänyt uskomasta ja asettanut sen kiellon tavallaan ymmärrettäväksi pelastuksen ehdoksi JA SEN VUOKSI TOISIA HERROJAAN PALVELEVIEN TULISI RAJOITTAA KAIKKIVALTIAIDEN PYHYYTTÄ LOUKKAAVIA laittomuuksia rikollisesti:
      https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka

    • Anonyymi

      Siitä sen tietää kun muistaa ettei kristityillä ole uskontunnustuksen antaneina Kaikkivaltiasta Jumalaa.
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

      Luopumalla Heistä yhdestä, luopuu Heistä...
      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
      Ilman Pyhää Isää tai/ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!

    • Anonyymi

      Aloitus edustaa kahta kadottavaa, helluntailaista harhaoppia: areiolaisuutta ja nestoriolaisuutta.

      Aloittaja on nk. Saatana valkeuden vaatteissa.

      • Anonyymi

        Ja kristittyjen omassa raamatussa antamasi tiedolle on vahvistus:
        2.Korinttolaiskirje:11:14 "Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."


    • Anonyymi

      Raamatun kirjaimen mukainen tulkinta voi antaa näkökulman jos toisenkin.
      Mutta on olemassa raamatun ulkopuolista tietoa paljon enemmän kuin raamatullista.

      Nämä kolme kuuluu tavallaan yhteen:

      Toinen PUOLUSTAJA, Totuuden Henki, Hän

      Toinen PUOLUSTAJA ja Hän molemmat viittaa pyhään henkeen omalla tavallaan ja ovat PERSOONIA.

      Mitä tulee Jumalan vaikuttavaan voimaan niin Paavali opettaa että Totuuden Henki ei yksin tee ihmeitä aina, vaan sen rinnalla toimii JUMALAN HENKI jolloin ihmeet ovat tavanomaisia.

      Totuuden Henki Jumalan Henki = vaikuttava voima.

      Totuuden Henki yksin on suuri armolahjoissa, mutta Voima tarvitaan sen lisäksi.

      Älkää lähtekö Jerusalemista ennen kuin TEIDÄT PUETAAN VOIMAAN. Eli kun saatte Pyhän Hengen lisäksi Jumalan Hengen.

      • Anonyymi

        Siis kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen antamaan tiedonko kumoat kristittyjen laittomuuden Paavalin opin Jumalaan ja Barjeesukseen uskomalla?

        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
        .................................

        Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

        Siis Paavalin tekstien Barjeesus on kristittyjen väärä profeetta joka ilmeisesti on ollut Saatanan asialla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen antamaan tiedonko kumoat kristittyjen laittomuuden Paavalin opin Jumalaan ja Barjeesukseen uskomalla?

        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
        .................................

        Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

        Siis Paavalin tekstien Barjeesus on kristittyjen väärä profeetta joka ilmeisesti on ollut Saatanan asialla.

        Olisko aika ottaa lääkkeet ja lopettaa sekoilu.
        Kyseessä aivan eri Jeesus sillä Jeesus nimisiä oli tuohon aikaan useita.
        Yleinen nimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisko aika ottaa lääkkeet ja lopettaa sekoilu.
        Kyseessä aivan eri Jeesus sillä Jeesus nimisiä oli tuohon aikaan useita.
        Yleinen nimi.

        Kaikkivailtias Jeesuksia eo ollut raamatun mukaan useita.
        Ja kristityillä on oma Jumalansa Paavalin teksteissä ja kuten myös oma laittomuudensa syntien sovittajana Barjeesus.

        Kristityt = Paavalin kumppaneineen perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joille Jeesuksen ei perustanut seurakuntia eikä heillä ole Jeesuksen opetuslapsia vaan apostoleita. https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
        -
        Kristilliset = Kaikkivaltiaan Lait antaneen Jeesuksen sekä Hänen kristillisten opetuslapsien perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.
        Ilm. 2:1-29 Pergamos, Tyatira, Sardes, Smyrna, Filadelfia, Efeso, Laodikea.

        Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."


    • Anonyymi

      Johanneksen 14:26 ei puhu pyhästä hengestä auttajana. Kyse ei voi olla pyhästä hengestä, koska Johannes 16:7 Jeesus (rauha hänelle) sanoo ettei auttaja tule ennen kuin hän lähteen. Mutta pyhä henki oli jo maan päällä Jeesuksen kanssa.

      "Mutta minä sanon teille totuuden: teille on hyödyksi, että minä menen pois. Ellen mene, ei Puolustaja voi tulla luoksenne. Mutta mentyäni pois minä lähetän hänet luoksenne,"

      • Anonyymi

        Noin se on kristittyjen raamatun mukaan tulikinnan mukaan kristilisten Kaikkivaltiaiden Lain ja oppien hyljänneinä paavalilais-luterilaisuuden Herroihin tyytymisineen.


    • Anonyymi

      ? Jumala jakoi sen "Pyhä Henki" äijän pieniksi paloiksi ja sitten jakoi ne palat eri ihmisille.

      Tosin tässä tapauksessa Jumala (hän joka jakoi sen "Pyhä Henki" äijän) ei voi olla sama kuin "Pyhä Henki" itse.

    • Anonyymi

      > Mistä tiedämme että Pyhä Henki ei ole persoona?

      Mikä on persoona? Millä perusteella sinä olet persoona?

      • Anonyymi

        Persoona tulee muistaakseni kreikan kielestä, ja tarkoittaa naamiota.

        Ihmiset on persoonia, vajavaisia näyttelijöitä. jotka käyttää "naamioita", miksi Jumala, tai jokin pyhä henki, jotka taitavat olla kuitenkin yksi ja sama, olisivat "naamioita"?

        Täydellinen olento ei tarvitse mitään naamiota.


    • Kristuksen Henki ja Isän Henki.
      Isä Jumala ja Poika ovat he samaa Henkeä.
      Isä on kuitenkin suurempi ja Isä toi Pojan esiin eli on hallinnallisesti suurempi myös.
      Siten lunastus pelastus oli täydellinen kun Jumala saattoi tulla maanpäälle ja syntyä ihmismuotoon.
      Siinä oli Jumalan sovitustyö.

      • Anonyymi

        Mitä tarkoitat tuolla Isä toi Pojan esiin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoitat tuolla Isä toi Pojan esiin?

        Se, että pienempi osa kirkkautta erkani tai tuli ulos suuremmasta osasta kirkkautta.
        Raamatun teksti ja Jeesus todistaa ,että Isä ja Poika ovat yhtä ja myös, että Isä on Poikaa suurempi ja myös se siis, että Isällä on se suurin päätösvalta ja Poika on meidän välimies lunastus työllään.
        Jeesus on siis ihmisen pelastetun ja Isän välissä toimittamassa sitä omaa suurta tehtävää eli Hän rukoilee myös meidän puolesta ja pienet lipsahdukset on jatkuvana sovituksen virtana voimassa koko ajan .
        Tämä on näin kaunis asia.


      • Anonyymi

        Tuo ei ole kristillisten oppia vaan kristittyjen uskoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei ole kristillisten oppia vaan kristittyjen uskoa.

        Tuo mitä kirjoitin on Totuutta.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Se, että pienempi osa kirkkautta erkani tai tuli ulos suuremmasta osasta kirkkautta.
        Raamatun teksti ja Jeesus todistaa ,että Isä ja Poika ovat yhtä ja myös, että Isä on Poikaa suurempi ja myös se siis, että Isällä on se suurin päätösvalta ja Poika on meidän välimies lunastus työllään.
        Jeesus on siis ihmisen pelastetun ja Isän välissä toimittamassa sitä omaa suurta tehtävää eli Hän rukoilee myös meidän puolesta ja pienet lipsahdukset on jatkuvana sovituksen virtana voimassa koko ajan .
        Tämä on näin kaunis asia.

        Onko Isä sitten kirkkaus? Vai miten Hänen persoonaa kuvailisit?


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Tuo mitä kirjoitin on Totuutta.

        Näyttöä ei ollut kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksenkaan antamana!
        Joten totuus on että niin uskotte.


      • Anonyymi

        Jos he kaikki ovat yksi Jumala niin yksi ei voi olla toista suurempi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko Isä sitten kirkkaus? Vai miten Hänen persoonaa kuvailisit?

        Sain nähdä muinaisuudesta tuon ihmeellisen tapahtuman ja olla kuin katselijana.
        Siinä oli valo kirkkaus joka oli suuri ja se ei ollut pelkkää kirkkautta vaan se säteili ja kipinöi kuin tähtisadetikku.
        Se oli kirkkautta se.Tuosta suuresta Pyhästä kirkkaudesta kuin astui tai käveli ulos pienempi kirkkaus ja tiesin heti Hän on Jeesus.
        Se mikä oli selvää HETI ON ,että molemmat kirkkaudet olivat yhtä ja samaa ilman mitään poikkeusta tai selittelyä.
        Isä kirkkaus ja Poika kirkkaus.
        Tiedän sen toden totta että Isä ja Poika ovat yhtä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko Isä sitten kirkkaus? Vai miten Hänen persoonaa kuvailisit?

        Se kirkkaus on myös Pyhyyttä sillä minä sain myös käydä Jumalan huoneessa ja siellä oli Pyhyys sellaisena kun jos olet nähnyt kuuman aaltoilevan niin sellaisena näkyi Isä Jumalan olemus Hänen huoneessaan.
        Hän hymyili minulle ja kaikki oli Pyhää.
        Olen kertonut vain vähän näistä , koska ihmiset ei usko.
        Pitäisi varmaan olla kravatti päällä ja jakaus keskellä ja puhua saarnapöntöstä vaikka tuskin sittenkään uskoisivat .
        Oletan ymmärtäväni näin myös sen miksi vääryys ei voi mennä Pyhyyden luo.
        Ihmisen täytyy myös Pyhittyä ja näin kaikki pahuus ei vain voi eikä ole edes mahdollista lähestyä näin Jumalaa eli jos toisin sanoisi niin ihminen omilla toimillaan estää ITSE pääsyn Pyhyyden luo ja Hänen seuraan.
        Siitä en ole vielä saanut Jumalan oppituntia , miten tapahtuu konkreettisesti tuo ja mitä siinä tapahtuu n Hengellisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näyttöä ei ollut kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksenkaan antamana!
        Joten totuus on että niin uskotte.

        Kun Kristuksen kanssa vaeltaa niin Hän kyllä osoittaa itsensä olevan ja työt löytyy, mitä Hän on päättänyt työmiehelke antaa.
        Se on kanssakäymistä Kristuksen kanssa.
        Jos alkaisin opettamaan ihmisiä niin ensin opettaisin ,että jättäkää epäusko pois ja uskokaa niin saatte.
        Lupaan myös ,että saatte tutustumalla oppia tuntemaan Kristuksen Jeesuksen ja tunnette Hänet ja kuinka hieno ihminen Hän on.
        Toista vastaavaa ei ole joka todella Rakastaa ,mutta tietää Jumalan poikana myös faktat mitä ihmisen kuuluu olla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos he kaikki ovat yksi Jumala niin yksi ei voi olla toista suurempi.

        Vaan niin se on, että Jumala 1 ainoa on sen niin säätänyt.
        Jeesus on myös Jumalaa.Samaa kuin Isä 1.
        Jumala Isä on suurempi kuin Poika eli tuossakin on järjestys ja järjestelmä kuten tutkimme koko asian alusta loppuun niin vain noin Jumalakin voi tehdä pelastussuunnitelman koko maailmalle.
        Muuten se ei olisi mahdollista.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Sain nähdä muinaisuudesta tuon ihmeellisen tapahtuman ja olla kuin katselijana.
        Siinä oli valo kirkkaus joka oli suuri ja se ei ollut pelkkää kirkkautta vaan se säteili ja kipinöi kuin tähtisadetikku.
        Se oli kirkkautta se.Tuosta suuresta Pyhästä kirkkaudesta kuin astui tai käveli ulos pienempi kirkkaus ja tiesin heti Hän on Jeesus.
        Se mikä oli selvää HETI ON ,että molemmat kirkkaudet olivat yhtä ja samaa ilman mitään poikkeusta tai selittelyä.
        Isä kirkkaus ja Poika kirkkaus.
        Tiedän sen toden totta että Isä ja Poika ovat yhtä.

        Hieno kokemus varmasti mutta en minä voi omaa uskoani toisen kokemukseen perustaa. Kysyn silti tarkentavasti, eli kun Jeesus kuoli ja ylösnousi niin menikö se Pojan "kirkkaus" takaisin sinne Isän kirkkauteen? Vai ovatko ne vielä erillään?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hieno kokemus varmasti mutta en minä voi omaa uskoani toisen kokemukseen perustaa. Kysyn silti tarkentavasti, eli kun Jeesus kuoli ja ylösnousi niin menikö se Pojan "kirkkaus" takaisin sinne Isän kirkkauteen? Vai ovatko ne vielä erillään?

        Ovat erillään tottakai ,mutta Henki ei ole paikkariippuvainen kuin ihmiset.
        Jumala on Jumala.
        Jeesus kyllä on Taivaassa meidän ihmisten omistajana ja edusmiehenä ylipappina rukoilijana.
        Jeesus on myös maassa ja ei aika sidonnainen, kuten me olemme.
        Jumalaa ei pidä ajatella ihmisen tavoin sillä Jumala on itse luonut kaiken ja Hän ei ole meidän kaltaisten rajotteiden alla.
        Jos Jumalaa alkaa viisastella ihmismielellä..filosof tms niin koskaan ei ymmärrä asioita oikein vaan varmasti väärin ja Jumala itse todistaa raamatussa omin sanoin....Sinäkö tiedät jne.jne
        Jos polte on tuntea Jumala ihan täysillä niin varmasti Jumala näyttää itsensä todeksi.
        Toki vääryydessä ei itse pidä elää sillä silloin juopa on välissä.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Ovat erillään tottakai ,mutta Henki ei ole paikkariippuvainen kuin ihmiset.
        Jumala on Jumala.
        Jeesus kyllä on Taivaassa meidän ihmisten omistajana ja edusmiehenä ylipappina rukoilijana.
        Jeesus on myös maassa ja ei aika sidonnainen, kuten me olemme.
        Jumalaa ei pidä ajatella ihmisen tavoin sillä Jumala on itse luonut kaiken ja Hän ei ole meidän kaltaisten rajotteiden alla.
        Jos Jumalaa alkaa viisastella ihmismielellä..filosof tms niin koskaan ei ymmärrä asioita oikein vaan varmasti väärin ja Jumala itse todistaa raamatussa omin sanoin....Sinäkö tiedät jne.jne
        Jos polte on tuntea Jumala ihan täysillä niin varmasti Jumala näyttää itsensä todeksi.
        Toki vääryydessä ei itse pidä elää sillä silloin juopa on välissä.

        Mitä tarkoitat tuolla Jeesus on myös maassa? Entä mitä tarkoittaa se kun jossain lukee että Jeesus antaa vallan takaisin Isälleen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoitat tuolla Jeesus on myös maassa? Entä mitä tarkoittaa se kun jossain lukee että Jeesus antaa vallan takaisin Isälleen?

        Jeesus on täällä maanpäällä ja taivaissa ,koska Jumalan Henkeä ei sido kellotaulu tai fysiikan lait.
        Siinä se kaikki on yksinkertaisuudessaan.
        Sitä kertoo raamattukin monessa kohtaa ja Jumala ilmoittaa asian itse...yksi vuotta kuin tuhat ja tuhat kuin yksi eli ei aikaa ole olemassakaan on vain tasot taivaiden korkeuksissa.
        Kun koko järjestelmä pelastussuunnitelmalleen on toteutunut niin Poika alistaa vallan takaisin Isälleen joka siis on suurempi kuin Poika.
        Silloin kaikki on tapahtunut eli nämä kaikki suuret linjaukset tulee toteutumaan ja niihin ei tule muutosta ,kuten esim vt aikaan Jumala saattoi katuvaisille antaa muutoksen.
        Nyt ei ole muutosta vaan raamattu kertoo mitä tapahtuu ja se Pysyy.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Jeesus on täällä maanpäällä ja taivaissa ,koska Jumalan Henkeä ei sido kellotaulu tai fysiikan lait.
        Siinä se kaikki on yksinkertaisuudessaan.
        Sitä kertoo raamattukin monessa kohtaa ja Jumala ilmoittaa asian itse...yksi vuotta kuin tuhat ja tuhat kuin yksi eli ei aikaa ole olemassakaan on vain tasot taivaiden korkeuksissa.
        Kun koko järjestelmä pelastussuunnitelmalleen on toteutunut niin Poika alistaa vallan takaisin Isälleen joka siis on suurempi kuin Poika.
        Silloin kaikki on tapahtunut eli nämä kaikki suuret linjaukset tulee toteutumaan ja niihin ei tule muutosta ,kuten esim vt aikaan Jumala saattoi katuvaisille antaa muutoksen.
        Nyt ei ole muutosta vaan raamattu kertoo mitä tapahtuu ja se Pysyy.

        Eli voimme vain arvailla milloin tuo pelastussuunnitelma on toteutunut? Jotkut puhuu että Poika on nyt vallassa ja joskus luovuttaa vallan takaisin Isälle. Jotkut taas, että Poika on vallassa vasta sitten kun uusi maa ja taivaat luodaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli voimme vain arvailla milloin tuo pelastussuunnitelma on toteutunut? Jotkut puhuu että Poika on nyt vallassa ja joskus luovuttaa vallan takaisin Isälle. Jotkut taas, että Poika on vallassa vasta sitten kun uusi maa ja taivaat luodaan.

        😊 asiassa ei ole minkäänlaista erimielisyyttä.
        Kun Jeesus kuoli niin valta oli Hänen ja pelastussuunnitelma heti voimassa ja se jatkuu loppuun saakka.
        Sitten kun kaikki asiat on käyty loppuun niin Jeesus antaa vallan takaisin Isälleen.
        Se erikoinen piirre on myös asiassa, että Isä on Luonut kaiken Jeesuksen kautta tai lävitse.
        Näin tämä pelastussuunnitelma onkin ihme meille sillä kuka voisi olla kelvollisempi pelastamaan kuin se jonka kautta kaikki on luotu eli Jeesuksen.


    • Anonyymi

      Kirstikö

    • Anonyymi

      Mikä estää kristittyjä olemasta rehellisiä itselleen ja toisille keskusteluissa?

      Paavali rukoili, raamatun mukaan eroa herrastaa eroa kolme kertaa saatanan enkeleiden seurassa, eroa koskaan raamattunne mukaan saamatta ja ne herrat ovat edelleen kristittyjen kuten opit ja historia edelleen todistavat mm laittomuuksineen...
      1.Korinttolaiskirje:
      15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
      2 Korinttolaiskirje 12:
      7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
      8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta."

      2.Korinttolaiskirje: 11:14 "Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."

    • Anonyymi

      Suomessa pyhän hengen pössyttely on yhä kiellettyä ja hyvä niin.
      Varsinkin nuorena aloitettu käyttö voi johtaa psykoosiin ja skitsofreniaan kuten on jo Jeesuksesta raamatussa kuvattu .

    • Anonyymi

      Ja sitä paitsi Raamatussa Pyhä Henki ei koskaan jaa itseään (mikä on itsestään selvää siksi koska se ei ole itsenäinen persoona).

      • Anonyymi

        Kun helluntaipäivä oli tullut, he olivat kaikki yhdessä koolla. Yhtäkkiä tuli taivaasta humaus, niin kuin olisi käynyt raju tuulenpuuska, ja se täytti koko huoneen, jossa he istuivat. He näkivät ikään kuin tulisia kieliä, jotka JAKAUTUIVAT ja laskeutuivat heidän itse kunkin päälle, ja he täyttyivät kaikki Pyhällä Hengellä ja alkoivat puhua muilla kielillä sen mukaan, mitä Henki antoi heille puhuttavaksi. Apt. 2:1-4


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      304
      3381
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      52
      1361
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1250
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      158
      1053
    Aihe