Nyt kannattaa nauttia kananmunista. Ne ovat raikkaita ja makoisia, joko paistettuna tai keitettyinä. Jotkut osaavat tehdä niistä munakkaan tai uppomunan. Olen maistanut aiemmin monenlaisia munakkaita. Ennen niitä oli ehkä enemmän ja niitä kutsuttiinkin omeleteiksi myös? Uppomunaa en ole maistanut, mutta joskus kananmuna on hajonnut keitinveteen ja sitä olen maistanut.
Ruokajuomana kananmunan kanssa sopii jääkylmä maito.
Kananmunan käyttö
30
1006
Vastaukset
- Anonyymi
Mikäpä siinä, kyllä kananmuna sopii moneen. Itse käytän kananmunia erilaisiin laatikkoruokiin, sekä kalapihveihin ja lihapulliin. Perunapannarit ja röstiperunat onnistuu, kun laittaa kananmunaa joukkoon. Talvella paistan aika usein pannaria, niin siihen kananmunia joukkoon, niin hyvin paistuu makoisat pannarit. Kakkuja ja piirakoita tulee leivottua, niin kananmunia niihinkin.
Munakkaat on tietty helppoja tehdä ja nopeita, niitä tulee tehtyä joskus.
Tarjouksista ostan kananmunia, jos edullinen tarjous, niin ostan suuremman satsin, kun kananmunat säilyy pitkään. On kyllä edullista ruokaa pitkäksi aikaa! - Anonyymi
Kananmunat ovat kallistuneet sikamaisen paljon.
- Anonyymi
Kyllä hyvästä kannattaa edelleen maksaa. Yhden mäkkäriaterian hinnalla saa valtavan
vuoren kananmunia eli useita rasioita. Ravintoarvoakin on ihan valtavasti. - Anonyymi
Yhden tupakka-askin hinnalla saa melkoisen määrän kananmunia ostettua kaupasta. Kaikki on niin suhteellista!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhden tupakka-askin hinnalla saa melkoisen määrän kananmunia ostettua kaupasta. Kaikki on niin suhteellista!
En ole tupakoinut 40:een vuoteen joten minulla on varaa viikottaisiin 10:een munaan.
Suhteellisuudesta. Takavuosina vaimoni osti jostakin Lontoon keskustan tavaratalosta nahkasaappaat.
Niiden hinnalla olisi saanut laatikollisen tavallista, 10 vuotta varastoitua viskiä.
Muija kehveli närkästyi vertauksestani.
Toki saappaat piristivät hieman yhteiselämäämme. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole tupakoinut 40:een vuoteen joten minulla on varaa viikottaisiin 10:een munaan.
Suhteellisuudesta. Takavuosina vaimoni osti jostakin Lontoon keskustan tavaratalosta nahkasaappaat.
Niiden hinnalla olisi saanut laatikollisen tavallista, 10 vuotta varastoitua viskiä.
Muija kehveli närkästyi vertauksestani.
Toki saappaat piristivät hieman yhteiselämäämme.Ainako te saappaat jalassa ? Käytättekö myös lateksia ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä muistutus asioiden suhteellisuudesta!
- Anonyymi
toisilla vaikuttaa kolesteroliin kyllä, ettei nyt noitakaan kennokaupalla kuitenkaan mahaansa laita
- Anonyymi
10 kananmunaa viikossa ei ole nostanut kolestrolejani viitealueiden ulkopuolelle.
LDL 3.
HDL 2,06
Trigly 0,7.
Suurin osa munista menee keitettyinä rasvattoman raejuuston joukkoon sötkötettynä.
Mukana muserrettuja valkosipulin kynsiä, oliiviöljyä ja dijon sinappia.
Tuloksena maukas proteiinin täydennys. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
10 kananmunaa viikossa ei ole nostanut kolestrolejani viitealueiden ulkopuolelle.
LDL 3.
HDL 2,06
Trigly 0,7.
Suurin osa munista menee keitettyinä rasvattoman raejuuston joukkoon sötkötettynä.
Mukana muserrettuja valkosipulin kynsiä, oliiviöljyä ja dijon sinappia.
Tuloksena maukas proteiinin täydennys.Olen ajatellut nostaa syytteen henkisestä painostamisesta valtion terveysviranomaisia vastaan, koska he aikanaan varoittivat kananmunien vaarallisuudesta. Suositus oli vain yksi muna viikossa, muuten tulee liikaa kolesterolia. Tunsin suurta syyllisyyttä, kun sorruin useampaan, olivathan munat suurta herkkua minulle. Joka kerta munan kuoren rikottuani sydäntäni vihlaisi, luulin sen johtuvan kolesterolista.
Ja sitten: kananmunat eivät nosta kolesterolia!!! Jumankauta, vuosia olen kärsinyt huonoa omatuntoa; tulen rasittamaan Suomen sairaanhoitoa korkealla kolesterolilla ja sen aiheuttamilla vaivoilla! Ja sitten sanovat, että kananmunat ovat hyvää, terveellistä ravintoa!
Jumpe, että harmittaa, suotta syyllistin itseni.
- Anonyymi
Munat ovat aina hintansa väärti. Kysykää vaikka joltain munahaukalta.
- Anonyymi
Ostan munia ainoastaan jos leivon pullaa tai jotain omenapiirakkaa. Pari pakettia munia riittää kuukaudessa.
- Anonyymi
K ryhmä joka kirjoittaa tämän sanan erikseen kanan muna väkivalta 2 viikoa Matti Vanhanen myynti.
Ruusunen myynti ,kupla ajoi mekkoa en korjaa,on Op tieto mustikka ne ei nää likaa vaateiseen,Kivikalentie. Käynti Nivala,kenen tuoli siirtyy tähän kirjoitukseen kuuluu alta.,Juuso on pit liikkua valot
, Kenellä on läpi tuoli olitte käyneet tekemässä kaksi tuolia luvatta puhelut- Anonyymi
Onko K-ryhmän kauppias kilahtanut vai ottanut pienet ilta-Mariinit. ?
- Anonyymi
Kannattaisiko ottaa ne lääkkeet tai tarkistaa lääkitys. Tukihenkilö voisi tarkistaa, että otat varmasti lääkkeet.
- Anonyymi
Maistuuko se kananmunassa,jos kanalla on ollut huono päivä,toisaalta tunnistetaanko ne pahantuulisen kanan munat,jossain jo,ennen kuin,ne päätyvät kauppaan ja raakataan pios joukosta.
Meinaan kun,myynnissä on vain onnellisen kanan munia.......- Anonyymi
Toden totta, närkästyneen kanan munia ei lue yhdenkään paketin päällä.
Anonyymi kirjoitti:
Toden totta, närkästyneen kanan munia ei lue yhdenkään paketin päällä.
närkästynyt kana tai kukko on varmasti jos munat viedään. itse oon ihmetelly että nykyään keitettynä munat eivät irrota kuorta sisältä vaikka kuinka järkyttäisi kylmässä vedessä. joten paistan suosiolla munani mieluiten. nahka jää yleensä kuoreen kiinni ja siinä menee hukkaan . hollantilaiset kuulemma tekee reiän munan päähän ennen keittämistä mutta en ole huomannut siitä mitään hyötyä olevan.
- Anonyymi
pervokki kirjoitti:
närkästynyt kana tai kukko on varmasti jos munat viedään. itse oon ihmetelly että nykyään keitettynä munat eivät irrota kuorta sisältä vaikka kuinka järkyttäisi kylmässä vedessä. joten paistan suosiolla munani mieluiten. nahka jää yleensä kuoreen kiinni ja siinä menee hukkaan . hollantilaiset kuulemma tekee reiän munan päähän ennen keittämistä mutta en ole huomannut siitä mitään hyötyä olevan.
Mikä nahka munissa? En ole huomannut ja irtoaahan se hyvin.
- Anonyymi
Rehut maistuu kanamunissa, ei muuten maistu erilaisilta. Jos käytetään vaikka kalarehuja, niin kyllä maistuu kananmunat silloin kalalle.
Isovanhemmillani oli Pohjanmaalla aikoinaan kyläkauppa ja sinne joku paikallinen emäntä toi myyntiin kananmunia, jota maistui ihan p**kalle, kun ne kanat olivat vapaina ja pääsivät syömään ulkohuussin alle. Mummoni oli aivan kauhuissaan, kun tämä emäntä tuli kauppaamaan niitä kanamunia kauppaan, että miten hän olisi aina kieltäytynyt ottamasta niitä myyntiin. - Anonyymi
pervokki kirjoitti:
Jos keittää keittimessä,niin silloin tehdään reikä.......Jos on ihan tuore kananmuna,siitä lähtee huonommin kuori....
Anonyymi kirjoitti:
Mikä nahka munissa? En ole huomannut ja irtoaahan se hyvin.
Nahka on se kalvo munankuoren ja sisällön välissä. se takertuu kiinni munaan ja lähtee klöntteinä. menee ruokaa hukkaan. liekö munissa vikaa? ostan niitä kyllä eri kaupoista.
- Anonyymi
pervokki kirjoitti:
Nahka on se kalvo munankuoren ja sisällön välissä. se takertuu kiinni munaan ja lähtee klöntteinä. menee ruokaa hukkaan. liekö munissa vikaa? ostan niitä kyllä eri kaupoista.
Nopea jäähdytys tehoa tavallisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nopea jäähdytys tehoa tavallisesti.
Ei tehoa aina, joskus ei todella saa kuorta irti ilman, että paloja lähtee munasta ja kuoren joutuu nyppimään pieninä siruina pois.
Olen jo kohta seitenkymppinen, joten olen ehkä muutaman munan keitellyt elämäni aikana, mutta tuollaista ei ole ennen ollut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tehoa aina, joskus ei todella saa kuorta irti ilman, että paloja lähtee munasta ja kuoren joutuu nyppimään pieninä siruina pois.
Olen jo kohta seitenkymppinen, joten olen ehkä muutaman munan keitellyt elämäni aikana, mutta tuollaista ei ole ennen ollut.minä olen jättänyt kananmunat,joksikin aikaa kylmään veteen,niin silloin kuori on irronnut,varsin hyvin,,kaupasta ostetuista munista.
Siitä on pitkä aika,kun itsellä oli kanoja mutta,silloin pantiin merkille,ettei ihan tuoreista munista lähtenyt kuori,samaten niiden muussakin käytössä ,oli jotain eroavaisuuksia,esim.leipomisessa.
- Anonyymi
Tuon on oltava hyvää.
https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/c7632e21-9186-4238-a61e-e42da72317f6- Anonyymi
Se 10 munan rasia on lehden mukaan Tokmannilla 1,55 €, mutta K-market 3 € .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se 10 munan rasia on lehden mukaan Tokmannilla 1,55 €, mutta K-market 3 € .
Entä kilohinnat?
Maksan kiloista, en pakkauksista.
Munat on luokiteltu kolmeen kokoluokkaan. Tavallisesti pienimmät ovat kilohinnoiltaan halvimpia joten ne kelpaavat minulle.
- Anonyymi
Minkä näköinen kana,munii ne kirjavat pääsiäismunat?
- Anonyymi
Mitä eroa on maalais kananmunissa tai,kaupunkilais kanamunissa ja mitä ne on ne virike kananmunat,mitä virikkeitä niillä kanoilla on ollut,onko ne virkanneet patalappuja vai,pelanneet korttipelejä ja jos,ne on lyöneet korttia,niin onko ne pelanneet rahasta vai,muuten vaan lätkineeet korttia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1055127Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453353Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503185Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382407Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2471490Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121271- 801237
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311188Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1311097