Camilla Nissisen esikoisromaani Meitä vastaan rikkoneet

Anonyymi

Ennen urheilukisojen alkua surffasin täydellä massulla netissä. Katseeni osui erään sivuston asiapitoiseen kirjaarvioon Camilla Nissisen esikoisromaanista nimeltä Meitä vastaan rikkoneet.
Lukemani otteet kirjasta todella imaisivat mukaansa. Kirjoittaja osaa todella innostavasti vetää lukijan tilaan, ikäänkuin olisi itse kokouksessa reaaliaikaisesti. Kaikki on juuri noin kuin hän kirjoittaa. Eikä kirja ole mikään kiertokäynti opas millaista on valtakunnansalilla vaan syvällinen ja tunteisiin vetoava todellisuus, mitä ihminen kokee hengellisen maailman ulottuvuudessa. Ja tämä kertomus vaikka onkin osittain fiktiivinen perustuu eläviin ja todellisiin tunteisiin sekä kokemuksiin.
Pidin erityisesti tekstin harmoniasta jo muutaman lyhyen lainauksen saatteessa joka innostaa todella lukemaan koko kirjan kun aikanaan sen saa kirjastolta.
Tietenkin teos luokitellaan todistajien keskuudessa kuin Venäjällä konsanaan kielletyksi ajanvietteeksi. Mutta tämä ei ole todellakaan kirjan fokus tai sen välittämä sanoma. Se pohjautuu syvällisesti todelliseen elämään, ihmisen mielen ja tunteiden väliseen vastakkainasetteluun taustalla suuret hengelliset kysymykset, oman uskon perusteet ja suunta elämälle. Loistava kirjailija upean esikoisteos jonka näyteotteet vakuuttivat ainakin minut.

13

2215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Karmivalta kuulostaa tuo, kun Camillaa ei kutsuttu nuorten iltaan, vaikka kaikki muut menivät sinne. Vaan eipä hän ole ainoa. Minulle on käynyt samalla tavalla. Muut menivät juhlimaan kreikkalaiseen ravintolaan pitkän pöydän ääreen, vaan minua ei pyydetty mukaan. Pitäkööt uskontonsa. Olen enää teknisesti kiinnostunut JT uskonnosta. Seurani haen perheenjäsenistäni ja muusta seurasta. JT saa olla rauhassa toistensa seurassa. Minulle oma seura on parasta seuraa.enää en edes pyri JT seuraan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karmivalta kuulostaa tuo, kun Camillaa ei kutsuttu nuorten iltaan, vaikka kaikki muut menivät sinne. Vaan eipä hän ole ainoa. Minulle on käynyt samalla tavalla. Muut menivät juhlimaan kreikkalaiseen ravintolaan pitkän pöydän ääreen, vaan minua ei pyydetty mukaan. Pitäkööt uskontonsa. Olen enää teknisesti kiinnostunut JT uskonnosta. Seurani haen perheenjäsenistäni ja muusta seurasta. JT saa olla rauhassa toistensa seurassa. Minulle oma seura on parasta seuraa.enää en edes pyri JT seuraan.

        Emme voi odottaa täydellisyyttä ja syyllistää täten koko seurakuntaa jos ei saa kutsua nuorten iltaan tai vastaaviin illan viettoihin. Se ei ole oikea tapa käsitellä asiaa. Olen kokenut täysin vastaavaa ja voin sanoa, että tuollaistakin paljon paljon pahempaa todellakin olen saanut kokea ajattelemattomien uskontoverien taholta. Se oli niin törkeä teko....en halua tässä ajatella koko asiaa, ettei ikävät muistot palaa ja ala vaikuttamaan minuun ikävällä tavalla. Olen unohtanut ja anteeksiantanut. Mutta totean, että pettymyksiä tapahtuu se on varma kun olet kanssakäymisessä samojen vajavaisuuksien kansssa taistelevien yksilöiden massassa seurakunnassa. Mutta eikö tämä juuri ole kokouksien tarkoitus auttaa meitä kasvamaan ihmissuhteiden monimuotoisessa seurakunnassa, joka koostuu erilaisista persoonista. Sisar vasara on lämmin ja sydämmellinen. Sisar jääpala astia on hieman kylmä luonteeltaan jolla on myönnettävä joitakin ärsyttäviä luonteen pikkumaisuuksia, mutta hän on innokas ja tunnollinen kenttätyössä ja hän sanoo asiat joskus töksäyttäen, mutta tekee sen aidosti välittäen toisista. Sisar selluliitti on luonteeltaan ihanan vieraanvarainen, sopivasti pehmeä vaikka hänellä on vakavia terveysongelmia. Hänen puoleensa voi aina kääntyä ja kertoa aroistakin asioista. Hän ei juorua.

        Seurakunnat koostuvat erikaisista ihmisistä, jotka jokainen tarvitsevat Kristuksen uhria joka voi peittää pienet karheudet ihmisluonteissamme. Älä ystäväni kuitenkaan vihoittele Jumalalle siitä, että ihmiset tuottavat pettymyksiä. Muista Euoideaa ja Syntykeä 2000 vuoden takaa. He kuuluivat varhaiskristittyjen seurakuntaan. Näillä uskollisilla naisilla oli jokin ongelma ihmissuhteissa toistensa kanssa. Emme tiedä mikä se oli. Mutta sen tiedämme että Paavali rakasti näitä molempia hengellisiä sisaria ja neuvoi heitä rakkaudellisesti aidosti välittäen.
        Olisi ollut paljon lisääkin sanottavaa mutten ehdi enempää. Mutta lyhyesti. Aivan varmasti löydät itsellesi kantavia ihmissuhteita jos itsekkin teet aloitteita ja olet helposti lähestyttävä. Oletko koskaan itse pyytänyt keitään ystäviä kylään? Joskus kannattaa tehdä myös itse aloitteita. Mutta tärkein ystäväsi on Jumala ja Kristus. He eivät koskaan tuota pettymyksiä. Uudessa maailmassa kun vain jaksat kipuilla siihen saakka, takaan, että sinulla on ihastuttavia ihmissuhteita läpi ikuisuuden. Siunausta elämääsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Emme voi odottaa täydellisyyttä ja syyllistää täten koko seurakuntaa jos ei saa kutsua nuorten iltaan tai vastaaviin illan viettoihin. Se ei ole oikea tapa käsitellä asiaa. Olen kokenut täysin vastaavaa ja voin sanoa, että tuollaistakin paljon paljon pahempaa todellakin olen saanut kokea ajattelemattomien uskontoverien taholta. Se oli niin törkeä teko....en halua tässä ajatella koko asiaa, ettei ikävät muistot palaa ja ala vaikuttamaan minuun ikävällä tavalla. Olen unohtanut ja anteeksiantanut. Mutta totean, että pettymyksiä tapahtuu se on varma kun olet kanssakäymisessä samojen vajavaisuuksien kansssa taistelevien yksilöiden massassa seurakunnassa. Mutta eikö tämä juuri ole kokouksien tarkoitus auttaa meitä kasvamaan ihmissuhteiden monimuotoisessa seurakunnassa, joka koostuu erilaisista persoonista. Sisar vasara on lämmin ja sydämmellinen. Sisar jääpala astia on hieman kylmä luonteeltaan jolla on myönnettävä joitakin ärsyttäviä luonteen pikkumaisuuksia, mutta hän on innokas ja tunnollinen kenttätyössä ja hän sanoo asiat joskus töksäyttäen, mutta tekee sen aidosti välittäen toisista. Sisar selluliitti on luonteeltaan ihanan vieraanvarainen, sopivasti pehmeä vaikka hänellä on vakavia terveysongelmia. Hänen puoleensa voi aina kääntyä ja kertoa aroistakin asioista. Hän ei juorua.

        Seurakunnat koostuvat erikaisista ihmisistä, jotka jokainen tarvitsevat Kristuksen uhria joka voi peittää pienet karheudet ihmisluonteissamme. Älä ystäväni kuitenkaan vihoittele Jumalalle siitä, että ihmiset tuottavat pettymyksiä. Muista Euoideaa ja Syntykeä 2000 vuoden takaa. He kuuluivat varhaiskristittyjen seurakuntaan. Näillä uskollisilla naisilla oli jokin ongelma ihmissuhteissa toistensa kanssa. Emme tiedä mikä se oli. Mutta sen tiedämme että Paavali rakasti näitä molempia hengellisiä sisaria ja neuvoi heitä rakkaudellisesti aidosti välittäen.
        Olisi ollut paljon lisääkin sanottavaa mutten ehdi enempää. Mutta lyhyesti. Aivan varmasti löydät itsellesi kantavia ihmissuhteita jos itsekkin teet aloitteita ja olet helposti lähestyttävä. Oletko koskaan itse pyytänyt keitään ystäviä kylään? Joskus kannattaa tehdä myös itse aloitteita. Mutta tärkein ystäväsi on Jumala ja Kristus. He eivät koskaan tuota pettymyksiä. Uudessa maailmassa kun vain jaksat kipuilla siihen saakka, takaan, että sinulla on ihastuttavia ihmissuhteita läpi ikuisuuden. Siunausta elämääsi.

        "Uudessa maailmassa" sinä lippaat paskoo.
        Sulla on vain 1000 vuotta aikaa poistaa kaveriesi kanssa kaikki maailman saasteet, maasta ilmakehästä ja merestä.
        Siellähän keräät muovijämiä, mikroskooppisen pieniä, kavereittesi kanssa.
        Ja koska täydellisyys ei tule heti, niin ensimmäisen 100 vuoden aikana katsotaan kuka on kuka.
        Avaa silmäsi ja näe tosiasiat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Emme voi odottaa täydellisyyttä ja syyllistää täten koko seurakuntaa jos ei saa kutsua nuorten iltaan tai vastaaviin illan viettoihin. Se ei ole oikea tapa käsitellä asiaa. Olen kokenut täysin vastaavaa ja voin sanoa, että tuollaistakin paljon paljon pahempaa todellakin olen saanut kokea ajattelemattomien uskontoverien taholta. Se oli niin törkeä teko....en halua tässä ajatella koko asiaa, ettei ikävät muistot palaa ja ala vaikuttamaan minuun ikävällä tavalla. Olen unohtanut ja anteeksiantanut. Mutta totean, että pettymyksiä tapahtuu se on varma kun olet kanssakäymisessä samojen vajavaisuuksien kansssa taistelevien yksilöiden massassa seurakunnassa. Mutta eikö tämä juuri ole kokouksien tarkoitus auttaa meitä kasvamaan ihmissuhteiden monimuotoisessa seurakunnassa, joka koostuu erilaisista persoonista. Sisar vasara on lämmin ja sydämmellinen. Sisar jääpala astia on hieman kylmä luonteeltaan jolla on myönnettävä joitakin ärsyttäviä luonteen pikkumaisuuksia, mutta hän on innokas ja tunnollinen kenttätyössä ja hän sanoo asiat joskus töksäyttäen, mutta tekee sen aidosti välittäen toisista. Sisar selluliitti on luonteeltaan ihanan vieraanvarainen, sopivasti pehmeä vaikka hänellä on vakavia terveysongelmia. Hänen puoleensa voi aina kääntyä ja kertoa aroistakin asioista. Hän ei juorua.

        Seurakunnat koostuvat erikaisista ihmisistä, jotka jokainen tarvitsevat Kristuksen uhria joka voi peittää pienet karheudet ihmisluonteissamme. Älä ystäväni kuitenkaan vihoittele Jumalalle siitä, että ihmiset tuottavat pettymyksiä. Muista Euoideaa ja Syntykeä 2000 vuoden takaa. He kuuluivat varhaiskristittyjen seurakuntaan. Näillä uskollisilla naisilla oli jokin ongelma ihmissuhteissa toistensa kanssa. Emme tiedä mikä se oli. Mutta sen tiedämme että Paavali rakasti näitä molempia hengellisiä sisaria ja neuvoi heitä rakkaudellisesti aidosti välittäen.
        Olisi ollut paljon lisääkin sanottavaa mutten ehdi enempää. Mutta lyhyesti. Aivan varmasti löydät itsellesi kantavia ihmissuhteita jos itsekkin teet aloitteita ja olet helposti lähestyttävä. Oletko koskaan itse pyytänyt keitään ystäviä kylään? Joskus kannattaa tehdä myös itse aloitteita. Mutta tärkein ystäväsi on Jumala ja Kristus. He eivät koskaan tuota pettymyksiä. Uudessa maailmassa kun vain jaksat kipuilla siihen saakka, takaan, että sinulla on ihastuttavia ihmissuhteita läpi ikuisuuden. Siunausta elämääsi.

        "Seurakunnat koostuvat erikaisista ihmisistä, jotka jokainen tarvitsevat Kristuksen uhria joka voi peittää pienet karheudet ihmisluonteissamme. Älä ystäväni kuitenkaan vihoittele Jumalalle siitä, että ihmiset tuottavat pettymyksiä."

        Niin mutta pitää ymmärtää, että järjestö markkinoi todistajuutta maailman rakkaudellisimpana yhteisönä. Se velvoittaa. Jos siinä sitten epäonnistutaan ja tuotetaan seurakuntalaisten pahoinvointia, järjestön itse itselleen asettama titteli voidaan hyvällä perusteella kyseenalaistaa.

        Itse en ole kokenut missään muualla niin paljon pahantahtoista juoruilua, kastijakoa, ulkopuolelle sulkemista, sisäpiirejä ja tekopyhyyttä kuin järjestössä. Jos et osallistunut syytä tai toisesta pariin kokoukseen, niin kutsua nuorten yhteisiin tilaisuuksiin ei kuulunut. Se ei ole rakkaudellista vaan tuomitsemista ja laskelmoitua pahan mielen tuottamista.

        Pahan mielen tuottamisen tarkoitus on kurittaa niin ettei kokouksia jäisi välistä. Minulle se toimi päinvastaisesti. Ystävyys ja rakkaudellisuus kun on jotain aivan muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Seurakunnat koostuvat erikaisista ihmisistä, jotka jokainen tarvitsevat Kristuksen uhria joka voi peittää pienet karheudet ihmisluonteissamme. Älä ystäväni kuitenkaan vihoittele Jumalalle siitä, että ihmiset tuottavat pettymyksiä."

        Niin mutta pitää ymmärtää, että järjestö markkinoi todistajuutta maailman rakkaudellisimpana yhteisönä. Se velvoittaa. Jos siinä sitten epäonnistutaan ja tuotetaan seurakuntalaisten pahoinvointia, järjestön itse itselleen asettama titteli voidaan hyvällä perusteella kyseenalaistaa.

        Itse en ole kokenut missään muualla niin paljon pahantahtoista juoruilua, kastijakoa, ulkopuolelle sulkemista, sisäpiirejä ja tekopyhyyttä kuin järjestössä. Jos et osallistunut syytä tai toisesta pariin kokoukseen, niin kutsua nuorten yhteisiin tilaisuuksiin ei kuulunut. Se ei ole rakkaudellista vaan tuomitsemista ja laskelmoitua pahan mielen tuottamista.

        Pahan mielen tuottamisen tarkoitus on kurittaa niin ettei kokouksia jäisi välistä. Minulle se toimi päinvastaisesti. Ystävyys ja rakkaudellisuus kun on jotain aivan muuta.

        Lisättäköön, että tuohon pahantahtoiseen juoruiluun liittyi myös usein aivan paikkansapitämättömät juorut. Eikä henkilöltä itseltään kysytty koskaan mitään. Pääasia oli että henkilöstä välittyy muille tietynlainen kuva. Tällainen ei ole sen enempää rakkaudellista kuin kypsääkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisättäköön, että tuohon pahantahtoiseen juoruiluun liittyi myös usein aivan paikkansapitämättömät juorut. Eikä henkilöltä itseltään kysytty koskaan mitään. Pääasia oli että henkilöstä välittyy muille tietynlainen kuva. Tällainen ei ole sen enempää rakkaudellista kuin kypsääkään.

        Kyllä kasti jako seurakunnassa hirveä
        Juoru meininki ja joskus asian omainen ei tiedä mitään vääristä tiedoista .viha toisia kohtaan
        Suurta mutta teateri pitää jatkua hymy huuleen vaan ..!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Seurakunnat koostuvat erikaisista ihmisistä, jotka jokainen tarvitsevat Kristuksen uhria joka voi peittää pienet karheudet ihmisluonteissamme. Älä ystäväni kuitenkaan vihoittele Jumalalle siitä, että ihmiset tuottavat pettymyksiä."

        Niin mutta pitää ymmärtää, että järjestö markkinoi todistajuutta maailman rakkaudellisimpana yhteisönä. Se velvoittaa. Jos siinä sitten epäonnistutaan ja tuotetaan seurakuntalaisten pahoinvointia, järjestön itse itselleen asettama titteli voidaan hyvällä perusteella kyseenalaistaa.

        Itse en ole kokenut missään muualla niin paljon pahantahtoista juoruilua, kastijakoa, ulkopuolelle sulkemista, sisäpiirejä ja tekopyhyyttä kuin järjestössä. Jos et osallistunut syytä tai toisesta pariin kokoukseen, niin kutsua nuorten yhteisiin tilaisuuksiin ei kuulunut. Se ei ole rakkaudellista vaan tuomitsemista ja laskelmoitua pahan mielen tuottamista.

        Pahan mielen tuottamisen tarkoitus on kurittaa niin ettei kokouksia jäisi välistä. Minulle se toimi päinvastaisesti. Ystävyys ja rakkaudellisuus kun on jotain aivan muuta.

        Isä voin sanoa, että voin huomattavasti paremmin, kun en enää käy kokouksissa, enkä ole yhteydessä juuri keneenkään. Kaduttaa, kun aikoinaan yritinväsyneenä ja sairaana käydä kokouksissa edes kerran viikossa. Kenttä oli vähäistä. Mutta lopetin kaiken pysyvästi, kun kuulin olevani huonoa seuraa, vaikka elin moraalisesti hyvää elämää. En ollut hyvää seuraa huonon moreenin omaavalle, koska e pystynyt suureen saarnaamiseen ja kokouksissa istumiseen. Koti on paras paikka maailmassa.


    • Anonyymi

      Se on varmasti hyvä. Toivottavasti kirjan aihepiiri kiinnostaa ihmisiä.

    • Anonyymi

      Avaaja olisi voinut aloittaa kirjan kirjoittajan esittelyllä, sillä mikä tämä Camilla / kirjan kirjoittaja oikein on, ex-todistaja ja jos, niin syntymätodistaja vai ei, vai jokin muu.

      Kirjoittanut siis jonkin tunnepohjaisen kertomuksen todistajuudesta, sen arjesta?

      No, ei suuremmin natsaa.

      Oleellisinta Vartiotorniseuran suhteen on perusfakta, eli se, onko tuon järjestön hallintoelimellä väittämänsä rooli vai ei.

      Entisen hallintoelimen jäsenen Ray Franzin kirjoittama kirja "CoC" on ehdoton ykkönen, mikäli haluaa todisajuuteen ja sen hallintoelimen toimintapolitiikkaan syvemmälle perehtyä.

    • Anonyymi

      "Erään sivuston asiapitoinen kirja-arvio" ja "kirjastosta"? Verilettumieshän se siinä!

      • Anonyymi

        Tuolla edellä Anonyymi 20.8.2022 15:43 kirjoittaa pahantapaisesta juoruilusta lahkossa.
        Tarkoitat antaa esimerkin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla edellä Anonyymi 20.8.2022 15:43 kirjoittaa pahantapaisesta juoruilusta lahkossa.
        Tarkoitat antaa esimerkin ?

        Ymmärrät varmaankin millaisia.
        Siihen on sykähdyttävät todisteet, eikö totta?
        Exiä nyt tähän on kait turha laittaa, mutta omista seurakunnan jäsenistä, kerrotaan juttuja, jotka ovat mielikuvituksellisia.
        "Veli poikamiehen kotiin meni, joku nuori nainen." Paljastui myöhemmin olevan hänen siskonsa joka ei ole JT. Sitten sanottiin:" onko sinun pakko tavata ei-jt siskoasi?"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2591
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe