Uudestisyntyminen tapahtuu vedestä ja Hengestä - ei pelkästä Hengestä.

Anonyymi

Raamatun mukaan ihminen ei synny uudeksi pelkästään Hengestä,
vaan vedestä ja Hengestä. Henki ei luo itsestään ihmistä uudeksi.

Molemmat pitää olla läsnä yhtä aikaa. "vedestä ja Hengestä"

Uudestisyntyminen kun tarkoittaa sitä, että Jumala luo ihmisen kokonaan uudeksi luomukseksi kasteessa vedestä ja Hengestä.

2. Piet. 3:5

Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta.

Joh.3:5

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

177

563

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kristityt kastaa lapsensa Jeesuksen kastekäskyn ja valtuutuksen mukaisesti Jeesuksen opetuslapsiksi.

Room. 9:8

"Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset, vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset."

• Anonyymi

Nyt hellarit näkee punaista!

• Anonyymi

Hellarit eivät tunnusta, että KAIKKIEN IHMISTEN, myös lapsien ja nuorten, aikuisten ja vanhusten on synnyttävä yhden kerran elämässään Jumalan tekona uudeksi kasteen vedestä ja Pyhästä Hengestä. Jeesus ei anna yhtään poikkeusta. Kukaan ei pääse taivaaseen keittiön oven kautta tai vetoamalla pelkästään omaan viattomuuteesa tai kieltämällä koko perisynnin olemassaolon, kuten hellarit tekevät.

Joh.3:5

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

• Anonyymi

Missään kohtaa Raamatussa, ei Jumala ilmoita että kasteessa uudestisynnytään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missään kohtaa Raamatussa, ei Jumala ilmoita että kasteessa uudestisynnytään.

Se ilmaistaan monessa eri kohtaa ja eri sanoin, että Jumala luo ihmisen kasteessa ihmisen uudeksi vedestä ja Hengestä kasteessa.

Heluntailaisten hihhuliuskonto ei ole oikeata kristinuskoa ollenkaan. Siinä tanssitaan ja kaatuillaan villitseviee henkien voimasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se ilmaistaan monessa eri kohtaa ja eri sanoin, että Jumala luo ihmisen kasteessa ihmisen uudeksi vedestä ja Hengestä kasteessa.

Heluntailaisten hihhuliuskonto ei ole oikeata kristinuskoa ollenkaan. Siinä tanssitaan ja kaatuillaan villitseviee henkien voimasta.

Mooseksen bileet ja David on kuollut.

• Anonyymi

Miksihän luterilaiset uskovat tuon kohdan eivätkä väitä sitä väärennetyksi?

• Anonyymi

helluntailaisille kaikki heidä oman opit vastaiset kohdat ovat väärennöksiä tai pelkkiä vertauskuvia ja symbooleja, tai sanajärjestys on väärä ja pilkku on väärässä paikassa.

hellarien ainoa alkukieli kun taivaa olla se romanikieli?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

helluntailaisille kaikki heidä oman opit vastaiset kohdat ovat väärennöksiä tai pelkkiä vertauskuvia ja symbooleja, tai sanajärjestys on väärä ja pilkku on väärässä paikassa.

hellarien ainoa alkukieli kun taivaa olla se romanikieli?

Eikä se hurmoskien puhuminen tuo mitään oikeata kielitaitoa vieraisiin kieliin, vaikka niin se Parhami lupasi slummien mustille miehille, jos he liittyvät Pentecostalismiin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä se hurmoskien puhuminen tuo mitään oikeata kielitaitoa vieraisiin kieliin, vaikka niin se Parhami lupasi slummien mustille miehille, jos he liittyvät Pentecostalismiin

Niin se on ettei sitä Mooseksen heinän tekoa ja apostolien alkua saa takaisin millään jäi historiaan.

• Anonyymi

Aivan ihanaa tuollaiset sokeat uskot ja uskonnot jotka perustuvat löyhään ja väärennettyihin historiallisiin harhoihin, kuten niin monet tarut jne.... ja joku vielä oikeasti uskoo noihin satuihin?

• Anonyymi

Mainitsemassasi Raamatun kohdassa vesi tuhosi jumalattomien maailman, ei pelastanut maailmaa.
      2. Piet. 3:
      5. Eikä hän säästänyt muinaista maailmaa, vaikka hän varjeli Nooan, vanhurskauden saarnaajan, ja seitsemän muuta, kun hän antoi vedenpaisumuksen peittää jumalattomien maailman.

Lue kokonaan asia. Teksti jatkuu:
      Joh. 3:
      ....
      6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha, ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
      7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
      8. Tuulipuhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Näin on jokaisen Hengestä syntyneen laita."

• Anonyymi

Jätit tärkeimmän jakeen pois (Joh3:5), missä Jeesus sanoo, että ilman kasteen vettä ei tapahdu uudestisyntymistä eli uudestisluomista vedestä ja Hengestä Jumalan tekona (Ylhäältä)

• Anonyymi

No siinä sitten ihmettelet minne tuuli menee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jätit tärkeimmän jakeen pois (Joh3:5), missä Jeesus sanoo, että ilman kasteen vettä ei tapahdu uudestisyntymistä eli uudestisluomista vedestä ja Hengestä Jumalan tekona (Ylhäältä)

Ettei Jeesus kuitenkin puhunut jostain muusta kuin sun synneistä.

• Anonyymi

Helluntailaiset kirjoittajat herjaavat kristittyjä ja vaikuttavat sivistymättömiltä.

Ketä kiinnostaa sellaiseen porukkaan mennä, ei ketään.

• Anonyymi

Viittaamassasi Raamatunkohdassa ei puhuta mitään kasteesta. Alla asiayhteys.

Room. 9:
      1. Minä sanon totuuden Kristuksessa, en valehtele - sen todistaa minulle omatuntoni Pyhässä Hengessä -
      2. että minulla on suuri murhe ja jatkuva tuska sydämessäni.
      3. Minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat sukulaisiani lihan puolesta.
      4. Ovathan he israelilaisia, joille kuuluu lapsen asema ja kirkkaus ja liitot. Heille hän antoi lain ja lupaukset ja sääti jumalanpalveluksen.
      5. Heidän ovat kantaisät, ja heistä on Kristus lihan puolesta. Hän on yli kaiken, Jumala, iankaikkisesti ylistetty. Aamen.
      6. Ei Jumalan sana kuitenkaan ole rauennut tyhjiin. Eiväthän kaikki israelilaiset kuulu tosi Israeliin,
      7. eivätkä kaikki ole lupauksen lapsia sen tähden, että ovat Abrahamin siementä, vaan: "Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläiset(10)."
      8. Tämä tarkoittaa, etteivät luonnolliset jälkeläiset ole Jumalan lapsia vaan että lupauksen lapset luetaan jälkeläisiksi.
      9. Lupauksen sanahan oli tämä: "Minä palaan ensi vuonna tähän aikaan, ja silloin Saaralla on poika."
      10. Näin ei käynyt ainoastaan hänelle vaan myös Rebekalle, joka oli tullut raskaaksi yhdestä, meidän isästämme Iisakista.
      11. Sillä jo ennen kaksosten syntymää, ennen kuin he olivat tehneet hyvää tai pahaa - jotta valintaan perustuva Jumalan suunnitelma pysyisi, ei tekojen tähden vaan kutsujan -
      12. Rebekalle sanottiin: "Vanhempi on palveleva nuorempaa."
      13. Onhan kirjoitettu: "Jaakobia minä rakastin mutta Eesauta vihasin."
      14. Mitä siis sanomme? Ei kai Jumala ole epäoikeudenmukainen? Ei tietenkään!
      15. Hän sanoo Moosekselle: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan."
      16. Kysymys ei siis ole siitä, mitä ihminen tahtoo tai mihin hän pyrkii, vaan Jumalasta, joka armahtaa.
      17. Sanoohan Raamattu faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeäni julistettaisiin koko maailmassa."
      18. Hän siis armahtaa, kenet tahtoo, ja paaduttaa, kenet tahtoo.

• Anonyymi

Lihan puolesta ....eikä pelastunut.

• Anonyymi

Rooma.9:3 lue nyt hitaaaaasti. Lihan . Liha. Lihan puolesta. LIHAN. LIHAN LIHAN.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rooma.9:3 lue nyt hitaaaaasti. Lihan . Liha. Lihan puolesta. LIHAN. LIHAN LIHAN.

Kaikki Babylon hukkuu kadotetut lampaat on sanan mukaan kadonneet.

• Anonyymi

Emme me ihmiset voi määrätä Jumalaa . Jumala itse määrittelee sen, kenetkä Hän pelastaa. Joh. 6:44. Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.
      Laajemmin:

Joh. 65:
      .....
      43. Jeesus vastasi heille: "Älkää nurisko keskenänne.
      44. Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.
      45. Profeetoissa on kirjoitettu: 'Heistä kaikista tulee Jumalan opettamia.' Jokainen, joka on kuunnellut Isää ja oppinut häneltä, tulee minun luokseni.
      46. Isää tosin ei kukaan ole nähnyt. Ainoastaan hän, joka on tullut Jumalan luota, on nähnyt Isän.
      47. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
      48. Minä olen elämän leipä.
      49. Teidän isänne söivät mannaa autiomaassa, ja kuitenkin he kuolivat.
      50. Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, ettei kukaan, joka sitä syö, kuolisi.
      51. Minä olen elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää ikuisesti. Ja se leipä, jonka minä annan maailman elämän puolesta, on minun lihani."
      ....

• Anonyymi

Jeesus tuli alas taivaasta elämän leipä. Onko nyt joku joka ei vieläkään näe mitä lukee.

• Anonyymi

Jakeen 16 mukaan pelkkä kaste ei pelasta, vaan joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
      Huomaa myös merkit jotka seuraavat niitä jotka pelastuvat. Jae 17. Nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: Minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
      18. nostavat käsin käärmeitä. Jos he juovat jotakin kuolettavaa, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä tulevat terveiksi."
      Teksti yhtenäisenä:

Mark. 16:
      15. Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumia kaikille luoduille.
      16. Joka uskoo ja saa kasteen, pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
      17. Nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: Minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
      18. nostavat käsin käärmeitä. Jos he juovat jotakin kuolettavaa, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä tulevat terveiksi."

• Anonyymi

Markuksen loppu ei todellakaan ole luotettavaa tekstiä, vaan jälkikäteen sinne kirkolliskokouksessa satojen vuosien perästä lisätty. Kirjoittaja on täysin tuntematon henkilö.
        Jeesus ei todellakaan kuolemansa jälkeen puhunut kenellekään, että saadaan immuniteetti myrkkyjen juonnille ja käärmeen puremille kun vaan uskotaan ja kastetaan ja nostellaan käsiä sairaiden päälle.

Asiasta on aiheellinen varoitus v. 92 painoksessa Mark.16:9 kohdalla näin:

Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

• Anonyymi

Jakeen 16 mukaan kaste pelastaa. Muuten Jeesus ei olisi sanonut noin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jakeen 16 mukaan kaste pelastaa. Muuten Jeesus ei olisi sanonut noin

Markuksen lopun teksti viittaa vasta Paavalin matkojen jälkeiseen henkilöön, joka sen on kirjoittanut, koska puhuu käärmeiden pistoista, mikä liittyy Paavalin lähetysmatkoihin.

Alkuperäisissä Raamatun kirjoituksissa Markuksen loppuosaa ei ole ollenkaan.

• Anonyymi

Jos te uskoisitte sinapin siemen verran te uskoisitte poikaan Jeesukseen. Nythän te tutkitte kirjoituksia etsitte elämää kuolleista kirjaimista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Markuksen loppu ei todellakaan ole luotettavaa tekstiä, vaan jälkikäteen sinne kirkolliskokouksessa satojen vuosien perästä lisätty. Kirjoittaja on täysin tuntematon henkilö.
        Jeesus ei todellakaan kuolemansa jälkeen puhunut kenellekään, että saadaan immuniteetti myrkkyjen juonnille ja käärmeen puremille kun vaan uskotaan ja kastetaan ja nostellaan käsiä sairaiden päälle.

Asiasta on aiheellinen varoitus v. 92 painoksessa Mark.16:9 kohdalla näin:

Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

Onko magdanan Maria nyt täällä vai oliko se 2000 vuotta sitten ?

• Anonyymi

Helluntailaisten pellkä vesikaste ei tietenkään ketään pelasta eikä heidän harhaoppinen usko ei ketään pelasta.

Raamatun Kristillinen kaste on se portti sisälle Jumalan valtakuntaan. Mitään muuta porttia sisälle Jumalan valtakuntaan ei ole.

Kasteessa Jumala puhdistaa ja pesee ihmisen kaikesta syntisyydestä ja perisynnin kirouksista pois ja liittää puhtaa sielun Kristuksen ikuisesti elävään ruumiiseen.

Vain kasteessa ihminen pääsee Kristuksen ruumiin eli seurakunnan jäseneksi.

1. Kor. 12:13

Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

• Anonyymi

Kyriake=Herran omat, Kristukseen kasteessa liitetyt=Kristuksen seurakunta

Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus viittaa kasteeseen itseensä kun hän sanoo: Tälle kalliolle, minä rakennan seurakuntani. Jeesus on Kristuskallio, johon Jumala liittää syneistä puhdistamansa ihmisen sielun Kristillisessä kasteessa. Kaste on se pelastus ja portti Kristuksen ikuisesti elävän ruumiin jäseneksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus viittaa kasteeseen itseensä kun hän sanoo: Tälle kalliolle, minä rakennan seurakuntani. Jeesus on Kristuskallio, johon Jumala liittää syneistä puhdistamansa ihmisen sielun Kristillisessä kasteessa. Kaste on se pelastus ja portti Kristuksen ikuisesti elävän ruumiin jäseneksi.

Kasteeseen tässäkin viitataan:

"Nyt ei ole mitään kadotustuomiota niillä, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat."

Kasteessa ihminen liitetään eli oksastetaan Kristuksen ikuisesti elävään ylösnousemusruumiiseen. Ikuisen elämän lahja saadaan kasteessa Kristuksen ruumiin jäseneksi.

• Anonyymi

Hellarivaparit elää aikaa ennen Jeesusta parannuksen kasteet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä budhalla on eri henki ja medioijilla juutalaisilla kadotetuilla ja Egyptin faaraoilla pharaot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu ortodoksit saa oppia että Pietari on se kallio ja taivaan portti siis Jeesus on se kallio Kristuksen Jumalan pojan usko on kallio.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kasteeseen tässäkin viitataan:

"Nyt ei ole mitään kadotustuomiota niillä, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat."

Kasteessa ihminen liitetään eli oksastetaan Kristuksen ikuisesti elävään ylösnousemusruumiiseen. Ikuisen elämän lahja saadaan kasteessa Kristuksen ruumiin jäseneksi.

Kadonneet lampaat katosi kristityt ei ole kadonneita vaan löydettyjä.

• Anonyymi

[Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

• Anonyymi

Tuskimpa persoonallinen Jumalamme nipottaa, jos joku rituaali puuttuu, kunhan uskomme Jeesuksen sovitustyöhön, ottamalla sen vastaan ja seuraamalla Jeesusta hyvänä paimenenamme. Ristin ryöväri pelastui, ilman rituaaleja. Myös Daavidista, oppimattomasta paimenpojasta, tuli Jumalan mieleinen ihminen. Ennen Jeesuksen sovitustyötä , myös Taivaan Isämme antoi syntejä mieluusti anteeksi, kuten Daavitkin sai Batseban miehen tapattamisen, kun hän vilpittömästi katui. Jeesuksen sovitus, toi takaisin ikuisen elämän Jumalan valtakunassa, heti kun evankeliumien ehdot täyttyvät. Jo fyysisessä ruumiissa eläessämme, meillä ei ole mitään ikuista kadotus tuomiota.

• Anonyymi

harhaoppisen kommentointia jälleen kerran
        >>Tuskimpa persoonallinen Jumalamme nipottaa>>

• Anonyymi

>>>>"ristin ryöväri"<<<<

lukekaas ny vähän tarkemmin Raamatun sanaa, Jeesus oli "maan päällä", kun ristinryövärin armahti, ja Jeesus sanoo:

"Tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta MAAN PÄÄLLÄ antaa syntejä anteeksi"
        Luuk: 5: 24

Jeesus Kristus on Ylösnoussut, eikä siis enää "maan päällä"
        "Ei hän ole täällä, sillä hän on noussut ylös" Matt: 28: 6

helluntailaiset vetoo aina "ristinryöväriin, eivätkä käsitä edes sitä eroa, niinkuin Raaamttu sanoo, Jeesus on ylösnoussut ja "Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi"

sellaista.

• Anonyymi

Vain ja ainoastaan upotusvesikasteessa uudestisynnytään kasteen haudan kautta.

Room. 6:4
      Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.

Kol. 2:
      11 ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella:
      12 ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt

Tuo on ainoa tapa uudestisyntyä kasteessa, muut tavat joita Te juliktuotte ovat Teidän harhaoppejanne!!!

• Anonyymi

Jumala luo sanansa voimalla ihmisen uudeksi kasteen vedestä ja Pyhästä Hengestä.

Ilman kasteen vettä Jumalan tekemä uudestiluominen ei ole mahdollinen, koska uudestisyntyminen vedesä ja Hengestä tarkoittaa sitä, että kasteessa Jumala luo ihmisen uudeksi ja liittä uuden luomuksen Poikansa Jeesuksen Kristuksen ylösnousemusruumiiseen.

Jeesus sanoi "vedestä ja Hengestä"....ei Hengestä ja Hengestä, kuten hellarit asian kieroon vääntävät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala luo sanansa voimalla ihmisen uudeksi kasteen vedestä ja Pyhästä Hengestä.

Ilman kasteen vettä Jumalan tekemä uudestiluominen ei ole mahdollinen, koska uudestisyntyminen vedesä ja Hengestä tarkoittaa sitä, että kasteessa Jumala luo ihmisen uudeksi ja liittä uuden luomuksen Poikansa Jeesuksen Kristuksen ylösnousemusruumiiseen.

Jeesus sanoi "vedestä ja Hengestä"....ei Hengestä ja Hengestä, kuten hellarit asian kieroon vääntävät.

Se jumala, josta paasaat, on saatana, sillä Aabrahamin ja Jaakobin ja Iisakin ja minun Jumalani on Herra kaikkivaltias, mutta sinun jumalasi ei ole kaikkivaltias, vaan tarvitsee luterilainen kirkon papin, joka toimi jumalana ja veden joka luo. Jumalasi on saatana ja perkele.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kehtaakin valehdella kommentoimalla että >>Jumala luo sanansa voimalla ihmisen uudeksi>>

Kristuksen ympärileikkaus on upotusvesikaste ja on ainoa tapa eli vain ja ainoastaan upotusvesikasteessa uudestisynnytään kasteen haudan kautta.

Tuo on ainoa tapa uudestisyntyä kasteessa, muut tavat joita Te juliktuotte ovat Teidän harhaoppejanne!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kehtaakin valehdella kommentoimalla että >>Jumala luo sanansa voimalla ihmisen uudeksi>>

Kristuksen ympärileikkaus on upotusvesikaste ja on ainoa tapa eli vain ja ainoastaan upotusvesikasteessa uudestisynnytään kasteen haudan kautta.

jatkan vielä.

Teidän harhaoppienne perusta on teidän Pelastusoppinne.
        Kirkkojen tulee luopua Pelastusopistaan [Vanhurskauttamisopistaan] ja Kristus on Sana-opistaan ja muista ihmisopeistaan edm. sekundasyistä johtuen, koska sekundaopin mukaan eläminen ei tee ihmistä vanhurskaaksi eikä taivaskelpoiseksi eikä tuo sekundaopin mukainen elämä johda pelastukseen.

Luterilainen maailmanliitto ja roomalaiskatolinen kirkko allekirjoittivat asiakirjan ”Yhteinen julistus vanhurskauttamisopista vuonna 1999”, joka allekirjoitettiin 31.10.1999 Augsburgissa.

Tuo yhteinen julistus tulee mitätöidä pätemättömänä, koska tuo on vastoin Jumalan 10 käskyä, vastoin Jumalan tahtoa ja tottelemista [on tottelemattomuutta] sekä on vastoin Jeesuksen ja Paavalin opetusta.

Paavali itse on upotusvesikastettu [Ap.t. 9:18] Jumalan tahdon mukaisesti kristillisellä kasteella [Pietarin opetuksen mukaisesti Ap.t. 2:36-47].
        Paavali oli myös ympärileikattu 8 päivän ikäisenä [Fil. 3:4-5 ” minä, joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä”].

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tutkisitte joskus kasteen SISÄLTÖÄ, eikä ainoastaan ULKONAISTA,
        siinä vois se "peitto silmiltä" pudota,

"ota peite pois silmiltäsi, että näkisit"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tutkisitte joskus kasteen SISÄLTÖÄ, eikä ainoastaan ULKONAISTA,
        siinä vois se "peitto silmiltä" pudota,

"Ja minä VIHMON teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte"
        Hes: 36: 25

"PIRSKOITA heihin synnistä puhdistavaa vettä"
        4 Moos: 8: 7

upottamisesta ei puhuta mitään !

ja: "Raamatun Sanassa ei ole viimeistä käyttöpäivää"
        (helluntailaiset on hyljänneet Vanhan testamentin, vaikka Apostolit nimenomaan tutki Vanhan liiton kirjoituksia, mitään Uutta testamenttia ei Apostoleilla ollut)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jatkan vielä.

Teidän harhaoppienne perusta on teidän Pelastusoppinne.
        Kirkkojen tulee luopua Pelastusopistaan [Vanhurskauttamisopistaan] ja Kristus on Sana-opistaan ja muista ihmisopeistaan edm. sekundasyistä johtuen, koska sekundaopin mukaan eläminen ei tee ihmistä vanhurskaaksi eikä taivaskelpoiseksi eikä tuo sekundaopin mukainen elämä johda pelastukseen.

Luterilainen maailmanliitto ja roomalaiskatolinen kirkko allekirjoittivat asiakirjan ”Yhteinen julistus vanhurskauttamisopista vuonna 1999”, joka allekirjoitettiin 31.10.1999 Augsburgissa.

Tuo yhteinen julistus tulee mitätöidä pätemättömänä, koska tuo on vastoin Jumalan 10 käskyä, vastoin Jumalan tahtoa ja tottelemista [on tottelemattomuutta] sekä on vastoin Jeesuksen ja Paavalin opetusta.

Paavali itse on upotusvesikastettu [Ap.t. 9:18] Jumalan tahdon mukaisesti kristillisellä kasteella [Pietarin opetuksen mukaisesti Ap.t. 2:36-47].
        Paavali oli myös ympärileikattu 8 päivän ikäisenä [Fil. 3:4-5 ” minä, joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä”].

jatkan vielä Jeesuksen opetuksesta.

Jeesu opettaa, että upotusvesikaste on välttämätön Pelastuksen ja taivaskelpoisuuden tähden,
        Matt. 3: 13-17.

Jeesus ilmoitti että kasteella pitää käydä >>näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus>>

Itse Jeesus kastettiin ja Hän nousi vedestä!!
        >>16 Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä,>>

Tuolla tavalla harhaoppisten Pelastusoppi eli Vanhurskauttamisoppi mitätöidään harhaopiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vesi ei uudesti synnytä ketään, eikä vesikasteessa uudesti synnytä Jumalan lapsiksi, vaan kaste Jeesuksen kuolemaan antaa uuden elämän. Paavali kirjoitti: tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, Vanhaa ihmistä ei haudata veteen, vaan vanha ihminen on jo ristiinnaulittu Jeesuksen kanssa. Kaikki on jo valmiina, mutta ihmisen osuus puuttuu. Itse kunkin pitää uskon kautta astua pelastukseen, Jeesuksen täytettyyn työhön.
        olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman. Jeesus on jo pari tuhatta vuotta taaksepäin sekä kuollut että haudattu ja myös ylösnoussut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jatkan vielä Jeesuksen opetuksesta.

Jeesu opettaa, että upotusvesikaste on välttämätön Pelastuksen ja taivaskelpoisuuden tähden,
        Matt. 3: 13-17.

Jeesus ilmoitti että kasteella pitää käydä >>näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus>>

Itse Jeesus kastettiin ja Hän nousi vedestä!!
        >>16 Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä,>>

Tuolla tavalla harhaoppisten Pelastusoppi eli Vanhurskauttamisoppi mitätöidään harhaopiksi.

"upotuskaste"

menet siis RAAMATUN SANAN YLITSE !

RAAMATTU sanoo:
        "Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä" 4 Moos: 8: 7
        "Ja minä VIHMON teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte" Hes: 36: 25

siis helluntailaiset polkee JUMALAN SANAN allensa !!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus sanoo yksikertaisesti että KASTE, ei ole erikseen erialaisia kasteita eri ihmisryhmille. On vain yksi kaste, Joka on sama kaikille syntisille ihmisille isästä, sukupuolesta, rodusta jne.riippumatta. Jumala ei katso henkilöön. Kaste on syntien anteeksisaamiseksi (syntien pesemiseksi pois) ja Pyhän uskon Hengen lahjan saamiseksi puhtaaseen sydämeen.Apt.2:37-38)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

(helluntailaiset on hyljänneet Vanhan testamentin, vaikka Apostolit nimenomaan tutki Vanhan liiton kirjoituksia, mitään Uutta testamenttia ei Apostoleilla ollut)

upottamisesta ei puhuta mitään ! Mutta Mooseksen laki puhuu punaisesta lehmästä, joka piti uhrata syntiuhriksi ja syntiuhrin tuhkasta valmistettiin puhidistusvettä. KUIN MONTA KERTAA PITÄÄ TOISTAA!
        Sillä jos kauristen ja härkäin veri ja hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna, pyhittää lihanpuhtauteen, Puhdistusvesi puhdisti lihanpuhtauteen.
        kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!
        Näetkö sinä sanoja: 'kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri'. Ei ole kirjoitettu kastevesi, vaikka helvetin portteihin asti vääntäsit vesiuskontoasi palstalle.
        vaan te olette käyneet...ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö,
        EI LUE: KÄYNEET LUTERILAISESSA SAKRAMENTISSA JA PAKANAPAPPIEN KÄSIEN ALLA.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väität Jumalan valehtelevan. Sana ilmoittaa yksiselitteisesti: te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta. Tämän maailman vedet ovat katoavia.
        Paavali kirjoitti: sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa. EI SANAA KASTEESSA TAI VEDESTÄ, SILLÄ Jumala Sana uudesti synnyttää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"upotuskaste"

menet siis RAAMATUN SANAN YLITSE !

RAAMATTU sanoo:
        "Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä" 4 Moos: 8: 7
        "Ja minä VIHMON teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte" Hes: 36: 25

siis helluntailaiset polkee JUMALAN SANAN allensa !!

>>menet siis RAAMATUN SANAN YLITSE !>>

tuo on luterilaisen valehtelijan kommentti

Laitan uudelleen Jeesuksen antaman käskyn Matt. 3:13-17

lueppa tuo ja mene upotusvesikasteelle tänään!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

VOI KAUHEETA MITÄ VALHETTA KIRJOITETAAN >>Raamatun Sanassa>>

Luterilainen Kirkkoraamattu ei ole Jumalan Sanaa eikä Kristuksen sanaa, koska Jeesus ei ole Sana eikä Jeesus ole jumala.

Jeesus on ihminen niinkuin Paavali kertoo eikä hän valehtele 1 Tim. 2: 3-8.

• Anonyymi

Juutalaisuuteen käännyttää lain alaiseksi jos rikkoo yhdessä rikkoo kaikessa lain rikkojiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se jumala, josta paasaat, on saatana, sillä Aabrahamin ja Jaakobin ja Iisakin ja minun Jumalani on Herra kaikkivaltias, mutta sinun jumalasi ei ole kaikkivaltias, vaan tarvitsee luterilainen kirkon papin, joka toimi jumalana ja veden joka luo. Jumalasi on saatana ja perkele.

Amiksen kirja tuomiot Israelille. Luvut 5 ,6,7 ja 8 lue ensin 8 luku.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Amiksen kirja tuomiot Israelille. Luvut 5 ,6,7 ja 8 lue ensin 8 luku.

Amos kertoo tuomioista Israelille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väität Jumalan valehtelevan. Sana ilmoittaa yksiselitteisesti: te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta. Tämän maailman vedet ovat katoavia.
        Paavali kirjoitti: sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa. EI SANAA KASTEESSA TAI VEDESTÄ, SILLÄ Jumala Sana uudesti synnyttää.

voi kauheeta mitä valehtekemista..

>> SILLÄ Jumala Sana uudesti synnyttää.>>

Sana ei ole persoona eikä uudestisynnytä yhtään mitään, koska luterilaisen Kirkkoraamatun sanat eivät ole jumalanan sanaa ja
        koska Jeesus on ihminen.

sana uudistaa kylläkin, mutta ei muuta aiheuta.
        Paavali kertoo sanan merkityksen Room. 12:
        >>muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.>>

Tuo tutkiminen teiltä puuttuu, alkakaa tutkimaan sanaa ja muuttukaa mielenne uudistuksen kautta. Mutta uudesti ette synny.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Amos kertoo tuomioista Israelille.

AMOS REX elokuva TEATTERIT EIKÖ NIIN PROFEETTA AMOS NUHTELEE JUUTALAISIA KUTEN MOOSES NIIDEN SYNNEISTÄ JOTKA EI VAAN LÄHDE ELÄIN UHRILLA EI RITUAALI PUHDISTUSKASTEILLA EI MILLÄÄN LÄHDE PIIS VAIKKA MITEN LUKEE KOHTAA MOOSES ÄLÄ VARASTA AINA VAAN TARTTUU KÄSIIN JOTAIN ....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

voi kauheeta mitä valehtekemista..

>> SILLÄ Jumala Sana uudesti synnyttää.>>

Sana ei ole persoona eikä uudestisynnytä yhtään mitään, koska luterilaisen Kirkkoraamatun sanat eivät ole jumalanan sanaa ja
        koska Jeesus on ihminen.

sana uudistaa kylläkin, mutta ei muuta aiheuta.
        Paavali kertoo sanan merkityksen Room. 12:
        >>muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.>>

Tuo tutkiminen teiltä puuttuu, alkakaa tutkimaan sanaa ja muuttukaa mielenne uudistuksen kautta. Mutta uudesti ette synny.

>>>"SILLÄ Jumalan Sana uudesti synnyttää"<<<

"Jumala loi KAIKEN Sanallaan" 1 Moos: 1

"Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan
        vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
        Sillä kolme on jotka todistavat: Henki JA vesi JA veri, ja ne kolme yhdessä ovat"
        1 Joh: 5: 6-8

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>"SILLÄ Jumalan Sana uudesti synnyttää"<<<

"Jumala loi KAIKEN Sanallaan" 1 Moos: 1

"Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan
        vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
        Sillä kolme on jotka todistavat: Henki JA vesi JA veri, ja ne kolme yhdessä ovat"

taas on valhetta tuotu esiin..

1. valhe >>"Jumala loi KAIKEN Sanallaan" 1 Moos: 1>>

totuus on 1 Moos. 1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
        ----------------

tässä on toinen valhe tuossa kommentissa

lisään puuttuvan jakeen, jae 5 >>5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?>>

Jumalan Poika on valhetta .
        Koska Jeesus on ihminen 1 Tim. 2 : 3-8.

Myöskään Herra jumala ei ilmoita Jumalan Poikaa. Lue Katekismus 1. käsky ja 2. käsky.

----------------------------------
        3. valhe >>1 Joh: 5: 6-8>>

nuo jakeet ovat valhetta, koska nuo jakeet koskevat Jumalan Poikaa, jakeen 5 mukasesti!!!
        -------------------------------
        Yhteenveto: Luterilasuudessa ei ole mitään hyvää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

taas on valhetta tuotu esiin..

1. valhe >>"Jumala loi KAIKEN Sanallaan" 1 Moos: 1>>

totuus on 1 Moos. 1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
        ----------------

tässä on toinen valhe tuossa kommentissa

lisään puuttuvan jakeen, jae 5 >>5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?>>

Jumalan Poika on valhetta .
        Koska Jeesus on ihminen 1 Tim. 2 : 3-8.

Myöskään Herra jumala ei ilmoita Jumalan Poikaa. Lue Katekismus 1. käsky ja 2. käsky.

----------------------------------
        3. valhe >>1 Joh: 5: 6-8>>

nuo jakeet ovat valhetta, koska nuo jakeet koskevat Jumalan Poikaa, jakeen 5 mukasesti!!!
        -------------------------------
        Yhteenveto: Luterilasuudessa ei ole mitään hyvää.

laitan tämän luterilaisen Kirkkoraamatun valheen esiin uudelleen.

1 joh. 5
        5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?
        6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus,

Totean, että Yhtään mitään totuutta ei ole luterilaisessa Kirkkoraamatussa tuossa kohdassa..

• Anonyymi

Kokeile myös vettä ja leipää.

• Anonyymi

Parhamin paljussa ei pesty syntejä pois, vaan tehtiin syntiä oikein miehissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Helluntailasuus on niin suurta ja luterilaisuus on niin pienten piiri.

Helluntaiherätys eli helluntailaisuus on yksi suurimmista kristinuskon protestanttisista suunnista maailmassa. Siitä on kasvanut sadan vuoden aikana maailmanlaajuinen liike. Klassisella helluntailaisuudella arvioitiin vuonna 2016 olevan lähes 300 miljoonaa seuraajaa

Mitä luterilasuudesta on tullut, ei yhtään mitään hyvää vaan riitaa ja eripuraa muutamille tuhansille JA LOPUTKIN EROAA LÄHIVUOSINA.

• Anonyymi

Kylvette veressä syödessä lihaa ja juodessa maitoa!

• Anonyymi

Mikä sulle on niin vaikeaa. Rentoudu kuuntele sitä hindujen joikua ja mediotoi. Katsos kun on jäänyt junasta ei sille enää mitään voi. Et ota vaan meediot.

• Anonyymi

Parhami ei ollut kristitty, joka perusti helluntailaisuuden lahkon ja vahvisti se keskeiset opit omassa raamattukoulussaan, josta kaikki Euroopan ja Suomen sen ajan helluntaijohtajat ovat sen opin ja uskon tänne Eurooppaan käyneet hakemassa.

Parhaimin oppi sisältää paljon suoria lainauksia vapaamuurareiden opeista, johon järjestöön hän kuului. Samoin hän otti oppiinsa lainauksia Jehovantodistajien ja Mormonien opeista, sekä hinduilta upotuskasteen mallin Galnes-virtaan upottamalla tehdyistä kasteista.
        Vasta myöhemmin helluntailaisuuteen kopioitiin hindujen tuhansia vuosi vanha kaatotekniikka , nopea kädellä keskelle otsaan suoritettu tönäisy ja pelkkä hipaisu riittää kaatavan kundaliinivoiman siirtymään ihmisestä toiseen ja saa tajunnan menettämisen seurauksena ihmisen kaatumaan selälleen päin. Jos kukaan ei ottaisi kaatuvaa ihmistä kiinni, niin siitä olisi vakavia seurauksia, päähän kohdistuvan iskun vuoksi.
        Jokainen käsittää, että Ylivainion hengen tänne tuomat kaatojonot on paholaisesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parhami ei ollut kristitty, joka perusti helluntailaisuuden lahkon ja vahvisti se keskeiset opit omassa raamattukoulussaan, josta kaikki Euroopan ja Suomen sen ajan helluntaijohtajat ovat sen opin ja uskon tänne Eurooppaan käyneet hakemassa.

Parhaimin oppi sisältää paljon suoria lainauksia vapaamuurareiden opeista, johon järjestöön hän kuului. Samoin hän otti oppiinsa lainauksia Jehovantodistajien ja Mormonien opeista, sekä hinduilta upotuskasteen mallin Galnes-virtaan upottamalla tehdyistä kasteista.
        Vasta myöhemmin helluntailaisuuteen kopioitiin hindujen tuhansia vuosi vanha kaatotekniikka , nopea kädellä keskelle otsaan suoritettu tönäisy ja pelkkä hipaisu riittää kaatavan kundaliinivoiman siirtymään ihmisestä toiseen ja saa tajunnan menettämisen seurauksena ihmisen kaatumaan selälleen päin. Jos kukaan ei ottaisi kaatuvaa ihmistä kiinni, niin siitä olisi vakavia seurauksia, päähän kohdistuvan iskun vuoksi.
        Jokainen käsittää, että Ylivainion hengen tänne tuomat kaatojonot on paholaisesta.

Luterilaisuus-on oppi paholaisesta.

Paavali ei tuo julki, että on olemassa Pelastava oppi, reformaattori Martti Lutherin suunnittelema ja lanseeraama Pelastusoppi [Vanhurskauttamisoppi], Paavali ei tuo julki Kristus on Sana/Poika/lihaan tullut Jeesus / Kristuksen kirkon Ylipappi ja Ekumeniajohtaja/ Jumala sekä ”Kristuksen henki” ja ”uskon Henki”-oppia, Paavali ei tuo julki lapsikastetta eikä Sakramentteja, joiden edm. kaikkien erinimisten oppien [ihmisoppien] mukaan uskova ja elävä ihminen pelastuu pelkästään Uskon, Armon ja Jeesuksen Kristuksen ansion tähden ja että tuon edm. kautta tulee vanhurskaaksi [pelastuksesta osalliseksi, taivaskelpoiseksi].
        Joten yhteenvetona totean, että Paavali ei julki mitään tuollaisia erinimisiä ihmisoppeja, jotka ovat Herran käskyjä, Hänen tahtoaan ja Hänen ilmoittamia opetuksia vastaan!!!

Paavali ei tuo missään esille, että ”Yksin luterilainen Kirkkoraamattu”-oppi on heidän oppinsa perusta ja että tuo kirja on pyhä, opin ylin ja ainoa auktoriteetti ja että tuo kirja olisi Jumalan Sanaa [Kristuksen sanaa].
        [Kun Paavali kirjoitti kirjeensä vuosina 51- 67, niin Paavali ei tunne oppia, että ”Kristus on Sana/Poika”].

VAAN mitä Paavali KIRJOITTAA TUOLLOIN KÄYTÖSSÄ OLLEISTA Tanakin [toora, profeetat ja kirjoitukset] pyhistä kirjoituksista, on kirjoitettu seuraavissa jakeissa:
        2. Tim. 3:15
        ”ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet PYHÄT KIRJOITUKSET, jotka voivat tehdä sinut VIISAAKSi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.”
        2. Tim. 3:16
        ”Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan hengen vaikutuksesta, on myös HYÖDYLLINEN opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,”

Totean, että tuolloin Paavalin aikaan kirjoitukset ovat tarkoitettu tekemään lukijansa viisaaksi ja ovat hyödyllisiä lukijalleen, eikä mitään muuta tarkoitusta ilmene, eikä mitään tarkoitusta ilmene siten kuin tänä päivänä v2022 opetetaan luterilaisesta Kirkkoraamatusta, opetetaan sen oppiarvosta [Jumalan Sanaa, Kristuksen sanaa] ja opetetaan sen uskonnollisesta merkityksestä lukijoilleen sekä eikä mitään tarkoitusta ilmene siten kuin nykyään opetetaan uskosta, uskon rajoista ja Kirkkoraamatun noudattamisen lukuisista säännöistä
        [Sääntöjen eli Tunnustuskirjojen kokonaisuus käsittää:
        kolme vanhan kirkon uskontunnustusta,
        Augsburgin tunnustuksen,
        Augsburgin tunnustuksen puolustuksen,
        Lutherin Vähä ja Iso Katekismukset,
        Schmalkaldenin opinkohdat
        Paavin valta ja johtoasema -kirjoituksen, joka kuuluu Augsburgin tunnustukseen sekä
        Yksimielisyyden ohje]
        [Lisäksi Pelastusopillisia sääntöjä ja sisältöjä ovat mm. Sakramentit, Kasteen ja Ehtoollisen sakramentit, kaikki tuo osana kunkin uskovan vanhurskautta, osana uskovan Pelastuksesta osallisuutta].
        [Lisäksi on tuo sääntö, sopimus v 1999 Pelastusopista eli Vanhurskauttamisopista]

Nykyinen luterilainen Kristillisyys on v2022 kaukana oppiharhoissaan ja valheen hengessä siitä mitä Jeesus ja apostoli Paavali opettivat v30-68 [Ap. t. 11:26 ”Ja he vaikuttivat yhdessä kokonaisen vuoden seurakunnassa, ja niitä oli paljon, jotka saivat heiltä opetusta; ja Antiokiassa ruvettiin opetuslapsia ensiksi nimittämään kristityiksi.]

• Anonyymi

TV7:ssa eräs ison helluntaiseurakunna pastori myönsi, että helluntailaisten kokouksissa ei kukaan tule enää uskoon.
      Nettiaikana ihmiset ovat alkaneet itse tutkia asioita, eivätkä usko heti kaikkea mitä heille uskonlahkoissa uskotellaan. Hyvä niin.

• Anonyymi

Sodomia
        Sodomialla on tarkoitettu ”luonnotonta” seksuaalista kanssakäymistä avioliiton ulkopuolella. Monissa maissa se oli ennen vanhaan rikosnimike, jonka perusteella homoseksuaaleja syytettiin. Englanninkielisissä maissa sanalla on viitattu anaaliseksiin, suuseksiin ja eläimiinsekaantumiseen. Wikipedia

Shaktipat

Shaktipat tai Śaktipāta ( sanskritin , mistä Sakti - "(psyykkinen) energia" - ja PATA "laskeutuminen") viittaa hindulaisuuden lähettämiseen hengellisen "energia" yksi henkilö kautta toiseen. Shaktipat, voidaan antaa pyhällä sanalla tai mantralla , katseella, ajatuksella tai kosketuksella - tässä tapauksessa yleensä ajnan chakraan tai vastaanottajan kolmanteen silmään .

Shaktipat

Hindujen mukaan ihmisen otsan keskellä on kolmas silmä, josta voidaan olla yhteydessä henkimaailmaan. Siksi tönöisy pitää kohdistaa keskelle ihmisen otsaa eli kolmannen silmän kohdalle, niin kyllä alkaa kaatumaan selälleen. Ylivainio sai nämä opit käydessään Australiassa tapaamassa aboriginaaleja.
        Vasta sen jälkeen Ylivainio pystyi kaatamaan ihmisiä nopealla otsaan kohdistuvalla tönäisyllä tai pelkkä sipaisukin riittää, kun se osuu keskelle otsaa.

• Anonyymi

Helluntaikokous kappelin ravintolassa Espalla keskiviikkona alkaen päivällä kello 16.

• Anonyymi

Niin ja lavalla esiintyy kitarakuoromme symbaaliorkesterilla vahvistettuna, tervetuioa.
        T. Kokoustoimikunta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja lavalla esiintyy kitarakuoromme symbaaliorkesterilla vahvistettuna, tervetuioa.
        T. Kokoustoimikunta.

Uskonnollinnen viihde ja uskonnolliset taikapemput ei kiinnosta meitä oikeita Kristittyjä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskonnollinnen viihde ja uskonnolliset taikapemput ei kiinnosta meitä oikeita Kristittyjä.

Luuk. 19:46

Hän sanoi heille: "On kirjoitettu: 'Minun huoneeni on oleva rukouksen huone.' Mutta te olette tehneet siitä rosvojen luolan."

• Anonyymi

Ei siellä Espan ravintolassa mitään Jeesusta kohdata.

Teille sanotaan silloin: 'Hän on tuolla', ja: 'Hän on täällä', mutta älkää lähtekö minnekään, älkää juosko perässä. "

• Anonyymi

Helluntailaiset eivät pysty perustelemaan omia harhaisia oppejaan Raamatun sanalla, vaan käyvät silmittömään hyökkkäykseen ja herjaukseen Kristillisiä vanhoja kirkkokuntia vastaan.
      Palstan aina on helluntailaisuus, sen synty Amerikassa ja tulo Suomeen 19020-luvulla ja sen opit ja rituaalit ja muut lahkon sisäiset asiat kuuluvat keskustelun aihepiiriin.

• Anonyymi

Helluntailailaset eivät kärsi kuulla totuutta oman lahkonsa syntymisestä, sen harhaisista opinkappaleista ja siitä mitä siellä oikeasti sisällä tehdään ja mihin sellainen uskonkiihko ihmisen lopulta johtaa.

• Anonyymi

EKUMEENINEN LIIKE MITÄTÖI LAITTOMASTI LUOMISKERTOMUKSEN

Katolinen kirkko ja Suomen Ekumeenisen Neuvosto yhdessä maallistuneiden suomalaisten SEN-jäsenien, tarkkailijoiden ja kumppanien kanssa ovat jo vuosikymmeniä olleet ateistisen kehitysopin puolustajia hyläten Raamatullisen luomiskertomuksen ja hyläten [mitätöiden laittomasti] luomiskertomuksen Herra Jumalan ja Hänen käskynsä sekä MITÄTÖIDEN tuolla teollaan laittomasti Hänen työnsä ja opetuksensa profeettain, Jeesuksen ja Paavalin kautta.

Suomen Ekumeeninen Neuvosto toimii kirkkojen ja järjestöjen yhteistyöelimenä ja sen tarkoitus on [edistää valhetta ja eksytystä Suomessa]:
      1. edistää pyrkimyksiä kohti Kristuksen kirkon näkyvää ykseyttä
      2. vahvistaa kristittyjen yhteyttä, palvelua ja todistusta Suomessa
      3. toimia kirkkojen ja kristillisten yhteisöjen kohtaamispaikkana

Jäseniksi
      voidaan ainoastaan hyväksyä Suomessa toimivat kirkot ja kristilliset yhteisöt, jotka tunnustavat [valheen ja eksytyksen]
      a) Herran Jeesuksen Kristuksen Jumalaksi ja
      b) Vapahtajaksi Raamatun mukaan ja jotka sen vuoksi pyrkivät
      c) yhdessä täyttämään yhteistä kutsumustaan
      d) yhden Jumalan, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen kunniaksi.

Suomen evankelis-luterilainen kirkko
      Suomen ortodoksinen kirkko
      Suomen Vapaakirkko
      Katolinen kirkko Suomessa
      Suomen Pelastusarmeija
      Finlands svenska baptistsamfund
      Finlands svenska metodistkyrka
      Suomen Metodistikirkko
      Missionskyrkan i Finland
      The Anglican Church in Finland
      International Evangelical Church in Finland

Tarkkailijoiksi
      voidaan hyväksyä Suomessa toimivat kirkot ja kristilliset yhteisöt, jotka tunnustavat Herran Jeesuksen Kristuksen Jumalaksi ja Vapahtajaksi Raamatun mukaan ja jotka sen vuoksi pyrkivät yhdessä täyttämään yhteistä kutsumustaan yhden Jumalan, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen kunniaksi.

Suomen Adventtikirkko
      Suomen Baptistikirkko
      Suomen Helluntaikirkko
      Ystävien Uskonnollinen Seura Kveekarit
      Finlands Svenska Pingstmission

Kumppanuusjärjestöiksi
      voidaan hyväksyä Suomessa toimivat kristittyjen yhteyttä edistävät
      rekisteröidyt yhdistykset ja säätiöt.

Filantropia
      Filoksenia
      Helsingin Diakonissalaitos
      Herättäjä-Yhdistys
      Hiljaisuuden Ystävät
      Kansan Raamattuseura
      Kirkon alat
      Kirkon Ulkomaanapu
      Kulttuuri- ja uskontofoorumi FOKUS
      Medialähetys Sanansaattajat
      Lasten ja nuorten keskus
      OCM-Suomen Konstantinus Yhdistys
      Opiskelijoiden Lähetysliitto
      Pyhän Henrikin pyhiinvaellusyhdistys
      Sinapinsiemen
      Suomen Caritas
      Suomen kristillinen rauhanliike
      Suomen Kristillinen Ylioppilasliitto
      Suomen Liikemiesten Lähetysliitto
      Suomen Lähetysseura
      Suomen Merimieskirkko
      Suomen NMKY:n liitto
      Suomen NNKY-liitto
      Suomen Pipliaseura
      Suomen World Vision
      Temppeliherrain Ritarikunta
      Tuomasyhteisö

Tuollainen joukko Suomessa on maallistuneita ateistisen kehitysopin puolustajia hyläten Raamatullisen luomiskertomuksen ja mitätöineet tuolla teollaan laittomasti Herra Jumalan ja Hänen käskynsä sekä Hänen työnsä ja opetuksensa profeettain, Jeesuksen ja Paavalin kautta.

Tuo hylkääminen tarkoittaa, että ovat hylänneet katekismuksen 1. käskyn ja 2. käskyn Herra Jumalan ja toimivat käskyjä ja Herraa vastaan kaikessa mitä tekevät.

Tuo käskyjä ja Herraa vastaan toiminen alkaa siitä, että nuo Suomen Ekumeenisen Neuvoston maallistuneet ateistit jäsenet tunnustavat oman jumalansa ja uskonsa Apostolisen uskontunnustuksen mukaisesti, toisekseen ovat perustaneet Kristuksen kirkon ja nimenneet ja ilmoittaneet tuohon Kristuksen kirkkoon ihminen Jeesuksen johtajaksi, epäjumalaksi, [ylimmäiseksi papiksi], jota Jeesusta he palvovat maallisissa kirkoissa jumalana [epäjumalana].

Tuo kaikki on vastoin Herra Jumalan käskyjä ja Hänen tahtoaan ja opetuksiaan vastaan.

Totean, että tuo Herran vastustaminen on uhmakkuutta, mahtipontisuutta ja lapsellista käytöstä Herraa kohtaan.

Tuon edm. jälkeen mikään Herran asia ei ole tuon SEN-jäsenistön mielessä, vaan mielessä on jäsenten jatkuva manipulointi [kusetus] valhe ja vääryys sekä mielessä on raha ja rahastus oman kristinuskonsa ja -oppinsa kautta omaksi hyödykseen [mm. asema yhteiskunnassa, virka-asu, kk-palkka, eläketulo].
      ____

• Anonyymi

se rahastus ja oman edun tavoittelu kuuluu kyllä eksyttävien lahkojen toimenkuvaan.
        HELLUNTAILAISET on kovia vääristeleen Jumalan Sanaa.

helluntailaisuudessa käännetään kaikki päälaeleen,
        "tekevät mustan valkoiseksi ja valkoisen mustaksi"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

se rahastus ja oman edun tavoittelu kuuluu kyllä eksyttävien lahkojen toimenkuvaan.
        HELLUNTAILAISET on kovia vääristeleen Jumalan Sanaa.

helluntailaisuudessa käännetään kaikki päälaeleen,
        "tekevät mustan valkoiseksi ja valkoisen mustaksi"

Samoin vääristelevät luterilaiset ja koko suomalainen SEN-jäsenistö, lähes 6 miljoonaa suomalaista.

>>HELLUNTAILAISET on kovia vääristeleen Jumalan Sanaa.>>

edes tuossa kommentissasi Jumalan Sana ei ole totta ...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samoin vääristelevät luterilaiset ja koko suomalainen SEN-jäsenistö, lähes 6 miljoonaa suomalaista.

>>HELLUNTAILAISET on kovia vääristeleen Jumalan Sanaa.>>

edes tuossa kommentissasi Jumalan Sana ei ole totta ...

senpä takia, kun Jumalan SANA on totuus.
        ja helluntailaisuus -eksytys on tuotu tänne vasta 1900-luvulla Jkr. eikä ole MINKÄÄN Kristinuskon kirkon edes haarautuma, vaan ihan omana oppinaan toi nämä
        sodomiaa-harjoittavat miehet, joista yksi sai hetimmiten jo vankilatuomion, kun heidät löydettiin "jostakin ja jotakin x x x harrastamasta, siis vieläpä PERUSTAJAT . . .

"Seurakunnan kaitsijan tulee olla yhden vaimon mies" 1 Tim: 3:
        niinpä niin, Raamatun Sana ei helluntailaisuudessa niin tärkeä . . .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

senpä takia, kun Jumalan SANA on totuus.
        ja helluntailaisuus -eksytys on tuotu tänne vasta 1900-luvulla Jkr. eikä ole MINKÄÄN Kristinuskon kirkon edes haarautuma, vaan ihan omana oppinaan toi nämä
        sodomiaa-harjoittavat miehet, joista yksi sai hetimmiten jo vankilatuomion, kun heidät löydettiin "jostakin ja jotakin x x x harrastamasta, siis vieläpä PERUSTAJAT . . .

"Seurakunnan kaitsijan tulee olla yhden vaimon mies" 1 Tim: 3:
        niinpä niin, Raamatun Sana ei helluntailaisuudessa niin tärkeä . . .

Jumalan Sana ei ole totuus niinkuin väität..

>> kun Jumalan Sana on totuus.>>

Mikä on oikeesti totuus?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan Sana ei ole totuus niinkuin väität..

>> kun Jumalan Sana on totuus.>>

Mikä on oikeesti totuus?

Raaamattu: "Sinun sanasi on totuus" Joh: 17: 17

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raaamattu: "Sinun sanasi on totuus" Joh: 17: 17

ei pidä paikkaansa Kirkkoraamattu, niinkuin väität..
        >>Raaamattu: "Sinun sanasi on totuus" Joh: 17: 17>>

vaan tässä on totuus, Herran suusta lähtevä sana, Herran sanomana, ääneen lausuttu sana.

Jes. 55
        >>11 niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.>>

Tuo sana ei ole Kirkkoraamattu todellakaan. Eikä Kirkkoraamattu ole Jumalan Sanaa todellakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei pidä paikkaansa Kirkkoraamattu, niinkuin väität..
        >>Raaamattu: "Sinun sanasi on totuus" Joh: 17: 17>>

vaan tässä on totuus, Herran suusta lähtevä sana, Herran sanomana, ääneen lausuttu sana.

Jes. 55
        >>11 niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.>>

Tuo sana ei ole Kirkkoraamattu todellakaan. Eikä Kirkkoraamattu ole Jumalan Sanaa todellakaan.

puhut kirkkoraamatusta, vaan kun kristinuskon kirkkoja on enemmän kuin yksi.
        vaikka eihän helluntailaiset tiedä edes kristinuskon perusasioita, eikä siis kristinuskosta hönkäsen pöläystä,

se on sellaista, kun niihin eksytyksiin lähtee, niin saa lahjaksi "laput silmilleen"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

puhut kirkkoraamatusta, vaan kun kristinuskon kirkkoja on enemmän kuin yksi.
        vaikka eihän helluntailaiset tiedä edes kristinuskon perusasioita, eikä siis kristinuskosta hönkäsen pöläystä,

se on sellaista, kun niihin eksytyksiin lähtee, niin saa lahjaksi "laput silmilleen"

tässä sulle lisää vähän pöläystä...sulla on pitkä nenä, nenästävedetty ihminen..

Ottakaa opiksenne paljastetut, julkituomani manipulaatiot [kusetukset] ja valheen henki, jotka ovat iso osa luterilaisessa Kirkkoraamatussa [Uusi testamentti] ja täten saattaa Teissäkin olla [on tullut Teihin] sama valhe ja syntioppi, jota luterilaisessa Kirkkoraamatussa on kirjoitettuna kaikkialla Uudessa testamentissa mm. Pelastusoppi eli Vanhurskauttamisoppi, Kristus on Sana-oppi, ”uskon Henki”, ”kielet eivät ole merkki uskoville”, Sakramentit [Kasteen ja Ehtoollisen sakramentti] jne.

Korostan ja nostan esille kolmantena tärkeimpänä jokaisen henkilökohtaisen hengellisen elämän asiana sen, että tämä Paavalin kirjoittama Uskon, pelastuksen ja ylösnousemuksen- saarna [ 1 Kor. 15] mitätöi ja tallaa maan rakoon kaikki lahkokirkot ja eriseurat ja harhaopit sekä Ekumeeniset Lahkokirkot [SEN, ekumenia.fi] ja tuon maailmanlaajuisen Herra Jumalaa, Hänen tahtoaan, Hänen käskyjään ja Jumalan seurakuntaa vastustavan maallisen lahkokirkko-organisaation sekä mitätöi ja tallaa maan rakoon myös ihmisten luomat Vanhurskauttamisoppi-harhan ja Sana/Poika/Jeesus -unelman ja kolmiyhteisen epäjumalan nimeltään Isä, Sana/Poika/Jeesus/ Kristuksen kirkon pää, Ylipappi ja Pyhä Henki sekä luterilaisen Kirkkoraamattu/Jumalan sanaa-rakennelman.

Tuo edm. asia tulee kaikkien ihmisten käsittää ja toimia henkilökohtaisessa elämässään vain ja ainoastaan Herra Jumalan tahdon ja Hänen käskyjensä mukaisesti ja ”lähteä ulos” lahkokirkoista ja eriseuroista ja harhaopeista sekä tuosta Ekumeenisesta lahkokirkkojärjestöstä [SEN, ekumenia.fi] ja sen jäsenkunnasta OMAN ETUNSA ja OMAN PELASTUKSENSA tähden;
        ["Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa. Ilm. 18:4-5].

• Anonyymi

4Moos.8:5-12 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen: Ota leeviläiset israelilaisten keskuudesta ja puhdista heidät. Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä, ja ajattakoon he koko ruumiinsa partaveitsellä ja peskööt vaatteensa ja puhdistakoot itsensä. Ja sitten he ottakoot mullikan sekä siihen kuuluvana ruokauhrina öljyllä sekoitettuja lestyjä jauhoja; ja ota toinen mullikka syntiuhriksi. Tuo sitten leeviläiset ilmestysmajan eteen sekä kokoa kaikki Israelin kansa. Ja kun olet tuonut leeviläiset Herran eteen, laskekoot israelilaiset kätensä leeviläisten päälle, ja Aaron toimittakoon leeviläisille israelilaisten puolesta heilutuksen Herran edessä, että ne kelpaisivat Herran palvelukseen. Mutta leeviläiset laskekoot kätensä mullikkain pään päälle, ja valmista toinen syntiuhriksi ja toinen polttouhriksi Herralle, toimittaaksesi sovituksen leeviläisille.

• Anonyymi

Helluntailaiset kieltävät Raamatun ja lukevat omia harhaisia pyhiä kirjojaan "kansalle" painoksiaan. Niissä kaikki selitetään ihmisen omilla pelastusteoilla aikaansaaduksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mitä sitten !??

Jeesus sanoo:
        "Mitä se sinuun koskee ? Seuraa sinä minua" Joh: 21: 22

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mitä sitten !??

Jeesus sanoo:
        "Mitä se sinuun koskee ? Seuraa sinä minua" Joh: 21: 22

Raamattu varoittaa vääristä paimenista !

Sinullekko se on turha varoitus ?

Siis ihan oikeesti ,HALOO onko valoo ?

• Anonyymi

Joh.17:12-19 Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen. Mutta nyt minä tulen sinun tykösi ja puhun tätä maailmassa, että heillä olisi minun iloni täydellisenä heissä itsessään. Minä olen antanut heille sinun sanani, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole. En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta. He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole. Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus. Miinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan; ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.

• Anonyymi

Tätä se on, kun perkele laittaa pätkimään Sanaa ja vääristelee sitä !

Luetaanko KUNNOLLA se, mitä on oikeasti kirjoitettu Sanassa:

3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
      4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
      !!!
      5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
      6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
      !!!
      7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
      8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
      9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
      10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
      11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
      12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?

Tuossa on siis TOISTO, eli sama asia kerrotaan kahdella tapaa, eli eri kuvien kautta !

1) 5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

Ja uudestaan sama asia:

2) 6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.

Eli se vedestä/ lihasta syntyminen tarkoittaa siis luonnollista syntymistä, eikä mitään vesikastetta !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Anonyymi

siis luonnollista syntymistä, älä ny viitti, lue vähän tarkemmin , mitä Raamattu sanoo:

Kristillinen KASTE,
        "ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on
        totuus, Sillä kolme on, jotka todistavat: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat"
        1 Joh: 5: 7-8

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

siis luonnollista syntymistä, älä ny viitti, lue vähän tarkemmin , mitä Raamattu sanoo:

Kristillinen KASTE,
        "ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on
        totuus, Sillä kolme on, jotka todistavat: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat"

Yhä vain, vedessä tarkoittaa luonnollista syntymää !

Kolme jotka todistavat liittyy Kristuksen täydelliseen ja täytettyyn sijais uhriin !

Jeesuksen kuolemasta siis sanotaan:

30 Kun nyt Jeesus oli ottanut hapanviinin, sanoi hän: "Se on täytetty", ja kallisti päänsä ja antoi henkensä.

33 Mutta kun he tulivat Jeesuksen luo ja näkivät hänet jo kuolleeksi, eivät he rikkoneet hänen luitaan,
        34 vaan yksi sotamiehistä puhkaisi keihäällä hänen kylkensä, ja heti vuoti siitä verta ja vettä.

Siis henki, vesi ja veri !

Jeesus siis antoi niin henkensä kuin verensä ja vetensä ja tässä "kuvassa" siis vesi tarkoittaa luonnollista kuolemaa !

Siis kokonaisuhri, jossa siis annetaan niin henki, kuin sielu, kuin ruumis !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristillinen KASTE,

Mutta ettehän te raukat näitäkään "kuvia" käsitä vaan nekin te väännätte kieroon omien herhaoppinenne vuoksi / johdosta !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yhä vain, vedessä tarkoittaa luonnollista syntymää !

Kolme jotka todistavat liittyy Kristuksen täydelliseen ja täytettyyn sijais uhriin !

Jeesuksen kuolemasta siis sanotaan:

30 Kun nyt Jeesus oli ottanut hapanviinin, sanoi hän: "Se on täytetty", ja kallisti päänsä ja antoi henkensä.

33 Mutta kun he tulivat Jeesuksen luo ja näkivät hänet jo kuolleeksi, eivät he rikkoneet hänen luitaan,
        34 vaan yksi sotamiehistä puhkaisi keihäällä hänen kylkensä, ja heti vuoti siitä verta ja vettä.

Siis henki, vesi ja veri !

Jeesus siis antoi niin henkensä kuin verensä ja vetensä ja tässä "kuvassa" siis vesi tarkoittaa luonnollista kuolemaa !

Siis kokonaisuhri, jossa siis annetaan niin henki, kuin sielu, kuin ruumis !

ja Jeesus antoi kuolemansa ja Ylösnousemuksensa jälkeen käskyn kastaa "kaikki kansat"

Vanhan liiton ympärileikkaus on Uuden liiton kasteen esikuva,
        "ympärileikkaus 8 päivän ikäisille poikalapsille"
        "ja NIIN minun LIITTONI on merkitty teidän lihaanne IANKAIKKISEKSI liitoksi"
        1 Moos: 17: 13

"TÄMÄN esikuvan mukaan, vesi nyt teidätkin pelastaa - kasteena, joka ei ole lihan
        saastan poistamista, vaan koska JUMALA teki kanssanne hyvän omantunnon liiton"
        1 Piet: 3: 21

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja Jeesus antoi kuolemansa ja Ylösnousemuksensa jälkeen käskyn kastaa "kaikki kansat"

"TÄMÄN esikuvan mukaan, vesi nyt teidätkin pelastaa - kasteena, joka ei ole lihan

Siinä ei lue "kastaa vedellä " vai lukeeko muka ???

Ympäileikkaus on Raamatun mukaan kuva uuden liiton SYDÄMEN YMPÄRILEIKKAUKSESTA !!!

Eikä mistään vesikasteesta !

28 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
        29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.

Tässä ei puhuta yhtään mitään vesikasteesta !!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten sinä raukka selität tämänkin pakanoiden apostolin Sanat, miten Jeesus itse hänet ohjeisti :

1. Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan

Paavali vielä KIITTÄÄ Jumalaa siitä, ettei ole kastanut vedellä kuin muutaman juutalaisen, siis lakiliiton järjestyksen mukaan:

14 Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
        15 niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
        16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.

Sinun oman vesikaste oppisi mukaan Paavalin olisi pitänyt hävetä silmät päästä ja pyöriä säkissä ja tuhkassa !

Mutta eihän se todellakaan niin ole !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten sinä raukka selität tämänkin pakanoiden apostolin Sanat, miten Jeesus itse hänet ohjeisti :

1. Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan

Paavali vielä KIITTÄÄ Jumalaa siitä, ettei ole kastanut vedellä kuin muutaman juutalaisen, siis lakiliiton järjestyksen mukaan:

14 Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
        16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.

Sinun oman vesikaste oppisi mukaan Paavalin olisi pitänyt hävetä silmät päästä ja pyöriä säkissä ja tuhkassa !

lue kastekäsky 100 kertaa, josko mahtuis nuppiisi.

Jeesus käski tuon kasteen, tuo on upotusvesikastekäsky.

Matt. 3 : 13-17

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kuule, - ei kastetta KRISTUKSEEN vielä Jeesuksen maan päällä ollessa vielä edes ollut !

"Minä kastan teidät vedellä; mutta teidän keskellänne seisoo hän, jota te ette tunne"
        HÄN on se, joka tulee minun jälkeeni ja jonka kengänpaulaa minä en ole arvollinen
        päästämään" Joh: 1: 26-27

Jeesus antaa kastekäskyn:

Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä
        ISÄN ja POJAN ja PYHÄN HENGEN nimeen" Mt: 28: 18-19

"yksi Herra, yksi usko, yksi kaste" Ef: 4: 5

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kuule, - ei kastetta KRISTUKSEEN vielä Jeesuksen maan päällä ollessa vielä edes ollut !

"Minä kastan teidät vedellä; mutta teidän keskellänne seisoo hän, jota te ette tunne"
        HÄN on se, joka tulee minun jälkeeni ja jonka kengänpaulaa minä en ole arvollinen

Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

Yhäkään siinä ei lue, että: VEDELLÄ !!!

Pyhällä Hengellä kastaminen vain liittää ihmisen opetuslapseksi !!!

Pyhä Henki on pelastuksemme vaukuutena ja sinettinä !

EI VESI YHÄKÄÄN !!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi pätkit Sanaa kuin perkele ???

Se jatkuu siis näin:

Hän ( Jeesus) kastaa teidät Pyhällä Hengellä !

Johannes kastaja oli siis lakiliiton viimeinen profeetta ja hän kastoi lakiliiton PARANNUKSEN KASTEELLA vedellä !

Jeesus taas kastaa uudessa liitossa uudestisyntyvän Pyhällä Hengellä !!!

Selvä jako !

• Anonyymi

Kiteytetysti siis:

Jumala liitää uudestisyntyvän / uskoon tulevan Pyhällä Hengellä Jumalan lasten joukkoon, eli Seurakuntaan !

Vesi ei ole sinettinä eikä pelastuksemme vakuutena, vaan Pyhä Henki !

Ef. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.

13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
      14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.

Lue KUNNOLLA tuo !

Olette KUULLEET PELASTUKSENNE EVANKELIUMIN !!!

Vauva ei voi ymmärtää mitään, saati sitten evenkeliumin sanomaa, vauva ei voi ITSE tulla uskovaksi !!!

• Anonyymi

Jotta ei jää epäselvää, niin Paavalin sanat vahvistavat asian:

1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.

" sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa. "

Siis evankeliumi pitää ymmärtää henk koht !

Vauva siihen ei kykene !!!

• Anonyymi

kaste on USKON kaste, eikä YMMÄRRYKSEN kaste . . .

"yhden näistä pienistä, jotka uskovat" Mark: 9: 42

"Kuulen, ettekö ole lukeneet: "Lasten ja IMEVÄISTEN suusta sinä valmistit itsellesi kiitoksen"
        Mt: 21: 16

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotta ei jää epäselvää, niin Paavalin sanat vahvistavat asian:

1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.

" sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa. "

Siis evankeliumi pitää ymmärtää henk koht !

Vauva siihen ei kykene !!!

Sinua on nenästävedetty taas Ef. 1 :13-14, ja osoitat, todistat kommenteillasi kyvyttömyytesi ymmärtää hengellisiä tekstejä.
        Ja kommettisi todistaa sinusta myös, että olet lihallinen, maailman ihminen ja ateisti sekä aivan lapsonen ymmärrykseltäsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kaste on USKON kaste, eikä YMMÄRRYKSEN kaste . . .

"yhden näistä pienistä, jotka uskovat" Mark: 9: 42

"Kuulen, ettekö ole lukeneet: "Lasten ja IMEVÄISTEN suusta sinä valmistit itsellesi kiitoksen"
        Mt: 21: 16

Kerro nyt vihdoin se, miten vauva voi muka uskoa ???

HENKILÖKOHTAISELLA Uskolla vain voi pelastua !!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinua on nenästävedetty taas Ef. 1 :13-14, ja osoitat, todistat kommenteillasi kyvyttömyytesi ymmärtää hengellisiä tekstejä.
        Ja kommettisi todistaa sinusta myös, että olet lihallinen, maailman ihminen ja ateisti sekä aivan lapsonen ymmärrykseltäsi.

Sinä nyt omilla sanoillasi tuomitsit vain itse itsesi !

Joten onneksi olkoon vain !

Tuo Raamatunpaikka näet on aivan selvä Hengelliselle, eli todelliselle Jumalan lapselle !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro nyt vihdoin se, miten vauva voi muka uskoa ???

HENKILÖKOHTAISELLA Uskolla vain voi pelastua !!!

Jeesus sanoo: "yhden näistä pienistä, jotka uskovat" Mark: 9: 42

väitä siis ettei Jeesus oikein tiennyt . . .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä nyt omilla sanoillasi tuomitsit vain itse itsesi !

Joten onneksi olkoon vain !

Tuo Raamatunpaikka näet on aivan selvä Hengelliselle, eli todelliselle Jumalan lapselle !

Teistä kenelläkään ei ole Herran antamaa pyhää henkeä, joka näyttäisi synnin Ef. 1 : 13- 14 ja näyttäisi totuuden Teille.
        Te ette ole oikeasti uudestisyntyneitä ja uusia luomuksia, joilla on kielimekkiä että hemki on tullut teihin.

Teillä kyllä riittää satujuttuja Pyhästä Hengestä, mutta kun tuollaista henkeä ei ole olemassakaan, vaan tuo on epäjumala.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus sanoo: "yhden näistä pienistä, jotka uskovat" Mark: 9: 42

väitä siis ettei Jeesus oikein tiennyt . . .

Ne "pienet" siis ITSE uskoivat !!!

Vauva ei kykene ITSE uskomaan !!!

Milloin tämä viimein menee perille ???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teistä kenelläkään ei ole Herran antamaa pyhää henkeä, joka näyttäisi synnin Ef. 1 : 13- 14 ja näyttäisi totuuden Teille.
        Te ette ole oikeasti uudestisyntyneitä ja uusia luomuksia, joilla on kielimekkiä että hemki on tullut teihin.

Teillä kyllä riittää satujuttuja Pyhästä Hengestä, mutta kun tuollaista henkeä ei ole olemassakaan, vaan tuo on epäjumala.

Pyhä Henki siis on epäjumala ???

Siis Jumala itse on epäjumala ???

Sitäkö sinä haluat nyt sanoa ???

Oletko ihan tosissasi ???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pyhä Henki siis on epäjumala ???

Siis Jumala itse on epäjumala ???

Sitäkö sinä haluat nyt sanoa ???

Oletko ihan tosissasi ???

sinä omet todella nenästävedetty.

Lue Katekismustasi , lue 1. käsky ja 2. käsky ...tuossa esittäytyy Sinun jumalasi, Herra.
        Hän on yksi persoona.

Kummassakaan käskyssä ei mainita sanallakaan Jumalan Poikaa eikä Pyhää Henkeä.
        Joten nuo persoonat ovat satupersoonia.

Joten tee parannus syntiuskostasi ja siirry tosiuskovien puolelle, jos kykenet tuon tekemään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lue Katekismustasi , lue 1. käsky ja 2. käsky ...tuossa esittäytyy Sinun jumalasi, Herra.
        Hän on yksi persoona.

Joten tee parannus syntiuskostasi ja siirry tosiuskovien puolelle, jos kykenet tuon tekemään

Sinulle siis ei ole Jeesus eikä Pyhä Henkikään Jumala ?

Oletko ihan tosissasi ?

Minä kyllä tunnustan kuten epäilevä Tuomas lopulta:

7 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

Valehteliko siis Jeesus ???

Hänhän vahvisti Tuomaksen sanat ja ilmoitti siten olevansa Jumala !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hän on yksi persoona.

Niin ja sinussa itsessäsi on Jumalan kuvana 3 muotoa, eli ruumis ja sielu ja henki !

Mutta on vain YKSI sinä !

Samoin sen kuvan mukaan Jumalassa ovat nuo muotoa !

Isä, jota kukaan ei ole nähnyt eikä voi nähdä (sielu) !

Pyhä Henki, jota myöskään ei voi nähdä ( henki) !

Jeesus eli ns ruumis, jonka kautta vain me voimme tietää sen, mitä Jumala On !

Siis vain Jeesuksen Sanojen ja tekojen kautta me oikeasti tunnemme Jumalan !

Jumala siis On YKSI, ihan kuten on yksi ihminen jossa ovat nuo 3 erotettavaa muotoa !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko ihan tosissasi ?

7 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

Raamatun ajan kertomuksilla ei ole mitään tekemistä seksimiehen Parhamin perustaman uskonlahkon eli helluntailaisuuden todellisuuden kanssa.
        Paha henki perusti helluntailaisuuden henkiliikkeen ja henkivallan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja sinussa itsessäsi on Jumalan kuvana 3 muotoa, eli ruumis ja sielu ja henki !

Mutta on vain YKSI sinä !

Samoin sen kuvan mukaan Jumalassa ovat nuo muotoa !

Isä, jota kukaan ei ole nähnyt eikä voi nähdä (sielu) !

Pyhä Henki, jota myöskään ei voi nähdä ( henki) !

Jeesus eli ns ruumis, jonka kautta vain me voimme tietää sen, mitä Jumala On !

Siis vain Jeesuksen Sanojen ja tekojen kautta me oikeasti tunnemme Jumalan !

Jumala siis On YKSI, ihan kuten on yksi ihminen jossa ovat nuo 3 erotettavaa muotoa !

Lue Katekismus 1. ja 2. käsky ja opettele toimimaan oikein elämässäsi, tottele ja rakasta Herraa, Sinun jumalaasi kaikessa kaikella sydämelläsi.

Laitan tuosta Ef. 1:13 selvitystä.

”Pelastuksenne evankeliumi”, Ef. 1: 13

Olen saanut tiedonsanat koskien jaetta Ef. 1 : 13. Tiedonsanojen mukaan tuosta jakeesta Kirkkoraamatussa on poistettu ja puuttuu seuraavat sanat ” annettuanne kastaa itsenne Herran Jeesuksen nimeen”.

Jolloin täydennettävä Ef. 1: 13 muuttuu seuraavanlaiseksi:
        ” 13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne annettuanne kastaa itsenne Herran Jeesuksen nimeen pantu luvatun pyhän hengen sinetti,”
        Tuo jae on nyt täydennettynä saamieni tiedonsanojen ja Paavalin kirjoitusten, Apt. 19 ja Room. 6, ja jae on nyt täydennettynä Herra Jumalan tahdon mukaista Pelastuksen evankeliumia, jossa kasteen jälkeen Herra Jumala jakaa pyhää henkeä Hänen lupauksensa mukaisesti, lisätodisteita Herra Jumalan tarjoamasta pelastuksesta upotusvesikasteen jälkeen annettavasta pyhästä hengestä on kirjoitettu Apt. 2: 38, Tiit. 3:5, Matt. 3, Luuk. 3.

Kirkkoraamatussa on tällä hetkellä kirjoitettuna seuraavanlainen Pelastuksen evankeliumin jae Ef. 1 : 13:
        ”13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun pyhän hengen sinetti,”

Tuo tarkoittaa, että uskoontulon jälkeen saadaan pyhän hengen sinetti. Tuo kirjaus on vastoin Herra Jumalan tahdon mukaista Pelastuksen evankeliumia.

Tuo kirjoitus Kirkkoraamatussa on ihmisoppien mukainen kirjaus Pelastuksen evankeliumista mm. Yksin uskosta-opin mukaan (Ef. 1:13) ja Yksin armosta -opin mukaan ( Ef. 2:8-9) ja teologi Martti Lutherin keksimän Vanhurskauttamisopin mukainen kirjaus, joka tarkoittaa, että Kirkkoraamatussa on totuuden vastainen kirjoitus ja on näinollen tehty tahallinen ja tarkoituksellinen, omien oppien ja omien etujen tähden, manipulaatio Kirkkoraamattuun.

Joten kaikki valheet paljastuvat aikanaan, kaikki salaisuudet tulevat kerran ilmi. Mahtaako meillä lopulta olla varaa valheeseenkaan? Vai riittääkö meille se, että aikamme huseeraamme totuudelta varastetuissa valheen vaatteissa ja kiinni jäädessämme luikimme karkuun?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hän on yksi persoona.

Niin ja jos Jeesus ei olisi siis Jumala, niin tuossa Tuomaksen kohdassa Hän siis olisi tehnyt syntiä ja kuluisi kadotukseen !

Tajuatko edes tämän vertaa ???

Miten siis Raamatun sanat olisivat totta, kun Jeesuksen sanotaan olevan synnitön ja tulevan tuomitsemaan kaikki ihmiset ???

Ei syntinen ole kelvollinen kaikkia muita tuomitsemaan !!!

Eikä kukaan muu kykene kaikkia ihmisiä tuomitsemaan, kuin vain Kaikkitietävä Jumala !!!

Olet siis pahasti eksymyksen suossasi !!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hän on yksi persoona.

Vielä kysyn sinulta sen, että onko teitä 3 vai yksi ???

Kun sinussaki ovat nuo sielu ja henki ja ruumis, kuten Jumalassa !

Siis meillä on YKSI Jumala, jossa ovat nuo 3 muotoa !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko ihan tosissasi ?

tuo Jeesus on kolmiyhteisen jumalan Jeesus [Sana, Jumalan Poika] ja tuo Jeesus valehteli kun sanoi valheen itsestään, omasta identiteetistään...

>>Valehteliko siis Jeesus ???>>

Jeesus valehteli, oikein kysyit ja oikean vastauksen sait!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vielä kysyn sinulta sen, että onko teitä 3 vai yksi ???

Kun sinussaki ovat nuo sielu ja henki ja ruumis, kuten Jumalassa !

Siis meillä on YKSI Jumala, jossa ovat nuo 3 muotoa !

eipä pidä paikkaansa sinun ja Vanhan kirkon kirkkomiesten opit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja jos Jeesus ei olisi siis Jumala, niin tuossa Tuomaksen kohdassa Hän siis olisi tehnyt syntiä ja kuluisi kadotukseen !

Miten siis Raamatun sanat olisivat totta, kun Jeesuksen sanotaan olevan synnitön ja tulevan tuomitsemaan kaikki ihmiset ???

Eikä kukaan muu kykene kaikkia ihmisiä tuomitsemaan, kuin vain Kaikkitietävä Jumala !!!

sinä et tajua Katekismuksen 1. ja 2. käskyäkään mikä sinö olet täällät nipottamaan kommenteissasi

>>Tajuatko edes tämän vertaa ???>>

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sinä olet kyvytön käsittelemään hengellisiä asioita

>>Jeesuksen sanotaan olevan synnitön ja tulevan tuomitsemaan kaikki ihmiset>>

Jeesus ei todellakaan tule tuomitsemaan yhtään ketään , vaan Herra tuomitsee..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tuo Jeesus on kolmiyhteisen jumalan Jeesus [Sana, Jumalan Poika] ja tuo Jeesus valehteli kun sanoi valheen itsestään, omasta identiteetistään...

>>Valehteliko siis Jeesus ???>>

Jeesus valehteli, oikein kysyit ja oikean vastauksen sait!!!

"Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa
        edes tekojen tähden" Joh: 14: 11

Jeesus siunasi 5 leipää ja 2 kalaa, ja antoi kansalle ja KAIKKI tulivat ravituksi, ja loput vielä
        kerättiin tähteeksi,
        ja Jeesus muutti häissä, veden viiniksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa
        edes tekojen tähden" Joh: 14: 11

Jeesus siunasi 5 leipää ja 2 kalaa, ja antoi kansalle ja KAIKKI tulivat ravituksi, ja loput vielä
        kerättiin tähteeksi,
        ja Jeesus muutti häissä, veden viiniksi.

Herra Jumala teki kaikki teot.
        Jeesus on välinies, ihminen.
        Jeesus ei tehnyt tekoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sinä olet kyvytön käsittelemään hengellisiä asioita

>>Jeesuksen sanotaan olevan synnitön ja tulevan tuomitsemaan kaikki ihmiset>>

Jeesus ei todellakaan tule tuomitsemaan yhtään ketään , vaan Herra tuomitsee..

Lue Raamattuasi !

Matt. 19:28
        Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa

2. Tim. 4:1 Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka on tuomitseva eläviä ja kuolleita, sekä hänen ilmestymisensä että hänen valtakuntansa kautta:

Joten älä viitsi sekoilla ja levittä vakheitasi !

Siis !

Uskotko Raamattuun vai omiin sekoiluhisi ???

• Anonyymi

https://svl.fi/katkerasta-nuoresta-miehesta-tuli-evankelista/
      16 vuotta sitten Markus Sainio istui lohjalaisessa ravintolassa täysin kyllästyneenä elämäänsä. 24-vuotias kirvesmies kärsi päihdeongelmista ja hautoi katkeruutta isäänsä kohtaan.

Yksi oljenkorsi hänellä oli. Aikanaan niin ikään päihdeongelmainen isä oli tullut pari vuotta aiemmin uskoon, ja vaikka välit olivat edelleen tulehtuneet, tapaus oli tehnyt vaikutuksen poikaan.
      – Ymmärsin, että Jumala on olemassa, koska mies muuttui.

Niinpä helmikuisena aamuyönä Sainio nousi ylös ja käveli ennestään tuntemansa Lohjan helluntaiseurakunnan talonmiehen, tai oikeastaan naisen, juttusille.
      – Sanoin Jaanalle, etten jaksa tätä elämää. Kavereita oli kuollut ympäriltä, ja olin tosi loppu, Sainio kertoo.

He rukoilivat yhdessä, ja Markus Sainioon laskeutui valtava rauha.

– Koin, kuinka Jeesuksen veri todella puhdisti kaikesta synnistä, hän sanoo.
      – Siitä päivästä alkaen tiesin, että tämä on todellisuutta.

• Anonyymi

Tarinoita piisaa. Isoissa sairaaloissa on kokonaisia Jeesusosastoja, joissa niitä tarinoita otetaan ylös. Ihminen kun alkaa kuulla ääniä päästään ja näkee valopatsaita ja lentäviä lautasia, niin kyllä silloin kannattaa mennä ammattiauttajien puheille.
        Lahkoissa kun ihminen kertoo hurmoskokemuksistaan ja taivasmatkoistaan, niin toiset taputtaa käsiään, kun pitäisi ottaa yhteyttä terveydenhuoltoon.

• Anonyymi

Raamatussa sana sielu tarkoittaa koko ihmistä, body, mind ja spirit.

Paavali olit ketku mies ja toi sinne Kreikkalaisen filosofian käsitteen ruumiista erillisen sielun käsitteen, mikä ei ole muun opetuksen mukaista.

Samoin Paavalin kehitelmät eriarvoisista armolahjoista oli keino hajoita ja hallitse perustamiaan seurakuntia luoda sinne hierarkioita ja eriarvoistaa seurakuntalaisia.

Raamatun mukaan kasteessa saatu Pyhä uskon Henki on samanlainen kaikilla ihmisillä. Eikä Jumala anna kasteen Henkeä mitalla.

Kasteessa saatavan Pyhän Hengen pysyviä ominaisuuksia kun ovat seuraavat:

Gal. 5:22

Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.

• Anonyymi

1. Moos. 2:7

Ja Herra Jumala teki ihmisen, tomun maasta, ja puhalsi hänen sieraimiinsa elävän hengen: ja tuli ihminen niin eläväksi sieluksi.

Kristillisessä kasteessa Jumala puhaltaa uudestaan Henkeä ja ihmisestä tulee iankaikkisesti elävä sielu. Kristuksen ruumiin jäsen.

Sillä me olemme myös yhdessä Hengessä kaikki yhdeksi ruumiiksi kastetut, sekä Juudalaiset että Grekiläiset, sekä orjat että vapaat, ja kaikki me olemme yhteen Henkeen juotetut.

• Anonyymi

PAAVALI TEKI KOLMANNEN LÄHETYSMATKANSA VUOSINA 53-58.
      Apt. 18:23 - Apt. 21:17
      Upotusvesikaste ja kastaminen Jeesuksen nimeen ovat olennainen osa pelastuksen evankeliumia Efesossa!!

Lähes huomaamatta Apostolien teoissa lääkäri Luukas aloittaa Paavalin kolmannen – ja samalla viimeisen – lähetysmatkan kuvauksen. Edellisen luvun lopussa hän kertoi Paavalin käynnistä Jerusalemissa ja paluusta Syyrian Antiokiaan (18:22). Heti perään hän kertoo Paavalin uudesta matkasta (18:23), mutta kuvaus keskeytyy kertomuksella Apolloksen käynnistä Efesoksessa (18:24-28).

Kertomus Apolloksesta toimii samalla johdantona seuraavalle kertomukselle. Paavali saapui Efesokseen tosin vasta Apolloksen lähdettyä Korinttiin (Apt. 19: jae 1); nuo kaksi eivät siis tavanneet toisiaan.
      Apt. 19-luvun kirjoituksen mukaan Efesoksessa Paavali tapasi seurakunnassa joukon noin 12 kpl, joka herätti hänen mielenkiintonsa. Ilmeisesti apostoli oli huomannut, etteivät nämä miehet lainkaan tunteneet pyhää henkeä, ja siksi hän esitti heille kaksi kysymystä (jakeet 2 ja 3). Luukas välttää kutsumasta miehiä kristityiksi; hän puhuu vain ”opetuslapsista” (jae 1), koska pian paljastuu, ettei miehiä ollut kastettu kristillisellä kasteella.

Miehet oli kastettu vain Johannes Kastajan kasteella (jae 3), joka oli parannuksen kaste, siis ihmisteko (jakeet 3 ja 4, katso myös Luuk 3:3). Nyt miehet kastettiin kristillisellä kasteella ja he saivat myös näkyvän todistuksen pyhästä hengestä (jakeet 5 ja 6).

Paavali kastoi miehet ja Paavali pani kätensä heidän päälleen ja miehet täyttyivät pyhällä hengellä, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
      Herra Jumala jakoi henkeään. Ja niin annettu henki ilmeni ja todisti näkyvällä tavalla, että oli toimittu oikein, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.

Samoin oli käynyt jo kolme kertaa aiemmin ja joka kerralla oli kysymys uuden ryhmän mukaanottamisesta Jumalan seurakuntaan:
      1. Helluntai, Apt 2: 36- 47, juutalaiset
      2. Samarian herätys, Apt 8:1-25, samarialaiset
      3. Corneliuksen talo, Apt 10, pakanat
      Tietyssä mielessä tämä efesolaisten kerta poikkeaa muista.
      Kun kolmella edellisellä kerralla kysymys oli ollut siitä, voiko tietyn ryhmän ottaa Jumalan seurakuntaan, nyt painopiste on siinä, että Johanneksen opetuslapsetkin pitää upotusvesikastaa, heillekään ei ole muuta porttia, muuta keinoa ja tietä pelastukseen eikä muuta pääsyreittiä Jumalan seurakuntaan Jumalan lapseksi ja uudeksi luomukseksi ja Herra Jumalan palvelijaksi eikä ole olemassa muuta keinoa saada pyhän hengen sinettiä ja pelastusvarmuutta.

Otteita Kirkkoraamatusta 33/38:
      Luuk. 3
      3 Ja hän vaelsi kaikissa seuduissa Jordanin varrella ja saarnasi parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi,

Apt. 19
      Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia.
      2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko pyhän hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että pyhää henkeä on olemassakaan".
      3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella".
      4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
      5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
      6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä pyhä henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
      7 Heitä oli kaikkiaan noin kaksitoista miestä.

Kaikkiaan Paavali viipyi Efesoksessa kolmisen vuotta (Apt 20:31) ja tuona aikana evankeliumi levisi koko Aasian maakuntaan (jae 10), siis Aigeianmeren itärannikolle. Ilmeisesti nuo kolme vuotta sijoittuvat vuosiin 53-58 ja tuona aikana syntyivät Laodikean ja Kolossan seurakunnat, ehkä myös muut neljä Ilmestyskirjan seitsemästä seurakunnasta (Ilm 2-3, seitsemäs on tietysti Efesos).
      Totean, että jae Ef 1: 13 on tahallista Kirkkoraamatun tekstien ja lukijoiden ja kuulijoiden manipulointia, kun on jätetty Paavalille ja efesolaisille olennainen upotusvesikasteasia pois.
      Eli suoraan sanoen Kirkkoraamatusta tuo upotusvesikasteteksti on poistettu omien oppiensa, mm. ”Yksin uskosta ”-opin tähden, kun on kopioitu Kirkkoraamattuun Paavalin alkuperäinen kirje efesolaisille, jonka hän kirjoitti Roomassa vankina ollessaan v 62 (Ef. 3:1, 4:1 6:20).

• Anonyymi

jatkan vielä..

EFESOLAISKIRJE ON KIRJOITETTU NOIN VUONNA 62 PAAVALIN VANKEUDEN AIKANA ROOMASSA.
        Joten kirje on kirjoitettu kolmannen lähetysmatkan jälkeen noin 3-4 vuoden kuluttua. Nuo kastetilaisuuksien kokemukset Efesossa kolmen vuoden kestoajalta ovat suuri pelastuskokemus Paavalille.
        Tuollaisen olennaisen upotusvesikastekokemuksen poisjättäminen tuosta jakeesta 13 on hyvin epätodennäköistä, että kirjoittaja Paavali jättää tuon pois, koska Herra Jumala on antanut lupauksen pyhästä hengestä ja lupaus liittyy vain ja ainoastaan kasteeseen, ja vasta kasteen jälkeen annetaan pyhä henki eikä heti uskoontulon jälkeen. Lisäksi tuo kaste ja pyhä henki ovat tärkeä osa uudelleensyntymistä, koska Teidän tulee syntyä vedestä ja hengestä Jeesuksen mukaan Joh. 3: 5.

Lisäksi on upotusvesikasteen olennaisesta merkityksestä olemassa Herra Jumalan tahto, joka on esillä jakeessa Matt. 3: 17 ja vanhurskaus, pelastuksesta osalliseksi tuleminen, on esillä jakeessa 15.
        Roomalaiskirjeessä Paavali selittää, että te olette kastetut Jeesukseen Kristukseen, te olette Kristuksessa (jae 3) kasteen kautta, ja saaneet pyhän hengen, tulleet Jumalan palvelijoiksi (jae 22) Room. 6 : 3-23. Vain tuolla tavalla Te olette Herra Jumalan palvelijoita upotusvesikastettuina Jeesuksen Kristuksen nimeen ja pyhällä hengellä täyttyneinä, ei muulla tavoin tulla eikä olla Herra Jumalan palvelijoita.
        Tiedoksi Teille, että jos on Teillä tottelemattomuutta uskon ja kasteen osalta, niin Herra ei jaa henkeään tottelemattomille Apt. 5: 32.
        Ja vain ja ainoastaan upotusvesikasteen Herran Jeesuksen nimeen ja pyhän hengen saamisen kautta Te olette uusia luomuksia 2 Kor. 5:17.

Yhteenvetoa
        Kirjoitusten mukaan Jeesuksessa Kristuksessa ei olla yksin uskon kautta. Vaan on manipulointia väittää saavansa pelastuksen evankeliumin, sanan kuulon ja uskoontulon kautta pyhä henki ilman upotusvesikasteasian mainintaa. Tuo väittäminen on harhaoppia ja on pelkkää päänuskoa. Pelastuksen evankeliumi sisältää aina upotusvesikasteen Herran Jeesuksen nimeen Paavalin käytännön toimintaan perustuen Apt. 19:5 mukaisesti!!!
        Uskoontulossa ei ole Herra ole antanut lupausta pyhästä hengestä. Joten tuohon uskontuloon ei täten tule liittää pyhän hengen saamista.

Jakeen teksti, Ef 1: 13, on tahallista Kirkkoraamatun tekstien ja lukijoiden ja kuulijoiden manipulointia, kun pelastuksen evankeliumista on jätetty Paavalin ja efesolaisten toiminnalle (Apt. 19) olennainen upotusvesikasteosuus jakeen tekstistä pois. Eli suoraan sanoen efesolaiskirjeen kopioissa, joita ovat Kirkkoraamatut, on tuo upotusvesikasteteskti poistettu Paavalin alkuperäisestä kirjeestä efesolaisille, jonka hän kirjoitti v 62 Roomassa.
        Syy upotusvesikasteen poistamiseen on ollut Kirkkojen omien ihmisoppien tähden ja että nuo omat ihmisopit johtaisivat myös pelastukseen samoin kuin Herra Jumalan tahto on ollut alkaen luomiskertomuksesta ja jatkuu edelleenkin tänä päivänä, ja Herra Jumalan tahto on voimassa iankaikkisesta iankaikkiseen. Ihmisten tahto on vain päivä kerrallaan nykyhetkessä.

Nuo Kirkkojen omat ihmisopit ovat nimeltään mm. Pelastusoppi, Jumala-oppi, Kristus-oppi, Sana jumala-oppi, Pyhä Henki-oppi, teologi Martti Lutherin keksimä Vanhurskauttamisoppi, Yksin uskosta-oppi (Ef. 1: 13) ja Yksin armosta-oppi ( Ef. 2:8-9) ja Yksin Kristuksen ansio-oppi ja Yksin Kirkkoraamattu-oppi, Kristus on Sana-oppi, Uusi Jumala -oppi, jossa jumalan uudet nimet ovat Isä/Poika/Sana/Pyhä henki (Joh. 1-21 luvut), jotka kaikki ihmisopit vastuullisten kirkonmiesten käsityksen mukaan johtavat uskovien pelastumiseen ja iankaikkiseen elämään Herran yhteydessä.
        Kuitenkin on nyt totuus, että nuo kaikki ihmisopit ovat Herra Jumalan tahdon vastaista oppia ja näinollen syntiä ja tottelemattomuutta Herra Jumalaa kohtaan, eivätkä nuo ihmiset kykene millään itseänsä puolustamaan Herra Jumalan edessä, vaan synnin palkka on kuolema Paavalin mukaan Room. 1 : 18-32.

Totean , että tässä todistelussani tulee todistetuksi ja näkyville, että Kirkkoraamatun sisällöstä vastaavat tahot manipuloivat suomalaisia ja johtavat omalla toiminnallaan suomalaisia kadotukseen eikä pelastukseen ja iankaikkiseen elämään niin kuin alun perin on ollut Herra Jumalan pelastussuunnitelman ja Jeesuksen Kristuksen veriuhrin ja Herra Jumalan sovitustyön tarkoitus. Toisin sanoen ihmiset ovat toiminnallaan hylänneet Herra Jumalan tarjoaman pelastuksen tyhmyydessään ja tuon pelastuksen sijasta saavat aikaiseksi itselleen täystuhon.

Kirkkoraamatun sisällöstä vastaavien taholta tuo on syntiä. Ja synnin palkka on kuolema Paavalin mukaan. Samoin noihin oppeihin uskovat syyllistyvät samoihin synteihin kuin Kirkkoraamatun sisällöstä vastaavat ja uskovillekin synnin palkka on kuolema Paavalin mukaan Room. 1 : 18-32.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jatkan vielä..

EFESOLAISKIRJE ON KIRJOITETTU NOIN VUONNA 62 PAAVALIN VANKEUDEN AIKANA ROOMASSA.
        Joten kirje on kirjoitettu kolmannen lähetysmatkan jälkeen noin 3-4 vuoden kuluttua. Nuo kastetilaisuuksien kokemukset Efesossa kolmen vuoden kestoajalta ovat suuri pelastuskokemus Paavalille.
        Tuollaisen olennaisen upotusvesikastekokemuksen poisjättäminen tuosta jakeesta 13 on hyvin epätodennäköistä, että kirjoittaja Paavali jättää tuon pois, koska Herra Jumala on antanut lupauksen pyhästä hengestä ja lupaus liittyy vain ja ainoastaan kasteeseen, ja vasta kasteen jälkeen annetaan pyhä henki eikä heti uskoontulon jälkeen. Lisäksi tuo kaste ja pyhä henki ovat tärkeä osa uudelleensyntymistä, koska Teidän tulee syntyä vedestä ja hengestä Jeesuksen mukaan Joh. 3: 5.

Lisäksi on upotusvesikasteen olennaisesta merkityksestä olemassa Herra Jumalan tahto, joka on esillä jakeessa Matt. 3: 17 ja vanhurskaus, pelastuksesta osalliseksi tuleminen, on esillä jakeessa 15.
        Roomalaiskirjeessä Paavali selittää, että te olette kastetut Jeesukseen Kristukseen, te olette Kristuksessa (jae 3) kasteen kautta, ja saaneet pyhän hengen, tulleet Jumalan palvelijoiksi (jae 22) Room. 6 : 3-23. Vain tuolla tavalla Te olette Herra Jumalan palvelijoita upotusvesikastettuina Jeesuksen Kristuksen nimeen ja pyhällä hengellä täyttyneinä, ei muulla tavoin tulla eikä olla Herra Jumalan palvelijoita.
        Tiedoksi Teille, että jos on Teillä tottelemattomuutta uskon ja kasteen osalta, niin Herra ei jaa henkeään tottelemattomille Apt. 5: 32.
        Ja vain ja ainoastaan upotusvesikasteen Herran Jeesuksen nimeen ja pyhän hengen saamisen kautta Te olette uusia luomuksia 2 Kor. 5:17.

Yhteenvetoa
        Kirjoitusten mukaan Jeesuksessa Kristuksessa ei olla yksin uskon kautta. Vaan on manipulointia väittää saavansa pelastuksen evankeliumin, sanan kuulon ja uskoontulon kautta pyhä henki ilman upotusvesikasteasian mainintaa. Tuo väittäminen on harhaoppia ja on pelkkää päänuskoa. Pelastuksen evankeliumi sisältää aina upotusvesikasteen Herran Jeesuksen nimeen Paavalin käytännön toimintaan perustuen Apt. 19:5 mukaisesti!!!
        Uskoontulossa ei ole Herra ole antanut lupausta pyhästä hengestä. Joten tuohon uskontuloon ei täten tule liittää pyhän hengen saamista.

Jakeen teksti, Ef 1: 13, on tahallista Kirkkoraamatun tekstien ja lukijoiden ja kuulijoiden manipulointia, kun pelastuksen evankeliumista on jätetty Paavalin ja efesolaisten toiminnalle (Apt. 19) olennainen upotusvesikasteosuus jakeen tekstistä pois. Eli suoraan sanoen efesolaiskirjeen kopioissa, joita ovat Kirkkoraamatut, on tuo upotusvesikasteteskti poistettu Paavalin alkuperäisestä kirjeestä efesolaisille, jonka hän kirjoitti v 62 Roomassa.
        Syy upotusvesikasteen poistamiseen on ollut Kirkkojen omien ihmisoppien tähden ja että nuo omat ihmisopit johtaisivat myös pelastukseen samoin kuin Herra Jumalan tahto on ollut alkaen luomiskertomuksesta ja jatkuu edelleenkin tänä päivänä, ja Herra Jumalan tahto on voimassa iankaikkisesta iankaikkiseen. Ihmisten tahto on vain päivä kerrallaan nykyhetkessä.

Nuo Kirkkojen omat ihmisopit ovat nimeltään mm. Pelastusoppi, Jumala-oppi, Kristus-oppi, Sana jumala-oppi, Pyhä Henki-oppi, teologi Martti Lutherin keksimä Vanhurskauttamisoppi, Yksin uskosta-oppi (Ef. 1: 13) ja Yksin armosta-oppi ( Ef. 2:8-9) ja Yksin Kristuksen ansio-oppi ja Yksin Kirkkoraamattu-oppi, Kristus on Sana-oppi, Uusi Jumala -oppi, jossa jumalan uudet nimet ovat Isä/Poika/Sana/Pyhä henki (Joh. 1-21 luvut), jotka kaikki ihmisopit vastuullisten kirkonmiesten käsityksen mukaan johtavat uskovien pelastumiseen ja iankaikkiseen elämään Herran yhteydessä.
        Kuitenkin on nyt totuus, että nuo kaikki ihmisopit ovat Herra Jumalan tahdon vastaista oppia ja näinollen syntiä ja tottelemattomuutta Herra Jumalaa kohtaan, eivätkä nuo ihmiset kykene millään itseänsä puolustamaan Herra Jumalan edessä, vaan synnin palkka on kuolema Paavalin mukaan Room. 1 : 18-32.

Totean , että tässä todistelussani tulee todistetuksi ja näkyville, että Kirkkoraamatun sisällöstä vastaavat tahot manipuloivat suomalaisia ja johtavat omalla toiminnallaan suomalaisia kadotukseen eikä pelastukseen ja iankaikkiseen elämään niin kuin alun perin on ollut Herra Jumalan pelastussuunnitelman ja Jeesuksen Kristuksen veriuhrin ja Herra Jumalan sovitustyön tarkoitus. Toisin sanoen ihmiset ovat toiminnallaan hylänneet Herra Jumalan tarjoaman pelastuksen tyhmyydessään ja tuon pelastuksen sijasta saavat aikaiseksi itselleen täystuhon.

Kirkkoraamatun sisällöstä vastaavien taholta tuo on syntiä. Ja synnin palkka on kuolema Paavalin mukaan. Samoin noihin oppeihin uskovat syyllistyvät samoihin synteihin kuin Kirkkoraamatun sisällöstä vastaavat ja uskovillekin synnin palkka on kuolema Paavalin mukaan Room. 1 : 18-32.

jatkan vielä.

Nyt on suuri Grande Finaalin aika, nyt on aika, nyt on se hetki, totuus esiin!!!.
        Mitä Paavali oli kirjoittanut jakeeseen Ef. 1 : 13 ????
        Ja totuus tuli esiin tiedonsanojen kautta, sen oli tultava esiin hengessä:

Ef. 1: ” 13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne annettuanne kastaa itsenne Herran Jeesuksen nimeen pantu luvatun pyhän hengen sinetti,”

Tuo on täydellinen jae. Herra jumalan tahdon mukainen jae. Pelastuksen evankeliumia!!! Tuon on Paavali kirjoittanut!!!
        Voisiko joku Teistä ystävällisesti viedä Piispainkokoukselle esityksen tuosta korjauksesta Kirkkoraamattuun?
        Vaatimuksena on, että Kirkkoraamattu palautetaan apostolien tekstisisältöön, jonka he kirjoittivat vuosina v30-90.
        Tuon täydennetyn jakeen pohjalta toimien moni ihminen Suomessa pelastuu ja saa iankaikkisen elämän. Tuo on Pelastuksen evankeliumia.

Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.
        Jer. 29:11

Hallelujaa.
        Kaikki kunnia Herra Jumalalle kaikesta, aamen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jatkan vielä.

Nyt on suuri Grande Finaalin aika, nyt on aika, nyt on se hetki, totuus esiin!!!.

Ef. 1: ” 13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne annettuanne kastaa itsenne Herran Jeesuksen nimeen pantu luvatun pyhän hengen sinetti,”

Tuo on täydellinen jae. Herra jumalan tahdon mukainen jae. Pelastuksen evankeliumia!!! Tuon on Paavali kirjoittanut!!!
        Voisiko joku Teistä ystävällisesti viedä Piispainkokoukselle esityksen tuosta korjauksesta Kirkkoraamattuun?
        Vaatimuksena on, että Kirkkoraamattu palautetaan apostolien tekstisisältöön, jonka he kirjoittivat vuosina v30-90.
        Tuon täydennetyn jakeen pohjalta toimien moni ihminen Suomessa pelastuu ja saa iankaikkisen elämän. Tuo on Pelastuksen evankeliumia.

Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.
        Jer. 29:11

Hallelujaa.
        Kaikki kunnia Herra Jumalalle kaikesta, aamen.

Helluntailaiset yrittävät hukuttaa yksinkertaisen Jeesuksen itsensä sanoman totuudeen.

5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

5 Jesus svarade: »Sannerligen, sannerligen säger jag dig: Om en människa icke bliver född av vatten och ande, så kan hon icke komma in i Guds rike.

5 Jesus answered, Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born of water and of the Spirit, he cannot enter into the kingdom of God.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaiset yrittävät hukuttaa yksinkertaisen Jeesuksen itsensä sanoman totuudeen.

5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

5 Jesus svarade: »Sannerligen, sannerligen säger jag dig: Om en människa icke bliver född av vatten och ande, så kan hon icke komma in i Guds rike.

5 Jesus answered, Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born of water and of the Spirit, he cannot enter into the kingdom of God.

Thayer's Greek Lexicon: alkukielinen sana, Jeesuksen sanomana

Sana VESI, VATTEN, WATER, HUDOR

Translitteroitu

Strongin koodi

υδωρ

hudor hoo'-dore genitive case υδατος hudatos hoo'-dat-os, etc.

5204

Sanan tausta

Sanaluokka

from the base of 5205

subst. (neut.)

Lukumäärä

King James käännökset sanasta

79

AV-water 79

Merkitys

1) water

1a) of water in rivers, in fountains, in pools

1b) of the water of the deluge

1c) of water in any of the earth's repositories

1d) of water as the primary element, out of and through which the world that was before the deluge, arose and was compacted

1e) of the waves of the sea

• Anonyymi

Parhami sai paholaiselta hengen ja tehtävän. Palkaksi sai huikeita seksinautintojja.

• Anonyymi

Raamatussa Jumalan sanaa ilmaistaan Raamatussa usein termillä vesi. Elävä vesi = Jumalan sana!

• Anonyymi

Raamatussa vesi ilmaistaan yleensä termillä vesi

• Anonyymi

Tässä yhteydessä vesi ei tarkoita kastevettä vaan Jumalan sanaa! Jumalan sana ja Pyhä Henki synnyttää uskon!

• Anonyymi

Ei tarkoiteta Jumalan Sanaa vaan vettä. Jeesus ei valehdellut

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tarkoiteta Jumalan Sanaa vaan vettä. Jeesus ei valehdellut

Jeesus ei valehdellut, mutt sen sijaan sinä valheen isän kakara , valehtelet työksesi päivästä toiseen. Olet paha ja sydämesi on täynnä laittomuutta.
        Jeesus opetti Nikodemukselle, kuinka uudesti syntyminen toteutuu: Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä. Jeesus kuoli ristillä kaikkien ihmisten syntien edestä. Kun uskot tämän ja hengen silmin näet Jeesuksen ristillä, niin uudesti synnyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei valehdellut, mutt sen sijaan sinä valheen isän kakara , valehtelet työksesi päivästä toiseen. Olet paha ja sydämesi on täynnä laittomuutta.
        Jeesus opetti Nikodemukselle, kuinka uudesti syntyminen toteutuu: Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä. Jeesus kuoli ristillä kaikkien ihmisten syntien edestä. Kun uskot tämän ja hengen silmin näet Jeesuksen ristillä, niin uudesti synnyt.

Sinä kakara valehelet! Raamattu ei opeta uudestisyntymisest tuollaista, kaksit ihan omiasi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä kakara valehelet! Raamattu ei opeta uudestisyntymisest tuollaista, kaksit ihan omiasi

uudestisyntyminen on "vedestä ja Hengestä, niinkuin Jeesus Raamatussa sanoo:

"jos joku ei synny vedestä ja Hengestä ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan"
        Joh: 3: 5

helluntailaisethan ei evankeliumia usko, niillä on ihan omat uudestisyntymiset . . .

terv. ent. helluntailainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nämä ovat Herran Jeesuksen omia Sanoja: Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän, että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nämä ovat Herran Jeesuksen omia Sanoja: Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän, että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."

varokaa, äläkää kukaan uskoko Jumaln Poikaan eli epäjumalaan kuten kommentoija yrittää teitä houkutella..

>>Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä>>

Tuon uskomalla saatte matkan kadotukseen.

• Anonyymi

1Piet.3:18-21 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas väärien puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä, jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille, jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivänä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta. Tämän verauskuvan mukaan vesi teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta 1Piet.4:6-8 Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evanleliumi, että he tosin olisivat tuomitut lihassa niinkuin ihmiset, mutta että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää. Mutta kaiken loppu on lähellä. Sentähden olkaa maltilliset ja raittiit rukoilemaan. Ennen kaikkea olkoon teidän rakkautenne toisianne kohtaan harras, sillä rakkaus peittää syntien paljouden.

• Anonyymi

Pietari opetti: olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
        Jumala Sana uudesti synnyttää. Paavali todisti: Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta...minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pietari opetti: olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
        Jumala Sana uudesti synnyttää. Paavali todisti: Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta...minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.

Pietarin opetus on Vabnhan kirkon kirkkomiesten harhaoppien mukaan kirjoitetu eli manipulaatio [kusetus]..
        >>olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
        Jumala Sana uudesti synnyttää>>

Jumalan Sanaa ei ole olemassa eikä se ketään voi uudestisynnyttääkään.

joten Sinä syyllistt samaan syntiin kuin tuon manipulaation kirjoittajakin,
        joten kusetat täällä palstalla.

tässä on Teille Pelastuksen ja uudestisyntymisen evankeliumi, olkaa hyvät.

>>Ef. 1: ” 13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne annettuanne kastaa itsenne Herran Jeesuksen nimeen pantu luvatun pyhän hengen sinetti,”>>

Tuon täydennetyn jakeen pohjalta toimien moni ihminen Suomessa pelastuu ja saa iankaikkisen elämän.

Tuo on Pelastuksen evankeliumia ja Uudestisyntymisen evankeliumia..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pietarin opetus on Vabnhan kirkon kirkkomiesten harhaoppien mukaan kirjoitetu eli manipulaatio [kusetus]..
        >>olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
        Jumala Sana uudesti synnyttää>>

joten Sinä syyllistt samaan syntiin kuin tuon manipulaation kirjoittajakin,

>>Ef. 1: ” 13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne annettuanne kastaa itsenne Herran Jeesuksen nimeen pantu luvatun pyhän hengen sinetti,”>>

Tuon täydennetyn jakeen pohjalta toimien moni ihminen Suomessa pelastuu ja saa iankaikkisen elämän.

kristillinen kaste annetaan Jumalan Sanalla, "vedestä ja Hengestä",

"ei AINOASTAAN vedessä, vaan vedessä ja veressä, ja Henki on se , joka todistaa, sillä Henki
        on totuus.
        Sillä kolme on , jotka todistavat: Henki JA vesi JA veri, ja ne kolme yhdessä ovat"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kristillinen kaste annetaan Jumalan Sanalla, "vedestä ja Hengestä",

"ei AINOASTAAN vedessä, vaan vedessä ja veressä, ja Henki on se , joka todistaa, sillä Henki
        on totuus.
        Sillä kolme on , jotka todistavat: Henki JA vesi JA veri, ja ne kolme yhdessä ovat"

Myöskään Jumalan Poikaa ei ole olemassa.

joten Sinä syyllistt samaan syntiin kuin tuon Vanhan kirkon kirkkomiesten manipulaation kirjoittajakin,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Myöskään Jumalan Poikaa ei ole olemassa.

joten Sinä syyllistt samaan syntiin kuin tuon Vanhan kirkon kirkkomiesten manipulaation kirjoittajakin,

>>>>"Jumalan Sanaa ei ole olemassa"<<<<

"Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät KOSKAAN katoa"
        Matt: 24: 35

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>>"Jumalan Sanaa ei ole olemassa"<<<<

"Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät KOSKAAN katoa"
        Matt: 24: 35

valhe tuossa kommentissa

Jumalan Sana on valhetta. Jumalan Poika on valhetta .
        Koska Jeesus on ihminen 1 Tim. 2 : 3-8. Eikä Paavali valehtele!!

Lue Katekismus 1. käsky ja 2. käsky. Tuossa esitellään Teidän jumalanne, joka on nimeltään Herra,
        Hän on yksi persoona.
        Muita persoonia ei ole!

Tuossa Katekismuksen esittelysä pitäisi olla Jumalan Sana ja Jumalan Poika jos nuo ovat totta, nuo asiat, jotka kirjoitin valheiksi, mutta kun ei ole mainittu Katekismuksessa niin ei vaan ole mainittu

Yhteenveto: Todetaan yhteisesti Jumalan Sana on valhetta. Jumalan Poika on valhetta .

• Anonyymi

LUKEKAA KATEKISMUSTA.

Jeesuskin opettaa pidä käskyt...
      Matteus 19
      16 Ja katso, eräs mies tuli ja sanoi hänelle: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tekemän, että minä saisin iankaikkisen elämän?"
      17 Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."

Lue Katekismus käskyt 1-2 ja Usko ja luota tuohon Herra Jumalaan.
      ENSIMMÄINEN KÄSKY

Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.

Jumalan tunteminen on elämämme tärkein ja perustavin asia.

Jumala lähestyy meitä keskellä elämää, vaikka emme sitä aina ymmärräkään. Kohdatessaan hänet ihminen sekä pelkää että rakastaa häntä. Jumalan pyhyys herättää pelkoa, mutta Jumalan rakkaus vetää puoleensa.

Käskyissään Jumala osoittaa, miten meidän tulee elää. Samalla hän paljastaa itsekkyytemme ja pahuutemme. Ensimmäinen käsky kysyy, minkä varaan me elämämme rakennamme. Kuka tai mikä on meidän jumalamme?

Jokainen etsii jotakin, johon voi kiinnittää toivonsa. Luulemme, että raha, valta ja kunnia suojaavat meitä. Rakennamme elämämme itsemme ja omien tekojemme varaan. Se, mihin ennen muuta turvaudumme, on meidän jumalamme. Omat jumalamme ovat kuitenkin toiveidemme ja unelmiemme heijastuksia. Ne eivät voi antaa, mitä lupaavat.

Ainoa todellinen turva on Jumala, joka on luonut kaiken ja ilmoittanut olevansa kaiken Herra. Hänen lahjaansa on elämä ja kaikki hyvä, mitä meillä on.

Jos turvaudumme omatekoisiin epäjumaliin [Sana-jumala], käännymme pois Herra Jumalasta ja hänen rakkaudestaan. Koska Herra Jumala on kaiken hyvän antaja, rakkautemme kuuluu hänelle. Hän tahtoo olla ainoa Jumalamme.

Jeesus sanoi: ”Missä on aarteesi, siellä on myös sydämesi.” (Matt. 6:21)
      ”Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi ja koko sielustasi, koko voimallasi ja koko ymmärrykselläsi, ja lähimmäistä niin kuin itseäsi.” (Luuk. 10:27)
      Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia minun rinnallani.

MITÄ SE MERKITSEE? VASTAUS:
      Meidän tulee yli kaiken pelätä ja rakastaa Jumalaa ja turvautua häneen.

(Lutherin Vähä katekismus)

TOINEN KÄSKY

Älä käytä väärin Herran,
      Jumalasi nimeä.

Jumalan nimi Herra muistuttaa meitä siitä, kuka Jumala on ja mitä hän tahtoo. Se herättää meissä sekä levottomuutta että sanatonta kaipausta. Kaikissa vaikeuksissa meidän tulee kääntyä Jumalan puoleen ja odottaa hänen apuaan. Jumala on luvannut kuulla, kun kutsumme häntä luottavasti nimeltä.

Jumalan nimi on pyhä. Käytämme hänen nimeään oikein, kun rukoilemme, kunnioitamme ja kiitämme häntä. Näin tunnustamme hänet omaksi, ainoaksi Jumalaksemme.

Kun Jumalan nimissä tai häneen vedoten ajamme omia etujamme tai alistamme toisia, käytämme hänen nimeään väärin. Jumalan nimen pilkkaaminen merkitsee Jumalan halveksimista ja tietoista kääntymistä pois hänestä.

Teidän tulee pelätä Herraa, Jumalaanne, palvella häntä ja vannoa yksin hänen nimeensä. (5. Moos. 6:13)
      Jumalan laskema perustus pysyy lujana, ja siinä on merkkinä nämä sanat: ”Herra tuntee omansa” ja ”Luopukoon vääryydestä jokainen, joka lausuu Herran nimen”.
      (2. Tim. 2:19)

Älä turhaan käytä Jumalasi nimeä, sillä Herra ei jätä sitä rankaisematta, joka turhaan käyttää hänen nimeään.

MITÄ SE MERKITSEE? VASTAUS:
      Meidän tulee niin pelätä ja rakastaa Herra Jumalaa, että emme hänen nimessään toivota pahaa, vanno, noidu, valehtele, emmekä petä, vaan huudamme hänen nimeään avuksi kaikessa hädässämme, rukoilemme, ylistämme ja kiitämme sitä.

(Lutherin Vähä katekismus)

Tuo voisi uuden elämän alku jopa 99,1 % suomalaiselle.

• Anonyymi

Tuot kristilliselle palstalle suuren eksyttäjän ja kansanmurhaajan ja Jeesuksen omien vainoa oppeja.
        LUTHER ON KAMOTUS!!! Lutherin hedelmät ovat kauhistutavia: kymmeniä miljoonia kuolleita, sotia, maastapakoja ja vainoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuot kristilliselle palstalle suuren eksyttäjän ja kansanmurhaajan ja Jeesuksen omien vainoa oppeja.
        LUTHER ON KAMOTUS!!! Lutherin hedelmät ovat kauhistutavia: kymmeniä miljoonia kuolleita, sotia, maastapakoja ja vainoa.

Luther ei ole tappanut ketään.

Toki aiteiteille saarnan muuttaminen latinasta kansankielelle ja Kristuksen korottaminen ainoana tienä taivaaseen on kammotusta.

• Anonyymi

"tappamisesta",

se kiero eksytys-OPPI pitää "tappaa", - ei ihmisiä.

• Anonyymi

Lutherin Vähä-Katekismus on Suomen Ev.lut-Kirkon sääntökirja..

Noudattaka ja toteltaa Herran 1. ja 2. käskyä. Älkää olko tottelemattomia.

• Anonyymi

jatkan Jeesusken opetuksella.

Jeesuskin opettaa pidä käskyt...
        Matteus 19
        16 Ja katso, eräs mies tuli ja sanoi hänelle: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tekemän, että minä saisin iankaikkisen elämän?"
        17 Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."

Lue Katekismus käskyt 1-2 ja Usko ja luota tuohon Herra Jumalaan.

Jeesus Kristus on nimenomaan opettanut ”mikä on hyvää”, että pitäkää Herra Jumalan antamat käskyt
        [Matt. 19 : 17 Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."].

Samoin Paavali painottaa, että ”tärkeää on Herra Jumalan käskyjen noudattaminen” [1. Kor. 7:17-19; 2 Moos. 20:1-17].
        Pietari painottaa parannuksen tekoa pahuudesta ja vilpistä ja tavoitelkaa sanan puhdasta [väärentämätöntä] maitoa, jotta pelastuisitte;
        [1 Piet. 2: 1 Jättäkää siis kaikki pahuus ja vilppi, kaikki teeskentely ja kateus ja kaikki panettelu. [Ef. 4:25; Kol. 3:9; Jaak. 1:21]
        2 Niin kuin vastasyntyneet lapset tavoitelkaa puhdasta sanan maitoa [väärentämätöntä maitoa], jotta sen ravitsemina kasvaisitte pelastukseen.
        3 Olettehan te "maistaneet Herran hyvyyttä". [Ps. 34:9]

Tuossa on Teidän Pelastusoppinne alku [tavoitelkaa väärentämätöntä maitoa].

Lisäksi Jeesus on sanonut, että ”rakasta Herraa Jumalaa yli kaiken” ja että ” Herra on yksi ainoa [persoona] ja Hän on hyvä”
        [Matt. 22:37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.]
        [Mark. 12:30 ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.]
        [Luuk. 10:27 Hän vastasi ja sanoi: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".]
        [Mark. 12: 28 Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?" 29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa [persoona];
        32 Niin kirjanoppinut sanoi hänelle: "Oikein sanoit, opettaja, totuuden mukaan, että yksi hän on, ja ettei ketään muuta ole, paitsi hän.
        33 Ja rakastaa häntä kaikesta sydämestään ja kaikesta ymmärryksestään ja kaikesta voimastaan, ja rakastaa lähimmäistään niinkuin itseänsä, se on enemmän kuin kaikki polttouhrit ja muut uhrit."]
        [Ps. 100:5

Sillä Herra on hyvä; hänen armonsa pysyy iankaikkisesti ja hänen uskollisuutensa polvesta polveen.]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kuuleppas , pysy aiheessa Pelastuksen ja Uudestisyntymisen evankeliumissa.

• Anonyymi

Luterilainen aloittaja höpiseen omiaan kun pitää vauvakastetta puolustella. Maapalloa ei luotu kasteessa vaan Jumalan sanalla, eli vesi kuvaa Jumalan puhuttua sanaa. Uudesti syntyminen tapahtuu Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen kautta/avulla/vaikutuksesta.

"mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään"

• Anonyymi

Täysin olet omien oppiesi levittäjä kuin aloittajakin,

Pelastusoppi on hukassa teitillä.

• Anonyymi

Raamatun ENSIMMÄINEN luku: "ja Jumalan henki liikkui VETTEN päällä" 1 Moos: 1:2

Raamatun VIIMEINEN luku: "joka janoaa, te tulkaa, ja joka tahtoo, se ottakoon elämän VETTÄ lahjaksi" Ilm: 22: 17

• Anonyymi

voi kauheeta mitä harhaoppia julistetaan vuonna 2022.

>> Uudesti syntyminen tapahtuu Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen kautta/avulla/vaikutuksesta.>>

Tuo on Pelastuksen evankeliumia ja Uudestisyntymisen ja Herran Jumalan hengen sinetin evankeliumia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

voi kauheeta mitä harhaoppia julistetaan vuonna 2022.

>> Uudesti syntyminen tapahtuu Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen kautta/avulla/vaikutuksesta.>>

Tuo on Pelastuksen evankeliumia ja Uudestisyntymisen ja Herran Jumalan hengen sinetin evankeliumia.

pelastuksen evankeliumi:

"Sillä Jumala oli Kristuksessa , ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa"
        2 Kor: 5: 19

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

pelastuksen evankeliumi:

"Sillä Jumala oli Kristuksessa , ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa"
        2 Kor: 5: 19

Tässä vähän teitille hengellistä asiaa.
        Eikä lihallista, jumalatonta, ateistista asiaa.

Ap. t. 2:22
        Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Jumala todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte,

Ap. t. 2:23
        hänet, joka teille luovutettiin, Jumalan ennaltamäärätyn päätöksen ja edeltätietämyksen mukaan

Ap. t. 17:31
        Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista."

Tuossa on muutama jae selkeää asiaa luterilaisesta Kirkkoraamatusta.

Tässä muutamia ulosottoja tuosta tekstistä:
        1. >>mies>> on ihminen, ihminen nimeltään Jeesus Kristus.

2. >>Jumala>> on nimeltään Herra. Herra teki kaikki teot ihmisen Jeesuksen Kristuksen kautta.

3. ihminen Jeesus Kristus >>luovutettiin>> ihmisille Herran päätöksen mukaan. Ei ihminen Jeesuksen Kristus oman päätöksen mukaan mennyt ihmisten käsiin.

4. Herra on >>säätänyt päivän>> , jona hän on tuomitseva ihmisen Jeesuksen Kristuksen kautta.

5. Herra >>on herättänyt>> ihmisen Jeesuksen.
        Ihminen Jeesus Kristus ei itse kyennyt, eikä herättänyt itseään eikä itse olisi noussut omassa voimassaan..

>>Ihmisestä tekee ihmisen se, että ihminen ei ole Jumala>>
        Tuo on hengellisesti tarkasteltuna tärkein asia ihmiskäsityksessä ja tuon ihmisyyden ymmärtämiseksi sellaisena kuin ihminen todella on.

Yhteenveto: Jeesus on ihminen.

---------------------------------------------------------
        Yhteenvetoa: Kaikki on Herrasta, Herra Jumalasta!!!
        2. Kor. 5:18
        Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta

2. Kor. 5:19
        Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa

Kol. 1
        19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
        20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.
        1. Joh. 2:2
        Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.

Ihminen Jeesus Kristus on syntiemme sovitus. Ihminen Jeesus Kristus oli syntiuhri, maksu synneistämme.

Tuollaista tällä kertaa, olkaa hyvät!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä vähän teitille hengellistä asiaa.
        Eikä lihallista, jumalatonta, ateistista asiaa.

Ap. t. 2:22
        Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Jumala todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte,

Ap. t. 2:23
        hänet, joka teille luovutettiin, Jumalan ennaltamäärätyn päätöksen ja edeltätietämyksen mukaan

Ap. t. 17:31
        Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista."

Tuossa on muutama jae selkeää asiaa luterilaisesta Kirkkoraamatusta.

Tässä muutamia ulosottoja tuosta tekstistä:
        1. >>mies>> on ihminen, ihminen nimeltään Jeesus Kristus.

2. >>Jumala>> on nimeltään Herra. Herra teki kaikki teot ihmisen Jeesuksen Kristuksen kautta.

3. ihminen Jeesus Kristus >>luovutettiin>> ihmisille Herran päätöksen mukaan. Ei ihminen Jeesuksen Kristus oman päätöksen mukaan mennyt ihmisten käsiin.

4. Herra on >>säätänyt päivän>> , jona hän on tuomitseva ihmisen Jeesuksen Kristuksen kautta.

5. Herra >>on herättänyt>> ihmisen Jeesuksen.
        Ihminen Jeesus Kristus ei itse kyennyt, eikä herättänyt itseään eikä itse olisi noussut omassa voimassaan..

>>Ihmisestä tekee ihmisen se, että ihminen ei ole Jumala>>
        Tuo on hengellisesti tarkasteltuna tärkein asia ihmiskäsityksessä ja tuon ihmisyyden ymmärtämiseksi sellaisena kuin ihminen todella on.

Yhteenveto: Jeesus on ihminen.

---------------------------------------------------------
        Yhteenvetoa: Kaikki on Herrasta, Herra Jumalasta!!!
        2. Kor. 5:18
        Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta

2. Kor. 5:19
        Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa

Kol. 1
        19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
        20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.
        1. Joh. 2:2
        Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.

Ihminen Jeesus Kristus on syntiemme sovitus. Ihminen Jeesus Kristus oli syntiuhri, maksu synneistämme.

>>>"Ano klo. 18.50"<<<

Kiitos.

• Anonyymi

Ja tämän toteaa amerikkalaisen lahon edustasta,joka perustetiin 1800v,ennen Kristusta!

• Anonyymi

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

Ihminen on syntyjään 70% vettä,miten saat uudelleen upottamalla saman.
      Kristus tarkoitti demonihenkiä,ne ei synny vedestä,ei hengestä vaan pahasta.

Henki tulee kehoon,kun kasvat ja olet valmis ottaamaan vastaan.
      Se ei tule missään uudelleen kastamisessa,koska se ei toimi niin.
      Henki tulee,kun elät ja opit elämän lait.

• Anonyymi

Mitä Jeesus sanoi?

Ihminen syntyy uudeksi?

1) Hengestä ja Hengestä
      2) Sanoista ja Hengestä
      3) Vedestä ja Hengestä

Oikea vastaus on numero 3) "vedestä ja Hengestä"

kreikan kielellä Hudor, vesi, vatten, water

Jeesus käytti samaa sanaa vedestä kuin tässä lauseessa on.

Joh. 19:34

Yksi sotilaista kuitenkin työnsi keihään hänen kylkeensä, ja haavasta vuoti heti verta ja vettä.

• Anonyymi

Sulla on köykäinen kommentti oikeaksi vastaukseksi Pelastuksesta, Uudestisyntymisestä ja Herra Jumalan antamasta pyhästä hengestä...
        1. asia >>Ihminen syntyy uudeksi?>>2. asia >>Oikea vastaus on numero 3) "vedestä ja Hengestä">>

Jeesus sanoi myös muutakin asiaa uudestisyntymisestä, vedestä ja hengestä

Jeesus upotusvesikastettiin vedessä ja Hän sanoi tärkeitä asioita Matt. 3: 13-17
        1. asia >>Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä>>
        2. asia >>näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus>>
        3. asia >>hän näki Jumalan hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä>>
        4. Herra Jumal ahyväksyu kaiken tuon. >>"Tämä on minun rakas poikani, johon minä olen mielistynyt">>

tuo edm. kaikki tarkoittaa, että upotusvesikaste vedessä ja Herra Jumalan antama henki on tärkeintä, että saatte Pelastuksesta osallisuuden ja taivaskelpoisuuden.

Ihminen Jeesus Kristus on syntiemme sovitus. Ihminen Jeesus Kristus oli syntiuhri, maksu synneistämme. Ihminen Jeesus Kristus on välimies.
        Kaikki on Herrasta, Herra Jumalasta!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sulla on köykäinen kommentti oikeaksi vastaukseksi Pelastuksesta, Uudestisyntymisestä ja Herra Jumalan antamasta pyhästä hengestä...
        1. asia >>Ihminen syntyy uudeksi?>>2. asia >>Oikea vastaus on numero 3) "vedestä ja Hengestä">>

Jeesus sanoi myös muutakin asiaa uudestisyntymisestä, vedestä ja hengestä

Jeesus upotusvesikastettiin vedessä ja Hän sanoi tärkeitä asioita Matt. 3: 13-17
        1. asia >>Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä>>
        2. asia >>näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus>>
        3. asia >>hän näki Jumalan hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä>>
        4. Herra Jumal ahyväksyu kaiken tuon. >>"Tämä on minun rakas poikani, johon minä olen mielistynyt">>

tuo edm. kaikki tarkoittaa, että upotusvesikaste vedessä ja Herra Jumalan antama henki on tärkeintä, että saatte Pelastuksesta osallisuuden ja taivaskelpoisuuden.

Ihminen Jeesus Kristus on syntiemme sovitus. Ihminen Jeesus Kristus oli syntiuhri, maksu synneistämme. Ihminen Jeesus Kristus on välimies.
        Kaikki on Herrasta, Herra Jumalasta!!!

>>>>"kun Jeesus nousi vedestä"<<<<

siihen aikaan , he olivat ulkona , ulkotilassa ja veden läheisyydessä, ei siis sisällä niinkuin nykyiset sukupolvet, on täysin luonnollista, että Jeesus astuu VETEEN, ei kuitenkaan tarkoita , että Jeesus olisi UPOKSISSA.

ja toisekseen, kasteen ULKONAINEN tapa ei ole kasteen (asian) SISÄLTÖ, vaan
        vesi ja Jumalan sana, kaste annetaan Jumalan sanalla:
        "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" > sana ja vesi,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>>"kun Jeesus nousi vedestä"<<<<

siihen aikaan , he olivat ulkona , ulkotilassa ja veden läheisyydessä, ei siis sisällä niinkuin nykyiset sukupolvet, on täysin luonnollista, että Jeesus astuu VETEEN, ei kuitenkaan tarkoita , että Jeesus olisi UPOKSISSA.

ja toisekseen, kasteen ULKONAINEN tapa ei ole kasteen (asian) SISÄLTÖ, vaan
        vesi ja Jumalan sana, kaste annetaan Jumalan sanalla:
        "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" > sana ja vesi,

onpa sulla oikeen tyhjäntoimittajan kommentti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sehän se, kun helluntailaiset on kiinnostuneita KAIKESSA,
        ulkonaisista . . ..

"Kavahtakaa vääriä profeettoja , jotka tulevat luoksenne lammasten vaatteissa, mutta
        SISÄLTÄ ovat raatelevaisia susia" Matt: 7: 15

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>"tyhjäntoimittajan kommentti"<<<

helluntailaisille on "tyhjäntoimitusta", jos sanoo , että kasteeseen sisältyy
        Jumalan sana, eikä pelkkä vesi .

se Jumalan sana onkin sitten helluntailaisille "tyhjäntoimittamista" , kertoo kyllä paljon helluntailaisuudesta.
        ne hermostuu heti, jos mainitaan Jumalan sana , että, että . . .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>"tyhjäntoimittajan kommentti"<<<

helluntailaisille on "tyhjäntoimitusta", jos sanoo , että kasteeseen sisältyy
        Jumalan sana, eikä pelkkä vesi .

se Jumalan sana onkin sitten helluntailaisille "tyhjäntoimittamista" , kertoo kyllä paljon helluntailaisuudesta.
        ne hermostuu heti, jos mainitaan Jumalan sana , että, että . . .

tyhjäntoimittaja on harhaoppinen.

Luopukaa Lutherin keksimistä harhaopeistanne tämän vuoden loppuun menenssä.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi nainen lyö leikiksi

Olen mies ja kiinnostunut eräästä naisesta. Ollaan juteltu ja tavattukin, ja mielestäni meillä osuu kemiat hyvin yksiin. Nainen osoittaa kyllä kiinnos
      Tunteet
      113
      4054
    2. Martinan kauden päätöksen seuranta

Sitten vain seuraamaan kuinka kulkee. Taitaa olla elämänsä kunnossa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      451
      2167
    3. Miten on mahdollista että kassatyttö on päässyt pääministeriksi

ilman asianmukaista koulutusta ja minkäänlaista pätevyyttä?
      Maailman menoa
      451
      1428
    4. Kerroin kaverille

Että olen rakastunut sinuun. Se vastasi, että eihän siihen saa rakastua! Sanoin, että no miks ei, ihminenhän se hänkin on.
      Ikävä
      34
      1331
    5. VTV:n exjohtaja Tytti Yli-Viikari haastoi oikeuteen

entisen työantajansa VTV:n koskien irtisanomistaan. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/da065296-dc16-4395-8a57-082d4408a32f
      Maailman menoa
      53
      1322
    6. Selviytyjät: Niko Saarinen avautuu yön piinasta: "Kukaan suomalainen ei ole nähnyt niin paljon..."

Hui, kuulostaa aika ankealta… Nyt oli Nikon vuoro tippua kisasta, mutta hyvin hän veti! Lue Nikon tunnelmat kuvausten jälkeen: https://www.suomi24.
      Suomalaiset julkkikset
      6
      942
    7. Kolari vasankarissa

Taas 2 elämän koululaista osallisena. Ikävää vanhemmille, mutta kun tarpeeksi kauan ajellaan päihtyneenä, kenenkään puuttumatta,voi käydä huonosti. Ai
      Kalajoki
      11
      930
    8. Sanna otti 5236 euroa suomalaista kohden uutta velkaa koronan varjolla

https://yle.fi/ Sossujen politiikka. Ruotsi velkaantui 1 670 euroa/per nuppi. Ruotsissa kuollut 20 000, Suomessa 6 000. Ruotsin väkiluku on k
      Maailman menoa
      229
      816
    9. Laura Huhtasaari sanoi Joe Bidenia seniiliksi twitterissä.

Suomen tuleva ulkoministeri? https://twitter.com/LauraHuhtasaari/status/1576526813328994304
      Maailman menoa
      190
      756
    10. Komistus läheltä

Sä taidat katsella mua siellä paikassa.
      Ikävä
      33
      707
    Aihe