Mökkiviikonloppu

Anonyymi

Alkaa olee viimeiset viikonloput mökillä. Olenkin ollut täällä kesän alusta saakka. On vielä lämmintäkin huomiseksi luvattiin 25. Tilasin soraa ja se tuotiin eilen. Levittelen sitä vielä ensi viikon alussa ja teen parempaa kulkua epätasaiselle polulle. Aamulla olin kalassakin ja ahvenia kyllä tuli ja myös eilen. Syksy tulee pikkuhiljaa ei sille mitään voi. Tänään juonkin olutta ja otan vaan rennosti.

20

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hienoa, ota rennosti vielä kun voit, soran levittämisen hoidat kun ilmat kylmenee. Silloin on kivempi tehdä sellaisia hommia.
      Onko sähkölämmitystä mökilläsi? Toivottavasti on hyvä sopimus.
      Mukavaa viikonloppua luonnon keskellä, lauantai on muuten luonnon päivä, olet oikeassa paikassa! Terveisin kateellinen kaupungista.

      • Anonyymi

        Työtön jolla on mökki ei tarvitse tukia

        Työväenluokan ei ole tarkoitus kustantaa työttömien lomailua tai juhlintaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työtön jolla on mökki ei tarvitse tukia

        Työväenluokan ei ole tarkoitus kustantaa työttömien lomailua tai juhlintaa

        Työväenluokan on juuri tarkoitus olla orja töissä siksi että siitä saadaan verotuloja työttömien ym elämään, se on työn tarkotus työllisille. Heistä on mukava auttaa kun siitä tulee hyvä mieli.

        Ja eihän nyt sentään akikki mahdu oleen töissä, joidenkin on oltav kotona.

        Ai että, tänään mkille ja skumppaa ja grilliruokaa... oloa ja saunaa ja skumppaa ja uintia... vesijetti asjelua ym...
        Onko sulla viikolopputöitä? Voi kurja! hauskaa työpäivää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työväenluokan on juuri tarkoitus olla orja töissä siksi että siitä saadaan verotuloja työttömien ym elämään, se on työn tarkotus työllisille. Heistä on mukava auttaa kun siitä tulee hyvä mieli.

        Ja eihän nyt sentään akikki mahdu oleen töissä, joidenkin on oltav kotona.

        Ai että, tänään mkille ja skumppaa ja grilliruokaa... oloa ja saunaa ja skumppaa ja uintia... vesijetti asjelua ym...
        Onko sulla viikolopputöitä? Voi kurja! hauskaa työpäivää.

        Työväenluokka tulee laittamaan sinutkin KUNTOUTTAVAAN TYÖTOIMINTAAAN

        Mieti sielä kannattiko vittuilla duunarille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työväenluokka tulee laittamaan sinutkin KUNTOUTTAVAAN TYÖTOIMINTAAAN

        Mieti sielä kannattiko vittuilla duunarille

        Ei laita! Olen työtön, joten en voi tehdä töitä, sitä ei työttömille sallita. He joko ovat työttömiä tai joko töissä, jompi kumpi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei laita! Olen työtön, joten en voi tehdä töitä, sitä ei työttömille sallita. He joko ovat työttömiä tai joko töissä, jompi kumpi!

        Työtön voidaan velvoittaa kuntouttavaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työtön voidaan velvoittaa kuntouttavaan

        Tuo kuntouttava työtoiminta on työkyvyn kartoitusta varten, tuo työttömänä esiintyminen on vain eläkeläisen KÄKÄÄ....
        t.kävihän tuo töissä joissain telekkari ohijelmissa, moro.
        :)
        https://m.youtube.com/watch?v=0vEokMhqv3g


    • Anonyymi

      Hienoa,vielä tarkenee järveen pulahtaa ja hommat on kivointa tehdä alkukeväästä tai loppusyksystä , nyt nautitaan ennekuin kotiudutaan kk tai kahden päästä kaupungin sykkeeseen , kyllä vapaus on ihmisen parasta-aikaa.

    • Anonyymi

      Aloittaja vastailee itselleen kaljapäiten.

      • Anonyymi

        Heh... oletpa kateellinen, kun sulla ei ole mökkiä, eikä järkeä päässä!!! Tuskin osaat edes uida. Äitis hoitaa sun asiat ja elättää ja majottaa sut.Taskurahaakin saat varmaan 2 e viikko??? hee...heee...


    • Anonyymi

      Onhan se kivaa.
      Itse asun pienessä torpassa, mutta on kuin mökillä olisi 24/7.
      Oma rauha, saa tehdä oman pään mukaan asiat omalla aikataululla.
      Aikanaan kyllästyin, tai no suoraan sanoen vittuunnuin, aika totaalisestikin kaupunkielämään ja kaikkeen siihen oravanpyörään muuhun loputtomaan kiiresähläämiseen ja.. No, ihan kaikkeen. Sitten se helvatin kyttääminen ja kyräily ja turha juoruilu niin töissä kuin kt-taloyhtiössäkin. Ne loppuivat heti kun vaihdoin asumispaikkaa ja elämäntyyliä muutenkin.
      Toki tulotkin tippuivat selvästi, mutta eipä menojakaan ole läheskään niin paljoa, kuin tuohon aikaan oli. Eli sinänsä en edes periaatteessakaan rahallisesti hävinnyt hirveitä kuitenkaan ja kun ehdin keräämään säästötilillekin ihan hyvän puskurisumman suojaksi.
      Nykyisin mulla on pieni yhden miehen tmi-firma, niin pystyy valitsemaan töitänsä jne ja välillä teen kyllä rengin hommiakin, urakkatöitä lähinnä joissa pääsee aika hyvillekin tuntiliksoille kunhan vaan jaksaa painaa urakkana. Tietty lasken aina, että kummin on rahallisesti järkevintä ottaa työ vastaan, yrittäjänä vai yksityishenkilönä.
      Mutta tosiaan, mökkiasuminen vakituisenakin asumisena on helkkarin kivaa.
      Ostin aikanaan pikkukylältä syrjemmästä tontin, mihin sai ihan kivasti rakentamisoikeuttakin ja sain suhteilla järkättyä aika edullisestikin rakennusmateriaalit ja ystävissä on muutama tyyppi, joilta sai talkooapua siinä vaiheessa, kun tarvitsi rakennusvaiheessa apuja jne. Että oikeastaan tontti ja sähköjärjestelmät maksoivat eniten, mutta sain kuitenkin aika edullisesti itselleni ihan riittävän kokoisen mökkikämpän asuttavaksi edullisilla kuluilla.
      On mukavaa kun voi elää aika rennolla aikataululla elämää ja töitä nyt on sen verran että pystyy pitämään tästä elämäntyylistä kiinni. EIkä mua syksy haittaa, vielä ainakin on ihan riittävän lämmintä ja päivät nättejä muutenkin. Ja kun vapaa-aikaakin on ihan hyvin, niin voi touhuta omiaankin ilman paineita. Nyt vielä alkaa olemaan marja- sekä sieniaikaa, niin ehtii hyvin keräämään varastoja talvea vasten täyteen ja myyntiinkin varmaan saa kerättyä nyt jonkin verran.
      Ja vesistöä on suht hyvin lähialueilla, niin kalallakin pääsee käymään.

      • Anonyymi

        Sen verran vielä jatkuu että tykkään kanssa välillä istuskella vaan terassilla, poltella piippua ja ottaa vähän kuppia siinä samalla, vaikka en kauheammin muuten ryyppäile.
        Torppani on vielä metsänreunassa ison pellon äärellä, niin mukava joskus iltasella katsella, kun peurat ja hirvet tulevat illansuussa syömään pellolle. Parhaimmillaan on ollut 20-30 sorkkaeläimenkin kokoinen lauma laiduntamassa.
        Oli kyllä kiva juttu, ett äsain ostettua tontin, tuttava myi sen mulle joskus aikanaan ja tosiaan rakennusmateriaalit olivat suureksi osaksi kierrätys- tai ylijäämämateriaalia, mitä sain ostettua edullisemmin.
        Mutta pointsit aloittajallekin, että on aikanaan löytänyt tällaisen onnen itselleen.
        Kivahan se on mökillä olla ja touhuta mukavia juttuja ja pitää nurkkia kunnossa siinä sivussa.


    • Anonyymi

      Ensi viikolla onkin ilman kylmiä jo jopa 7 astetta. No kyllä sitä lämpöö riittikin sitten. En vuonna sitten taas mökkeillään uudelleen. Talvella pitää käydä mökillä katsoo ettei kukaan ole murtautunut ja hajoittanut paikkoja ja sellaista on joskus tapahtunut. Toivon kuitenkin ettei kovin kylmää talvea tulisi.

    • Anonyymi

      Siellhän käytte mökillä ulkopaskahuusissa huh joku asuu vielä yksin jossain torpassa huh huh. Työttömät haaveilee jostain mökeistä mutta ei saa hi hi hi hi hi hi hi.Ei luusereilla mitään ole.

      • Anonyymi

        Miä sinä kännisekoilija oikein m esoot? Joka pivä kännissä ja urputtamassa naapureille ja kerjäämässä heiltä rahaa? hi hihihih hiii, ei oo sulla polosella rahaa kun kaikki menee viinaan, ja tupakkaan...eikä kukaan ota sua ylksi eikä ruoki... ei sullakaan ole kiva elämä, ei ole...


      • Anonyymi

        Ehkä haaveilevatkin, mutta en ole työtön kuten jo selkeästi kirjoitin aiemmin. Jos nyt ei lukutaidoton ole niin pitäisi ymmärtää..
        Sisävessakin löytyy kyllä ja mua ei ahdista yksinasuminen lainkaan, päinvastoin. Yksi syyhän tähän torpan hommaamiseeni oli kyllästyminen moneen asiaan ja täältä käsinkin asuessa saan tienattua työllä sen mitä elääkseni tarvin.
        Hitto kun porukka viitsisi lukea ja vielä niin että ymmärtäisi lukemansa..
        Lukutaidottomien taas ei kannattaisi netissä pyöriä.
        Parempi kun leikkisivät lasten leluilla ja opettelisivat laittamaan logiikkalaatikolla oikeanmuotoiset palikat niiden muotoisiin reikiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miä sinä kännisekoilija oikein m esoot? Joka pivä kännissä ja urputtamassa naapureille ja kerjäämässä heiltä rahaa? hi hihihih hiii, ei oo sulla polosella rahaa kun kaikki menee viinaan, ja tupakkaan...eikä kukaan ota sua ylksi eikä ruoki... ei sullakaan ole kiva elämä, ei ole...

        Niinpä, luuseri joka haukkuu muita luusereiksi.aika säälittävä paskayksilö, joka varmasti juurikin kerjää rahaa kaikilta.
        Itsellä tosiaan mukavaa, töitä on sen verran mitä tarvii ja ruokaakin riittää. Muijaa ei tartte ainakaan sen takia että kotona joku kokkaisi ja siivoaisi, ne hoituu ilmankin.
        Siinä kelpaa joskus ottaakin kuppia kun pärjää omalka työnteolla ja muutenkin on muista riippumaton.


    • Anonyymi

      Mökkeily on mukavaa. Saa olla rauhassa ja saa saunoa koska vaan kun kerrostalossa sauna on kerran viikossa mikä on liian vähän. Minä omistan mökin veljeni kanssa ja perittiin se äidiltämme joka kuoli 2016. Oon remontoinut mökkiä 2017 tehtiin katto uusiksi ja seinät maalasin itse. 2018 sauna remontoitiin, tupa ja terassi laajennettiin tai tehtiin uudestaan. Itse puuseppänä oon melkein kaikki rempat tehnyt. Pikkuhommaa on aina mökillä eikä hommat lopu.

    • Anonyymi

      Mökkeily onkin mukavaa. Olen ollut kaverini mökillä tekemässä remonttia. Sen piti katto remonttia tehdä mutta se katkaisi jalkansa ja pyysi sitten minua remontoimaan että se saadaan kuntoon. Katto vuosi piipun kohdalta kuulemma. No purin vanhaa kattoa ja uudet kattopellit ja huovat piipun juureen. Ei kuulemma enää vuoda koska on satanut rankasti eilen ja tänään. Ekaa kertaa kaveri pääsi kalaan eilen kanssani tänä kesänä. Käveleminen on vielä vaikeaa mutta paranee.

      • Anonyymi

        Hyvä että kaverisi toipuu. Ja mökkielämä on mukavaa, vaikka nyt vaatiikin erilailla kuin kt-asuminen.
        Mä en ainakaan enää palaa asunto-osakeasujaksi ikinä.
        Lähden torpastani ainoastaan hautaan sitten joskus ja toivottavasti suoraan, enkä laitosten kautta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe