Onko Jeesus Jumala?

Usein kuulee uskovien sanovan, että "Jeesus on kuollut ja noussut kuolleista, Jeesus on Herra" tms.

Onko Herra synonyymi Jumalalle?

142

837

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Herra ei ole synonyymi Jumalalle.

      • Minkä synonyymi Herra sitten on?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Minkä synonyymi Herra sitten on?

        Jeesuksen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen

        Eli Jeesus ei ole Jumala?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Eli Jeesus ei ole Jumala?

        Jeesus on Herra, ja Jeesus on synonyymi Jumalalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on Herra, ja Jeesus on synonyymi Jumalalle.

        Tiedän useamman Jeesus-nimisen meksikolaisen, eikä kukaan heistä ole väittänyt olevansa Jumala.

        Herroja oli myös tuohon aikaan tuhansia, eikä kukaan heistä pitänyt itseään Jumalana. Ei edes Jeesus. Tosin Jeesus tiesi, että niitä, joille tuli Jumalan sana, kutsutaan jumaliksi. Näin tiesi myös eräs Tuomas Uudessa testamentissa.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Minkä synonyymi Herra sitten on?

        Orjien omistajan.

        Samalla arvonimellä kutsuttiin myös esim. hallitsijoita.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Minkä synonyymi Herra sitten on?

        Herra ei tarkoita Raamatussa jumalaa vaan kyseessä on sama sana kuin orjien isännästä ja orjien herrasta käytetty sana KYRIOS.

        Efesolaiskirje 6:9
        "Ja te isännät (KYRIOI, monikossa), tehkää samoin orjille ja jättäkää uhkailu, sillä te tiedätte, että heidän niin kuin teidänkin Herranne (KYRIOS) on taivaissa ja ettei hän katso henkilöön."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herra ei tarkoita Raamatussa jumalaa vaan kyseessä on sama sana kuin orjien isännästä ja orjien herrasta käytetty sana KYRIOS.

        Efesolaiskirje 6:9
        "Ja te isännät (KYRIOI, monikossa), tehkää samoin orjille ja jättäkää uhkailu, sillä te tiedätte, että heidän niin kuin teidänkin Herranne (KYRIOS) on taivaissa ja ettei hän katso henkilöön."

        Apostoli Paavali sanoi olevansa Kristuksen orja, mutta samalla varoitti kristittyjä olemasta ihmisten orjia.

        Mitä taas meksikolaisiin jeesuksiin tulee, niin olen varma että Meksikosta ei löydy yhtäkään Jeesus- nimistä ihmistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apostoli Paavali sanoi olevansa Kristuksen orja, mutta samalla varoitti kristittyjä olemasta ihmisten orjia.

        Mitä taas meksikolaisiin jeesuksiin tulee, niin olen varma että Meksikosta ei löydy yhtäkään Jeesus- nimistä ihmistä.

        Niinpä, Meksikossa ja latinalaisessa amerikassa on ainoastaan Jesus-nimisiä ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apostoli Paavali sanoi olevansa Kristuksen orja, mutta samalla varoitti kristittyjä olemasta ihmisten orjia.

        Mitä taas meksikolaisiin jeesuksiin tulee, niin olen varma että Meksikosta ei löydy yhtäkään Jeesus- nimistä ihmistä.

        Ei löydy alkukielisestä Raamatustakaan. Uutta pöljempikin tietää, että Jesus on meksikossa miehen nimi, ja suomeksi sama nimi käännetään Jeesus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei löydy alkukielisestä Raamatustakaan. Uutta pöljempikin tietää, että Jesus on meksikossa miehen nimi, ja suomeksi sama nimi käännetään Jeesus.

        Ei käännetä. Meksikolainen Jesus on Suomessakin Jesus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei käännetä. Meksikolainen Jesus on Suomessakin Jesus.

        Jos et osaa yhdistää pisteitä viivoilla, niin luepa lahjaton tästä: meksikolainen kristinuskon Jumala kirjoitetaan siellä Jesus siinä kuin meksikolaisen miehen vastaava nimikin. Sama Jesus on täällä Suomessa Jeesus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et osaa yhdistää pisteitä viivoilla, niin luepa lahjaton tästä: meksikolainen kristinuskon Jumala kirjoitetaan siellä Jesus siinä kuin meksikolaisen miehen vastaava nimikin. Sama Jesus on täällä Suomessa Jeesus.

        Älähän hölötä tyhmiä. Vaikka Jeesus onkin Meksikossa Jesus, ei erisnimi Jesus väänny Suomessakaan muotoon Jeesus. Muutoinhan Jesuksen passi olisi Suomessa väärennös jos nimi muuttuu rajaa ylittäessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän useamman Jeesus-nimisen meksikolaisen, eikä kukaan heistä ole väittänyt olevansa Jumala.

        Herroja oli myös tuohon aikaan tuhansia, eikä kukaan heistä pitänyt itseään Jumalana. Ei edes Jeesus. Tosin Jeesus tiesi, että niitä, joille tuli Jumalan sana, kutsutaan jumaliksi. Näin tiesi myös eräs Tuomas Uudessa testamentissa.

        Ei mexikossa käytetä nimeä Jeesus, vaan Jesus. Sitä ei siellä edes rinnasteta Jeesukseen..


    • Anonyymi

      Miksi "henki" saivartetelt sanoista ja niiden tarkoituksista ?

      Ja ennen kaikkea, MIKI SINÄ ESITÄT TÄÄLLÄ USKOVAISTA, vaikka sitä et ole !?

      Mutta muille sen verran, että älkää lähtekö näihin "hengen" vedätyksiin mukaan !

      Siis jo se, että Jumala on eri asia kuin jumala, kertoo meille sen, että sama sana voi tarkoittaa eri asioita kokonaan !

      Eli jumala on siis epäjumala, eikä Jumala !

      Samoin Herra on eri kuin herra, eli tonen kertoo Jumalasta, mutta toinen taas voi kertoa mistä tahansa herrasta !

      1. Kor. 8:5 Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,

      • Luetun ymmärtäminen ei vaadi kovinkaan paljon. Riittää, että oppii ymmärtään kirjainten ja käsitysten välisen yhteyden. "Henki" on eri asia, kuin "henki", myös logiikkasi mukaan.

        Et myöskään vastannut itse kysymykseen: onko Herra synonyymi Jumalalle vai ei?


    • Anonyymi

      Niin ja Sana sanoo selvästi sen, että Jeesus On Jumala !

      Joten ihan turhaan "henki" yrittää hämmentää ja vääristellä tätä Raamatun selvääkin selvempää Totuutta !

      1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
      2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
      3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
      4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
      14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

      Matt. 1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

      Jopa epäilevä Tuomas lopulta tunnusti selvästi:

      Joh. 20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

      • Anonyymi

        tuo ei ole totta...
        >>1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.>>

        koeta itse pähkäillä vanhasta testamentin alusta, niin et läöydä Herra Jumalan luota .."tykönä toista jumalaa"

        Lue 1 Moos. 2:4

        Tuo Allussa oli Sana...on kyse ainoastaan Joh. evankeliumin alussa,,ei yhtään mitään muuta. tarkoita tuo jae.

        Satu alkaa alusta, jossa on Sana jumala...ja satu jatkuu ja päättyy onnellisesti lukuun 21.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuo ei ole totta...
        >>1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.>>

        koeta itse pähkäillä vanhasta testamentin alusta, niin et läöydä Herra Jumalan luota .."tykönä toista jumalaa"

        Lue 1 Moos. 2:4

        Tuo Allussa oli Sana...on kyse ainoastaan Joh. evankeliumin alussa,,ei yhtään mitään muuta. tarkoita tuo jae.

        Satu alkaa alusta, jossa on Sana jumala...ja satu jatkuu ja päättyy onnellisesti lukuun 21.

        Sinusta taas Sana sanoo seuraavaa:

        Eli se joka ei usko Jeesusta Jumalaksi, lihaksi/lihaan tulleeksi, on villitsijä ja antikristus !

        Eli sama apostoli Johannes vahvistaa sanansa ja niiden tärkeyden kirjeissään seuraavasti:

        1. Johanneksen kirje 4
        1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

        Tämä siis yhdistyy saumattomasti näihin :

        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Matt. 1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

        Jopa epäilevä Tuomas lopulta tunnusti selvästi:

        Joh. 20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;

        3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

        2. Joh. 7 Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.

        Niin ja jos Jeesus ei olisi Jumala, niin Jeesus ja Tuomas olisivat tehneet syntiä !!!

        Sillä Jeesuksen olisi pitänyt korjata Tuomaksen tunnustus: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

        Mutta sitä Hän ei suinkaan tehnyt vaan Hän vahvisti asian !

        Verrataan vielä tuota tilannetta Raamatun toiseen kohtaan, jossa tapahtui vastaavaa ja miten siinä kävikään ???

        Apostolien teot 12
        21 Niin Herodes määrättynä päivänä pukeutui kuninkaalliseen pukuun, istui istuimelleen ja piti heille puheen;
        22 siihen kansa huusi: "Jumalan ääni, eikä ihmisen!"
        23 Mutta heti löi häntä Herran enkeli, sentähden ettei hän antanut kunniaa Jumalalle; ja madot söivät hänet, ja hän heitti henkensä.

        Joten nyt sinulle villitsijä kysymys !!!

        Tekikö siis Jeesus syntiä tuossa, kun ei korjannut Tuomaksen suun tunnustusta ???

        Vastaa vain edes tähän kysymykseeni !

        Kiitos !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinusta taas Sana sanoo seuraavaa:

        Eli se joka ei usko Jeesusta Jumalaksi, lihaksi/lihaan tulleeksi, on villitsijä ja antikristus !

        Eli sama apostoli Johannes vahvistaa sanansa ja niiden tärkeyden kirjeissään seuraavasti:

        1. Johanneksen kirje 4
        1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

        Tämä siis yhdistyy saumattomasti näihin :

        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Matt. 1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

        Jopa epäilevä Tuomas lopulta tunnusti selvästi:

        Joh. 20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;

        3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

        2. Joh. 7 Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.

        Niin ja jos Jeesus ei olisi Jumala, niin Jeesus ja Tuomas olisivat tehneet syntiä !!!

        Sillä Jeesuksen olisi pitänyt korjata Tuomaksen tunnustus: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

        Mutta sitä Hän ei suinkaan tehnyt vaan Hän vahvisti asian !

        Verrataan vielä tuota tilannetta Raamatun toiseen kohtaan, jossa tapahtui vastaavaa ja miten siinä kävikään ???

        Apostolien teot 12
        21 Niin Herodes määrättynä päivänä pukeutui kuninkaalliseen pukuun, istui istuimelleen ja piti heille puheen;
        22 siihen kansa huusi: "Jumalan ääni, eikä ihmisen!"
        23 Mutta heti löi häntä Herran enkeli, sentähden ettei hän antanut kunniaa Jumalalle; ja madot söivät hänet, ja hän heitti henkensä.

        Joten nyt sinulle villitsijä kysymys !!!

        Tekikö siis Jeesus syntiä tuossa, kun ei korjannut Tuomaksen suun tunnustusta ???

        Vastaa vain edes tähän kysymykseeni !

        Kiitos !

        Rauhoitu hyvä ihminen. Saat vielä sydänkohtauksen ja pääset Luojasi luo ennen kuin tämä keskustelu on käyty loppuun. Ja sitähän ei kukaan halua - kivaa rupattelua ei voita mikään.

        Jeesus on vankan uskosi mukaan Jumala. Evankeliumin mukaan Jeesus oli Jumalan luona, tuli lihaksi, kuoli ristillä ja nousi kuolleista jne jne.

        Tässä on kuitenkin pieni paradoksi, jonka Paavali myös huomasi. Olihan hän fiksu kaveri. Paradoksin vuoksi Paavali alkoi puhua Jeesus-nimisestä välimiehestä. Tiedätkö miksi?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Rauhoitu hyvä ihminen. Saat vielä sydänkohtauksen ja pääset Luojasi luo ennen kuin tämä keskustelu on käyty loppuun. Ja sitähän ei kukaan halua - kivaa rupattelua ei voita mikään.

        Jeesus on vankan uskosi mukaan Jumala. Evankeliumin mukaan Jeesus oli Jumalan luona, tuli lihaksi, kuoli ristillä ja nousi kuolleista jne jne.

        Tässä on kuitenkin pieni paradoksi, jonka Paavali myös huomasi. Olihan hän fiksu kaveri. Paradoksin vuoksi Paavali alkoi puhua Jeesus-nimisestä välimiehestä. Tiedätkö miksi?

        Tuo kolmas jae on mielenkiintoinen. Sen mukaan Jeesus oli olemassa jo ennen luomista. Mikä ikinä maailmassa on syntynyt, on syntynyt Jeesuksen kautta. Vain Jumala on ollut aina, miten siis Jeesuskin on voinut olla ennen luomista?

        -DeadManWalks


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Rauhoitu hyvä ihminen. Saat vielä sydänkohtauksen ja pääset Luojasi luo ennen kuin tämä keskustelu on käyty loppuun. Ja sitähän ei kukaan halua - kivaa rupattelua ei voita mikään.

        Jeesus on vankan uskosi mukaan Jumala. Evankeliumin mukaan Jeesus oli Jumalan luona, tuli lihaksi, kuoli ristillä ja nousi kuolleista jne jne.

        Tässä on kuitenkin pieni paradoksi, jonka Paavali myös huomasi. Olihan hän fiksu kaveri. Paradoksin vuoksi Paavali alkoi puhua Jeesus-nimisestä välimiehestä. Tiedätkö miksi?

        Ei siinä ole mitään paradoksia, minkä Paavalikin tiesi. Tiesi että Jumala on Jumalan välimies, välimies Kristus Jeesus. Hän on Jumalan Poika. Jumala Jumalasta, Valo Valosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei siinä ole mitään paradoksia, minkä Paavalikin tiesi. Tiesi että Jumala on Jumalan välimies, välimies Kristus Jeesus. Hän on Jumalan Poika. Jumala Jumalasta, Valo Valosta.

        Alempana käsitellään ko. paradoksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinusta taas Sana sanoo seuraavaa:

        Eli se joka ei usko Jeesusta Jumalaksi, lihaksi/lihaan tulleeksi, on villitsijä ja antikristus !

        Eli sama apostoli Johannes vahvistaa sanansa ja niiden tärkeyden kirjeissään seuraavasti:

        1. Johanneksen kirje 4
        1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

        Tämä siis yhdistyy saumattomasti näihin :

        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Matt. 1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

        Jopa epäilevä Tuomas lopulta tunnusti selvästi:

        Joh. 20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;

        3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

        2. Joh. 7 Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.

        Niin ja jos Jeesus ei olisi Jumala, niin Jeesus ja Tuomas olisivat tehneet syntiä !!!

        Sillä Jeesuksen olisi pitänyt korjata Tuomaksen tunnustus: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

        Mutta sitä Hän ei suinkaan tehnyt vaan Hän vahvisti asian !

        Verrataan vielä tuota tilannetta Raamatun toiseen kohtaan, jossa tapahtui vastaavaa ja miten siinä kävikään ???

        Apostolien teot 12
        21 Niin Herodes määrättynä päivänä pukeutui kuninkaalliseen pukuun, istui istuimelleen ja piti heille puheen;
        22 siihen kansa huusi: "Jumalan ääni, eikä ihmisen!"
        23 Mutta heti löi häntä Herran enkeli, sentähden ettei hän antanut kunniaa Jumalalle; ja madot söivät hänet, ja hän heitti henkensä.

        Joten nyt sinulle villitsijä kysymys !!!

        Tekikö siis Jeesus syntiä tuossa, kun ei korjannut Tuomaksen suun tunnustusta ???

        Vastaa vain edes tähän kysymykseeni !

        Kiitos !

        "Jopa epäilevä Tuomas lopulta tunnusti selvästi:

        Joh. 20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!""

        Tuomas kutsui Jeesusta sanalla jumalani, koska Jeesukselle oli tullut Jumalan sana. Jeesus ITSE sanoo Raamatussa, että niitä, joille tulee Jumalan sana, kutsutaan siihen aikaan jumaliksi. Minuakin voi tuolla perusteella kutsua jumalaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuo ei ole totta...
        >>1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.>>

        koeta itse pähkäillä vanhasta testamentin alusta, niin et läöydä Herra Jumalan luota .."tykönä toista jumalaa"

        Lue 1 Moos. 2:4

        Tuo Allussa oli Sana...on kyse ainoastaan Joh. evankeliumin alussa,,ei yhtään mitään muuta. tarkoita tuo jae.

        Satu alkaa alusta, jossa on Sana jumala...ja satu jatkuu ja päättyy onnellisesti lukuun 21.

        >>>koeta itse pähkäillä vanhasta testamentin alusta, niin et läöydä Herra Jumalan luota .."tykönä toista jumalaa"<<<

        Sattuipa mukavasti kun löyty "toinen Jumala"
        joka kuitenkaan ei ole toinen.
        https://www.youtube.com/watch?v=H6RRp3XVnsA


    • Anonyymi

      Kolminaisuusoppi on kristinuskon "kulmakivi". Sanotaan vaikka näin ja kun täällä siitä kysyt, et varmaan saa toivomiasi vastauksia. :)

      LS

      • En varmaankaan, mutta toivossa on hyvä elää. Jeesuksen jumaluuteen liittyy pieni padoksi, tai oikeastaan kaksikin.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        En varmaankaan, mutta toivossa on hyvä elää. Jeesuksen jumaluuteen liittyy pieni padoksi, tai oikeastaan kaksikin.

        No keskustellaan niistä. Mistä paradoksista ensin?

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No keskustellaan niistä. Mistä paradoksista ensin?

        LS

        Eihän hää sitä kerro, koska semmoista ei ole. Tyhjästä on paha nyhjäistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No keskustellaan niistä. Mistä paradoksista ensin?

        LS

        Ensimmäinen paradoksi, jonka myös Paavali huomasi, on seuraava: Jumala kuoli (ristillä). Miten tämä on mahdollista?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Ensimmäinen paradoksi, jonka myös Paavali huomasi, on seuraava: Jumala kuoli (ristillä). Miten tämä on mahdollista?

        Ei Jumala kuollut, koska kyse on Hengestä, ei ruumiista. Raamattu kertoo toki siitä ettei Jeesusta löydetty haudasta ja epäileväinen Tuomas halusi nähdä naulanjäljet uskoakseen.
        Ajattelen kuitenkin että kuollessa, Henki jää elämään.

        LS


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Ensimmäinen paradoksi, jonka myös Paavali huomasi, on seuraava: Jumala kuoli (ristillä). Miten tämä on mahdollista?

        En pysty siis järjelläni selittää Raamatun paradoksia. Voi olla etten jotain ymmärrä asiassa, mutta se on tämän hetkinen ajatukseni aiheesta.
        En ala selittämään mitään jonkun toisen lanseeraama lauseita kuitenkaan.

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jumala kuollut, koska kyse on Hengestä, ei ruumiista. Raamattu kertoo toki siitä ettei Jeesusta löydetty haudasta ja epäileväinen Tuomas halusi nähdä naulanjäljet uskoakseen.
        Ajattelen kuitenkin että kuollessa, Henki jää elämään.

        LS

        Kysehän ei ole pienistä yksityiskohdista, joita voidaan tarvittaessa hioa sopivaan muotoon tai joista voidaan sopia saunassa pidettävässä konklaavissa. Kyse on koko Kristinuskon kulmakivestä: Jumala, tai osa kuolematonta, kuoli. Tämä oli Paavalille selvä ongelma. Ongelma oli jopa niin iso, että Paavali alkoi puhua Jeesus-nimisestä välimiehestä, ei enää Jumalasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En pysty siis järjelläni selittää Raamatun paradoksia. Voi olla etten jotain ymmärrä asiassa, mutta se on tämän hetkinen ajatukseni aiheesta.
        En ala selittämään mitään jonkun toisen lanseeraama lauseita kuitenkaan.

        LS

        Ei kukaan pysty. Joten tässä mielessä olemme kaikki samassa venessä. Toisaalta, ei tarvitse osata määritellä tauteja pilkuntarkasti. Riittää, että ymmärtää kuumeen olevan merkki jostain normaalista poikkevasta.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Kysehän ei ole pienistä yksityiskohdista, joita voidaan tarvittaessa hioa sopivaan muotoon tai joista voidaan sopia saunassa pidettävässä konklaavissa. Kyse on koko Kristinuskon kulmakivestä: Jumala, tai osa kuolematonta, kuoli. Tämä oli Paavalille selvä ongelma. Ongelma oli jopa niin iso, että Paavali alkoi puhua Jeesus-nimisestä välimiehestä, ei enää Jumalasta.

        Miten sinä selität sen?

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten sinä selität sen?

        LS

        Jos käytetään deduktiivista päättelyä ja suljetaan pois yksi kerrallaan selvästi mahdottomat vaihtoehdot saatamme tulla johtopäätökseen: kukaan ei kuollut (ristillä). Tämä on siis vain yhden erehtyväisen ihmisen mielipide. Tästä käytiin keskustelua toisessa avauksessa.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Jos käytetään deduktiivista päättelyä ja suljetaan pois yksi kerrallaan selvästi mahdottomat vaihtoehdot saatamme tulla johtopäätökseen: kukaan ei kuollut (ristillä). Tämä on siis vain yhden erehtyväisen ihmisen mielipide. Tästä käytiin keskustelua toisessa avauksessa.

        Muistaakseni niin Juudaksen evankeliumi antaa ymmärtää, gnostilaisuuden tekstejä, mutta Juudaksen evankeliumi on kyllä muutenkin vähän seko, lähinnä Jeesuskin naureskelee opetuslasten tyhmyydelle...jne.


        LS


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Kysehän ei ole pienistä yksityiskohdista, joita voidaan tarvittaessa hioa sopivaan muotoon tai joista voidaan sopia saunassa pidettävässä konklaavissa. Kyse on koko Kristinuskon kulmakivestä: Jumala, tai osa kuolematonta, kuoli. Tämä oli Paavalille selvä ongelma. Ongelma oli jopa niin iso, että Paavali alkoi puhua Jeesus-nimisestä välimiehestä, ei enää Jumalasta.

        Höpö höpö !

        Sinä "henki" vääristelet ihan kaiken Raamatun sanoman, kuten Raamattu kaltaisistasi hyvin jo kertookin:

        15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
        16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista,
        !!!
        jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
        !!!

        Siis "henki" on ymmärtämätön kun on uskosta osaton ja siksi hän vääntää kieroon kaikkia kirjoituksia, Raamatun mukaan siis omaksi kadotuksekseen !

        "henki" raukka ei tajua edes sen vertaa, että Jumalan pelastus suunnitelman mukaan Jeesus on siis niin Jumala, kuin Jumalan Poika ja ihmisen poika, ja välimies ja uuden liiton ylipappi ym ym ym.......................

        Mutta "henki" ei siis edes hyväksy eikä kykene millään ymmärtämään tuota kokonaisuutta, eli sitä, mitä KAIKKEAJumalan pelastus suunnitelma ja siten Jeesus pitää sisällään !

        Siksi siis näitä kieroon vääntämisiä riittää "hengen" viesteissä, kun ne perustuvat joko valheisiin tai ihan vääriin Raamatun Sanojen tulkintoihin !


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Jos käytetään deduktiivista päättelyä ja suljetaan pois yksi kerrallaan selvästi mahdottomat vaihtoehdot saatamme tulla johtopäätökseen: kukaan ei kuollut (ristillä). Tämä on siis vain yhden erehtyväisen ihmisen mielipide. Tästä käytiin keskustelua toisessa avauksessa.

        Millaisena näet tämän toimintaympäristön? Luin ketjua ja jotenkin vastaukset ovat aika sekavia, hyökkäävä ja ne eivät ...tai sanotaan näin, että mikään mitä olen kirjoittanut vuosien aikana tänne, tuskin on muuta kuin hukkunut joukkoon ja sillä ei ole oikeastaan tällaisella palstalla painoarvoa...se mitä pohdit, menee hukkaan...

        Mietin vaan, että miten tuollainen järkevä pohtija...miksi vietät täällä aikaasi?

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Millaisena näet tämän toimintaympäristön? Luin ketjua ja jotenkin vastaukset ovat aika sekavia, hyökkäävä ja ne eivät ...tai sanotaan näin, että mikään mitä olen kirjoittanut vuosien aikana tänne, tuskin on muuta kuin hukkunut joukkoon ja sillä ei ole oikeastaan tällaisella palstalla painoarvoa...se mitä pohdit, menee hukkaan...

        Mietin vaan, että miten tuollainen järkevä pohtija...miksi vietät täällä aikaasi?

        LS

        Tämä on epäilemättä haastava ympäristö. Ihmiset huutavat ja innokkaimpien fanien sylki lentää kuin jalkapallo-ottelussa konsanaan. Välillä tulee Eminemin biisi mieleen... jospa kuunnellaan se yhdessä:

        https://www.youtube.com/watch?v=eJO5HU_7_1w


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Tämä on epäilemättä haastava ympäristö. Ihmiset huutavat ja innokkaimpien fanien sylki lentää kuin jalkapallo-ottelussa konsanaan. Välillä tulee Eminemin biisi mieleen... jospa kuunnellaan se yhdessä:

        https://www.youtube.com/watch?v=eJO5HU_7_1w

        Luulen, että ihmiset eivät toimi kasvokkain, miten täällä toimivat, he eivät huomaa itsessään hyökkäävää tyyliään. Ajattelevat että heillä on korkeamman vallan suoma oikeus. He kokevat jostain syystä, että heillä on oikeus toisen uskoa aliarvioida ja käyttää ilmaisuja kuten raukka, villitsijät, kieroonvääntäjä jne, mutta heidän pitäisi koettaa sitä todellisessa ympäristössä, tämän "koetilan" sijaan. Sehän on pahemman luokan valehtelua ja itsensä huijaamista, jos tänne luo toisen persoonan, joka voi sanoa sen mitä todellisesti haluaisi sanoa...luonnollisessa ympäristössä, meihin on istutettu moraalin ja soveliaisuuden säännöt, ne eivät päde täällä.

        Slim shady on käsittääkseni sellainen pimeän puolen alterego, joka on väkivaltainen.

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luulen, että ihmiset eivät toimi kasvokkain, miten täällä toimivat, he eivät huomaa itsessään hyökkäävää tyyliään. Ajattelevat että heillä on korkeamman vallan suoma oikeus. He kokevat jostain syystä, että heillä on oikeus toisen uskoa aliarvioida ja käyttää ilmaisuja kuten raukka, villitsijät, kieroonvääntäjä jne, mutta heidän pitäisi koettaa sitä todellisessa ympäristössä, tämän "koetilan" sijaan. Sehän on pahemman luokan valehtelua ja itsensä huijaamista, jos tänne luo toisen persoonan, joka voi sanoa sen mitä todellisesti haluaisi sanoa...luonnollisessa ympäristössä, meihin on istutettu moraalin ja soveliaisuuden säännöt, ne eivät päde täällä.

        Slim shady on käsittääkseni sellainen pimeän puolen alterego, joka on väkivaltainen.

        LS

        Luulen, että nettipalstat ovat osalle ihmisistä kuin alkoholi tai huume. Tarvitaan vain aikaa ja kärsivällisyyttä niin pikkuhiljaa ihmisen todellinen minänsä alkaa paljastua. Oman havaintoni mukaan palstalla liikkuu paljon ihmisiä, joilla on taipumusta skitsofreniaan. En tarkoita perinnöllisiä tekijöitä, niistä ei voi täällä tietää. Tämän vuoksi arvostelijoiden huutoihin kannattaa suhtautua asianmukaisella kunnioituksella ja jättää "arvostelut" omaan arvoonsa.


    • Anonyymi

      Kirjoittaja Janne Saarela
      https://jurvanbaptistiseurakunta.fi/opetuksia/apologetiikka/jeesus-jumala-ihminen/
      Uuden testamentin tekstit osoittavat Jeesuksen jumaluuden melko selvästi. Seuraavassa on pitkähkö luettelo jakeista, jotka osoittavat Jeesuksen Jumalaksi. Lukija voi huomata, että toiset jakeet puhuvat asiasta melko suoraan, kun taas toisissa jakeissa asia tulee esille epäsuorasti. Kumulatiivisena (kasautuvana) argumenttina kohdat muodostavat kuitenkin vedenpitävän väitteen siitä, että Jeesus Nasaretilainen oli todella ihmiseksi syntynyt Jumala.

      Jeesus sanoi Jumalaa isäkseen ja teki näin juutalaisten mielestä itsestään Jumalan vertaisen (Joh. 5:17-18).
      Jeesus sanoo olevansa maailman valo (Joh. 8:12). VT:ssä maailman valo on Jumala (Ps. 27:1).
      Jeesus sanoo olleensa ennen Aabrahamia (Joh. 8:58).

      Kun Filippos pyytää Jeesukselta, että he voisivat nähdä Isän, Jeesus sanoo: ”Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän.” (Joh. 14:8-9).

      Kol. 1:15 “Hän [Jeesus] on näkymättömän Jumalan kuva, koko luomakunnan esikoinen.” Sana “πρωτότοκος” on käännetty sanalla “esikoinen”. VT:ssa perheen esikoinen sai leijonan osan perinnöstä. Esikoinen oli se, jolla oli viime kädessä kaikki isän oikeudet. Toisella vuosisadalla eKr. sana ei joillain maantieteellisillä alueilla enää sisältänyt synnyttämisen tai syntymisen ajatusta, vaan ajatusta auktoriteetista, jonka laillisen perimän asema antaa. Tässä tapauksessa “ylin perillinen” olisi sopivampi käännös tässä jakeessa. Jaetta selittäessä on pidettävä mielessä myös jae 2:9, jonka mukaan Jeesuksessa asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti. Jeesuksen olemus on täten iankaikkinen, koska se on osa jumaluuden täyteyttä. Jae 1:15 ei täten voi tarkoittaa sitä, että Jeesus olisi luotu olento.

      Jokaisen polven on notkistuttava Jeesuksen nimeen (Fil. 2:10). Jes. 45:23:ssa Jumala sanoo, että Hänen eteensä jokainen tulee polvistumaan. Jeesus Kristus on Herra, ”κύριος Ἰησοῦς Χριστὸς” on suora jumaluusväite, koska kreikan kielen sana ”κύριος” vastaa VT:n Jumala-sanaa ”JHVH”.

      • Tuossa on lueteltu lähinnä Jeesuksen omat todistukset itse itsestään (suurin osa). Yhtä hyvin Väinämöinen voisi olla oman todistuksen mukaan jonkinlainen jumala.

        >>> Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän

        Usein lapset ovat hyvinkin vanhempiensa näköisiä. Joten tässä yhteydessä Jeesus oli ainakin omasta mielestään olkeassa. Todellisuudessa jokainen ihminen on Jumalan kuva.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Tuossa on lueteltu lähinnä Jeesuksen omat todistukset itse itsestään (suurin osa). Yhtä hyvin Väinämöinen voisi olla oman todistuksen mukaan jonkinlainen jumala.

        >>> Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän

        Usein lapset ovat hyvinkin vanhempiensa näköisiä. Joten tässä yhteydessä Jeesus oli ainakin omasta mielestään olkeassa. Todellisuudessa jokainen ihminen on Jumalan kuva.

        Kuten JO edellä kirjoitin, niin tämän "hengen" tarkoitus ei ole mitään muuta kuin yrittää sekoittaa jutuillaan uskovia !!!

        "Henki" itse on myöntänyt aiemmin sen, että hän ei ole uskova !!!

        Joten älkää antako tämän venkloilijan vedättää itseänne !

        Tämäkin järjetön kieroon vääntäminen tässä on juurikin sitä touhua:

        " Tuossa on lueteltu lähinnä Jeesuksen omat todistukset itse itsestään (suurin osa). Yhtä hyvin Väinämöinen voisi olla oman todistuksen mukaan jonkinlainen jumala. "

        Tuohon riittää se, jonka jo edellä olen kirjoittanut, että jos Jeesus ei muka ollut, eikä ole Jumala, niin sitten Hän ei ole mikään synnitön, eikä tule tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, vaikka Jumalan Sana niin selvästi kertoo !

        Jeesus siis ei antanut valheellisia todistuksia itsestään !!!

        Jeesus tulee SYNNITTÖMÄNÄ Jumalan valtaistuimelta tuomitsemaan eläviä ja kuolleita !!!

        Mutta nämäkin perus Totuudet tämä kiero käärme yrittää vääntää tyhjiksi !

        Tälläisestä kieroon vääntäjästä siis on oikeasti kyse !!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuten JO edellä kirjoitin, niin tämän "hengen" tarkoitus ei ole mitään muuta kuin yrittää sekoittaa jutuillaan uskovia !!!

        "Henki" itse on myöntänyt aiemmin sen, että hän ei ole uskova !!!

        Joten älkää antako tämän venkloilijan vedättää itseänne !

        Tämäkin järjetön kieroon vääntäminen tässä on juurikin sitä touhua:

        " Tuossa on lueteltu lähinnä Jeesuksen omat todistukset itse itsestään (suurin osa). Yhtä hyvin Väinämöinen voisi olla oman todistuksen mukaan jonkinlainen jumala. "

        Tuohon riittää se, jonka jo edellä olen kirjoittanut, että jos Jeesus ei muka ollut, eikä ole Jumala, niin sitten Hän ei ole mikään synnitön, eikä tule tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, vaikka Jumalan Sana niin selvästi kertoo !

        Jeesus siis ei antanut valheellisia todistuksia itsestään !!!

        Jeesus tulee SYNNITTÖMÄNÄ Jumalan valtaistuimelta tuomitsemaan eläviä ja kuolleita !!!

        Mutta nämäkin perus Totuudet tämä kiero käärme yrittää vääntää tyhjiksi !

        Tälläisestä kieroon vääntäjästä siis on oikeasti kyse !!!

        Voi kuinka somaa :) Palstan stand-up koomikon kirjoituksista tuli mieleen eräs Vuokko Paavilaisen peikosta kertova runo:

        Olipa kerran pikkuinen peikko,
        sellainen karvainen hupaisa veikko...


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Tuossa on lueteltu lähinnä Jeesuksen omat todistukset itse itsestään (suurin osa). Yhtä hyvin Väinämöinen voisi olla oman todistuksen mukaan jonkinlainen jumala.

        >>> Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän

        Usein lapset ovat hyvinkin vanhempiensa näköisiä. Joten tässä yhteydessä Jeesus oli ainakin omasta mielestään olkeassa. Todellisuudessa jokainen ihminen on Jumalan kuva.

        Jotta asia ja tämän "hengen" toimintatapa ei jää kenellekkään epäselväksi, niin:

        "henki" siis viestissään kyseenalaistaa Jeesuksen puhuneen Totta, eli väittää siis oikeasti Jeesuksen valehdelleen, kun Hän todisti itsestään Totuuden !

        Eli koko tuo "hengen" vedätys viesti perustui siihen, että Jeesus ei puhunut totta, eikä Jeesus ole Jumala ja Tie ja Totuus ja Elämä !

        Eli koko vedätyksen pohja ja perusta on valheiden päälle rakennettu !


    • Anonyymi

      Pojastaan Jumala sanoo: ”Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy ajasta aikaan…” (Hepr. 1:8). Tässä jakeessa Jeesusta sanotaan suoraan Jumalaksi.

      • Anonyymi

        Oikea käännös kuuluu: ja pojastaan , oi Jumala sanoo: sinun valtaistuimesi...


    • Anonyymi

      Vastaus otsikkosi kysymykseen on helppo: Kyllä on.

      Jeesus on Jumala.

      Herra on toinen asia sen sijaan. Parempi suunnata näkökulma suoraan juutalaisuuteen. Ketä juutalaiset tarkoittavat, kun he puhuvat hengellisessä kielessään Herrasta? Missä yhteydessä Jeesuksesta käytetään arvonimeä "Herra"? Maallisia hallitsijoita ja korkea-arvoisia puhuteltiin herroiksi luonnollisesti, mutta uskonnollisessa kielessään juutalaiset tarkoittivat "Herra"-sanalla vain Jumalaa. Tästä näkökulmasta on mielenkiintoista pohtia, että miksi enkelit kutsuvat Jeesusta Herraksi, kun he ilmoittavat Jeesuksen syntymästä paimenille. Miksi Jeesusta syytetään itsensä tekemisestä Jumalaksi niin, että juutalaiset meinaavat kivittää hänet? Miksi Jeesus luo näön sokeana syntyneelle - nimenomaan luo, koska hän ei konkreettisesti paranna näkönsä menettänyt, vaan antaa näön aina sokeana olleelle ihmiselle, ja se on luomista?

      Jeesus monella tavalla osoittaa olevansa Jumala, mm. kutsumalla itseään Ihmisen Pojaksi, joka on jumalallinen pelastajahahmo juutalaisille (ei inhimillinen), tai julistamalla syntejä anteeksi vaikka Jumalalla on tähän valta, tai antamalla tehdä sitä sun tätä sapattina vaikka sapatin määräysten säätäjä on Jumala? Lisäksi hän kutsui itseään Jumalaksi useamman kerran.

      Onko siis "Herra" synonyymi Jumalalle? Se on uskonnollisessa kielenkäytössä yksi Jumalan arvonimistä. Joten - kyllä on.

      Teit hyvän kysymyksen.

      -DeadManWalks

      • Harvassa on ne, jotka eivät tuomitse pelkän kysymyksen esittämisestä. Useimmiten palstalla joutuu tarpomaan kivisateessa. Mitä tulee itse kysymykseen, niin itselleni vastaus on selvä. Keinuttihan Jeesuskin venettä, sillä vain myrskyssä voi nähdä kirkkaasti asioiden todellisen luonteen ja laajuuden.


      • Anonyymi

        älä valehtele..mee nukkumaan hautaasmaalles takaisin.

        Jeesus on ihminen, eikä Paavali tuota valehtele kuten Paavali opettaa 1 Tim. 2 : 3-8


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Harvassa on ne, jotka eivät tuomitse pelkän kysymyksen esittämisestä. Useimmiten palstalla joutuu tarpomaan kivisateessa. Mitä tulee itse kysymykseen, niin itselleni vastaus on selvä. Keinuttihan Jeesuskin venettä, sillä vain myrskyssä voi nähdä kirkkaasti asioiden todellisen luonteen ja laajuuden.

        Jeesus ei perustanut kysymyksiään valheisiin ja Totuuden vääristelyihin ja kyseenalaitamisiin !

        Siis kuten sinä kaiken aikaa teet !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        älä valehtele..mee nukkumaan hautaasmaalles takaisin.

        Jeesus on ihminen, eikä Paavali tuota valehtele kuten Paavali opettaa 1 Tim. 2 : 3-8

        Ja silti ongelmitta siteeraa jo vanhaa hymniä Fil 2, jossa kuvataan, kuinka Jeesus luopui Jumalan muodostaan ja tuli ihmiseksi. No, mielenkiintoista tekstiä Paavalilta.

        Silti Jeesus sanoi, että hän on Jumala siinä ja sinulla ystäväiseni onkin ongelma väittää itse Jumalan Pojan olleen väärässä itsestään.

        -DeadManWalks


    • Anonyymi

      toi Ihmisen poika on aina ihmetyttänyt.
      Mehän ollaan kaikki ihmisen poika ja tyttäriä.
      Ei se vielä meitä jumalia tee.

      • Anonyymi

        No niinpä! Ihmisen poika on alunperin hepreaa ja arameaa ja sen merkitys on ollut Jeesuksen elinaikana pelkästään ihminen, ei mitään yhteyksissä Jumala, ei edes pikku j:llä. Kristinusko on vääntänyt sen merkityksen perssiilleen oman agendaansa mukaisesti omaa korvasyyhyynsä. Nyt legendasta on tullut niin suuri, ettei totuus enää edes kiinnosta kristinuskojia.


    • Anonyymi

      LAAJASTI LEVINNYT HARHAOPPI.
      Seuraavissa luterilaisen Kirkkoraamatun kohdissa useita todisteita Herra Jumalasta, jotka vahvistavat käsitystänne Vanhan kirkon miesten alkuunpanemista ja luterilaisten Kirkkoraamattuun kirjoitetusta itsepetoksesta :

      Todisteita Herra Jumalasta:
      1 Moos. 2:4; 2 Moos. 20:1-11;
      2. Moos. 3:15; 2. Moos. 6:3; Ps. 86:12; Ps. 90;

      -------------------
      Jes. 44 : 24 – 26 [24 Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, joka on valmistanut sinut hamasta äidin kohdusta: Minä olen Herra, joka teen kaiken, joka yksinäni jännitin taivaan, joka levitin maan-kuka oli minun kanssani? KUKA OLI KANSSANI? ;
      lue 1 Moos. 1: 26 , niin, että tuossa jakeessa on useampia läsnä, ja Herra kysyy: ”kuka oli kanssani?” Oikea vastaus on Jobin kirjassa luku 38 : 7 kun aamutähdet kaikki iloitsivat ja kaikki Jumalan pojat riemuitsivat? Keitä olivat ”Jumalan pojat ?” ]
      --------------------

      Luuk. 10:27; Mark. 12:28-33; 1 Tim. 2: 3-8; Ilm. 1:8; Ilm. 4:8; Ilm. 22:5, 6.

      1Tim.1:17 Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen.

      Room.16:27 Jumalan, ainoan viisaan, olkoon kunnia Jeesuksen Kristuksen kautta, aina ja iankaikkisesti. Amen.
      ----------
      Paavali sanoo suoraan, että Jeesus kristus on ihminen, vieläpä tavalla ja asiayhteydessä, joka erottaa Jumalan ja kristuksen toisistaan. Hän tekee sen saarnoissaan (Apt 13:26-48; 17:23-31) ja kirjeessään Timoteukselle (1Tim 2:5: itse asiassa kaikissa kirjeissään, kun ne oikein ymmärretään.

      1.Timoteuksen kirje:
      2:3 Sillä se on hyvää ja otollista [Herra] Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
      2:4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.
      2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
      2:6 joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa,
      2:7 ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu – minä puhun totta, en valhettele – pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.
      -----------
      Jeesus on ihminen, hän ei ole jumala 1 Tim. 2 : 3- 8..
      Ja toisekseen, että Herra Jumala on kaiken luoja yksinään 1 Moos. 2:4.
      Hänen nimensä on Herra 2 Moos. 20 : 1-11.

      Lisäksi vielä 2 Moos. 3:15 ” 15 Ja Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: HERRA, teidän isienne Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala, lähetti minut teidän luoksenne; tämä on MINUN NIMENI IANKAIKKISESTI, ja näin minua kutsuttakoon SUKUPOLVESTA SUKUPOLVEEN.”

      Totean edellä kirjoittamiini todisteisiin nojautuen, että Jumalan nimi ei ole koskaan ollut Isä ja Poika eikä Jumala ole nimeltään Isä, Poika/Jumalan Sana/Jeesus Kristus/ Kristuksen Kirkon johtaja, Jumala ja Pyhä Henki ja luterilaisen Kirkkoraamatun sana [Kristuksen sanaa], vaan tuon niminen jumala on epäjumala.

      LUTERILAINEN ITSEPETOS NRO 2 ON SEURAAVA:
      luomiskertomuksen kirjoituksissa ei ole jumalaa nimeltä Sana eikä luomiskertomuksen kirjoituksissa ole jumalaa nimeltä Isä, Sana/Poika ja Pyhä Henki eikä luomiskertomuksessa ole olemassa myöskään Isä-Poika-suhdetta. Joten myöskään luterilaisen Kirkkoraamatun musteellapainettu / kirjoitettu sana ei ole Jumalan Sanaa [Kristuksen sanaa}.
      KAIKKI TUO HARHAOPPI JUMALASTA ON LUTERILAISTA ITSEPETOSTA

      Herra Jumala tulee tallaamaan jalkoihinsa Jumalan Pojan ja sen, joka tuota epäjumalaa kannattaa ja tallaa jalkoihinsa sen, joka pitää epäpyhänä liiton veren.
      Hän tulee tallaamaan jalkoihinsa kaikki luterilaisen Kirkkoraamatun manipulaatioiden levittäjät [ Hebr. 10:28-31] [Joh. 3:16 ja Joh. 3:36 ja Joh. 1: 1-18 ja Johanneksen evankeliumi kokonaisuudessaan luvut 1-21].
      Teidän synnin levittäjien palkka on kuolema, jae 32 [Room. 1: 18-32].

      • Anonyymi

        jatkan vielä.

        Te ette saa luottaa luterilaisen Kirkkoraamatun ilmoitukseen. Niinkuin olen monessa kohdin todistanut luterilaisessa Kirkkoraamatussa on runsaasti manipulaatioita ettekä saa luottaa Kirkkoraamattuun. Kirkkoraamattu on luterilaisen itsepetoksen ja ihmisoppien mukaan kirjoitettu ja nuo kirjoitukset ovat manipulaatioita!!!.

        TIETOVISA LOPUKSI.
        ANTAKAA VASTAUS Herralle; KUKA oli Hänen kanssaan LUOMISESSA???

        "KUKA OLI MINUN KANSSANI? -"

        Jes. 44
        Minä olen Herra, joka teen kaiken, joka yksinäni jännitin taivaan, joka levitin maan-kuka oli minun kanssani? -
        25 joka teen tyhjäksi valhettelijain merkit, teen taikurit tyhmiksi, joka panen tietäjät peräytymään ja muutan heidän tietonsa typeryydeksi.
        26 Mutta palvelijani sanan minä toteutan ja saatan täyttymään sanansaattajaini neuvon.

        MITÄ TUOHON VASTAAT?
        ONKO TEISSÄ VASTAAJIA TUOHON? KYKENETTEKÖ?

        Jos ette te kykene, niin kykeniskö piispainkokous [arkkipiispa ja piispat] vastaamaan tuohon ---"KUKA OLI MINUN KANSSANI? -" sekä Te kaikki kykenisittekö luopumaan Pelastusopistanne [Vanhurskauttamisopista] ja Kristus on Sana-opistanne?

        Tuleeko liian kalliiksi luopua ihmisten manipuloinnista [kusetuksesta], koska tuon opista luopumisen seurauksena Kirkkolaitokset kaatuvat eivätkä pysy pystyssä ja eivätkä pysy kannattavina euroja tuottavina laitoksina eikä henkilökuntansa elättävinä laitoksina, toisinsanoen luopuminen opista ei enää elätä kirkkolaitosorganisaatiota [henkilökuntaansa] työssä ja eläkkeellä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        jatkan vielä.

        Te ette saa luottaa luterilaisen Kirkkoraamatun ilmoitukseen. Niinkuin olen monessa kohdin todistanut luterilaisessa Kirkkoraamatussa on runsaasti manipulaatioita ettekä saa luottaa Kirkkoraamattuun. Kirkkoraamattu on luterilaisen itsepetoksen ja ihmisoppien mukaan kirjoitettu ja nuo kirjoitukset ovat manipulaatioita!!!.

        TIETOVISA LOPUKSI.
        ANTAKAA VASTAUS Herralle; KUKA oli Hänen kanssaan LUOMISESSA???

        "KUKA OLI MINUN KANSSANI? -"

        Jes. 44
        Minä olen Herra, joka teen kaiken, joka yksinäni jännitin taivaan, joka levitin maan-kuka oli minun kanssani? -
        25 joka teen tyhjäksi valhettelijain merkit, teen taikurit tyhmiksi, joka panen tietäjät peräytymään ja muutan heidän tietonsa typeryydeksi.
        26 Mutta palvelijani sanan minä toteutan ja saatan täyttymään sanansaattajaini neuvon.

        MITÄ TUOHON VASTAAT?
        ONKO TEISSÄ VASTAAJIA TUOHON? KYKENETTEKÖ?

        Jos ette te kykene, niin kykeniskö piispainkokous [arkkipiispa ja piispat] vastaamaan tuohon ---"KUKA OLI MINUN KANSSANI? -" sekä Te kaikki kykenisittekö luopumaan Pelastusopistanne [Vanhurskauttamisopista] ja Kristus on Sana-opistanne?

        Tuleeko liian kalliiksi luopua ihmisten manipuloinnista [kusetuksesta], koska tuon opista luopumisen seurauksena Kirkkolaitokset kaatuvat eivätkä pysy pystyssä ja eivätkä pysy kannattavina euroja tuottavina laitoksina eikä henkilökuntansa elättävinä laitoksina, toisinsanoen luopuminen opista ei enää elätä kirkkolaitosorganisaatiota [henkilökuntaansa] työssä ja eläkkeellä?

        >>> ANTAKAA VASTAUS Herralle; KUKA oli Hänen kanssaan LUOMISESSA???

        Raamattu antaa ensimmäsellä sivulla vastauksen kysymykseen. Oletko lukenut?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> ANTAKAA VASTAUS Herralle; KUKA oli Hänen kanssaan LUOMISESSA???

        Raamattu antaa ensimmäsellä sivulla vastauksen kysymykseen. Oletko lukenut?

        sulla on luki-häiriö...voi kauheeta
        >>Raamattu antaa ensimmäsellä sivulla vastauksen kysymykseen. Oletko lukenut?>>


        lukemasi tekstin ymmärrys on nolla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        sulla on luki-häiriö...voi kauheeta
        >>Raamattu antaa ensimmäsellä sivulla vastauksen kysymykseen. Oletko lukenut?>>


        lukemasi tekstin ymmärrys on nolla.

        Et siis ole lukenut... Kannattaa ensin lukea ja esittää kysymykset vasta sen jälkeen.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Et siis ole lukenut... Kannattaa ensin lukea ja esittää kysymykset vasta sen jälkeen.

        voi voi, olet surkea tyyppi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        voi voi, olet surkea tyyppi.

        Autuaita ovat ne puhdassydämiset, jotka eivät esitä tyhmiä kysymyksiä.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Autuaita ovat ne puhdassydämiset, jotka eivät esitä tyhmiä kysymyksiä.

        sinä olet typerä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jatkan vielä.

        Te ette saa luottaa luterilaisen Kirkkoraamatun ilmoitukseen. Niinkuin olen monessa kohdin todistanut luterilaisessa Kirkkoraamatussa on runsaasti manipulaatioita ettekä saa luottaa Kirkkoraamattuun. Kirkkoraamattu on luterilaisen itsepetoksen ja ihmisoppien mukaan kirjoitettu ja nuo kirjoitukset ovat manipulaatioita!!!.

        TIETOVISA LOPUKSI.
        ANTAKAA VASTAUS Herralle; KUKA oli Hänen kanssaan LUOMISESSA???

        "KUKA OLI MINUN KANSSANI? -"

        Jes. 44
        Minä olen Herra, joka teen kaiken, joka yksinäni jännitin taivaan, joka levitin maan-kuka oli minun kanssani? -
        25 joka teen tyhjäksi valhettelijain merkit, teen taikurit tyhmiksi, joka panen tietäjät peräytymään ja muutan heidän tietonsa typeryydeksi.
        26 Mutta palvelijani sanan minä toteutan ja saatan täyttymään sanansaattajaini neuvon.

        MITÄ TUOHON VASTAAT?
        ONKO TEISSÄ VASTAAJIA TUOHON? KYKENETTEKÖ?

        Jos ette te kykene, niin kykeniskö piispainkokous [arkkipiispa ja piispat] vastaamaan tuohon ---"KUKA OLI MINUN KANSSANI? -" sekä Te kaikki kykenisittekö luopumaan Pelastusopistanne [Vanhurskauttamisopista] ja Kristus on Sana-opistanne?

        Tuleeko liian kalliiksi luopua ihmisten manipuloinnista [kusetuksesta], koska tuon opista luopumisen seurauksena Kirkkolaitokset kaatuvat eivätkä pysy pystyssä ja eivätkä pysy kannattavina euroja tuottavina laitoksina eikä henkilökuntansa elättävinä laitoksina, toisinsanoen luopuminen opista ei enää elätä kirkkolaitosorganisaatiota [henkilökuntaansa] työssä ja eläkkeellä?

        Ei kai tässä ole taas vanha ystävämme Noitarovio-Matti, joka on herännyt jälleen eloon? Teksti kuulostaa niin tutulta menneiltä vuosilta!

        Joko olet lämmitellyt noitaroviot valmiiksi uhreillesi? Vieläkö kehotat erimieltä olevia ihmisiä tekemään itsemurhan hukuttautumalla myllynkivi kaulassa? Jos olet tuo Noitarovio-Matti, niin tiedät mihin viitataan - hänen/sinun teksteihin.

        -DeadManWalks.


    • Anonyymi

      Täältä voit käydä lukemassa Raamattuun pohjautuvat todisteet asiasta:

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17528405/vainko-ihminen-ristiinnaulittiin-vai-jumala-ihmisessa


      Tässä lisää todisteita puolesta:

      Roomalaiskirje 8:9-11
      "Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa. Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden. Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu."

      Kristuksen ja Jumalan Henki on sama Henki.

      Roomalaiskirje 9:5
      "... heistä (juutalaisista) on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!"

      1 Johannes 5:20
      "Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteakseme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä."

      Jeesus Kristus on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.


      Heprealaiskirje 1:7-12
      "Ja enkeleistä hän (Jumala) sanoo:'Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi', mutta Pojasta:'Jumala sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka. Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi.' Ja 'Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja; ne katoavat, mutta sinä pysyt, ja ne vanhenevat kaikki niinkuin vaate, ja niinkuin vaipan sinä ne käärit, niinkuin vaatteen, ja ne muuttuvat; mutta sinä olet sama, eivätkä sinun vuotesi lopu."


      Tiitus 2:13-14
      "... odottaessamme autuaalisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä, hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen
      itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee."

      Kristuksen ja Jumalan kirkkaus on yhteinen.

      • Anonyymi

        älä höpötä satujasi, lue kommenttini Ihminen Jeesuksesta ja Herra Jumalasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        älä höpötä satujasi, lue kommenttini Ihminen Jeesuksesta ja Herra Jumalasta.

        Sinun, ihmisen, kommentti, vs Jumalan sana. Kommentillasi ei ole mitään painoarvoa.


    • Anonyymi

      > Onko Herra synonyymi Jumalalle?

      Ei.

      "Mitä nyt epäjumalille uhratun lihan syömiseen tulee, niin tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi. Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja, niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."
      Ensimmäinen kirje korinttilaisille 8:4-6

      "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus"
      Ensimmäinen kirje Timoteukselle 2:5

      • Anonyymi

        Tämä Totuus ei katoa Raamatusta, ei sitten millään !

        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Jos sinä tämän kiellät ja revit sen pois omasta Raamatustasi, niin silloin sinä sanot Raamatun olevan valhetta !

        Siten sinä sanot samalla Jumalan valehtelevan !

        Tajuatko itse omaa tilaasi ollenkaan ?

        Room. 3:4 Pois se! Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valhettelija, niinkuin kirjoitettu on

        Jatkatko siis yhä vain samalla linjalla ja yhä loputtomasti väität Jumalaa valehtelijaksi ja itseäsi paljon Jumalaa tietävämmäksi ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä Totuus ei katoa Raamatusta, ei sitten millään !

        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Jos sinä tämän kiellät ja revit sen pois omasta Raamatustasi, niin silloin sinä sanot Raamatun olevan valhetta !

        Siten sinä sanot samalla Jumalan valehtelevan !

        Tajuatko itse omaa tilaasi ollenkaan ?

        Room. 3:4 Pois se! Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valhettelija, niinkuin kirjoitettu on

        Jatkatko siis yhä vain samalla linjalla ja yhä loputtomasti väität Jumalaa valehtelijaksi ja itseäsi paljon Jumalaa tietävämmäksi ???

        ote: Anonyymi
        24.08.2022 01:49

        älä höpötä Vanhan kirkon miesten satuja täällä, tuo todistaa, että olet nenästävedetty oikeen kunnolla..

        Te ette saa luottaa luterilaisen Kirkkoraamatun ilmoitukseen. Niinkuin olen monessa kohdin todistanut luterilaisessa Kirkkoraamatussa on runsaasti manipulaatioita ettekä saa luottaa Kirkkoraamattuun. Kirkkoraamattu on luterilaisen itsepetoksen ja ihmisoppien mukaan kirjoitettu ja nuo kirjoitukset ovat manipulaatioita!!!.

        TIETOVISA LOPUKSI.
        ANTAKAA VASTAUS Herralle; KUKA oli Hänen kanssaan LUOMISESSA???

        "KUKA OLI MINUN KANSSANI? -"

        Jes. 44
        Minä olen Herra, joka teen kaiken, joka yksinäni jännitin taivaan, joka levitin maan-kuka oli minun kanssani? -
        25 joka teen tyhjäksi valhettelijain merkit, teen taikurit tyhmiksi, joka panen tietäjät peräytymään ja muutan heidän tietonsa typeryydeksi.
        26 Mutta palvelijani sanan minä toteutan ja saatan täyttymään sanansaattajaini neuvon.

        MITÄ TUOHON VASTAAT?
        ONKO TEISSÄ VASTAAJIA TUOHON? KYKENETTEKÖ?

        Jos ette te kykene, niin kykeniskö piispainkokous [arkkipiispa ja piispat] vastaamaan tuohon ---"KUKA OLI MINUN KANSSANI? -" sekä Te kaikki kykenisittekö luopumaan Pelastusopistanne [Vanhurskauttamisopista] ja Kristus on Sana-opistanne?

        Tuleeko liian kalliiksi luopua ihmisten manipuloinnista [kusetuksesta], koska tuon opista luopumisen seurauksena Kirkkolaitokset kaatuvat eivätkä pysy pystyssä ja eivätkä pysy kannattavina euroja tuottavina laitoksina eikä henkilökuntansa elättävinä laitoksina, toisinsanoen luopuminen opista ei enää elätä kirkkolaitosorganisaatiota [henkilökuntaansa] työssä ja eläkkeellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ote: Anonyymi
        24.08.2022 01:49

        älä höpötä Vanhan kirkon miesten satuja täällä, tuo todistaa, että olet nenästävedetty oikeen kunnolla..

        Te ette saa luottaa luterilaisen Kirkkoraamatun ilmoitukseen. Niinkuin olen monessa kohdin todistanut luterilaisessa Kirkkoraamatussa on runsaasti manipulaatioita ettekä saa luottaa Kirkkoraamattuun. Kirkkoraamattu on luterilaisen itsepetoksen ja ihmisoppien mukaan kirjoitettu ja nuo kirjoitukset ovat manipulaatioita!!!.

        TIETOVISA LOPUKSI.
        ANTAKAA VASTAUS Herralle; KUKA oli Hänen kanssaan LUOMISESSA???

        "KUKA OLI MINUN KANSSANI? -"

        Jes. 44
        Minä olen Herra, joka teen kaiken, joka yksinäni jännitin taivaan, joka levitin maan-kuka oli minun kanssani? -
        25 joka teen tyhjäksi valhettelijain merkit, teen taikurit tyhmiksi, joka panen tietäjät peräytymään ja muutan heidän tietonsa typeryydeksi.
        26 Mutta palvelijani sanan minä toteutan ja saatan täyttymään sanansaattajaini neuvon.

        MITÄ TUOHON VASTAAT?
        ONKO TEISSÄ VASTAAJIA TUOHON? KYKENETTEKÖ?

        Jos ette te kykene, niin kykeniskö piispainkokous [arkkipiispa ja piispat] vastaamaan tuohon ---"KUKA OLI MINUN KANSSANI? -" sekä Te kaikki kykenisittekö luopumaan Pelastusopistanne [Vanhurskauttamisopista] ja Kristus on Sana-opistanne?

        Tuleeko liian kalliiksi luopua ihmisten manipuloinnista [kusetuksesta], koska tuon opista luopumisen seurauksena Kirkkolaitokset kaatuvat eivätkä pysy pystyssä ja eivätkä pysy kannattavina euroja tuottavina laitoksina eikä henkilökuntansa elättävinä laitoksina, toisinsanoen luopuminen opista ei enää elätä kirkkolaitosorganisaatiota [henkilökuntaansa] työssä ja eläkkeellä?

        Sinä raukka itse et tajua edes sitä perus asiaa, että Jumala on Yksi, Isässä ja Pojassa ja Pyhässä Hengessä !

        Siis Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen !

        Ihmisessä ovat nämä samat 3 osa, eli sielu ja ruumis ja henki !

        Silti on vain YKSI ihminen, eikä kolmea !!!

        Samoin Jumalassa ovat nuo 3 tuon ihmis "kuvan" mukaan , mutta siis YKSI Jumala !

        Mutta jos sinä raukka et vielä tämän vertaa ymmärrä, niin tao hyvä ihminen päätäsi seinään maailman tappiin asti !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ote: Anonyymi
        24.08.2022 01:49

        älä höpötä Vanhan kirkon miesten satuja täällä, tuo todistaa, että olet nenästävedetty oikeen kunnolla..

        Te ette saa luottaa luterilaisen Kirkkoraamatun ilmoitukseen. Niinkuin olen monessa kohdin todistanut luterilaisessa Kirkkoraamatussa on runsaasti manipulaatioita ettekä saa luottaa Kirkkoraamattuun. Kirkkoraamattu on luterilaisen itsepetoksen ja ihmisoppien mukaan kirjoitettu ja nuo kirjoitukset ovat manipulaatioita!!!.

        TIETOVISA LOPUKSI.
        ANTAKAA VASTAUS Herralle; KUKA oli Hänen kanssaan LUOMISESSA???

        "KUKA OLI MINUN KANSSANI? -"

        Jes. 44
        Minä olen Herra, joka teen kaiken, joka yksinäni jännitin taivaan, joka levitin maan-kuka oli minun kanssani? -
        25 joka teen tyhjäksi valhettelijain merkit, teen taikurit tyhmiksi, joka panen tietäjät peräytymään ja muutan heidän tietonsa typeryydeksi.
        26 Mutta palvelijani sanan minä toteutan ja saatan täyttymään sanansaattajaini neuvon.

        MITÄ TUOHON VASTAAT?
        ONKO TEISSÄ VASTAAJIA TUOHON? KYKENETTEKÖ?

        Jos ette te kykene, niin kykeniskö piispainkokous [arkkipiispa ja piispat] vastaamaan tuohon ---"KUKA OLI MINUN KANSSANI? -" sekä Te kaikki kykenisittekö luopumaan Pelastusopistanne [Vanhurskauttamisopista] ja Kristus on Sana-opistanne?

        Tuleeko liian kalliiksi luopua ihmisten manipuloinnista [kusetuksesta], koska tuon opista luopumisen seurauksena Kirkkolaitokset kaatuvat eivätkä pysy pystyssä ja eivätkä pysy kannattavina euroja tuottavina laitoksina eikä henkilökuntansa elättävinä laitoksina, toisinsanoen luopuminen opista ei enää elätä kirkkolaitosorganisaatiota [henkilökuntaansa] työssä ja eläkkeellä?

        Se pitää vielä sinun opistasi sanoa, että sinulle ei siis ole Pyhä Henkikään Jumala, koska sinulle vain Isä on Jumala !

        Siten sinä sodit kaikkea sitä ilmoitusta vastaan, jossa sanotaan ihmisen olevan Jumalan temppeli, koska Jumala asuu meissä Henkensä kautta !!!

        1. Kor. 3:16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?

        1. Kor. 6:19 Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?

        2. Kor. 6:16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".

        Mutta tätäkään asiaa sinä raukka et umpisokeana itse käsitä !

        Tässä siis ei ole kyse mistään "kirkkoisien" seuraamisesta, vaan vain kunnollisesta Raamatun tuntemuksesta.

        Mutta kun sinä et siis tunne Jumalan sanaa tämän vertaa, niin sinut on ollut helppoa eksyttää uskomaan noihin valheisiisi !

        Säälin sinua todella !

        Lue ja tutki ITSE kunnolla sitä Raamattuasi, ÄLÄKÄ ITSE USKO SITÄ; MITÄ SINULLE ON SYÖTETTY !

        Eli se mistä minua / meitä syytit, siihen olet sinä itse langennut, eli seuraamaan ihis oppeja, jotka ovat vielä todella pahasti Raamatun vastaisia !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä raukka itse et tajua edes sitä perus asiaa, että Jumala on Yksi, Isässä ja Pojassa ja Pyhässä Hengessä !

        Siis Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen !

        Ihmisessä ovat nämä samat 3 osa, eli sielu ja ruumis ja henki !

        Silti on vain YKSI ihminen, eikä kolmea !!!

        Samoin Jumalassa ovat nuo 3 tuon ihmis "kuvan" mukaan , mutta siis YKSI Jumala !

        Mutta jos sinä raukka et vielä tämän vertaa ymmärrä, niin tao hyvä ihminen päätäsi seinään maailman tappiin asti !

        vastaappa kysymykseen.

        TIETOVISA LOPUKSI.
        ANTAKAA VASTAUS Herralle; KUKA oli Hänen kanssaan LUOMISESSA???

        "KUKA OLI MINUN KANSSANI? -"

        Jes. 44
        Minä olen Herra, joka teen kaiken, joka yksinäni jännitin taivaan, joka levitin maan-kuka oli minun kanssani? -
        25 joka teen tyhjäksi valhettelijain merkit, teen taikurit tyhmiksi, joka panen tietäjät peräytymään ja muutan heidän tietonsa typeryydeksi.
        26 Mutta palvelijani sanan minä toteutan ja saatan täyttymään sanansaattajaini neuvon.

        MITÄ TUOHON VASTAAT?
        ONKO TEISSÄ VASTAAJIA TUOHON? KYKENETTEKÖ?


        KYKENETKÖ!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä Totuus ei katoa Raamatusta, ei sitten millään !

        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Jos sinä tämän kiellät ja revit sen pois omasta Raamatustasi, niin silloin sinä sanot Raamatun olevan valhetta !

        Siten sinä sanot samalla Jumalan valehtelevan !

        Tajuatko itse omaa tilaasi ollenkaan ?

        Room. 3:4 Pois se! Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valhettelija, niinkuin kirjoitettu on

        Jatkatko siis yhä vain samalla linjalla ja yhä loputtomasti väität Jumalaa valehtelijaksi ja itseäsi paljon Jumalaa tietävämmäksi ???

        Tuo totuus on ihmisten keksimä. Suomenkielellä sana ei tarkoita Jumalaa eikä Jeesusta. Mutta kristinuskossa sana-sanalle on annettu symbolinen merkitys, jota itse tekstillä ei todellisuudessa ole. Minä uskon suomenkieleen enkä kuviteltuihin jumaliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vastaappa kysymykseen.

        TIETOVISA LOPUKSI.
        ANTAKAA VASTAUS Herralle; KUKA oli Hänen kanssaan LUOMISESSA???

        "KUKA OLI MINUN KANSSANI? -"

        Jes. 44
        Minä olen Herra, joka teen kaiken, joka yksinäni jännitin taivaan, joka levitin maan-kuka oli minun kanssani? -
        25 joka teen tyhjäksi valhettelijain merkit, teen taikurit tyhmiksi, joka panen tietäjät peräytymään ja muutan heidän tietonsa typeryydeksi.
        26 Mutta palvelijani sanan minä toteutan ja saatan täyttymään sanansaattajaini neuvon.

        MITÄ TUOHON VASTAAT?
        ONKO TEISSÄ VASTAAJIA TUOHON? KYKENETTEKÖ?


        KYKENETKÖ!!!

        Lue nyt edes sitä sinun Raamattuasi !

        Äläkä jankkaa aivan turhia !

        26 Ja Jumala sanoi: "TEHKÄÄMME ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".

        26 Ja Jumala sanoi: TEHKÄÄMME ihminen meidän kuvaksemme, meidän muotomme jälkeen: ja he vallitkaan kalat meressä, ja taivaan linnut, ja karjan ja koko maan, ja kaikki, jotka maalla matelevat.

        26 And God said, LET US make man in our image, after our likeness: and let them have dominion over the fish of the sea, and over the fowl of the air, and over the cattle, and over all the earth, and over every creeping thing that creepeth upon the earth.

        Siis MONIKKO muoto, joka osaltaan todistaa sen, mitä JO edellä kirjoitin, että vaikka Jumalassa on ne 3 "muotoa" erotettavissa, niin silti siis on YKSI Jumala !!!

        Ihan kuten siis ihmisessä on Jumalan "kuvana" sielu ja henki ja ruumis !

        Siksi siis tuossa voidaan sanoa myös niin, että TEHKÄÄMME !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue nyt edes sitä sinun Raamattuasi !

        Äläkä jankkaa aivan turhia !

        26 Ja Jumala sanoi: "TEHKÄÄMME ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".

        26 Ja Jumala sanoi: TEHKÄÄMME ihminen meidän kuvaksemme, meidän muotomme jälkeen: ja he vallitkaan kalat meressä, ja taivaan linnut, ja karjan ja koko maan, ja kaikki, jotka maalla matelevat.

        26 And God said, LET US make man in our image, after our likeness: and let them have dominion over the fish of the sea, and over the fowl of the air, and over the cattle, and over all the earth, and over every creeping thing that creepeth upon the earth.

        Siis MONIKKO muoto, joka osaltaan todistaa sen, mitä JO edellä kirjoitin, että vaikka Jumalassa on ne 3 "muotoa" erotettavissa, niin silti siis on YKSI Jumala !!!

        Ihan kuten siis ihmisessä on Jumalan "kuvana" sielu ja henki ja ruumis !

        Siksi siis tuossa voidaan sanoa myös niin, että TEHKÄÄMME !!!

        voi sinua pientä osaamatonta...keksijäpelleä

        MÄÄRITTELE nuo persoonat joita kuvittelet me-sanaasi.

        KYKENETKÖ YHTÄÄN MIHINKÄÄN!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voi sinua pientä osaamatonta...keksijäpelleä

        MÄÄRITTELE nuo persoonat joita kuvittelet me-sanaasi.

        KYKENETKÖ YHTÄÄN MIHINKÄÄN!!!

        Olet lähinnä jo todella säälittävä !

        Muuhun kuin herjaamiseen, sinusta ei näemmä ole !

        No, täytynee todeta vain se, minkä Sanakin todistaa, eli sokealle on turhaa sanoa "katso", kun sokea ei vain näe mitään !

        Näin se on sinun kohdallasi, ikävä kyllä, ja siksi sinua ei voi auttaa !

        Kehoitan enää sinua lukemaan ja tutkimaan kunnolla ja laajemmin sitä Raamattuasi !

        Se todella monessa kohtaa ja monella tapaa todistaa Jeesuksen Jumaluuden, mutta sinulle se Totuus vain ei ikävä kyllä kelpaa / maistu !

        Jo sekin itsessään todistaa, kun Jeesus sanoi: Minä Olen Tie ja Totuus ja Elämä !

        Vain Jumala on Totuus !

        Vain Jumalalla on Elämä itsessään !

        Tämän todistuksen jo pelkästään pitäisi riittää, mutta sinä itse suljet silmäsi kaikelta tältä !

        Miksi ihmieessä teet sellaista vahinkoa itse itsellesi ????


      • Anonyymi kirjoitti:

        vastaappa kysymykseen.

        TIETOVISA LOPUKSI.
        ANTAKAA VASTAUS Herralle; KUKA oli Hänen kanssaan LUOMISESSA???

        "KUKA OLI MINUN KANSSANI? -"

        Jes. 44
        Minä olen Herra, joka teen kaiken, joka yksinäni jännitin taivaan, joka levitin maan-kuka oli minun kanssani? -
        25 joka teen tyhjäksi valhettelijain merkit, teen taikurit tyhmiksi, joka panen tietäjät peräytymään ja muutan heidän tietonsa typeryydeksi.
        26 Mutta palvelijani sanan minä toteutan ja saatan täyttymään sanansaattajaini neuvon.

        MITÄ TUOHON VASTAAT?
        ONKO TEISSÄ VASTAAJIA TUOHON? KYKENETTEKÖ?


        KYKENETKÖ!!!

        >>> ANTAKAA VASTAUS Herralle; KUKA oli Hänen kanssaan LUOMISESSA???

        Raamattu antaa vastauksen tähänkin kysymykseen. Oletko lukenut ja ymmärtänyt lukemaasi?

        Vihje: sivu yksi.


    • Anonyymi

      Höpöhöpö mikä lie väärintekijä ollut koko äijä Palestiinassa aikoinaan. kaikkeen roskaan ne ihmiset sitten vielä uskovatkin. Jumala on lähinnä kiviä ja jäätä usvaa ja sumua kylmässä avaruudessa.

    • Anonyymi

      Kuulin erään ortodoksiperheen äidin muistelevan lapsuutensa pääsiäisenviettoa: "Pitkänäperjantaina piti olla hiljaa, koska se oli surupäivä, koska Jumala oli kuollut".

      • Anonyymi

        Mitä se kertoo mistään, jos jossain perheessä on uskottu jotakin ?

        Monissa perheissä on uskottu joulupukkiinkin.

        Joten mikä olikaan viestisi pointti ?


    • Anonyymi

      TE ETTE KYKENE ITSEÄNNE PUOLUSTAMAAN, ETTÄ JEESUS ON jUMALA ETTEKÄ SITÄ, ETTÄ SANA ON JUMALAN POIKA.

      Paavali kertoo, että ette kykene millään itseäänne ja oppejanne Jeesuken jumaluudesta puolustamaan!!!

      tässä todisteet toiminnastanne ja sen seurauksista:
      Room. 1:18-32.
      jakeessa 20 Paavali tuo julki teidän kyvyttömyytenne puolustaa ihmisoppejanne Herra Jumalan edessä:
      >> etteivät he voi millään itseänsä puolustaa>>

      Joten yhteenvetona,
      1. te ette ole pelastuksesta osallisia
      2.ettekä te ole taivaskelpoisia.

      Se on tuossa ongelmanne, ja teidän ongelmanne ratkaisu on ilmoitettu jakeessa 32!!

    • Anonyymi

      1Tim.6:12-16 Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, tartu kiini iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu ja johon hyvällä tunnustuksella olet tunnustautunut monen todistajan edessä. Jumalan edessä, joka kaikki eläväksi tekee, ja Kristuksen Jeesuksen edessä, jonka Pontius Pilatuksen edessä todisti, tunnustaen hyvän tunnustuksen, minä kehoitan sinua, että tahrattomasti ja moitteettomasti pidät käskyn meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymiseen saakka, jonka aikanansa on antava meidän nähdä se autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra, jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä - hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.

    • Anonyymi

      1Tim.1:17 Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti Amen. Room.16:27 Jumalan, ainoan viisaan, olkoon kunnia Jeesuksen Kristuksen kautta, aina ja iankaikkisesti. Amen.

    • Anonyymi

      1Tim.6:15 Biblia (1776) Jonka meille aikanansa osoittaa se autuas ja ainoa valtias kuningasten Kuningas ja kaikkein herran Herra. Ilm.17:14 He sotivat Karitsaa vastaan, mutta Karitsa on voittava heidät, sillä hän on herrain Herra ja kuningasten Kuningas; ja kutsutut ja valitut ja uskolliset voittavat hänen kanssansa.

    • Anonyymi

      Lauantai ei ole sunnuntai, sillä sitä on pidetty pyhänä.

    • Anonyymi

      Joh. 1: 1-10
      1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
      2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.

      3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
      4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
      5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

      6 Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes.
      7 Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
      8 Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.

      9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
      10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.

    • Anonyymi

      Mutta asiaan. Ylösnousemus on kristinuskon perusta, koska sen kautta katsotaan, että Poika, joka on Isästä, antoi Henkensä, jotta Häneen uskovat saisivat elää samassa Hengessä Pojan ja Isän kanssa. Pyhä Henki on siis Hengelle annettu nimitys.

      Jos ei ollut ketään ristillä, se kumoaisi edellä olevan väittämän.

      LS

      • Anonyymi

        Anonyymi
        24.08.2022 13:44

        Tuo on valhe, kummatkin ovat valheita tuoss kommentissa

        on lisäksi vaihtoehtoja ja nuo molemmat kumoaa se, että ristillä oli ihminen Jeesus Kristus ja tämän vahvistaa Paavali ..

        1. Paavalin vahvistus on Room. 1: 18-32

        ja 2. Paavalin vahvistus on 1 Tim. 2 : 3-8.


        ja 3. vahvistus Herra Jumalan oma todistus itsestää profeettain kautta, 2 Moos. 20: 1-17 jne lukuisat todisteet Jesajassa ja kaikkialla Vanhassa testamentissa ja Uudessa testamentissa.

        tässä vahvistus Paavalin mukaan kohtaan 1 Teidän maallistuneiden ateistien toiminnastanne ja sen seurauksista:
        Room. 1:18-32.
        jakeessa 20 Paavali tuo julki teidän kyvyttömyytenne puolustaa ihmisoppejanne Herra Jumalan edessä:
        >> etteivät he voi millään itseänsä puolustaa>>

        Joten yhteenvetona,
        1. te ette ole pelastuksesta osallisia
        2.ettekä te ole taivaskelpoisia.

        Se on tuossa ongelmanne, ja teidän ongelmanne ratkaisu on ilmoitettu jakeessa 32!!



        Ottakaa opiksenne ateistit nuo asiat. Te ette kykene harhaoppejanne millään puolustamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi
        24.08.2022 13:44

        Tuo on valhe, kummatkin ovat valheita tuoss kommentissa

        on lisäksi vaihtoehtoja ja nuo molemmat kumoaa se, että ristillä oli ihminen Jeesus Kristus ja tämän vahvistaa Paavali ..

        1. Paavalin vahvistus on Room. 1: 18-32

        ja 2. Paavalin vahvistus on 1 Tim. 2 : 3-8.


        ja 3. vahvistus Herra Jumalan oma todistus itsestää profeettain kautta, 2 Moos. 20: 1-17 jne lukuisat todisteet Jesajassa ja kaikkialla Vanhassa testamentissa ja Uudessa testamentissa.

        tässä vahvistus Paavalin mukaan kohtaan 1 Teidän maallistuneiden ateistien toiminnastanne ja sen seurauksista:
        Room. 1:18-32.
        jakeessa 20 Paavali tuo julki teidän kyvyttömyytenne puolustaa ihmisoppejanne Herra Jumalan edessä:
        >> etteivät he voi millään itseänsä puolustaa>>

        Joten yhteenvetona,
        1. te ette ole pelastuksesta osallisia
        2.ettekä te ole taivaskelpoisia.

        Se on tuossa ongelmanne, ja teidän ongelmanne ratkaisu on ilmoitettu jakeessa 32!!



        Ottakaa opiksenne ateistit nuo asiat. Te ette kykene harhaoppejanne millään puolustamaan.

        Kommenttisi liian sekava.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommenttisi liian sekava.

        LS

        ote...
        Anonyymi
        24.08.2022 14:17
        saattaa sulle tulla joskus selvä päiväkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ote...
        Anonyymi
        24.08.2022 14:17
        saattaa sulle tulla joskus selvä päiväkin.

        Kanssasi on siis turha keskustella.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommenttisi liian sekava.

        LS

        Sinun kommentit on perinteistä hihhulin psyykkaamista ja ajatusvirtaa vailla konkretiaa, evankeliointia.


    • Anonyymi

      Joh.19:5 Biblia (1776) Niin Jesus meni ulos, kantain orjantappuraista kruunua ja purpuraista vaatetta. Ja hän sanoi heille: katso, ihmistä!

    • Anonyymi

      Täällä on tullut luomisesta. Jumalan katsotaan Raamatun mukaan "synnyttäneen" maailman Poikansa Jeesuksen kautta eli Sanan kautta. Kun Jeesuksen ruumiis kuoli ristillä, ei Hengen katsota poistuneen maailmasta, vaan yhä elävän Häneen uskovissa. Sana on merkitykseltään myös Jeesuksen opetuksia koskeva, katsotaan että Pojan Sanojen kautta on löydettävissä Jumalan valtakunta, uskomalla, Hänen olevan Jumalan lähettämä Sana ja elämän leipä, elävä vesi.

      LS

      • Anonyymi

        Ja en väitä mitään minkä jonkun toisen pitäisi omaksua....joskus innostun kirjoittamaan.

        LS


    • Anonyymi

      Joh. 14:28 Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne.' Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi. Jumala on se Voima, joka vaikuttaa Jeesuksessa.
      - Kun ylimmäinen pappi kysyy Jeesukselta: "Oletko sinä Kristus, sen Ylistetyn Poika?", Jeesus vastaa: "Olen; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä." (Markus 14:61-62)
      - Jeesus oli Jumalan kuva jo ennen kuin ihminen luotiin mieheksi ja naiseksi. Danielin kirjassa 7:13 mainitaan ihmisen poika: "hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä."

      Jeesus on siis Herra, jota herrakseen sanovat niin Pietari (1. Piet. 1:3) kuin Paavali (esimerkiksi Room 4:24). Jeesus sanoo: "jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini" (Matteus 12:50). Pyytäköön kukin Jumalalta viisautta, että ymmärtää, mitä tämä kaikki tarkoittaa.

      • Anonyymi

        LAITAN SULLE HERRAN VASTAUKSEN PYYTÄMIS- ONGELMAASI
        >>Pyytäköön kukin Jumalalta viisautta, että ymmärtää, mitä tämä kaikki tarkoittaa.>>

        Jeesuskin opettaa pidä käskyt...
        Matteus 19
        16 Ja katso, eräs mies tuli ja sanoi hänelle: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tekemän, että minä saisin iankaikkisen elämän?"
        17 Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."

        Lue Katekismus käskyt 1-2 ja Usko ja luota tuohon Herra Jumalaan.
        ENSIMMÄINEN KÄSKY

        Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.

        Jumalan tunteminen on elämämme tärkein ja perustavin asia.

        Jumala lähestyy meitä keskellä elämää, vaikka emme sitä aina ymmärräkään. Kohdatessaan hänet ihminen sekä pelkää että rakastaa häntä. Jumalan pyhyys herättää pelkoa, mutta Jumalan rakkaus vetää puoleensa.

        Käskyissään Jumala osoittaa, miten meidän tulee elää. Samalla hän paljastaa itsekkyytemme ja pahuutemme. Ensimmäinen käsky kysyy, minkä varaan me elämämme rakennamme. Kuka tai mikä on meidän jumalamme?

        Jokainen etsii jotakin, johon voi kiinnittää toivonsa. Luulemme, että raha, valta ja kunnia suojaavat meitä. Rakennamme elämämme itsemme ja omien tekojemme varaan. Se, mihin ennen muuta turvaudumme, on meidän jumalamme. Omat jumalamme ovat kuitenkin toiveidemme ja unelmiemme heijastuksia. Ne eivät voi antaa, mitä lupaavat.

        Ainoa todellinen turva on Jumala, joka on luonut kaiken ja ilmoittanut olevansa kaiken Herra. Hänen lahjaansa on elämä ja kaikki hyvä, mitä meillä on.

        Jos turvaudumme omatekoisiin epäjumaliin [Sana-jumala], käännymme pois Herra Jumalasta ja hänen rakkaudestaan. Koska Herra Jumala on kaiken hyvän antaja, rakkautemme kuuluu hänelle. Hän tahtoo olla ainoa Jumalamme.

        Jeesus sanoi: ”Missä on aarteesi, siellä on myös sydämesi.” (Matt. 6:21)
        ”Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi ja koko sielustasi, koko voimallasi ja koko ymmärrykselläsi, ja lähimmäistä niin kuin itseäsi.” (Luuk. 10:27)
        Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia minun rinnallani.

        MITÄ SE MERKITSEE? VASTAUS:
        Meidän tulee yli kaiken pelätä ja rakastaa Jumalaa ja turvautua häneen.

        (Lutherin Vähä katekismus)


        TOINEN KÄSKY

        Älä käytä väärin Herran,
        Jumalasi nimeä.

        Jumalan nimi Herra muistuttaa meitä siitä, kuka Jumala on ja mitä hän tahtoo. Se herättää meissä sekä levottomuutta että sanatonta kaipausta. Kaikissa vaikeuksissa meidän tulee kääntyä Jumalan puoleen ja odottaa hänen apuaan. Jumala on luvannut kuulla, kun kutsumme häntä luottavasti nimeltä.

        Jumalan nimi on pyhä. Käytämme hänen nimeään oikein, kun rukoilemme, kunnioitamme ja kiitämme häntä. Näin tunnustamme hänet omaksi, ainoaksi Jumalaksemme.

        Kun Jumalan nimissä tai häneen vedoten ajamme omia etujamme tai alistamme toisia, käytämme hänen nimeään väärin. Jumalan nimen pilkkaaminen merkitsee Jumalan halveksimista ja tietoista kääntymistä pois hänestä.



        Teidän tulee pelätä Herraa, Jumalaanne, palvella häntä ja vannoa yksin hänen nimeensä. (5. Moos. 6:13)
        Jumalan laskema perustus pysyy lujana, ja siinä on merkkinä nämä sanat: ”Herra tuntee omansa” ja ”Luopukoon vääryydestä jokainen, joka lausuu Herran nimen”.
        (2. Tim. 2:19)

        Älä turhaan käytä Jumalasi nimeä, sillä Herra ei jätä sitä rankaisematta, joka turhaan käyttää hänen nimeään.

        MITÄ SE MERKITSEE? VASTAUS:
        Meidän tulee niin pelätä ja rakastaa Herra Jumalaa, että emme hänen nimessään toivota pahaa, vanno, noidu, valehtele, emmekä petä, vaan huudamme hänen nimeään avuksi kaikessa hädässämme, rukoilemme, ylistämme ja kiitämme sitä.

        (Lutherin Vähä katekismus)

        Tuo voisi uuden elämän alku jopa 99 % suomalaiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        LAITAN SULLE HERRAN VASTAUKSEN PYYTÄMIS- ONGELMAASI
        >>Pyytäköön kukin Jumalalta viisautta, että ymmärtää, mitä tämä kaikki tarkoittaa.>>

        Jeesuskin opettaa pidä käskyt...
        Matteus 19
        16 Ja katso, eräs mies tuli ja sanoi hänelle: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tekemän, että minä saisin iankaikkisen elämän?"
        17 Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."

        Lue Katekismus käskyt 1-2 ja Usko ja luota tuohon Herra Jumalaan.
        ENSIMMÄINEN KÄSKY

        Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.

        Jumalan tunteminen on elämämme tärkein ja perustavin asia.

        Jumala lähestyy meitä keskellä elämää, vaikka emme sitä aina ymmärräkään. Kohdatessaan hänet ihminen sekä pelkää että rakastaa häntä. Jumalan pyhyys herättää pelkoa, mutta Jumalan rakkaus vetää puoleensa.

        Käskyissään Jumala osoittaa, miten meidän tulee elää. Samalla hän paljastaa itsekkyytemme ja pahuutemme. Ensimmäinen käsky kysyy, minkä varaan me elämämme rakennamme. Kuka tai mikä on meidän jumalamme?

        Jokainen etsii jotakin, johon voi kiinnittää toivonsa. Luulemme, että raha, valta ja kunnia suojaavat meitä. Rakennamme elämämme itsemme ja omien tekojemme varaan. Se, mihin ennen muuta turvaudumme, on meidän jumalamme. Omat jumalamme ovat kuitenkin toiveidemme ja unelmiemme heijastuksia. Ne eivät voi antaa, mitä lupaavat.

        Ainoa todellinen turva on Jumala, joka on luonut kaiken ja ilmoittanut olevansa kaiken Herra. Hänen lahjaansa on elämä ja kaikki hyvä, mitä meillä on.

        Jos turvaudumme omatekoisiin epäjumaliin [Sana-jumala], käännymme pois Herra Jumalasta ja hänen rakkaudestaan. Koska Herra Jumala on kaiken hyvän antaja, rakkautemme kuuluu hänelle. Hän tahtoo olla ainoa Jumalamme.

        Jeesus sanoi: ”Missä on aarteesi, siellä on myös sydämesi.” (Matt. 6:21)
        ”Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi ja koko sielustasi, koko voimallasi ja koko ymmärrykselläsi, ja lähimmäistä niin kuin itseäsi.” (Luuk. 10:27)
        Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia minun rinnallani.

        MITÄ SE MERKITSEE? VASTAUS:
        Meidän tulee yli kaiken pelätä ja rakastaa Jumalaa ja turvautua häneen.

        (Lutherin Vähä katekismus)


        TOINEN KÄSKY

        Älä käytä väärin Herran,
        Jumalasi nimeä.

        Jumalan nimi Herra muistuttaa meitä siitä, kuka Jumala on ja mitä hän tahtoo. Se herättää meissä sekä levottomuutta että sanatonta kaipausta. Kaikissa vaikeuksissa meidän tulee kääntyä Jumalan puoleen ja odottaa hänen apuaan. Jumala on luvannut kuulla, kun kutsumme häntä luottavasti nimeltä.

        Jumalan nimi on pyhä. Käytämme hänen nimeään oikein, kun rukoilemme, kunnioitamme ja kiitämme häntä. Näin tunnustamme hänet omaksi, ainoaksi Jumalaksemme.

        Kun Jumalan nimissä tai häneen vedoten ajamme omia etujamme tai alistamme toisia, käytämme hänen nimeään väärin. Jumalan nimen pilkkaaminen merkitsee Jumalan halveksimista ja tietoista kääntymistä pois hänestä.



        Teidän tulee pelätä Herraa, Jumalaanne, palvella häntä ja vannoa yksin hänen nimeensä. (5. Moos. 6:13)
        Jumalan laskema perustus pysyy lujana, ja siinä on merkkinä nämä sanat: ”Herra tuntee omansa” ja ”Luopukoon vääryydestä jokainen, joka lausuu Herran nimen”.
        (2. Tim. 2:19)

        Älä turhaan käytä Jumalasi nimeä, sillä Herra ei jätä sitä rankaisematta, joka turhaan käyttää hänen nimeään.

        MITÄ SE MERKITSEE? VASTAUS:
        Meidän tulee niin pelätä ja rakastaa Herra Jumalaa, että emme hänen nimessään toivota pahaa, vanno, noidu, valehtele, emmekä petä, vaan huudamme hänen nimeään avuksi kaikessa hädässämme, rukoilemme, ylistämme ja kiitämme sitä.

        (Lutherin Vähä katekismus)

        Tuo voisi uuden elämän alku jopa 99 % suomalaiselle.

        Anonyymi
        24.08.2022 18:20

        LAITAN SULLE HERRAN VASTAUKSEN PYYTÄMIS- ONGELMAASI


        Jatkan vielä mitä tuo kaikki tarkoittaa.

        Tuo tarkoittaa sitä että Jeesus Kristus on ihminen. Hän ei ole Jumalan Poika eikä Sana eikä Kirkkoraamattukaaan ole Jumalan sanaa [Kristuksen Sanaa]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi
        24.08.2022 18:20

        LAITAN SULLE HERRAN VASTAUKSEN PYYTÄMIS- ONGELMAASI


        Jatkan vielä mitä tuo kaikki tarkoittaa.

        Tuo tarkoittaa sitä että Jeesus Kristus on ihminen. Hän ei ole Jumalan Poika eikä Sana eikä Kirkkoraamattukaaan ole Jumalan sanaa [Kristuksen Sanaa]

        Miksi sinä kiellät Raamatun selvääkin selvemmät sanat ?

        Mitä kuvittelet sillä saavuttavasi ?

        Se, että Jeesus eli Jumala tuli IHMISEN KALTAISEKSI, ei poista / pois sulje sitä Totuutta, että Jeesus On Jumala !

        Vai ei Raamattu ole enää Jumalan sanaakaan ?!

        Oletko ihan tosissasi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi
        24.08.2022 18:20

        LAITAN SULLE HERRAN VASTAUKSEN PYYTÄMIS- ONGELMAASI


        Jatkan vielä mitä tuo kaikki tarkoittaa.

        Tuo tarkoittaa sitä että Jeesus Kristus on ihminen. Hän ei ole Jumalan Poika eikä Sana eikä Kirkkoraamattukaaan ole Jumalan sanaa [Kristuksen Sanaa]

        Anonyymi
        24.08.2022 18:20

        LAITAN SULLE HERRAN VASTAUKSEN PYYTÄMIS- ONGELMAASI

        Jatkan vielä mitä tuo kaikki tarkoittaa muuta lisäksi.

        Tuo tarkoittaa sitä että Jeesus Kristus on ihminen. Hän ei ole Jumalan Poika eikä Sana eikä Kirkkoraamattukaaan ole Jumalan sanaa [Kristuksen Sanaa]

        Tuo tarkoittaa myös, että tuolla Katekismukseen Herra Jumalaan uskomalla mitätöidään Vanhan kirkon miesten manipulaatiot Kirkkoraamatussa:

        1. Johanneksen evankeliumi
        2. Johanneksen kirjeet
        3. Hebrealaiskirje
        4. Johanneksen Ilmestyskirja
        5. muutoskorjaukset maniåulaatiot muualle Uuteen testamenttiin

        sekä mitätöidään Apostolinen Uskontunnustus myös muut Vanhan kirkon uskontunnustukset.

        että tommottiis tapahtuu, kun alkaa uskomaan nimeen Herra, Teidän Jumalaanne, tosi Jumalaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä kiellät Raamatun selvääkin selvemmät sanat ?

        Mitä kuvittelet sillä saavuttavasi ?

        Se, että Jeesus eli Jumala tuli IHMISEN KALTAISEKSI, ei poista / pois sulje sitä Totuutta, että Jeesus On Jumala !

        Vai ei Raamattu ole enää Jumalan sanaakaan ?!

        Oletko ihan tosissasi ?

        Hengellisesti olen ajassa mukana Herran, Jeesuksen ja Paavalin ajassa v30-68. Fyysisesti 24.8.2022 klo 20.15

        Tuon olen saavuttanut kun kysyt >>Mitä kuvittelet sillä saavuttavasi ?>>


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hengellisesti olen ajassa mukana Herran, Jeesuksen ja Paavalin ajassa v30-68. Fyysisesti 24.8.2022 klo 20.15

        Tuon olen saavuttanut kun kysyt >>Mitä kuvittelet sillä saavuttavasi ?>>

        ps..korjaus. >>Anonyymi 24.08.2022 20:13>>

        Minä olen vaeltanut hengen mukaan ja Herra on vaikuttanut, minut opettanut tuohon ajan v30-68 hengellisyyteen.,
        Hän on vienyt syvälle Herran käskyihin ja tahtoon sekä profeettain kirjoituksiin ja opetukseen sekä Jeesuksen ja Paavalin opetuksiin. MInä olen kulkenut mukana kaikessa, samassa matkassa, yhdessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ps..korjaus. >>Anonyymi 24.08.2022 20:13>>

        Minä olen vaeltanut hengen mukaan ja Herra on vaikuttanut, minut opettanut tuohon ajan v30-68 hengellisyyteen.,
        Hän on vienyt syvälle Herran käskyihin ja tahtoon sekä profeettain kirjoituksiin ja opetukseen sekä Jeesuksen ja Paavalin opetuksiin. MInä olen kulkenut mukana kaikessa, samassa matkassa, yhdessä.

        Menee jo ihan sekoiluksi nämä sinun juttusi !

        Yritä edes vähän skarpata !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi
        24.08.2022 18:20

        LAITAN SULLE HERRAN VASTAUKSEN PYYTÄMIS- ONGELMAASI

        Jatkan vielä mitä tuo kaikki tarkoittaa muuta lisäksi.

        Tuo tarkoittaa sitä että Jeesus Kristus on ihminen. Hän ei ole Jumalan Poika eikä Sana eikä Kirkkoraamattukaaan ole Jumalan sanaa [Kristuksen Sanaa]

        Tuo tarkoittaa myös, että tuolla Katekismukseen Herra Jumalaan uskomalla mitätöidään Vanhan kirkon miesten manipulaatiot Kirkkoraamatussa:

        1. Johanneksen evankeliumi
        2. Johanneksen kirjeet
        3. Hebrealaiskirje
        4. Johanneksen Ilmestyskirja
        5. muutoskorjaukset maniåulaatiot muualle Uuteen testamenttiin

        sekä mitätöidään Apostolinen Uskontunnustus myös muut Vanhan kirkon uskontunnustukset.

        että tommottiis tapahtuu, kun alkaa uskomaan nimeen Herra, Teidän Jumalaanne, tosi Jumalaan.

        >>> Tuo tarkoittaa sitä että Jeesus Kristus on ihminen. Hän ei ole Jumalan Poika eikä Sana.

        Raamatun ilmoitus on kiistaton:
        - "Tämä on minun rakas Poikani..." (Matt 3:17)
        - "Sinä olet minun rakas Poikani..." (Luuk. 3:22)

        Jos kuitenkin unohdetaan hetkeksi Raamatun ilmoituksen ja pohditaan esittämääsi väitettä hieman toiselta kantilta. Väitteesi mukaan Jeesus ei ollut Jumalan poika. Loogisesti ajatellen ristillä kuoli siis joku Jeesus-niminen ihminen, ei Jumalan Poika. Tuo ihminen oli varmaankin kaikin puolin hyvä ja puhdas ihminen, mutta silti vain ja ainostaan ihminen eli pelkkä ruumis, joka ei ole mitään sukua Jumalalle. Yksi kuolevainen ihminenkö sovitti maailman synnit? Ei tietenkään, joten väittämäsi on virheellinen.

        Toiseksi. Kun Jumala käski Abrahamia uhramaan oman pokansa, Abraham oli valmis tekemään sen. Miltä kuulostaisi, jos Abrahaman olisi tuonut uhrattavaksi mitään merkitsemättömän kärpäsen ja kutsuisi sitä omaksi pojaksi Jumalan edesssä? Sama analogia pätee myös ristinkuoleman kysymyksessä.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Tuo tarkoittaa sitä että Jeesus Kristus on ihminen. Hän ei ole Jumalan Poika eikä Sana.

        Raamatun ilmoitus on kiistaton:
        - "Tämä on minun rakas Poikani..." (Matt 3:17)
        - "Sinä olet minun rakas Poikani..." (Luuk. 3:22)

        Jos kuitenkin unohdetaan hetkeksi Raamatun ilmoituksen ja pohditaan esittämääsi väitettä hieman toiselta kantilta. Väitteesi mukaan Jeesus ei ollut Jumalan poika. Loogisesti ajatellen ristillä kuoli siis joku Jeesus-niminen ihminen, ei Jumalan Poika. Tuo ihminen oli varmaankin kaikin puolin hyvä ja puhdas ihminen, mutta silti vain ja ainostaan ihminen eli pelkkä ruumis, joka ei ole mitään sukua Jumalalle. Yksi kuolevainen ihminenkö sovitti maailman synnit? Ei tietenkään, joten väittämäsi on virheellinen.

        Toiseksi. Kun Jumala käski Abrahamia uhramaan oman pokansa, Abraham oli valmis tekemään sen. Miltä kuulostaisi, jos Abrahaman olisi tuonut uhrattavaksi mitään merkitsemättömän kärpäsen ja kutsuisi sitä omaksi pojaksi Jumalan edesssä? Sama analogia pätee myös ristinkuoleman kysymyksessä.

        Tuosta kommentistasi huokuu valhe ja eksytys. Nenästävedetyn ihmisen lihallisuus.

        Kaikki "kiistattomat" väitteesi perustuvat Vanhan kirkon harhaoppeihin.
        Sovitusoppisi on lihallinen, ei hengellinen käsitys.
        Tuo "kärpäsoppi" on lihallinen.


        Nyt et toimi hengellisesti [koska et ole ole hengellä täytttynyt, eikä henki johda sinua näkemään syntiä ja tuomioita eikä totuutta], vaan ajattelusi, kommenttisi on lihallista, jumalatonta, ateistista kommentointia.

        Jokaiseen väitteeseesi on oikea vastaus olemassa. Nuo oikeat vastaukset väitteisiisi löytyvät kyllä luterilaisesta Kirkkoraamatusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta kommentistasi huokuu valhe ja eksytys. Nenästävedetyn ihmisen lihallisuus.

        Kaikki "kiistattomat" väitteesi perustuvat Vanhan kirkon harhaoppeihin.
        Sovitusoppisi on lihallinen, ei hengellinen käsitys.
        Tuo "kärpäsoppi" on lihallinen.


        Nyt et toimi hengellisesti [koska et ole ole hengellä täytttynyt, eikä henki johda sinua näkemään syntiä ja tuomioita eikä totuutta], vaan ajattelusi, kommenttisi on lihallista, jumalatonta, ateistista kommentointia.

        Jokaiseen väitteeseesi on oikea vastaus olemassa. Nuo oikeat vastaukset väitteisiisi löytyvät kyllä luterilaisesta Kirkkoraamatusta.

        Kommentointisi alkaa kuulostaa epätoivoiselta kujanjuoksulta. Sanot lukuisten Evankeliumien ilmoituista harhaopiksi. Samassa hengenvedossa yrität tuottaa jotain ymmärrettävää ihmisääntä, mutta kuuluu pelkkää sihinää, räksytystä tai nesteen lorinaa.

        Mitä mieltä olet Jeesuksen opetuksesta: räksyttäjät eivät peri Jumalan valtakuntaa?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Kommentointisi alkaa kuulostaa epätoivoiselta kujanjuoksulta. Sanot lukuisten Evankeliumien ilmoituista harhaopiksi. Samassa hengenvedossa yrität tuottaa jotain ymmärrettävää ihmisääntä, mutta kuuluu pelkkää sihinää, räksytystä tai nesteen lorinaa.

        Mitä mieltä olet Jeesuksen opetuksesta: räksyttäjät eivät peri Jumalan valtakuntaa?

        kuuleppas, sinä olet tosi ongelma palstalla tuollaisten ajatusten kanssaa [lihallinen, ateisti, jumalaton ihminen]

        >>Kommentointisi alkaa kuulostaa epätoivoiselta kujanjuoksulta>>

        Sinä et kykene millään puolustautumaan epätoivoisilla käsityksilläsi.


      • Anonyymi

        Tarkoitin tämän ymmärtämistä:
        Joh. 17:11 "Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitin tämän ymmärtämistä:
        Joh. 17:11 "Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin."

        Juuri kun juttu alkoi käydä kiinnostavaksi kaveri otti ja vaihtoi hiippakuntaa. Voihan räkä.


    • Anonyymi

      "Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut?" Huusi Jeesus ristillä.

      Jumalako huutaisi avukseen toista jumalaa?? Ei toki.
      Voi hyvä ihme, miksi ihmiset ovat näin sikeässä unessa?

      • Anonyymi

        niin on..sokea taluttaa toista sokeaa tällä palstalla...olisko tuo Matt. 15 : 6-14 ja kumpikin kuoppaan lankeaa..

        tilanne on kaamea noille ihmisille lopussa..aivan käsittämätöntä sokeutta..

        Minä en käsitä tätä nykymenoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin on..sokea taluttaa toista sokeaa tällä palstalla...olisko tuo Matt. 15 : 6-14 ja kumpikin kuoppaan lankeaa..

        tilanne on kaamea noille ihmisille lopussa..aivan käsittämätöntä sokeutta..

        Minä en käsitä tätä nykymenoa.

        laitan tämän Suomen kansan onnettomuuden esille.

        Matt. 15
        6 Ja niin te olette tehneet Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissääntönne tähden.
        7 Te ulkokullatut, oikein teistä Esaias ennusti, sanoen:
        8 'Tämä [SUOMEN ]kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana,
        9 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'."
        10 Ja hän kutsui kansan tykönsä ja sanoi heille: "Kuulkaa ja ymmärtäkää.
        11 Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."
        12 Silloin opetuslapset tulivat ja sanoivat hänelle: "Tiedätkö, että fariseukset loukkaantuivat kuullessaan tuon puheen?"
        13 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.
        14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."


    • Anonyymi

      > Onko Herra synonyymi Jumalalle?

      Ei, koska Raamatun mukaan on vain yksi tosi Jumala, mutta useita herroja, esim.

      "Daavidin virsi. Herra sanoi minun herralleni: "Istu minun oikealle
      puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi".
      Ps. 110:1

      • Mitä mieltä olet "Näin sanoo Herra..." -ilmaisusta, jota esiintyy Raamatussa lukuisia kertoja eri yhteyksissä?


      • Muistaakseni Raamattu kehottaa olla käyttämättä Herran nimeä väärin. Käyttävätkö uskovat Herran nimeä väärin, kun kutsuvat Jeesusta Herraksi?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Muistaakseni Raamattu kehottaa olla käyttämättä Herran nimeä väärin. Käyttävätkö uskovat Herran nimeä väärin, kun kutsuvat Jeesusta Herraksi?

        kyllä.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Muistaakseni Raamattu kehottaa olla käyttämättä Herran nimeä väärin. Käyttävätkö uskovat Herran nimeä väärin, kun kutsuvat Jeesusta Herraksi?

        Lopeta jo nämä järjettömät väitteesi "henki" !

        Joh. 20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta jo nämä järjettömät väitteesi "henki" !

        Joh. 20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

        Tässä on nyt pieni dilemma. Nimittäin tässä(kin) keskustelussa on paljastunut, että osa uskovaisista ei pidä Jeesusta Jumalana tai Herrana. On siis kaksi leiriä joiden tulkinnat eroavat toisistaan kuin yö ja päivä ja molemmat ovat omasta mielestään oikeassa.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Tässä on nyt pieni dilemma. Nimittäin tässä(kin) keskustelussa on paljastunut, että osa uskovaisista ei pidä Jeesusta Jumalana tai Herrana. On siis kaksi leiriä joiden tulkinnat eroavat toisistaan kuin yö ja päivä ja molemmat ovat omasta mielestään oikeassa.

        Ja sinä itse pyrit toimimaan riidankylväjänä välissä !

        Eikö sinulla oikeasti ole mitään parempaa tekemistä kuin kuisata ja ärsytellä ja aiheuttaa riitoja ?

        Hanki itsellesi elämä !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä itse pyrit toimimaan riidankylväjänä välissä !

        Eikö sinulla oikeasti ole mitään parempaa tekemistä kuin kuisata ja ärsytellä ja aiheuttaa riitoja ?

        Hanki itsellesi elämä !

        Omasta mielestään oikeassa olevat uskovaiset ovat ainoat, jotka täällä riitelevät keskenään. Itse olen pelkkä puolueeton sivustakatsoja, joka vaatimattomasti yrittää ymmärtää, mikähän näiden ongelma oikeasti on?!


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Omasta mielestään oikeassa olevat uskovaiset ovat ainoat, jotka täällä riitelevät keskenään. Itse olen pelkkä puolueeton sivustakatsoja, joka vaatimattomasti yrittää ymmärtää, mikähän näiden ongelma oikeasti on?!

        sinä olet väärällä palstalla kun tuollisia kommentoit...

        >>Itse olen pelkkä puolueeton sivustakatsoja, joka vaatimattomasti yrittää ymmärtää, mikähän näiden ongelma oikeasti on?!>>

        Voistko siirtyä ongelmaihmisten palstalle >>HENKINEN HYVINVOINTI JA MIELENTERVEYS>>


      • Anonyymi kirjoitti:

        sinä olet väärällä palstalla kun tuollisia kommentoit...

        >>Itse olen pelkkä puolueeton sivustakatsoja, joka vaatimattomasti yrittää ymmärtää, mikähän näiden ongelma oikeasti on?!>>

        Voistko siirtyä ongelmaihmisten palstalle >>HENKINEN HYVINVOINTI JA MIELENTERVEYS>>

        Pahoittelen, en ota vastaan neuvoja ihmiseltä, joka ei ymmärrä sarkasmia.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Mitä mieltä olet "Näin sanoo Herra..." -ilmaisusta, jota esiintyy Raamatussa lukuisia kertoja eri yhteyksissä?

        > Mitä mieltä olet "Näin sanoo Herra..." -ilmaisusta, jota esiintyy Raamatussa lukuisia kertoja eri yhteyksissä?

        Mikä siinä on ongelma? Myös Jumalaa voi kutsua Herraksi.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Muistaakseni Raamattu kehottaa olla käyttämättä Herran nimeä väärin. Käyttävätkö uskovat Herran nimeä väärin, kun kutsuvat Jeesusta Herraksi?

        > Muistaakseni Raamattu kehottaa olla käyttämättä Herran nimeä väärin. Käyttävätkö uskovat Herran nimeä väärin, kun kutsuvat Jeesusta Herraksi?

        Miksi se olisi väärin? Väärin olisi lausua turhaan Herran nimi. Esim. kun ihmiset sanovat "oh my God" ilman, että sana God olisi muuta kuin merkityksetön täytesana.


    • Anonyymi

      Jeesus on Jumala. Näin sanoo Herra itse.
      Joh. 14:7-11 ja 20 jae sanoo vielä, että Pyhän Hengen vastaan ottamisen tuloksena tämä asia selviää. Ne, jotka eivät käsitä Jeesuksen jumaluutta, ovat ilman Pyhää Henkeä.

      • Anonyymi

        Anonyymi
        25.08.2022 08:23


        voi kauhetta mikä lihallinen, ateisti, jumalattoman ihmisen kommentti.

        Vanhan kirkon miesten nenästävetämä tyyppi-


    • Anonyymi

      Ap.t.7:47-49 Mutta Salomo hänelle huoneen rakensi. Korkein ei kuitenkaa asu käsillä tehdyissä huoneissa; sillä näin sanoo profeetta: Taivas on minun valtaistuimeni ja maa minun jalkojeni astinlauta: minkäkaltaisen huoneen te minulle rakentaisitte, sanoo Herra, tai mikä paikka olisi minun leposijani? Matt.5:34-35 Mutta minä sanon teille: älkää ensinkään vannoko, älkää taivaan kautta, sillä se on Jumalan valtaistuin, älkääkä maan kautta, sillä se on hänen jalkojensa astinlauta, älkää myöskään Jerusalemin kautta, sillä se on suuren Kuninkaan kaupunki. Ps.48:1-3

    • Anonyymi

      1Kun.8:27 Mutta asuuko todella Jumala maan päällä? Katso, taivaisiin ja taivasten taivaisiin sinä et mahdu; kuinka sitten tähän temppeliin, jonka minä olen rakentanut. Jes.66:1 Näin sanoo Herra: Taivas on minun valtaistuimeni, ja maa on minun jalkojeni astinlauta. Mikä olisi huone, jonka te minulle rakentaisitte, mikä paikka olisi minun leposijani?

    • Anonyymi

      Aloittaja käyttää nimimerkkiä HENKI.

      Tuo tarkoitta aloittajasta, että hän on nipottaja.
      Mitään hengellistä tuossa aloittajssa ei ole.

      Joten tuo on tärkeilijä.
      Myös kyseessä on snobismista, eli aloittaja on myös snobi ottamalla nimimerkiksi HENKI.

      • Anonyymi

        Näyttää siltä että olet ehkä argumenteissa häviöllä ja otat puolustukseksi toisen henkilön nimimerkin arvostelun. Jos koettaisit päteä toisenlaisella osaamisella?

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää siltä että olet ehkä argumenteissa häviöllä ja otat puolustukseksi toisen henkilön nimimerkin arvostelun. Jos koettaisit päteä toisenlaisella osaamisella?

        LS

        LS tarkoittaa laittomien sepustusten laatijaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        LS tarkoittaa laittomien sepustusten laatijaa.

        Moni on vuosien saatossa kysynyt, mitä nimimerkki tarkoittaa. Kaikki ovat saaneet vastauksen.


    • Anonyymi

      Jeesus oli varsinainen pellehermanni, narkkari maankiertäjä.

    • Anonyymi

      2Aikak.2:5 -6 Ja temppeli jonka minä rakennan, on oleva suuri; sillä meidän Jumalamme on suurin kaikista jumalista. Kuka kykenisi raketamaan hänelle huoneen? Taivaisiin ja taivasten taivaisiin hän ei mahdu. Mikä siis olen minä rakentamaan hänelle temppeliä muuta varten kuin uhratakseni hänen edessä. Job.11:7-11 Sinäkö kästtäisit Jumalan tutkimattomuuden tahi pääsisit Kaikkivaltiaan täydellisyydestä perille? Se on korkea kuin taivas - mitä voit tehdä, syvempi kuin tuonela - mitä voit ymnärtää? Se on pitempi kuin maa ja laveampi kuin meri. Jos hän liitää paikalle ja vangitsee ja kutsuu oikeuden kokoon, niin kuka voi häntä estää? Sillä hän tuntee valheen miehet, vääryyden hän näkee tarkkaamattakin. Job.12:7-16 Mutta kysypä eläimiltä, niin ne opettavat sinua, ja taivaan linnuilta, niin ne ilmoittavat sinulle; tahi tutkistele maata, niin se opettaa sinua, ja meren kalat kertovat sinulle. Kuka kaikista näistä ei tietäisi, että Herran käsi on tämän tehnyt, hänen, jonka kädessä on kaiken elävän sielu ja kaikkien ihmisolentojen henki? Eikö korva koettele sanoja ja suulaki maista ruuan makua? Vanhuksilla on viisautta, ja pitkä-ikäisillä ymmarrystä. Jumalalla on viisaus ja voima, hänellä neuvo ja ymmärrys. Jos hän repii maahan, niin ei rakenneta jälleen; kenen hän telkeää sisälle, sille, ei avata. Katso, hän salpaa vedet, ja syntyy kuivuus; hän laskee ne irti, ja ne mullistavat maan. Hänen on väkevyys ja ymmärrys; hänen on niin eksynyt kuin eksyttäjäkin. Ilm.3:7 Ja Filadelfian seurakunnan enkelille kirjoita: Näin sanoo Pyhä, Totinen, jolla on Daavidin avain, hän, joka avaa, eikä kukaan sulje, ja joka sulkee, eikä kukaan avaa:

    • Anonyymi

      Tässä vähän hengellistä asiaa.
      Eikä lihallista, jumalatonta, ateistista asiaa.


      Ap. t. 2:22
      Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Jumala todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte,

      Ap. t. 2:23
      hänet, joka teille luovutettiin, Jumalan ennaltamäärätyn päätöksen ja edeltätietämyksen mukaan


      Ap. t. 17:31
      Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista."


      Tuossa on muutama jae selkeää asiaa luterilaisesta Kirkkoraamatusta.

      Tässä muutamia ulosottoja tuosta tekstistä:
      1. >>mies>> on ihminen, ihminen nimeltään Jeesus Kristus.

      2. >>Jumala>> on nimeltään Herra. Herra teki kaikki teot ihmisen Jeesuksen Kristuksen kautta.

      3. ihminen Jeesus Kristus >>luovutettiin>> ihmisille Herran päätöksen mukaan. Ei ihminen Jeesuksen Kristus oman päätöksen mukaan mennyt ihmisten käsiin.

      3. Herra on >>säätänyt päivän>> , jona hän on tuomitseva ihmisen Jeesuksen Kristuksen kautta.

      4. Herra >>on herättänyt>> ihmisen Jeesuksen.
      Ihminen Jeesus Kristus ei itse kyennyt, eikä herättänyt itseään eikä itse olisi noussut omassa voimassaan..

      ------------------
      Jumalasta nimeltään Herra, Herrasta on kaikki. Herra on kaiken vaikuttaja, tekijä, vapahtaja, sovittaja, pelastaja ja lunastaja.

      Herra sovitti itsensä kanssa kaiken ihminen Jeesuksen Kristuksen kautta.
      Herra oli ihminen Jeesuksessa Kristuksessa, Jeesus oli Herran, pyhän hengen temppeli.

      2. Kor. 5:18
      Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta


      2. Kor. 5:19
      Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa


      Kol. 1
      19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
      20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.

      1. Joh. 2:2
      Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.

      Ihminen Jeesus Kristus on syntiemme sovitus. Ihminen Jeesus Kristus oli syntiuhri, maksu synneistämme.

      Tuollaista tällä kertaa, olkaa hyvät!

    • Anonyymi

      Jeesus-sana on yhteisöllinen, kun taas Jumala-sana on Sinun isäsi äitisi ja terveys

    • Anonyymi

      Henki, muuten, sekin on vastatuuli, sinun isäsi äitisi sukulaisten usko

    • Anonyymi

      Aloittajalla on erittäin hyvä pohdinta, jonka mieltäisin myös muotoon; "onko Jumalan Poika Jumala".

      Tuo Jumaluus-käsite on sidoksissa vahvasti kolminaisuusoppiin. Kun ihminen ymmärtää, että Jumala on Henki, ja että Jumala oli Henkensä kautta Pojassaan (ja moninaisilla tavoilla jakanut myös ihmisille Henkeään), niin ihmiselle helpommin avautuu myös monet Raamatun kohdat aivan eri tavalla - eikä se olekaan enää niin selkää, että Poika olisi Jumala.

      ”Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa." (Joh. 4:24.)

      Historiankirjoituksista voimme lukea, kuinka kolminaisuusoppia alettiin ihmispitoisesti muodostaa. Muunmuassa seuraavat tekstit jo osoittavat, että ihmispitoista järkeilyä oli vahvasti mukana, ja että pakanauskonnoista otettiin mallia opin laatimisessa:

      "Areios käytti apunaan uusplatonistisen filosofian käsitteitä ja määritteli jumalakäsityksen siten, että...", "Nikaian kirkolliskokouksen päätös oli, että...", (M. Jastrow jr., The Religion of Babylonia and Assyria, 1898)"

      "Kolminaisuusdogmin kehittäminen suoritettiin pääasiallisesti loppuun 300-luvulla. Länsimailla se valettiin Athanasiuksen tunnustuksen kaavoihin.” (1934, 6. osa, palsta 1123.)", "Jumalien kolminaisuudet olivat myös huomattava piirre babylonilaisessa uskonnossa. Yhden näistä muodostivat kaksi jumalaa ja yksi jumalatar: Sin (kuunjumala), Šamaš (auringonjumala) ja Ištar, joiden sanottiin vallitsevan eläinrataa. Yhden kolminaisuuden muodostivat paholaiset Labartu, Labasu ja Akhazu. Babylonilaiset uskoivat myös ihmissielun kuolemattomuuteen..."

      Ikävä kyllä monesti noilla 300 luvun jälkeisillä kirkolliskokouksilla oli myös poliittisia tavoitteita eikä Jumalan Hengen ilmoituksesta ollut kyse, kun tehtiin oppimäärityksiä.

      Raamatusta voimme lukea, kuinka vanhassa liitossa Jumala oli Israelin kansan Pelastaja ja että Hänellä oli herraus. Tarvittiin kuitenkin parempi liitto.

      Ensimmäinen ihminen Adam menetti erikoisasemansa ollessaan tottelematon, tarvittiin siis toinen ihminen, joka tekisi täydellisen sovistustyön ja uusi liitto, perustuen paremmille lupauksille, voisi alkaa. Tähän tehtävään Jumala valmisti neitseellisesti syntyneen ihmisen, jolle Hän antoi herrauden sekä oman nimensä Pelastaja (hebr. Jeshúa). Eihän Jumala voi syntyä ihmisestä.

      Poika antoi meille esimerkin, miten Jumalan lapset selviävät tämän maailman keskellä. Hän teki täydellisesti Isän tahdon. Hän pystyi siihen, koska Hän oli yhtä Hengessä Isän Jumalan kanssa. Jumala oli antanut Hänelle Henkeänsä.

      Pelastustyön päätös oli, että Poika antoi itsensä uhriksi meidän ihmisten vuoksi, että nousevilla sukupolvilla olisi paremmat edellytykset vaeltaa myös Jumalan Hengessä.

      Hän oli uhri ja hänen päälleen oli kaikkien synnit heitetty, minkä vuoksi Poika joutui hetkellisesti eroon Jumalasta ja pimeyden joukot ottivat hänet. Mutta Jumala herätti Pojan Henkensä voimalla, niin että Poika riisui aseet pimeydenvallalta ja sai heistä voiton Jumalan kautta eli Jumalan Hengen voimalla.

      Jo pelkästään tuo pelastustyön suorittaminen ei olisi ollut mahdollista, jos Poika itse olisi ollut Jumala.

      ”Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?” (Matt. 27:46.)

      Poika itse myös todistaa, että Isä tietää enemmän ja että Jumala on Häntä suurempi:
      ”Matt 24:36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.”

      Jos Poika olisi yksi Jumalan persoonista, ei Hän olisi voinut olla tietämättä siitä hetkestä.

      ”Joh 14:28 Te kuulitte minun sanovan teille: ‘Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne’. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi.”

      Jumala valtuutti Poikansa eli antoi valtuuden antaa synnit anteeksi. Jumala oli yhteydessä Poikaansa Pyhän henkensä kautta. He olivat yhtä samassa hengessä, Jumalan hengessä. Jumala ei ollut Poika, vaan Hän oli Pojassa henkensä kautta. Ja Hän, Isä on vuodattanut samaa Pyhää, hyvää henkeänsä myös meihin, jotka olemme uudestisyntyneet. Me emme ole jumalia, vaan Jumala on läsnä meissä henkensä kautta, hengessä ja totuudessa.

      ”Mutta koska meillä on sama uskon Henki, niinkuin kirjoitettu on: "Minä uskon, sentähden minä puhun", niin mekin uskomme, ja sentähden me myös puhumme,” (2Kor.4:13.)

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe