Velkajärjestely pitäisi poistaa useimmilta

Anonyymi

Mielestäni on väärin, että ihmiset tekevät velkaa, ylivelkaantuvat ja jättävät maksamatta. Hakeutuvat velkajärjestelyyn ja saavat velkoja anteeksi. Yleensä nämä velkajärjestelyjen kuukausierä ovat naurettavan pieniä. Jos otat velkaa, maksa itse, itse olet myös velan tehnyt. Jokaisen pitäisi vastata omista tekemisistään.

Tuttava on velkajärjestelyssä, sai pitää talon, mutta niin vain porskuttaa hyvin, eikä edes tee tiukkaa. Otti liian ison asuntolainan eikä pystynyt maksamaan lyhennyksiä. Eikä tuo velkajärjestelyssä oleminen ole rahakäyttäytymistä mitenkään muuttanut, lainaa rahaa suvulta ja ystäviltä. Ostelee jatkuvasti jotain uutta kotiinsa. Varmasti velkaantuu uudestaan velkajärjestelyn päätyttä. Mutta talo säilyy hänellä, joten on väärin. Me muut maksamme omat asunnot ja talot, toiset eivät maksa kuin rippeitä ja omaisuus säilyy.

Sitten nämä tyypit jotka on taannut toisen henkilön lainoja. Miksi takasi? Jos, et ymmärrä mihin nimesi pistät tai et varaudu siihen, että voit joutua takaajana maksaman velan, niin älä allekirjoita, kenenkään ei ole pakko sitä tehdä.

Velkajärjestely voisi tulla kyseeseen siinä tapauksessa, että esim. velallisen päälle olisi ajanut rattijuoppo, velallinen olisi joutunut vaikka loppuelämäksi pyörätuoliin eikä voisi tehdä töitänsä esim. kirvesmiehen työtä tai jotain sellaista työtä johon tarvitsee jaloilla liikkumista.

Velkajärjestelyyn pääseminen on tehty liian helpoksi ja varsinkin joillakin ihmisillä on käsitys jo velan alkuvaiheissa, että ei se mitään, aina velat saa anteeksi tai pääsee velkajärjestelyyn ja sitten on taas kuivilla.

4

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin ja jättävät suuret verot maksamatta ja ovat saamassa valtiolta hautajaiset .

    • Anonyymi

      Kirjoitat puuta heinää. Talo on yleensä asuntolainan vakuutena ja se kyllä lähtee jos lainan jättää maksamatta.

    • Anonyymi

      Hänellä on suvaitseva tuttavapiiri jos lainaavat avokätisesti rahaa tuhlailuun.
      Ei kyllä kivalta vaikuta valkarahalla elo. Itse en mistään hinnasta lainailisi keneltäkään. Ennemmin olisin ilman.

    • Anonyymi

      Se on paskaa että otetaan velkaa eikä edes aiota maksaa penniäkään. Se on paskaa että asiansa paskonut alkaa neuvomaan muita. Suomessa on varmaan paljon ihmisiä joille olisi pitänyt asettaa edunvalvoja jo kakarana sillä ymmärtämättömyys on tiedetty jo silloin.

      Tuo on myös väärin, että tiedot tulee nopeasti takas maksujen suorittamisesta. Mielestäni velkajärjestely on turha. Ulosoton tapaan maksat 15v plus viisi olisi paras! Asiansa kussut 45v tietää ettei tiedoilla ole enää lähellä 70v enää väliä. Puhelinliittymiä, vuokria ja vakuutuksia varten joku erillinen laki.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1608
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1226
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      6
      1209
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe