Huolettaako oma talous?

Hinnat nousee joka alueella. Huolettaako oma pärjääminen? Vai onko tilanne niin hyvä omalta kohdaltasi, ettei ainakaan vielä tunnu missään?
Oletteko alkaneet olemaan säästäväisempiä sähkön kulutuksessa, auton käytössä ja kaupassa ym?

Itselläni on hyvä tilanne, mutta kyllä sitä kuitenkin on alkanut olemaan tarkempi. Jos kauppa ylettömästi nostaa jotain tuotetta, niin vaihdan halvempaan. Suihkussa en ole koskaan liikaa läträillyt ja nyt vielä vähempi.

Saas nähdä mihin suuntaan yleensä tämä kaikki menee...
Pysyykö Suomi pystyssä..

138

906

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No eipä tuo mukavaa ole kun hinnat nousee..

      • No ei todellakaan. Välillä tuntuu jo törkeältä ryöstöltä, kun kaupatkin hinaa hintoja jatkuvasti ylös!

        Oletko muuttanu jotenkin ostokäyttäytymistä, kun olet kaupassa?


      • tinttu-liina kirjoitti:

        No ei todellakaan. Välillä tuntuu jo törkeältä ryöstöltä, kun kaupatkin hinaa hintoja jatkuvasti ylös!

        Oletko muuttanu jotenkin ostokäyttäytymistä, kun olet kaupassa?

        Mies hoitaa ruokaostokset, mutta yhdessä käydään kaupassa, kyllä sitä tulee katsottua hintoja..


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Mies hoitaa ruokaostokset, mutta yhdessä käydään kaupassa, kyllä sitä tulee katsottua hintoja..

        Taitaa olla harvassa ihmiset, jotka vain ostavat katsomatta hintoja.

        Jos jokin tuote nousee melkein joka kauppareissun jälkeen, niin jätän kyllä sen hyllyyn. Ei siksi, ettenkö voisi ostaa, mutta ihan periaatteesta se saa jäädä.
        Noiden kauppiaiden ahneudella ei ole mitään rajaa, ja se suututtaa!


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Taitaa olla harvassa ihmiset, jotka vain ostavat katsomatta hintoja.

        Jos jokin tuote nousee melkein joka kauppareissun jälkeen, niin jätän kyllä sen hyllyyn. Ei siksi, ettenkö voisi ostaa, mutta ihan periaatteesta se saa jäädä.
        Noiden kauppiaiden ahneudella ei ole mitään rajaa, ja se suututtaa!

        Ehkä tilanne vielä muuttu parempaan suuntaan?


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Ehkä tilanne vielä muuttu parempaan suuntaan?

        Hintoja nostetaan nopeaa ylös, mutta laiskasti alennetaan.

        Kai sitä täytyy kuitenkin positiivisesti ajatella, että kyllä se tästä paranee...


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Hintoja nostetaan nopeaa ylös, mutta laiskasti alennetaan.

        Kai sitä täytyy kuitenkin positiivisesti ajatella, että kyllä se tästä paranee...

        Mites posti? Postimerkkien hinta nousee koko ajan...


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Mites posti? Postimerkkien hinta nousee koko ajan...

        Halvempaa ja nopeempaa ku sä viet itse skriivaamasi breivin. Tällaista se on nykyään :(


      • artagnan kirjoitti:

        Halvempaa ja nopeempaa ku sä viet itse skriivaamasi breivin. Tällaista se on nykyään :(

        Harmittaa kun piti kirjeenvaihto harrastus lopettaa, kun ei ole enää siihen varaa..


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Mites posti? Postimerkkien hinta nousee koko ajan...

        No postimerkkien hinnat tuskin halpenee. Nousevat ilman sotiakin, kuten joulukorttien merkit.


      • Anonyymi
        Kittiechihuen kirjoitti:

        Harmittaa kun piti kirjeenvaihto harrastus lopettaa, kun ei ole enää siihen varaa..

        No mut toi on kyl surkeeta :( Ei sun lähipiiri jeesaisi sen vertaa et postimerkit?

        - Artsi


      • Anonyymi kirjoitti:

        No mut toi on kyl surkeeta :( Ei sun lähipiiri jeesaisi sen vertaa et postimerkit?

        - Artsi

        No, mieheni kustantaa paljon jo meidän elämistä, niin en halua hänen niitä kustantavan.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        No postimerkkien hinnat tuskin halpenee. Nousevat ilman sotiakin, kuten joulukorttien merkit.

        Miten paljon ne voi nousta? Kohta kortin lähettäminen on varmaan 10€.. Onko kohta postia ollenkaan?


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Miten paljon ne voi nousta? Kohta kortin lähettäminen on varmaan 10€.. Onko kohta postia ollenkaan?

        No tuskin posti minnekkää häviää...

        Ei sulla ole muita mahdollisuuksia pitää ystäviisi yhteyttä? Sähköposti, WhatsUpp?

        Mä en ole pariin vuoteen enää lähettäny joulukortteja. WhatsUpilla toivotan joulut kaikille. Otan netistä jonku nätin joulukuvan ja kirjoitan itse keksityn nätin jutun siihen :)
        Mua alkoi kiukuttaa, ku joka ikinen vuosi tulee 0,10 snt lisää merkin hintaan!
        Kirjotinkoha oikein tuon WhatsUpin... :}


      • tinttu-liina kirjoitti:

        No tuskin posti minnekkää häviää...

        Ei sulla ole muita mahdollisuuksia pitää ystäviisi yhteyttä? Sähköposti, WhatsUpp?

        Mä en ole pariin vuoteen enää lähettäny joulukortteja. WhatsUpilla toivotan joulut kaikille. Otan netistä jonku nätin joulukuvan ja kirjoitan itse keksityn nätin jutun siihen :)
        Mua alkoi kiukuttaa, ku joka ikinen vuosi tulee 0,10 snt lisää merkin hintaan!
        Kirjotinkoha oikein tuon WhatsUpin... :}

        Se on WhatsApp...
        Just tarkistin, mut vieläki epäröin kirjotinko oikein :)))


      • tinttu-liina kirjoitti:

        No tuskin posti minnekkää häviää...

        Ei sulla ole muita mahdollisuuksia pitää ystäviisi yhteyttä? Sähköposti, WhatsUpp?

        Mä en ole pariin vuoteen enää lähettäny joulukortteja. WhatsUpilla toivotan joulut kaikille. Otan netistä jonku nätin joulukuvan ja kirjoitan itse keksityn nätin jutun siihen :)
        Mua alkoi kiukuttaa, ku joka ikinen vuosi tulee 0,10 snt lisää merkin hintaan!
        Kirjotinkoha oikein tuon WhatsUpin... :}

        Osa kirjekavereista on sentään Facebookissa.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Se on WhatsApp...
        Just tarkistin, mut vieläki epäröin kirjotinko oikein :)))

        Tota whatsuppia näkee käytettävän virheellisesti silloin tällöin. Toi whatsapp tulee sit lyhenteenä whatsapplicationista :)

        - Artsi


      • Anonyymi
        Kittiechihuen kirjoitti:

        Miten paljon ne voi nousta? Kohta kortin lähettäminen on varmaan 10€.. Onko kohta postia ollenkaan?

        Tota mäkin funtsin. Faija lähetti breivin duunikamulleen ja kesti kolme viikkoo et se meni perille. Kai ne roudas sen sit jalkapatikassa :D

        -Artsi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tota mäkin funtsin. Faija lähetti breivin duunikamulleen ja kesti kolme viikkoo et se meni perille. Kai ne roudas sen sit jalkapatikassa :D

        -Artsi

        No voi ei...


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        No ei todellakaan. Välillä tuntuu jo törkeältä ryöstöltä, kun kaupatkin hinaa hintoja jatkuvasti ylös!

        Oletko muuttanu jotenkin ostokäyttäytymistä, kun olet kaupassa?

        No, mutta kansalaisen omaa syytähän se jo tuntuu kalliilta, mitäs on niin laiska ja tyhmä ettei osaa hoitaa omaa talouttaan!


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Hintoja nostetaan nopeaa ylös, mutta laiskasti alennetaan.

        Kai sitä täytyy kuitenkin positiivisesti ajatella, että kyllä se tästä paranee...

        Vessapaperit saa jäädä kauppaan. Pyyhitään mielummin sitten pyyhkeeseen, puiden lehtiin tai sanomalehtiin.


      • Anonyymi
        Kittiechihuen kirjoitti:

        Osa kirjekavereista on sentään Facebookissa.

        No se ainaki pikkasen helpottaa :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        No se ainaki pikkasen helpottaa :)

        Miten tuli anonyymina????


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, mutta kansalaisen omaa syytähän se jo tuntuu kalliilta, mitäs on niin laiska ja tyhmä ettei osaa hoitaa omaa talouttaan!

        Vai niin...hohhoijaa sanon minä...
        Pitäskö jättää huomiotta tämmöset asiat, jos ei ymmärrä elämästä mitään?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vessapaperit saa jäädä kauppaan. Pyyhitään mielummin sitten pyyhkeeseen, puiden lehtiin tai sanomalehtiin.

        Rullat on kyl pienentynykki...


      • Anonyymi kirjoitti:

        No se ainaki pikkasen helpottaa :)

        Kyllä


      • Anonyymi kirjoitti:

        No se ainaki pikkasen helpottaa :)

        Pääsen perjantaina vihdoinkin hoitsun juttusille minun oireiden/kohtausten takia.. Jospa nyt selviäisi mistä johtuu?


      • Anonyymi

        Kun mulla ja Butchilla oli lukioikäisinä pulaa rahasta, ansaitsimme sitä mm. seuraavilla keinoilla: Keräsimme pulloja ja tölkkejä sekä leivoimme erilaisia kakkuja ja myimme niitä markkinoilla. Erityisesti koristellut isot hahmopiparkakut olivat niin suosittuja, että ne vietiin ihan käsistä. Lisäksi poimimme mustikoita ja puolukoita, ja kauppasimme ne puhdistettuina eteenpäin. Joskus haimme elintarvikkeita kauppojen roskalavoilta, jonne niitä oli heitetty heti viimeisen käyttöpäivän jälkeen. Postimerkit voi muuten uusiokäyttää, ellei niissä ole leimaa. (◕‿◕✿)

        Puklu - uniikki vuorikristalli


      • Anonyymi
        Kittiechihuen kirjoitti:

        Pääsen perjantaina vihdoinkin hoitsun juttusille minun oireiden/kohtausten takia.. Jospa nyt selviäisi mistä johtuu?

        Tsemppiä perjantaille! Toivottavasti sun terveysongelmiin löytyy selitys. (◕‿◕✿)

        Puklu - uniikki vuorikristalli


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Pääsen perjantaina vihdoinkin hoitsun juttusille minun oireiden/kohtausten takia.. Jospa nyt selviäisi mistä johtuu?

        Eikö sitä ole vieläkään saatu selville???


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun mulla ja Butchilla oli lukioikäisinä pulaa rahasta, ansaitsimme sitä mm. seuraavilla keinoilla: Keräsimme pulloja ja tölkkejä sekä leivoimme erilaisia kakkuja ja myimme niitä markkinoilla. Erityisesti koristellut isot hahmopiparkakut olivat niin suosittuja, että ne vietiin ihan käsistä. Lisäksi poimimme mustikoita ja puolukoita, ja kauppasimme ne puhdistettuina eteenpäin. Joskus haimme elintarvikkeita kauppojen roskalavoilta, jonne niitä oli heitetty heti viimeisen käyttöpäivän jälkeen. Postimerkit voi muuten uusiokäyttää, ellei niissä ole leimaa. (◕‿◕✿)

        Puklu - uniikki vuorikristalli

        Teini-iässä sisarusten kanssa poimittiin puolukoita ja myytiin ne. Niillä rahoilla kukin sitten osti mitä tarvi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tsemppiä perjantaille! Toivottavasti sun terveysongelmiin löytyy selitys. (◕‿◕✿)

        Puklu - uniikki vuorikristalli

        No minulle tuli pieni mokat, kuulin puhelimessa ajan väärin, aika hoitsulle on vasta 26.9. Eikä elokuussa..

        Verikokeessa kävin, mutta ei taida olla mitään häikkää kun niitä netistä selvitin.

        Että tässä nyt sitten kärvistellään...


    • Anonyymi

      Auton laitoin seisontaan. Matkat kuljen fillarilla ja jos lähden johonkin pitemmälle niin junalla.

      • Okei...
        Tuossa rahansäästön lisänä kuntokin nousee, kun kulkee pyörällä.

        Eräs tuttu laittoi koko auton pois. Kulkee myös pyörällä ja kertoi, että tulee huomattavat säästöt, kun ei ole enää auton kuluja.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Okei...
        Tuossa rahansäästön lisänä kuntokin nousee, kun kulkee pyörällä.

        Eräs tuttu laittoi koko auton pois. Kulkee myös pyörällä ja kertoi, että tulee huomattavat säästöt, kun ei ole enää auton kuluja.

        Kyl mäki fillaroin ellei sit sada kissoi ja koirii. Bensan hinta on muutes sitä luokkaa et on halvempaa käväistä junalla Stadissa ku omalla autolla. Ei tällaista ollut ennen sotaa :(


      • artagnan kirjoitti:

        Kyl mäki fillaroin ellei sit sada kissoi ja koirii. Bensan hinta on muutes sitä luokkaa et on halvempaa käväistä junalla Stadissa ku omalla autolla. Ei tällaista ollut ennen sotaa :(

        Onks Artsilla tavallinen vai sähköpyörä?

        On se bensa kyllä liian kallista. Mahtaneeko tuo enää tuosta laskea...?

        Uteliaisuuttani on pakko kysyä, että paljonko maksaa juna, ku sinne on kyl matkaakin?

        Kiva muutes Artsi, että tulit näyttäytymään :)


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Onks Artsilla tavallinen vai sähköpyörä?

        On se bensa kyllä liian kallista. Mahtaneeko tuo enää tuosta laskea...?

        Uteliaisuuttani on pakko kysyä, että paljonko maksaa juna, ku sinne on kyl matkaakin?

        Kiva muutes Artsi, että tulit näyttäytymään :)

        Olikos toi kyssäri tsoukki? ;) En mä millään sähköpyörällä fillaroi hemmetti soikoon :D Kyl siinä nauru maistuisi ku tällainen bodari polkisi akku tarakalla :D


      • artagnan
        tinttu-liina kirjoitti:

        Onks Artsilla tavallinen vai sähköpyörä?

        On se bensa kyllä liian kallista. Mahtaneeko tuo enää tuosta laskea...?

        Uteliaisuuttani on pakko kysyä, että paljonko maksaa juna, ku sinne on kyl matkaakin?

        Kiva muutes Artsi, että tulit näyttäytymään :)

        En mä enää muista eurolleen et mitä se oli mut kannatti kuiteskin jättää auto himaan :)


      • artagnan kirjoitti:

        Olikos toi kyssäri tsoukki? ;) En mä millään sähköpyörällä fillaroi hemmetti soikoon :D Kyl siinä nauru maistuisi ku tällainen bodari polkisi akku tarakalla :D

        No ei ollu tsoukki :)
        Sähköpyöräthän on nykyään tosi suosittuja, vaikkakin kalliita.
        Eikä se akku missää tarakalla ole ;)
        Mut, ku oikee aattelee, nii näkisin bodatun kropan ennemmi vaikka avoautossa :))


      • artagnan kirjoitti:

        En mä enää muista eurolleen et mitä se oli mut kannatti kuiteskin jättää auto himaan :)

        Noo, sait istua junassa rennosti, ku ei tarvinnu ite ajaa tuota pitkää matkaa.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Noo, sait istua junassa rennosti, ku ei tarvinnu ite ajaa tuota pitkää matkaa.

        No oli kyl mageeta tsiigailla vaan maisemii :)

        - Artsi


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        No ei ollu tsoukki :)
        Sähköpyöräthän on nykyään tosi suosittuja, vaikkakin kalliita.
        Eikä se akku missää tarakalla ole ;)
        Mut, ku oikee aattelee, nii näkisin bodatun kropan ennemmi vaikka avoautossa :))

        No kyl mä näen noi sähköfillarit varttuneemman jengin kulkupeleinä. Tiettyy komiikkaa on kyl ku joku starbu painelee ylämäes ohitse parilla polkaisulla ku ite vinttaan kuiteskin m*nat v**hdossa :D

        - Artsi


      • Anonyymi kirjoitti:

        No kyl mä näen noi sähköfillarit varttuneemman jengin kulkupeleinä. Tiettyy komiikkaa on kyl ku joku starbu painelee ylämäes ohitse parilla polkaisulla ku ite vinttaan kuiteskin m*nat v**hdossa :D

        - Artsi

        Ai jai... :)))

        Ne, jotka tunnen ja käyttävät sähköpyörää, niin ikäluokka on siinä 24-30v.
        Nykyään kun on työsuhdejuttuna noi, niin ottavat tuollasen, ku kulkevat säännöllisesti muutoinkin töissä pyörällä.
        On kuulemma kätevä varsinkin vastatuulessa :)


    • Anonyymi

      Ei tunnu vielä missään, rahaa piisaa

      • Sulla on hyvin pullat uunissa.

        Niinkuin aloituksessa kerroinkin, niin itsellänikin on hyvin asiat.
        Kiukuttaa kuitenkin nuo kauppojen ahneudet.


    • Anonyymi

      . Prisma vaihtui Lidliin.Vakuutusyhtiöt kilpailutuksessa.lomamatkat ensi vuonna peruuttu..kun talvi tulee lämpö talossa 17 asteeseen ja takka pitää pyrkiä pitään lämpimänä..saunaa ei lämmitetä kotona kun on sähkösauna .lasten urheiluharrastukset paussille tai jos he suostuvat niin lopetetaan kokonaan..sitten vielä jos sais viikonloppuna lisä töitä jolla sais vähän ekstra rahaa että voi jouluna syödä hyvin.

      • Anonyymi

        Kiitos vaan kokkolan kaupungin ja kokkolan energian johto


      • Onko Lidl nostellut paljon hintoja? Ei ole vähään aikaan tullut käytyä.

        Tuo 17 astetta kuulostaa tällaiselle vilukintulle vähältä, mutta jos teillä tosiaan on takka niin sekin lämmittää mukavasti. Tuo takka olis kyllä mukava omistaa. Mikään ei ole ihanampaa, kuin takkatulen katselu :)

        Hyvät ja fiksut suunnitelmat sulla on talven varalle, ja niin pitää ollakkin.


    • Anonyymi

      Ei ole enää, mistä säästää. Lehdet lopetettu, vakuutukset lopetettu, pl pakollinen liikfnnevakuutus, kun auto on pakollinen työssäkäyntiin, hammaslääkärikäynnit unohdettu, aletuotteita kaupoista ruoaksi ja makaroni tullut suuressa määrin ruokaan mukaan. Täytyyhän tässä maksaa sähkötkin viellä idiooteille eurooppaan, joten talvi mennään taas lämmössä 15. Pitäisikö tuostakin vielä pihistää?

      • Anonyymi

        15 tulee vielä hiki toppahaalareissa.


      • Ei taida olla enää mitään, mistä kiristää jos tarve on? :(

        Nuo lehdet sun muut on varmaan useimmilla ensimmäisiä, jotka jätetään pois.
        Kyllä se hirvittää, että kuinka korkealle sähkölaskut vielä nousee..
        Kodissa on paljon sellaista, että pakko on kuitenkin sähköä käyttää.

        Toivotaan nyt, ettei ihan ahdinkoa tule...


      • Anonyymi

        Kun ei ole enää mistä säästää Autoon perkule tarttee työssäni Välillä tuntuu että pomo piruuttaan laittaa semmoset kohteet niille joilla vaikeeta ja siirtymä autolla


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun ei ole enää mistä säästää Autoon perkule tarttee työssäni Välillä tuntuu että pomo piruuttaan laittaa semmoset kohteet niille joilla vaikeeta ja siirtymä autolla

        Monille se auto on todellakin välttämätön.

        Oletko ilmaissut pomolle tuosta asiasta?


    • Anonyymi

      Eipä tuo eläkeläisen elämää paljoakaan hetkauta, kulutus on jo niin pientä, että sitä ei voi muuttaa. Luulen ettei mitään tarvitse muuttaa vielä näillä nousuilla, enitenhän tuon sähkön ja lämmön nousu vaikuttaa.

      • No nuo tulee varmaan eniten viemäänkin, vaikka onhan tuo ruoanhintakin koko ajan nousussa.
        Kulutus jos on vähäistä ja tekee fiksusti valinnat, niin voi hyvin pärjätäkkin.

        Tiedän kyllä monia, joilla ei tule yksinkertaisesti rahat rittämään, vaikka päällään seisoisi. Riippuu niin perheiden koosta tuokin.


      • Anonyymi

        Ei paskankaan vaikutusta. Mutta. Tupakan ja viinan hinta voi korottaa viisinkertaiseksi, ja kukaan ei valittaisi. Roskaruoat kymmenkertaiseksi, mm pizza ennen 3 euroa, nyt 30 euroa, hampurilainen 3 nyt 30, ravintola ja kahvila- hinnat kolminkertaiseksi, hotellimajoitus kaksinkertaiseksi jne...
        Olisitte käyneet kouluja, ja hankkineet kunnon ammatin silloin kun sen aika oli, eikä kapakoissa istuen, sätkää käärien ja olutta litkien...
        Turha nyt on itkeä ja valittaa, kun on paskat housuissa, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei paskankaan vaikutusta. Mutta. Tupakan ja viinan hinta voi korottaa viisinkertaiseksi, ja kukaan ei valittaisi. Roskaruoat kymmenkertaiseksi, mm pizza ennen 3 euroa, nyt 30 euroa, hampurilainen 3 nyt 30, ravintola ja kahvila- hinnat kolminkertaiseksi, hotellimajoitus kaksinkertaiseksi jne...
        Olisitte käyneet kouluja, ja hankkineet kunnon ammatin silloin kun sen aika oli, eikä kapakoissa istuen, sätkää käärien ja olutta litkien...
        Turha nyt on itkeä ja valittaa, kun on paskat housuissa, hah hah haaa!!!...

        Tässä hyvä esimerkki erittäin itsekkäästä ihmisestä. Mitä minä en tarvitse, niin muut maksakoon..

        Usein lukenut tuon, että olisitte hankkineet kunnon ammatin jne...

        Mikä on kunnon ammatti?? Eikö pienipalkkaiset alat sitten ole kunnon ammatteja?

        Mitä jos kaikki olisivat käyneet kauheasti kouluja ja "hankkineet kunnon ammatin", niin kuka tekisi sitten "vähäpätöisempien" töiden työt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei paskankaan vaikutusta. Mutta. Tupakan ja viinan hinta voi korottaa viisinkertaiseksi, ja kukaan ei valittaisi. Roskaruoat kymmenkertaiseksi, mm pizza ennen 3 euroa, nyt 30 euroa, hampurilainen 3 nyt 30, ravintola ja kahvila- hinnat kolminkertaiseksi, hotellimajoitus kaksinkertaiseksi jne...
        Olisitte käyneet kouluja, ja hankkineet kunnon ammatin silloin kun sen aika oli, eikä kapakoissa istuen, sätkää käärien ja olutta litkien...
        Turha nyt on itkeä ja valittaa, kun on paskat housuissa, hah hah haaa!!!...

        Loppuu ne sun eläkkeen maksajat sun reseptillä kun ihmiset joutuu työttömäksi!


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Tässä hyvä esimerkki erittäin itsekkäästä ihmisestä. Mitä minä en tarvitse, niin muut maksakoon..

        Usein lukenut tuon, että olisitte hankkineet kunnon ammatin jne...

        Mikä on kunnon ammatti?? Eikö pienipalkkaiset alat sitten ole kunnon ammatteja?

        Mitä jos kaikki olisivat käyneet kauheasti kouluja ja "hankkineet kunnon ammatin", niin kuka tekisi sitten "vähäpätöisempien" töiden työt?

        Ressun panos on ollut melko vähäpätöinen.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Tässä hyvä esimerkki erittäin itsekkäästä ihmisestä. Mitä minä en tarvitse, niin muut maksakoon..

        Usein lukenut tuon, että olisitte hankkineet kunnon ammatin jne...

        Mikä on kunnon ammatti?? Eikö pienipalkkaiset alat sitten ole kunnon ammatteja?

        Mitä jos kaikki olisivat käyneet kauheasti kouluja ja "hankkineet kunnon ammatin", niin kuka tekisi sitten "vähäpätöisempien" töiden työt?

        Älä saatana saivartele. Tietysti ammatti-ihmisiä tarvitaan. Nyt esim metallihenkilöistä on huutava puute, sairaanhoitajista, siivoojista jne. Mutta nuo saatanan paskaperseet, jotka eivät viitsineet käydä muuta koulua kuin sen välttämättömän pakon. Sen jälkeen jatkui tupakointi, ryyppääminen, matkailu iskän ja äiskän laskuun. Kun perhe piti perustaa, niin eihän kukaan huolinut tuollaista tyhjätaskua, tupakoivaa, ryyppäävää impotenttia, ja kapakoita edelleen kiertävää paskahousua...
        Ja nyt nämä "saatanan sankarit" ovat aukomassa turpaansa, vaatimassa ministerin palkkaa, valittamassa, jos ei saa töitä. Ei saatana. Tämä Suomalainen pohjasakka on perseestä. Pitäisivät edes turpansa kiinni, ja tyytyisivät kohtaloonsa.
        "Elämä on niin kuin sen itse järjestää, sano", hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä saatana saivartele. Tietysti ammatti-ihmisiä tarvitaan. Nyt esim metallihenkilöistä on huutava puute, sairaanhoitajista, siivoojista jne. Mutta nuo saatanan paskaperseet, jotka eivät viitsineet käydä muuta koulua kuin sen välttämättömän pakon. Sen jälkeen jatkui tupakointi, ryyppääminen, matkailu iskän ja äiskän laskuun. Kun perhe piti perustaa, niin eihän kukaan huolinut tuollaista tyhjätaskua, tupakoivaa, ryyppäävää impotenttia, ja kapakoita edelleen kiertävää paskahousua...
        Ja nyt nämä "saatanan sankarit" ovat aukomassa turpaansa, vaatimassa ministerin palkkaa, valittamassa, jos ei saa töitä. Ei saatana. Tämä Suomalainen pohjasakka on perseestä. Pitäisivät edes turpansa kiinni, ja tyytyisivät kohtaloonsa.
        "Elämä on niin kuin sen itse järjestää, sano", hah hah haaa!!!...

        Ehdotat järkyttäviä hinnannousuja moneen paikkaan. Miten luulet, että nuo pysyy pystyssä, jos ihmiset eivät enää osta noita tuotteita tai käy ravintoloissa?

        Kaikki kaatuu ja ihmiset jäävät työttömiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä saatana saivartele. Tietysti ammatti-ihmisiä tarvitaan. Nyt esim metallihenkilöistä on huutava puute, sairaanhoitajista, siivoojista jne. Mutta nuo saatanan paskaperseet, jotka eivät viitsineet käydä muuta koulua kuin sen välttämättömän pakon. Sen jälkeen jatkui tupakointi, ryyppääminen, matkailu iskän ja äiskän laskuun. Kun perhe piti perustaa, niin eihän kukaan huolinut tuollaista tyhjätaskua, tupakoivaa, ryyppäävää impotenttia, ja kapakoita edelleen kiertävää paskahousua...
        Ja nyt nämä "saatanan sankarit" ovat aukomassa turpaansa, vaatimassa ministerin palkkaa, valittamassa, jos ei saa töitä. Ei saatana. Tämä Suomalainen pohjasakka on perseestä. Pitäisivät edes turpansa kiinni, ja tyytyisivät kohtaloonsa.
        "Elämä on niin kuin sen itse järjestää, sano", hah hah haaa!!!...

        Työllisyysaste on Suomessa nyt historiallisen korkea. Porukka työllistyy hyvin ja lisäksi tarvitaan ulkomailta paljon työvoimaa. Myös kauan sitten eläkeiän ohittaneita on nyt paljon työelämässä edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työllisyysaste on Suomessa nyt historiallisen korkea. Porukka työllistyy hyvin ja lisäksi tarvitaan ulkomailta paljon työvoimaa. Myös kauan sitten eläkeiän ohittaneita on nyt paljon työelämässä edelleen.

        Tämähän tulee muuttamaan äkkiä..kun yritykset tekee tappiota niin tietenkin tulee irtisanomisia.. ..ei kaikki voi olla kokkolan kaupungilla töissä..vaikka välillä siltä näyttää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämähän tulee muuttamaan äkkiä..kun yritykset tekee tappiota niin tietenkin tulee irtisanomisia.. ..ei kaikki voi olla kokkolan kaupungilla töissä..vaikka välillä siltä näyttää

        Ei se mitään. Katsotaan kuinka Orpo pärjää ilman velanottoa hallituksensa kanssa. Saadaan porvarikomento kun samalla ajaudutaan lamaan. Nykyisen hallituksen aikana talous on porskuttanut varsin hienosti, mistä ei kehuja anneta. Mielenkiintoista nähdä että millaista taikakeppiä Orpo joutuu sitten uudessa tilanteessa heiluttelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä saatana saivartele. Tietysti ammatti-ihmisiä tarvitaan. Nyt esim metallihenkilöistä on huutava puute, sairaanhoitajista, siivoojista jne. Mutta nuo saatanan paskaperseet, jotka eivät viitsineet käydä muuta koulua kuin sen välttämättömän pakon. Sen jälkeen jatkui tupakointi, ryyppääminen, matkailu iskän ja äiskän laskuun. Kun perhe piti perustaa, niin eihän kukaan huolinut tuollaista tyhjätaskua, tupakoivaa, ryyppäävää impotenttia, ja kapakoita edelleen kiertävää paskahousua...
        Ja nyt nämä "saatanan sankarit" ovat aukomassa turpaansa, vaatimassa ministerin palkkaa, valittamassa, jos ei saa töitä. Ei saatana. Tämä Suomalainen pohjasakka on perseestä. Pitäisivät edes turpansa kiinni, ja tyytyisivät kohtaloonsa.
        "Elämä on niin kuin sen itse järjestää, sano", hah hah haaa!!!...

        Tämä varmaan mielestäsi ihmisroskaksikin luokiteltu sakki kun lopettaisi autolla töissä käynnin, sekä tupakanpolton ja juomisen, voisit olla huuli töttöröllä kun maksele niitä valtion saamattomia veroja mitä hulluimmilla verukkeilla.

        Terveisin Hiace, pörssisähkö, tupakoiva ja kaljaa(saksasta) ottava paskaperse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se mitään. Katsotaan kuinka Orpo pärjää ilman velanottoa hallituksensa kanssa. Saadaan porvarikomento kun samalla ajaudutaan lamaan. Nykyisen hallituksen aikana talous on porskuttanut varsin hienosti, mistä ei kehuja anneta. Mielenkiintoista nähdä että millaista taikakeppiä Orpo joutuu sitten uudessa tilanteessa heiluttelemaan.

        Ei tule olemaan mitään ongelmia, kun Perussuomalainen Jussi Halla-Aho on pääministeri, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä varmaan mielestäsi ihmisroskaksikin luokiteltu sakki kun lopettaisi autolla töissä käynnin, sekä tupakanpolton ja juomisen, voisit olla huuli töttöröllä kun maksele niitä valtion saamattomia veroja mitä hulluimmilla verukkeilla.

        Terveisin Hiace, pörssisähkö, tupakoiva ja kaljaa(saksasta) ottava paskaperse.

        :))

        Totta joka sana!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se mitään. Katsotaan kuinka Orpo pärjää ilman velanottoa hallituksensa kanssa. Saadaan porvarikomento kun samalla ajaudutaan lamaan. Nykyisen hallituksen aikana talous on porskuttanut varsin hienosti, mistä ei kehuja anneta. Mielenkiintoista nähdä että millaista taikakeppiä Orpo joutuu sitten uudessa tilanteessa heiluttelemaan.

        Orpo on luvannut verohelpotuksia yli 40 000€ hankkiville, ei yhtään kuulemma lisää valtionvelkaa se veroalennus. Se kuulemma leikataan kokonaan pienituloisilta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Orpo on luvannut verohelpotuksia yli 40 000€ hankkiville, ei yhtään kuulemma lisää valtionvelkaa se veroalennus. Se kuulemma leikataan kokonaan pienituloisilta.

        Orpo suosii aina isotuloisia..

        Tuota äijää ei parane päästää päättämään.


    • Anonyymi

      Ainaki pasksalakit pysyy pystyssä jopa pohjanmaan poliisit niillä on loistavat palkat ja ateria edut etenki paskalakki päälliköillä niin se on!

      • Anonyymi

        Eikö ne voisi syödä donitseja


    • Anonyymi

      Pitäisikö siis olla huolissaan ja mitä se muuten auttaa ?

      • No ei sitä pakko ole huolissaan olla.

        Aika moni kuitenkin on, kun joutuvat miettimään rahojen riittävyyttä omassa taloudessaan.


    • Anonyymi

      Ainut hyvä neuvo, että kaikki vaan nyt säästämään energian kulutuksesta yhteisenä rintamana. Uskotaan vaan kerrankin mitä sanotaan.

      • No varmasti jokainen pyrkii säästämään niin paljon kuin pystyy.


      • Anonyymi

        Paras mitä vois tapahtua ois että kaupungintalolta sammutetaan valot..jos tähän ei olla varauduttu....


    • Anonyymi

      Jos sähkön hinta tulee olemaan kauan 1€ kwh niin silloin on katastrofi valmis . Kuten ensitalvena oletetaan olevan .

      • Anonyymi

        Kannattaa ostaa nyt jos tuota pelkäät, löytyy yhtiöitä joilta saa 24kk:n sopimuksen noin 25c/kWh


    • Anonyymi

      Sairaseläke 830€/kk. Vuokra 600/kk sähkö ja vesi. Asumistuesta huolimatta jää omavastuu vuokrasta 200€/kk siihen lääkkeet jne .kulut niin toivottavasti kukin voi miettiä,jos kykenee kohdalleen! Sossusta ei apua heru, joten Ruokajono ihan pakollinen.

      • Anonyymi

        Miksi sossurahaa ei saa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sossurahaa ei saa?

        Sossulla on omat kriteerit ja laskelmat, jotka usein 10 vuotta jäljessä nyky hinta ja vuokra tasosta. Ja vaikka resepti lääkkeitä määrätty voidaan siellä päättää, että et tarvitse sitä ja tätä lääkettä. Ihan älytöntä touhua.


      • No ei helpolta kuulosta. Se on tuo asuminen kaikkein kallein menoerä, jos asuu vuokralla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sossulla on omat kriteerit ja laskelmat, jotka usein 10 vuotta jäljessä nyky hinta ja vuokra tasosta. Ja vaikka resepti lääkkeitä määrätty voidaan siellä päättää, että et tarvitse sitä ja tätä lääkettä. Ihan älytöntä touhua.

        Tosi typerää! Siis lääkkeitä ei kyllä lääkärit määrää, jos ei tarvetta ole.
        Olis kyllä kirveellä töitä...


    • Anonyymi

      Suomessa on useita sähkövoimaloita, joita seisotetaan tahallaan, syystä,että saadaa kansa köyhtyy ja työttömyys kasvuun. sairasta , mutta totta.

      • Anonyymi

        Ehkä he haluavat paleluttaa ihmiset hengiltä, onkohan se kauhea tapa kuolla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä he haluavat paleluttaa ihmiset hengiltä, onkohan se kauhea tapa kuolla?

        Hypotermia on kivuton tapa kuolla. Ennen tajunnan menetystä tulee hyvänolon tunne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hypotermia on kivuton tapa kuolla. Ennen tajunnan menetystä tulee hyvänolon tunne.

        Kiitos valtiolle että tapatte meidät näin inhimillisesti, hypotermia kun sähköt laitetaan poikki maksamattomien sähkölaskujen takia


    • Anonyymi

      Kaikessa säästetään. Mitään heräteostosta ei enään tehdä. Auto seisoo päivätolkulla parkissa. Lehtiä ei enään tilata yhtään kappaletta. Kirkollisveroa ei makseta. Turhat vakutukset on lakkautettu. Vettä käytetään säästeliäästi. Lisää säästökohteita suunnitellaan jatkuvasti.

      • Anonyymi

        Meillä on taas syvä lama ihan pian käsillä. Jää vaan nähtäväksi että miten Orpon hallitus tulee handlaamaan asian ilman velanottoa.


      • Kuulosti tutulta. Tosi moni karsinut samoin omia menojaan.

        Tuota kirkollisveroa ehkei moni huomaa..


    • Anonyymi

      Mun kulutuskäyttäytymiseen hintojen nousu on vaikuttanut siten, etten enää osta Minimanin 6,99:- irtokarkkeja. Mun mielestä ne ovat aivan liian kalliita, jotta niitä voisi iloisin mielin nauttia. Niinpä ne saavat mun puolesta homehtua lokeroihinsa. Sen sijaan olen alkanut syödä mm. mustikoita, vadelmia ja herukoita, koska ne ovat onneksi ilmaisia.

      Puklu - uniikki vuorikristalli

      • Nyt on Puklu hienolla tiellä!
        Hampaatkin säästyy, kun ei mussuta sokeriklönttejä päivästä toiseen ;)

        Vadelmat on muutes niin nannoja, kun syö niitä suoraan puskista...


      • Mäkin olen pannut merkille et irtonamut saavat olla kaikessa rauhassa ku hinta pomppasi pari euroo ylöspäin :D


      • artagnan kirjoitti:

        Mäkin olen pannut merkille et irtonamut saavat olla kaikessa rauhassa ku hinta pomppasi pari euroo ylöspäin :D

        Välillähän ne myy halvemmalla. Silloin on kyllä hirmusti porukkaa siinä hyllyillä ja ropina vaan kuuluu, ku lattialle menee.

        Pakko varmaankin välillä laskea hintaa, että saavat myytyä pois. Ei nuokaan ikuisesti säily.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Välillähän ne myy halvemmalla. Silloin on kyllä hirmusti porukkaa siinä hyllyillä ja ropina vaan kuuluu, ku lattialle menee.

        Pakko varmaankin välillä laskea hintaa, että saavat myytyä pois. Ei nuokaan ikuisesti säily.

        Mä tsiigailin Minimanin tarjouslehtee et ny on sit namut tarjouksessa. Taitaa toi uniikki jääkidekin sylkee marjat suustaan ja lähtee makeampien herkkujen äärelle ;)


      • artagnan kirjoitti:

        Mä tsiigailin Minimanin tarjouslehtee et ny on sit namut tarjouksessa. Taitaa toi uniikki jääkidekin sylkee marjat suustaan ja lähtee makeampien herkkujen äärelle ;)

        :)))))
        Ei helvatta, nyt kyllä räjähti oikein kunnolla :))))

        Puklu sylkemässä marjoja :)))))


    • Anonyymi

      Pohjanmaan poliisi ja heidän "päällikkönsä" varmaan auttaa jos on talous vaikeuksia öhh noo en nyt taida kertoa siitä Lohtajan asiasta tuota antaa olla

      • Joo, parempi antaa olla..


    • Anonyymi

      Lintilä helpottaa, joo vuokranantajille enemmän tukia, sinnehän nuo asumistuet kuitenkin menevät.

      • Jotenkin ärsytti koko ehdotus.
        Ei tuo auta yhtään isoa osaa kansalaisista. On paljon pienipalkkaisia/tuloisia ihmisiä, jotka eivät saa mitään tukia. Elävät siinä rajoilla, niin ei tuo vaikuta heihin.

        Toinen seikka on se, että on paljon sellaisia ihmisiä, jotka elävät vain tukien varassa. Tarkoitan tällä sellaista osaa, joka ei tahdo tehdä töitä oman elämänsä eteen. Ei ihme, ettei huvita aamulla lähteä töihin, kun kaiken saa muutenkin.
        Eri asia on sitten sellaiset työttömät, jotka joutuvat olemaan työttömiä, vaikka tahtoisivat töihin.


      • Anonyymi

        Älä lahtaa minua ainakaan, anna maksamattomien sähkölaskuista johtuvan sähkökatkauksen aiheuttama hypotermian viedä minut Vapahtaja KultaSaaran luo, aamen


    • Anonyymi

      Onhan selvää että ruoan polttoaineen sekä sähkön hinnan kallistuminen vaikuttaa ihan kaikkien elämään tavalla tai toisella,mutta kaikkein eniten se vaikuttaa köyhien sekä pienituloisten elämään,Enää ei välttämättä nuoret eivätkä lapset voi harrastaa niitä samoja asioita joihin he ovat tottuneet samoin niiden herkkujen ja pikaruokien ostamista voidaan monessa perheessä joutua vähentämään jotta ne rahat riittäisivät siihen välttämättömään,Suomalaisilla on edessään todella tiukat ja vaikeat ajat pitkään aikaan ja tälle nykyiselle nuorelle sukupolvelle ne ajat ovat varmasti vaikeita kun joudutaann alkaa tinkiä sellaisista asioista jotka heille ovat oleet itsestään selvyys jo pitkän aikaa,Mutta hintojen nousu ei pelkästään johdu ainoastaan vain Ukrainan sodasta vaan myös siitä että Suomi on pahasti velkaantunut ja nyt on tullut aika maksaa takaisin eli jostain ne rahat on otettava ja ne otetaan köyhiltä ja pienituloisilta.

      • Anonyymi

        Miten köyhiltä ja pienituloisille mitään otetaan?
        Tyhjästä on paha nyhjäistä!


      • Säälittää oikeasti vähävaraiset, kun vievät ne vähätkin.

        Kyllä ihmiset vähän kauhulla odottelee, että mitä tuleva talvi tuo tullessaan..

        Kaikki mitä menot vie, niin on aina pois jostain muusta.


    • No kyl toi sähkön hinnannousu rupee olemaan sitä luokkaa et kandee alkaa tsiigailla rivaripätkää tai vastaavaa missä ois varaava takka. Kyyti voi olla kylmää tällaisessa kerrostalokämpässä jos nykymeno jatkuu :(

      • Anonyymi

        Mikä on kerrostalon lämmitysmuoto? Tuskin se on sähkölämmitys, mutta siinä rivarissa, mitä haaveilet, se luultavasti on sähkölämmitys.
        Eihän siellä kerrostalo kämpässä kulu sähköä ollenkaan kun sammutat valot, pakastimen, jääkaapin ja et käytä mitään muutakaan sähkölaitetta.
        Luultavasti siinä rivarissa nämä on vain pieni osa sähkösi kulutuksesta.


      • Se on aikamoinen nousu, mitä nyt uhkaavat nostella.

        On se kyllä jännää, että mitä ne sähkölaskut sitten tulee olemaan aikanaan. Hyvin vähänhän sitä kuitenkaan voi itse vaikuttaa. Pakolliset on pakko pitää, kuten jääkaapit, pakastimet, pyykkikone ja astianpesukone...toi viimenen ny on vähä ei-pakollinen :}

        Tuo takka olis kyllä muutenkin mukava, vaikka tarviihan siihen sit puita...


    • Mun on pakko ottaa yksi toinenkin aihe tähän...

      Just kuulin telkusta taas tästä naisten voimaannuttamisesta...
      Joku nainen sanoo jotain, jolla on muille naisille voimaannuttava vaikutus.

      Miten mä en ymmärrä näitä juttuja????
      Oonko mä tosissaan näin hölmö, etten tajua yhtään tämmösistä voimaantumisista :]

      • Anonyymi

        Pohjanmaan poliisi ja heidän "päällikkönsä" autttaa naisten voimaannutamisen suhteen tarjoan heille pienet munkkikahvit jopa niille sioille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pohjanmaan poliisi ja heidän "päällikkönsä" autttaa naisten voimaannutamisen suhteen tarjoan heille pienet munkkikahvit jopa niille sioille

        Syökö ne ikinä donitseja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syökö ne ikinä donitseja?

        Kyllä ne pohjanmaan poliisin siat syö donitseja


      • Anonyymi

        Voimaantuminen=Itsetunto


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voimaantuminen=Itsetunto

        Itsetunnon kohotusta??? :¤


      • Eikös se ole nii et mitä vähempi kledjui yllä sitä voimaantuneempi gimuli? ;)


      • artagnan kirjoitti:

        Eikös se ole nii et mitä vähempi kledjui yllä sitä voimaantuneempi gimuli? ;)

        Ai jaa... :}
        Taidanpa kipasta huomenna töihin puolialastomana, ja tuun sit täällä käymään hyvin voimaantuneena ;))


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Ai jaa... :}
        Taidanpa kipasta huomenna töihin puolialastomana, ja tuun sit täällä käymään hyvin voimaantuneena ;))

        No mä suosittelen ku on viel lämmintä ;) Kandee sit peittää sillai snadisti matkalla strategisii paikkoi et ei ole perässä peltikolarein suma ;)

        - Artsi


      • Anonyymi kirjoitti:

        No mä suosittelen ku on viel lämmintä ;) Kandee sit peittää sillai snadisti matkalla strategisii paikkoi et ei ole perässä peltikolarein suma ;)

        - Artsi

        Niin, tai kuoliaaks nauraneita :))))


    • Anonyymi

      Voi vitun tintti iita kyllä sulla on pienet huolet täsä maailman tilanteesa voiklo lopettaa tään paskan jauhamisen näillä sivuilla..paska luuseri 👎

      • Sinähän se tässä jauhat kakkia. Onko pakko tulla ketjuun jos ei kiinnosta?


      • Sulla se näyttää pienet olevan huolet, kun itket kuin pikkulapsi yhtä aloitusta.

        Maailman tilanteessa????

        Ihmisten talous nykyaikana ei ole pieni huoli.


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Sinähän se tässä jauhat kakkia. Onko pakko tulla ketjuun jos ei kiinnosta?

        On sen pakko, kun se on nii hiton utelias urpo!


      • Anonyymi

        Kannatan. Tuo saattanan tinttu-linttu on pilannut tämän sivuston jo vuosien ajan. Aiemmin oli samankaltainen hullu, joka haukkui Mikko Peltoniemeä (onko sellaista edes olemassa) vuosia, ennen kuin kuulemma joutui Hämeenlinnan naisvankilaan. Ei kai tuo tyyppi ole päässyt vapaaksi, ja jatkaa hulluuttaan muka "eri persoonana". Kommentointi on kuitenkin "yks yhteen", hah hah haaa!!!...


      • tinttu-liina kirjoitti:

        On sen pakko, kun se on nii hiton utelias urpo!

        No niinpä, todella utelias.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannatan. Tuo saattanan tinttu-linttu on pilannut tämän sivuston jo vuosien ajan. Aiemmin oli samankaltainen hullu, joka haukkui Mikko Peltoniemeä (onko sellaista edes olemassa) vuosia, ennen kuin kuulemma joutui Hämeenlinnan naisvankilaan. Ei kai tuo tyyppi ole päässyt vapaaksi, ja jatkaa hulluuttaan muka "eri persoonana". Kommentointi on kuitenkin "yks yhteen", hah hah haaa!!!...

        Kumma kun sinua ei täällä kukaan siedä ja olet itse täällä ollut monta vuotta häiritsemässä!

        Ja vain kaltaisesi tyhmä ukonkäppänä luulee että yksi on kaikkien nimimerkkien takana, vaikka kirjoitus tyyli on erilainen! Sinun omat mielikuvitus kaverit taas kirjoittavat juuri kuin sinä itse!

        Eli katsoppas peiliin, nämä sanomasi ilkeydet sopii täydellisesti itseesi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannatan. Tuo saattanan tinttu-linttu on pilannut tämän sivuston jo vuosien ajan. Aiemmin oli samankaltainen hullu, joka haukkui Mikko Peltoniemeä (onko sellaista edes olemassa) vuosia, ennen kuin kuulemma joutui Hämeenlinnan naisvankilaan. Ei kai tuo tyyppi ole päässyt vapaaksi, ja jatkaa hulluuttaan muka "eri persoonana". Kommentointi on kuitenkin "yks yhteen", hah hah haaa!!!...

        Hyvä. Nyt ystävät. Tuo tinttu-linttu on savustettava ulos tältä sivustolta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä. Nyt ystävät. Tuo tinttu-linttu on savustettava ulos tältä sivustolta.

        Mitä jos savustaisit itsesi täältä pois?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannatan. Tuo saattanan tinttu-linttu on pilannut tämän sivuston jo vuosien ajan. Aiemmin oli samankaltainen hullu, joka haukkui Mikko Peltoniemeä (onko sellaista edes olemassa) vuosia, ennen kuin kuulemma joutui Hämeenlinnan naisvankilaan. Ei kai tuo tyyppi ole päässyt vapaaksi, ja jatkaa hulluuttaan muka "eri persoonana". Kommentointi on kuitenkin "yks yhteen", hah hah haaa!!!...

        Kannattaisko luulotautisen upottaa ittensä vaikka sinne suntin pohjaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä. Nyt ystävät. Tuo tinttu-linttu on savustettava ulos tältä sivustolta.

        Voivoi, kyllä koville ottaa... :)))
        Sapettaako?


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Kannattaisko luulotautisen upottaa ittensä vaikka sinne suntin pohjaan?

        Naurattaa ajatus ukosta suntissa... 😆


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Naurattaa ajatus ukosta suntissa... 😆

        Niin naurattaa..

        Tuollanen varmaan jää kellumaan, ihan niinku pas**t tuppaa tekemään.


    • Anonyymi

      K kauppojen hintalaput hyllyn reunassa niissä siru vasen reuna.

    • Anonyymi

      Olen luonteeltani pihi ja elänyt isovanhempien ohjeen mukaan varautumalla pahan päivän varalle, joka nyt tulee koittamaan, että niitä säästöjä tulee tavitsemaan, kun mitään tuloja ei ole, niin säästöillä on menot maksettava.
      Uusia vaatteita en ole varmaan 10 vuoteen ostanut, ainoastaan uudet kengät ostin, kun vanhojen kenkien pohjat olivat kovettuneet, että olivat niin liukkaat, että niillä olisi vielä kaatunut.
      Mitä sitä uusia vaatteita ostamaan, kun komerossa on vaatteita ja vaatteita voi parsia.
      Mitään asunnon sisäremonttia en ole tehnyt, täysin turhaa rahan haaskausta, kun ei sen ole väliä, vaikkei sisustus ole muotitrendin mukaista.
      Eipä mene sähköä veden lämmitykseen, eikä asunto sähköllä lämpiä.
      Kaukolämpö on ja pesuvesi kuumenee kotapadassa polttopuilla ja sillä vedellä astiat tiskataan ja pesydytään ja sauna lämpenee puilla.
      Sukulaiset ehdottivat muutama vuosi sitten hävittämään kotapadan, kun kaukolämmöstä saa kuumaa pesuvettä ja hankkimaan astianpesukoneen.
      Kotapata on hyvinkin hyödyllinen kapistus, säästyy sähköä suuret määrät.

      • No sulla on hyvöt mahdollisuudet säästää sähköä...

        Tuosta piheydestä, niin kyllä kaikilla jos vain mahdollisuus on, niin hyvä laittaa aina säästöön rahaa pahan päivän varalle.
        Kyllä se pieni pesämuna tuo turvallisuuden tunteen, kun on hätävarana.


    • Anonyymi

      Eikös se ollut ihan oma vika jos oma talous ei ole kunnossa? Että ihan oma vika jos joutuu ulosottoon?

      • Aina asioiden huonosti meno johtuu jostain...
        Aina ei ihminen voi ahdingolleen mitään.


    • Vai on tulossa oikein energiasäästökampanja...

      Kaikessa muussa voin säästää, mutta en kodin lämmöstä.

      Mikään ei ole kurjempaa, kuin palella...

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2092
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1644
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe