Vainko ihminen ristiinnaulittiin vai Jumala ihmisessä?

Anonyymi

Johanneksen evankeliumi 1:29
"Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!"

Johannes puhuu paljon tästä Karitsasta, siis Jeesuksesta, Jumalan Pojasta, myös Ilmestyskirjassa. Otsikon kysymykseen vastataankin siellä hyvin selkeästi.

Jumalalla ja Karitsalla on yhteinen valtaistuin:

Ilmestyskirja 22:1
"Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta."

Ja jos tämä ei riitä, niin:

Ilmestyskirja 22:3-4
"Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä ja näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissansa."

Jumala ja Karitsa ovat yksi "hän",

Pidän erityisesti miten vanhassa Biblia-käännöksessä tämä kohta on käännetty:

Ilmestyskirja 13:8
"Ja kaikki, jotka maassa asuvat, kumarsivat häntä, joiden nimet ei ole kirjoitetut Karitsan elämän kirjassa, joka maailman alusta tapettu on."

Kristushan kuoli vasta tuhansia vuosia alun jälkeen, kuinka hän sitten "maailman alusta tapettu on"? Koska hän on Jumala. Ja toisin kuin ihminen, Jumala ei ole ajallinen. Niin ei myöskään Jeesus ollut vain ajallinen ihminen vaan myös iankaikkinen Jumala. Moni kysymys saa vastauksen kun hyväksytään se, että Jeesus ihan todella on Kaikkivaltias Jumala, Herra, "joka on ja joka oli ja joka tuleva on". Tämä Jumala on meidät lunastanut ja hän on Jeesuksen kuolleista herättänyt.

48

942

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pelastun vain jeesuksen kuoleman kautta, jolle armokelpaa syntistenkäsiin jeesuksen antoivat juutalaiset, roomalaiset naulisivat ristinpuuhun.

      • Anonyymi

        Jeesusta käskettiin esittämään ihme , onnistuiko ? ei sillä mielisairaan päässä tapahtuu ne ihmeet 🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesusta käskettiin esittämään ihme , onnistuiko ? ei sillä mielisairaan päässä tapahtuu ne ihmeet 🤣

        Ihme tapahtuma on sanan kautta, ei sairaan päässä Jeesus paransi koko ihmisen ruumiin ja sielun.


      • Anonyymi

        Juutalaiset kyllä oli itsekin Rooman kansalaisia siihen aikaan vainosivat Jeesukseen uskovia.


      • Anonyymi
        kotipaju2 kirjoitti:

        Ihme tapahtuma on sanan kautta, ei sairaan päässä Jeesus paransi koko ihmisen ruumiin ja sielun.

        Itseasiassa totuus on ✝️ toiset pelastuu toiset ei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itseasiassa totuus on ✝️ toiset pelastuu toiset ei.

        Pelastus on kaikille tarjon, toiset otta vat armon vastaan toiset sen hylkääväet, hyljäneet eivät pelastus luottavat omiin mahdollisuuksiinsa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaiset kyllä oli itsekin Rooman kansalaisia siihen aikaan vainosivat Jeesukseen uskovia.

        Uskovien vain on tänäkin päivänä todellisuutta, lähetyst maissa etenkin, Jeesuksen sanat pitävä paikkansa he ova minua vainonneet vainoat he teitäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesusta käskettiin esittämään ihme , onnistuiko ? ei sillä mielisairaan päässä tapahtuu ne ihmeet 🤣

        " Jeesusta käskettiin esittämään ihme , onnistuiko ? "

        Jeesus ei joutunut ristille vahingossa kiinni jääneenä rikollisena, vaan astui sinne jumalallisen tehtävänsä suorittajana, joka tiesi, että hänen inhimillnen kuolemansa, sitä seuraava ylösnousemuksensa ja taivaaseen astumisensa on välttämätön mysteeritapahtuma koko ihmiskunnan pelastustien avaamiseksi.

        Ilman tätä mysteeriä meillä ei olisi kristinuskoa, vaan todennnäköisesti se olisi sulautunut viimeistään islamiin - mitä nykyiset pakanateologit jälleen Roomalais-profeetta Fransiskon yllyttäminä ovatkin puuhastelemassa niin, että yhteinen islamilais-muka-juutalais-muka-kristillinen temppeli koulutuskeskuksineen avataan tämän vuoden aikana Abu Dabissa. Alqaidan Sawahirenkään äkillinen marttyyrius tuskin kaikkia krislamisteja lannistaa - saatiinhan Afganistan sentään takaisin.

        Kirkon alennustila ei taivaassa jää huomaamatta, vaan menoon tulee ilmestyskirjan mukaan loppu, koska evankelioinnin määräaika on käytetty. Itse Kristuksen johtama maailmanhallitus ottaa vallan, ja viimeinen, taivaskelpoisuuden maksimoiva ihmskunnan tuotoserä kerätään tuhatvuotisen (Vai onko se kuin yksi hetki?) hallinnon alaisuudessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        " Jeesusta käskettiin esittämään ihme , onnistuiko ? "

        Jeesus ei joutunut ristille vahingossa kiinni jääneenä rikollisena, vaan astui sinne jumalallisen tehtävänsä suorittajana, joka tiesi, että hänen inhimillnen kuolemansa, sitä seuraava ylösnousemuksensa ja taivaaseen astumisensa on välttämätön mysteeritapahtuma koko ihmiskunnan pelastustien avaamiseksi.

        Ilman tätä mysteeriä meillä ei olisi kristinuskoa, vaan todennnäköisesti se olisi sulautunut viimeistään islamiin - mitä nykyiset pakanateologit jälleen Roomalais-profeetta Fransiskon yllyttäminä ovatkin puuhastelemassa niin, että yhteinen islamilais-muka-juutalais-muka-kristillinen temppeli koulutuskeskuksineen avataan tämän vuoden aikana Abu Dabissa. Alqaidan Sawahirenkään äkillinen marttyyrius tuskin kaikkia krislamisteja lannistaa - saatiinhan Afganistan sentään takaisin.

        Kirkon alennustila ei taivaassa jää huomaamatta, vaan menoon tulee ilmestyskirjan mukaan loppu, koska evankelioinnin määräaika on käytetty. Itse Kristuksen johtama maailmanhallitus ottaa vallan, ja viimeinen, taivaskelpoisuuden maksimoiva ihmskunnan tuotoserä kerätään tuhatvuotisen (Vai onko se kuin yksi hetki?) hallinnon alaisuudessa.

        Jeesuksen taivaasen astuminen ei ole mikään mysteeri tapahtuma, se oli yhtä todelisuutta kuin hänen takaisipaluusakin on kerra todellisuutta.
        Taivas kelpoisuus on Jeesuksen ansiota hän on se tie joka elämään vie, niille jota uskovat heille on pelastus vain hänen kauttaan.
        Te kuulette taistelun ääniä ja sanomia sodista, mutta älkää antako sen pelästyttää itseänne. Niin täytyy käydä, mutta vielä ei loppu ole käsillä. Matt.24:6


    • Anonyymi

      Jos olet Jeesuksen opetuslapsi, suosittelen pysymään hänen sanassa:

      "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."
      Joh. 17:3

      "Isä on minua suurempi."
      Joh. 14:28

      "Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö"."
      Joh. 20:17

      "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus"
      Ensimmäinen kirje Timoteukselle 2:5

      Jeesuksen sanoja ei pitäisi kumota omilla tulkinnoilla.

      • Anonyymi

        Osaatko lukea. Karitsa ja Jumala ovat yksi. Ja tuossa samassa evankeliumissa jota siteeraat, Jeesus itse sanoo että joka on nähnyt hänet, Jeesuksen, on nähnyt Isän.

        Jos haluat että Kristus eläisi sinussa että hänen kauttaan pelastuisit niin olisi syytä uskoa se minkä hän on itsestään ilmoittanut.

        Jeesus on sekä ihminen että Jumala. Pystyisit ymmärtämään kirjoitukset jos tämän uskoisit, mutta nyt olet sokea iankaikkisuudelle. Sen ymmärtämiseen tarvitaan Kristuksen ja Jumalan Henki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaatko lukea. Karitsa ja Jumala ovat yksi. Ja tuossa samassa evankeliumissa jota siteeraat, Jeesus itse sanoo että joka on nähnyt hänet, Jeesuksen, on nähnyt Isän.

        Jos haluat että Kristus eläisi sinussa että hänen kauttaan pelastuisit niin olisi syytä uskoa se minkä hän on itsestään ilmoittanut.

        Jeesus on sekä ihminen että Jumala. Pystyisit ymmärtämään kirjoitukset jos tämän uskoisit, mutta nyt olet sokea iankaikkisuudelle. Sen ymmärtämiseen tarvitaan Kristuksen ja Jumalan Henki.

        Matt. 6:
        22 »Silmä on ruumiin lamppu. Jos silmäsi on terve, koko ruumiisi on valaistu.
        23Jos silmäsi ovat huonot, koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, millainen onkaan pimeys! »


    • Anonyymi

      "Ja kaikki, jotka maassa asuvat, kumarsivat häntä, joiden nimet ei ole kirjoitetut Karitsan elämän kirjassa, joka maailman alusta tapettu on."

      Raamatun kääntäjissä on ollut kaikentasoisia kääntelijöitä - alkeellisimmillaan vain
      umpimähkäisesti valittujen "käännössanojen" luettelijoita eikä ymmärrettävää tekstiä tuottavia kääntäjiä. Tällaisen tekstin lukija tai pikemminkin näkijä voi sitten yrittää poimia mielekkäitä assosiaatioita kuten edellä omaan käännökseensä.

      Ehkä ennen on pidetty ns. sanatarkkaa kääntämistä teologisesti oikeampana ("Onhan kyse Jumalan ilmoituksesta") kuin sanoman mielekkään tulkinnan etsimistä. Mielekkään tulkinnan etsinnässä ei myöskään pidä joutua liian kauaksi alkuperäisestä sisälllöstä, kuten on tapahtunut esim Marian jumalallistamisessa ja ääriprotestanttisessa kaikki kelpaa -etiikassa.

    • Jumala kärsi pojassaan risitin kuoleman, voitti paholaisen vallan, nouse malla kuoleista. Siinä on se evankelumi jota on saarnattava kaikille kansoille on pelastuksen ydin ylös nousemus.

      • Anonyymi

        Poika eli Jeesus kärsi, ei Jumala eli Isä, mitään kärsinyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Poika eli Jeesus kärsi, ei Jumala eli Isä, mitään kärsinyt.

        Jumala oli pojassa ja sovitti maailmna itsensä kanssa. Omia juttujasi vain kirjoittelet.


    • Anonyymi

      No jos Jeesus todella kuoli ja Jeesus on Jumala, se tarkoittaisi että Jumala kuoli. Kuka sitten herätti sen Jeesus-Jumalan kuolleista?

      • Anonyymi

        Jumala kuoli ja Jumala nousi kuolleista, ihmisessä Jeesuksessa. Jeesus herätti Lasaruksen ja hän herätti myös itsensä. Jeesuksen risti ei ole vain tapahtuma yhden ihmisen elämässä, vaan ristillä Jumala ilmaisee olevansa ainiaan meidän synneistämme kärsivä Jumala. Tuon kautta meitä, jotka uskomme, odottaa ikuisuus taivaassa. Se mahdollistaa sen että me voimme ainiaan olla hänen luonaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala kuoli ja Jumala nousi kuolleista, ihmisessä Jeesuksessa. Jeesus herätti Lasaruksen ja hän herätti myös itsensä. Jeesuksen risti ei ole vain tapahtuma yhden ihmisen elämässä, vaan ristillä Jumala ilmaisee olevansa ainiaan meidän synneistämme kärsivä Jumala. Tuon kautta meitä, jotka uskomme, odottaa ikuisuus taivaassa. Se mahdollistaa sen että me voimme ainiaan olla hänen luonaan.

        ....
        Miksi tämä on tärkeää? Koska se tarkoittaa että me emme voi omilla teoillamme itseämme pelastaa, ja joka luulee teoilla itsensä pelastavan ei pelastu. Herra on pelastaja. Herra on ihmeellinen ja hänen tekonsa, eivät meidän teot ja saavutukset ole mitään. Tästä syystä Paavali moitti galatalaisia kun he eivät enää luottaneet Jumalan armoon ristiinnaulitussa Jeesuksessa, vaan yrittivät lain kautta tulla vanhurskaiksi.


      • Anonyymi

        Jeesus on ja oli Jumalan Poika. Ainoa Poika. Se sanotaan selvästi Raamatussa. Jumala itse ei siis kuollut tietenkään vaan Hänen ainoa Poikansa. Joh.3:16


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala kuoli ja Jumala nousi kuolleista, ihmisessä Jeesuksessa. Jeesus herätti Lasaruksen ja hän herätti myös itsensä. Jeesuksen risti ei ole vain tapahtuma yhden ihmisen elämässä, vaan ristillä Jumala ilmaisee olevansa ainiaan meidän synneistämme kärsivä Jumala. Tuon kautta meitä, jotka uskomme, odottaa ikuisuus taivaassa. Se mahdollistaa sen että me voimme ainiaan olla hänen luonaan.

        Luepa tarkemmin Raamattu. Siellä ei sanota että Jeesus herätti itsensä. Vaan Jumala herätti Hänet ja niin tekee myös meille jotka uskomme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luepa tarkemmin Raamattu. Siellä ei sanota että Jeesus herätti itsensä. Vaan Jumala herätti Hänet ja niin tekee myös meille jotka uskomme.

        Luepa itse tarkemmin. Jumala herätti Jeesuksen mutta Jeesus on myös tuo Jumala kuka hänet herätti. Tämän voi ihminen vain hyväksyä, ei täydellisesti ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luepa itse tarkemmin. Jumala herätti Jeesuksen mutta Jeesus on myös tuo Jumala kuka hänet herätti. Tämän voi ihminen vain hyväksyä, ei täydellisesti ymmärtää.

        Ei ole olemassa kahta Jeesusta. On vain yksi Jumala eli Isä. Ja yksi Jumalan Poika eli Jeesus.


    • Anonyymi

      KR 1933/-38, Room. 6:1-11
      Mitä siis sanomme?
      Onko meidän pysyttävä synnissä,
      että armo suureksi tulisi?
      Pois se!
      Me,
      jotka olemme kuolleet pois synnistä,
      kuinka me vielä eläisimme siinä?
      Vai ettekö tiedä,
      että me kaikki,
      jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen,
      olemme hänen kuolemaansa kastetut?
      Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan,
      että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta,
      samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
      Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
      kun tiedämme sen,
      että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu,
      että synnin ruumis kukistettaisiin,
      niin ettemme enää syntiä palvelisi;
      sillä joka on kuollut,
      se on vanhurskautunut pois synnistä.
      Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa,
      niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
      tietäen, että Kristus,
      sittenkuin hänet kuolleista herätettiin,
      ei enää kuole:
      kuolema ei enää häntä vallitse.
      Sillä minkä hän kuoli,
      sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä;
      mutta minkä hän elää,
      sen hän elää Jumalalle.
      Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina,
      mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.

    • Anonyymi

      Taas yksi perkele joka yrittää..
      Eikö mene jakeluun yhtään? Miten asioat meni?

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Nuo Raamatunkohdat voi kyllä ymmärtää muillakin tavoilla kuin että kaksi henkilöä ovat samalla kertaa yksi ainoa henkilö ja kaksi eri henkilöä.

      1 = 2 ? TAI TARKOITATTE KAI 1 = 3

      Koska aloittajan postauksen KOHDISSA EI MAINITA PYHÄÄ HENKEÄ SANALLAKAAN.

      Joten ne eivät tue kolminaisuusoppia.

      Ilmestyskirja 22:1 ja 22:3-4 pitäisi puhua Jumalan ja Karitsan ja Pyhän Hengen valtaistuimesta, mutta sen sijaan

      "Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta."

      "Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä ja näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissansa."

    • Anonyymi

      Raamatusta voimme lukea Taivaan Isän, Hänen poikansa ja Pyhän Hengen välisestä hierarkiasta, joka tulee täysin selvänä esille tarkalle lukijalle. Taivaan Isä lähetti poikansa taivaasta ihmiseksi, sovittamaan Aatamin aiheuttaman karkotuksen paratiisista ja ikuisesta elämästä. Kehommme alkoi rappeutua ja kuoli, kun olimme erossa Jumalan elämän puusta. Jeesus eli ihmisenä ja hänen täytyi kuolla ihmisenä ja näin ottamalla kaikki maailman synnit päälleen ristillä. Jeesus huusi" Jumalani, Jumalani miksi minut hylkäsit", kun Jumala käänsi selkänsä hänelle, koska häänen täytyi olla 100% :nen ihminen kuoleman rangaistuksen aikana. Jeesus sanoi "se on täytetty" ja kuoli ja kaikki synnit haihtuivat. Jeesus nousi kolmantena päivänä kuolleista, merkkinä siitä, että myös meille on taas suora ja hyväksytty yhteys Taivaan Isäämme. Myös temppelin esirippu repesi, merkkinä hyväksytystä yhteydestä Taivaan Isäämme.

    • Anonyymi

      Jumala on ilmestynyt Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä. Yksi ja sama Jumala on kyseessä, ja hän on Jeesuksessa ilmaissut olevansa ristiinnaulittu meidän synneistämme. Risti on osa sitä mitä Jumala on. Hän on viattomana kärsivä ja rakastava Jumala, ainiaan.

      • Anonyymi

        Mikä tämän Jumalan nimi on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tämän Jumalan nimi on?

        Jeesus, Minä olen, Jahve, Herra, Taivaan Isä, Jumalan Poika, iankaikkinen Henki jne. Jeesus itse käyttää useasti ilmaisua:"Minä olen". Jumalan nimet kuvaavat häntä. Esimerkiksi "Minä olen" kertoo hänen ajattomuudestaan ja muuttumattomuudestaan. Jeesus taas tarkoittaa pelastajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus, Minä olen, Jahve, Herra, Taivaan Isä, Jumalan Poika, iankaikkinen Henki jne. Jeesus itse käyttää useasti ilmaisua:"Minä olen". Jumalan nimet kuvaavat häntä. Esimerkiksi "Minä olen" kertoo hänen ajattomuudestaan ja muuttumattomuudestaan. Jeesus taas tarkoittaa pelastajaa.

        Jeesus luulisi siis olevan se nimi, jota rukoillaan? Kuitenkin minua hämmentää kun monesti puhutaan Jeesuksesta ja Jumalasta erikseen vaikka se onkin sama?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus luulisi siis olevan se nimi, jota rukoillaan? Kuitenkin minua hämmentää kun monesti puhutaan Jeesuksesta ja Jumalasta erikseen vaikka se onkin sama?

        Tärkeintä on että rukoukset osoitetaan sille Jumalalle noiden nimien takana. Eihän nimi meitä ihmisiä määritä vaan se keitä me todella olemme, nimi osoittaa sitä kohti keitä olemme. Kun rukoilee Jumalaa, tulee rukoilla sitä Jumalaa kuka uhrasi itsensä meidän synneistämme Jeesuksessa, Jumalan Poikana. Joidenkin mielestä on kauhean tärkeää miten vaikkapa Jeesus-nimi lausutaan ja kirjoitetaan (joidenkin mielestä pitää käyttää alkuperäistä muotoa "Yeshua"). Mielestäni siinä on tärkeää vain se, että se ketä tarkoitamme tuota nimeä käyttäessämme, pysyy yhteisenä. Eli kun me puhumme Jeesuksesta, tarkoitamme häntä kuka on Jumala, kuka eli, kuoli ja herätettiin kuolleista ihmisen ruumiissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tärkeintä on että rukoukset osoitetaan sille Jumalalle noiden nimien takana. Eihän nimi meitä ihmisiä määritä vaan se keitä me todella olemme, nimi osoittaa sitä kohti keitä olemme. Kun rukoilee Jumalaa, tulee rukoilla sitä Jumalaa kuka uhrasi itsensä meidän synneistämme Jeesuksessa, Jumalan Poikana. Joidenkin mielestä on kauhean tärkeää miten vaikkapa Jeesus-nimi lausutaan ja kirjoitetaan (joidenkin mielestä pitää käyttää alkuperäistä muotoa "Yeshua"). Mielestäni siinä on tärkeää vain se, että se ketä tarkoitamme tuota nimeä käyttäessämme, pysyy yhteisenä. Eli kun me puhumme Jeesuksesta, tarkoitamme häntä kuka on Jumala, kuka eli, kuoli ja herätettiin kuolleista ihmisen ruumiissa.

        Niin mutta mitä on mielestäsi eroa näillä lauseilla:
        1. Rukoilen Jumalaa
        2.Rukoilen Jeesusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta mitä on mielestäsi eroa näillä lauseilla:
        1. Rukoilen Jumalaa
        2.Rukoilen Jeesusta

        Ei mitään eroa. Toki Jeesuksella viitataan (tulisi viitata, jotkut hämmentävät tätä) Jumalaan siinä roolissa ja asemassa, joka hän Kristuksessa on, Jumalan Poika ja Ihmisen Poika, ristiinnaulittu ja ylösnoussut herrain Herra. Kun rukoillaan totista ja elävää Jumalaa, niin hän on aina Jeesus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään eroa. Toki Jeesuksella viitataan (tulisi viitata, jotkut hämmentävät tätä) Jumalaan siinä roolissa ja asemassa, joka hän Kristuksessa on, Jumalan Poika ja Ihmisen Poika, ristiinnaulittu ja ylösnoussut herrain Herra. Kun rukoillaan totista ja elävää Jumalaa, niin hän on aina Jeesus.

        kenelle Jeesus sitten puhui kun rukoili Jumalaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kenelle Jeesus sitten puhui kun rukoili Jumalaa?

        Pojan asemassa ja roolissa Isälle. Johanneksen evankeliumissa Jeesus sanoo että kuka on nähnyt hänet, on nähnyt Isän. Hän puhuu itselleen Poikana. Yksi ja sama Jumala on kyseessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus, Minä olen, Jahve, Herra, Taivaan Isä, Jumalan Poika, iankaikkinen Henki jne. Jeesus itse käyttää useasti ilmaisua:"Minä olen". Jumalan nimet kuvaavat häntä. Esimerkiksi "Minä olen" kertoo hänen ajattomuudestaan ja muuttumattomuudestaan. Jeesus taas tarkoittaa pelastajaa.

        On kolme persoonaa Isä,Poika ja Pyhä Henki. Ne eivät ole mitään "jumalan nimiä" vaan persoonia, erillisiä toimijoita. Isä on Luoja, Poika lunastaja ja Pyhä Henki pyhittäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kolme persoonaa Isä,Poika ja Pyhä Henki. Ne eivät ole mitään "jumalan nimiä" vaan persoonia, erillisiä toimijoita. Isä on Luoja, Poika lunastaja ja Pyhä Henki pyhittäjä.

        Jumala on yksi, mutta hän on Isä, Poika ja Pyhä Henki. Väitätkö ettei Jeesus ole Pyhä Henki? Väitätkö ettei Jeesus ole myöskin Isä? Hän on Herra ja Herra on Isä, Poika ja Pyhä Henki. Jumalaa saa tutkia vapaasti ilman että jää jumittamaan johonkin "kolminaisuuteen".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on yksi, mutta hän on Isä, Poika ja Pyhä Henki. Väitätkö ettei Jeesus ole Pyhä Henki? Väitätkö ettei Jeesus ole myöskin Isä? Hän on Herra ja Herra on Isä, Poika ja Pyhä Henki. Jumalaa saa tutkia vapaasti ilman että jää jumittamaan johonkin "kolminaisuuteen".

        Miksi Jeesus taas meni kaiken edelle? Jeesus on Jumalan toinen persoona, ei koko kolminaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Jeesus taas meni kaiken edelle? Jeesus on Jumalan toinen persoona, ei koko kolminaisuus.

        Jeesus-nimi osoittaa niin Isään, Poikaan kuin Pyhään Henkeen.

        Johanneksen evankeliumi 14:

        Jae 9
        "Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän"

        Jae 10
        "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa?

        Jae 16
        "Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, totuuden Hengen ...."

        Jae 18
        "En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne."

        Yksinkertaista, mutta ihmiset etsivät itse tästä mutkia matkaansa.

        Jeesus on koko "kolminaisuus", hän on yksi ja ainoa Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus-nimi osoittaa niin Isään, Poikaan kuin Pyhään Henkeen.

        Johanneksen evankeliumi 14:

        Jae 9
        "Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän"

        Jae 10
        "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa?

        Jae 16
        "Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, totuuden Hengen ...."

        Jae 18
        "En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne."

        Yksinkertaista, mutta ihmiset etsivät itse tästä mutkia matkaansa.

        Jeesus on koko "kolminaisuus", hän on yksi ja ainoa Jumala.

        Aika kaukaa haettua. Jeesus ei viittaa Isään eikä Pyhään Henkeen niin että Hän olisi itse molemmat myös. Isä on Jumala ja Hän oli Jeesuksessa Pyhän Hengen kautta, teki ihmeet ym. Ja sovitti koko maailman itselleen Poikansa Jeesuksen kautta. Nämä on selvästi Raamatussa. Miten Joh.3:16 edes pitää paikkansa jos Jeesus onkin Isä itse, ei siis Isä rakastanutkaan maailmaa niin paljon että antoi ainoan rakkaan Poikansa koko ihmiskunnan edestä! Koko sovitustyö ei aukenisi koskaan ihmisille. Ja ei ihme kun on kristikunta niin sekaisin ja toistensa kurkussa kiinni. Ei taida uskoa löytyä maan päältä enää paljoakaan, kuten Jeesuskin sanoi että löytäneeköhän..


    • Anonyymi

      On päivänselvää, että jollei Jumala antanut maailman syntivelkaa kerralla ja kerta kaikkiaan anteeksi Jeesuksen antaessa henkensä maailman edestä, silloin sovitus ei tarkoita yhtään mitään. Se on pelkkää sanahelinää, juuri sitä mistä Vanhan testamentin profeetta varoittaa tyyliin: "Huulillasi sinä ylistät minua, mutta sinun sydämesi on minusta kaukana." Tässä tapauksessa tuo profeetan kritiikki kohdistuisi Jumalaan itseensä muodossa: "Sinä väität rakastavasi maailmaa ja puhut jopa maailman sovittamisesta itsesi kanssa, mutta jollet todellisuudessa antanut maailman syntivelkaa anteeksi, sinun sydämesi on maailmasta kaukana, ja sinä olet pelkkä teeskentelijä."

      Ja samalla kävisi ilmi, että Jumalan on paljon helpompi antaa Poikansa ihmisten pilkattavaksi ja tapettavakksi kuin antaa ihmisten syntejä anteeksi. Vaikka Poika on tullut antamaan itsensä syntiuhriksi nimenomaan ihmisten syntien tähden.

      Mutta Paavalipa kirjoittaa:

      "Jumala oli Kristuksessa ja SOVITTI maalman itsensä kanssa EIKÄ LUKENUT HEILLE HEIDÄN RIKKOMUKSIAAN", joten tuollaista oman Poikansa uhria halveuksuvaa Jumalaa ei onneksi ole olemassa.

    • Anonyymi

      Mene karitsan koinaaja nyt jo hoitoon.
      Taas on näköjään lääkkeet jääneet ottamatta.

    • Paholaista kumartavat kaikki muut joitten nimeä ei ole kirjoitettu karitsan elämän kirjaan, he ovat kääntäneet selkänsä elämän antajalle, tuomio pysyy heidän yllään.

    • Anonyymi

      Pääsevätkö simpanssit taivaaseen?
      Ne ovat älyllisesti hihhuleiden tasoa, jopa älykkäämpiä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      1906
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1316
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1242
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1206
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1182
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1171
    10. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1166
    Aihe