Apostoli esittää rakkauden kaikkia lahjoja korkeammaksi.

Anonyymi

Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi. Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on. Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan. Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.
1. Korinttilaiskirje 13:1‭-‬13 FB38

https://bible.com/bible/365/1co.13.1-13.FB38

78

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Apostoli esittää rakkauden kaikkia lahjoja korkeammaksi."

      Näin myös Jeesus opettaa.

      • Anonyymi

        Korjaus:
        Jeesus esittää rakkauden JUMALAAN kaikkein korkeimmaksi arvoksi:
        Matt 22
        "Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Korjaus:
        Jeesus esittää rakkauden JUMALAAN kaikkein korkeimmaksi arvoksi:
        Matt 22
        "Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky."

        Mitä turhaa. Mitä Jumala rakkaudella tekee?

        Mutta Paavalilla ei ollut ketään, joten hän ei tiennyt rakkaudesta ja sen vaikeudesta mitään.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Mitä turhaa. Mitä Jumala rakkaudella tekee?

        Mutta Paavalilla ei ollut ketään, joten hän ei tiennyt rakkaudesta ja sen vaikeudesta mitään.

        Paavali tiesi paljon, mitä rakastaminen on ja siksi hän kirjoitti tuon 1. Kor 13
        "Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavali tiesi paljon, mitä rakastaminen on ja siksi hän kirjoitti tuon 1. Kor 13
        "Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus."

        Hän kirjoitti unelmana. Todellisuudessa rakastaminen ei niin helppoa aina ole. Paavali ei ollut naimisissa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Hän kirjoitti unelmana. Todellisuudessa rakastaminen ei niin helppoa aina ole. Paavali ei ollut naimisissa.

        Heh, se toinen Bàxukin on ihan älytön toIIo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaus:
        Jeesus esittää rakkauden JUMALAAN kaikkein korkeimmaksi arvoksi:
        Matt 22
        "Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky."

        Jeesus sanoo heille heidän Jumalasta, kun Jeesusta testataan ja yritetään saada kiinni väärästä opetuksesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Korjaus:
        Jeesus esittää rakkauden JUMALAAN kaikkein korkeimmaksi arvoksi:
        Matt 22
        "Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky."

        Jätät pois puolet:
        Matt. 22:39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.'
        22:40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Jätät pois puolet:
        Matt. 22:39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.'
        22:40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."

        Eikö mummo tajua mitä tuossa kirjoitetaan:
        ": "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky."

        Jos rakkaus Jumalaan on kaikkein suurin käsky, niin rakkaus lähimmäiseen ei ole yhtä suuri!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö mummo tajua mitä tuossa kirjoitetaan:
        ": "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky."

        Jos rakkaus Jumalaan on kaikkein suurin käsky, niin rakkaus lähimmäiseen ei ole yhtä suuri!

        Siinä lukee :”Toinen, tämän vertainen.” Se tarkoittaa että on johonkin rinnastettavissa, verrattavissa oleva, jonkin toisen arvoinen, veroinen. Eli se on saman arvionen.

        Matt. 5:43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi.'
        5:44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
        5:45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
        5:46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
        5:47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
        5:48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

        Gal. 5:14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.

        Jaak. 2:8 Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette;

        Pyyhitäänkö nuo kohdat pois Raamatusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaus:
        Jeesus esittää rakkauden JUMALAAN kaikkein korkeimmaksi arvoksi:
        Matt 22
        "Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky."

        Tässä tuo, minkä itsekin olisin vastannut aloittajalle, joka pitää Jumalan rakkautta myös synnin palvelijana.

        Rakkaus kohdistuu aina ensin Jumalaa ja Hänen pyhää sanaansa ja tahtoaan kohtaan. Tämän, Jumalan sanan kautta ja siihen sisältyen sitten myös rakkaus itseään kuin muitakin Jumalan luotuja kohtaan.

        Pahuutta tulee "kammota", karttaa, kieltää sen oikeutus, vihata.

        Joh. 5:29 ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.

        Room. 12:9 Olkoon rakkaus vilpitön, kammotkaa pahaa, riippukaa hyvässä kiinni.

        Room. 13:10 Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sen tähden on rakkaus lain täyttymys.

        Hepr. 10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!

        Ja, vielä lopuksi:
        Juud. 4: 4 Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen.

        Jumalan armon kääntäminen epäpyhäksi ja irstaudeksi, johtaa ainoastaan tuomioon, sekä sen tekijälle että tällaista tukevalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässä tuo, minkä itsekin olisin vastannut aloittajalle, joka pitää Jumalan rakkautta myös synnin palvelijana.

        Rakkaus kohdistuu aina ensin Jumalaa ja Hänen pyhää sanaansa ja tahtoaan kohtaan. Tämän, Jumalan sanan kautta ja siihen sisältyen sitten myös rakkaus itseään kuin muitakin Jumalan luotuja kohtaan.

        Pahuutta tulee "kammota", karttaa, kieltää sen oikeutus, vihata.

        Joh. 5:29 ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.

        Room. 12:9 Olkoon rakkaus vilpitön, kammotkaa pahaa, riippukaa hyvässä kiinni.

        Room. 13:10 Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sen tähden on rakkaus lain täyttymys.

        Hepr. 10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!

        Ja, vielä lopuksi:
        Juud. 4: 4 Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen.

        Jumalan armon kääntäminen epäpyhäksi ja irstaudeksi, johtaa ainoastaan tuomioon, sekä sen tekijälle että tällaista tukevalle.

        Edelleen.

        Mitä Jumala tekee vaikka sinun rakkaudella?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Edelleen.

        Mitä Jumala tekee vaikka sinun rakkaudella?

        Hampaatonta länkytystä kirjaimellisesti!


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Edelleen.

        Mitä Jumala tekee vaikka sinun rakkaudella?

        Näytät tosiaan aivan JammuIta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässä tuo, minkä itsekin olisin vastannut aloittajalle, joka pitää Jumalan rakkautta myös synnin palvelijana.

        Rakkaus kohdistuu aina ensin Jumalaa ja Hänen pyhää sanaansa ja tahtoaan kohtaan. Tämän, Jumalan sanan kautta ja siihen sisältyen sitten myös rakkaus itseään kuin muitakin Jumalan luotuja kohtaan.

        Pahuutta tulee "kammota", karttaa, kieltää sen oikeutus, vihata.

        Joh. 5:29 ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.

        Room. 12:9 Olkoon rakkaus vilpitön, kammotkaa pahaa, riippukaa hyvässä kiinni.

        Room. 13:10 Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sen tähden on rakkaus lain täyttymys.

        Hepr. 10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!

        Ja, vielä lopuksi:
        Juud. 4: 4 Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen.

        Jumalan armon kääntäminen epäpyhäksi ja irstaudeksi, johtaa ainoastaan tuomioon, sekä sen tekijälle että tällaista tukevalle.

        ”Rakkaus kohdistuu aina ensin Jumalaa ja Hänen pyhää sanaansa ja tahtoaan kohtaan.”
        ”Tämän, Jumalan sanan kautta ja siihen sisältyen sitten myös rakkaus itseään kuin muitakin Jumalan luotuja kohtaan.”

        Olet siis eri mieltä kuin Jeesus?

        Matt. 22:40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."
        Matt. 7:12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hampaatonta länkytystä kirjaimellisesti!

        Mitä Jumala tekee sinun lässytyksellä?

        Tuskinpa yhtään mitään.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Mitä Jumala tekee sinun lässytyksellä?

        Tuskinpa yhtään mitään.

        Olet kuin muumio.


      • mummomuori kirjoitti:

        ”Rakkaus kohdistuu aina ensin Jumalaa ja Hänen pyhää sanaansa ja tahtoaan kohtaan.”
        ”Tämän, Jumalan sanan kautta ja siihen sisältyen sitten myös rakkaus itseään kuin muitakin Jumalan luotuja kohtaan.”

        Olet siis eri mieltä kuin Jeesus?

        Matt. 22:40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."
        Matt. 7:12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.

        Matteus 22
        36»Opettaja, mikä on lain suurin käsky?»

        37 Jeesus vastasi: »Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi.
        38Tämä on käskyistä suurin ja tärkein.

        Miksi ohiitat aina tämän?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Mitä Jumala tekee sinun lässytyksellä?

        Tuskinpa yhtään mitään.

        Miksei Léhtimyyjâ saa myytyä mitään?

        Onnetonta!


      • torre3
        Heimo.Vesa kirjoitti:

        Matteus 22
        36»Opettaja, mikä on lain suurin käsky?»

        37 Jeesus vastasi: »Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi.
        38Tämä on käskyistä suurin ja tärkein.

        Miksi ohiitat aina tämän?

        Pitää kysyä mitä Jumala tekee rakkaudella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksei Léhtimyyjâ saa myytyä mitään?

        Onnetonta!

        On myynyt minullekin esimerkiksi useita kirjasarjoja 1990-luvulla.

        Et sinä tiedä mitään mistään.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Pitää kysyä mitä Jumala tekee rakkaudella.

        Sinua ei ainakaan kukaan rakasta.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        On myynyt minullekin esimerkiksi useita kirjasarjoja 1990-luvulla.

        Et sinä tiedä mitään mistään.

        Kirjasarjoja. 🤣🤣🤣
        Ne ovat ongelmajätettä.
        Kaksi pelleä siellä toisiaan hööpöttää.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        On myynyt minullekin esimerkiksi useita kirjasarjoja 1990-luvulla.

        Et sinä tiedä mitään mistään.

        Että ainoastaan sinulle TôIIolle saanut 30 vuotta sitten ja samalla Iykki sinua takaa.

        SeIIaista.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Pitää kysyä mitä Jumala tekee rakkaudella.

        Mâssäys siellä aina mielessä.


      • torre3 kirjoitti:

        Mitä turhaa. Mitä Jumala rakkaudella tekee?

        Mutta Paavalilla ei ollut ketään, joten hän ei tiennyt rakkaudesta ja sen vaikeudesta mitään.

        <<Mitä turhaa. Mitä Jumala rakkaudella tekee?
        Mutta Paavalilla ei ollut ketään, joten hän ei tiennyt rakkaudesta ja sen vaikeudesta mitään.>>

        Hyvä Torre, niin sitä pitää. Mitähän tarkoitat, että Paavalilla ei ollut ketään. Voin kertoa, että tässä rakkaudella ei tarkoiteta seksiä. Jumala on rakkaus. Rakkautta on myös nuhdella toista, niin kuin Päivi Räsänen tekee.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Mitä turhaa. Mitä Jumala rakkaudella tekee?

        Mutta Paavalilla ei ollut ketään, joten hän ei tiennyt rakkaudesta ja sen vaikeudesta mitään.

        "Mitä turhaa. Mitä Jumala rakkaudella tekee?"

        Niin.
        Jumalahan on itse rakkaus.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Hän kirjoitti unelmana. Todellisuudessa rakastaminen ei niin helppoa aina ole. Paavali ei ollut naimisissa.

        "Hän kirjoitti unelmana. Todellisuudessa rakastaminen ei niin helppoa aina ole. Paavali ei ollut naimisissa."

        Rakkautta on monenlaista.
        Rakkaus aviopuolisoon on yksi osa rakkautta.
        Raamatussa on ainakin neljää erilaista rakkautta.
        alkukielissä niille jokaiselle on oma sanansakin.
        Suomen kieli on tässä suhteessa köyhää, kun on sana rakkaus kattaa nämä kaikki.


    • Anonyymi

      ArtoTTT

      Tätä rakkautta ei kannata sekoittaa nykymedian käsitykseen parisuhdeformaatista.

      • Anonyymi

        Raamatun mukainen rakkaus ei himmenne missään arkitodellisuudessa. Tai silloin se ei ole Raamatun mukaista rakkautta vaan jotain muuta.

        Mutta nuo Raamatun tekstit ovat ilkeitä. Ne muistuttavat siitä että usko on jotain oikeaa asiaa elämässä.

        Paljon helpompi olisi vain kinastella epäolennaisista asioista opista suus vaahdossa ja siten esittää miten sitä oikein pitää uskoa tai mitä mieltä olla.


      • Vaan mitä se mielestäsi on?

        Kyllä madiassakin löytyy hyvää informaatiota siitä, ettei kyse ole mistään yksipuolisesta jutusta.


    • Anonyymi

      Vaikka apostoli puhuukin rakkaudesta, ei hän kuitenkaan kiellä käyttämästä armolahjoja.

      Seurakunnassa on paljon tehtäviä, joita ei voi hoitaa ilman armolahjoja.

      • Anonyymi

        Niin, mutta tärkeintähän oli pelastus!

        Room.<<7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA.<<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, mutta tärkeintähän oli pelastus!

        Room.<<7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA.<<

        En nyt tähän oikein saa sopimaa 'armolahjoja' ja armoahan koko opissa ei edes ole, kuten Luther sanoo - Paavali tahtoo meitä vain olemaan ja tekemään kaiken niin, että se on ansainnut vain pelkän vihan eikä mitään armoa, Lutherin omin sanoin. Ja minä olen sitten täysin syytön siihen, että mitä Luther sanoo - ennen kuin ryhdytte taas huitomaan hiilihangoin.


      • ”Vaikka apostoli puhuukin rakkaudesta, ei hän kuitenkaan kiellä käyttämästä armolahjoja.”

        Mitä ovat mielestäsi nuo armolahjat.

        Heidi Hakulinen Pro gradu -tutkielmassan ”Armolahjojen pyörteessä ja ytimessä” on kuvannut kolmen eri teologin käsityksiä eli Eero Junkkaalan, Seppo Hämäläisen ja Jukka Norvanon määritelmiä.

        Heistä Hämäläisellä on yhdeksän armolahjaa ja Junkkaalalla ja Norvannolla kaksikymmentä.
        Niitä ovat mm. Julistuslahjat, palvelulahjat (tähän kuuluu mm. avustaminen, antaminen, laupeuden harjoittaminen, usko, parantamisen lahja/t,) voimalliset teot, pahojen henkien pois ajamiset, parantamisen lahja, johtamislahjat, tietolahjat, puhelahjat sekä voima armonlahjat.
        Toki mukaan kuuluu profetoiminen, kielillä puhuminen henkien erottamisen armolahja.

        ”Erityisen voimakkaasti armolahjojen käyttö asetetaan aina yhteen rakkauden, rauhan, totuuden ja muiden Pyhän Hengen vaikutusten kanssa, joiden tulee hallita ajatuksiamme, tunteitamme ja tahtoamme.
        Hämäläinen, Hämäläinen, Seppo 1983 Armolahjat toimivat

        He kaikki painottavat juuri tuota, armolahjat ovat Pyhän Hengen antamia apukeinoja eivät itsetarkoituksia.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”Vaikka apostoli puhuukin rakkaudesta, ei hän kuitenkaan kiellä käyttämästä armolahjoja.”

        Mitä ovat mielestäsi nuo armolahjat.

        Heidi Hakulinen Pro gradu -tutkielmassan ”Armolahjojen pyörteessä ja ytimessä” on kuvannut kolmen eri teologin käsityksiä eli Eero Junkkaalan, Seppo Hämäläisen ja Jukka Norvanon määritelmiä.

        Heistä Hämäläisellä on yhdeksän armolahjaa ja Junkkaalalla ja Norvannolla kaksikymmentä.
        Niitä ovat mm. Julistuslahjat, palvelulahjat (tähän kuuluu mm. avustaminen, antaminen, laupeuden harjoittaminen, usko, parantamisen lahja/t,) voimalliset teot, pahojen henkien pois ajamiset, parantamisen lahja, johtamislahjat, tietolahjat, puhelahjat sekä voima armonlahjat.
        Toki mukaan kuuluu profetoiminen, kielillä puhuminen henkien erottamisen armolahja.

        ”Erityisen voimakkaasti armolahjojen käyttö asetetaan aina yhteen rakkauden, rauhan, totuuden ja muiden Pyhän Hengen vaikutusten kanssa, joiden tulee hallita ajatuksiamme, tunteitamme ja tahtoamme.
        Hämäläinen, Hämäläinen, Seppo 1983 Armolahjat toimivat

        He kaikki painottavat juuri tuota, armolahjat ovat Pyhän Hengen antamia apukeinoja eivät itsetarkoituksia.

        Apukeinoja mihin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Apukeinoja mihin?

        Vaikka seurakunnassa toimimiseen.


      • mummomuori kirjoitti:

        Vaikka seurakunnassa toimimiseen.

        Mihin seurakunnan tomimiseen? Miten ne näkyvät evlut kirkossa?


      • Heimo.Vesa kirjoitti:

        Mihin seurakunnan tomimiseen? Miten ne näkyvät evlut kirkossa?

        Eiköhän ne näy monella tasolla ja myös eri herätysliikkeiden toiminnassa.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”Vaikka apostoli puhuukin rakkaudesta, ei hän kuitenkaan kiellä käyttämästä armolahjoja.”

        Mitä ovat mielestäsi nuo armolahjat.

        Heidi Hakulinen Pro gradu -tutkielmassan ”Armolahjojen pyörteessä ja ytimessä” on kuvannut kolmen eri teologin käsityksiä eli Eero Junkkaalan, Seppo Hämäläisen ja Jukka Norvanon määritelmiä.

        Heistä Hämäläisellä on yhdeksän armolahjaa ja Junkkaalalla ja Norvannolla kaksikymmentä.
        Niitä ovat mm. Julistuslahjat, palvelulahjat (tähän kuuluu mm. avustaminen, antaminen, laupeuden harjoittaminen, usko, parantamisen lahja/t,) voimalliset teot, pahojen henkien pois ajamiset, parantamisen lahja, johtamislahjat, tietolahjat, puhelahjat sekä voima armonlahjat.
        Toki mukaan kuuluu profetoiminen, kielillä puhuminen henkien erottamisen armolahja.

        ”Erityisen voimakkaasti armolahjojen käyttö asetetaan aina yhteen rakkauden, rauhan, totuuden ja muiden Pyhän Hengen vaikutusten kanssa, joiden tulee hallita ajatuksiamme, tunteitamme ja tahtoamme.
        Hämäläinen, Hämäläinen, Seppo 1983 Armolahjat toimivat

        He kaikki painottavat juuri tuota, armolahjat ovat Pyhän Hengen antamia apukeinoja eivät itsetarkoituksia.

        "He kaikki painottavat juuri tuota, armolahjat ovat Pyhän Hengen antamia apukeinoja eivät itsetarkoituksia."

        Armolahjat ovat välttämättömiä palvella Kristuksen seurakunnassa, sillä Pyhä Henki varustaa aidon uskovan jokapäiväiseen toimeen missä palvellaan lähimmäisiä ja rakennetaan omaa kristillisyyttään Jumalan ohjauksessa. Jeesukseen uskovahan toimii Jumalan edustajana maan päällä Pyhässä Hengessä. Tästä syystä seurakunta kasvaa ja yleensä pärjää tässä pahuuden hallitsemassa maailmassa. Olemassaolomme on suuri Jumalan jokapäiväinen ihme ja Jumalan voimannäyte. Amen


      • mummomuori kirjoitti:

        Eiköhän ne näy monella tasolla ja myös eri herätysliikkeiden toiminnassa.

        Mutta minä kysyin sinulta:
        "Mihin seurakunnan tomimiseen? Miten ne näkyvät evlut kirkossa?"


      • Heimo.Vesa kirjoitti:

        Mutta minä kysyin sinulta:
        "Mihin seurakunnan tomimiseen? Miten ne näkyvät evlut kirkossa?"

        Jos et tiedä, millä tavoin eri seurakunnissa toimitaan, kysymyksesi on pelkkää trollausta.


    • Anonyymi

      Paavali: << Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.<<

      Ja Jeesus opettaa:

      Matt. <<18:3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.''

      • Anonyymi

        Matt. <<18:3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.''

        Näinhän se on , vain uskossaan ja luottamuksessaan lasten tasolle asettautuminen mahdollistaa pääsyn taivasten valtakuntaan. Sitten kun sinne on päästy, niin alkaa kasvu missä kasvetaan kohti aikuisuuden täyteyttä, siis Pyhän hengen täyteyttä ja teot alkavat olla Kristuksen tekoja. Nim. Kokemusta on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matt. <<18:3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.''

        Näinhän se on , vain uskossaan ja luottamuksessaan lasten tasolle asettautuminen mahdollistaa pääsyn taivasten valtakuntaan. Sitten kun sinne on päästy, niin alkaa kasvu missä kasvetaan kohti aikuisuuden täyteyttä, siis Pyhän hengen täyteyttä ja teot alkavat olla Kristuksen tekoja. Nim. Kokemusta on

        Kokeilet ratsastaa kahdella hevosella yhtä aikaa ja palvella samaan aikaan kahta Herraa. Ei se onnistu. Siirtyessäsi Paavalin syntioppiin 'Pyhällä hengellä' uudestisyntymään demonimaailmaan Kristuksella, joudut ensin Pavalin sanoin perkaamaan pois taivasten valtakunnan ja vaihtamaan sen synnin valtakunnaksi:

        1.Korinttolaiskirje:

        <<5:7 Peratkaa pois vanha HAPATUS, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.<<

        Jeesuksen sanoin tuo HAPATUS on taivasten valtakunta:

        Matt.<<13:33 Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "TAIVASTEN VALTAKUNTA ON HAPATUKSEN KALTAINEN, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani."<<

        Hyötyä ei pysty maksimoimaan. Tosin en ylipäätään ymmärrä, että mitä hyötyä on mennä Paavalin lupaamiin tulenliekkeihin, mutta sinnehän tietysti mennäänkin vain kuvittelemalla ahneuksissaan hyödystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matt. <<18:3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.''

        Näinhän se on , vain uskossaan ja luottamuksessaan lasten tasolle asettautuminen mahdollistaa pääsyn taivasten valtakuntaan. Sitten kun sinne on päästy, niin alkaa kasvu missä kasvetaan kohti aikuisuuden täyteyttä, siis Pyhän hengen täyteyttä ja teot alkavat olla Kristuksen tekoja. Nim. Kokemusta on

        Menit Paavalin tien. Siitä luultavasti ei ole edes enää paluuta lapsen mieleen, kun on perannut jo taivasten valtakunnan pois.


    • Anonyymi

      Ihmiset eivät tunnu ymmärtävän, että ilman armolahjoja ei voi olla mitään seurakuntaakaan.

    • Anonyymi

      Korinttilaiskirje on käännösvirhe. Siinä ei puhuta rakkaudesta, niin kuin rakkaus nyt käsitetään. Kirje on ohje seurakunnalle ja siinä tähdennetään sovun ja yhteishengen merkitystä. Seurakunnassa pitää olla hyvä yhteishenki eikä jäsenet saa etsiä omaa etua, vaan seurakunnan yhteisstä etua.

      Käännösvirhettä ei voi oikaista, kun väärä sisältö sopii moneen käyttöön nykyään paremmin kuin oikea sisältö.

      • Anonyymi

        Totta.
        Korinttolaiskirjeessä ei puhuta nykypäivänä niin yleiseksi tulleesta samaa sukupuolta olevien keskinäisestä rakkaudesta, vaan sellaisesta rakkaudesta, joka ei etsi omaansa, vaan katsoo aina toisen parasta, pyyteetöntä rakkautta, jonka alku on Jumalassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta.
        Korinttolaiskirjeessä ei puhuta nykypäivänä niin yleiseksi tulleesta samaa sukupuolta olevien keskinäisestä rakkaudesta, vaan sellaisesta rakkaudesta, joka ei etsi omaansa, vaan katsoo aina toisen parasta, pyyteetöntä rakkautta, jonka alku on Jumalassa.

        <<...vaan sellaisesta rakkaudesta, joka ei etsi omaansa, vaan katsoo aina toisen parasta, pyyteetöntä rakkautta, jonka alku on Jumalassa.<<

        Joten ylistäkäämme yhdessä teurastettua Jumala-uhrilammastamme kuoliaaksi kidutettuna ja kirottuna ristille itsemme puolesta, ja syökäämme yhdessä hartaan hurskaasti Paavalin antamin ehtoollisen asetussanoin Herran kuoleman julistamiseksi kuvitellen ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä! Amen. Tämän suurempaa pyyteetöntä rakkautta ei todella voikaan enää olla olemassa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<...vaan sellaisesta rakkaudesta, joka ei etsi omaansa, vaan katsoo aina toisen parasta, pyyteetöntä rakkautta, jonka alku on Jumalassa.<<

        Joten ylistäkäämme yhdessä teurastettua Jumala-uhrilammastamme kuoliaaksi kidutettuna ja kirottuna ristille itsemme puolesta, ja syökäämme yhdessä hartaan hurskaasti Paavalin antamin ehtoollisen asetussanoin Herran kuoleman julistamiseksi kuvitellen ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä! Amen. Tämän suurempaa pyyteetöntä rakkautta ei todella voikaan enää olla olemassa!

        Tämä on se Paavalin tie Kristuksessa, kun on perannut taivasten valtakunnan pois ja vaihtanut sen synnin valtakunnaksi, jolla ei todellakaan ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa - ainoastaan uhrin osa tosi Jumalana, puhumanaan taivasten valtakunnan Isä Jumalana (Augsburgin tunnustus). Ja tästä syystä ei molempia pystykään valitsemaan - sekä Paavalin oppia ja Jeesuksen opetusta saman aikaisesti - toinen tie vie helvettiin ja toinen tie takaisin paratiisiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta.
        Korinttolaiskirjeessä ei puhuta nykypäivänä niin yleiseksi tulleesta samaa sukupuolta olevien keskinäisestä rakkaudesta, vaan sellaisesta rakkaudesta, joka ei etsi omaansa, vaan katsoo aina toisen parasta, pyyteetöntä rakkautta, jonka alku on Jumalassa.

        Samaa rakkautta kaikilla on riippumatta sukupuolisesta suuntauksesta.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Samaa rakkautta kaikilla on riippumatta sukupuolisesta suuntauksesta.

        Rakkaus oikeastaan koskee vain meitä jotka Kristuksessa elämme. Vain Jeesuksen rakkaus on sitä itsensä uhraavaa rakkautta, mikä on leimallista meille uskoville. Tähän kuuluu sitten Pyhän Hengen antamat armolahjat, mitkä mahdollistavat meidän toimintamme maksimaalisella tasolla Taivasten valtakunnan hyväksi. Armolahjat ovat välttämättömiä palvella Kristuksen seurakunnassa, sillä Pyhä Henki varustaa aidon uskovan jokapäiväiseen toimeen missä palvellaan lähimmäisiä ja rakennetaan omaa kristillisyyttään Jumalan ohjauksessa. Jeesukseen uskovahan toimii Jumalan edustajana maan päällä Pyhässä Hengessä. Tästä syystä seurakunta kasvaa ja yleensä pärjää tässä pahuuden hallitsemassa maailmassa. Olemassaolomme on suuri Jumalan jokapäiväinen ihme ja Jumalan voimannäyte.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rakkaus oikeastaan koskee vain meitä jotka Kristuksessa elämme. Vain Jeesuksen rakkaus on sitä itsensä uhraavaa rakkautta, mikä on leimallista meille uskoville. Tähän kuuluu sitten Pyhän Hengen antamat armolahjat, mitkä mahdollistavat meidän toimintamme maksimaalisella tasolla Taivasten valtakunnan hyväksi. Armolahjat ovat välttämättömiä palvella Kristuksen seurakunnassa, sillä Pyhä Henki varustaa aidon uskovan jokapäiväiseen toimeen missä palvellaan lähimmäisiä ja rakennetaan omaa kristillisyyttään Jumalan ohjauksessa. Jeesukseen uskovahan toimii Jumalan edustajana maan päällä Pyhässä Hengessä. Tästä syystä seurakunta kasvaa ja yleensä pärjää tässä pahuuden hallitsemassa maailmassa. Olemassaolomme on suuri Jumalan jokapäiväinen ihme ja Jumalan voimannäyte.

        Rakkaus kuuluu kaikille.

        Kristityt todella etovat olemalla äärimmäisen omahyväisiä. Suurin osa tuntemistani uskovista on eronnut.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Rakkaus kuuluu kaikille.

        Kristityt todella etovat olemalla äärimmäisen omahyväisiä. Suurin osa tuntemistani uskovista on eronnut.

        Sinua omahyväistä 💩:a inhoavat kaikki.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Samaa rakkautta kaikilla on riippumatta sukupuolisesta suuntauksesta.

        Paavali ei puhu tuossa mitään seksuaalisesta himosta, joka sinua riivaa.


      • ”Korinttilaiskirje on käännösvirhe. Siinä ei puhuta rakkaudesta, niin kuin rakkaus nyt käsitetään. Kirje on ohje seurakunnalle ja siinä tähdennetään sovun ja yhteishengen merkitystä.”

        Missä siinä on käännösvirhe?

        Kyllä nykyäänkin rakkaus käsitetään monimuotoisesti. Vaikka ehkä eniten puhutaan romanttisesta rakkaudesta, ei silti ole unohdettu muitakaan.

        On kiintymys rakkautta, jota on esim. perheen jäsenien kesken. On ystävän rakkautta ja on lähimmäisen rakkautta. Raamatussa on Agape sanalla tarkoitettu palvelevaa rakkautta tai lahjarakkautta.

        Rakkaus on juuri se, mikä tuottaa sopua ja luo yhteishenkeä.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”Korinttilaiskirje on käännösvirhe. Siinä ei puhuta rakkaudesta, niin kuin rakkaus nyt käsitetään. Kirje on ohje seurakunnalle ja siinä tähdennetään sovun ja yhteishengen merkitystä.”

        Missä siinä on käännösvirhe?

        Kyllä nykyäänkin rakkaus käsitetään monimuotoisesti. Vaikka ehkä eniten puhutaan romanttisesta rakkaudesta, ei silti ole unohdettu muitakaan.

        On kiintymys rakkautta, jota on esim. perheen jäsenien kesken. On ystävän rakkautta ja on lähimmäisen rakkautta. Raamatussa on Agape sanalla tarkoitettu palvelevaa rakkautta tai lahjarakkautta.

        Rakkaus on juuri se, mikä tuottaa sopua ja luo yhteishenkeä.

        Jos rakkaudesta puhutaan niin Suomen kielessä vain Jeesuksen rakkaus on rakkautta eli itsensä uhraava rakkaus mistä me Jeesukseen uskovat olemme kuuluisia.

        Muut "rakkaudet" ovat sitten joko himoa (eros) tai ystävyyttä (filos).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos rakkaudesta puhutaan niin Suomen kielessä vain Jeesuksen rakkaus on rakkautta eli itsensä uhraava rakkaus mistä me Jeesukseen uskovat olemme kuuluisia.

        Muut "rakkaudet" ovat sitten joko himoa (eros) tai ystävyyttä (filos).

        Kaikki nuo ovat rakkautta!

        On se vain kumma, miten vaikea aihe tämä rakkaus on joillekin uskoville. He kun niin mielellään vähättelevät ja yrittävät liudentaa sen merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos rakkaudesta puhutaan niin Suomen kielessä vain Jeesuksen rakkaus on rakkautta eli itsensä uhraava rakkaus mistä me Jeesukseen uskovat olemme kuuluisia.

        Muut "rakkaudet" ovat sitten joko himoa (eros) tai ystävyyttä (filos).

        Uhraavasta rakkaudesta voisi puhua, jos Jeesus olisi oikeasti kuollut tai ollut edes hengenvaarassa. Jeesus kuitenkin tiesi ylösnousevansa ja tulevansa sitä ennen vielä opetuslasten keskelle antamaan lähetyskäskyjä ym.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos rakkaudesta puhutaan niin Suomen kielessä vain Jeesuksen rakkaus on rakkautta eli itsensä uhraava rakkaus mistä me Jeesukseen uskovat olemme kuuluisia.

        Muut "rakkaudet" ovat sitten joko himoa (eros) tai ystävyyttä (filos).

        Te ette ole mitenkään kuuluisia rakkaudesta. Pikemminkin omahyväisyydestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavali ei puhu tuossa mitään seksuaalisesta himosta, joka sinua riivaa.

        Minulla ei ole mitään himoja.

        Miksi mustamaalaat minua?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Minulla ei ole mitään himoja.

        Miksi mustamaalaat minua?

        OIet kuuIuisin RRR mitä tiedetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos rakkaudesta puhutaan niin Suomen kielessä vain Jeesuksen rakkaus on rakkautta eli itsensä uhraava rakkaus mistä me Jeesukseen uskovat olemme kuuluisia.

        Muut "rakkaudet" ovat sitten joko himoa (eros) tai ystävyyttä (filos).

        Itsensä uhraavaa rakkautta, kun 2000 vuotta myöhemmin, kun väitetään Jeesuksen surmatun jumalanpilkkasyytteellä, niin uskovaisen mielestä rakkautta on hänen kidutus kuolemansa hyödyksi itselleen uhrina taholle, jota Jeesus sanoo Raamatussa Perkeleeksi, ja päädytte tästä luodulla uskonnolla Raamatun mukaan helvettiin. 1.Kor.3:13. Juu, tiedän liian monta palapelin palasta tässä lauseessa, että teidän aivot pystyy ymmärtämään sitä. Mutta yrittäjää edes.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsensä uhraavaa rakkautta, kun 2000 vuotta myöhemmin, kun väitetään Jeesuksen surmatun jumalanpilkkasyytteellä, niin uskovaisen mielestä rakkautta on hänen kidutus kuolemansa hyödyksi itselleen uhrina taholle, jota Jeesus sanoo Raamatussa Perkeleeksi, ja päädytte tästä luodulla uskonnolla Raamatun mukaan helvettiin. 1.Kor.3:13. Juu, tiedän liian monta palapelin palasta tässä lauseessa, että teidän aivot pystyy ymmärtämään sitä. Mutta yrittäjää edes.

        Tässä asiassa ja uskonnossa ei ole mitään rakkautta, vaan pelkkää, sairasta universumin rajatkin ylittävää teidän tyhmyyttänne. Kuten Hitlerin propagandaministeri Goebbels -juutalaisten kouluttama - on todennut, että kun tehdään tarpeeksi iso huijaus, ihmiset eivät pysty sitä enää näkemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsensä uhraavaa rakkautta, kun 2000 vuotta myöhemmin, kun väitetään Jeesuksen surmatun jumalanpilkkasyytteellä, niin uskovaisen mielestä rakkautta on hänen kidutus kuolemansa hyödyksi itselleen uhrina taholle, jota Jeesus sanoo Raamatussa Perkeleeksi, ja päädytte tästä luodulla uskonnolla Raamatun mukaan helvettiin. 1.Kor.3:13. Juu, tiedän liian monta palapelin palasta tässä lauseessa, että teidän aivot pystyy ymmärtämään sitä. Mutta yrittäjää edes.

        Ja Jeesus surmattiin jumalanpilkkasyytteellä juuri sen tahon vastustamisesta, jolle te nyt Jeesuksen nimeen vannotulla epäitsekkäällä rakkaudella palvotte häntä uhrina uskonnon mukaan päästäksemme tuonne helvettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Jeesus surmattiin jumalanpilkkasyytteellä juuri sen tahon vastustamisesta, jolle te nyt Jeesuksen nimeen vannotulla epäitsekkäällä rakkaudella palvotte häntä uhrina uskonnon mukaan päästäksemme tuonne helvettiin.

        Jeesus sanoo sen tahon nimeksi fariseuksille heidän Jumalasta Johanneksen evankeliumin 8. Luvussa, että tämä on itse Perkele ja kaiken valheen isä. Ja samainen juutalainen fariseus, joka johti tarinan mukaan niin Jeesuksen kuin tämän seuraajienkin surmia, on tehnyt teille tämän uskonnon, jota te sanotte rakkaudeksi?! Maailmassa ei ole mitään niin viisasta kuin juutalaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta.
        Korinttolaiskirjeessä ei puhuta nykypäivänä niin yleiseksi tulleesta samaa sukupuolta olevien keskinäisestä rakkaudesta, vaan sellaisesta rakkaudesta, joka ei etsi omaansa, vaan katsoo aina toisen parasta, pyyteetöntä rakkautta, jonka alku on Jumalassa.

        Korinttilaiskirjeessä puhutaan NIMEN OMAAN smiesten keskinäisestä rakkaudesta, koska siinä ohjeistetaan seurakuntaa, jossa naiset vaikenevat. Seurakuntaveljillä tulee olla hyvä ja rakastava yhteishenki.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”Korinttilaiskirje on käännösvirhe. Siinä ei puhuta rakkaudesta, niin kuin rakkaus nyt käsitetään. Kirje on ohje seurakunnalle ja siinä tähdennetään sovun ja yhteishengen merkitystä.”

        Missä siinä on käännösvirhe?

        Kyllä nykyäänkin rakkaus käsitetään monimuotoisesti. Vaikka ehkä eniten puhutaan romanttisesta rakkaudesta, ei silti ole unohdettu muitakaan.

        On kiintymys rakkautta, jota on esim. perheen jäsenien kesken. On ystävän rakkautta ja on lähimmäisen rakkautta. Raamatussa on Agape sanalla tarkoitettu palvelevaa rakkautta tai lahjarakkautta.

        Rakkaus on juuri se, mikä tuottaa sopua ja luo yhteishenkeä.

        Käännösvirhe on tuo sana "rakkaus". Kirjeessä puhutaan sovusta / yhteishengestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Käännösvirhe on tuo sana "rakkaus". Kirjeessä puhutaan sovusta / yhteishengestä.

        Eli mistä lähteestä voi löytää tuon selityksen?

        Mielestäni ne ovat sama asia, sillä rakkauden hedelmiähän nuo ovat.


      • Tuo on suomeksi uusi. Tarkoitatko UT:tia ja jotain sen käännöstä?
        Eli missä perustellaan tuo käännösvirhe virheeksi?


    • Anonyymi

      Oikaisen aloittajaa.

      Armolahjalistat Raamatussa

      Room. 12:6-8
      * profetoiminen
      - kyky välittää Jumalan puhuttelua
      * palveleminen
      - halu/tarve palvella toisia käytännöllisesti
      * opettaminen
      - kyky opettaa Raamattua
      * rohkaiseminen
      - kyky saada toiset innostumaan ja löytämään paikkansa
      - tai kyky valaa masentuneisiin uutta toivoa
      * antaminen
      - erityinen kyky antaa omastaan
      * johtaminen
      - näyttää suuntaa ja saa muut seuraamaan
      * köyhien auttaminen

      1 Kor. 12:4-11
      * tiedon ja viisauden jakaminen
      - kyky saada tietoa ihmisestä esim. rukoillessa
      - puhuu Hengen johtamana viisaasti
      * usko
      - uskon puuska
      * parantamisen lahja
      - parantaa yliluonnollisesti rukouksessa
      * ihmetekojen lahja
      - voi rukouksen voimin tehdä ihmeitä
      * henkien erottamisen lahja
      - herkkyys vaistota pahojen henkien tai ihmisen vääristä vaikuttimista
      tapahtuvaa hengellistä toimintaa
      * kielillä puhuminen
      - kyky puhua kieltä jota ei ymmärrä
      * kielen tulkinta
      - kielillä puhumiseen liittyvä profetoimisen lahja

      1 Kor 12:28-30
      * apostoli
      - valtuutettu lähettiläs
      * profeetta
      - profeetan virka; eriasia kuin profetoimisen lahja
      * auttamisen lahja
      - lähellä palvelemista

      Ef. 4:10-12
      * evankeliumin julistaja (evankelista)
      - ihmisiä tulee uskoon
      * paimen
      - painotuksena huolehtivainen rakkaus

    • Totta kait rakkaus on tärkein, koska Jumala on rakkaus.

    • Anonyymi

      Miksi elävä kristinusko säilyy iankaiken? Syy on yksinkertainen, sillä ...

      1. Kor. 13:13

      Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.

      Maailma missä rakkaus on suurin ja vallitseva ominaisuus vain voi säilyä iankaiken.

    • Anonyymi

      Rakkaus on tärkeää seurakunnassa uskovien kesken mutta ilman armolahjoja ei olisi koko seurakuntaa.

      • Matt. 5:46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
        5:47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Matt. 5:46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
        5:47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?

        Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'. Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat, että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin. Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin? Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin? Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."
        Matteus 5:43‭-‬48 FB38

        https://bible.com/bible/365/mat.5.43-48.FB38

        Onkin helppo rukoilla ystävien puolesta, mutta rukoilla vihollisiensa puolesta onkin sitten ihan eri juttu. Maailma varmaan olis ihan toisenlainen, jos rukoilisimme vihollistemme puolesta yhtä paljon kun itsemme ja ystäviemme puolesta. Ymmärtäkäämme Jeesuksen opetus ja toimikaamme Mestarimme opetuksen mukaan tästä lähin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'. Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat, että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin. Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin? Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin? Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."
        Matteus 5:43‭-‬48 FB38

        https://bible.com/bible/365/mat.5.43-48.FB38

        Onkin helppo rukoilla ystävien puolesta, mutta rukoilla vihollisiensa puolesta onkin sitten ihan eri juttu. Maailma varmaan olis ihan toisenlainen, jos rukoilisimme vihollistemme puolesta yhtä paljon kun itsemme ja ystäviemme puolesta. Ymmärtäkäämme Jeesuksen opetus ja toimikaamme Mestarimme opetuksen mukaan tästä lähin.

        ”Onkin helppo rukoilla ystävien puolesta, mutta rukoilla vihollisiensa puolesta onkin sitten ihan eri juttu. Maailma varmaan olis ihan toisenlainen, jos rukoilisimme vihollistemme puolesta yhtä paljon kun itsemme ja ystäviemme puolesta.”

        Rakkaus on mikä, on vaikea taito. Ei siis riitä mikään ”sisäinen” kokemus, vaan siitä tulee seurata myös tekoja.

        Olet aivan oikeassa, miten olisikaan maailma aivan toisenlainen, jos kilvoittelisimme toinen toistemme kanssa rakkauden osoittamisessa.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4230
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      4142
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      611
      3927
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      20
      2755
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      78
      2485
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2074
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      127
      2072
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      191
      1970
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1629
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1432
    Aihe