Nooan päivät - Ihminen Pojan päivä

Anonyymi

Nooan aikana myös lapset hukkuivat, koska heidän vanhemmat eivät vieneet heitä sisälle Arkkiin, koska eivät uskoneet Arkin pelastavaan merkitykseen.

Raamatussa kastetta verrataan Nooan arkkiin.

Raamatun mukaan Ihmisen Pojan päivää verrataan Nooan aikaiseen katastrofiin.

21

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ihmisen Pojan päivänä ketään ei enää ehditä kastaa kristityksi.

• Eihän noos edes rakentanut arkkiin tilaa muille ihmisille. Sinne sopi tarun mukaan eläimet ja ne muutama ihminen. Ei noilla ollut aikomustakaan ottaa mukaan muita ihmisiä

• Anonyymi

Kyllä se tuhon päivä julistettiin kaikelle kansalle, että tulossa on. Eivät uskoneet tuhoon, eikä arkin pelastavaan merkitykseen, jota verrataan Ihmisen Pojan Päivään. Ei silloin ketään enää ehditä kastaa Kristuksen ylösnousemusruumiin jäsenkesi eli ikuisen elämän perilliseksi.

Jos halukkaita olisi ollut niin kyllä Arkki olisi tehty vielä suuremmaksi. Tai koko vedenpaisumus olisi peruttu, jos koko kansa olisi jonottanut lapsineen sinne Arkkiin pääsyä.

Mitään toista arkkia ei rakennettu (uudestikastetta)

• Anonyymi

Kyse ei ole mistän tarusta, vaan Jumalan sanasta, jota et näköjään ymmärrä ollenkaan.
        Kiinnität huomion ulkoisiin konkreettisiin asioihin, kuten hellarit tekevät.

• Anonyymi

ARKKI=KASTE

20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun ARKKIA rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, PELASTUI ARKISSA VEDEN KANTAMANA.
      21 TUON ESIKUVAN mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Tässäkin näemme, että pelkkä usko ei vielä ketään pelastaa.
      Jumala käyttää apuvälineitä pelastuksen toteuttamiseen.

Arkki, Kaste, Ehtoollisen viini ja leipä.

• Anonyymi

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

Ihmisen tulee uskoa Jumalan sanaan, kuinka Jumala se pelastuksen toteuttaa ja mitä ihmisen pitää tehdä, jotta pelastus on mahdollinen ja voi tapahtua.

"Ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan."

Helluntailaiset eivät usko tuotakaan asiaa todeksi, vaan rakentelevat omia opillisia valheellisia himmeleitään sen tilalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisen tulee uskoa Jumalan sanaan, kuinka Jumala se pelastuksen toteuttaa ja mitä ihmisen pitää tehdä, jotta pelastus on mahdollinen ja voi tapahtua.

"Ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan."

Helluntailaiset eivät usko tuotakaan asiaa todeksi, vaan rakentelevat omia opillisia valheellisia himmeleitään sen tilalle.

Aloittaja, sinut on mitä ilmeisemmin liitetty eli kastettu perkeleeseen ja valheen isään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kolmen vesitilkan suojissal uterilainen on menossa rinta rottingilla Jumalan eteen!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.

Och redan under samma timme på natten tog han dem till sig och tvådde deras sår och lät strax döpa sig med allt sitt husfolk.

And he took them the same hour of the night, and washed their stripes; and was baptized, he and all his, straightway.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.

Och redan under samma timme på natten tog han dem till sig och tvådde deras sår och lät strax döpa sig med allt sitt husfolk.

And he took them the same hour of the night, and washed their stripes; and was baptized, he and all his, straightway.

16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

16 Varför dröjer du då nu? Stå upp och låt döpa dig och avtvå dina synder, och åkalla därvid hans namn.' [Apg. 2,38]

16 And now why tarriest thou? arise, and be baptized, and wash away thy sins, calling on the name of the Lord.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

16 Varför dröjer du då nu? Stå upp och låt döpa dig och avtvå dina synder, och åkalla därvid hans namn.' [Apg. 2,38]

16 And now why tarriest thou? arise, and be baptized, and wash away thy sins, calling on the name of the Lord.

Paha henki jatkaa kastekäkätystään käkäti käkäti käkäti käkäti. Vauvatko nousevat ylös ja huutavat avuksi Jeesuksen nimeä!!!! Väkisin vauvat kastetaan eikä vauvoilta kysytä htään mitään!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paha henki jatkaa kastekäkätystään käkäti käkäti käkäti käkäti. Vauvatko nousevat ylös ja huutavat avuksi Jeesuksen nimeä!!!! Väkisin vauvat kastetaan eikä vauvoilta kysytä htään mitään!!!!

Jeesuksen omat ovat kätketyt Kristukseen, pelastuksen arkkin ja puetut Hänen vauhurkauteensa.
        Kastekäkättäjä on puettu kraanaveteen ja vain kolmeen vesitippaan.
        Jatkapa paha henki kastekäkätystäsi!!!

• Kyllä on uskovat päästään sekaisin kun uskotaan taruihin ja pidetään niitä totena.

• Anonyymi

Taruihin ei pidäkkään uskoa eikä hellantailaisten hevosmiesten kertomuksiin, kuinka ne uudestisyntyi siellä raviradan parkkipaikalla kun se karmea kankkunen alkoi hellittämään.

• Anonyymi

Nooan tarinassa myös lähes koko eläin-, kasvi-, sieni-, yms. kunnat tuhottiin ihmisen takia.

Onko tuo moraalisesti hyvä opetus?

Noh. Onneksi kyseessä on vain tarina eikä tuollaista hirviömäistä tietoista tekoa ole tehty. Ironista on se, että Jumala tarinan mukaan itsekin tajusi kuinka hirviömäinen on ja laittoi sateenkaaren itselleen muistutukseksi asiasta.

• Anonyymi

1Moos.9:9-17 Katso, minä teen liiton teidän ja teidän jälkeläistenne kanssa ja kaikkien elävien olentojen kanssa, jotka luonanne ovat, lintujen, karjaeläinten ja kaikkien metsäelänten kanssa, jotka arkista lähtivät, kaikkien maan eläinten kanssa. Minä teen liiton teidän kanssanne: ei koskaan enää pidä kaiken lihaa hukutettaman vedenpaisumuksella, eikä vedenpaisumus koskaan enää maata turmele. Ja Jumala sanoi: Tämä on sen liiton merkki, jonka minä ikuisiksi ajoiksi teen itseni ja teidän ja kaikkien elävien olentojen välillä, jotka teidän luonanne ovat: minä panen kaareni pilviin, ja se on oleva liiton merkkinä minun ja maan välillä. Ja kun minä kokoan pilviä maan päälle ja kaari näkyy pilvissä, muistan minä liittoni, joka on minun ja teidän ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, eikä vesi enää paisu tulvaksi hävittämään kaikkea lihaa. Niin kaari on oleva pilvissä, ja minä katselen sitä muistaakseni iankaikkista liittoa Jumalan ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, joka maan päällä on. Ja Jumala sanoi Nooalle: Tämä on sen liiton merkki, jonka minä olen tehnyt itseni ja kaiken lihan välillä, joka maan päällä on.

• Anonyymi

Hölynpölyä sun kippokasteesi. Siihen ei usko naurismaan aitatolpatkaan.

• Anonyymi

Nooan tapauksessa ei vesi pelastanut, vaan se hukutti ja hävitti. Eikä tuho tietenkään ollut täydellinen eläinkunnassa, koska monet niitä elivät jo valmiiksi vedessä.

• Anonyymi

Jer.7:34 Ja minä lopetan Juudan kaupungista ja Jerusalemin kaduilta riemun ja ilon huudon, huudon yljälle ja huudon morsiamelle, sillä maa on tuleva raunioksi. Jer.16:9 Sillä näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: Katso, minä lopetan tästä paikasta teidän silmienne edessä ja teidän päivinänne riemun ja ilon huudon, huudon yljälle ja huudon morsiamelle. Jer.25:10 Minä hävitän heidän keskuudestaan riemun ja ilon huudon, huudon yljälle ja huudon morsiamelle, käsikivien äänen ja lampun valon. Ilm.18:23

• Anonyymi

ONKO TUO MIELIPIDE ? Kopiokoneita saa marketeistakin. Tämä ei ole kopiohuone.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2498
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1698
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      37
      1442
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      164
      1272
    5. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      120
      1266
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      143
      1219
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      148
      1191
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1165
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1091
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      979
    Aihe