Nopeusrajoitusalue ja vierasvenesatama, pakkoko on vetää räkäplaanissa Busterilla tms? Mitä pienempi vene, sitä isompi aallokko, lepparit nousee laiturille ja mastot lyö yhteen. No onneksi koulut alkaa ensiviikolla ja pahimmat idiootit muuttaa kaupunkiin.
Mikä ttu teitä mökkiveneilijöitä vaivaa?
18
60
Vastaukset
- Anonyymi
Purjehtijatoveri, jos nyt ollenkaan purjehtija, syyllistyi tässä pieneen yleistämiseen.
- Anonyymi
Mielenkiintoista että purjehtijoilla aina isoimmat ongelmat. Olen kuvitellut että purjeveneet ovat merikelpoisia mutta ilmeisesti ei kun jokainen ohittava tai vastaantuleva moottorivene aiheuttaa vaaratilanteen. Kalasoppakattila kaatuu, kahvikupit kaatuvat, matkustajat kaatuvat. Satamissa pieni nusteri ajaa ohi ja lepuuttajat nousevat laiturille ja mastot kolisevat yhteen.
Tänä kesänä purjeveneet oikein urakalla törmöilleet keskenään. ja hölmöilleet.
Onko teillä koskaan asiat hyvin? - Anonyymi
Osta sinäkin mökki, niin ei tartte nukkua heiluvassa sängyssä niin ahtaassa vierasvenesatamassa, että mastot kilkattaa toisiinsa. Vai onko se sittenkin naapurin falli?
- Anonyymi
Aloittaja puhuu asiaa ja lähes kaikki pikkuveneilijät ovat pahimpia aallonmuodostajia, kun eivät älyä miten suuren peräaallon saavat aikaan räkäplaanatessa satama-alueilla yms.
Välinpitämätöntä sakkia...- Anonyymi
Varmasti näin, mutta minkä sille voi, jota ei ymmärrä? Ei auta kuin sopeutua aaltoihin, jos vesillä haluat liikkua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti näin, mutta minkä sille voi, jota ei ymmärrä? Ei auta kuin sopeutua aaltoihin, jos vesillä haluat liikkua.
Eikös siellä pitänyt olla nopeusrajoitus?? Kuuluisiko sitä noudattaa ???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös siellä pitänyt olla nopeusrajoitus?? Kuuluisiko sitä noudattaa ???
Periaatteessa kyllä.
Nopeusrajoitus pienentää aaltoja, mutta isosta veneestä tulee hitaassakin vauhdissa isommat aallot kuin peltiveneestä.
Aina pitä varautua isoimpaan odotettavissa olevaan aaltoon. Silloin ei haittaa, vaikka pieni vene ei menisikään ihan pilkulleen nopeusrajoituksen mukaan.
- Anonyymi
Outoa kommentointia täällä. Heti oletetaan purjehtijaksi, vaikka onhan se niin, ettei purjeveneet koneajossa yleensä aallokkoa saa aikaiseksi vaikka yrittäisi. Ja se nyt vaan sattuu olemaan niin, että useimmat avoveneilijät vähänkään ulompana on mökkeilijöitä päiväajelulla. Vahinkoa ne aallot tekee vaikkei nukkuisikaan veneessä, ja mökkirantojen ohi vedetään sitä samaa aaltoa minkä pystytään, ellei ole mökkinaapurin ranta. Kaikki ei tietenkään tietämättömyyttään sikaile, mutta retkiveneilijät jotka myös yöpyvät veneissään pääsääntöisesti tiedostavat ongelman ja välttävät siksi itsekin aallonmuodostusta. Mitä isompi vene, sitä pidempi vesilinja, ja sitä suurempi runkonopeus eikä aallokkoa niin muodostu kun pysytään selvästi alle runkonopeuden.
- Anonyymi
Jos aloittajaa tarkoitat niin hän tuskin puhui moottoriveneen mastoista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos aloittajaa tarkoitat niin hän tuskin puhui moottoriveneen mastoista?
Eikä välttämättä omasta mastosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä välttämättä omasta mastosta.
Niin että kolina vain häiritsi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin että kolina vain häiritsi?
Tai kävi sääliksi kanssaihmistä joka kärsii idioottien tempauksista.
- Anonyymi
Maanteillä kun on peltipoliiseja, niin miksi ei ole väyläosuuksilla joilla on nopeusrajoitus?
- Anonyymi
Mistä se nappaisi rekiseri numerot ja kasvokuvan samaan kuvaan, että olisi oikeustoimikelpoinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä se nappaisi rekiseri numerot ja kasvokuvan samaan kuvaan, että olisi oikeustoimikelpoinen.
Vaihtoehtoja on vsikka kuinka. Pikkuveneitä ei tarvitse rekisteröidä, eikä sillä väliäkään kun päällikkö on kuvasta tunnistettavissa. Rekisteröinti ja rekisterinumeron näkyvyys puolestaan on kansallista lainsäädäntöä jota voidaan helposti muokata. Toisen törttöilystä vahinkoa kärsinyt tekisi ilmoituksen ja viranomainen tutkisi kuvatallennetta ja tutkatallenteita. Yhtälailla kuin ruuhkamaksuja ja tietulleja veloitetaan ajoneuvon tietojen perusteella, voisi rikkeistäkin velottaa... oma moka, ellet tiedä kenelle olet ajoneuvon luovuttanut, taikka jos et pysty osoittamaan, että olit tapahtumahetkellä ollut muualla ja ajoneuvosi oli varastettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaihtoehtoja on vsikka kuinka. Pikkuveneitä ei tarvitse rekisteröidä, eikä sillä väliäkään kun päällikkö on kuvasta tunnistettavissa. Rekisteröinti ja rekisterinumeron näkyvyys puolestaan on kansallista lainsäädäntöä jota voidaan helposti muokata. Toisen törttöilystä vahinkoa kärsinyt tekisi ilmoituksen ja viranomainen tutkisi kuvatallennetta ja tutkatallenteita. Yhtälailla kuin ruuhkamaksuja ja tietulleja veloitetaan ajoneuvon tietojen perusteella, voisi rikkeistäkin velottaa... oma moka, ellet tiedä kenelle olet ajoneuvon luovuttanut, taikka jos et pysty osoittamaan, että olit tapahtumahetkellä ollut muualla ja ajoneuvosi oli varastettu.
Miten kukaan, joka on kiinnittänyt laiturinsa, veneensä tai tavaransa oikein, voisi kärsiä aalloista?
Pelastuslaitoksen tai rajan isot veneet saavat mennä jokaisesta raosta kahvat kaakossa. Siihen pitää varautua, vaikka ei olisi omalle kohdalle sattunut.
Yleensä nopeusrajoitukset johtuvat siitä, että aallot aiheuttavat eroosiota rannoilla. Silloin on merkitystä paljonko aaltoja tulee yhteensä, ei niinkään siitä onko joukossa joku isompi vai ei.
On hyvin vähän paikkoja, joissa olisi niin paljon liikennettä ja niin ahdasta, että turvallisuuden takia pitäisi mennä reipasta kävelyvauhtia tai hölkkää. Vesillä ahtaassa paikassakin on enemmän tilaa kuin Saksan autobahnilla kaistalla, jossa saa painaa vaikka sitten 300 km/h, jos peli kulkee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten kukaan, joka on kiinnittänyt laiturinsa, veneensä tai tavaransa oikein, voisi kärsiä aalloista?
Pelastuslaitoksen tai rajan isot veneet saavat mennä jokaisesta raosta kahvat kaakossa. Siihen pitää varautua, vaikka ei olisi omalle kohdalle sattunut.
Yleensä nopeusrajoitukset johtuvat siitä, että aallot aiheuttavat eroosiota rannoilla. Silloin on merkitystä paljonko aaltoja tulee yhteensä, ei niinkään siitä onko joukossa joku isompi vai ei.
On hyvin vähän paikkoja, joissa olisi niin paljon liikennettä ja niin ahdasta, että turvallisuuden takia pitäisi mennä reipasta kävelyvauhtia tai hölkkää. Vesillä ahtaassa paikassakin on enemmän tilaa kuin Saksan autobahnilla kaistalla, jossa saa painaa vaikka sitten 300 km/h, jos peli kulkee.Sitähän et sinä urpo ymmärrä vaikka toistamiseen se sinulle rautalangasta väännettäisiin, ja yleistätkin asioita aivan päin persettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten kukaan, joka on kiinnittänyt laiturinsa, veneensä tai tavaransa oikein, voisi kärsiä aalloista?
Pelastuslaitoksen tai rajan isot veneet saavat mennä jokaisesta raosta kahvat kaakossa. Siihen pitää varautua, vaikka ei olisi omalle kohdalle sattunut.
Yleensä nopeusrajoitukset johtuvat siitä, että aallot aiheuttavat eroosiota rannoilla. Silloin on merkitystä paljonko aaltoja tulee yhteensä, ei niinkään siitä onko joukossa joku isompi vai ei.
On hyvin vähän paikkoja, joissa olisi niin paljon liikennettä ja niin ahdasta, että turvallisuuden takia pitäisi mennä reipasta kävelyvauhtia tai hölkkää. Vesillä ahtaassa paikassakin on enemmän tilaa kuin Saksan autobahnilla kaistalla, jossa saa painaa vaikka sitten 300 km/h, jos peli kulkee.Niin, ja miten kukaan, joka on suojannut kuulonsa oikein, voisi kärsiä melusta? Eli nupit kaakkoon vaan päivin ja öin paikkaan katsomatta. Ja miten kukaan voi kärsiä paskan hajusta kun pyykkipoikakin on keksitty?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta3024842Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2741470Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin661406eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1141232Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes1061228- 851168
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1321148Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä591076- 172918
Palsta sekosi lopullisesti?
Taidan mennä päikkäreille. Oliko hän nyt muka oikeasti äsken täällä ja kirjoitti, että täytyy unohtaa? Todistakaa se. Ki15871