Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa,

Anonyymi

vaimosta syntyneen,
lain alaiseksi syntyneen,
lunastamaan lain alaiset,
että me pääsisimme lapsen asemaan.
Ja koska te olette lapsia,
on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen,
joka huutaa:
"Abba! Isä!"
KirkkoRaamattu 1933/-38, Gal. 4:4-6

38

941

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      kenen vaimosta ?
      Jumalan vai ?

    • Anonyymi

      Profeetta Daniel:

      3.5 vuoden kuluttua Messias, Voideltu RAIVATAAN pois tieltä eikä hänelle jää yhtäkään.

      Ja jumalattomat tempaavat valtakunnan itselleen.... .

      Mistä voimme enää tunnistaa yhtäkään marttyyrina kuollutta opetuslasta varmuudella?
      Joudumme odottamaan tulemusta kuin salaman leimahdus hamasta lännestä itään.

      Emme voi milloinkaan täysin luottaa kenenkään identiteettiin.

      • Anonyymi

        "Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa,"

        Erittäin tarkka aikaennustus Jeesuksen tulosta on annettu Danielin kirjassa.
        Se tapahtuu Jlan Israelin kansalle varaamaan 490 vuoden ajanjakson lopulla - sen 7 viimeisen vuoden alussa.

        Dan9:24. Seitsemänkymmentä viikkoa on säädetty sinun kansallesi ja pyhälle kaupungillesi. Sitten loppuu lain rikkominen, synnistä tehdään loppu ja pahat teot sovitetaan. Iankaikkinen vanhurskaus saatetaan voimaan, näky ja profeetta (profetia) vahvistetaan sinetillä ja kaikkeinpyhin (=Jeesus) voidellaan.
        25. Tiedä ja käsitä: Siitä ajasta, jolloin tuli sana, että Jerusalem on jälleen rakennettava, kuluu voideltuun ruhtinaaseen asti seitsemän viikkoa ja kuusikymmentäkaksi viikkoa (7 62= 69 x 7 v= 483 v). Kaupunki jälleen rakennetaan toreineen ja vallihautoineen, mutta keskellä ahtaita aikoja.
        26. Kuudenkymmenenkahden viikon kuluttua voideltu tuhotaan, eikä häneltä jää ketään. Kaupungin ja pyhäkön hävittää hyökkäävän ruhtinaan väki, mutta hän (Jerusalem) itse saa loppunsa tulvassa (eli maastakarkotuksessa). Loppuun asti on oleva sota (hävityksineen): hävitys on säädetty.
        27. Hän tekee lujan liiton monien kanssa yhdeksi vuosiviikoksi, mutta viikon puolivälissä hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin, ja hävittäjä tulee iljetysten siivin. Tämä loppuu vasta, kun säädetty tuomio vuodatetaan hävittäjän yli."

        27. Hän (Voideltu eli Jeesus) vahvistaa liiton monien kanssa yhden vuosiviikon aikana, mutta viikon puolivälissä hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin, ja hävittäjä tulee iljetysten siivin. Tämä loppuu vasta, kun säädetty tuomio vuodatetaan hävittäjän yli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa,"

        Erittäin tarkka aikaennustus Jeesuksen tulosta on annettu Danielin kirjassa.
        Se tapahtuu Jlan Israelin kansalle varaamaan 490 vuoden ajanjakson lopulla - sen 7 viimeisen vuoden alussa.

        Dan9:24. Seitsemänkymmentä viikkoa on säädetty sinun kansallesi ja pyhälle kaupungillesi. Sitten loppuu lain rikkominen, synnistä tehdään loppu ja pahat teot sovitetaan. Iankaikkinen vanhurskaus saatetaan voimaan, näky ja profeetta (profetia) vahvistetaan sinetillä ja kaikkeinpyhin (=Jeesus) voidellaan.
        25. Tiedä ja käsitä: Siitä ajasta, jolloin tuli sana, että Jerusalem on jälleen rakennettava, kuluu voideltuun ruhtinaaseen asti seitsemän viikkoa ja kuusikymmentäkaksi viikkoa (7 62= 69 x 7 v= 483 v). Kaupunki jälleen rakennetaan toreineen ja vallihautoineen, mutta keskellä ahtaita aikoja.
        26. Kuudenkymmenenkahden viikon kuluttua voideltu tuhotaan, eikä häneltä jää ketään. Kaupungin ja pyhäkön hävittää hyökkäävän ruhtinaan väki, mutta hän (Jerusalem) itse saa loppunsa tulvassa (eli maastakarkotuksessa). Loppuun asti on oleva sota (hävityksineen): hävitys on säädetty.
        27. Hän tekee lujan liiton monien kanssa yhdeksi vuosiviikoksi, mutta viikon puolivälissä hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin, ja hävittäjä tulee iljetysten siivin. Tämä loppuu vasta, kun säädetty tuomio vuodatetaan hävittäjän yli."

        27. Hän (Voideltu eli Jeesus) vahvistaa liiton monien kanssa yhden vuosiviikon aikana, mutta viikon puolivälissä hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin, ja hävittäjä tulee iljetysten siivin. Tämä loppuu vasta, kun säädetty tuomio vuodatetaan hävittäjän yli.

        Kirjoitat ihan älyttömiä selityksiä.


    • Anonyymi

      KR 1933/-38, Fil. 2:5-11
      Olkoon teillä se mieli,
      joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
      joka ei,
      vaikka hänellä olikin Jumalan muoto,
      katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
      vaan tyhjensi itsensä
      ja otti orjan muodon,
      tuli ihmisten kaltaiseksi,
      ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
      hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti,
      hamaan ristin kuolemaan asti.
      Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
      niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten,
      jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat,
      ja niitten, jotka maan alla ovat,
      ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi,
      että Jeesus Kristus on Herra.

    • Anonyymi

      olet kuunnellut liikaa abbaa

      • Anonyymi

        Roomalaiskirje: 8:15
        Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa,
        vaan te olette saaneet lapseuden hengen,
        jossa me huudamme:
        "Abba! Isä!"
        Galatalaiskirje: 4:6
        Ja koska te olette lapsia,
        on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen,
        joka huutaa:
        "Abba! Isä!"


      • Anonyymi

        no eihän ruotsista ole koskaan tullut kuin hävitystä ja orjuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Roomalaiskirje: 8:15
        Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa,
        vaan te olette saaneet lapseuden hengen,
        jossa me huudamme:
        "Abba! Isä!"
        Galatalaiskirje: 4:6
        Ja koska te olette lapsia,
        on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen,
        joka huutaa:
        "Abba! Isä!"

        Miksi isä haisee sillille ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Roomalaiskirje: 8:15
        Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa,
        vaan te olette saaneet lapseuden hengen,
        jossa me huudamme:
        "Abba! Isä!"
        Galatalaiskirje: 4:6
        Ja koska te olette lapsia,
        on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen,
        joka huutaa:
        "Abba! Isä!"

        KR 1933/-38, 2 Kor 13:4-5
        Sillä vaikka hänet ristiinnaulittiin,
        kun hän oli heikko,
        elää hän kuitenkin Jumalan voimasta;
        olemmehan mekin hänessä heikot,
        mutta me elämme hänen kanssaan Jumalan voimasta teitä kohtaan.
        Koetelkaa itseänne,
        oletteko uskossa;
        tutkikaa itseänne.
        Vai ettekö tunne itseänne,
        että Jeesus Kristus on teissä?
        Ellei,
        niin ette kestä koetusta.

        2Kor. 13:13
        Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi isä haisee sillille ???

        AnnFrid. Björn, Benny , Agnetha.
        A B B A.


    • Anonyymi

      Jeesus syntymä ajankohta oli hyvin tarkan suunnittelun tulos.
      Ensiksi hänen äitinsä oli oltava neitsyt.
      Toiseksi hän oli synnyttävä Beetlehemissä.
      Ja Jeesuksen syntymä aikoina täytyi tapahtua kaikkien alle kaksivuotiaiden
      lasten surmaaminen.
      Ja Jeesuksen vanhempien oli lähdettävä pakomatkalle Egyptiin.
      Ja Jeesusta oli kutsuttava Jeesus Nasarettilaiseksi.
      Egyptistä minä kutsuin Poikani, piti myös toteutua.
      Jeesuksen oli kuoltava ristillä se toteutui kun roomalaiset valloittajat miehittivät Israelin. Joten jos Juutalaisvaltio vielä voimassaollut Jeesus olisi kuollut kivittämällä Jumalan pilkan vuoksi.
      Ja me emme olisi pelastuneet ikuiseen elämään, vaan olisimme kaikki kadotustuomion omia.

      • Anonyymi

        Johanneksen evankeliumi: KR 1933/-38, Joh. 3:16-18
        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut,
        että hän antoi ainokaisen Poikansa,
        ettei yksikään,
        joka häneen uskoo,
        hukkuisi,
        vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa,
        vaan sitä varten,
        että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        Joka uskoo häneen,
        sitä ei tuomita;
        mutta joka ei usko,
        se on jo tuomittu,
        koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.


      • Anonyymi

        Mahtava aikataulu jo ennakkoon.
        "Kun aika oli täyttynyt, Jumala lähetti Poikansa, naisesta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen, lunastamaan vapaiksi lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan." Gal. 4:4,5.
        Saarnaaja 3.
        Voisit laatia aiheesta kokonaisen artikkelin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtava aikataulu jo ennakkoon.
        "Kun aika oli täyttynyt, Jumala lähetti Poikansa, naisesta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen, lunastamaan vapaiksi lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan." Gal. 4:4,5.
        Saarnaaja 3.
        Voisit laatia aiheesta kokonaisen artikkelin.

        "Voisit laatia aiheesta kokonaisen artikkelin."
        Rauno Heppi kuvailee erittäin hyvin tuota asiaa kansantajuisesti, kohdassa 55:11 eteenpäin.
        https://www.youtube.com/watch?v=eGAlYPp0Xv0

        KR 1933/-38. 2Piet. 2:4 -14
        Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä,
        jotka syntiä tekivät,
        vaan syöksi heidät syvyyteen,
        pimeyden kuiluihin,
        ja hylkäsi heidät tuomiota varten säilytettäviksi.
        Eikä hän säästänyt muinaista maailmaa, vaikka varjelikin Nooan, vanhurskauden saarnaajan, ynnä seitsemän muuta, vaan antoi vedenpaisumuksen tulla jumalattomain maailman päälle.
        2:6 Ja hän poltti poroksi Sodoman ja Gomorran kaupungit ja tuomitsi ne häviöön, asettaen ne varoitukseksi niille, jotka vastedes jumalattomasti elävät.
        2:7 Kuitenkin hän pelasti hurskaan Lootin, jota rietasten vaellus irstaudessa vaivasi;
        2:8 sillä asuessaan heidän keskuudessansa tuo hurskas mies kiusaantui hurskaassa sielussaan joka päivä heidän pahain tekojensa tähden, joita hänen täytyi nähdä ja kuulla.
        2:9 Näin Herra tietää pelastaa jumaliset kiusauksesta, mutta tuomion päivään säilyttää rangaistuksen alaisina väärät,
        2:10 ja varsinkin ne, jotka lihan jäljessä kulkevat saastaisissa himoissa ja ylenkatsovat herrauden. Nuo uhkarohkeat, itserakkaat eivät kammo herjata henkivaltoja,
        2:11 vaikka enkelitkään, jotka väkevyydeltään ja voimaltaan ovat suuremmat, eivät lausu heitä vastaan herjaavaa tuomiota Herran edessä.
        2:12 Mutta niinkuin järjettömät, luonnostaan pyydystettäviksi ja häviämään syntyneet eläimet, niin joutuvat myös nämä, kun herjaavat sitä, mitä eivät tunne, häviämään omaan turmelukseensa,
        2:13 saaden vääryyden palkan; he pitävät nautintonaan elää päivänsä hekumassa; he ovat tahra- ja häpeäpilkkuja; he herkuttelevat petoksissaan, kemuillessaan teidän kanssanne;
        2:14 heidän silmänsä ovat täynnä haureutta eivätkä saa kylläänsä synnistä; he viekoittelevat horjuvia sieluja, heillä on ahneuteen harjaantunut sydän; he ovat kirouksen lapsia.


    • Anonyymi

      Kaikki tapahtui ja tapahtuu Jumalan aikataulussa.
      Tämä sivusto on ajantasainen kristittyjen sivusto:

      https://jeesuspelastaa.com/

      Jeesus siunatkoon sinua.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      KR 1933/-38, 1Piet. 3:10-22
      Sillä: "joka tahtoo rakastaa elämää ja nähdä hyviä päiviä, varjelkoon kielensä pahasta ja huulensa vilppiä puhumasta,
      kääntyköön pois pahasta ja tehköön hyvää, etsiköön rauhaa ja pyrkiköön siihen.
      Sillä Herran silmät tarkkaavat vanhurskaita ja hänen korvansa heidän rukouksiansa, mutta Herran kasvot ovat pahantekijöitä vastaan."
      Ja kuka on, joka voi teitä vahingoittaa, jos teillä on kiivaus hyvään?
      Vaan vaikka saisittekin kärsiä vanhurskauden tähden, olette kuitenkin autuaita. "Mutta älkää antako heidän pelkonsa peljättää itseänne, älkääkä hämmästykö",
      vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,
      pitäen hyvän omantunnon, että ne, jotka parjaavat teidän hyvää vaellustanne Kristuksessa, joutuisivat häpeään siinä, mistä he teitä panettelevat.
      Sillä parempi on hyvää tehden kärsiä, jos niin on Jumalan tahto, kuin pahaa tehden.
      Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
      jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
      jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.
      Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
      hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella; ja hänen allensa ovat enkelit ja vallat ja voimat alistetut.

      • Anonyymi

        KR 1933/-38, 1Joh. 2:15-18
        Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä,
        mikä maailmassa on.
        Jos joku maailmaa rakastaa,
        niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
        Sillä kaikki,
        mikä maailmassa on,
        lihan himo,
        silmäin pyyntö
        ja elämän korskeus,
        se ei ole Isästä,
        vaan maailmasta.
        Ja maailma katoaa
        ja sen himo;
        mutta joka tekee Jumalan tahdon,
        se pysyy iankaikkisesti.
        Lapsukaiset,
        nyt on viimeinen aika.
        Ja niinkuin te olette kuulleet,
        että antikristus tulee,
        niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut;
        siitä me tiedämme,
        että nyt on viimeinen aika.


    • Anonyymi

      abba on silliä !!!

      • Silli on Abbaa


      • MrHyvis kirjoitti:

        Silli on Abbaa

        Ahti tosin parempaa..vaikkakin taitaa sekin olla jo jotain puolan tuontia kai ?


    • Tuli lainalaiseksi vapautaakseen lain alaiset, hänen vapauteensa.

    • Anonyymi

      Miksi puhutaan jumalan pojasta?
      Jumalan on siis täytynyt siittää jessen, eli sillä on siis sukuelimet.

      • Anonyymi

        KR 1933/-38, Sananl. 8:12 -34
        Minä, viisaus, olen perehtynyt mielevyyteen, olen löytänyt tiedon ja taidollisuuden.
        Herran pelko on pahan vihaamista. Kopeutta ja ylpeyttä, pahaa tietä ja kavalaa suuta minä vihaan.
        Minulla on neuvo ja neuvokkuus; minä olen ymmärrys, minulla on voima.
        Minun avullani kuninkaat hallitsevat, ruhtinaat säädöksensä vanhurskaasti säätävät.
        Minun avullani päämiehet vallitsevat ja ylhäiset, maan tuomarit kaikki.
        Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
        Minun tykönäni on rikkaus ja kunnia, ikivanha varallisuus ja vanhurskaus.
        Minun hedelmäni on parempi kuin kulta, kuin puhtain kulta, minun antamani voitto valituinta hopeata parempi.
        Minä vaellan vanhurskauden polkua, oikeuden teitten keskikohtaa,
        antaakseni niille, jotka minua rakastavat, pysyvän perinnön ja täyttääkseni heidän aarrekammionsa.
        Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.
        Iankaikkisuudesta minä olen asetettu olemaan, alusta asti, hamasta maan ikiajoista.
        Ennenkuin syvyyksiä oli, synnyin minä, ennenkuin oli lähteitä, vedestä rikkaita.
        Ennenkuin vuoret upotettiin paikoilleen, ennen kukkuloita, synnyin minä,
        kun hän ei vielä ollut tehnyt maata, ei mantua, ei maanpiirin tomujen alkuakaan.
        Kun hän taivaat valmisti,
        olin minä siinä,
        kun hän veti piirin syvyyden pinnalle,
        kun hän teki vahvoiksi pilvet korkeudessa, kun syvyyden lähteet saivat voiman,
        kun hän merelle asetti sen rajat, että vedet eivät kävisi hänen käskynsä yli, kun hän vahvisti maan perustukset,
        silloin minä hänen sivullansa hoidokkina "Insinöörinä" olin,
        ihastuksissani olin päivästä päivään
        ja leikitsin hänen edessänsä kaikin ajoin;
        leikitsin hänen maanpiirinsä päällä,
        ja ihastukseni olivat ihmislapset.
        Siis te,
        lapset,
        kuulkaa minua;
        autuaat ne,
        jotka noudattavat minun teitäni!
        Kuritusta kuulkaa,
        niin viisastutte;
        älkää sen antako mennä menojaan.
        Autuas se ihminen,
        joka minua kuulee,
        valvoo minun ovillani päivästä päivään,
        vartioitsee minun ovieni pieliä!
        8:35 Sillä joka minut löytää, löytää elämän ja saa Herran mielisuosion.
        8:36 Mutta joka menee minusta harhaan, saa vahingon sielullensa; kaikki, jotka minua vihaavat, rakastavat kuolemaa."


      • Anonyymi

        "Miksi puhutaan jumalan pojasta?"

        Tätä olen minäkin ihmetellyt, kun se kuitenkin taisi olla Jumala itse Kristuksessa, eikä Poika ollenkaan. Näin siis joidenkin mielestä.


      • Anonyymi

        "Miksi puhutaan jumalan pojasta?"

        Puhutaan myös, että uskovat ovat Jlan lapsia - poikia ja tyttäriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi puhutaan jumalan pojasta?"

        Puhutaan myös, että uskovat ovat Jlan lapsia - poikia ja tyttäriä.

        Niin olemmekin. Jeesuksen veljiä ja sisaria, kanssaperillisiä. Jumala on meidän kaikkien(myös Jeesuksen!) Isä. Taivaan Isä.


    • Anonyymi

      KR 1933/-38, Kol. 3:1- 11
      Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa,
      niin etsikää sitä,
      mikä on ylhäällä,
      jossa Kristus on,
      istuen Jumalan oikealla puolella.
      Olkoon mielenne siihen,
      mikä ylhäällä on,
      älköön siihen,
      mikä on maan päällä.
      Sillä te olette kuolleet,
      ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;
      kun Kristus,
      meidän elämämme,
      ilmestyy,
      silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa.
      Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne:
      haureus,
      saastaisuus,
      kiihko,
      paha himo
      ja ahneus,
      joka on epäjumalanpalvelusta,
      sillä niiden tähden tulee Jumalan viha,
      ja niissä tekin ennen vaelsitte,
      kun niissä elitte.
      Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki:
      viha,
      kiivastus,
      pahuus,
      herjaus
      ja häpeällinen puhe suustanne.
      Älkää puhuko valhetta toisistanne,
      te,
      jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa
      ja pukeutuneet uuteen,
      joka uudistuu tietoon,
      Luojansa kuvan mukaan.
      Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista,
      ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta,
      ei barbaaria,
      ei skyyttalaista,
      ei orjaa,
      ei vapaata,
      vaan kaikki
      ja kaikissa on Kristus.

    • Anonyymi

      Ei se ole niin helppoa uskoa että meidän on vapautettu lain alta. Siitähän syytetään laittomuden tekijöiksi ja harhaopit huutavat punaisena, että ei lakia ole kumottu, laki on kaikille voimassa.

      Ajatus lain vapaudesta on kuin heittäisi bensaa harhaopin liekkeihin.

      • Lakiliitto joka oli juutalaisille siinä muodossaan on kumottu.
        Armonliitossa uskovat ovat Jeesuksen veren varassa.
        Kuten raamatussa lukee ja vihjaa että silloin se vasta on oltavakin kunnolla.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Lakiliitto joka oli juutalaisille siinä muodossaan on kumottu.
        Armonliitossa uskovat ovat Jeesuksen veren varassa.
        Kuten raamatussa lukee ja vihjaa että silloin se vasta on oltavakin kunnolla.

        Mutta taoppa tämä harhaoppisen päähän. Helpompi on saada kamelilauma uskoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta taoppa tämä harhaoppisen päähän. Helpompi on saada kamelilauma uskoon.

        KR 1933/-38, Ap.t. 22:12-16
        Ja eräs mies,
        hurskas lain mukaan,
        nimeltä Ananias,
        josta kaikki siellä asuvat juutalaiset todistivat hyvää,
        tuli minun tyköni,
        astui eteeni ja sanoi minulle:
        'Saul,
        veljeni,
        saa näkösi jälleen.'
        Ja sillä hetkellä minä sain näköni
        ja katsoin häneen.
        Niin hän sanoi:
        'Meidän isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan hänen tahtonsa
        ja näkemään Vanhurskaan
        ja kuulemaan hänen suunsa äänen;
        sillä sinä olet oleva hänen todistajansa kaikkien ihmisten edessä,
        sen todistaja,
        mitä olet nähnyt
        ja kuullut.
        Ja nyt,
        mitä viivyttelet?
        Nouse,
        huuda avuksi hänen nimeänsä
        ja anna kastaa itsesi
        ja pestä pois syntisi.'


      • Anonyymi

        KR 1933/-38, Room. 5:8-15
        Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä,
        että Kristus,
        kun me vielä olimme syntisiä,
        kuoli meidän edestämme.
        Paljoa ennemmin me siis nyt,
        kun olemme vanhurskautetut hänen veressään,
        pelastumme hänen kauttansa vihasta.
        Sillä jos me silloin,
        kun vielä olimme Jumalan vihollisia,
        tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta,
        paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt,
        kun olemme sovitetut;
        emmekä ainoastaan sovitetut,
        vaan vieläpä on Jumala meidän kerskauksemme meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        jonka kautta me nyt olemme sovituksen saaneet.
        Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan,
        ja synnin kautta kuolema,
        niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi,
        koska kaikki ovat syntiä tehneet -
        sillä jo ennen lakiakin oli synti maailmassa,
        mutta syntiä ei lueta,
        missä lakia ei ole;
        kuitenkin kuolema hallitsi Aadamista Moosekseen asti niitäkin,
        jotka eivät olleet syntiä tehneet samankaltaisella rikkomuksella kuin Aadam,
        joka on sen esikuva,
        joka oli tuleva.
        Mutta armolahjan laita ei ole sama kuin lankeemuksen;
        sillä joskin yhden lankeemuksesta monet ovat kuolleet,
        niin paljoa enemmän on Jumalan armo
        ja lahja yhden ihmisen,
        Jeesuksen Kristuksen,
        armon kautta ylenpalttisesti tullut monien osaksi


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Lakiliitto joka oli juutalaisille siinä muodossaan on kumottu.
        Armonliitossa uskovat ovat Jeesuksen veren varassa.
        Kuten raamatussa lukee ja vihjaa että silloin se vasta on oltavakin kunnolla.

        KR 1933/-38, Ps. 84:2-8
        Kuinka ihanat ovat sinun asuinsijasi, Herra Sebaot!
        Minun sieluni ikävöitsee ja halajaa Herran esikartanoihin, minun sydämeni ja ruumiini pyrkii riemuiten elävää Jumalaa kohti.
        Löysihän lintunen majan ja pääskynen pesän, johon se poikasensa laskee: sinun alttarisi, Herra Sebaot, minun kuninkaani ja minun Jumalani.
        Autuaat ne, jotka sinun huoneessasi asuvat! He kiittävät sinua alati. Sela.
        Autuaat ne ihmiset, joilla on voimansa sinussa, joilla on mielessänsä pyhät matkat!
        Kun he käyvät Kyynellaakson kautta, he muuttavat sen lähteitten maaksi, ja syyssade peittää sen siunauksilla.
        He käyvät voimasta voimaan,
        he astuvat Jumalan eteen Siionissa.
        Herra, Jumala Sebaot, kuule minun rukoukseni, ota se korviisi, Jaakobin Jumala. Sela.
        Jumala, meidän kilpemme, käännä katseesi, katso voideltusi kasvoja.
        Sillä yksi päivä sinun esikartanoissasi on parempi kuin tuhat muualla; mieluummin minä olen vartijana Jumalani huoneen kynnyksellä, kuin asun jumalattomien majoissa.
        Sillä Herra Jumala on aurinko ja kilpi; Herra antaa armon ja kunnian, ei hän kiellä hyvää niiltä, jotka nuhteettomasti vaeltavat.
        Herra Sebaot, autuas se ihminen, joka sinuun turvaa!


    • Anonyymi

      KR 1933/-38, Jes. 51:6-8
      Nostakaa silmänne taivasta kohti
      ja katsokaa maata,
      joka alhaalla on,
      sillä taivaat katoavat kuin savu
      ja maa hajoaa kuin vaate
      ja sen asukkaat kuolevat kuin sääsket,
      mutta minun autuuteni pysyy iankaikkisesti,
      ja minun vanhurskauteni ei kukistu.
      Kuulkaa minua,
      te jotka vanhurskauden tunnette,
      kansa,
      jonka sydämessä on minun lakini:
      älkää peljätkö ihmisten pilkkaa älkääkä kauhistuko heidän herjauksiansa.
      Sillä koi syö heidät niinkuin vaatteen,
      koiperhonen syö heidät niinkuin villan,
      mutta minun vanhurskauteni pysyy iankaikkisesti,
      minun autuuteni polvesta polveen.

    • Anonyymi

      KR 1933/-38, Jer. 32:32-40
      Silloin he ovat minun kansani,
      ja minä olen heidän Jumalansa.
      Ja minä annan heille yhden sydämen ja yhden tien,
      niin että he pelkäävät minua kaiken elinaikansa,
      ja niin heidän käy hyvin
      ja heidän lastensa heidän jälkeensä.
      Ja minä teen heidän kanssansa iankaikkisen liiton,
      niin etten käänny heistä pois,
      vaan teen heille hyvää;
      ja minä annan pelkoni heidän sydämiinsä,
      niin etteivät he minusta luovu

    • Anonyymi

      1Tess. 2:4 vaan niinkuin Jumala on katsonut meidän kelpaavan siihen, että meille uskottiin evankeliumi, niin me puhumme, emme, niinkuin tahtoisimme olla mieliksi ihmisille, vaan Jumalalle, joka koettelee meidän sydämemme.
      https://jeesuspelastaa.com/

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      278
      19162
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3582
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1298
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe