Hei kun sä tulet sieltä liittymästä (kiihdytyskaista)

Anonyymi

Älä oleta että perässä roikkumalla sen edessä olevan takana vielä SULLEKKIN olisi tilaa vänkää siihen samaan väliin. EIPÄ OLE KAIKILLE VÄKERTÄJILLE TILAA. Jos edellä oleva ei sinun mielestä aja tarpeeksi suurella nopeudella niin älä alennu siihen, jätä väliä siihen edellä olevaan tarvittaessa, katso että tuleeko päätietä muuta liikennettä äläkä vaan katso sitä edellä olevaa..

Niin usein on tilanne päätiellä että liittymistä tulevat olettaa että jonona perässä roikkuen kaikki mahtuu yhtä aikaa samaan väliin, ei muuten mahdu.

Kun sä et vielä osaa muuta kuin roikkua perässä niin opettele seuraavaksi jättää väliä siihen edellä olevaan.

Ajokortti kai teilläkin on, ehkä.

Fiksumpi pärjää liikenteessä tasaisella nopeudellakin, muut repii romuaan kun pää ei riitä.

18

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Fiksu hidastaa liittymän alkupäässä ja katsoo mihin väliin itsensä aikoo sovittaa. Sen jälkeen lähtee reippaasti kiihdyttämään ja sovittaa itsensä valitsemaansa rakoon. Rako kannattaa tietenkin katsoa liittymän alkupäässä, että on vielä baanaa kiihdyttää pääväylän nopeuteen.

      • Anonyymi

        Oikeasti kannattaa vetäisit heti kiihdytys kaistalla reiluun vauhtiin, niin silloin mahdollisia välejä on useampi. Jos lähteen hiljaa kiihdyttämään, niin missaat osan niistä kun tuhnulla et saa kiihdytettyä enää kaistan päässä riittävästi.


      • Anonyymi

        Varsin mainio kirjoitus päätielle liittymisestä.
        Kuitenkin varsin monessa paikassa on tilanne, ettei sieltä liittymän alkupäästä ole minkään laista mahdollisuutta nähdä sinne päätielle ja siellä kulkevien välejä, joten noita mainittuja "tunkemisia" valitettavasti saattaa sattua.
        Asiaa toki auttaa jos käytetyssä ajoneuvossa on riittävästi suorituskykyä, aina ei kuitenkaan näin ole, joten ymmärrystä sitä tahatonta tunkijaa kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsin mainio kirjoitus päätielle liittymisestä.
        Kuitenkin varsin monessa paikassa on tilanne, ettei sieltä liittymän alkupäästä ole minkään laista mahdollisuutta nähdä sinne päätielle ja siellä kulkevien välejä, joten noita mainittuja "tunkemisia" valitettavasti saattaa sattua.
        Asiaa toki auttaa jos käytetyssä ajoneuvossa on riittävästi suorituskykyä, aina ei kuitenkaan näin ole, joten ymmärrystä sitä tahatonta tunkijaa kohtaan.

        "Turisti" ei ole tietoinen paikoista, mutta jos on tuttu reitti, niin ei pitäisi olla vaikea tietää, että miten missäkin liittymässä kannattaa edetä ja paljonko nopeutta tai kiihdytystä tarvitaan.

        Toki se on niin, että kannattaa olla kunnolla nopeutta liittymässä, että voi kätevästi liittyä pääväylän liikenteeseen. Helpompi on vähän hidastaa ja liittyä kuin viime hetkellä yrittää kiihdyttää. Kiihdyttäminen pääväylän nopeuteen ei enää kenties onnistu ja sitten sitä liittyy vaarallisesti liian hitaalla nopeudella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsin mainio kirjoitus päätielle liittymisestä.
        Kuitenkin varsin monessa paikassa on tilanne, ettei sieltä liittymän alkupäästä ole minkään laista mahdollisuutta nähdä sinne päätielle ja siellä kulkevien välejä, joten noita mainittuja "tunkemisia" valitettavasti saattaa sattua.
        Asiaa toki auttaa jos käytetyssä ajoneuvossa on riittävästi suorituskykyä, aina ei kuitenkaan näin ole, joten ymmärrystä sitä tahatonta tunkijaa kohtaan.

        Siksi reilu vauhti auttaa jos näkyvyys on huono. Jos ajaa hiljaa ja vasta loppuvaiheessa näkee autovirran, niin hiljaisella vauhdilla joutuu kuseen.


    • Anonyymi

      Älkää aina vaan kitiskö vaan KERTOKAA miten sinne moottoritielle TEIDÄN MIELESTÄ pitää mennä. Jos tuntuu, että kukaan muu ei osaa liikenteessä mitään niin SIIRTYKÄÄ JULKISIIN niistä vuokra-autoista.

      • Anonyymi

        Tuollahan kerrottiin. Vauhtia rampilla reilusti ja siitä valitsemaan sopiva väli mihin liittyä, se onnistuu silloin helposti kun voi hieman kiihdyttää lisää tai nostaa jalkaa kaasulta. Jos menee liian hiljaa, niin ei voi valita kuin sen takimmaisen välin jos sellainen edes on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollahan kerrottiin. Vauhtia rampilla reilusti ja siitä valitsemaan sopiva väli mihin liittyä, se onnistuu silloin helposti kun voi hieman kiihdyttää lisää tai nostaa jalkaa kaasulta. Jos menee liian hiljaa, niin ei voi valita kuin sen takimmaisen välin jos sellainen edes on.

        Liian hitaalla vauhdilla liittymissä liikkuvia on liikaa ja se on se vaarallisin vaihtoehto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liian hitaalla vauhdilla liittymissä liikkuvia on liikaa ja se on se vaarallisin vaihtoehto.

        Juuri näin asia on. Autokoulussa opetetaan laittamaan riittävästi vauhtia, mutta pelkäävät kuskit ovat riski liikenteelle.


    • Anonyymi

      Klassinen liikennehäiriön aiheutus, liittymästä tullaan tiiviissä jonossa ja kas kummaa kun kaikki ei mahdukkaan vaihtamaan kaistaa päätielle tai jos mahtuu niin päätiellä liikenne hidastuu jonnekkin 40km/h nopeuteen, tiellä jolla on 70-100km/h nopeusrajoitus.

      • Anonyymi

        Osasyy on myös pääväylän autoilijoissa. Ei sitä edellistä tarvitse ajaa kiinni. Ajaa sitä omaa ajoa. Ihan hyvä vaan jos seassa on välejä, johon voivat liittymistä tulevat liittyä. Liian tiivis jono pääväylällä on myös haaste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osasyy on myös pääväylän autoilijoissa. Ei sitä edellistä tarvitse ajaa kiinni. Ajaa sitä omaa ajoa. Ihan hyvä vaan jos seassa on välejä, johon voivat liittymistä tulevat liittyä. Liian tiivis jono pääväylällä on myös haaste.

        Totta sekin, ihan samallalailla toimitaan väärin siinäkin. Eikä ole yksi tai kaksi kertaa kun näkee oikein että jonkun takana ajava vielä tiivistiiä väliä lyhyemmäksi niin että se yksikään ei edes mahdu liittymästä tulemaan.


    • Anonyymi

      Outoa, että joidenkin pitää väkisin tunkea päätiellä olevaan autojonoon, vaikka niiden perässä olisi satoja metrejä vapaata.

      Yritän havainnollistaa tätä niille, jotka eivät ymmärrä luettua tekstiä.
      En tiedä, miltä tämä näyttää, kun tässä ei ole esikatselua.

      päätie ->.............................(tyhjää).........auto3..auto2..auto1..................................->
      liittymä ->............................................................./

      Noiden auto1-3:n välissä on noin 2 sekunnin turvaväli. Liittymästä kiilataan auto3:n ja auto2:n lyhyeen väliin niin, että auto3:n on pakko jarruttaa voidakseen pitää edes jonkinlaisen turvallisen välin edelliseen.
      Tuo kiilaaminen on tyhmää, kun tässä auto3:n perässä olisi paljon vapaata tilaa.

      • Anonyymi

        Tietysti on fiksuinta liittyä sinne jonon taakse. Käytännössä kuitenkin liittyjällä on jo mukavasti vauhtia siinä vaiheessa, kun hän näkee, mihin on mahdollista liittyä. Jos jonon taakse liittyminen vaatii nopeuden selkeää hidastamista, ei sitä kannata tehdä, jos takana on muitakin liittymässä. Hidastaminen haittaa kaikkia takana tulevia. Eli monessa tapauksessa se jonoon liittyminen on paras vaihtoehto, ja jos joku ei jonossa ole osannut pitää hyvää turvaväliä, niin sitten liitytään pieneen väliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti on fiksuinta liittyä sinne jonon taakse. Käytännössä kuitenkin liittyjällä on jo mukavasti vauhtia siinä vaiheessa, kun hän näkee, mihin on mahdollista liittyä. Jos jonon taakse liittyminen vaatii nopeuden selkeää hidastamista, ei sitä kannata tehdä, jos takana on muitakin liittymässä. Hidastaminen haittaa kaikkia takana tulevia. Eli monessa tapauksessa se jonoon liittyminen on paras vaihtoehto, ja jos joku ei jonossa ole osannut pitää hyvää turvaväliä, niin sitten liitytään pieneen väliin.

        Jos aina ensimmäinen jäisi liittymään jonon perään, niin katastrofi on valmis ja liikenne sekaisin. Motarilla on aina sen verran välejä, että sinne mahtuu hyvin helposti sekaan, edellyttäen, että liittyjällä on riittävästi vauhtia, eli vähintään sama kuin mitä motarilla ajavilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos aina ensimmäinen jäisi liittymään jonon perään, niin katastrofi on valmis ja liikenne sekaisin. Motarilla on aina sen verran välejä, että sinne mahtuu hyvin helposti sekaan, edellyttäen, että liittyjällä on riittävästi vauhtia, eli vähintään sama kuin mitä motarilla ajavilla.

        Kyllä, koska se todennäköisesti tappaisi vauhdin rampilla. Viittäkymppiä motarille liittymistä yrittävä jono on tilanne, jota ei toivo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos aina ensimmäinen jäisi liittymään jonon perään, niin katastrofi on valmis ja liikenne sekaisin. Motarilla on aina sen verran välejä, että sinne mahtuu hyvin helposti sekaan, edellyttäen, että liittyjällä on riittävästi vauhtia, eli vähintään sama kuin mitä motarilla ajavilla.

        Motarilla ruuhka-aikana ei todellakaan aina ole riittävästi ja tarpeeksi pitkiä välejä, kun asennevammaiset ajavat siellä tappituntumassa. Reilut turvavälit pääväylälle, niin homma helpottuu huomattavasti kaikkien osalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Motarilla ruuhka-aikana ei todellakaan aina ole riittävästi ja tarpeeksi pitkiä välejä, kun asennevammaiset ajavat siellä tappituntumassa. Reilut turvavälit pääväylälle, niin homma helpottuu huomattavasti kaikkien osalta.

        Kaikki ei ole ns asennevammaisia vaan kyse on jostain muusta, ajotavoista joka ei ole välttämättä ihan sama asia kuin asennevamma.

        Se on erikoista että kaikilla on ajokortti, joka ei tarkoita että pitäisi olla täydellinen mutta moni asia on opetettu ihan liki kädestä pitäen niin mihin osaaminen katoaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      163
      1463
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1274
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      26
      1271
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      215
      1144
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1086
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      317
      1009
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      224
      1002
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      949
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      915
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      272
      913
    Aihe