Nooan aikana ja Nooan poikien pojat?

Anonyymi

Loppumattomiin sukuluetteloihin, mitä tästä voimme oppia ?

Paavali, joka itse on hebrealainen hebrealaisesta syntynyt ja Benjamin sukua/heimoa, opettaa omia "lapsiaan", Timoteusta ja Tiitusta:
1. Tim. 1:
4 eivätkä puuttuisi taruihin ja loppumattomiin sukuluetteloihin, jotka pikemmin edistävät turhaa mietiskelyä kuin Jumalan armotaloutta, joka perustuu uskoon, niin kehoitan nytkin.

Tit. 3:
9 Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.

ja erikoisesti Timoteukselle:
2. Tim. 3:
15 ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.

opettaa että:
1. Tim. 1:
3 Niinkuin minä Makedoniaan lähtiessäni kehoitin sinua jäämään Efesoon, käskeäksesi eräitä kavahtamaan, etteivät vieraita oppeja opettaisi

Käski KAVAHTAMAAN !
vieraita oppeja joita jo silloin opetettiin, eli väärät ja pahat oppettajat ja väärät ja pahat profeetat!
sekä TARUIHIN!

- - - taru, sadunomainen, uskomuksellinen kertomus, myytti, satu, tarina, legenda
ja tietysti tulee vältää, naisia, Taru/ja, Ansa/ja sekä Paulo/ja :)
no ei kutenkaan, itse tunnen monia Päiviä ja /sade Päivi/en, sateen jälkeen tulee aina Aamukaste ja Kotihelmi ja ei voida sen kirkautta katsoa kun TUUli puhdistaa taivaan sanoo aina viisas Salomo ;)

Nyt, miten on miehet ja veljet sekö ihanat sisaret:

Nooan poika, Jaafet :)
ja hänen pojat eli jälkeläiset perimän eli sperman mukaan: isä linjaa seuraamalla kuten olette kaikki oppinneet, jo kolmannen luokan ainaka kun perimää opetettiin.
1. Moos. 10:
1 Tämä on kertomus Nooan poikien, Seemin, Haamin ja Jaafetin, suvusta. Heille syntyi poikia vedenpaisumuksen jälkeen.

Jaafetilla oli paljon poikia:
2 Jaafetin pojat olivat Goomer, Maagog, Maadai, Jaavan, Tuubal, Mesek ja Tiiras.

ja Goomerilla oli paljon poikia:
3 Ja Goomerin pojat olivat Askenas, Riifat ja Toogarma.

eli Askenas :)

monet ovat sitä mieltä, että Jeremia on kirjoittanut, osan Mookseksen kirjoista ja Aikakirjoista ja Kuninkasten kirjoista että, muista,
Nyt Jeremia Kirjoittaa, Goomerin pojasta, ja pojista sen mitä Jumala Puhuu ja Käskee:

Jer. 51:
24 Minä maksan Baabelille ja kaikille Kaldean asukkaille kaiken sen pahan, minkä he ovat tehneet Siionille teidän silmäinne edessä, sanoo Herra.

ja kuka sitten on Jumalan ase ja miekka heitä vastaan:
27 Nostakaa lippu maassa, puhaltakaa pasunaan kansoissa, vihkikää kansat häntä vastaan, kutsukaa häntä vastaan Araratin, Minnin ja Askenaan valtakunnat, asettakaa päämies häntä vastaan, antakaa tulla hevosia kuin pörheitä heinäsirkkoja.

28 Vihkikää kansat häntä vastaan, Meedian kuninkaat, sen käskynhaltijat ja kaikki päämiehet ja koko sen vallan alainen maa.
29 Ja maa vapisee ja vääntelehtii tuskasta, sillä Herran aivoitukset täyttyvät Baabelia vastaan: hän tekee Baabelin maasta asumattoman erämaan.
30 Baabelin sankarit lakkaavat taistelemasta, he istuvat linnoituksissaan, heidän voimansa on kuihtunut, he ovat naisiksi muuttuneet; sen asunnot ovat poltetut, sen salvat rikotut.

48 Silloin riemuitsevat Baabelin kohtalosta taivas ja maa ja kaikki, mitä niissä on, kun pohjoisesta tulevat sen hävittäjät, sanoo Herra.

60 Jeremia kirjoitti kaiken sen onnettomuuden, joka oli tuleva Baabelille, erityiseen kirjaan, kaikki nämä sanat, jotka ovat kirjoitetut Baabelia vastaan.

62 Ja sano: Herra, sinä olet puhunut tätä paikkaa vastaan: sinä olet hävittävä sen, niin ettei siinä asukasta ole, ei ihmistä eikä eläintä, vaan että se jää ikuiseksi erämaaksi.
63 Ja kun olet lukenut tämän kirjan loppuun, sido siihen kivi ja viskaa se keskelle Eufratia,
64 ja sano: Näin uppoaa Baabel eikä nouse enää siitä onnettomuudesta, jonka minä sille tuotan, vaan he vaipuvat." Näin pitkälle Jeremian sanat.

Nyt tämä maa, (babylon lopunajassa) mikä lie, oli ja on Jumalan SOTA-ASE, VASARA kaikka vastaan!

Väännös -92
20 -- Sinä, Babylonia, olet vasarani ja sota-aseeni. Sinulla minä murskaan kansat ja hävitän valtakunnat.

ja Hyvä Käännös 33/38
20 Sinä olit minun vasarani, minun sota-aseeni, sinulla minä musersin kansoja, sinulla minä hävitin valtakuntia.

Mikä maa tahi mahti eli valta ja voima on tuhonnut kansoja ,sekä valtakuntia?
no ei siitä nyt, joten, takaisin Jeremian kirjoitteluun:

1. Aik. 1:
4 Nooa, Seem, Haam ja Jaafet.
5 Jaafetin pojat olivat Goomer, Maagog, Maadai, Jaavan, Tuubal, Mesek ja Tiiras.
6 Ja Goomerin pojat olivat Askenas, Diifat ja Toogarma.

Nyt kuka on, esim tämä poika joka on mainittu tässä poikien joukossa;
Goomer, Maagog ja muut:
Hes. 38:
2 "Ihmislapsi, käännä kasvosi kohti Googia Maagogin maassa, Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinasta, ja ennusta häntä vastaan

eli Sota Israelia vastaan!
ja sitten lisää tuoretta kahvia, juuri pavuista jauhettua :)
jatkuu, xx001

5

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nyt miehet ja veljet, sekä ihanat sisaret;
      Miten on, kun monet, en niitä tähän nyt laita mutta jokaisen nimen ja ansion, teille tuon jos on tarvetta, ja SYNTYY eli keskeytyy hyvää ja tarpeellista, kehittävää keskustelua ja tutkimista :)

      1. Tim. 1:
      2 Timoteukselle, oikealle pojallensa uskossa.
      3 --- jäämään Efesoon, - - - käskeäksesi eräitä KAVAHTAMAAN, etteivät VIERAITA OPPEJA OPETTAISI!
      4 eivätkä puuttuisi taruihin ja loppumattomiin sukuluetteloihin,
      - - - jotka pikemmin edistävät turhaa mietiskelyä kuin Jumalan armotaloutta, joka perustuu uskoon, niin kehoitan nytkin.

      Nyt tällä ei ole PELASTUKSEEN nähden, YKSILÖ tasolla, vaikutusta ,sillä JOKAINEN Joka huutaa Herra avuksi pelastuu.

      entäs kansan eli heimon ja valtakunnan tasolla?
      voiko joku kansa pelastua tahi olla pelastumatta, tämän loppumattomien sukuluetteloiden tutkimisen vaikutuksesta?

      Voiko tässä olla takaan, perkeleen kavalat juonet, joista, tulee olla tietoisia, niiden joille Herra sen antaa ja joiden tehtävä on sitten VAROITTAA:

      KAVAHTAMAAN, etteivät VIERAITA OPPEJA OPETTAISI!
      ja
      eivätkä puuttuisi taruihin!

      ja Paavalille ei ollut salaisuus eli salassa, mitä on:
      Ef. 6:
      11 Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

      ja sen on taas tässä kuka on se jota tulee vastustaa ja millä:

      12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

      --- meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan,
      - - - vaan hallituksia vastaan,
      - - - valtoja vastaan,
      - - - tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan,
      - - - pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

      Tässä voi olla, että on kyseessä sekä maailmassa olevat valtiaa eli valtaa pitävät että sitten taivaan avaruuksissa olevat, perkeleen joukot.
      No, oli ne mitä tahansa, niin Herran apu on jo valmiina, Jumalan antama apu on meille, Suomalaisille tuttu:

      Jumalan Sotajoukkojen Päämies, isoenkeli Miikael :)
      Dan 12
      1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana. Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti. Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.

      Nyt, miten on, miehet ja veljet, tämä goomer ja sen joukot, kuka ja ketkä siihen voi kuullua?

      Missä luuraa tänäpäivänä, Jaafetin pojan Goomerin poika, Askenas?

      Kuka on tämän päivän sanoilla Askenas, joka ei siis ole Seemiläinen vaan Jaafetilainen.
      Jeremian kirjoitus, josta monet ovat samaa mieltä on sitten:

      https://biblehub.com/jeremiah/51-27.htm
      27“Raise a banner in the land! Blow the ram’s horn among the nations! Prepare the nations against her. Summon the kingdoms against her— Ararat, Minni, and Ashkenaz. Appoint a captain against her; bring up horses like swarming locusts.

      Ashkenaz!
      ja kuka on Ashkenaz?
      https://biblehub.com/hebrew/813.htm
      Juuri yksi Nooan pojan pojista, Askenas!

      Kuka sitten osaa tavata Arabian kieltä ja lukea esim Koraania, jota en tavalliselle uskovalle suosittele vaan tutkijoille, niin mitä he eli Koraani sanoo heistä ja erikoisesti, Esrasta joka Babylonin pakkosiirtolaisuuden jälkeen
      (ja muista MIKSI Herra heidät sinne pakkosiirtolaisuuteen heitti: Ap. 7.43 Ette; vaan te kannoitte Molokin majaa ja Romfa jumalan tähteä, niitä kuvia, jotka te olitte tehneet kumarrettaviksenne. Sentähden minä siirrän teidät toiselle puolelle Babylonin.' !!!)
      ja mitä Jeremia heistä, kirjoittajista sanoo, valhekynä on heillä kädessä eli ei oikeaa ja totuutta!

      ja sitten se, kun tiedämme, ja tarkennan sitä myöhemmin, niin mikä meillä on ase ja suoja tätä kavalaa perkeleen juonta vastaan:
      Ef 6
      13 Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.
      14 Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,
      15 ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.
      16 Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,
      17 ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.
      18 Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta;

      jatkuu, xx002

    • Anonyymi

      ja MUISTAKAA Minua, kuka lie olen että: Saisin oikeat sanat ja Viisauden ja ilmestyksen Hengen, eli Totuuden Jumalan Sanan ja Herran Jeesuksen kautta teille tiettävksi tietää.

      Ef. 6:
      19 ja minunkin puolestani, että minulle, kun suuni avaan, annettaisiin oikeat sanat rohkeasti julistaakseni evankeliumin salaisuutta,

      eli Totuus ja OIKEUDEN- mukaisuus
      14 Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,

      ja altius, puhua ja kirjoittaa, mitä Herra antaa, ja jos olet sitä mieltä että ei ole oikien, niin PERUSTELE SE Jumalan Sanan eli Kirjoitusten avulla ja kautta, muuten en teitä usko!

      15 ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.
      no en usko että enää tästä rauhaa tulee vaan isoa ongelmia kaikille ja kaikkialle, sillä, babylon, mitä ja mikä lie, sen saa aikaa, sillä Herra on Sanonut:

      Jer. 51:
      7 Baabel oli Herran kädessä kultainen malja, joka juovutti kaiken maan. Sen viinistä joivat kansat; sentähden kansat tulivat mielettömiksi.
      ja
      20 Sinä olit minun vasarani, minun sota-aseeni, sinulla minä musersin kansoja, sinulla minä hävitin valtakuntia.

      ja kun tämä sota-ase / vasara on työnsä tehnyt:
      Baabel oli Herran kädessä kultainen malja, joka juovutti kaiken maan. Sen viinistä joivat kansat; sentähden kansat tulivat mielettömiksi.

      se itse tuhoutuu!!!

      ja Paavali jatkaa Efesolaisille ja meille:
      - - - 16 Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,

      joten kuka ja ketä tulee sitten ampumaan JOUSELLA palavavia nuolia!
      ja
      Millä niitä torjutaan:
      17 ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.

      Pelastuksen kypärä ja Hengen Miekka eli Jumalan Sanan ja Jumalan Sanan Todistus.

      eli kyseessä ei ole normaali, luonnollinen jousi ja palava-nuoli vaan, kuten Paavali monesti tuo esille:
      Väärät opettajat sekä väärät ja pahat profeetat, ne saavat kavalat juonet, perkeleen hallituksilta ja niitä, heitä perkeleen hallituksia he uskovat!

      joten tulee, Vääriä opettajia, jotka opettavat TARUJA, ja valhetta ja petosta ja vääriä pahoja, kieroja profeetoja, jotka eksyttävätm jos mahdollista, jopa valitut (tästä sanasta olen monta Raamattu tuntia kuunnellut, joten palaa siihen joskus: eli sanasta: eksyttävät JOS mahdollista valitut.)

      Joten nyt, kuka on Askenas eli Ashkenaz!
      mitä sanoo mahdollisesti OIKEAT, juutalaiset, ei pakkosiirtolaisuuden jälkeen, jewit vaan Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin jälkeläiset,
      kuka ja mikä on: Ashkenaz?

      He, monet ovat osoittaneet että noin 80% ja jopa yli, tämänpäivän juutalaista jotka ovat Israelin alueella ei ole oikeita juutalaisia, kuten esim, Esran oppineet valhekynn kautta kirjoittaa vaan, he ovat 99,99% varmuudella, Jaafetin, Goomerin ja sitten Ashkenazin jälkeläisiä!

      eli voiko Jaafetin pojat olla OIKEA Israel eli juutalainen?

      mitä sanoo Jumalan Sana?

      Jer. 51:
      1 Näin sanoo Herra: "Katso, minä herätän Baabelia vastaan, Leeb-Kaamain asukkaita vastaan hävittäjän hengen.
      ja väännös -92
      1 Näin sanoo Herra: -- Minä nostan tuhoisan myrskyn Babylonia vastaan, lähetän myrskyn kohti vihollista, kohti Kaldean sydäntä.*
      - - - [Alkutekstissä esiintyy tässä salanimi Leb-Kamai ('vastustajieni sydän'), joka tarkoittaa Babylonia. Vrt. 25:26 ja 51:41.]

      27 Nostakaa lippu maassa, puhaltakaa pasunaan kansoissa, vihkikää kansat häntä vastaan, kutsukaa häntä vastaan Araratin, Minnin ja Askenaan valtakunnat, asettakaa päämies häntä vastaan, antakaa tulla hevosia kuin pörheitä heinäsirkkoja.
      ja
      1. Moos. 10:
      1 Tämä on kertomus Nooan poikien, Seemin, Haamin ja Jaafetin, suvusta. Heille syntyi poikia vedenpaisumuksen jälkeen.
      2 Jaafetin pojat olivat Goomer, Maagog, Maadai, Jaavan, Tuubal, Mesek ja Tiiras.
      3 Ja Goomerin pojat olivat Askenas, Riifat ja Toogarma.
      ja
      1. Aik. 1:
      4 Nooa, Seem, Haam ja Jaafet.
      5 Jaafetin pojat olivat Goomer, Maagog, Maadai, Jaavan, Tuubal, Mesek ja Tiiras.
      6 Ja Goomerin pojat olivat Askenas, Diifat ja Toogarma.

      Nyt onko niin että, Seemistä tulee OIKEA Israel ja sitten Aabraham, Iisak että Jaakob ja sen jälkeen 13 poika eli suku ja heimo, Joosef että viimein Efraim!

      Miten on, miehet ja veljet ja ihanat sisaret?


      ja sitten lisää kahvia, jos tulee keskustelua ja tutkimista, niin jatketaan :)
      jatkuu,kunhan kerkiän :)
      xx003

    • Anonyymi

      Tutkikaamme, mitä on ja mitä ei ole!
      Herra antakoon meille, teille ja minulle, Viisauden ja Ilmestyksen Hengen, ja johdattakoon kaikkeen totuuteen, amen.


      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    • Anonyymi

      Voiko ukraina olla tämän sodan ja, OIKEAN Israelin todellinen vihollinen ja Hesekielin ennustuksen ja Psalmi 83 paha?

      Tutkikaamme tarkaan ja lukekaa ahkerasti,
      sillä
      minä tulen pian!

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    • Anonyymi

      Onko Hesekielin sota ennen vai jälkeen, kun OIKEA Israel, josta Herra sanoo:
      Efraim on MINUN ESIKOINEN, sanoo Jumala Kaikkivaltias, Herra Sebaot!
      Efraimin Isä :)

      Jer. 31:
      9 Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni.

      Jos näin on, tuleeko Herran oamisuus kansan ja sen esikoisen ottaa omaksi maa joka on Aabrahamille luvuttu?

      Mitä se merkitsee, Hesekielin 38 sodan ja psalmin 83 kohdalla?
      onko nykyinen "kaikkien" hyväksymä" ja omaksuma TULKINTA oikea?

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe