Gootit

devilived

Ihan mielenkiinnosta, mikä on kristityn mielipide gooteista?

13

642

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liisa-antero

      Tuskin kristityillä mitään kovin erikoisia mielipiteitä on alakulttuureista. Niillä kun ei ole mitään tekemistä uskontojen kanssa.

    • uskis

      Se mikä ei ole Jeesuksesta, on Saatanasta. Ei verellä, kauhulla, kuolemalla, vampyyreilla ym. negatiivisella mässäilevä tyyli ole hyvästä. Gootit ovat hyvin lähellä saatananpalvojia.

      • Dude

        Mä tunnen paljon Jumalaan uskovia gootteja, ja ne ei oo lähelläkään saatananpalvontaa. Mäkin uskon Jumalaan, mut oon tutkiskelly esim. vampyyrien historiaa jo kauan aikaa. Että gooteilla ja saatanalla ei oo mitään tekemistä keskenään PISTE.


      • lääk. lis. Hude
        Dude kirjoitti:

        Mä tunnen paljon Jumalaan uskovia gootteja, ja ne ei oo lähelläkään saatananpalvontaa. Mäkin uskon Jumalaan, mut oon tutkiskelly esim. vampyyrien historiaa jo kauan aikaa. Että gooteilla ja saatanalla ei oo mitään tekemistä keskenään PISTE.

        jos se sun jumalas on saatana nii sillo se on sitä eikä muuta PISTE


      • Kolmas mies

        kuin pappi saa pukeutua mustaan!

        "Ei verellä, kauhulla, kuolemalla, vampyyreilla ym. negatiivisella mässäilevä tyyli ole hyvästä. Gootit ovat hyvin lähellä saatananpalvojia."

        Aikoinaan verellä, kauhulla ja kuolemalla mässäilleet ristiritarit eivät tietenkään olleet lähelläkään saatanaa kun pukeutuivat muihin väreihin kuin musta kun lähtivät pyhään sotaan Jerusalemiin.

        Siirrytään nykyaikaan: Kristityille sotilaille (USA) pidetään jumalanpalvelus ja ehtoollinen ennen sotatoimia esim. Irakissa.
        Siinä sitten pappi siunaa tulevat tappotyöt.

        Eipä maailma ole niin mustavalkoinen vai mitä?
        Niinpä julmin Gootti saattaa sydämeltään olla satakertaa puhtaampi kuin joku valkoisiin pukeutunut kenttäpiispa.


      • pahasti
        Kolmas mies kirjoitti:

        kuin pappi saa pukeutua mustaan!

        "Ei verellä, kauhulla, kuolemalla, vampyyreilla ym. negatiivisella mässäilevä tyyli ole hyvästä. Gootit ovat hyvin lähellä saatananpalvojia."

        Aikoinaan verellä, kauhulla ja kuolemalla mässäilleet ristiritarit eivät tietenkään olleet lähelläkään saatanaa kun pukeutuivat muihin väreihin kuin musta kun lähtivät pyhään sotaan Jerusalemiin.

        Siirrytään nykyaikaan: Kristityille sotilaille (USA) pidetään jumalanpalvelus ja ehtoollinen ennen sotatoimia esim. Irakissa.
        Siinä sitten pappi siunaa tulevat tappotyöt.

        Eipä maailma ole niin mustavalkoinen vai mitä?
        Niinpä julmin Gootti saattaa sydämeltään olla satakertaa puhtaampi kuin joku valkoisiin pukeutunut kenttäpiispa.

        Kun ihminen tekeytyy kristityksi. On hän vain teko-kristitty eikä muuta! Se on ihan yhdentekevää kuka näitä siunaa tai komentaa näissä tappotehtävissä koska ovat samaa porukkaa.


      • uskis
        Kolmas mies kirjoitti:

        kuin pappi saa pukeutua mustaan!

        "Ei verellä, kauhulla, kuolemalla, vampyyreilla ym. negatiivisella mässäilevä tyyli ole hyvästä. Gootit ovat hyvin lähellä saatananpalvojia."

        Aikoinaan verellä, kauhulla ja kuolemalla mässäilleet ristiritarit eivät tietenkään olleet lähelläkään saatanaa kun pukeutuivat muihin väreihin kuin musta kun lähtivät pyhään sotaan Jerusalemiin.

        Siirrytään nykyaikaan: Kristityille sotilaille (USA) pidetään jumalanpalvelus ja ehtoollinen ennen sotatoimia esim. Irakissa.
        Siinä sitten pappi siunaa tulevat tappotyöt.

        Eipä maailma ole niin mustavalkoinen vai mitä?
        Niinpä julmin Gootti saattaa sydämeltään olla satakertaa puhtaampi kuin joku valkoisiin pukeutunut kenttäpiispa.

        Totta kai ne ristiritarit olivat Saatanan asialla kun toimivat vastoin Jeesuksen ohjeita! Ja tuo heitto jenkkien siunaamisesta,.. Valehtelet. Ei siinä mitään tappamista siunata, vaan pyydetään Jumalan suojelusta sotilaille ja sitä, että jos he kaatuisivat, Jumala armahtaisi heitä. Hah, siunataan tappaminen, joo-o!


      • Kolmas mies
        uskis kirjoitti:

        Totta kai ne ristiritarit olivat Saatanan asialla kun toimivat vastoin Jeesuksen ohjeita! Ja tuo heitto jenkkien siunaamisesta,.. Valehtelet. Ei siinä mitään tappamista siunata, vaan pyydetään Jumalan suojelusta sotilaille ja sitä, että jos he kaatuisivat, Jumala armahtaisi heitä. Hah, siunataan tappaminen, joo-o!

        Tässähän se tuli:

        "pyydetään Jumalan suojelusta sotilaille ja sitä, että jos he kaatuisivat, Jumala armahtaisi heitä."

        Eli pyydetään siunausta sotilaille, jotka ovat menossa tappohommiin!


      • Kolmas mies
        pahasti kirjoitti:

        Kun ihminen tekeytyy kristityksi. On hän vain teko-kristitty eikä muuta! Se on ihan yhdentekevää kuka näitä siunaa tai komentaa näissä tappotehtävissä koska ovat samaa porukkaa.

        Raamatun mukaan Jeesus opetti, että "se joka miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu."

        Samoin yksi Raamatun kymmenestä käskystä kuuluu: "Älä tapa."

        Mitä siis papit tekevät armeijoissa? Eikö heidän pitäisi Jeesuksen opetuksen mukaan pyrkiä estämään tappotoimet hinnalla millä hyvänsä?

        Papit armeijoissa on vain yksi esimerkki siitä, kuinka kirkko ja valtiot käyttävät uskontoa yhtenä taisteluhengen nostattajana, sodan oikeudellisuuden keppihevosena ja sotilaiden omantunnon tukahduttajana.

        Jos on pakko sotia, niin turha kuvitella että siihen peliin Jumala kuuluisi millään tavalla.


      • May.May

        Nyt olet herraseni/neitiseni täysin hakoteillä. Goottius ei ole nimittäin uskonto, vaan enemmänkin elämäntapa. Se ei kytkeydyn mihinkään uskontokuntaan. Gootit ihannoivat kauniita ja mystisiä asioita, mutta sillä ei ole mitään tekemistä minkäänlaisen palvomisen kanssa.


      • May.May kirjoitti:

        Nyt olet herraseni/neitiseni täysin hakoteillä. Goottius ei ole nimittäin uskonto, vaan enemmänkin elämäntapa. Se ei kytkeydyn mihinkään uskontokuntaan. Gootit ihannoivat kauniita ja mystisiä asioita, mutta sillä ei ole mitään tekemistä minkäänlaisen palvomisen kanssa.

        ei mun mielestä gootit ole pahoja!Itse tunnen monia gootteja!


    • pianna87

      Minä olen uskis-gootti, ja ylpeä siitä. Olen jopa toiminut isosena jo useilla leireillä, vaikka olenkin "niin lähellä saatananpalvojaa". Ihmettelen kyllä vain, että miksi nuo nuoriso-ohaajat sitten vain valitsevat minut uudestaan ja uudestaan isoseksi leirille, jos kerran tuon vain saatanan rippileireille. Omasta mielestäni olen ollut hyvä isonen, ja niin ovat sanoneet myös rippilapseni, jotka ovat monet muuttaneet mielipidettään gooteista sen jälkeen, kun ovat tavanneet minut.
      Gootti ja saatananpalvoja ovat kaksi aivan eri asiaa. Goottius ei tarkoita sitä, että sinun on pakko uskoa johonkin tiettyyn asiaan, vaan se tarkoittaa sitä, että päätät itse mitä mieltä olet asioista, etkä sulaudu valtavirtaan. Itse olen päättänyt antaa elämäni Jumalan haltuun, ja Jumala hyväksyi minut, vaikka olenkin "paha" gootti.

      • piipeli

        Sanot itseäsi gootiksi, mutta silti olet maininnut tuolla profiilissasi/galleriassa/vastaavassa mielimusiikiksesi metallin.

        Pieni opastus sinulle:

        Et ole gootti vaikka...

        ...tykkäät mustista vaatteista ja niiteistä
        ...ihqutat nemoa ja muuta tusina"heviä"
        ...mielestäsi synkkyys on kaunista
        ...Ville Valo on mielestäsi sexikäs

        Opetelkaa lapsoset sanojen tarkoitukset, ennen kuin käytätte niitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe