Yläkoulun viimeisellä luokalla opiskeleva poikani mietiskelee silloin tällöin tulevaisuuttaan ja kysyi pari viikkoa sitten purjehdusreissulla tällaisen kysymyksen.
Idea oli, että hän kävisi kurssit, opettelisi sukeltamaan, kiertelisi lukion jälkeen maailmaa ikään kuin muutaman välivuoden pitäen ja elättäisi itsensä pohjia puhdistamalla.
Minkäänlaista sukellustaustaa pojallani ei siis ole, mutta kilpauintitausta on.
Voiko sukeltaja elättää itsensä veneiden pohjia puhdistamalla?
7
83
Vastaukset
- Anonyymi
Armeijaan sukeltajakurssille. Saa hyvän koulutuksen ja paperit. Voi sukeltamalla sitten tienata vähän muutenkin kuin pohjia pesemällä.
- Anonyymi
Parhaiten tienaa pesemällä veneilijäsetien selkiä.
- Anonyymi
Mitä tarkoittaa elättää? Vaikea tuosta on täyspäiväisen duunin verran rahaa saada, mutta "rantapummin" elämään saa varmasti. Kunhan menee sopiviin satamiin ja osaa löytää potentiaaliset asiakkaat.
Kannattaa opetella myös potkureiden vaihdot ja muut vastaavat sukeltajaa vaativat työt. - Anonyymi
Oikeinko Isä tätä kysyy?
- Anonyymi
Luultavasti pitäisi saada palkkaa bruttona sellaiset 5000 euroa kuussa minimissään, kun kulujakin on. Se tekee 1250 euroa viikossa ja 250 euroa päivässä. Yhden veneen putsaamisesta voisi länsimaissa saada 50 euroa per kerta, joten 5 venettä päivässä. Ei mahdoton tahti, mutta sesonkia ei olisi kuin 4 kuukautta, joten lopun aikaa pitäisi tehdä muuta. Jos jokainen vene putsattaisiin kerran kauden aikana ja joka neljäs ostaa palvelun, niin veneitä pitäisi paikassa 4kk*4vk*5pv*5venettä*4(joka neljäs ostaa)=veneitä pitäisi olla 1600 kpl satamissa, jotka on toiminta-alueella.
- Anonyymi
Jos kerran maailmaa aikoo kierrellä niin eiköhän Karibialta löytyisi asiakaskuntaa.
- Anonyymi
Ei tuo välttämättä mitenkään huono idea ole, jos tarkoitus on vietellä niitä välivuosia, joihin on tapana kuulua matala tulotaso ja nuoruuden eläminen.
Kun ensin kotona säästää ja sitten saa lisätienestejä sukeltelemalla, niin kyllähän siinä vuoden pari elää.
Sitä paitsi purjehtijatkin olisivat kiitollisia palvelusta, joka on mitoitettu välivuoden viettämiseen eikä raa'an bisneksen tekemiseen. Moni on valmis maksamaan kohtuuhinnan puhtaasta pohjasta, mutta ei sitä kohtuuhintaa enempää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445299Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243460Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992870Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui582686- 1732365
- 252157
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271899Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661865Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161401