Kävikin metkan hauskasti.
Lähihalpiskaupassa oli helvetin pitkästä aikaa hyvä wc-paperitarjous, 56rl säkki 10€ eli yhden rullan hinta on 17-18 senttiä. Laadultaan ei myöskään eroa hirveämmin näistä "laatupapereista".
Ostin samantien 3 säkkiä, niin ei tarvitse muutamiin kuukausiin tuota ostella sitten.
Kuinkas ollakaan, tänään Metsä Tissue varoitteli jo että joutuu supistamaan pehmopaperintuotantoaan energiakriisin vuoksi ja mm. veskipaperista voi tulla pula.
Taidanpa vielä hakea säkillisen tai vaikka 2 varastoon lisää, niin ei tarvi tuulessa huuhtoa persettä, jos nyt veskipaperi loppuukin kaupoista😁
Pari vuotta sitten hamstrattiin koronan vuoksi, nyt sitten energiapulan takia.
Paskapaperi
48
3544
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä, silloin kannattaa ostaa kun halvalla saa.
Ja hyvähän se on muutenkin pitää perustuotteissa ainakin kunnollista varastoa. - Anonyymi
Halpaa on.
Jos vaikka kuluttaisi rullankin päivässä, niin tuo satsi kestää kauan.
Ja ainakin jotkut halpiapaprut on ihan hyviä. Toki mulle paperi on hyvää jo silloin, kun ei jää pyyhkiessä tikkuja perseeseen. - Anonyymi
Tuskin se ahteri pyyhkimättä jää, vaikkei vessapaperia olis ollenkaan. Vaan onhan ne ilonaiheet toki vastaanotettava, kun kohdalle sattuu.
Itse olen alkanu täyttää keittiön kaappeja säilykkeillä, näkkileivällä, sekä kaikilla muilla mahdollisilla elintarvikkeilla, joita voi syödä ilman sähköisillä laitteilla kuumennusta. Kunhan ilmat vielä pikkusen viilenee, niin syön jääkaapin ja pakastimen tyhjäksi, ja otan pois päältä. Nikkaroin parvekkeelle sellaisen kannellisen puulaatikon, jossa voi säilyttää vaikkapa voimariinirasian ja jotain satunnaisesti kylmäsäilytystä tarvitsevaa.
Tähän asti olen kaksiossani kuluttanut sähköä aika maltillisesti, eli noin 100 kvh/kk ja nyt on tarkoitus sekin vähä puolittaa. Onnistunee helposti, kun kylmälaitteet ja liesi yms pois käytöstä. Telkkari saa olla pimeänä myös. Kuuntelen radioo ja luen kirjoja yhden lampun valossa, muista valaisimista ruuvaan polttimot pois. Isoisovanhemmat kökötti illat päreen valossa aikoinaan, joten onhan tää nykyelämä tosi paljon helpompaa nyt vanhana varsinkin, kun ei tarvii enää suhia tien päällä työhommissa.- Anonyymi
Kyllä sen 1.200 kWh/vuosi pystyy puolittamaan. Itse olen päässyt pikkukaksiossa 500 kWh:n tavoitteeseeni, vaikka pieni jääkaappi on keskeytyksettä päällä.
Kun pyykit voi pestä taloyhtiön koneella, eikä tiskikonetta ole koskaan ollutkaan, sellainen 40 kWh/kk on vielä mahdollinen. En kuitenkaan viitsi tuosta 500:sta enää tiputtaa, ettei tule elämästä liian ankeaa. Siirrän sen ainakin ensi vuoteen, kun uusi sähkösopimus täytyy tehdä.
Pitkäaikatyötön - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sen 1.200 kWh/vuosi pystyy puolittamaan. Itse olen päässyt pikkukaksiossa 500 kWh:n tavoitteeseeni, vaikka pieni jääkaappi on keskeytyksettä päällä.
Kun pyykit voi pestä taloyhtiön koneella, eikä tiskikonetta ole koskaan ollutkaan, sellainen 40 kWh/kk on vielä mahdollinen. En kuitenkaan viitsi tuosta 500:sta enää tiputtaa, ettei tule elämästä liian ankeaa. Siirrän sen ainakin ensi vuoteen, kun uusi sähkösopimus täytyy tehdä.
PitkäaikatyötönEnsi vuoden tammikuun lopulla myös mun määräaikainen sähkösoppari päättyy ja ilmeisesti alle kymmenen euron/kk sähkölaskut ovat historiaa. ( Sähkönsiirto ollut n 25e/kk)
Taloyhtiössä ei valitettavasti ole pesutupaa, joten pakosta joudun asunnossani pyykkäämään. En ole laskenut, tuleeko halvemmaksi pestä ainakin pikkupyykki käsin, vaiko koneella. Pitäisi osata laskea käsinpesussa lämpimän veden kulutus, joka sekin on masullista täällä erillisellä mittarilla.
Ei elämästä tulee ollenkaan ankeaa, jos on jotain, mitä syödä, kirja, mitä lukea ja valo lukemisen avuksi. Onneksi kirjasto on kävelymatkan päässä ja kun ajoittaa siellä käynnin niin, että voi samalla hyödyntää kirjasto vessaa, jolloin säästää vessapaperissa. Ankeus elämään astuu vasta sitten, kun pieni eläke ei enää nipistelystä huolimatta riitä viimeisen päälle karsittuihinkaan perustarpeisiin ja joutuisi köyhänapua ruinaamaan sosiaaliämmiltä. Se olisi pahinta mitä voin kuvitella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensi vuoden tammikuun lopulla myös mun määräaikainen sähkösoppari päättyy ja ilmeisesti alle kymmenen euron/kk sähkölaskut ovat historiaa. ( Sähkönsiirto ollut n 25e/kk)
Taloyhtiössä ei valitettavasti ole pesutupaa, joten pakosta joudun asunnossani pyykkäämään. En ole laskenut, tuleeko halvemmaksi pestä ainakin pikkupyykki käsin, vaiko koneella. Pitäisi osata laskea käsinpesussa lämpimän veden kulutus, joka sekin on masullista täällä erillisellä mittarilla.
Ei elämästä tulee ollenkaan ankeaa, jos on jotain, mitä syödä, kirja, mitä lukea ja valo lukemisen avuksi. Onneksi kirjasto on kävelymatkan päässä ja kun ajoittaa siellä käynnin niin, että voi samalla hyödyntää kirjasto vessaa, jolloin säästää vessapaperissa. Ankeus elämään astuu vasta sitten, kun pieni eläke ei enää nipistelystä huolimatta riitä viimeisen päälle karsittuihinkaan perustarpeisiin ja joutuisi köyhänapua ruinaamaan sosiaaliämmiltä. Se olisi pahinta mitä voin kuvitella.Meillä ei olekaan huoneistokohtaisia vesimittareita, vaan vesimaksut hoidetaan asunnon henkilöluvun mukaan. Joudun siis maksamaan lapsiperheiden ja joka päivä suihkussa käyvien vedenkulutusta, sillä käytän vettä säästeliäästi.
Pyykätessä on hyvä pestä niitä täysiä koneellisia, niin säästyy sekä vettä että sähköä. Pakkasilla voi kyllä tulla ongelmaa, jos kuivatustilat eivät riitä, kun yhtiön ulkonaruille ei viitsi laittaa niitä jäätymään.
Et kai vain liikaa kitkuttele? Eläkeläisen asumistukea kannattaa hakea. Jos se toimii samoin kuin saamani yleinen asumistuki, siihen tehdään yleensä vain vuositarkistuksia. Eli kerran vuodessa ilmoittelee kustannukset kelaan, ja sitten vain ottaa kuukausittain tilille sataset, joihin on oikeutettu. Itse saan tällä hetkellä liki 3.000 euroa/vuosi yleistä asumistukea.
Pitkäaikatyötön - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä ei olekaan huoneistokohtaisia vesimittareita, vaan vesimaksut hoidetaan asunnon henkilöluvun mukaan. Joudun siis maksamaan lapsiperheiden ja joka päivä suihkussa käyvien vedenkulutusta, sillä käytän vettä säästeliäästi.
Pyykätessä on hyvä pestä niitä täysiä koneellisia, niin säästyy sekä vettä että sähköä. Pakkasilla voi kyllä tulla ongelmaa, jos kuivatustilat eivät riitä, kun yhtiön ulkonaruille ei viitsi laittaa niitä jäätymään.
Et kai vain liikaa kitkuttele? Eläkeläisen asumistukea kannattaa hakea. Jos se toimii samoin kuin saamani yleinen asumistuki, siihen tehdään yleensä vain vuositarkistuksia. Eli kerran vuodessa ilmoittelee kustannukset kelaan, ja sitten vain ottaa kuukausittain tilille sataset, joihin on oikeutettu. Itse saan tällä hetkellä liki 3.000 euroa/vuosi yleistä asumistukea.
PitkäaikatyötönMeillä sama juttu, vesikulut kuuluu vuokraan. Yhtiön vuotuinen vedenkulutus lasketaan ja se jaetaan asuntokohtaisesti vuokraan mukaan.
Helpottaa kun kaikki on samassa summassa, mutta joudun kanssa maksamaan muiden lotraamisesta, kun itse en kauheita vettä kuluta. Suihkutkin on nopeita, ei mitään vartin tai puolen tunnin huljutteluja.
Meillä on onneksi pyykkitupa, kuuluu myös vuokraan. Säästyy ainakin oman koneen hankintahinta siinä. Tuvan koneet ovat vielä isoja, joten käytännöllisempiä, kuin 4kg koneet, millainen mahtuisi juuri ja juuri kylppäriin. - Anonyymi
100 € kuukaudessa! Minulla on ollut 20 euroo, nythän se on tosin noussu. Älkää pitäkö niitä valoja päällä nukkuessa. Kun vielä illaks menee lähibupiin, ei kulu sähköä kotona, minulla on kolme naiskaveria, käyn heillä vuoronperään 2-3 päivää, hyvät sapuskat ja naista jälkiruuaksi, siitä ei voi sanoa että hyvää, lihaa kuiteskin.
- Anonyymi
Vinkki: Pyyhkimiseen voi käyttää suoramainontaa. Sitä jaetaan ihan ilmaiseksi. Olin laittaa tähän ko. kauppaketjujen nimiä, mutta olisin saattanut vaikeuttaa niiden myyntiä ja loukata kunniaa. Metsästä saa sammaltakin. Ja ihan ilmaiseksi jos ei kerro metsän omistajalle.
- Anonyymi
Suoramainontaa ei kuitenkaan saa laittaa pyttyyn pyyhkimiseen jälkeen, ettei mene tukkoon. Ei mielellään sammaltakaan.
Niitä varten tarvitaan jätesäkki, jonka voinee vielä talon yleisjätteeseen, jos asuu kerrostalossa. - Anonyymi
Talviaikaan käyn pyyhkimässä lumeen, kesällä pallokentän nurmikkoon (silleen vetämällä, huomasin käteväks kun näin koiran niin tekevän). Minulla ei oo koiraa, en tykkä haukkumisesta, eukko haukku riittämiin, onneks meni konkurssin tehneen pakistanilaisen kahvion pitäjän mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suoramainontaa ei kuitenkaan saa laittaa pyttyyn pyyhkimiseen jälkeen, ettei mene tukkoon. Ei mielellään sammaltakaan.
Niitä varten tarvitaan jätesäkki, jonka voinee vielä talon yleisjätteeseen, jos asuu kerrostalossa.Ei tartte jätesäkkiä, kun kuulin että suoramainontaa ei saa laittaa pyttyyn pyyhkimisen jälkeen, aloin laittamaan ennen pyyhkimistä. Hyvin pyyhkii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Talviaikaan käyn pyyhkimässä lumeen, kesällä pallokentän nurmikkoon (silleen vetämällä, huomasin käteväks kun näin koiran niin tekevän). Minulla ei oo koiraa, en tykkä haukkumisesta, eukko haukku riittämiin, onneks meni konkurssin tehneen pakistanilaisen kahvion pitäjän mukaan.
Minä pyyhin kanssa nurmikkoa pitkin kuin koira mutta kun kassit ja kulli raahautuivat
perässä niin niitten peseminen oli aika työlästä.
Siksi siirryin takaisin paperipyyhintään. - Anonyymi
Miten olis jäkälä ?
- Anonyymi
On taas aika hamstrata paskapaperia buaah..................
- Anonyymi
Ei ole enää aikoihin saanut vc-paperi kuin 40 rl = 10 € , mikä on se pohjahinta.
Tuon 0,25 €/rulla alle ei oikein enää pääse, ehkä joku selkeästi alimittainen rulla
voi päästä siihen tai vähän alle.
Tuollainen 56 rullaa =10 € ei ole edes uskottava.- Anonyymi
Eräässä halpakaupoaketjussa noita on kaupan. Ei ole Tokmanni.
Normihinnalla ko paprua 12,95€/säkki, tyrkyssä kympin.
Kierrätysmassasta tehtyä, voi olla hivenen pienempi rulla kuin näissä "merkkipapereissa" mutta ei paljoakaan pienempi.
Ja on edelleenkin ihan hyvälaatuista paperia ja aika riittoisaa. Rulla kestää hyvinkin 3 päivää yhdellä ihmisellä.
Tuo on totta että paperityrkyt huonontuneet, harvemmin tarjouksessa ja huonommat alennukset.
Vaikka ei silti, käsisuihkulla hanurin saa puhtaaksi tarvittaessa. Rahkasammaleellahan ennen perse pyyhittiin. Ja sanomalehdellä.
Mulla kanssa kaapeissa reilusti tölkki- ym hyvin säilyvää ruokaa ja pakkanen täynnä kanssa.
Pari kuukautta menee helpostikin niillä. - Anonyymi
Totta se on, uskot ja olet mitä mieltä tahansa. Itsekin hain samaa wc-paperia saman kauppaketjun myymälästä täsmälleen samalla hinnalla.
Tosin tyrkyt tuossakin ovat huonontuneet, alkuvuodesta vielä tuota samaa paperia sai välillä tarjouksesta 6,99€/säkki, kerran pari taisi olla halvemmallakin.
Varmaan senkin vuoksi hivenen halvempaa, kun tosiaan on kierrätysmassasta tehtyä pehmopaperia, mutta ihan hyvälaatuista on silti ja aika riittoisaa.
- Anonyymi
Minulla on noin 800 rullaa wc paperia. Häkki varasto on ihan täynnä ja kodin muutamat kaapit.
- Anonyymi
Ja paperittomat vaanii jo varastoasi sivuleikkurit käsissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan järkevää pitää varastoa perustuotteissa.
Miksi maksaa 2-3 euroa 6 tai 8 rullan paketista kun isoja saa halvalla? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En kyllä vaani, tulin vuonna 1968 irakista, eikä ole mitään papereita. Neljän suomalaisen sairaanhoitajan kanssaolen ollu porukoissa, helpompi talvisaikaan. Kesällä on parempi olla tien päällä, saa joka ilta uuden daamin.
Bîhnê bêhnê, Fînlandiya ehmeq belengaz! - Anonyymi
Koeta nyt ihmeessä pinnistää varastot siihen 1000 rullan rajaan asti niin sitten
on mieli tyytyväinen ja lompsa tyhjä.
- Anonyymi
Paperiyhtiäö vaeoitti että se saqataa loppua talvella joten kannattaa hamsteroida sitä jälleenkin kerran miljoonia tonneja ve3ssa-paperia kome3roihin.
- Anonyymi
Joo nyt kilvan hamsraamaan hernevelliä ja vessapaperia niin säilyy tasapaino.
- Anonyymi
Jooh KakkaPylly-Villitys, kuin Villahousu Rock, kun sähköt loppuu niin villahousut jalkaan.
Villahousunainen on villahousumies: https://www.youtube.com/watch?v=yIp3k_h02dw - Anonyymi
En ole käyttänyt wc paperia 23 vuoteen.
Pesen lämpöisellä pidee suihkulla.
Jos sinulla olisi ulostetta kasvoissasi, niin levitätkö sen poskillesi kutiamaan paperilla VAI huuhteletko lämpöisellä vedellä?
niimpä..
Kuivauksen voi tehdä keittiöliinoilla jotka voi nakata pesukoneeseen.
Ei tarvitse raahata kallita rullia kaupasta, niihinkin menee monelta ihmiseltä satoja euroja vuodessa.
Yhdeltäkin melkoinen summa.- Anonyymi
Hyi helvetti, paskarättejä pesukoneeseen.... joku raja säästäväisyydelläkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu yleensä suihkuttelen pepun ni perhana mitään rättejä käytäKyllä mulla vessapaperiakin on.
- Anonyymi
Minäkin olen pessy 10 vuotta (en koko aikaa, vain sontisen jälkeen). Vinkki sulle, kun peset puhtaaks, ei tartte riepuja pestä, alushousut vaan jalkaan puhtaan pullukan päälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niihin ei jää juuri lainkaan sitä massaa kun pesee, ehkä pari grammaa sakkareiästä.
- Anonyymi
Itse kans yleensä suihkuttelen.
- Anonyymi
Koska on bidee ja vesi kuuluu vastikkeesen, niin ajattelin satunnaisen vessapaperin sijasta (yleensä käytän yhden arkin ja senkin revin ainakin kahteen osaan) saippuoitu/hajustettua pumpulia.
Hätätapauksessa vaikka fairia jos ei muuta. Pumpuli tokmannilta ja pyyhin sillä reikäni bideettelyn jälkeen. Ei paska leviä persuksen ympärille ja syväpuhdistuu. Eikä haise paskakaan eikä tuu kalsareihina raituja.- Anonyymi
Mullakin on bidee, mutta vesi ei kuulu kastikkeeseen.
- Anonyymi
168 rullaa ja kestää muutaman kuukauden? Oikeastikko?
- Anonyymi
Laske siitä, että vaikka kuluttaisi rullan päivässä, nin tuo määrä kestää 168pvää. Ja kun kuukaudessa on 30 päivää, niin meneehän tuolla määrällä liki puoli vuotta.
- Anonyymi
Ostakaa ny hyvänen aika sitä pumpulia.
- Anonyymi
Minäkin huomasin sen tarjouksen, mutta meni toiseen kauppaan ja ostin käyttämätöntä, en tykkää siitä valmiiks paskasesta.
- Anonyymi
Ihan hyvää paperia se on "edullisuudestaan huolimatta" ja kyllähän tuollaisia tarjouksia kannattaa hyödyntää. Vielä jos touhu menee samanlaiseksi hamstraukseksi kuin mitä oli korona-ajan alussa joidenkin tuotteiden suhteen, niin ehkä on ihan hyväkin pitää myös itsellä varastoa. Niin tuota(kin) sitten on, jos sattuu loppumaan kaupasta ja sitä itsekin silloin tarvitsisi.
Ja tuota Grite-merkkiä myydään kyllä ihan Prismoissakin jne. On vielä parempaa kuin esimerkiksi Daisy-paperi, mitä sai joskus halvimmillaan eurolla 8 rullan paketin. Oli tosi höttöä, puoli rullaa per pyyhkäisy melkeinpä tarvitsi ja siltikin saattoi olla sormet sotkussa, kun oli niin höttöä. Ja jotkut paperit taas on pinnastaan jotenkin ihmeellisiä, melkeinpä pahentavat vaan sotkua putsaamisen sijaan. Eli tuossa on helvetin hyvä hinta-laatu-suhde.
Itsekin ostin omasta halpiskaupasta samaa paprua pari säkkiä. Vaikka on tuossakin tyrkyt huonontuneet, ennen taisi olla tuo kymppi ihan normihinta ja tarjoushinnat oli 5,99-6,99€/säkki.
Mutta tosiaan, hyvät tyrkyt kannattaa hyödyntää.
Sama oli nyt tällä viikolla, kun eräässä halpakaupassa oli näitä isoja 920ml-kokoisia pyykinpesuainepulloja tarjouksessa 4 pulloa kympillä. Edullista ja on vielä todella hyvää pesuainetta, parempaa kuin Bio Luvil tm.- Anonyymi
Mutta jos käyttää vettä ja anustappia, niin ei housut likaannu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta jos käyttää vettä ja anustappia, niin ei housut likaannu.
Niin tai jos vaikka yskäisee oikein kovin aina, kun alkaa paskattamaan..?
Ehkä paska tulee suun kautta ulos ja siivoamiseen riittää kevyt hammaspesu ja ehkä suuvedellä purskuttelu?
- Anonyymi
Kyllähän tuollaiset hyvät tarjoukset kannattaa hyödyntää ylipäätäänkin. Ja jos tosiaan pystyy, niin hamstraa muutaman paketin/laatikon/tm yksikön jemmaan.
Itselleni jää kaikkien kulujen jälkeen noin 1100€/kk käytettäväksi ja pakkohan tuolla tulotasolla jo on olla tarkka kuluistaan ja hyödynnettävä tarjoukset, halpiaiset yms. Ainakin jos ja kun meinaa pärjätä tuolla summalla koko kuukauden. Ja vielä niin, että jäisi säästöönkin edes jotain. Eli itse käytän ihan maksimissaan 900€/kk, useimmiten vähemmänkin, niin eihän se viikkoa kohden jaettuna hirveitä tee loppuviimeksi. Noilla kuluilla tarkoitan asumista ym pakollisia kuluja, mitkä tietty maksan aina heti ekana pois.
Vaikka monelle tuokin summa on iso ja kyllähän se lapsettomalle ja velattomalle ihan riittävän hyvä palkka onkin.
Mulla nyt on sinänsä hyvä, kun oikeastaan kaikki pakkotarpeellinen on kävely- tai pyörämatkan päässä ja asun vielä pienehköllä paikkakunnalla, niin asumiskulut on edullisemmat kuin isossa kaupungissa. - Anonyymi
hintakaari kulju 14.90 64 rullan säkki ulkomaista
- Anonyymi
Talouspörssi Turku, 56 rullan säkki 12,95€, on kanssa jotain ulkomaista.
Ja on kunnon rullia, ei mitään "puolet paperia ja puolet rullaa"-virityksiä. - Anonyymi
Täällä Turuuuuussa päin muutenkin noita jättiisäkkejä saa 10-15€ säkkihintaan, koot vaihtelee 40-64 rullan välillä.
- Anonyymi
Lidlissä normaali hintaan 22 snt rulla mutta rullan keskiö on melkein saman kokoinen kuin rullan ulkokehä. Pelkkä rullan hinta ei tarkoita halpaa.
- Anonyymi
Onneksi on Serlaa, niin ei tarvitse ostaa noita puolikkaita rullia.
- Anonyymi
Edelleenkin Talouspörssin wc-paperirullat ovat ihan samankokoisia kuin esim juuri mainitsemasi Serlan rullat. Ja laatukin samaa tasoa, muuta eroa ei ole paitsi huomattavasti halvempi hinta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1435930
Maisa Torppa
Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL2704998Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400002733627- 122081
- 1661776
Nainen, älä tee aloitetta, jos
Jos olet: - ylipainoinen - yksinhuoltaja - tatuoitu - tukassa on varoitusväri - sinulla on muita lävistyksiä kuin korvak1901710- 1041343
Persut palkitsisi verohelpotuksin röökin polton ja ryyppäämisen lopettamisesta
>> Perussuomalaiset ehdottavatkin, että haittaverojen sijaan terveellisestä elämää viettäville ihmisille voitaisii2281327Veronika Honkasalo(vas.)venäjän asialla
Honkasalon mukaan mukaan venäläisiä turvapaikanhakijoita kohdellaan lainvastaisesti. "Vasemmistoliiton varapuheenjohtaj1021235- 621205