Sielunvihollisen kysymys

Anonyymi

Kuuntelin sunnuntaina Järviradiosta seuralähetystä. Puhe oli hämmästyttävän suorasukaisesti ja rohkeasti, että vain tässä uskossa pelastuu. Mutta vielä enemmän jäi mietityttämään, kun puhujaveli sanoi jotenkin tähän tyyliin:
kuulemme usein kysymyksen, miksi vain tämä joukko pääsee taivaaseen. Se on sielunvihollisen kysymys.

Niin että mitä? Jos esittää opillisen kysymyksen, se on sielunvihollisesta??????
Eli ei saa esittää opillista kysymystä, pitää vain olla hiljaa ja uskoa ja purematta nieltävä. Ja kohta perään hän korosti omakohtaisen uskon tärkeyttä. Ei se ole ollenkaan omakohtaista, jos ei saa ajatella ja miettiä. Olen aina hieman karsastanut aivopesu-termiä, mutta tähän se sopii paremmin kuin hyvin.

79

1467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Normaalisti järviradiosta tulee hyvää musaa, tanssimusiikkia ja iskelmää vähän vanhempaan makuun.

      • Anonyymi

        Jep, nuo seuralähetykset pilaavat hyvän radiokanavan.


    • Oikeasti vl-puhuja nimittää Jumalaa sielunviholliseksi!

      Voidaan kysyä että puhuuko itse saatana vl-puhujan suulla?

      Kun vl-puhuja puhuu omiaan yli-ja ohi Raamatun, niin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin kyseenalaistaa hänen sanomansa. Sen kyseenalaisytamisen sisälläsi tekee Jumalan lähettämä rakkaus totuuteen. Sillä Hän vaikuttaa sinussa tahtomisen ja tekemisen.

      Tess.2.
      2:8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
      2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
      2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
      2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
      2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen

    • Huomaa vielä että uskolla pitää olla Jeesus kohteena. Tätä ei sielunviollinen (vl-puhuja) sinulle ikinä sano. Jokainen voi tarkistaa Raamatusta että asia on näin.

      • Anonyymi

        Raamatusta löytyy tosiaan tekstikohdat (sana) missä kerrotaan miten pyramidihuijaukseen uskotaan ja pysytään siinä mukana jos vaikka epäilys huijaksesta tasaseen valtaakin mielen.


    • Anonyymi

      mutta kun on lestaan syntynyt siinä sitten vaan ollaan ja uskotaan kaikki mitä edestä sanotaan.

      sivusta tulevaa ei uskota eikä kuulla ei kuunnella eikä anneta mitään arvoa.

      pakko sitä on ihmetellä mikä tuota joukkoa oikeasti vaivaa, eikö n eihmiset todella uskalla ajatella mitään vai meneekö kaikki energia sen katraansa elättämisessä ja srkoon talkoissa loppuvähät voimat, ettei jää voimia mihinkään ajatteluun.

      oikeasti valveilla oleva joukko laittaisi moisen repliikin ulos päästäneen ahtaalle terveillä kysmyksillä, että korjaa puheesi tai ol ehiljaa.

      • Anonyymi

        Kaikista lahkoista ja muista sellaisista kannattaisi pysyä kaukana.


      • Tämä on kamalaa sanoa- ja en todellakaan tunne vihaa teitävl-uskovaisia kohtaan, mutta vellujen silmillä on Jumalan asetaama peite, kirous, joka tuossa siteeraamassani Tessalonoikalaiskirjeen kohdassa ilmenee.
        Olen kokemusasiantuntija, tiedän miten väkevä se kirouksen asettama peite on. Minä en voi olla kuin nöyrän kiitollinen sille ,että Herra armahti minua ja otti peitteensä pois. Minulla ei ole siihen mitään omaa ansiota, olen syntisistä suurin.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Tämä on kamalaa sanoa- ja en todellakaan tunne vihaa teitävl-uskovaisia kohtaan, mutta vellujen silmillä on Jumalan asetaama peite, kirous, joka tuossa siteeraamassani Tessalonoikalaiskirjeen kohdassa ilmenee.
        Olen kokemusasiantuntija, tiedän miten väkevä se kirouksen asettama peite on. Minä en voi olla kuin nöyrän kiitollinen sille ,että Herra armahti minua ja otti peitteensä pois. Minulla ei ole siihen mitään omaa ansiota, olen syntisistä suurin.

        Tämäkin on kamala sanoa, että olet vahvasti saatanasta.


      • Anonyymi

        Jeps. Lampaat kuulevat Paimenen äänen. Maailma ei voi sitä ottaa vastaan eikä hyväksyä.

        Mutta mitä tapahtuu jos puhuja on hukannut Herransa hyvyyden. (Luuk 16:1-) ?
        Ei sitä lampaat kuuntele ja usko. Sellainen huoneenhaltija otetaan hoitoon. Joko hän saa armon palata takaisin laumaan tai hänet oksennetaan ulos Herran suusta. (Herralla on nimittäin suu, Ilm 3:16)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämäkin on kamala sanoa, että olet vahvasti saatanasta.

        Ei uskoisi että "uskovainen" sanoo noin alkuperäisestä Kristinuskon sanomasta.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Ei uskoisi että "uskovainen" sanoo noin alkuperäisestä Kristinuskon sanomasta.

        Vispaako sulla. Sinusta sanoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeps. Lampaat kuulevat Paimenen äänen. Maailma ei voi sitä ottaa vastaan eikä hyväksyä.

        Mutta mitä tapahtuu jos puhuja on hukannut Herransa hyvyyden. (Luuk 16:1-) ?
        Ei sitä lampaat kuuntele ja usko. Sellainen huoneenhaltija otetaan hoitoon. Joko hän saa armon palata takaisin laumaan tai hänet oksennetaan ulos Herran suusta. (Herralla on nimittäin suu, Ilm 3:16)

        Oo sinä lammas hiljaa!
        Paimen ruukaa viedä lampaansa teuraalle. Ei se niitä huvikseen kaitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeps. Lampaat kuulevat Paimenen äänen. Maailma ei voi sitä ottaa vastaan eikä hyväksyä.

        Mutta mitä tapahtuu jos puhuja on hukannut Herransa hyvyyden. (Luuk 16:1-) ?
        Ei sitä lampaat kuuntele ja usko. Sellainen huoneenhaltija otetaan hoitoon. Joko hän saa armon palata takaisin laumaan tai hänet oksennetaan ulos Herran suusta. (Herralla on nimittäin suu, Ilm 3:16)

        Jotenkin pistää hymyilyttämään tämä lammas-paimen asetelma.
        Paimen ei kasvata eikä kaitse lampaitaan hyvää hyvyyttään. Lampaista keritään villat, lampaita lisäännytetään maksimaalisen paljon. Kun lammas ei tuota enää mitään, paimen antaa lampaan teuraaksi.
        jeesus on se "hyvä" paimen., VL-lahkolainen on se teuraalle joutuva lammas.

        Lammas ei onneksi tajua joutuvansa teuraaksi. Tai no, onneksi ja onneksi.
        Tyhmästä päästä kärsii koko lammas...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin pistää hymyilyttämään tämä lammas-paimen asetelma.
        Paimen ei kasvata eikä kaitse lampaitaan hyvää hyvyyttään. Lampaista keritään villat, lampaita lisäännytetään maksimaalisen paljon. Kun lammas ei tuota enää mitään, paimen antaa lampaan teuraaksi.
        jeesus on se "hyvä" paimen., VL-lahkolainen on se teuraalle joutuva lammas.

        Lammas ei onneksi tajua joutuvansa teuraaksi. Tai no, onneksi ja onneksi.
        Tyhmästä päästä kärsii koko lammas...

        Raamatuissa sanotaan: Minä (jeesus) olen hyvä onkimies. Minä vien teidät maan matoset ja lierot virvoittavien vetten tykö.

        Ja niin maan matoset huutavat yhteen ääneen: jeeejeeeesss!! Onkimies pelastaa meidät!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin pistää hymyilyttämään tämä lammas-paimen asetelma.
        Paimen ei kasvata eikä kaitse lampaitaan hyvää hyvyyttään. Lampaista keritään villat, lampaita lisäännytetään maksimaalisen paljon. Kun lammas ei tuota enää mitään, paimen antaa lampaan teuraaksi.
        jeesus on se "hyvä" paimen., VL-lahkolainen on se teuraalle joutuva lammas.

        Lammas ei onneksi tajua joutuvansa teuraaksi. Tai no, onneksi ja onneksi.
        Tyhmästä päästä kärsii koko lammas...

        Onhan niitä erikoisia kielikuvia, karitsan häät ja Heesuksen morsian esimerkiksi myös.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeps. Lampaat kuulevat Paimenen äänen. Maailma ei voi sitä ottaa vastaan eikä hyväksyä.

        Mutta mitä tapahtuu jos puhuja on hukannut Herransa hyvyyden. (Luuk 16:1-) ?
        Ei sitä lampaat kuuntele ja usko. Sellainen huoneenhaltija otetaan hoitoon. Joko hän saa armon palata takaisin laumaan tai hänet oksennetaan ulos Herran suusta. (Herralla on nimittäin suu, Ilm 3:16)

        Miten Laodkian seurakunta liittyy juttuusi. Sanojahan on Jeesus.
        14 "Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: "Näin sanoo Aamen, uskollinen ja luotettava todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
        15 "Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä kuuma. Kunpa olisitkin joko kylmä tai kuuma!
        16 Mutta sinä olet haalea, et kuuma etkä kylmä, ja siksi minä oksennan sinut suustani.

        Tuo oksennus ei ole ihminen, vaan seurakunta.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Miten Laodkian seurakunta liittyy juttuusi. Sanojahan on Jeesus.
        14 "Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: "Näin sanoo Aamen, uskollinen ja luotettava todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
        15 "Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä kuuma. Kunpa olisitkin joko kylmä tai kuuma!
        16 Mutta sinä olet haalea, et kuuma etkä kylmä, ja siksi minä oksennan sinut suustani.

        Tuo oksennus ei ole ihminen, vaan seurakunta.

        Raamatussa enkeli on Jumalan sanan saarnaaja. Sekä VT että UT on näin. En ole ennen kuullut että seurakunnan enkeli olisi sama kuin seurakunta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan niitä erikoisia kielikuvia, karitsan häät ja Heesuksen morsian esimerkiksi myös.

        Onhan niitä juu. Lahkolaiset eivät tajua, miten naurettavia fraaseja he toistavat.
        Olen mies. En siis halua karitsan häihin morsiamen paikalle.
        Ilmeisen moni VL- mies haluaa...
        Mitähän raamattu muuten sanoo moisista morsiusleikeistä? Eikös se transeksualismi ole syntiä, sukupuolenvaihdoksesta puhumattakaan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa enkeli on Jumalan sanan saarnaaja. Sekä VT että UT on näin. En ole ennen kuullut että seurakunnan enkeli olisi sama kuin seurakunta.

        Missä sitten kuulit sen.
        Laitatko kohdan, missä enkeli on saarnaaja, kontekstissa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Missä sitten kuulit sen.
        Laitatko kohdan, missä enkeli on saarnaaja, kontekstissa.

        Ymmärsin että sinä kirjoitit että Laeodikean seurakunnan enkeli tarkoitti koko seurakuntaa.

        Tässä ei ole mitään kontekstia mutta Jumalan suora väite:

        Mal 2:7 Sillä papin huulet pitää opin kätkemän, että lakia hänen suustansa kysyttäisiin; sillä hän on Herran Zebaotin enkeli

        En tiedä miten alkutekstissä tuo jae


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan niitä juu. Lahkolaiset eivät tajua, miten naurettavia fraaseja he toistavat.
        Olen mies. En siis halua karitsan häihin morsiamen paikalle.
        Ilmeisen moni VL- mies haluaa...
        Mitähän raamattu muuten sanoo moisista morsiusleikeistä? Eikös se transeksualismi ole syntiä, sukupuolenvaihdoksesta puhumattakaan

        :-)

        Hups. Nuo fraasit on Raamatusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärsin että sinä kirjoitit että Laeodikean seurakunnan enkeli tarkoitti koko seurakuntaa.

        Tässä ei ole mitään kontekstia mutta Jumalan suora väite:

        Mal 2:7 Sillä papin huulet pitää opin kätkemän, että lakia hänen suustansa kysyttäisiin; sillä hän on Herran Zebaotin enkeli

        En tiedä miten alkutekstissä tuo jae

        Ymmärsit oikein. Terveiset annettiin koko seurakunnalle; Ilm 3;14 "Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: "Näin sanoo Aamen, uskollinen ja luotettava todistaja, Jumalan luomakunnan alku.
        Laodikea kuvaa hyödytöntä ja itseriittoista seurakuntaa, joka on sulkenut Jeesuksen ulkopuolelleen (jae 20). Itseriittoisuuden tila on vaarallisin tila seurakunnalle. Se elää näennäiselämää eikä ole enää Jumalan käytössä.
        Näistä 7;sdtä seurakunnasta kolmea ei enään ole, he loivat Jeesukselle kauhistuksia, ja Poika tiesi, ettei Isä halua heitä aikoinaan luokseen.

        Väitteessäkin on aina konteksti. Kuka sanoi, Jeesus, kenelle sanoi Laodikean seurakunnalle? Miksi sanoi siksi, jae 15 "Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä kuuma. Kunpa olisitkin joko kylmä tai kuuma!
        16 Mutta sinä olet haalea, et kuuma etkä kylmä, ja siksi minä oksennan sinut suustani.

        Siksi se pyyhittiin Jumalan toimesta pois elämästä.

        Mikä tuossa Malakiassa 2;7 kiinostaa?
        Kannattaa aloitta alusta, se ei kuulu Kreikan kristillisille seurakunnille, ainoastaan Israelille.
        4 -- Huomatkaa nyt: tuon sanan minä olen lähettänyt teille siksi, että liitto, jonka tein Leevin kanssa, pysyisi voimassa, sanoo Herra Sebaot


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ymmärsit oikein. Terveiset annettiin koko seurakunnalle; Ilm 3;14 "Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: "Näin sanoo Aamen, uskollinen ja luotettava todistaja, Jumalan luomakunnan alku.
        Laodikea kuvaa hyödytöntä ja itseriittoista seurakuntaa, joka on sulkenut Jeesuksen ulkopuolelleen (jae 20). Itseriittoisuuden tila on vaarallisin tila seurakunnalle. Se elää näennäiselämää eikä ole enää Jumalan käytössä.
        Näistä 7;sdtä seurakunnasta kolmea ei enään ole, he loivat Jeesukselle kauhistuksia, ja Poika tiesi, ettei Isä halua heitä aikoinaan luokseen.

        Väitteessäkin on aina konteksti. Kuka sanoi, Jeesus, kenelle sanoi Laodikean seurakunnalle? Miksi sanoi siksi, jae 15 "Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä kuuma. Kunpa olisitkin joko kylmä tai kuuma!
        16 Mutta sinä olet haalea, et kuuma etkä kylmä, ja siksi minä oksennan sinut suustani.

        Siksi se pyyhittiin Jumalan toimesta pois elämästä.

        Mikä tuossa Malakiassa 2;7 kiinostaa?
        Kannattaa aloitta alusta, se ei kuulu Kreikan kristillisille seurakunnille, ainoastaan Israelille.
        4 -- Huomatkaa nyt: tuon sanan minä olen lähettänyt teille siksi, että liitto, jonka tein Leevin kanssa, pysyisi voimassa, sanoo Herra Sebaot

        Hmmm. Sä oot todella kaukana luterilaisesta käsityksestä. Todella hankalaksi menee. Jonkun sortin kiliasti taidat olla.

        Noh. VT papit ja profeetat ovat siis Herran zebaotin enkeleitä.

        Taas UT Kristus itse selittää Ilm 1 mitä tähdet ovat - seurakunnan enkeleitä.

        Näin:

        Ilm 1:20. Niiden seitsemän tähden salaisuus, jotka näit minun oikeassa kädessäni, ja niiden seitsemän kultaisen lampunjalan salaisuus on tämä: ne seitsemän tähteä ovat niiden seitsemän seurakunnan enkelit, ja ne seitsemän lampunjalkaa ovat ne seitsemän seurakuntaa.

        Sä siis väität että enkeli ja lampunjalka on ihan sama asia?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hmmm. Sä oot todella kaukana luterilaisesta käsityksestä. Todella hankalaksi menee. Jonkun sortin kiliasti taidat olla.

        Noh. VT papit ja profeetat ovat siis Herran zebaotin enkeleitä.

        Taas UT Kristus itse selittää Ilm 1 mitä tähdet ovat - seurakunnan enkeleitä.

        Näin:

        Ilm 1:20. Niiden seitsemän tähden salaisuus, jotka näit minun oikeassa kädessäni, ja niiden seitsemän kultaisen lampunjalan salaisuus on tämä: ne seitsemän tähteä ovat niiden seitsemän seurakunnan enkelit, ja ne seitsemän lampunjalkaa ovat ne seitsemän seurakuntaa.

        Sä siis väität että enkeli ja lampunjalka on ihan sama asia?

        >>Hmmm. Sä oot todella kaukana luterilaisesta käsityksestä. Todella hankalaksi menee. Jonkun sortin kiliasti taidat olla.** Asia jossa olet oikeassa. En ole juuri tuon Hitlerein oppi- isän, saatanan matkaajan kanssa muussa samaa mieltä, kun Hänen kertykmän opissa.
        Lue Gen 12;1 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.
        3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

        Hänhän kuoli hetimmiten Jumalan tahdosta, kun saarnasi, että meikäläiset ja mustalaiset tulee tappaa.
        Hän oli Primus Motor juutalaisvihalle.

        Ei olleet enkeleitä, vaan Jumala otti heidät käyttöönsä, ja Henki antoi voimia.

        sNiin, Viestihän meni jokaisen seurakunnan enkelin kautta

        Lue alkuteksti; 20. Niiden seitsemän tähden salaisuus, jotka näit oikean käteni yllä, ja ne seitsemän menoraa; tähdet ovat seitsemän seurakunnan sanansaattajat, ja nuo näkemäsi kultaiset menorat, ovat seitsemän seurakuntaa.

        -92 on aika lähellä alkutekstiä;20 Sinä näit seitsemän tähteä oikeassa kädessäni ja seitsemän kultajalkaista lamppua, ja niiden salaisuus on tämä: seitsemän tähteä ovat seitsemän seurakunnan enkelit, ja seitsemän lamppua ovat ne seitsemän seurakuntaa.

        Ehkä alkaa selvitä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        >>Hmmm. Sä oot todella kaukana luterilaisesta käsityksestä. Todella hankalaksi menee. Jonkun sortin kiliasti taidat olla.** Asia jossa olet oikeassa. En ole juuri tuon Hitlerein oppi- isän, saatanan matkaajan kanssa muussa samaa mieltä, kun Hänen kertykmän opissa.
        Lue Gen 12;1 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.
        3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

        Hänhän kuoli hetimmiten Jumalan tahdosta, kun saarnasi, että meikäläiset ja mustalaiset tulee tappaa.
        Hän oli Primus Motor juutalaisvihalle.

        Ei olleet enkeleitä, vaan Jumala otti heidät käyttöönsä, ja Henki antoi voimia.

        sNiin, Viestihän meni jokaisen seurakunnan enkelin kautta

        Lue alkuteksti; 20. Niiden seitsemän tähden salaisuus, jotka näit oikean käteni yllä, ja ne seitsemän menoraa; tähdet ovat seitsemän seurakunnan sanansaattajat, ja nuo näkemäsi kultaiset menorat, ovat seitsemän seurakuntaa.

        -92 on aika lähellä alkutekstiä;20 Sinä näit seitsemän tähteä oikeassa kädessäni ja seitsemän kultajalkaista lamppua, ja niiden salaisuus on tämä: seitsemän tähteä ovat seitsemän seurakunnan enkelit, ja seitsemän lamppua ovat ne seitsemän seurakuntaa.

        Ehkä alkaa selvitä.

        "Ehkä alkaa selvitä."

        Ei. Päinvastoin. Tipahdin lopullisesti kärryiltä 😀


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        >>Hmmm. Sä oot todella kaukana luterilaisesta käsityksestä. Todella hankalaksi menee. Jonkun sortin kiliasti taidat olla.** Asia jossa olet oikeassa. En ole juuri tuon Hitlerein oppi- isän, saatanan matkaajan kanssa muussa samaa mieltä, kun Hänen kertykmän opissa.
        Lue Gen 12;1 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.
        3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

        Hänhän kuoli hetimmiten Jumalan tahdosta, kun saarnasi, että meikäläiset ja mustalaiset tulee tappaa.
        Hän oli Primus Motor juutalaisvihalle.

        Ei olleet enkeleitä, vaan Jumala otti heidät käyttöönsä, ja Henki antoi voimia.

        sNiin, Viestihän meni jokaisen seurakunnan enkelin kautta

        Lue alkuteksti; 20. Niiden seitsemän tähden salaisuus, jotka näit oikean käteni yllä, ja ne seitsemän menoraa; tähdet ovat seitsemän seurakunnan sanansaattajat, ja nuo näkemäsi kultaiset menorat, ovat seitsemän seurakuntaa.

        -92 on aika lähellä alkutekstiä;20 Sinä näit seitsemän tähteä oikeassa kädessäni ja seitsemän kultajalkaista lamppua, ja niiden salaisuus on tämä: seitsemän tähteä ovat seitsemän seurakunnan enkelit, ja seitsemän lamppua ovat ne seitsemän seurakuntaa.

        Ehkä alkaa selvitä.

        Ok. Sori. En suinkaan luule että seurakunnan sanansaattajat ovat kirkkauden enkelejä. Pois se. Olen vain väittänyt että sekä vt että ut käyttää sanansaattajista nimitystä enkeli.

        Ja Laodikean seurakunnan saarnaaja oli siis hukannut Herransa hyvyyden ja kehotettiin parannukseen. Muuten joutuu ulos "Herran suusta" joka siis on elävä seurakunta.

        Mun pointti oli vain näyttää Raamatulla että Kristuksella 100% varmuudella oli "suu" maan päällä silloin kuin ilmestyskirja kirjoitettiin.
        Mä uskon kautta edelleen kuulen tuon saman suun puhetta kun Henki puhuu srurakunnille. Sinä et. Sulla on parannus tekemättä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ehkä alkaa selvitä."

        Ei. Päinvastoin. Tipahdin lopullisesti kärryiltä 😀

        Lue tarkoin, mitä Jumala sanoi Abrahamille silloin kun perusti Kansansa Israelin ja Abrahamin sen johtajaksi.
        1 Moos. 12;1 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.
        3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

        Joten eikä Luther antisemitistinä ollut juuri sellainen ihminen, joka mobilisoi kansaansa tappamaan meikäläisiä, Juutalaisia.

        Hitler taas päivitti Kristalliyön, jolloin juutalaisia tapettiin, vangittiin ja omaisuus varastettiin juuri Lutherin syntymäpäiväksi.
        Samoin Jumala otti Hänet pois, pian ko. saarnan jälkeen. Näin rangaistaan Jumalan omaisuuskansan vainoajia.

        Auttoiko tämä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Sori. En suinkaan luule että seurakunnan sanansaattajat ovat kirkkauden enkelejä. Pois se. Olen vain väittänyt että sekä vt että ut käyttää sanansaattajista nimitystä enkeli.

        Ja Laodikean seurakunnan saarnaaja oli siis hukannut Herransa hyvyyden ja kehotettiin parannukseen. Muuten joutuu ulos "Herran suusta" joka siis on elävä seurakunta.

        Mun pointti oli vain näyttää Raamatulla että Kristuksella 100% varmuudella oli "suu" maan päällä silloin kuin ilmestyskirja kirjoitettiin.
        Mä uskon kautta edelleen kuulen tuon saman suun puhetta kun Henki puhuu srurakunnille. Sinä et. Sulla on parannus tekemättä.

        Jeesushan oli teloitettu jo 30 vuotta aikaisemmin, mutta Jeesus antoi luolassa elelevää vanki Johannekselle ilmestyksen Ilmestyskirjan alkuun.
        Ilm 1;1 Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle näyttääkseen palvelijoilleen, mitä pian on tapahtuva. Jumala lähetti enkelinsä ja ilmoitti kaiken tämän palvelijalleen Johannekselle,

        Vahvistus Dan. 2:28 jossa samanlainen juttu, mutta itse Julmalta; - mutta taivaassa on Jumala, joka paljastaa salaisuudet, ja nyt hän kertoo kuningas Nebukadnessarille, mitä tulevina aikoina on tapahtuva. Sinun unesi ja näyt, jotka vuoteellasi näit, ovat nämä.

        Suu oli todella Jeesus, joka puhuu vieläkin seurakunnille ja yksittäisille ihmisille, kuten Henkikin. On vain yksi vaatimus, kaste upottamalla Jeesukseen, jolloin ihmiselle tulee Pyhä Henki, joka samalla liittää kastettavan oksana Kristus- Viinipuuhun ja on näin osana jumaluutta.
        Tästä Joh; 15; 1 "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
        2 Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
        3 Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
        4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
        5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
        6 Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.
        7 Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.
        8 Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni.
        9 Niinkuin Isä on minua rakastanut, niin minäkin olen rakastanut teitä; pysykää minun rakkaudessani.
        10 Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.

        Niin Henki, kun Kristus- yhteys vaatii uskovaien kasteen, ilman sitä, ihminen on vailla kaikkea Jumalallisuuta, ei armolahjoja, ei kielillä puhumista, ei parantamisen lahjaa?

        Nämä ole käynyt läpi, joten mihin se parannuKSESI tulee tehdä?
        Henki jätti SRK;n hoito kokouksissa sekä pedofiliaa valehteluissanne.

        Kerroppa se.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Tämä on kamalaa sanoa- ja en todellakaan tunne vihaa teitävl-uskovaisia kohtaan, mutta vellujen silmillä on Jumalan asetaama peite, kirous, joka tuossa siteeraamassani Tessalonoikalaiskirjeen kohdassa ilmenee.
        Olen kokemusasiantuntija, tiedän miten väkevä se kirouksen asettama peite on. Minä en voi olla kuin nöyrän kiitollinen sille ,että Herra armahti minua ja otti peitteensä pois. Minulla ei ole siihen mitään omaa ansiota, olen syntisistä suurin.

        Olen viime aikoina seurannut AlfaTV:stä Hannu Haukan lähetyksiä ja reportaaseja Ukrainasta. Mitä mieltä Saalemi olet Hannu Haukasta, tunnetko hengen yhteyttä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen viime aikoina seurannut AlfaTV:stä Hannu Haukan lähetyksiä ja reportaaseja Ukrainasta. Mitä mieltä Saalemi olet Hannu Haukasta, tunnetko hengen yhteyttä?

        Olen joskus katsonut ko lähetyksiä, mutta pitäisi katsoa uudelleen että palautuisi mieleen.

        Käsittääkseni HH tekee ohjelmiansa suuresta myötätunnosta ukrainalaisia uhreja kohtaan, eikä kuitenkaan lietso vihaa venäläisiä kohtaan. Eikö se niin pidä mennäkin?


      • Anonyymi

        mutta kun on lestaan syntynyt siinä sitten vaan ollaan ja uskotaan kaikki mitä edestä sanotaan.

        Niin moni on lähtenyt 1800 -luvun sairaasta lahkosta.
        Olen pahoillani,että synnyit,ymmärrän lahkosi tarinan.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kaikki mikä ei lestapomoja miellytä on sielunvihollisesta. Ilman lahkoaan jäisivät työttömiksi tai ainakin maallinen mammona kutistuisi.

      • Anonyymi

        Nämä lestapomot vie laumaansa kuin pässiä narussa rikastuakseen ja hallitakseen. Lahko pomot on syypäitä,ei seurakuntalaiset,jotka halpaan hyväuskoisuudessaan ovat menneet. Lestapomot harjoittaa haureutta ja kaikenlaista saastaa. Niin monissa muissakin lahkoissa. Varokaa.


    • Anonyymi

      Siihen on varmasti joku selitys, jos ei uskonkysymyksistä voi reilusti ja avoimesti keskustella vaan nimetään kysyjä sielunvihollisen lähettilääksi. Selitys ei vaan kestä päivänvaloa.

      • Totuudessa ei ole salattavaa, eikä totuus koe vapaata keskustelua, kysymyksiä, - pohdiskeluja ja Raamatun omakohtaista tutkistelua uhkana olemassaololleen.

        Vl-oppi ja yhteisö, on diktatuuri jossa jopa ajattelu on kielletty, ettei vl-valhe paljastuisi.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Totuudessa ei ole salattavaa, eikä totuus koe vapaata keskustelua, kysymyksiä, - pohdiskeluja ja Raamatun omakohtaista tutkistelua uhkana olemassaololleen.

        Vl-oppi ja yhteisö, on diktatuuri jossa jopa ajattelu on kielletty, ettei vl-valhe paljastuisi.

        Jehovilla voi, hellareilla ja velluilla ei voi.


    • Anonyymi

      Kososlainen henki (SRK:n arvostelu) oli taannoin sielunvihollisen työtä, ja siihen henkeen langenneet potkittiin ulos Ainoasta Oikeasta Uskosta.

      Venäjällä kaikki putinia arvostelevat potkitaan vankilaan tai otetaan muuten vain hengiltä.

      Jotain samaa....

    • Anonyymi

      Väsynyt, 17 lapsen äiti haluaisi käyttää ehkäisyä, koska ei vain jaksa.
      Se on kuulkaa sielunvihollinen se, joka laittaa moisia ajatuksia naisen päähän.

      Täåstä asiasta ei ole tarve keskustella ei sitten ollenkaan!

    • Anonyymi

      Mitäpä sitten on "uskomisen lahja"? Ihminen joko uskoo tai ei usko. Siitäkin puhujat osaavat hienosti sanansa laittaa, ihan kuin olisi joku suurempikin etuoikeus olla uskomassa. Itse koin sen pelkästään ahdistukseksi uskoa SRK:hon.

    • Anonyymi

      Sama täällä. Hirvittävää henkistä ja fyysistä väkivaltaa ja tämä muka Juman kansaa. Johtohahmot narsisteja rahanahneita ritastelijoita.

    • Anonyymi

      Joka ikisen, niin vanhoillislestaatiolaisen kuin ei-lestaatiolaisenkin, kannattaa katsoa Hannu Karpon dokumentti

      https://www.youtube.com/watch?v=_ohM83eUaJQ

      Ainoan Oikean Uskon edustajilla on ollut kautta aikain varsin sairaita edesottamuksia:
      alistamista, henkistä pahoinpitelyä, fyysistä pahoinpitelyä etc.
      Jos taivaassa on tuollaista sakkia, menen mieluusti sinne lämpimämpään paikkaan.

      • Anonyymi

        He siunasivat keskenään toinen toisilleen syntinsä anteeksi ja jatkoivat muka puhtaalta pöydältä. Ei heitä ole koskaan huolettanut tai kaduttanut heidän uhriensa kohtalo. Eikä heillä ole koskaan ollut minkäänlaista halua korjata pahoja tekojaan. Heidän mielestään heidän uhriensa pitäisi tehdä "parannus" ja nöyrtyä tulla seuraamaan heidän täysin eksyksissä olevaa oppiaan. Varsin väärin tulkittu ja itselle eduksi käännetty Jeesuksen lupaus syntien anteeksiantamuksesta. He ovat ylentäneet itsensä ja oppinsa kaiken tämän yläpuolelle.

        Nuoremmat vanhoillislestadiolaiset kokevat, että nuo vanhat asiat eivät koske heitä, eivätkä ole nykyään enää edes keskustelun arvoisia. Väärin!
        Koko oppi ja "hengellinen jatkumo" rakentuu noiden tekojen päälle. Se on ihmisen oppi, ei Jumalan.

        Ja huomaahan tämän ihmisopin vaikka siinä, miten väärin on liikkeen sisäisiä pahoja asioita hoidettu, vähätelty ja peitelty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He siunasivat keskenään toinen toisilleen syntinsä anteeksi ja jatkoivat muka puhtaalta pöydältä. Ei heitä ole koskaan huolettanut tai kaduttanut heidän uhriensa kohtalo. Eikä heillä ole koskaan ollut minkäänlaista halua korjata pahoja tekojaan. Heidän mielestään heidän uhriensa pitäisi tehdä "parannus" ja nöyrtyä tulla seuraamaan heidän täysin eksyksissä olevaa oppiaan. Varsin väärin tulkittu ja itselle eduksi käännetty Jeesuksen lupaus syntien anteeksiantamuksesta. He ovat ylentäneet itsensä ja oppinsa kaiken tämän yläpuolelle.

        Nuoremmat vanhoillislestadiolaiset kokevat, että nuo vanhat asiat eivät koske heitä, eivätkä ole nykyään enää edes keskustelun arvoisia. Väärin!
        Koko oppi ja "hengellinen jatkumo" rakentuu noiden tekojen päälle. Se on ihmisen oppi, ei Jumalan.

        Ja huomaahan tämän ihmisopin vaikka siinä, miten väärin on liikkeen sisäisiä pahoja asioita hoidettu, vähätelty ja peitelty.

        Tämä.
        Noiden vanhojen asioiden todellakin kuulusi koskettaa myös nykyistä, nuorempaa VL-sukupolvea.
        VL- liike on mennyt aikoinaan todella pahasti pöpelikön puolelle, syyllistynyt suoranaiseen rikolliseen toimintaan.
        Miten Ainoa Oikea Usko on voinut hairahtua noin pahoin? Oppihan on muuttumaton. Näin he ainakin sanovat.
        Jos erehtyy kerran, erehtyy toisenkin kerran.

        Lahkolaisuuden yksi hyvä tunnusmerkki on se, että ei kyetä tunnustamaan tapahtuneita virheitä. Se(kin) toteutuu VL- kultin kohdalla. Pitävät itseään edelleenkin jumalan valtakuntan. Aikasmoista...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä.
        Noiden vanhojen asioiden todellakin kuulusi koskettaa myös nykyistä, nuorempaa VL-sukupolvea.
        VL- liike on mennyt aikoinaan todella pahasti pöpelikön puolelle, syyllistynyt suoranaiseen rikolliseen toimintaan.
        Miten Ainoa Oikea Usko on voinut hairahtua noin pahoin? Oppihan on muuttumaton. Näin he ainakin sanovat.
        Jos erehtyy kerran, erehtyy toisenkin kerran.

        Lahkolaisuuden yksi hyvä tunnusmerkki on se, että ei kyetä tunnustamaan tapahtuneita virheitä. Se(kin) toteutuu VL- kultin kohdalla. Pitävät itseään edelleenkin jumalan valtakuntan. Aikasmoista...

        Ja he perustelevat, että pyhä henki on katkeamattomasti vaikuttanut heidän kaskuudessaan Jeesuksen ajoista asti. Mutta me olemme nähneet ja henkilökohtaisesti kokeneet ettei se ole hitusenkaan verran totta. Mutta aina voi puhua ja väittää vääriä totuuksia. Harmi vain, että niin moni kuluttaa elämänsä sellaisen tyhjyyden eteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja he perustelevat, että pyhä henki on katkeamattomasti vaikuttanut heidän kaskuudessaan Jeesuksen ajoista asti. Mutta me olemme nähneet ja henkilökohtaisesti kokeneet ettei se ole hitusenkaan verran totta. Mutta aina voi puhua ja väittää vääriä totuuksia. Harmi vain, että niin moni kuluttaa elämänsä sellaisen tyhjyyden eteen.

        Joka opettaa ”hengen jatkumoa”, on velvollinen tuomaan todisteet esille. Kristinusko ei ole mitään salatiedettä, eikä joku ryhmä voi vain väittää olevansa jonkun jatkumon perillinen, jos ei voi sitä jatkumoa mitenkään todistaa. Taitaa tämä lestadiolainen jatkumo pysähtyä jo Laestadiukseen, koska hän EI sano saaneensa synninpäästöä Milla Clemensdottirilta. Vaikkei se häneen pysähtyisikään, se viimeistään pysähtyy Pehr Brandelliin, joka tuli uskoon metodistien parissa. Sen ajan metodistien opetukset ovat hyvin dokumentoitu, eivätkä ne olleet mitenkään erityisen lestadiolaisia. Mitään synninpäästöä metodistit eivät tunteneet, ei myöskään Brandel.

        Minusta tämänlaisen opin opettajat, joka on historiallisesti täyttä puppua ja täyttä tarua, pitäisi saattaa vastuuseen historian vääristelystä ja ihmisten harhaanjohtamisesta! Tätä samaa puppua syöttävät ihmisille luterilaisen kirkon papitkin. He ovat kaksin verroin vastuussa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joka opettaa ”hengen jatkumoa”, on velvollinen tuomaan todisteet esille. Kristinusko ei ole mitään salatiedettä, eikä joku ryhmä voi vain väittää olevansa jonkun jatkumon perillinen, jos ei voi sitä jatkumoa mitenkään todistaa. Taitaa tämä lestadiolainen jatkumo pysähtyä jo Laestadiukseen, koska hän EI sano saaneensa synninpäästöä Milla Clemensdottirilta. Vaikkei se häneen pysähtyisikään, se viimeistään pysähtyy Pehr Brandelliin, joka tuli uskoon metodistien parissa. Sen ajan metodistien opetukset ovat hyvin dokumentoitu, eivätkä ne olleet mitenkään erityisen lestadiolaisia. Mitään synninpäästöä metodistit eivät tunteneet, ei myöskään Brandel.

        Minusta tämänlaisen opin opettajat, joka on historiallisesti täyttä puppua ja täyttä tarua, pitäisi saattaa vastuuseen historian vääristelystä ja ihmisten harhaanjohtamisesta! Tätä samaa puppua syöttävät ihmisille luterilaisen kirkon papitkin. He ovat kaksin verroin vastuussa.

        Voit olla varma siitä että tuollaiset valheopettajat joutuvat vielä vastaamaan jokaisesta eksyttämästään sielusta.

        "Hengen jatkumo" on niin räikeä valhe, ettei kenenkään täysijärkisen luulisi siihen haksahtavan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka opettaa ”hengen jatkumoa”, on velvollinen tuomaan todisteet esille. Kristinusko ei ole mitään salatiedettä, eikä joku ryhmä voi vain väittää olevansa jonkun jatkumon perillinen, jos ei voi sitä jatkumoa mitenkään todistaa. Taitaa tämä lestadiolainen jatkumo pysähtyä jo Laestadiukseen, koska hän EI sano saaneensa synninpäästöä Milla Clemensdottirilta. Vaikkei se häneen pysähtyisikään, se viimeistään pysähtyy Pehr Brandelliin, joka tuli uskoon metodistien parissa. Sen ajan metodistien opetukset ovat hyvin dokumentoitu, eivätkä ne olleet mitenkään erityisen lestadiolaisia. Mitään synninpäästöä metodistit eivät tunteneet, ei myöskään Brandel.

        Minusta tämänlaisen opin opettajat, joka on historiallisesti täyttä puppua ja täyttä tarua, pitäisi saattaa vastuuseen historian vääristelystä ja ihmisten harhaanjohtamisesta! Tätä samaa puppua syöttävät ihmisille luterilaisen kirkon papitkin. He ovat kaksin verroin vastuussa.

        Kuuntelin muutama vuosi sitten alustuksen, jossa käytiin läpi uskon kulkeutuminen eri maiden kautta Jeesuksen ajoista mm. tänne Suomeen, mutta ei tullut kirjoitettua silloin ylös niin en voi sitä nyt tähän laittaa. Muistutettakoon, että uskoon tuleminen ei ole tietystä sanamuodosta kiinni. Milla Clemensdottirin kanssa keskustellessa Lestadius kertoi saaneensa ymmärryksen oikeasta uskonjärjestyksestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuuntelin muutama vuosi sitten alustuksen, jossa käytiin läpi uskon kulkeutuminen eri maiden kautta Jeesuksen ajoista mm. tänne Suomeen, mutta ei tullut kirjoitettua silloin ylös niin en voi sitä nyt tähän laittaa. Muistutettakoon, että uskoon tuleminen ei ole tietystä sanamuodosta kiinni. Milla Clemensdottirin kanssa keskustellessa Lestadius kertoi saaneensa ymmärryksen oikeasta uskonjärjestyksestä.

        Rakas vl-eksyttäjä, Tiedäthän että vedät tuollaisella harhaopetuksella JUMALAN KIROUKSEN päällesi?

        Väität että usko on joku perityvä taika, uskontaika. Silloin kysymyksessä on puhdas taikausko.

        Raamattu kehottaa uskomaan Jeesukseen, ei mihinkään taikaan.

        2.Tim.
        4:3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
        4:4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuuntelin muutama vuosi sitten alustuksen, jossa käytiin läpi uskon kulkeutuminen eri maiden kautta Jeesuksen ajoista mm. tänne Suomeen, mutta ei tullut kirjoitettua silloin ylös niin en voi sitä nyt tähän laittaa. Muistutettakoon, että uskoon tuleminen ei ole tietystä sanamuodosta kiinni. Milla Clemensdottirin kanssa keskustellessa Lestadius kertoi saaneensa ymmärryksen oikeasta uskonjärjestyksestä.

        Mielenkiintoista kun on kyseessä että "Hengen jatkumoa", niin vanhoillislestadiolaiset kyllä hyväksyvät hyvin erilaisia oppeja.

        Miten viestikapula on voinut ketkematta kulkea ekumeenisen liikkeen kautta. Hernhutilaisuus esimerkiksi on ytimeltään ekumeeninen liike? Miksi Rukoilevaisuus? Miksi Lestadius, joka suhtautui myötämielisesti jopa yksittäisiin baptisteihin, väkeen jonka kastekäsitys eroaa luterilaisesta?

        Ehkä surkuhupaisinta tässä onkin se, että Maria tuli itse uskoon käydessään Per Brandellin luona, joka oli ekumeeninen ja teki yhteistyötä esimerkiksi metodistien kanssa vihkimällä heidän kirkkonsa käyttöön Tukholmassa. Tässä samassa kirkossa myös kuuluisa herätyssaarnaaja Rosenius myöhemmin julisti metodistipastori Scottin kanssa.

        Ja Laestadius ei julistanut synninpäästöä ennen uskontuloa tai sen jälkeen missään saarnoissa. Laestadiuksen saarnoja lukeneena voin kertoa, että yhtään synninpäästöä niissä ei ole.

        Laestadius julisti eri evankeliumia, kuin vl-liike tänään. Hän ei julistanut Jumalan valtakunta ( =vanhoillislestadiolaisuus) -oppia, vaan yksinkertaista kääntymystä ja uskoa Jeesukseen Kristukseen. Hänelle ei myöskään ollut väliä, oliko uskoontulo tapahtunut yksinäisyydessä tai ei. Tästä on todisteena hänen omat sanansa esimerkiksi Pekka Raattamaalle, samoin siitä, että useita alkulestadiolaisuuden puhujia tuli elävään uskoon yksinöisyydessä. Näiden puhujien omia uskoontulotodistuksia meille on säilynyt vielä tähänkin päivään.


      • LFF_lestadiolainen kirjoitti:

        Mielenkiintoista kun on kyseessä että "Hengen jatkumoa", niin vanhoillislestadiolaiset kyllä hyväksyvät hyvin erilaisia oppeja.

        Miten viestikapula on voinut ketkematta kulkea ekumeenisen liikkeen kautta. Hernhutilaisuus esimerkiksi on ytimeltään ekumeeninen liike? Miksi Rukoilevaisuus? Miksi Lestadius, joka suhtautui myötämielisesti jopa yksittäisiin baptisteihin, väkeen jonka kastekäsitys eroaa luterilaisesta?

        Ehkä surkuhupaisinta tässä onkin se, että Maria tuli itse uskoon käydessään Per Brandellin luona, joka oli ekumeeninen ja teki yhteistyötä esimerkiksi metodistien kanssa vihkimällä heidän kirkkonsa käyttöön Tukholmassa. Tässä samassa kirkossa myös kuuluisa herätyssaarnaaja Rosenius myöhemmin julisti metodistipastori Scottin kanssa.

        Ja Laestadius ei julistanut synninpäästöä ennen uskontuloa tai sen jälkeen missään saarnoissa. Laestadiuksen saarnoja lukeneena voin kertoa, että yhtään synninpäästöä niissä ei ole.

        Laestadius julisti eri evankeliumia, kuin vl-liike tänään. Hän ei julistanut Jumalan valtakunta ( =vanhoillislestadiolaisuus) -oppia, vaan yksinkertaista kääntymystä ja uskoa Jeesukseen Kristukseen. Hänelle ei myöskään ollut väliä, oliko uskoontulo tapahtunut yksinäisyydessä tai ei. Tästä on todisteena hänen omat sanansa esimerkiksi Pekka Raattamaalle, samoin siitä, että useita alkulestadiolaisuuden puhujia tuli elävään uskoon yksinöisyydessä. Näiden puhujien omia uskoontulotodistuksia meille on säilynyt vielä tähänkin päivään.

        Kirjoituksesi oli todellinen helmi ja tässä yhteydessä pyydän anteeksi jos olen joskus "hikeentynyt", sinuun.


      • Anonyymi
        LFF_lestadiolainen kirjoitti:

        Mielenkiintoista kun on kyseessä että "Hengen jatkumoa", niin vanhoillislestadiolaiset kyllä hyväksyvät hyvin erilaisia oppeja.

        Miten viestikapula on voinut ketkematta kulkea ekumeenisen liikkeen kautta. Hernhutilaisuus esimerkiksi on ytimeltään ekumeeninen liike? Miksi Rukoilevaisuus? Miksi Lestadius, joka suhtautui myötämielisesti jopa yksittäisiin baptisteihin, väkeen jonka kastekäsitys eroaa luterilaisesta?

        Ehkä surkuhupaisinta tässä onkin se, että Maria tuli itse uskoon käydessään Per Brandellin luona, joka oli ekumeeninen ja teki yhteistyötä esimerkiksi metodistien kanssa vihkimällä heidän kirkkonsa käyttöön Tukholmassa. Tässä samassa kirkossa myös kuuluisa herätyssaarnaaja Rosenius myöhemmin julisti metodistipastori Scottin kanssa.

        Ja Laestadius ei julistanut synninpäästöä ennen uskontuloa tai sen jälkeen missään saarnoissa. Laestadiuksen saarnoja lukeneena voin kertoa, että yhtään synninpäästöä niissä ei ole.

        Laestadius julisti eri evankeliumia, kuin vl-liike tänään. Hän ei julistanut Jumalan valtakunta ( =vanhoillislestadiolaisuus) -oppia, vaan yksinkertaista kääntymystä ja uskoa Jeesukseen Kristukseen. Hänelle ei myöskään ollut väliä, oliko uskoontulo tapahtunut yksinäisyydessä tai ei. Tästä on todisteena hänen omat sanansa esimerkiksi Pekka Raattamaalle, samoin siitä, että useita alkulestadiolaisuuden puhujia tuli elävään uskoon yksinöisyydessä. Näiden puhujien omia uskoontulotodistuksia meille on säilynyt vielä tähänkin päivään.

        Yksi oleellinen seikka on kuitenkin se että eri kirkkokuntiin kuuluvat Jumalan lapset kuulevat toisiaan. Sama Henki yhdistää. Mut ei koskaan ole niin että joku voi torjua evankeliumin ja ajatella että on myös toinen oikea evankeliumi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yksi oleellinen seikka on kuitenkin se että eri kirkkokuntiin kuuluvat Jumalan lapset kuulevat toisiaan. Sama Henki yhdistää. Mut ei koskaan ole niin että joku voi torjua evankeliumin ja ajatella että on myös toinen oikea evankeliumi.

        Jos evankeliumi ei kerro ilosanomaa Kuolleista Herätetystä Jeesuksesta, se ei ole oikea!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jos evankeliumi ei kerro ilosanomaa Kuolleista Herätetystä Jeesuksesta, se ei ole oikea!

        No kyllähän uskovaiset siitäkin puhuu, mutta sanoma valtakunnasta on se tärkein juttu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No kyllähän uskovaiset siitäkin puhuu, mutta sanoma valtakunnasta on se tärkein juttu.

        Se vl-sanoma on absoluuttinen valhe.


    • Anonyymi

      Ihminen saa kysellä ja epäillä. Ennen kaikke kannattaa kysyä Jumalalta suoraan asioista. Hän tavalla tai toisella aina vastaa. Kannattaa myös pyytää Jeesusta tulemaan elämäänsä. Silloin elämä todella vasta alkaa ja jatkuu ikuisesti. Rukoilu ja Raamatun luku ovat myös hyviä ja terveellisiä keinoja luotaa eteen päin maailman myrskyissä. Kaikkea hyvää! (Toki seurakunnassa käynti on myös hyvää. Täytyy kuitenkin muistaa, että saarnaajakin on ihminen. Jos hän sanoo, että joku kysymys on sielunviholliselta, voi se toki aiheuttaa hämmennystä ja väärinymmärrystä. Saarnaajallakin on suuri vastuu sanomisistaan ja hänkin voi aika ajoin joutua parannuksen teon paikalle. Jos on mahdollista, voi saarnaajalta mennä myös kysymään, mitä hän todella sanomisillaan tarkoitti ja sanoa oma mielipiteensä vaikka Raamattuun vedoten, jos sen katsoo tarpeelliseksi. Voi hyvin!

      • Anonyymi

        No eikös se puhujan suustaan ulostama puhe ole "jumalan puhetta"?
        Ainakin muistelen kuulleeni useammankin kerran puhujaisen pyynnön saarnansa aluksi "puhu herra, palvelijasi kuulee".
        herra siis on puhunut ja puhuu palvelijoidensa (puhujaisten) kautta, että SRK:n oppien epäily on sielunvihollisen työtä.
        Tästäkään asiasta ei siis ole tarvetta keskustella tämän enempää.

        Puhujaisen saarna kaikkine outouksineen on siis jumala puhetta. Piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eikös se puhujan suustaan ulostama puhe ole "jumalan puhetta"?
        Ainakin muistelen kuulleeni useammankin kerran puhujaisen pyynnön saarnansa aluksi "puhu herra, palvelijasi kuulee".
        herra siis on puhunut ja puhuu palvelijoidensa (puhujaisten) kautta, että SRK:n oppien epäily on sielunvihollisen työtä.
        Tästäkään asiasta ei siis ole tarvetta keskustella tämän enempää.

        Puhujaisen saarna kaikkine outouksineen on siis jumala puhetta. Piste.

        Kiitos kommentista! Se on aika vaarallista, jos saarnaaja noin sanoo. Saarnaajan täytyy olla aina nöyrä Jumalan palvelija. Jos hän tämän on ymmärtänyt, hän asettuu myös palvelijaksi ihmisten keskellä. Näinhän Jeesus itse opettaa. Kaikista tärkeintä on, että saarnaaja rukoilee ennen saarnaansa Jumalalta johdatusta ja siunausta saarnalleen. Tämä kannattaa tehdä jo saarnaa valmistellessa. Kaikki muu puhe on turhaa ja usein jopa manipuloimiseen pyrkivää. Eli jos saarnaajan viesti ihmisille on, että Jumala puhuu nyt hänen kautta, ei se ole tarpeellista ollenkaan. Mistä saarnaaja voi siitä olla varma. Ehkä hän inhimillisyydessään vain luulee, että näin tapahtuu. Ehkä hän tuolla lausumallaan suorastaan valehtelee kuulijakunnalleen.

        Tärkeintä on nöyrä asenne saarnaa valmistellessa. Silloin voi Jumalalta pyytää oikeita sanoja. Myös puhuttaessa spontaanisti ilman suurempia valmisteluja, näin on hyvä tehdä. Pyhä Henki kyllä todistaa, onko puhe Jumalasta. Jos saarnaaja itse yrittää sanomalla sitä todistaa, silloin kannattaa hälytyskellojen soida. Ei saarnaajalla ole mitään tarvetta todistaa oman puheensa aitoutta. Hänen tehtävänsä on vain olla nöyrä Jumalan edessä ja suorittaa saamansa palvelutehtävän kuulijoitaan arvostaen ja heitä palvellen.

        Voikaa hyvin!


      • Anonyymi

        " Hän tavalla tai toisella aina vastaa."

        Olen rukouksessa kysynyt yhtä kysymystä monet kerrat mutta ei ainakaan toistaiseksi ole vastannut.Ja olen vielä Raamatusta ottanut oppeja mikä on oikea oppinen rukous.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Hän tavalla tai toisella aina vastaa."

        Olen rukouksessa kysynyt yhtä kysymystä monet kerrat mutta ei ainakaan toistaiseksi ole vastannut.Ja olen vielä Raamatusta ottanut oppeja mikä on oikea oppinen rukous.

        On se mielenkiintoista ajatella, jos olisit kirjoittanut, että rukouksiisi on vastattu, olisi moni uskovainen ( vl, hellari, jne) ajatellut, että siinäpä uskovainen. Mutta nyt kun kirjoitat, että rukouksiisi ei ole tullut vastausta, olet monenkin mielestä torso uskovaiseksi. Ikäänkuin vika olisi sinussa, kun Herra ei sinulle vastaa. Ja loput ajattelevat, että on korkeimman salaisuus, miksi hän ei vastaa.

        No, tosiasiassa mitään vastausta ei ole odotettavissa muuta kuin mielikuvituksessa. Ei ole ketään, joka vastaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Hän tavalla tai toisella aina vastaa."

        Olen rukouksessa kysynyt yhtä kysymystä monet kerrat mutta ei ainakaan toistaiseksi ole vastannut.Ja olen vielä Raamatusta ottanut oppeja mikä on oikea oppinen rukous.

        Oi, oi, Voimia. Aina vastausta ei edes huomaa. Vastaus ei aina ole sellainen, mitä ihminen odottaa. Se voi olla täysin päinvastainenkin tai yllättävä, mutta ihmiselle loppupeleissä paras ja tarpeellinen. Joskus Jumala pistää ihmisen ikään kuin erämaahan ja vastausta täytyy odottaa sinnikkäästi rukoillen kauankin, joskus jopa koko elämänsä. Toivottavasti Sinun ei tarvitse ihan näin kauaa odotella. Myös minä voin sitä sinun puolestasi tätä kirjoittaessa rukoilla. Kaikkea hyvää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Hän tavalla tai toisella aina vastaa."

        Olen rukouksessa kysynyt yhtä kysymystä monet kerrat mutta ei ainakaan toistaiseksi ole vastannut.Ja olen vielä Raamatusta ottanut oppeja mikä on oikea oppinen rukous.

        Kannattaa rukoilla apua ja vastauksia vaikkapa metsän mörökölliltä.
        Mörökölli on kuiteski 100 % todellisempi kuin jeesus tai jumala


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oi, oi, Voimia. Aina vastausta ei edes huomaa. Vastaus ei aina ole sellainen, mitä ihminen odottaa. Se voi olla täysin päinvastainenkin tai yllättävä, mutta ihmiselle loppupeleissä paras ja tarpeellinen. Joskus Jumala pistää ihmisen ikään kuin erämaahan ja vastausta täytyy odottaa sinnikkäästi rukoillen kauankin, joskus jopa koko elämänsä. Toivottavasti Sinun ei tarvitse ihan näin kauaa odotella. Myös minä voin sitä sinun puolestasi tätä kirjoittaessa rukoilla. Kaikkea hyvää!

        " Aina vastausta ei edes huomaa. Vastaus ei aina ole sellainen, mitä ihminen odottaa."

        Keksitpä vielä yhden tavan selitellä.


    • Anonyymi

      Sielunvihollinen tässä moikkuli moi!

      Muistakaahan tulla viimeistään sunnuntaina paikalliselle rauhanyhdistykselle kuuntelemaan sielunvihollisen sanomaa.
      Julistuksen välissä kaffi ja pullatarjoilu. Pennuille jaffaa.

      Pikaisiin näkemisiin ja kuulemisiiin
      Terkuin Sielunvihaaja

    • Anonyymi

      Olen tämän elänyt ja kokenut. Olen silti hengissä. Kaikki ei ole.

      • Anonyymi

        Moni täysin syytön on kärsinyt kotipitäjänsä ry:llä "kateellisten hoitajien" järjestämän/tehtaileman maanpäällisen helvetin. Vaati muuttoa pois paikkakunnalta, mutta hengissä säilyttiin. Hoitajien monet teot on edelleen korjaamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni täysin syytön on kärsinyt kotipitäjänsä ry:llä "kateellisten hoitajien" järjestämän/tehtaileman maanpäällisen helvetin. Vaati muuttoa pois paikkakunnalta, mutta hengissä säilyttiin. Hoitajien monet teot on edelleen korjaamatta.

        "Moni täysin syytön on kärsinyt kotipitäjänsä "


      • SaaleminPastori-ko
        Anonyymi kirjoitti:

        "Moni täysin syytön on kärsinyt kotipitäjänsä "

        Älä pilkkaa ja vääristele!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Moni täysin syytön on kärsinyt kotipitäjänsä "

        Onko tämä kommentti /mielipide seksiaddiktilta, joita tuntemani hoitohäiriköt olivat?

        Voisitko tarkentaa, mitä tarkoitit? Kiitos!


    • Anonyymi

      Ainoa herra on toinen ihminen joka vaatii toisilta sitä ja tätä. Toisen henkilön sielu, mieli tai elämä ei pitäisi toiselle ihmiselle kuulua millään tavalla. Aloittaja on itse itselleen ja toisille sielunvihollinen. Taivas on siinä kun voi henkisesti hyvin, toteuttaa itse omaa elämäänsä eikä tee sitä toisten kustannuksella. Helvetissä elää ihminen joka on ahdistunut ja ulkoaohjattu. Uskomisen vaatiminen toiselta on absurdi ajatus. Sitä on myös oppimisen velvollisuus. Luulisi jokaisen ededs tämän verran ymmärtävän.

      Toisen henkilön arvostaminen ei pyri koskaan muuttamaan toista toisenlaiseksi. Riippuvuudet eivät ole rakkautta.

    • Anonyymi

      Edesmennyt puhuja K.Leinonen ei keksinyt paljon muuta sanottavaa.

    • Anonyymi

      " Vain tästä uskosta pelastuu " lausahdus on suoraan kuin sylkäisy Kristuksen kasvoille. Ottaminen jaettavaksi itselle ja SRK:e se jonka Kristus on antanut kaikille. uskossa häneen.

    • Anonyymi

      Grafton Groupkin on ollut lapsena uskovainen, siis vanhoillislestaadiolainen

    • Anonyymi

      Vanhoillislestaadiolaisuus ei ole täysijärkisten uskonto.

    • Anonyymi

      Oli apostolien aikaankin vain yksi samalla tavalla uskova joukko, samoin Luther sanoi uskovansa siihen. Se on vaan nykyajan tuhansien uskonsuuntien maailmassa vaikea ymmärtää sellaiselle jolle ei Jumala ole avannut uskoa Pyhän Hengen kautta. Kulttuurillisissa asioissa lestat voi olla "aivopestyjä", toisaalta seura tekee kaltaisekseen, ihminen on matkija olento. Ja esiintyyhän tuota muissakin kristillisyyksissä, itse aikoinani vapaissa suunnissa aloin tykkäämään tietynlaisesta musiikista tai pitämään tiettyä Raamatun käännöstä1933/38 ainoana oikeana. Myöhemmin tajusin etten oikeasti edes tykkää, se vaan oli niin koska "kaikki muutkin". Kyllä sitä aivopesua tapahtuu ihan kaikissa uskonsuunnissa.

      • Anonyymi

        Asiaa kirjoitat. Kaikissa tapahtuu aivopesua. Se on nimenomaan matkimista, toimii muodin tavoin. Haluan kuulua johonkin ryhmään, siispä ajattelen ja käyttäydyn kuten he. Miettimättä sen enempää, mikä on oikein ja todellista, toistan ryhmän teesejä. Ja vakuutan itsellenikin, että tämä ja vain tämä on oikein.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4449
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe