Jumala on defenssi !

Anonyymi

Jumala on mitä ilmeisimmin mielen defenssi, eli puolustuskeino kaikkea sitä vastaan mitä on vaikea ymmärtää ja hyväksyä. Olen huomannut, että ateistinen ajattelutapa turhentaa kaiken olemassaolon, ja herää kysymys miksi kaikkea on, ja niin erilaistuneena. Ja miksi elämä tuhlaa elämää. Toisaalta ateistinen ajattelutapa johtaa vimmaiseen elämän elämiseen, eli kokemuskeskeisyyteen, harrastusten ja tavaran kiihkeään itselleen haalimiseen.

Oli ihminen sitten ateisti tai ei, niin kaikki mitä meillä on on vain lainaa. Kaikkea saamme omistaa ja kokea vain hetken. Elämä on lyhyt matka. Hetken ohi kiitävä aika.

Jumala ajatus tuo ehkä seesteisyyttä elämään, joka on suorituskeskeistä. Saa levätä. Ei tarvitse murehtia huomisesta. Saa tyytyä siihen mitä on eikä tarvitse tavoitella "taivaita" ja maan kultia. Voi sanoa huoletta, että Jumala hoitaa homman, ja itse voi seurata sivusta. Ei tarvitse stressata. Voi antaa asioiden mennä eteenpäin omalla painollaan. Parhaimmillaan Jumala ajatus rauhoittaa. Jumala on hyvä ja turvallinen isä, joka huolehtii silloinkin kun ei itse enää jaksa. Jumala sotii sotamme hengen maailmoissa meidän tarvitsematta nousta toisiamme vastaan. Jumala on supervoima, joka voittaa aina. Ja joka pitää isänä lastensa puolta hengen maailmoissa, niin että kaikki päättyy hyvin.

Saarnaajassa sanotaan, että on aika istuttaa ja repiä istutus. Itse ihmettelen sitä, että miten hyvin varhaisessa vaiheessa kylvetty kristillinen asenne ja arvomaailma pysyy ja on, vaikka kuinka olisi ateisti. Jumala defenssinä vähintäänkin kummittelee positiivisella tavalla. Suutari pysyköön lestissään sanotaan. Sillähän tarkoitetaan siis sitä, että miksi muuttaa jotain hyväksi nähtyä ja todettua joksikin toiseksi, sillä muutoin suutarin tekemä tai korjaama kenkä on epäkelpo ja viallinen eikä sovikaan omistajalleen. En kuitenkaan kannata fanatismia, joka voi johtaa uskonnollisiin psykooseihin ja todellisuudentajun hämärtymiseen, mutta Jumala voi olla vähintäänkin lohdullinen itsepetos jota mieli tarvitsee ajoittain. Joku turvallinen ajatus siitä, että muut ihmiset tai olosuhteet eivät ole minua vastaan, vaan me kaikki olemme yhtä perhettä, Jumalan perheväkeä. Ja jos ei muuta, niin ihmisyys yhdistää meitä kaikkia.

14

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vai niin. Jokainen olkoon autuaita uskossaan, sanotaan. Se (usko) luo turvallisuudentunteen ja toivon paremmasta. Itse meditoin ja olen ajattelematta yhtään mitään. Todellisuudentajuni kirkastuu ja ristiriitainen maailma teorioineen katoaa. -Periaatteessa. Meditaatiota on esimerkiksi hiihtäminen. Tekee hyvää niin ruumiille kuin sielulle.

      Nämä uskontokeskustelut eivät ole tuottaneet mitään hyvää. Ei näistä välity sitä mitä niin sanotusta uskonnosta on haettu. Uskonnottomana elämä on monella ollut parempaa. Ei sen niin pitänyt mennä.

    • Anonyymi

      lapset perivät vanhempiensa ominaisuudet ja omaisuuden !!!

      • Anonyymi

        Uskovaisilla ei ole mitään , he eivät selviäisi ilman hyväntahtoisia ihmisiä .


    • Anonyymi

      Jumalan voi nähdä maan päällä hyvänä kolmella eri tasolla:
      1. Mieli eli liha näkee kirjoitusten toteen käymisen, pieniä ihmeitä yms. Ja uskoo hyvään Jumalaan. Tämä on totuudellisten osa. Adventtikirkko esim.
      2. Sielu eli älyn taso joka on oikeudenmukaisten osa. Jehovan todistajat esim. Tämä on mieltä korkeampi taso nähdä Jumala. Ei tyydy palvomaan Jumalan olemassaoloa, vaan tahtoo pelastaa sieluja.
      3. Henki eli egon taso. Helluntaikirkko esim. Tällä tasolla Jumala kaiketi nähdään yliluonnollisen välttämättömäksi. Hän on kuin happi, jota hengittää joka sekunti.

      Jumalan näkeminen hyvänä ei ole defenssi.
      Se joka kieltää hyvän Jumalan olemassaolon turvautuu valheeseen tai defenssiin.

      Ateistien väitteet etteivät näe Jumalan vaikutusta maailmassa on puppua.
      Mutta Elämä sinänsä on aivan yhtä hyvä asia kuin Totuus ja Henki. Elämä onnellisena ilman Jumalaa ei ole huono idea siis sekään.

      Pahuuden ongelma ei vaikuta mielen kykyyn nähdä Jumala hyvänä ja kaikkeen vaikuttavana voimana.

      • "Ateistien väitteet etteivät näe Jumalan vaikutusta maailmassa on puppua."

        Pakottaako uskosi sinut keksimään valheita? Minä en näe Jumalan vaikutusta. Eikä ilmeisesti kukaan muukaan , kun kukaan uskova ole kyennyt kertomaan (ilman argumentti virheitä) miten maailmaa tarkkailemalla voi vetää johtopäätöksen Jumalan olemassaolosta.


      • Anonyymi
        Michelarkangelo kirjoitti:

        "Ateistien väitteet etteivät näe Jumalan vaikutusta maailmassa on puppua."

        Pakottaako uskosi sinut keksimään valheita? Minä en näe Jumalan vaikutusta. Eikä ilmeisesti kukaan muukaan , kun kukaan uskova ole kyennyt kertomaan (ilman argumentti virheitä) miten maailmaa tarkkailemalla voi vetää johtopäätöksen Jumalan olemassaolosta.

        Mielen tasolla nähdään usein ihmeitä pieniä tai suuria. Ihmeparantuminen, talo joka oli onkin yhtäkkiä poissa. Mutta eniten kirjoitusten toteen käyminen viittaa Jumalaan. Esim. Ilmestyksessä mainittu merkki naisesta, jolla aurinko pukuna ja kuu jalkojen alla nähtiin selvästi 1990-luvulla. Shomaker-Levy komeetan iskujälki Jupiter planeetalla. Se että ILMESTYKSEN kirjoittaja tunsi 2000 vuotta aiemmin tuollaisen tulevaisuuden yksityiskohdan ei tietenkään vielä riitä 100 prosenttiseen varmuuteen, mutta on merkki, joka antaa kuitenkin suunnan uskoa Jumalaan.
        Pidän sen jälkeen Jumalaa todennäköisenä , vaikka varmuus ei ole täysi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mielen tasolla nähdään usein ihmeitä pieniä tai suuria. Ihmeparantuminen, talo joka oli onkin yhtäkkiä poissa. Mutta eniten kirjoitusten toteen käyminen viittaa Jumalaan. Esim. Ilmestyksessä mainittu merkki naisesta, jolla aurinko pukuna ja kuu jalkojen alla nähtiin selvästi 1990-luvulla. Shomaker-Levy komeetan iskujälki Jupiter planeetalla. Se että ILMESTYKSEN kirjoittaja tunsi 2000 vuotta aiemmin tuollaisen tulevaisuuden yksityiskohdan ei tietenkään vielä riitä 100 prosenttiseen varmuuteen, mutta on merkki, joka antaa kuitenkin suunnan uskoa Jumalaan.
        Pidän sen jälkeen Jumalaa todennäköisenä , vaikka varmuus ei ole täysi.

        "Mielen tasolla nähdään usein ihmeitä pieniä tai suuria."

        Niin. Selvääjän se, että mielikuvitusasiat koetaan mielikuvituksessa.

        "Ihmeparantuminen, talo joka oli onkin yhtäkkiä poissa."

        Tarinoita ihmeistä on vaikka millä mitalla, mutta sitten tulee hiljaista kun mille pitäisi esittää todisteet.

        "Se että ILMESTYKSEN kirjoittaja tunsi 2000 vuotta aiemmin tuollaisen tulevaisuuden yksityiskohdan"

        Miten Ilmestyskirjasta pystyi vetämään johtopäätöksen että 1994 Jupiteriin osuu hajonnut komeetta? Jännästi vaan kukaan Raamattua lukenut ei kyennyt tuota ennustamaan ennen kuin komeetta oli löydetty ja sen lentorata laskettu.


      • Anonyymi
        Michelarkangelo kirjoitti:

        "Mielen tasolla nähdään usein ihmeitä pieniä tai suuria."

        Niin. Selvääjän se, että mielikuvitusasiat koetaan mielikuvituksessa.

        "Ihmeparantuminen, talo joka oli onkin yhtäkkiä poissa."

        Tarinoita ihmeistä on vaikka millä mitalla, mutta sitten tulee hiljaista kun mille pitäisi esittää todisteet.

        "Se että ILMESTYKSEN kirjoittaja tunsi 2000 vuotta aiemmin tuollaisen tulevaisuuden yksityiskohdan"

        Miten Ilmestyskirjasta pystyi vetämään johtopäätöksen että 1994 Jupiteriin osuu hajonnut komeetta? Jännästi vaan kukaan Raamattua lukenut ei kyennyt tuota ennustamaan ennen kuin komeetta oli löydetty ja sen lentorata laskettu.

        Ihmeistä on tosiaan vaikea esittää todisteita. Ne ei ole tarkoitettu tarkoin tieteellisesti tutkittaviksi. En tiedä onko mitään tahoa, joka ihmeitä tahtoisi työkseen tutkia.
        Tuskinpa?

        Ilmestyskirjan merkki tulipunaisesta lohikäärmeestä jolla on 7 päätä ja 10 sarvea muistuttaa covind viruksen kuvia mikroskoopilla. Tämäkin huomio tulee vasta jälkikäteen, mutta kyllä on pakko myöntää olevan tahoja jotka tuntee tulevan ennalta.

        Mahtavien mahtien olemassaolo, josta Intian joogit puhuu tuntuu saduilta mutta tosiasia on että on valtakuntia kuten Venäjä tänä päivänä jotka sotivat muita vastaan ihmeellisiä mahteja hyväksi käyttäen.

        Välillä taivaskin tähtineen sotii maan päällä. Itse näin 1998 näyn kuinka taivaasta heitettiin voittamaton karhu maan päälle. Olin kävelyllä ja äkkiä jokin henkinen olento taivaasta tippui selkäni taakse onneksi eri aikaan kuin missä itse olin. Ääni sanoi se on kostava karhu, jota ei voi pysäyttää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihmeistä on tosiaan vaikea esittää todisteita. Ne ei ole tarkoitettu tarkoin tieteellisesti tutkittaviksi. En tiedä onko mitään tahoa, joka ihmeitä tahtoisi työkseen tutkia.
        Tuskinpa?

        Ilmestyskirjan merkki tulipunaisesta lohikäärmeestä jolla on 7 päätä ja 10 sarvea muistuttaa covind viruksen kuvia mikroskoopilla. Tämäkin huomio tulee vasta jälkikäteen, mutta kyllä on pakko myöntää olevan tahoja jotka tuntee tulevan ennalta.

        Mahtavien mahtien olemassaolo, josta Intian joogit puhuu tuntuu saduilta mutta tosiasia on että on valtakuntia kuten Venäjä tänä päivänä jotka sotivat muita vastaan ihmeellisiä mahteja hyväksi käyttäen.

        Välillä taivaskin tähtineen sotii maan päällä. Itse näin 1998 näyn kuinka taivaasta heitettiin voittamaton karhu maan päälle. Olin kävelyllä ja äkkiä jokin henkinen olento taivaasta tippui selkäni taakse onneksi eri aikaan kuin missä itse olin. Ääni sanoi se on kostava karhu, jota ei voi pysäyttää.

        "Ihmeistä on tosiaan vaikea esittää todisteita."

        Näyttää olevan mahdotonta, kun kukaan ei ole onnistunut.

        "Ne ei ole tarkoitettu tarkoin tieteellisesti tutkittaviksi."

        Entä sitten? Jos ihmeet vaikuttavat materiaaliseen maailman, ne ovat tutkittavissa.

        "En tiedä onko mitään tahoa, joka ihmeitä tahtoisi työkseen tutkia.
        Tuskinpa?"

        Ei varmaan olekaan, mutta entä sitten. Väitettyjä ihmeita on kyllä tutkittu. Esim. helluntailaiset opiskelijat, jotka olivat varmoja että todistettavia ihmeparanemisia löytyy, tekivät asiasta selvityksen. Lopputulos: yhtä ainoaa ihmeparanemista ei kyetty toteamaan:
        https://docplayer.fi/49789041-Herra-tekee-ihmeita-ilman-maaraa.html

        "Ilmestyskirjan merkki tulipunaisesta lohikäärmeestä jolla on 7 päätä ja 10 sarvea muistuttaa covind viruksen kuvia mikroskoopilla."

        Miten se muistuttaa niitä? "Päitä" on enemmän kuin seitsemän, mutta sarvia ei ole. Väri riippuu siitä miten kuvaa on muokattu.

        "tosiasia on että on valtakuntia kuten Venäjä tänä päivänä jotka sotivat muita vastaan ihmeellisiä mahteja hyväksi käyttäen."

        Onko sinulla todisteita tästä "tosiasiasta" vai onko tämä pelkkää sokeaa uskoa?

        Voihan nyt sentään, unohdit vastata kysymykseen:
        Miten Ilmestyskirjasta pystyi vetämään johtopäätöksen että 1994 Jupiteriin osuu hajonnut komeetta?


    • Anonyymi

      jumala on dekadenssi 🤣

    • jumala on kaikki valtias, ihmien on hänen luoma, alun perin hänen yhteyteensä.

      • Anonyymi

        ihminen käy paskalla siis jumalasikin käy paskalla 🤣


    • Anonyymi

      Käy mutta ei pyyhi takapuoltaan.
      Siksi mekko on aina ruskea takaa.

    • Anonyymi

      Uskovaisten ei tarvitse miettiä rikoksiaan kun kaikki on jo kuitattu jessen toimesta.
      Tästä syystä vankilassa rikolliset sanovat olevansa uskossa.
      Taivaan portilla vain sanot olevasi uskossa niin pyhä pietari heittää sisään että mekko heilahtaa.
      Rikostan uhrit ovat jumalalle pohjasakkaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      2746
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe