Hei kun sä tulet sieltä liittymästä (kiihdytyskaista)

Anonyymi

Älä oleta että perässä roikkumalla sen edessä olevan takana vielä SULLEKKIN olisi tilaa vänkää siihen samaan väliin. EIPÄ OLE KAIKILLE VÄKERTÄJILLE TILAA. Jos edellä oleva ei sinun mielestä aja tarpeeksi suurella nopeudella niin älä alennu siihen, jätä väliä siihen edellä olevaan tarvittaessa, katso että tuleeko päätietä muuta liikennettä äläkä vaan katso sitä edellä olevaa..

Niin usein on tilanne päätiellä että liittymistä tulevat olettaa että jonona perässä roikkuen kaikki mahtuu yhtä aikaa samaan väliin, ei muuten mahdu.

Kun sä et vielä osaa muuta kuin roikkua perässä niin opettele seuraavaksi jättää väliä siihen edellä olevaan.

Ajokortti kai teilläkin on, ehkä.

Fiksumpi pärjää liikenteessä tasaisella nopeudellakin, muut repii romuaan kun pää ei riitä.

18

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Fiksu hidastaa liittymän alkupäässä ja katsoo mihin väliin itsensä aikoo sovittaa. Sen jälkeen lähtee reippaasti kiihdyttämään ja sovittaa itsensä valitsemaansa rakoon. Rako kannattaa tietenkin katsoa liittymän alkupäässä, että on vielä baanaa kiihdyttää pääväylän nopeuteen.

      • Anonyymi

        Oikeasti kannattaa vetäisit heti kiihdytys kaistalla reiluun vauhtiin, niin silloin mahdollisia välejä on useampi. Jos lähteen hiljaa kiihdyttämään, niin missaat osan niistä kun tuhnulla et saa kiihdytettyä enää kaistan päässä riittävästi.


      • Anonyymi

        Varsin mainio kirjoitus päätielle liittymisestä.
        Kuitenkin varsin monessa paikassa on tilanne, ettei sieltä liittymän alkupäästä ole minkään laista mahdollisuutta nähdä sinne päätielle ja siellä kulkevien välejä, joten noita mainittuja "tunkemisia" valitettavasti saattaa sattua.
        Asiaa toki auttaa jos käytetyssä ajoneuvossa on riittävästi suorituskykyä, aina ei kuitenkaan näin ole, joten ymmärrystä sitä tahatonta tunkijaa kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsin mainio kirjoitus päätielle liittymisestä.
        Kuitenkin varsin monessa paikassa on tilanne, ettei sieltä liittymän alkupäästä ole minkään laista mahdollisuutta nähdä sinne päätielle ja siellä kulkevien välejä, joten noita mainittuja "tunkemisia" valitettavasti saattaa sattua.
        Asiaa toki auttaa jos käytetyssä ajoneuvossa on riittävästi suorituskykyä, aina ei kuitenkaan näin ole, joten ymmärrystä sitä tahatonta tunkijaa kohtaan.

        "Turisti" ei ole tietoinen paikoista, mutta jos on tuttu reitti, niin ei pitäisi olla vaikea tietää, että miten missäkin liittymässä kannattaa edetä ja paljonko nopeutta tai kiihdytystä tarvitaan.

        Toki se on niin, että kannattaa olla kunnolla nopeutta liittymässä, että voi kätevästi liittyä pääväylän liikenteeseen. Helpompi on vähän hidastaa ja liittyä kuin viime hetkellä yrittää kiihdyttää. Kiihdyttäminen pääväylän nopeuteen ei enää kenties onnistu ja sitten sitä liittyy vaarallisesti liian hitaalla nopeudella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsin mainio kirjoitus päätielle liittymisestä.
        Kuitenkin varsin monessa paikassa on tilanne, ettei sieltä liittymän alkupäästä ole minkään laista mahdollisuutta nähdä sinne päätielle ja siellä kulkevien välejä, joten noita mainittuja "tunkemisia" valitettavasti saattaa sattua.
        Asiaa toki auttaa jos käytetyssä ajoneuvossa on riittävästi suorituskykyä, aina ei kuitenkaan näin ole, joten ymmärrystä sitä tahatonta tunkijaa kohtaan.

        Siksi reilu vauhti auttaa jos näkyvyys on huono. Jos ajaa hiljaa ja vasta loppuvaiheessa näkee autovirran, niin hiljaisella vauhdilla joutuu kuseen.


    • Anonyymi

      Älkää aina vaan kitiskö vaan KERTOKAA miten sinne moottoritielle TEIDÄN MIELESTÄ pitää mennä. Jos tuntuu, että kukaan muu ei osaa liikenteessä mitään niin SIIRTYKÄÄ JULKISIIN niistä vuokra-autoista.

      • Anonyymi

        Tuollahan kerrottiin. Vauhtia rampilla reilusti ja siitä valitsemaan sopiva väli mihin liittyä, se onnistuu silloin helposti kun voi hieman kiihdyttää lisää tai nostaa jalkaa kaasulta. Jos menee liian hiljaa, niin ei voi valita kuin sen takimmaisen välin jos sellainen edes on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollahan kerrottiin. Vauhtia rampilla reilusti ja siitä valitsemaan sopiva väli mihin liittyä, se onnistuu silloin helposti kun voi hieman kiihdyttää lisää tai nostaa jalkaa kaasulta. Jos menee liian hiljaa, niin ei voi valita kuin sen takimmaisen välin jos sellainen edes on.

        Liian hitaalla vauhdilla liittymissä liikkuvia on liikaa ja se on se vaarallisin vaihtoehto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liian hitaalla vauhdilla liittymissä liikkuvia on liikaa ja se on se vaarallisin vaihtoehto.

        Juuri näin asia on. Autokoulussa opetetaan laittamaan riittävästi vauhtia, mutta pelkäävät kuskit ovat riski liikenteelle.


    • Anonyymi

      Klassinen liikennehäiriön aiheutus, liittymästä tullaan tiiviissä jonossa ja kas kummaa kun kaikki ei mahdukkaan vaihtamaan kaistaa päätielle tai jos mahtuu niin päätiellä liikenne hidastuu jonnekkin 40km/h nopeuteen, tiellä jolla on 70-100km/h nopeusrajoitus.

      • Anonyymi

        Osasyy on myös pääväylän autoilijoissa. Ei sitä edellistä tarvitse ajaa kiinni. Ajaa sitä omaa ajoa. Ihan hyvä vaan jos seassa on välejä, johon voivat liittymistä tulevat liittyä. Liian tiivis jono pääväylällä on myös haaste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osasyy on myös pääväylän autoilijoissa. Ei sitä edellistä tarvitse ajaa kiinni. Ajaa sitä omaa ajoa. Ihan hyvä vaan jos seassa on välejä, johon voivat liittymistä tulevat liittyä. Liian tiivis jono pääväylällä on myös haaste.

        Totta sekin, ihan samallalailla toimitaan väärin siinäkin. Eikä ole yksi tai kaksi kertaa kun näkee oikein että jonkun takana ajava vielä tiivistiiä väliä lyhyemmäksi niin että se yksikään ei edes mahdu liittymästä tulemaan.


    • Anonyymi

      Outoa, että joidenkin pitää väkisin tunkea päätiellä olevaan autojonoon, vaikka niiden perässä olisi satoja metrejä vapaata.

      Yritän havainnollistaa tätä niille, jotka eivät ymmärrä luettua tekstiä.
      En tiedä, miltä tämä näyttää, kun tässä ei ole esikatselua.

      päätie ->.............................(tyhjää).........auto3..auto2..auto1..................................->
      liittymä ->............................................................./

      Noiden auto1-3:n välissä on noin 2 sekunnin turvaväli. Liittymästä kiilataan auto3:n ja auto2:n lyhyeen väliin niin, että auto3:n on pakko jarruttaa voidakseen pitää edes jonkinlaisen turvallisen välin edelliseen.
      Tuo kiilaaminen on tyhmää, kun tässä auto3:n perässä olisi paljon vapaata tilaa.

      • Anonyymi

        Tietysti on fiksuinta liittyä sinne jonon taakse. Käytännössä kuitenkin liittyjällä on jo mukavasti vauhtia siinä vaiheessa, kun hän näkee, mihin on mahdollista liittyä. Jos jonon taakse liittyminen vaatii nopeuden selkeää hidastamista, ei sitä kannata tehdä, jos takana on muitakin liittymässä. Hidastaminen haittaa kaikkia takana tulevia. Eli monessa tapauksessa se jonoon liittyminen on paras vaihtoehto, ja jos joku ei jonossa ole osannut pitää hyvää turvaväliä, niin sitten liitytään pieneen väliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti on fiksuinta liittyä sinne jonon taakse. Käytännössä kuitenkin liittyjällä on jo mukavasti vauhtia siinä vaiheessa, kun hän näkee, mihin on mahdollista liittyä. Jos jonon taakse liittyminen vaatii nopeuden selkeää hidastamista, ei sitä kannata tehdä, jos takana on muitakin liittymässä. Hidastaminen haittaa kaikkia takana tulevia. Eli monessa tapauksessa se jonoon liittyminen on paras vaihtoehto, ja jos joku ei jonossa ole osannut pitää hyvää turvaväliä, niin sitten liitytään pieneen väliin.

        Jos aina ensimmäinen jäisi liittymään jonon perään, niin katastrofi on valmis ja liikenne sekaisin. Motarilla on aina sen verran välejä, että sinne mahtuu hyvin helposti sekaan, edellyttäen, että liittyjällä on riittävästi vauhtia, eli vähintään sama kuin mitä motarilla ajavilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos aina ensimmäinen jäisi liittymään jonon perään, niin katastrofi on valmis ja liikenne sekaisin. Motarilla on aina sen verran välejä, että sinne mahtuu hyvin helposti sekaan, edellyttäen, että liittyjällä on riittävästi vauhtia, eli vähintään sama kuin mitä motarilla ajavilla.

        Kyllä, koska se todennäköisesti tappaisi vauhdin rampilla. Viittäkymppiä motarille liittymistä yrittävä jono on tilanne, jota ei toivo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos aina ensimmäinen jäisi liittymään jonon perään, niin katastrofi on valmis ja liikenne sekaisin. Motarilla on aina sen verran välejä, että sinne mahtuu hyvin helposti sekaan, edellyttäen, että liittyjällä on riittävästi vauhtia, eli vähintään sama kuin mitä motarilla ajavilla.

        Motarilla ruuhka-aikana ei todellakaan aina ole riittävästi ja tarpeeksi pitkiä välejä, kun asennevammaiset ajavat siellä tappituntumassa. Reilut turvavälit pääväylälle, niin homma helpottuu huomattavasti kaikkien osalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Motarilla ruuhka-aikana ei todellakaan aina ole riittävästi ja tarpeeksi pitkiä välejä, kun asennevammaiset ajavat siellä tappituntumassa. Reilut turvavälit pääväylälle, niin homma helpottuu huomattavasti kaikkien osalta.

        Kaikki ei ole ns asennevammaisia vaan kyse on jostain muusta, ajotavoista joka ei ole välttämättä ihan sama asia kuin asennevamma.

        Se on erikoista että kaikilla on ajokortti, joka ei tarkoita että pitäisi olla täydellinen mutta moni asia on opetettu ihan liki kädestä pitäen niin mihin osaaminen katoaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

      Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      334
      7232
    2. Kysymys muille miehille

      Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      71
      4428
    3. Sinä eräs, pyydän......

      AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3185
    4. Kohta katson sun kuvaasi

      ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3017
    5. Nimikirjaimet

      Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      74
      1962
    6. VOI TÄTÄ ILON

      JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      153
      1846
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

      Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      215
      1784
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

      jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      166
      1587
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

      Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1548
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

      Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1448
    Aihe