Jallujengi muka! Jaloviinaa ei juo nuoret. Se on boomereiden viinaa.

Anonyymi

Jaloviina eli jallu on 1932 markkinoille tuotu, lievästi maustettua väkiviina. Suuret ikäluokat eli boomerit ostivat juhliinsa jallua ja koskenkorvaa runsaasti 1950...2020 vuosina. Yhden tähden jallu on monelle 60...80 vuotiaalale edelleen sitä tutuinta väkiviinaa.
Jallua myydään vuosittain 0.5 miljoonaa pulloa.

Sen sijaan kukaan alle 30-vuotias ei milloinkaan osta vanhojen pierujen juomaksi tiedettyä jallupulloa itselleen ja kavereilleen Alkosta.

Videolla Sanna Marin hoilottaa muiden mukana "jauhojengi" sanaa, joka nyt väitetäänkin olevan "jallujengi" sana. Marin sanoo kuitenkin juoneensa vain mietoja alkoholeja bileissä.

Se joka väittää että nuorekas, moderni, stadilainen pintajengi laulaisi ja rilluttelisi bileissä laulamalla "me ollaan jallujengi", on kyllä aivan pihalla asioista.

33

396

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ensimmäinen väkevää viinaa sisältänyt pimeä pullo jonka tilasin ja pyysin 80-luvulla Alkosta tuomaan oli juuri yhden tähden jaloviina. Se oli kauhean makuista, niin kuin oli kaikki viinat ja viinitkin tuon ikäisen suussa, tuohon aikaan.

• Anonyymi

Totta puhut, nuorilla muut aineet käytössä, ei tarvitse jallua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta puhut, nuorilla muut aineet käytössä, ei tarvitse jallua.

Tämä on ainakin toinen aloitus Persuita tänä aamuna, teitä työttömiä Persuja on paljon.
        Ainakin edellisviikonloppuna Yterissä näytti Jallu maistuvan.
        Koska olet nuoressa seurassa ryypännyt.

• Anonyymi

Näh, kaikkeen kato tottuu äijä mitä enemmän vain kittaat, niin kyllä se siitä *hik", mutta ehkei sitä käsidesiä kuitenkaan kannattaisi hörsiä, siitä kun voi tulla pahempikin "pipi", josta ei välttämättä sitten toipuisikaan😢

Cheers, älkääkä juoko itseänne ihan pöydän alle kaiffarit!🍻

• Jos se ensimmäinen sana on jonkun mielestä "jauho", hänellä on kyllä ongelmia kuulossa.

• Anonyymi

Sanna Marin itse sanoi myös noin. Mutta hänkään ei suostunut paljastamaan, että mikä se sana sitten oikein oli. Jos kyseessä on joku Mainin seurapiirin inside-joke ja laulussa hoettu J-sana, niin sellainen voisi vielä pelastaa tilanteen.

Jallu -sana se ei kuitenkaan ollut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanna Marin itse sanoi myös noin. Mutta hänkään ei suostunut paljastamaan, että mikä se sana sitten oikein oli. Jos kyseessä on joku Mainin seurapiirin inside-joke ja laulussa hoettu J-sana, niin sellainen voisi vielä pelastaa tilanteen.

Joku uutuussana se on, koska joku oli vasta eilen aamupäivällä rekisteröinyt domainin "jauhojengi.fi". Yleensä yleisesti tiedossa olevat ytimekkäät sanat on rekisteröity myös domaineiksi. Eli uudissanana se on tuore, jos sellaista sanaa on kukaan oikeasti edes käyttänyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joku uutuussana se on, koska joku oli vasta eilen aamupäivällä rekisteröinyt domainin "jauhojengi.fi". Yleensä yleisesti tiedossa olevat ytimekkäät sanat on rekisteröity myös domaineiksi. Eli uudissanana se on tuore, jos sellaista sanaa on kukaan oikeasti edes käyttänyt.

Näyttäisi "jallujengi.fi" olevan vielä vapaa.

Elleivät sitten ole hoilanneet "ja uhojengi". En itse ole videota viitsinyt edes katsoa ja kuunnella, koska toisten yksityisasiat eivät minulle kuulu.

• Anonyymi

Äänianalyysi on lahjomaton: jauhojengiä siellä todellakin hoettiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Äänianalyysi on lahjomaton: jauhojengiä siellä todellakin hoettiin.

Analysoijan puoluekanta tulee selväksi. Kyllähän siinä jostain muusta hoilattiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Petter Nyygortin kappale.

• Anonyymi

Jos sinun mielestä helsingin jet set bileissä juodaan jallua, niin sinä olet kyllä tosi käntty :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Analysoijan puoluekanta tulee selväksi. Kyllähän siinä jostain muusta hoilattiin.

Niin ja tiedä vaikka sen viestin kirjoittaja olisi ollut kallellaan itään päin🤨

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elleivät sitten ole hoilanneet "ja uhojengi". En itse ole videota viitsinyt edes katsoa ja kuunnella, koska toisten yksityisasiat eivät minulle kuulu.

Monille muille kuitenkin tuntui kuuluvan🤭

• Anonyymi kirjoitti:

Jos sinun mielestä helsingin jet set bileissä juodaan jallua, niin sinä olet kyllä tosi käntty :)

Sitä ei kuules kukaan tiedä, miten mitäkin juodaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ota pois, kun vielä saat, voisi nimittäin hyvän idean kanssa vielä nousta isoksikin jutuksi😁

• Anonyymi

No katsokaa niitä videoita ei siellä jengi hirveesti 🥃🍷🍾🍺 kässissä tai pöydillä pidellyt...mistä lie olivat vauhtia saanut...

• Anonyymi

Jos olivat lattialla syrjemmässä olleista jallupulloista naukkailleet välillä sitä mukaa kun iltaa olisi kulunut ja myöhemmin olleet jo vähän päissään😂

• Anonyymi

Minä join jaloviinaa ensimmäisen kerran 15 vuoden ikäisenä, ja olen siitä saakka sitä kyllä juonut, vaikka olenkin jo Marinin jengiä huomattavasti vanhempi. Koska Petri Nygårdin yli 10 vuotta sitten tehdyssä laulussakin juodaan jallua, niin kyllä se ainakin 25 ikäisille maistuu edelleen. Aivan nuorimmista en tiedä. Ne tuntuu käyttävän enemmän huumeita.

• Anonyymi

No on sitä nuoremmissakin varmasti niitä jotka eivät ole eivätkä voisi kuvitellakaan käyttävänsä huumeita, kuten esimerkiksi Marin omien sanojensa mukaan, enkä myöskään minä random kommentoijakaan ole koskaan käyttänyt, enkä voisi kuvitella edes käyttäväni, kun ovat semmoisten rikollisten mätäpaiseiden meininkiä kaikki huumeet ja huumeiden käytöt, että suorastaan kuvottaa kaikki sellaiset laittomat aineet🤢

Lailliset kunnon päihtymistarkoitukseen käytetyt aineet kuten alkoholi ovat sentään ihan rehtejä päihteitä, ei mitään rikollisten mätäpaiseiden taloudellista tukemista, että tekisivät enemmän kaikenlaisia muitakin rikoksia, vaan ihan kunnon laillinen bisnes mitä panimot harrastaa.

• Anonyymi

Kaikki tietäväinen 😂😂😂 Oletko edes ollut missään nuoremman väen kanssa juhlimassa.
      Onko pääkaupunkiseudulla niin paha huume ongelma, kadulla hoilataan jauhojengi 🤦‍♂️🤦‍♂️

• Anonyymi

Sanna sanoi juoneensa vain mietoja joten kyseessä ei voi olla jallujengi.

• Anonyymi

Alkoholi kuin alkoholi, ei kai se haittaa käyttää alkoholitermiä jota ei edes joisi, kun ihan samanlainen efekti kaikenlaisilla alkoholijuomilla lopulta on ja sitä paitsi Petri Nygårdkin lauloi, että "Jallu, kossu ja kalja.." ja sitä myös nuoret ja nuoren mielisetkin kuunnelleet varmasti hyvinkin ahkerasti.

• Anonyymi

JALLUA, JALOVIINAA JA JAUHOJA....hii....hiii....heeee.....haaaa.....hellettä.
      Meinaatte, että boomerit maksavat ja kärsivät jäitä hatussaan.

• Anonyymi

SELVÄ PÄIVÄ SANOITUS
      "Jalluu kossuu ja kaljaa
      Hölkyn kölkyn! Me nostetaan maljaa!
      Selvästi hyvä päivä! Hyvä päivä!
      Siis hyvästi selvä päivä!"

• Anonyymi

Siitähän ne olikin ottanut vaikutteita, kun nuo Petri Nygårdin biisitkin ihan selviä bile-biisejä😉

• Anonyymi

Mitä groomerit juottavat uhreilleen?

• Anonyymi

Varmaan syöttävät niille jotain liköörikonvehteja tms. tai ainakin voisin kuvitella, että jotkut niistä saattaisivat jopa tehdäkin niin😞

• Anonyymi

No mitäs? Jalosieluiset ihmiset juo jaloviinaa. Ei nuo asiat ole mistään iästä kiinni vaan mieltymyksistä ja tottumuksista, etkä varmasti edes tunne Marinia ja hänen lähipiiriään niin hyvin, että ymmärtäisit heitä ja heidän juttujaan niin hyvin, että voisit varmasti poissulkea jallujengin termin käytön alkuunkaan.

• Anonyymi

Jallua tarjoiltiin Suomen sotureille ainoastaan marskin syntymäpäivänä. Upseerit joivat korsuissaan konjakkia, mutta mosureille kelpasi jallu. Olihan se "leikattua" konjakkia.
      Nuoret juo jallua koska se ei näy huumeseuloissa kuten jauho näkyy.
      Ja persunpennuthan nyt juovat mitä tahansa missä on alkoholia.

• Anonyymi

Kunhan eivät käsidesiin, lasinoliin tms. koske niistäkun terveys tuppaa menemään, eikä sitä sitten sen jälkeen enää oikein tuppaa takaisin saamaan😑

• Anonyymi

Kas kun ei pillujengi tai Bätin ja Ryydin lepakkojengi😁

• Anonyymi

Älas nyt. Olisiko itsellesi ainoa oikea vastaava alkoholiviittaus ollut kenties vodkajengi?🤣

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3392
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3212
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      125
      2771
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      44
      2553
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1963
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1505
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1330
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1240
    Aihe