Vaparien rehellinen mielipide Valko-Venäjän vaakunoista

Anonyymi

Kertokaapa vaparit nyt rehellinen mielipide siitä, kumpi Valko-Venäjän vaakunoista on mielestänne parempi: Lukashenkan hallinnon neuvostohenkinen vaakuna vai opposition suosima perinteinen vaakuna, jossa näkyy risti?

Vaakunat näkee esim. täältä: https://fi.wikipedia.org/wiki/Valko-Venäjän_vaakuna

46

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei tullut. Sori, mutta löydätte kyllä.


    • Eihän tuo viljantähkäkuvio ole ensinkään mikään vaakuna. Vaakuna olisi yksinkertainen ja varsinaisesti se ei ole tietty muoto vaan vaakunaselitys.

      Reaalitodellisuudessa sosialismi tietysti toimi niinkuin toimi, kuten hyvin tiedämme. Mutta mitä tulee symboleihin, niin ovathan nyt viljantähkät ja työkalut paljon parempi kuvio kuin miekat ja musketit. Vähän sama kuin mitä mietin jonkun valtionpäämiehen vieraillessa: sitäkö valtio todella haluaa kertoa, miten sillä on sotilaita? Mieluummin saisi paraatissa esitellä vaikka uusia matkapuhelinmalleja tai mitä ikinä valtio haluaakin esitellä.

      • Anonyymi

        Jotenkin arvasin, että neuvostohenkisyys puree vapareihin. Ristiä et kommentoinut mitenkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin arvasin, että neuvostohenkisyys puree vapareihin. Ristiä et kommentoinut mitenkään.

        Mitä mieltä itse olet? Olisiko maailma ainakaan huonompi, jos miekkojen tilalla olisi vaikka aurat edes valtioiden vaakunoissa?

        Rististä nyt en sen ihmeellisempää osaa kommentoida. Toisaalta maailman maallistuessa se alkaa yhä enemmän olla historiaa kuin nykypäivää kuvaava; toisaalta onhan se viljantähkäkin sikäli mennyttä aikaa, että kovin harva enää on maanviljelijä.


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Mitä mieltä itse olet? Olisiko maailma ainakaan huonompi, jos miekkojen tilalla olisi vaikka aurat edes valtioiden vaakunoissa?

        Rististä nyt en sen ihmeellisempää osaa kommentoida. Toisaalta maailman maallistuessa se alkaa yhä enemmän olla historiaa kuin nykypäivää kuvaava; toisaalta onhan se viljantähkäkin sikäli mennyttä aikaa, että kovin harva enää on maanviljelijä.

        Onko se risti siinä sinusta huono asia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se risti siinä sinusta huono asia?

        Jorilla taas vaikeuksia kommentoida. Tosi yllättävää 😉


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jorilla taas vaikeuksia kommentoida. Tosi yllättävää 😉

        No mitä tuon ylläolevan lisäksi pitäisi vielä kommentoida?

        Mitä mieltä sinä olet, onko parempi jos maan lipussa, vaakunassa, kansallislaulussa jne. on jokin uskonnollinen symboli?


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        No mitä tuon ylläolevan lisäksi pitäisi vielä kommentoida?

        Mitä mieltä sinä olet, onko parempi jos maan lipussa, vaakunassa, kansallislaulussa jne. on jokin uskonnollinen symboli?

        Ymmärränkö oikein, että et kannata Valko-Venäjän vaakunassa ristiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärränkö oikein, että et kannata Valko-Venäjän vaakunassa ristiä?

        Jori ei vastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jori ei vastaa.

        Ei tietenkään. Tyypillinen vaparitaktiikka. Se kertoo, että vapari havaitsee tässä jonkun julkisuusongelman. En tajunnutkaan, että tässä piilisi sellainen. On niillä ongelmia.


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Mitä mieltä itse olet? Olisiko maailma ainakaan huonompi, jos miekkojen tilalla olisi vaikka aurat edes valtioiden vaakunoissa?

        Rististä nyt en sen ihmeellisempää osaa kommentoida. Toisaalta maailman maallistuessa se alkaa yhä enemmän olla historiaa kuin nykypäivää kuvaava; toisaalta onhan se viljantähkäkin sikäli mennyttä aikaa, että kovin harva enää on maanviljelijä.

        paraateja sotilaineen on pääosin va-iiiton taistolaisten kommunistimaissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        paraateja sotilaineen on pääosin va-iiiton taistolaisten kommunistimaissa

        Koskahan vaparit tekisivät pesänselvityksen äärivasemmistolaisen taustansa kanssa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        paraateja sotilaineen on pääosin va-iiiton taistolaisten kommunistimaissa

        On niitä Suomessakin. Mutta varsinaisesti viittasin nyt tällaisiin: "Kuninkaanlinnan pihalla presidentti Niinistö tarkasti kunniakomppanian - -", alkoi Suomen presidentin ensimmäinen virallinen ulkomaanvierailu. Minusta tämä ei ole mikään ideaalitilanne. Onko sinusta?

        (Ja kyllä, näköpiirissä olevassa tulevaisuudessa Suomen on pakko ylläpitää puolustuskykyään. Ei ole silti hyvä, että niin pitää olla. Maavoimien komentajahan totesi tästä lyhyesti "Toivon joka aamu, että en joudu koulutustani vastaavaan työhön.")


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärränkö oikein, että et kannata Valko-Venäjän vaakunassa ristiä?

        En minä näitä historiallisia symboleja lähtisi muuttamaan.

        Uudemmissa on hyvä, jos ei ole uskonnollisia symboleja mukana. Esimerkiksi EU:n lipun eräässä luonnoksessa aikanaan oli keskellä risti, ja minusta on parempi tämä käyttöön tullut jossa on vain tähdet.

        Mitä mieltä sinä olet?


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        En minä näitä historiallisia symboleja lähtisi muuttamaan.

        Uudemmissa on hyvä, jos ei ole uskonnollisia symboleja mukana. Esimerkiksi EU:n lipun eräässä luonnoksessa aikanaan oli keskellä risti, ja minusta on parempi tämä käyttöön tullut jossa on vain tähdet.

        Mitä mieltä sinä olet?

        Sossuko tykkää kommunismin sakaratähdestä ei kuitenkaan juutalaisten 6- sakaraisesta
        Komut sun muut preseennuolijat estivät Belarus-nimen
        https://www.is.fi/politiikka/art-2000008857888.html

        Kommunismin tähdet nyt ainakin voisi poistaa


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        En minä näitä historiallisia symboleja lähtisi muuttamaan.

        Uudemmissa on hyvä, jos ei ole uskonnollisia symboleja mukana. Esimerkiksi EU:n lipun eräässä luonnoksessa aikanaan oli keskellä risti, ja minusta on parempi tämä käyttöön tullut jossa on vain tähdet.

        Mitä mieltä sinä olet?

        Eihän se ole muutos, jos on tuo neuvostopohjalta tehty versio. Jos saisit valita, kumman ottaisit: ratsastajan ristillä vai nykyisen virallisen version?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se ole muutos, jos on tuo neuvostopohjalta tehty versio. Jos saisit valita, kumman ottaisit: ratsastajan ristillä vai nykyisen virallisen version?

        Turha odottaa vastausta. Näin se on ennenkin mennyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Turha odottaa vastausta. Näin se on ennenkin mennyt.

        Tämä oli nyt kolmas kerta samassa ketjussa kun kinuat vastaustani. Pisteet kuitenkin siitä, että odotin vuorokauden. Bonuspisteen saat ensi kerralla jos laitat ihan sähköpostia mikäli on hirmuinen kiire.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se ole muutos, jos on tuo neuvostopohjalta tehty versio. Jos saisit valita, kumman ottaisit: ratsastajan ristillä vai nykyisen virallisen version?

        Ratsastajan ristillä. Nykyinen ei, kuten jo yllä totesin, ole vaakuna ensinkään. Lisäksi siinä on vielä valtion rajat kuviona, mikä tekee siitä kovin kummallisen tunnuskuvioksikaan. Lopuksi vielä punainen tähti tällaisessa asiayhteydessä viittaa kommunismiin.


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Ratsastajan ristillä. Nykyinen ei, kuten jo yllä totesin, ole vaakuna ensinkään. Lisäksi siinä on vielä valtion rajat kuviona, mikä tekee siitä kovin kummallisen tunnuskuvioksikaan. Lopuksi vielä punainen tähti tällaisessa asiayhteydessä viittaa kommunismiin.

        Siis ristivaakuna kuitenkin! Hämmentävää. Kannattaisi harkita eroa vapareista, koska et selvästikään ole uskontoneutraalin vaakunan kannalla. Vaparithan ajavat uskontoneutraaliutta nimenomaan siiinä merkityksessä, että kaikki uskonto häivytetään julkisen vallan piirissä. Valehteletko nyt, koska kuitenkin kuulut vapareihin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis ristivaakuna kuitenkin! Hämmentävää. Kannattaisi harkita eroa vapareista, koska et selvästikään ole uskontoneutraalin vaakunan kannalla. Vaparithan ajavat uskontoneutraaliutta nimenomaan siiinä merkityksessä, että kaikki uskonto häivytetään julkisen vallan piirissä. Valehteletko nyt, koska kuitenkin kuulut vapareihin?

        Hieno että olet ymmärtänyt vaparien tavoitteen: uskontoneutraalia, ei uskonnon kieltävä.

        Seuraavaksi opittavien asioiden listalle: Ei ole vapaa-ajattelu "pyhä" asia joka ohittaisi kaiken muun, niin että esimerkiksi tässä ei millään muulla olisi merkitystä kuin sillä, onko uskonnollista symbolia vai ei.


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Hieno että olet ymmärtänyt vaparien tavoitteen: uskontoneutraalia, ei uskonnon kieltävä.

        Seuraavaksi opittavien asioiden listalle: Ei ole vapaa-ajattelu "pyhä" asia joka ohittaisi kaiken muun, niin että esimerkiksi tässä ei millään muulla olisi merkitystä kuin sillä, onko uskonnollista symbolia vai ei.

        Siis vaparit haluavat poistaa ristin mutta se ei olekaan tärkeää. Onpa sekavaa. Selitä vähän. Vai onko se joku vaparimysteeri, jota ei pidäkään ymmärtää vaan vain uskoa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis vaparit haluavat poistaa ristin mutta se ei olekaan tärkeää. Onpa sekavaa. Selitä vähän. Vai onko se joku vaparimysteeri, jota ei pidäkään ymmärtää vaan vain uskoa?

        Ei niin tärkeää että ohittaisi kaiken muun.

        Jos vaihtoehtoina olisit vaikka tuo ratsastaja ristikilvellä ja sama ratsastaja vaikkapa tähtikilvellä, kannattaisin luultavasti tähtiversiota.


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Ei niin tärkeää että ohittaisi kaiken muun.

        Jos vaihtoehtoina olisit vaikka tuo ratsastaja ristikilvellä ja sama ratsastaja vaikkapa tähtikilvellä, kannattaisin luultavasti tähtiversiota.

        Niin? Vielä ei käynyt ilmi, hyväksyykö vaparit uskonnollisen symbolin vaakunassa vai ei. Mikä nyt on niin vaikeaa, että tätä ei voi sanoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin? Vielä ei käynyt ilmi, hyväksyykö vaparit uskonnollisen symbolin vaakunassa vai ei. Mikä nyt on niin vaikeaa, että tätä ei voi sanoa?

        Vapari ei pysty! Mihinkään. Turha joukko.


    • Anonyymi

      nehkerien peleissä ja kommunistien on aseita
      zimbabwen vaakunassa on kalashnikov samoin kuin mosambikin lipussa
      itäsaksa natsisaksan perillisenä opetti leikkikoulussakin aseleikkejä puupyssyillä

      • Ei ole Zimbabwen vaakunassa vaan lipussa. Suomen vaakunasta löytää kaksikin asetta. Saudi-Arabian lipussa on miekka.


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Ei ole Zimbabwen vaakunassa vaan lipussa. Suomen vaakunasta löytää kaksikin asetta. Saudi-Arabian lipussa on miekka.

        Joo on se vaakunassa
        Miekka voi olla historiallinen muttaryssänpyssy on oireellinen typeryys


    • Anonyymi

      Kommunistit väärensivät vaakunan 1919
      toinen on sitten se, että maan nimi pitää muuttaa koska se viittaa rysään

      VA-LIITON KALTAISET TAISTOLAISAINEKSET PITÄVÄT RYSSSÄN SYMBOLEITA VOIMASSA SUOMESSA VAIKKA MUUT MUUTTAVAT

      Norja kertoi muuttavansa Valko-Venäjästä käyttämäänsä nimeä. Jatkossa nimi on Belarus, kun aiemmin se oli Hviterussland.

      ”Teemme tämän solidaarisuudesta Valko-Venäjän demokratialiikettä kohtaan. He eivät ole Venäjän jatke”, Norjan ulkoministeri Anniken Huitfeldt perusteli linjausta.

      Myös Ruotsi ja Tanska ovat siirtyneet käyttämään Belarus-nimeä.

    • Anonyymi

      On kyllä cancel-kulttuuri huipussaan: "Jotenkin arvasin, että neuvostohenkisyys puree vapareihin."

      Kuvioko ei voi olla hieno, jos sitä käytti joku kommunistivaltio? Kumotaanko saman tien eläinsuojelulait, niissä kun Natsi-Saksa oli tiukka?

      • Anonyymi

        Mites tossa muka canceloidaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mites tossa muka canceloidaan?

        Ei tuo nyt ehkä ole cancelia puhtaimmillaan. Mutta: Onko sinusta niin, että jokin kuvio kertakaikkiaan ei voi olla hieno, jos se on ollut käytössä entisessä itäblokissa? Tai kääntäen, että täytyy olla hieno jos on ollut kommunistipuolueen tunnus.


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Ei tuo nyt ehkä ole cancelia puhtaimmillaan. Mutta: Onko sinusta niin, että jokin kuvio kertakaikkiaan ei voi olla hieno, jos se on ollut käytössä entisessä itäblokissa? Tai kääntäen, että täytyy olla hieno jos on ollut kommunistipuolueen tunnus.

        Mistä oikein puhut? Kun kyse oli siitä, että neuvostohenkisyys puree vapareihin.


    • Anonyymi

      Rasistikommunistien tunnuksia va- liitto etsii lipuista vaakunoista kirkoista hautuumailta ... eli kommunistien tähtiä sirppiä vasaraa ...

      • Ainoa sirppi minkä ikinä missään olen hautakivessa nähnyt on kuunsirppi muslimin haudalla.


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Ainoa sirppi minkä ikinä missään olen hautakivessa nähnyt on kuunsirppi muslimin haudalla.

        Eli tähtiä on, varsinkin vaparien haudoilla. Eikä yllätä, niin äärivasemmistolainen porukka.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli tähtiä on, varsinkin vaparien haudoilla. Eikä yllätä, niin äärivasemmistolainen porukka.

        Melkein kaikissa hautakivissä on tähti, siinä syntymäajan edessä...

        Vapaa-ajattelijoiden haudalla on tyypillisesti liekkimalja. Pitäisi varmistaa käymällä Kalevankankaalla, mutta muistelisin tähden nähneeni haudalla joka on niin vanha, ettei silloin sosialismia/kommunismia edes tunnettu.


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Melkein kaikissa hautakivissä on tähti, siinä syntymäajan edessä...

        Vapaa-ajattelijoiden haudalla on tyypillisesti liekkimalja. Pitäisi varmistaa käymällä Kalevankankaalla, mutta muistelisin tähden nähneeni haudalla joka on niin vanha, ettei silloin sosialismia/kommunismia edes tunnettu.

        Vaparijärjestö on syntynyt vasta sosialismin tulon jälkeen.


    • Anonyymi

      Ei ole tullut selvää tästäkään.

    • Anonyymi

      Vapaa-pimittäjät eivät kykene rehellisyyteen.

      • Anonyymi

        Vapaa-ajattelu = epärehellisyys


      • Mikä tässä on ollut epärehellistä? Olen kertonut kantani -- ja jos jossain asiassa minulla ei ole selvää tai ehkä minkäänlaista mielipidettä, olen kertonut senkin. Ja jos jostain olen kypsynyt keskustelemaan, olen senkin välillä maininnut.


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Mikä tässä on ollut epärehellistä? Olen kertonut kantani -- ja jos jossain asiassa minulla ei ole selvää tai ehkä minkäänlaista mielipidettä, olen kertonut senkin. Ja jos jostain olen kypsynyt keskustelemaan, olen senkin välillä maininnut.

        Onko uskonnollinen symboli kansallisessa vaakunassa ok vai eikö se ole? Ole hyvä ja vastaa vihdoin. Vinkki: vaihtoehdot ovat on/ei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko uskonnollinen symboli kansallisessa vaakunassa ok vai eikö se ole? Ole hyvä ja vastaa vihdoin. Vinkki: vaihtoehdot ovat on/ei.

        Kieltäydyt hyväksymästä kantaani, joka ei ole niin jyrkkä kuin ilmeisesti haluaisit.

        En lähtisi muuttamaan vakiintuneita vaakunoita, sellaisia kuin Vehmaan tai Lemlandin vaakunat ovat. Toisaalta pidän parempana, että uusissa vaakunoissa ei ole uskonnollisia tunnuksia, kuten esim. Kouvolan tai Siikajoen vaakunoissa ei olekaan.

        Vielä voi kysyä mikä on uskonnollinen tunnus -- ks. Akaan vaakuna.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3598
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      197
      1692
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1337
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      147
      1213
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      873
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      865
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      830
    8. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      53
      827
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      819
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      792
    Aihe