Vanhan liiton laki on orjuuden liitto

Anonyymi

Orjuuden kahleet.

Jos joku opettaa, että ihmisten edelleen kuuluu noudattaa Mooseksen lain käskyjä ja säädöksiä, on sellaisen hyvä tietää, että Mooseksen laki on yksi kokonaisuus, jota pitää noudattaa kokonaan, koska osittainen noudattaminen on lain rikkomista? Siitä tarkempi selvitys tekstissä.
Tässä muutama ”silmä silmästä, hammas hampaasta” -lain määräys:
– Kaikki poikalapset on ympärileikattava. 1 Moos. 17:10-14. 2 Moos. 12:48.
– lain määräämät juhla-ajat tulee viettää sellaisinaan, määrätyllä tavalla ja ajalla, mitään osaa niistä muuttamatta. 2 Moos. 12. 34:18-26. Pääsiäinen, happamattoman leivän juhla, ensilyhteenjuhla, elonkorjuujuhla, pasuunansoiton päivä. suuri sovituspäivä, lehtimajanjuhla ja paasto. 3 Moos. 23:26-32. 4 Moos. 29:1.
– Pääsiäisen valvontayö on vietettävä: ”Tuo yö on valvontayö Herran kunniaksi, koska Hän vei heidät pois Egyptin maasta. Se on yö, jona kaikkien israelilaisten sukupolvesta sukupolveen tulee valvoa Herran edessä.” 2 Moos. 12:42. / Matt. 26:38-41.
– Määrätyt paastopäivät on pidettävä. ”Neljännen ja viidennen kuun paasto ja seitsemännen ja kymmenennen kuun paasto..” Sak. 8:19.
– viljelymaiden sapattivuosilevoista tulee huolehtia. 2 Moos. 23:10-17. Samoin hedelmäpuista. 3.Moos. 19:23.
– ”Viideskymmenes vuosi olkoon teille riemuvuosi. Älkää silloin kylväkö, älkääkä leikatko viljaanne.” 3 Moos. 25:11.
– synnytyksen jälkeiset puhdistumissäädökset on noudatettava, samoin kuin esim. sukupuolisaastaisuutta koskevat säädökset. 3 Moos. luvut 12 – 15. !
– sovituspäivää on vietettävä niin kuin 3 Moos. 23:24- opettaa. 3 Moos. 23 luku.
– kymmenykset on maksettava kaikista tuloista. 5 Moos. 14:23.
– kahdenlaisista lankoista kudottua vaatetta ei saa pitää. 3 Moos. 19:19.
– partaa ei saa leikata. 3 Moos. 19:27.
– ”Tee itsellesi tupsut viittasi neljään kulmaan, johon verhoudut.” 5 Moos. 22:12.
– raamatunlausekotelo pitää olla otsalla. ”Sido ne merkiksi käteesi, ja ne olkoot muistolauseena sinun otsallasi.” 5 Moos. 6:8.
– Puhdistusvesisäädökset on noudatettava. 4 Ms. 19.
– vain neitsyen saa ottaa vaimokseen. 5 Moos. 22:13-21.
– lain määräämät ruokasäädökset on ehdottomasti noudatettava: ”Älä syö mitään, mikä on kauhistus.” 5 Moos.- 14:3.
– Esikoiset pitää luovuttaa Herralle. 2 Moos. 13. Jne, ym…

Lakiin kuuluu erottamattomana osana myös rangaistustoimenpiteet, 3 Moos. 24:20: ”Ruhje ruhjeesta, silmä silmästä, hammas hampaasta; saman vamman, jonka hän on toiselle tuottanut, saakoon hän itsekin.” Jne.
Jos joku siis opettaa, että lakiliittoa tulee noudattaa vain osittain, niin kuka on pätevä sanomaan, mitä tulee noudattaa ja mitkä lain osat saa hylätä? Vanhassa Testamentissa on noin 600 lakipykälää. Mitkä niistä kuuluisivat meille ja mitkä saisi hylätä? Jaakob 2:10,11 opettaa näin: ”Joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhdessä kohdassa, on syyllinen kaikissa kohdissa. Hän joka sanoi: `Älä tee huorin`, sanoi myös: `Älä tapa.` Jos et teekään huorin mutta tapat, olet lain rikkoja.”
”Älkää olko kenellekään mitään velkaa, paitsi että rakastatte toisianne. Joka rakastaa toista, on täyttänyt lain. Sillä käskyt ”Älä tee huorin”, ”Älä tapa”, ”Älä varasta”, ”Älä himoitse” ja mikä muu käsky tahansa sisältyvät tähän sanaan: ”Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.” Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Rakkaus on siis lain täyttymys.” Room. 13:8-10.
Mooseksen lain kokonaisuuteen kuuluu myös kymmenen käskyn laki. Ja yhden osan rikkominen rikkoo näin ollen koko lain: ”Jotka pitäytyvät lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia. Onhan kirjoitettu: ”Kirottu on jokainen, joka ei pysy kaikessa, mitä lain kirjaan on kirjoitettu, eikä tee sen mukaan.” Kristus lunasti meidät vapaiksi lain kirouksesta, kun Hän tuli kiroukseksi meidän puolestamme, sillä on kirjoitettu: ”Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu.” Gal. 3:10,13.

LAKILIITTO EI KUULU UUDEN LIITON KRISTITYILLE.
”Eikö Mooses ole antanut teille lakia? Kukaan teistä ei kuitenkaan täytä lakia.” Joh. 7:19. Apt. 15:10.
”Vapauteen (lain orjuudesta) Kristus vapautti meidät. Älkää siis antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen!” Gal. 5:1,2.
Raamattu sanoo, että lakiliitto on hyödytön: ”Täten kyllä entinen säädös kumotaan, koska se oli voimaton ja hyödytön.” Hebr. 7:18.
Ei siis kannata yrittääkään noudattaa lakia, koska kukaan ei siihen pysty. Ja sanon varmuudella, että kukaan meidän ajassamme ei noudata lakia. Parhaatkin yritykset jäävät vajaiksi. Jeesus sanoi sen näin: ”Kukaan teistä ei täytä lakia!” Joh. 7:19. / Apt. 15:10,11.
Elämme uudessa liitossa lain täyttymyksen sisällössä, Pyhässä Hengessä. Tästä lisää lopussa olevassa linkissä.
Raamattu ei aseta noudatettavaksemme myöskään pakanakirkkojen keksimää kirkkovuoden kiertoa päivän tunnussanoineen! Tämä on yksiselitteinen Jumalan totuus. Pysymme irti kirkon vaikutuspiiristä.

Jatkuu ...

154

724

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ... UUSI LIITTO
      Ristin sijaisuhri toi sydämiimme uuden liiton. ”Tämä on uusi liitto minun veressäni!” Luuk. 122:20. Uusi liitto ei ole vanhan liiton kaltainen, vaan kokonaan UUSI (Jer. 31:32), jonka perustuslaki on rakkauden käsky: ”Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niin kuin minä olen teitä rakastanut – että tekin niin rakastatte toisianne. Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus.” Joh. 13:34,35. ”Sillä koko laki sisältyy tähän yhteen käskyyn: ”Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.” Gal. 5:14. ”Älkää olko kenellekään mitään velkaa, paitsi että rakastatte toisianne. Joka rakastaa toista, on täyttänyt lain. Sillä käskyt ”Älä tee huorin”, ”Älä tapa”, ”Älä varasta”, ”Älä himoitse” ja mikä muu käsky tahansa sisältyvät tähän sanaan: ”Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.” Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Rakkaus on siis lain täyttymys.” Room. 13:8-10. Kiitos Jumalalle! Kymmenen käskyn lakikin on siis täytetty. Elämme uudessa liitossa lain täyttymyksen sisällössä. Joh. 8:31-36. Tästä lisää lopussa olevissa linkeissä. ”SE ON TÄYTETTY!”
      ”Näin kumotaan entinen säädös, koska se oli voimaton ja hyödytön – eihän laki tehnyt mitään täydelliseksi – mutta sen tilalle tulee parempi toivo, jonka kautta me lähestymme Jumalaa. … Näin on myös se liitto parempi, jonka takaajaksi Jeesus on tullut.” Hebr. 7:18-22. Jeesus on uuden liiton perustaja, jolla on kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Luuk. 22:20. Jer. 31:31.
      Näin Raamattu siis opettaa, että uusi liitto on ELÄMÄÄ PYHÄSSÄ HENGESSÄ, elämänyhteyttä Jesuksen kanssa. ”Jos Henki johdattaa teitä, ette ole lain alaisia.” Gal. 5:18. Pyhä Henki ei johdata toimimaan Jumalan tahtoa vastaan.
      Raamatun vapauttava ja siunaava opetus kaikille uuden liiton pelastuneille on, että ”lain kautta minä olen kuollut laille elääkseni Jumalalle. Minut on Kristuksen kanssa ristiinnaulittu. Enää en elä minä, vaan Kristus elää minussa.” Gal. 2:19,20. ”Olemme päässeet irti laista ja kuolleet sille.” Room. 7:6. Tämä vapauden sanoma on osoitettu ennen muuta juutalaisuudesta Jumalan puoleen kääntyneille, ”uudestaan oksastetuille”. Room. 11:23. Apt. 2:38,41. Mutta sama sanoma kuuluu kaikille Jeesuksen verellä lunastetuille, meille uudestisyntyneille Jumalan pyhille. ”Hän ei tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän välillään..” Apt. 15:9. – Lue koko Apt. 15. luku.
      Seurakunta on yksi, jolle kuuluu kaikkialla sama Raamatun oppi. Tervetuloa siis armoliiton siunauksen osallisuuteen. Jeesus on AINOA pelastaja. Hän on täynnä armoa ja totuutta. ”Hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet osamme ja armoa armon lisäksi, sillä laki on annettu Mooseksen kautta, armo ja totuus ovat tulleet Jeesuksen Kristuksen kautta.” Joh. 1:16,17. Jeesus on ikuisesti sama, hyvä Vapahtaja, joka pelastaa, parantaa ja täyttää Pyhällä Hengellä.

      Sapatin täyttymys on ehkä se suurin tämän aihepiirin siunauksen lähde. Siinä ovat orjuuden kahleet lopullisesti irronneet.. Jokainen päivämme on nyt tullut samanarvoiseksi ja siis pyhitetty Herralle. Meillä on jatkuva lepotila 24 tuntia vuorokaudessa seitsemänä päivänä viikossa vuoden jokaisena päivänä. Ikuinen sapatinlepo on voimassa NYT. Hebr. 4. luku opettaa alkukielen mukaan tästä selvin sanoin. ”Joka on päässyt Hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan niin kuin Jumalakin omista teoistaan”. Hebr. 4:10. ”Jumalan kansalla on siis sapatinlepo voimassa nyt” (kreik. apoleipetai = on voimassa.).” Hebr. 4:9. Novum. Kiitos Jumalalle Hänen antamastaan vapauden ja levon tilasta. Sapatti on uuden liiton kristityille tila, ei päivä.
      ”Tulkaa minun luokseni, kaikki te, jotka teette raskasta työtä ja kannatte taakkoja, niin minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen sävyisä ja nöyrä sydämeltäni. Näin te löydätte levon sielullenne.” Matt. 11:28,29.

      • Anonyymi

        Siteeraamissasi yksittäisissa lauseissa ei yhdessäkään kumota kristittyjen velvollisuutta noudattaa Mooseksen lakia. Tässä on Jeesuksen käsky noudattaa Mooseksen lakia, mikä koskee kaikkia kansoja.

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
        ---
        23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
        2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
        3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.
        ---
        28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni
        ---
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siteeraamissasi yksittäisissa lauseissa ei yhdessäkään kumota kristittyjen velvollisuutta noudattaa Mooseksen lakia. Tässä on Jeesuksen käsky noudattaa Mooseksen lakia, mikä koskee kaikkia kansoja.

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
        ---
        23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
        2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
        3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.
        ---
        28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni
        ---
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.

        Miksi jätät pois sen kohdan, jossa Jeesus sanoo kuinka niitä opetuslapsia hänelle tehdään?

        Mt.28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi jätät pois sen kohdan, jossa Jeesus sanoo kuinka niitä opetuslapsia hänelle tehdään?

        Mt.28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

        Sen takia, että useiden tutkimusten mukaan Matt 28:19 olevia sanoja ei ole ollut Matteuksen evankeliumin alkuperäisessä käsikirjoituksessa. Ne ovat myöhemmin lisätty evankeliumiin katolisen kirkon toimesta 300-luvulla. Tämä ei nyt liitty muutenkaan tähän asiaan, joten en siteerannus niitä.

        Jeesus antama alkuperäinen lähetys- ja kastekäsky tulee esille näistä jakeista:

        Luuk 24:46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
        47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.

        Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        ---
        19:4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
        5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.

        Kol 3:17 Mitä teettekin, sanoin tai teoin, tehkää kaikki Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen hänen kauttaan Jumalaa, Isäämme.


      • Anonyymi

        ”Tämä on uusi liitto minun veressäni!”

        Kirjoitat mutta et ymmärrä?

        Kirjoitat Raamatun sanoja ja jakeita mutta sinusta ei ole kertomaan omaa..
        ET ELÄ !


      • Anonyymi

        Työnnä se sapattis sinne 1800 luvun amerikan lahkolainen:)))
        Arvaa kiinnostaako alkuseura kuntalaisia !!!
        Joutavaa amerikan roskaa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siteeraamissasi yksittäisissa lauseissa ei yhdessäkään kumota kristittyjen velvollisuutta noudattaa Mooseksen lakia. Tässä on Jeesuksen käsky noudattaa Mooseksen lakia, mikä koskee kaikkia kansoja.

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
        ---
        23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
        2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
        3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.
        ---
        28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni
        ---
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.

        Miten te olette sairaita,teillä on amerikan 1800 luvun lahkot ja muut.
        Tesiteeratte kaikkea Raamtusta ja olen ihan varma,että kukaan teistä ei pysty noudattamaan ja silti te vitun lahkolaiset kirjoitatte jakeita.
        Potkisin teitä munille hoopot,kun kyllä kirjoitetaan mutta jyväjemmareista ei sitten olekkaan mihinkään.
        Tosin 1800 luvun lahkoa,ei kuuntele kukaan.
        Se 1800 luku kertoo ahdistukseta,pelosta,viinasta ja murhista amerikan.Hävettää uskoa,kun eivät uskoneet ennen oikeaan uskoon ja puhtaaseen.Piti perustaa pelolla lahko..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Tämä on uusi liitto minun veressäni!”

        Kirjoitat mutta et ymmärrä?

        Kirjoitat Raamatun sanoja ja jakeita mutta sinusta ei ole kertomaan omaa..
        ET ELÄ !

        "Jos joku opettaa, että ihmisten edelleen kuuluu noudattaa Mooseksen lain käskyjä ja säädöksiä, "

        Ei Mooseksen käskyjä
        vaan
        Jlan käskyjä tulee noudattaa.
        Jla on niitä jopa omalla sormellaankin kirjoittanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi jätät pois sen kohdan, jossa Jeesus sanoo kuinka niitä opetuslapsia hänelle tehdään?

        Mt.28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

        Helluntaluus on paskaa.amerikasta 1800 luku!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siteeraamissasi yksittäisissa lauseissa ei yhdessäkään kumota kristittyjen velvollisuutta noudattaa Mooseksen lakia. Tässä on Jeesuksen käsky noudattaa Mooseksen lakia, mikä koskee kaikkia kansoja.

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
        ---
        23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
        2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
        3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.
        ---
        28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni
        ---
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.

        Kun jeesus kuoli oli testamentti lainvoimainen.
        Siksi Jeesus otti nimenomaan miehen Paavalin joka osasi lain ja kertoi pakanoille ,että juutalaisille uudenliiton ja säännöt.
        Tämä siis Jeesuksen kuoleman jälkeen.
        Lakiliitto on kumottu ja uusi parempi on tilalla.
        Se on armonliitto.
        Se koskee kaikkia maailman kansoja sillä pelastus on tehty kaikille maailman kansoille.


      • Anonyymi

        Jeesus on AINOA pelastaja. Hän on täynnä armoa ja totuutta.

        Perustiko Kristus Kristinuskon..EI !
        Perustiko Kristus Juutalaisuuden..EI !

        Hän vain pyysi seuraamaan häntä !


    • Anonyymi

      KIITOS JEESUS!

      ” Kristus lunasti meidät vapaiksi lain kirouksesta.” Gal. 3:13.

      • Anonyymi

        Kukaan ei ole lunastettu vapaaksi lain kirouksesta, jos hän ei ole tehnyt parannusta laittomuudesta.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:


      • Anonyymi

        Laki on hyvä ja pyhä, mutta tuomio on se kirous, sillä kaikista lain rikkomisesta oli sama rangasitus eli kuolema. Jeesus kukisti kuoleman, joka ihmistä kohtasi jo perisynnissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei ole lunastettu vapaaksi lain kirouksesta, jos hän ei ole tehnyt parannusta laittomuudesta.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Ihan roskaa,KRISTUS ON HERRA JOKA ON KUOLLUT MEIDÄN TÄHDEN !
        Mooses ei !!
        Juutalaisuus ja pään hakkaminen ei itkumuuriin ei käy,koska se ei auta.
        Se on vain tyhmää.
        Osa Juutalaisista on rasite Israelin valtiolle,he ovat vain elättejä.
        Eivät tee Israelin yhteiskunnan eteen mitään !!


      • MrHyvis
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei ole lunastettu vapaaksi lain kirouksesta, jos hän ei ole tehnyt parannusta laittomuudesta.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Taas valehtelet ja käännät raamatun tekstin valheeksi.


    • Anonyymi

      Ei kannata edes yrittää. Harhaoppinen tulee selittämään että on erilaiset liiton taulut, joista toiset on hävitetty, mutta toiset säilytetty tarkasti ja niitä tulee pitää. Joskin hieman muunneltuna. Esim. kun Jeesus rikkoi sapattikäskyä, niin hän muutti sen sellaiseksi ettei se ole enää ikävä käsky eikä siinä ole ikäviä velvollisuuksia, vaan se on ilon päivä. Tai kiivalun päivä, miten haluaa ajatella.

      Ja että kun ei ole lakia, niin sitten voi vaikka naapurin mummon kanssa olla sillei.

      Ja löytyy monta jaetta joista voi päätellä että laki on hyvä ja pyhä. Tai ainakin kuvitella siten.

      Sekä lukematon määrä kaikenlaisia selityksiä joista ei tule loppua.

      • Anonyymi

        Voisitko kertoa mitenkä Jeesus rikkoi sapattikäskyä ? ja ethän sekoita tähän mitenkä fariseukset käsittivät sapatin vieton.
        Toivoisin asiallista keskustelua kiitos.


      • Anonyymi

        Mitenkäs nuo sinun selitykset, eivät taida nekään ihan täydellisiä olla vai ?


      • Anonyymi

        Jeesus ei koskaan rikkonut sapattikäskyä. Fariseuksen syyttivät häntä väärillä perusteilla sapatin rikkomsesta, koska he eivät noudattanee Mooseksen lakia vaan omia perinnäissääntöjä.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Luuk 4:16 Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan,
        17 ja hänelle ojennettiin profeetta Jesajan kirja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei koskaan rikkonut sapattikäskyä. Fariseuksen syyttivät häntä väärillä perusteilla sapatin rikkomsesta, koska he eivät noudattanee Mooseksen lakia vaan omia perinnäissääntöjä.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Luuk 4:16 Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan,
        17 ja hänelle ojennettiin profeetta Jesajan kirja.

        Eihän lakia voi kumota Jeesus niiden osalta ,jotka ei ota Jeesusta vastaan kun Hän on kuolemalla vallan ottanut.
        Mutta Kristittyjen Kristuksen omien kanssa kannattaa ennemmin puhua vaikka säästä.
        Sillä laki ei ole asetettu Kristuksen omille kun Jeesus nimenomaan vapautti laista .
        Maailman lopussa laki otetaan käyttöön niille ,jotka ovat lain tuomion alla.
        Se joka Kristuksessa on niin on vapaa synnin ja kuoleman laista.
        Kuolema ei hallitse vaan Ikuisen elämän laki.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Eihän lakia voi kumota Jeesus niiden osalta ,jotka ei ota Jeesusta vastaan kun Hän on kuolemalla vallan ottanut.
        Mutta Kristittyjen Kristuksen omien kanssa kannattaa ennemmin puhua vaikka säästä.
        Sillä laki ei ole asetettu Kristuksen omille kun Jeesus nimenomaan vapautti laista .
        Maailman lopussa laki otetaan käyttöön niille ,jotka ovat lain tuomion alla.
        Se joka Kristuksessa on niin on vapaa synnin ja kuoleman laista.
        Kuolema ei hallitse vaan Ikuisen elämän laki.

        "Mutta Kristittyjen Kristuksen omien kanssa kannattaa ennemmin puhua vaikka säästä."

        Puhut valhetta. Jeesus ei vapauttanut ketään velvollisuudesta noudattaa lakia vaan käski kaikkia lakia noudattamaan. Jeesus tuli vapauttamaan synnin orjuudesta. Jos joku ei lakia noudata, hän ei ole vapaa vaan synnin orja.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Joh 8:34 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.

        Room 6:16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta Kristittyjen Kristuksen omien kanssa kannattaa ennemmin puhua vaikka säästä."

        Puhut valhetta. Jeesus ei vapauttanut ketään velvollisuudesta noudattaa lakia vaan käski kaikkia lakia noudattamaan. Jeesus tuli vapauttamaan synnin orjuudesta. Jos joku ei lakia noudata, hän ei ole vapaa vaan synnin orja.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Joh 8:34 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.

        Room 6:16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

        Niin ne ,jotka eivät ole Kristuksessa ovat lain alla ja tuomion alla maailmanlopussa.
        Se ei tietenkään tarkoita ,että kristitty saisi tehdä mitä vaan.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Niin ne ,jotka eivät ole Kristuksessa ovat lain alla ja tuomion alla maailmanlopussa.
        Se ei tietenkään tarkoita ,että kristitty saisi tehdä mitä vaan.

        Lain tuomion alla ovat ne, jotka eivät lakia noudata. Sinä olet lain alla, koska haukut koko ajan lakia. Sinä et ole Kristuksessa, koska et taivu noudattamaan lakia, kuten Paavali opetti.

        Näyttää siltä, ettet piittaa ollenkaan niistä jakeista, mitä sinulle siteerataan. Protestoit koko ajan Raamauttua vastaan ja väität ymmärtävän jakeet paremmin kuin muut.

        Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
        15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
        16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.
        ---
        7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.
        ---
        8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan. [Room. 6:21; Gal. 6:8]
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
        10 Jos Kristus on teissä, teidän ruumiinne tosin on kuollut synnin vuoksi, mutta Henki luo elämää, koska teidät on tehty vanhurskaiksi.
        ---
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lain tuomion alla ovat ne, jotka eivät lakia noudata. Sinä olet lain alla, koska haukut koko ajan lakia. Sinä et ole Kristuksessa, koska et taivu noudattamaan lakia, kuten Paavali opetti.

        Näyttää siltä, ettet piittaa ollenkaan niistä jakeista, mitä sinulle siteerataan. Protestoit koko ajan Raamauttua vastaan ja väität ymmärtävän jakeet paremmin kuin muut.

        Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
        15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
        16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.
        ---
        7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.
        ---
        8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan. [Room. 6:21; Gal. 6:8]
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
        10 Jos Kristus on teissä, teidän ruumiinne tosin on kuollut synnin vuoksi, mutta Henki luo elämää, koska teidät on tehty vanhurskaiksi.
        ---
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

        Siis en ole edes viitsinyt vielä edes alkaa tuhoamaan sinun vääryyden opetuksia ,mutta tulen kirjoittamaan sillä.
        Nuo osat mitä otat irti paavalin kirjoituksista osoittaa ,että haluat pilkata Jumalaa.
        Teetkö sen tahallasi vai onko lahko sellainen.
        Esim room kirje ..2 ......niin 8 kohdalla alkaa se tekstin loppuruotiminen mitä tulee kristittyihin.
        Muutoin teksti on muille ja moitteeksi.
        Tuollatavalla kun irroitetaan muille tarkoitettu teksti ja aloitetaan syöttämässään niinkuin muka kristityille olisi tarkoitettu niin johan on törkeää.Osaatko edes hävetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko kertoa mitenkä Jeesus rikkoi sapattikäskyä ? ja ethän sekoita tähän mitenkä fariseukset käsittivät sapatin vieton.
        Toivoisin asiallista keskustelua kiitos.

        Etkö kaalipää ymmärrä mitä on muinainen sapatti?
        Sen tarkoitus on,ettei ihminen tee kokoajan töitä vaan lepo on tarpeen.
        Te kaalipäät taistelette mikä on oikea päivä lepo päivälle:))
        Tottai kai,siihen aikaan viikon viimeinen päivä on hyvä lepopäivääle jos olet tehnyt raskaan viikon,ihan hyvä peruste,ettei elämä tulisi liian raskaaksi.
        Ajat muuttuvat kokoajan valitetavasti.
        Kuitenkin sapatin tarkoitus(sapatti on juutalaisten),ei Krsitin uskon..no kuitenkin..
        Tarkoitus on ,pidä lepopäivä ihminen,LEPÄÄ !
        Ei päivällä ole väliä,kunhan ihminen lepäät hetken päivän ja pyhität sen..
        Jotkut lahkolaiset vinkuu tästä kovin mutta ei se ole oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei koskaan rikkonut sapattikäskyä. Fariseuksen syyttivät häntä väärillä perusteilla sapatin rikkomsesta, koska he eivät noudattanee Mooseksen lakia vaan omia perinnäissääntöjä.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Luuk 4:16 Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan,
        17 ja hänelle ojennettiin profeetta Jesajan kirja.

        Jeesus ei koskaan rikkonut sapattikäskyä.

        Kristus Kunnioitan aina mutta se oli juutalaisten aikaan,jolloin kaikki oli oudosti.
        Kristus eli juutalaiset aikan mutta hänen myötä tuli KRISTIN USKO !
        E n minäkään olisi rikkonut sapattia silloin jos tekpni tarkoitus olisi ollut perustaa maailman suurin uskonto,ettei juutalaiset tapa liian nopeasti.
        Juutalaiset ja juutalaiuus tappoi KRISTUKSEN !
        Lahkot jotka on juutalaisuuden oppimäärään ja tapoihin sidottu,ovat Kristuksen vihaajia !


      • Anonyymi

        " Esim. kun Jeesus rikkoi sapattikäskyä, niin hän muutti sen sellaiseksi ettei se ole enää ikävä käsky eikä siinä ole ikäviä velvollisuuksia, vaan se on ilon päivä. "

        Jeesus ei rikkonyt yhtään käskyä - ei siis sapattikäskyäkään.
        Jeesus täytti koko lain.
        Mutta Jeesus opetti, miten lakia tulee tulkita ja soveltaa käytännön elämään oikealla tavalla.

        SEn aikaiset kirjanoppineet olivat kehitelleet omia tulkintojaan lakien soveltamisesta.
        Ne saattoivat jopa kumota Jlan käskyt.
        Nämä vääristymät Jeesus muutti oikeiksi tulkinnoiksi.


    • Anonyymi

      Aloitus on kokoelma asiayhteydestä irroitettuja lauseita ja törkeää Raamatun vääristelyä.

      Uusi liitto on solmittu vain Israelin ja Juudan kanssa, mutta pakanat pääsevät liittoon mukaan, kunhan noudattavat Mooseksen lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen.

      Tässä on se profetia, jonka mukaisen uuden liiton Jeesus asetti. Siinä Mooseksen laki kirjoitetaan sydämeen, jotta sitä myös noudatettaisiin. Jos joku ei lakia noudata, hän ei ole uudessa liitossa sapatin Herran Jeesuksen kanssa.

      Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
      32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
      33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

      Hes 36:25 Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.
      26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
      27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.

      Jeesus ei tullut kumoamaan lakia vaan noudattamaan sitä. Jeesus vaati kaikkia kansoja noudattamaan Mooseksen lakia, mitä myös Paavali noudatti.

      Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

      Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
      18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
      19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
      20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

      Lain noudattaminen ei orjuuta ketään. Lain rikkominen tee synnin orjaksi. Yksikään kristitty ei ole vapaa synnit orjuudesta, jos hän ei noudata Mooseksen lakia.

      1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

      Joh 8:34 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.

      Room 6:16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

      • Anonyymi

        Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
        7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.
        8 Herra, Herra sanoo, hän, joka kokoaa Israelin karkoitetut: Minä kokoan vielä muitakin sen koottujen lisäksi.


      • Sinä valehtelet ihan suoraan koska et ymmärrä kirouksen alaisena yhtään mitään raamatun tekstistä.
        Esim tuo vanha jankutus jo miljoonannen kerran juutalaisista ennenHerran paluuta.
        Se uusi sydän tarkoittaa Pyhää Henkeä eli heidät oksastetaan samaan puuhun mitä kristityt ovat joista paavali kirjoitti todella upeasti.
        Eli kivitaulut kivisydän heitetään pois.
        Israel pääsee Kristuksen armon liittoon jossa jo Kristityt ovat .
        Lakiliitto loppui ja uusiliitto tuli tilalle, mutta kirottujen kanssa tästä on turha väitellä sillä nuo ei tule taivaan iloja kohtamaan koskaan.
        Eivätkä ymmärrä yhtään mitään Pyhyyden Hengen toiminnasta.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Sinä valehtelet ihan suoraan koska et ymmärrä kirouksen alaisena yhtään mitään raamatun tekstistä.
        Esim tuo vanha jankutus jo miljoonannen kerran juutalaisista ennenHerran paluuta.
        Se uusi sydän tarkoittaa Pyhää Henkeä eli heidät oksastetaan samaan puuhun mitä kristityt ovat joista paavali kirjoitti todella upeasti.
        Eli kivitaulut kivisydän heitetään pois.
        Israel pääsee Kristuksen armon liittoon jossa jo Kristityt ovat .
        Lakiliitto loppui ja uusiliitto tuli tilalle, mutta kirottujen kanssa tästä on turha väitellä sillä nuo ei tule taivaan iloja kohtamaan koskaan.
        Eivätkä ymmärrä yhtään mitään Pyhyyden Hengen toiminnasta.

        No näinhän se on selvästi sanottu. Helluntailaisuudessa on aina käsitetty, että lakiliitto vaihtuu armoliitoksui ihmisen sydämessä, joka tulee uskoon.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Sinä valehtelet ihan suoraan koska et ymmärrä kirouksen alaisena yhtään mitään raamatun tekstistä.
        Esim tuo vanha jankutus jo miljoonannen kerran juutalaisista ennenHerran paluuta.
        Se uusi sydän tarkoittaa Pyhää Henkeä eli heidät oksastetaan samaan puuhun mitä kristityt ovat joista paavali kirjoitti todella upeasti.
        Eli kivitaulut kivisydän heitetään pois.
        Israel pääsee Kristuksen armon liittoon jossa jo Kristityt ovat .
        Lakiliitto loppui ja uusiliitto tuli tilalle, mutta kirottujen kanssa tästä on turha väitellä sillä nuo ei tule taivaan iloja kohtamaan koskaan.
        Eivätkä ymmärrä yhtään mitään Pyhyyden Hengen toiminnasta.

        >>>Sinä valehtelet ihan suoraan koska et ymmärrä kirouksen alaisena yhtään mitään raamatun tekstistä.<<<

        Ei lain noudattajat ole lain kirouksen alla. Jumala on armollinen niille, jotka lakia noudattavat. Armon alla ovat ne, jotka noudattavat lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen.

        Lain alla ovat ne, jotka eivät lakia noudata. Lain alla ovat laittomuutta tekevät synnin orjat, millainen sinäkin MrPahis olet.

        Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
        15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
        16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

        2 Moos 20:4 Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>Sinä valehtelet ihan suoraan koska et ymmärrä kirouksen alaisena yhtään mitään raamatun tekstistä.<<<

        Ei lain noudattajat ole lain kirouksen alla. Jumala on armollinen niille, jotka lakia noudattavat. Armon alla ovat ne, jotka noudattavat lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen.

        Lain alla ovat ne, jotka eivät lakia noudata. Lain alla ovat laittomuutta tekevät synnin orjat, millainen sinäkin MrPahis olet.

        Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
        15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
        16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

        2 Moos 20:4 Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.

        Et tajua pätkääkään mitä asiat tarkoittaa ja tuo raamatunkohta kin tarkoitti vanhaa aikaa.
        Ihan turha heittää kristityille vt liiton sääntöjä, koska ne muuttuvat kiroukseksi.
        Nykyään ei ole lakiliittoa sillä se on lopetettu eikä se toimi edes juutalaisilla , jotka tosin luulevat sen olevan pelastus, mutta lakiliitto on kumottu kaikilta.
        Muuta ei ole olemassa kuin Jeesus Kristus ja armosta annettu liitto koko maailmalle.
        Juutalaisten jäännöskin sen kokee vielä eikä kysele koskaan lain perään sillä sitä liittoa ei ole .


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Et tajua pätkääkään mitä asiat tarkoittaa ja tuo raamatunkohta kin tarkoitti vanhaa aikaa.
        Ihan turha heittää kristityille vt liiton sääntöjä, koska ne muuttuvat kiroukseksi.
        Nykyään ei ole lakiliittoa sillä se on lopetettu eikä se toimi edes juutalaisilla , jotka tosin luulevat sen olevan pelastus, mutta lakiliitto on kumottu kaikilta.
        Muuta ei ole olemassa kuin Jeesus Kristus ja armosta annettu liitto koko maailmalle.
        Juutalaisten jäännöskin sen kokee vielä eikä kysele koskaan lain perään sillä sitä liittoa ei ole .

        Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole. Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu SANOO HERRA.

        1234567---


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole. Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu SANOO HERRA.

        1234567---

        Etkö sinä älyä sitä ,että nuo oli juutalaisille.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Etkö sinä älyä sitä ,että nuo oli juutalaisille.

        Etkö sinä älyä, että nämä sanat kuuluvat kaikille.

        1234567---


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö sinä älyä, että nämä sanat kuuluvat kaikille.

        1234567---

        Et todella siis älyä.
        Eikö yhtään raksuta ,että juutalaiset oli juutalaisia eikä pakanoita.
        Jumala teki siksi liiton koko maailman kansojen kanssa ja yksi syy myöhemmin oli myös ,josta paavali mainitsee eli juutalaisten paatumus...tappoivat kyllä Jeesuksen ja ajattivat kristittyjä tuhoon kunnes se loppui.
        Sillä Jumala lopetti juutalaisten heilumisen ja saivat myös veren päällensä minkä huusivat itselleen ja lapsiensa päälle.Todelliset hölmöläiset.
        Jerusalemin tuho ja että se väärä uhraus varmasti loppuisi antoi Jumala vallan tuhota myös temppelin kuten Jeesuskin aiemmin profetoi.
        Loppui väärä uhraus kun täydellinen uhri oli ja on ja on oleva.
        Muuta ei ole. On vain Jeesus. Aamen.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Sinä valehtelet ihan suoraan koska et ymmärrä kirouksen alaisena yhtään mitään raamatun tekstistä.
        Esim tuo vanha jankutus jo miljoonannen kerran juutalaisista ennenHerran paluuta.
        Se uusi sydän tarkoittaa Pyhää Henkeä eli heidät oksastetaan samaan puuhun mitä kristityt ovat joista paavali kirjoitti todella upeasti.
        Eli kivitaulut kivisydän heitetään pois.
        Israel pääsee Kristuksen armon liittoon jossa jo Kristityt ovat .
        Lakiliitto loppui ja uusiliitto tuli tilalle, mutta kirottujen kanssa tästä on turha väitellä sillä nuo ei tule taivaan iloja kohtamaan koskaan.
        Eivätkä ymmärrä yhtään mitään Pyhyyden Hengen toiminnasta.

        Kiitos Mr. Hyvis. Selvää sanaa.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Et todella siis älyä.
        Eikö yhtään raksuta ,että juutalaiset oli juutalaisia eikä pakanoita.
        Jumala teki siksi liiton koko maailman kansojen kanssa ja yksi syy myöhemmin oli myös ,josta paavali mainitsee eli juutalaisten paatumus...tappoivat kyllä Jeesuksen ja ajattivat kristittyjä tuhoon kunnes se loppui.
        Sillä Jumala lopetti juutalaisten heilumisen ja saivat myös veren päällensä minkä huusivat itselleen ja lapsiensa päälle.Todelliset hölmöläiset.
        Jerusalemin tuho ja että se väärä uhraus varmasti loppuisi antoi Jumala vallan tuhota myös temppelin kuten Jeesuskin aiemmin profetoi.
        Loppui väärä uhraus kun täydellinen uhri oli ja on ja on oleva.
        Muuta ei ole. On vain Jeesus. Aamen.

        Monilla juutalaisilla on vielä peite silmillä, eivätkä usko Jeesukseen. Monilla niinkutsutuilla kristityillä on vielä paksu peite silmillä, eivätkä ymmärrä, että Jumalan antama sapatti kuuluu myöskin Uuden Liiton kristityille.

        Eikös nämä paavit ole Uuden Liiton kristittyjä ? Mitä tapahtui pimeänä keskiaikana kun he olivat vallassa.
        1700-luvun Luterilaiset virret kertovat pedosta, antikristuksesta paavista. Virsi 241. 4. Se peto itsens' istutti Jesuksen kirkkoon pyhään, ja oikian Jumalan unhotti, itsens' teetteli siaan: Hän paimenet hukuttaa käski kuin lampait' laitumell' toit ja vallan saada aikoi kaiken lauman keskell.

        säkeistö 5. O tätä suurta surkiutt' ! ylits' vaivaisen lauman, ettei kenelläkään ollut rohkiutt' Jumalan sanaa puhumaan, sen pahan pedon pelvost', Hän uhkas', kaikki käkes', HÄN POLTTI, TAPPOI JA SÄKES', Kuin vastasit hänt' ehdost'.

        Pimeä keskiaika kesti 1260 vuotta. Marttyyreja tuli noin 50 miljoonaa menetti henkensä.

        1234567---


      • Anonyymi kirjoitti:

        Monilla juutalaisilla on vielä peite silmillä, eivätkä usko Jeesukseen. Monilla niinkutsutuilla kristityillä on vielä paksu peite silmillä, eivätkä ymmärrä, että Jumalan antama sapatti kuuluu myöskin Uuden Liiton kristityille.

        Eikös nämä paavit ole Uuden Liiton kristittyjä ? Mitä tapahtui pimeänä keskiaikana kun he olivat vallassa.
        1700-luvun Luterilaiset virret kertovat pedosta, antikristuksesta paavista. Virsi 241. 4. Se peto itsens' istutti Jesuksen kirkkoon pyhään, ja oikian Jumalan unhotti, itsens' teetteli siaan: Hän paimenet hukuttaa käski kuin lampait' laitumell' toit ja vallan saada aikoi kaiken lauman keskell.

        säkeistö 5. O tätä suurta surkiutt' ! ylits' vaivaisen lauman, ettei kenelläkään ollut rohkiutt' Jumalan sanaa puhumaan, sen pahan pedon pelvost', Hän uhkas', kaikki käkes', HÄN POLTTI, TAPPOI JA SÄKES', Kuin vastasit hänt' ehdost'.

        Pimeä keskiaika kesti 1260 vuotta. Marttyyreja tuli noin 50 miljoonaa menetti henkensä.

        1234567---

        Paavi on babyloniaa.Ei kuulu Kristuksen joukkoihin.
        Samoin jonkun ihmisen nimeen perustetut lahkot.
        Koskee lutheria.
        Kristuksessa vaeltavalla on sisällään Kristuksen Henki ja siinä ei ole lahkoja vaan vain Jeesus Kristus .
        Vain yksin Jeesus joka on Jumalan Poika.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Paavi on babyloniaa.Ei kuulu Kristuksen joukkoihin.
        Samoin jonkun ihmisen nimeen perustetut lahkot.
        Koskee lutheria.
        Kristuksessa vaeltavalla on sisällään Kristuksen Henki ja siinä ei ole lahkoja vaan vain Jeesus Kristus .
        Vain yksin Jeesus joka on Jumalan Poika.

        Lutheri oli ymmärtäväinen tunnistaessaan Ilmestyskirjan pedon, antikristuksen paavin, josta 1700-luvun Luterilaiset virret kertovat: Jumalan käskyi wastaan räyskyi.

        Paljon on paavilla seuraajia, sunnuntaipyhineen ja sunnuntaipyhäkouluineen.

        Nykyinen paavikin ohjeistaa: Kotimaa24 3.8.2014. Paavin kymmenen ohjetta onneen 5:des ohje: Pyhitä lepopäivä sunnuntai on perheen aikaa.

        1234567---


      • Kirjoitat ihan täyttä valetta kun et ymmärrä Totuutta.
        Jer 31/31 ei ole tapahtunut etkä tajua sitä ,että juutalaiset ovat nyt peite silmillä ja kristityiksi kääntyneet ovat jo ensimmäisinä oksastettu Kristukseen eli puuhun.
        Sitten tulee myöhemmin eli kohta Jer 31/31 ja se jäännös kääntyy kristityiksi ja tuolloin heitetään kivitaulut menemään ja Jeesus asettaa Pyhän Hengen juutalaisille kääntyneille.
        Siinä on täyttymys ja lopunhetket alkaa.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Kirjoitat ihan täyttä valetta kun et ymmärrä Totuutta.
        Jer 31/31 ei ole tapahtunut etkä tajua sitä ,että juutalaiset ovat nyt peite silmillä ja kristityiksi kääntyneet ovat jo ensimmäisinä oksastettu Kristukseen eli puuhun.
        Sitten tulee myöhemmin eli kohta Jer 31/31 ja se jäännös kääntyy kristityiksi ja tuolloin heitetään kivitaulut menemään ja Jeesus asettaa Pyhän Hengen juutalaisille kääntyneille.
        Siinä on täyttymys ja lopunhetket alkaa.

        Sinä se tässä koko ajan selität asiat ihan väärin.

        Uudessa liitossa lakia noudatetaan Pyhän Hengen antamalla voimalla. Joka ei lakia noudata, hän ei ole uudessa liitossa eikä hänellä ole muutenkaan Pyhän Hengen hedelmiä, joista yksi on oikeuden (lain) noudattaminen.

        Ap.t 5:32 Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."

        Ef 5:9 Valo kasvattaa hyvyyden, oikeuden ja totuuden hedelmiä.

        Room 6:7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.
        ---
        8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
        10 Jos Kristus on teissä, teidän ruumiinne tosin on kuollut synnin vuoksi, mutta Henki luo elämää, koska teidät on tehty vanhurskaiksi.
        ---
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä se tässä koko ajan selität asiat ihan väärin.

        Uudessa liitossa lakia noudatetaan Pyhän Hengen antamalla voimalla. Joka ei lakia noudata, hän ei ole uudessa liitossa eikä hänellä ole muutenkaan Pyhän Hengen hedelmiä, joista yksi on oikeuden (lain) noudattaminen.

        Ap.t 5:32 Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."

        Ef 5:9 Valo kasvattaa hyvyyden, oikeuden ja totuuden hedelmiä.

        Room 6:7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.
        ---
        8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
        10 Jos Kristus on teissä, teidän ruumiinne tosin on kuollut synnin vuoksi, mutta Henki luo elämää, koska teidät on tehty vanhurskaiksi.
        ---
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

        Vastaa nyt jo ensin tuohon Jeremia asiaan..oletko ihan pihalla kuten olen ilmoittanut sinulle TOTUUDEN.
        Nuo muut kohdat on helppo osoittaa vääryydeksi sinulta myös.
        Kohta kohdalta tulen tuhoamaan valheesi.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Kirjoitat ihan täyttä valetta kun et ymmärrä Totuutta.
        Jer 31/31 ei ole tapahtunut etkä tajua sitä ,että juutalaiset ovat nyt peite silmillä ja kristityiksi kääntyneet ovat jo ensimmäisinä oksastettu Kristukseen eli puuhun.
        Sitten tulee myöhemmin eli kohta Jer 31/31 ja se jäännös kääntyy kristityiksi ja tuolloin heitetään kivitaulut menemään ja Jeesus asettaa Pyhän Hengen juutalaisille kääntyneille.
        Siinä on täyttymys ja lopunhetket alkaa.

        Olet pihalla kuin lumiukko selityksinesi.

        1234567---


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet pihalla kuin lumiukko selityksinesi.

        1234567---

        Siinäpä se onkin kun tiedän asiat...en omalla voimalla vaan Jumalan.
        Tuo Jeremia ja kaikki kohdat voidaan käydä läpi jos tarve vaatii ja koko kirjoitus kuten room .
        Paavalin kirjoitustyyli on sellainen, että lahkolaiset saa siitä helposti omiin valheisiin sopivat kun otetaan välistä lause joka kuvaa jotain muuta porukkaa niin se saadaan kyllä näyttämään ihan muulta.
        Lakiliitto on pois ja se on varma se.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Et todella siis älyä.
        Eikö yhtään raksuta ,että juutalaiset oli juutalaisia eikä pakanoita.
        Jumala teki siksi liiton koko maailman kansojen kanssa ja yksi syy myöhemmin oli myös ,josta paavali mainitsee eli juutalaisten paatumus...tappoivat kyllä Jeesuksen ja ajattivat kristittyjä tuhoon kunnes se loppui.
        Sillä Jumala lopetti juutalaisten heilumisen ja saivat myös veren päällensä minkä huusivat itselleen ja lapsiensa päälle.Todelliset hölmöläiset.
        Jerusalemin tuho ja että se väärä uhraus varmasti loppuisi antoi Jumala vallan tuhota myös temppelin kuten Jeesuskin aiemmin profetoi.
        Loppui väärä uhraus kun täydellinen uhri oli ja on ja on oleva.
        Muuta ei ole. On vain Jeesus. Aamen.

        Juutalaiset ovat Herran kansaa - ja pakana on epäjumalanpalvelija, siinä on se ero.
        Eikä ilman juutalaisia ole olemassakaan edes kristinuskoa.
        Uudessaliitossa - on raamattuun kirjoitettu 1030- käskyä ja kehotusta ja ne on meille.
        Se on helppoa tämä uudenliitonlaki toteuttaa - kun silmä viettelee- repäistään se vain pois ja tarpeen mukaan katkaistaan käsi, tai jalka, että päästään perille. Näinhän meitä uudessaliitossa opetetaan.

        Heleppua se on juutalaisten, kun heillä on se sapatti - saa levätä.
        Meillä kun on korvausopin sunnuntai - auringonpäivä, nimetty ylösnousemuspäivä, niin sunnuntaina ylös ja sitten kirkkoon. Miksiköhän siellä on niin julmetun tyhjät penkit?
        Eikö niitä olekaan lapsena kastettu ja ylösnousemuspäivänä - ylös - ulos ja lenkille kirkkoon.. Älkää jättäkö seurakuntakokousta, niinkuin muutamilla on tapana.
        No, täällä se varmaan kaikilla on tapana, kun kirkko kaikuu tyhjyttään


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaiset ovat Herran kansaa - ja pakana on epäjumalanpalvelija, siinä on se ero.
        Eikä ilman juutalaisia ole olemassakaan edes kristinuskoa.
        Uudessaliitossa - on raamattuun kirjoitettu 1030- käskyä ja kehotusta ja ne on meille.
        Se on helppoa tämä uudenliitonlaki toteuttaa - kun silmä viettelee- repäistään se vain pois ja tarpeen mukaan katkaistaan käsi, tai jalka, että päästään perille. Näinhän meitä uudessaliitossa opetetaan.

        Heleppua se on juutalaisten, kun heillä on se sapatti - saa levätä.
        Meillä kun on korvausopin sunnuntai - auringonpäivä, nimetty ylösnousemuspäivä, niin sunnuntaina ylös ja sitten kirkkoon. Miksiköhän siellä on niin julmetun tyhjät penkit?
        Eikö niitä olekaan lapsena kastettu ja ylösnousemuspäivänä - ylös - ulos ja lenkille kirkkoon.. Älkää jättäkö seurakuntakokousta, niinkuin muutamilla on tapana.
        No, täällä se varmaan kaikilla on tapana, kun kirkko kaikuu tyhjyttään

        Juutalaiset ovat täysin pihalla tällä hetkellä paitsi messiaaniset.Heille on avautunut uusi liitto ja ymmärrys , mistä vt kin profetoi.
        Heillä on nyt kaikki.
        Mikä siis kristittyjä nyt vaivaa lännessä ?
        Nyt on raamatun ilmoittama uskosta luopumus ja se on nyt.
        Nyt on erottelun aika nyt on puhdistuksen aika.
        Nyt on antikristuksen aika ja sen henki saa ne jotka huonolle pohjalle on rakentanut olemaan laodikean seurakunta ja se menee oksennuksena viemäriin.
        Sen tekee itse Kuningas.


    • Anonyymi

      Helluntailaisille Raamattu on lukittu kirja, koska Parhamin valheen henki hallitsee heitä.

      Raamatun mukaan Jumala ottaa ihmisen uuden liiton jäseneksi kasteessa. Kasteen liitto on ikuinen liitto. Kaste on Jumalan teko, eikä Jumalan tarvitse koskaan uusia tekojaan eikä niitä täydentää eikä parannella.

      Ef.4:5 Yksi kaste, yksi liitto minun veressäni.

      1. Piet. 3:21

      Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

      Kasteessa Jumala pesee synnit pois ja siitä seuraa pelastus ja hyvä omatunto!

      Ap. t. 22:16

      Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

      • Anonyymi

        Maailmaan lähetetty eksytys !


      • Anonyymi

        Kuules parhanimanaaja. Puhut, että kaste on hyvänomantunnon liitto.
        Näinhän se on. eli ihminen tulee uskoon, ja uskossa on hyvä omatunto, koska pelastus on Jumalan työ ja heidät kastetaan. Taisi nyt mennä sulla kaaliin ja näin ollen vauva, kun ei ymmärrä päätä eikä häntää, hän ei edes ymmärrä omastatunnosta mitään.
        TAidat olla vain vilunkiveljien seurakunnassa vilunkikirkossa.
        Kun seuraavankerran menet sitä vautaa kastelemaan, kerro missä ja milloin, niin tullaan mukaan kyselemään vauval,ta kuinka hän kirkkain äänenpainoin todistaa uskostaan ja kuin pelastui. Näinhän se on tapahtuva, kun usko on vauvalle tullut kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta - ymmärtääkö hän? Kun on kuultu ja usko, vauva voidaan kastaa suun tunnustuksen kautta, päästää sitten niistä lutterin kummituksista eroon ja heitin höpinöistä.


    • Anonyymi

      Niin, turha on yrittää. Harhaoppiset kyllä pitävät siitä huolen.

      • Anonyymi

        Harhaoppiset eivät tarjoa mitään muuta kuin syyttämistä, herjaamista, vihaa, halveksuntaa ja kieroilua. Ne heidän kärkihankkeitaan. Siinä ei pelastuksen sanomalla juhlita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harhaoppiset eivät tarjoa mitään muuta kuin syyttämistä, herjaamista, vihaa, halveksuntaa ja kieroilua. Ne heidän kärkihankkeitaan. Siinä ei pelastuksen sanomalla juhlita.

        sitä aitoa sydämen uskoa, kun vaikeempi toisen ihmisen toiselle "syöttää" .
        sen tekee Jumala, ja ihan omalla aikataulullaan,

        "Jos minä tahdo, että hän jää tänne siihen asti, kunnes minä tulen, mitä se sinuun koskee?
        Seuraa sinä minua" Joh: 21: 22


    • Joka lakiliittoon turvaa niin helvetinportit aukeaa .
      Kukaan ei tule vanhurskaaksi lainteoista.
      Armossa meille on annettu Jumalan Rakkaus ja 2 Rakkauden käskyn muodossa ja siinä kaikki.
      Jokainen joka on saanut Pyhyyden Hengen on elämän armonliiton alainen ja Ikuisessa liitossa kiinni.
      Mitään muuta ei ole.
      Kristus Jeesus on pelastus.Aamen.

      • Anonyymi

        Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, niin kyllä siinä helvetinportit aukeaa, ammolleen.

        1234567---


      • Anonyymi

        Sinulla ei ole mitään voitelua. Olet todistetusti väärä profeetta.


      • Anonyymi

        Teologian professori Martti Lutrher huomasi lopulta, että hänen yksin uskosta, yksin armosta -oppinsa oli ristiriidassa Uuden testamentin kirjojen kanssa, joten hän vaati mm. Jaakobin kirjettä ja Ilmestyskirjaa poistettavaksi Raamatusta, mihin hänen seuraajansa eivät suostuneet. Lutherin oli pakko tyytyä siirtämään hylkäämänsä kirjat saksaksi kääntämänsä Raamatun loppuun sen liitteeksi.

        Tässä on muutamia kohtia Uudesta testamentista, jotka ovat ristiriidassa Martti Lutherin yksin uskosta, yksin armosta -opin kanssa ja siten soittavat, ettei sola fide, sola gratia, solus Christus -oppi ole evankeliumin opetuksen mukainen:

        "Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." (Room 2:13)

        "Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella." (Jaak 2:24)

        Miksi Luther erehtyi? Paavali myös kirjoitti, ettei kukaan tule vanhurskaaksi lain teoista vaan uskosta. Nämä sana Paavali osoitti sellaisille juutalaisille, joilla oli lain tekoa, mutta he eivät täyttäneet lain käskyä uskoa Kristusta. Luther irrotti Paavalin tekstin asiayhteydestä ja laajensi tekstin soveltamisalaa niin, että hänen selityksensä oli muun Uuden testamentin kanssa ristiriidassa.

        Evankeliumin vanhurskauttamisoppi ei ole yksin uskosta, yksin armosta. Oikea oppi on, että ihminen on vanhurskas, jos hän uskoo Jeesukseen Kristukseen ja noudattaa lakia. Jos näistä toinen puuttuu, kristitty ei ole vanhurskas, ei pyhä eikä uudestisyntynyt. Lakia voi noudattaa, kunhan tunnustaa syntinsä ja tekee parannuksen. Jumala on armollinen niille, jotka noudattavat hänen käskyjään.

        Usko tarkoittaa alkuteksteissä uskollisuutta Jumalalle, mikä pitää sisällään sekä uskontunnustuksen että lain noudattamisen, sillä ilman lain tekoja usko on kuollut. Ilmestyskirja määrittelee Jumalan pyhät joukoksi, joka noudattaa lakia ja uskoo Jeesusta.

        "Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen." (Ilm 14:12)

        "Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja." (Room 2:13)

        "Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja." (Jaak 2:26)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teologian professori Martti Lutrher huomasi lopulta, että hänen yksin uskosta, yksin armosta -oppinsa oli ristiriidassa Uuden testamentin kirjojen kanssa, joten hän vaati mm. Jaakobin kirjettä ja Ilmestyskirjaa poistettavaksi Raamatusta, mihin hänen seuraajansa eivät suostuneet. Lutherin oli pakko tyytyä siirtämään hylkäämänsä kirjat saksaksi kääntämänsä Raamatun loppuun sen liitteeksi.

        Tässä on muutamia kohtia Uudesta testamentista, jotka ovat ristiriidassa Martti Lutherin yksin uskosta, yksin armosta -opin kanssa ja siten soittavat, ettei sola fide, sola gratia, solus Christus -oppi ole evankeliumin opetuksen mukainen:

        "Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." (Room 2:13)

        "Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella." (Jaak 2:24)

        Miksi Luther erehtyi? Paavali myös kirjoitti, ettei kukaan tule vanhurskaaksi lain teoista vaan uskosta. Nämä sana Paavali osoitti sellaisille juutalaisille, joilla oli lain tekoa, mutta he eivät täyttäneet lain käskyä uskoa Kristusta. Luther irrotti Paavalin tekstin asiayhteydestä ja laajensi tekstin soveltamisalaa niin, että hänen selityksensä oli muun Uuden testamentin kanssa ristiriidassa.

        Evankeliumin vanhurskauttamisoppi ei ole yksin uskosta, yksin armosta. Oikea oppi on, että ihminen on vanhurskas, jos hän uskoo Jeesukseen Kristukseen ja noudattaa lakia. Jos näistä toinen puuttuu, kristitty ei ole vanhurskas, ei pyhä eikä uudestisyntynyt. Lakia voi noudattaa, kunhan tunnustaa syntinsä ja tekee parannuksen. Jumala on armollinen niille, jotka noudattavat hänen käskyjään.

        Usko tarkoittaa alkuteksteissä uskollisuutta Jumalalle, mikä pitää sisällään sekä uskontunnustuksen että lain noudattamisen, sillä ilman lain tekoja usko on kuollut. Ilmestyskirja määrittelee Jumalan pyhät joukoksi, joka noudattaa lakia ja uskoo Jeesusta.

        "Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen." (Ilm 14:12)

        "Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja." (Room 2:13)

        "Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja." (Jaak 2:26)

        Pastori Billy Graham David Wilkerson ja monet muut Jumalan miehet eivät opeta niinkuin sinä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pastori Billy Graham David Wilkerson ja monet muut Jumalan miehet eivät opeta niinkuin sinä !

        No he eivät sitten opeta, kuten Jeesus ja apostolit opettivat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ei ole mitään voitelua. Olet todistetusti väärä profeetta.

        Sinulla vääryyden käärmeelle mikää Pyhä ei kelpaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teologian professori Martti Lutrher huomasi lopulta, että hänen yksin uskosta, yksin armosta -oppinsa oli ristiriidassa Uuden testamentin kirjojen kanssa, joten hän vaati mm. Jaakobin kirjettä ja Ilmestyskirjaa poistettavaksi Raamatusta, mihin hänen seuraajansa eivät suostuneet. Lutherin oli pakko tyytyä siirtämään hylkäämänsä kirjat saksaksi kääntämänsä Raamatun loppuun sen liitteeksi.

        Tässä on muutamia kohtia Uudesta testamentista, jotka ovat ristiriidassa Martti Lutherin yksin uskosta, yksin armosta -opin kanssa ja siten soittavat, ettei sola fide, sola gratia, solus Christus -oppi ole evankeliumin opetuksen mukainen:

        "Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." (Room 2:13)

        "Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella." (Jaak 2:24)

        Miksi Luther erehtyi? Paavali myös kirjoitti, ettei kukaan tule vanhurskaaksi lain teoista vaan uskosta. Nämä sana Paavali osoitti sellaisille juutalaisille, joilla oli lain tekoa, mutta he eivät täyttäneet lain käskyä uskoa Kristusta. Luther irrotti Paavalin tekstin asiayhteydestä ja laajensi tekstin soveltamisalaa niin, että hänen selityksensä oli muun Uuden testamentin kanssa ristiriidassa.

        Evankeliumin vanhurskauttamisoppi ei ole yksin uskosta, yksin armosta. Oikea oppi on, että ihminen on vanhurskas, jos hän uskoo Jeesukseen Kristukseen ja noudattaa lakia. Jos näistä toinen puuttuu, kristitty ei ole vanhurskas, ei pyhä eikä uudestisyntynyt. Lakia voi noudattaa, kunhan tunnustaa syntinsä ja tekee parannuksen. Jumala on armollinen niille, jotka noudattavat hänen käskyjään.

        Usko tarkoittaa alkuteksteissä uskollisuutta Jumalalle, mikä pitää sisällään sekä uskontunnustuksen että lain noudattamisen, sillä ilman lain tekoja usko on kuollut. Ilmestyskirja määrittelee Jumalan pyhät joukoksi, joka noudattaa lakia ja uskoo Jeesusta.

        "Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen." (Ilm 14:12)

        "Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja." (Room 2:13)

        "Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja." (Jaak 2:26)

        Niin päätämme, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta ilman lain tekoja.
        Hyvin selvää tekstiä.
        Vanhurskaus..Nyt Jumalanvanhurskaus , josta laki ja profeetat todistavat on ilmoitettu ilman lakia .
        Onko asia jotenkin vielä epäselvä kun Jeesus ja Paavali asian ilmoittavat.
        Room 3 kertoo loppuosassa totuuden.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pastori Billy Graham David Wilkerson ja monet muut Jumalan miehet eivät opeta niinkuin sinä !

        Eihän nuo valehtelijat mitään opeta...leikkaavat osan kirjojen alkuosista ja esim paavalin kirjoitustyylin takia onnistuvat valheissaan.
        Esim Room 2 eteenpäin...irrottavat lauseita vääryytensä tueksi ja eikä lue jakeita loppuun.
        Nuo saatanat saavavat palkkansa.
        Toivottavasti pian.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Niin päätämme, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta ilman lain tekoja.
        Hyvin selvää tekstiä.
        Vanhurskaus..Nyt Jumalanvanhurskaus , josta laki ja profeetat todistavat on ilmoitettu ilman lakia .
        Onko asia jotenkin vielä epäselvä kun Jeesus ja Paavali asian ilmoittavat.
        Room 3 kertoo loppuosassa totuuden.

        "Niin päätämme, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta ilman lain tekoja.
        Hyvin selvää tekstiä."

        Otat lauseen irti asiayhteydestä. Paavali moittii niitä juutalaisia, jotka eivät täyttäneet lain käskyä uskoa Kristusta, joten muilla lain teoilla ei voinut tulla vanhurskaaksi.

        Sitten kun Paavali puhui roomalaisille pakanoille, hän sanoi, että vain Mooseksen lakia noudattavat kristityt ovat vanhurskaita, mitä sinun siteerauksesi ei kumoa. Yksikään kristitty ei ole vanhurskas, jos hän ei noudata lakia. Tämä on selvää tekstiä:

        "Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." (Room 2:13)

        "Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella." (Jaak 2:24)


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Niin päätämme, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta ilman lain tekoja.
        Hyvin selvää tekstiä."

        Otat lauseen irti asiayhteydestä. Paavali moittii niitä juutalaisia, jotka eivät täyttäneet lain käskyä uskoa Kristusta, joten muilla lain teoilla ei voinut tulla vanhurskaaksi.

        Sitten kun Paavali puhui roomalaisille pakanoille, hän sanoi, että vain Mooseksen lakia noudattavat kristityt ovat vanhurskaita, mitä sinun siteerauksesi ei kumoa. Yksikään kristitty ei ole vanhurskas, jos hän ei noudata lakia. Tämä on selvää tekstiä:

        "Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." (Room 2:13)

        "Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella." (Jaak 2:24)

        Room 2/13 ja lueppa jatko osa siihen .
        Lueppa 3 loppuun mitä tarkoittaa sillä lopussa asia kerrotaan.
        Tuo 2 kertoo ja moittii lakiin luottavia.
        Jos laista yrittää pelastua niin täytyy olla täydellinen ja kukaan ei ole.
        Siksi laki muuttuu armon aikana kiroukseksi.
        Jeesus tuli juuri sen takia poistamaan lain kirouksen.
        Kukaan ei voi pelastua lakiin vetoamalla tai yrittämällä edes .
        Kukaan kristitty ei tule eläväksi laista.
        Ainoastaan Kristuksessa on Ikuisen elämän laki sillä se on ja pysyy.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Room 2/13 ja lueppa jatko osa siihen .
        Lueppa 3 loppuun mitä tarkoittaa sillä lopussa asia kerrotaan.
        Tuo 2 kertoo ja moittii lakiin luottavia.
        Jos laista yrittää pelastua niin täytyy olla täydellinen ja kukaan ei ole.
        Siksi laki muuttuu armon aikana kiroukseksi.
        Jeesus tuli juuri sen takia poistamaan lain kirouksen.
        Kukaan ei voi pelastua lakiin vetoamalla tai yrittämällä edes .
        Kukaan kristitty ei tule eläväksi laista.
        Ainoastaan Kristuksessa on Ikuisen elämän laki sillä se on ja pysyy.

        Sinun ongelmasi on, ettet ymmärrä, mitä Raamattu tarkoittaa sanalla usko, ”emunah”. Se tarkoittaa uskollisuutta, miten sana pitäisi kääntää. Paavali siteeraa tätä Habakukin kirjan kohtaa ja opettaa sen perusteella:

        ”Mutta vanhurskas saa elää, kun hän pysyy uskollisena.” (Hab 2:4)

        Raamatussa uskollisuus on enemmän kuin lain teot. Jos joku sanoo uskovansa Jeesukseen, mutta hän ei noudata lakia, hän ei ole uskollinen Jeesukselle ja hänen uskonsa on kuollut, mikä on Jaakobin kirjeen opetus. Ei siis ole olemassa uskoa ilman Mooseksen lain noudattamista.

        Uskon tunnustaminen ei yksin riitä vanhurskauteen. Monelle tulee viimeisellä tuomiolla karvas pettymys, koska heidän lain tekoja kysyttiinkin ja niiden puutteen takia käy näin:

        ”Ei jokainen, joka sanoo minulle: ’Herra, Herra!’, pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: ’Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?’ Ja silloin minä lausun heille julki: ’Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät’.” (Matt 7:21-23)

        ”Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ’Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.’ ”Silloin nämäkin kysyvät: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?’ Silloin hän vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.’ ”Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.” (Matt 25:41-46)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun ongelmasi on, ettet ymmärrä, mitä Raamattu tarkoittaa sanalla usko, ”emunah”. Se tarkoittaa uskollisuutta, miten sana pitäisi kääntää. Paavali siteeraa tätä Habakukin kirjan kohtaa ja opettaa sen perusteella:

        ”Mutta vanhurskas saa elää, kun hän pysyy uskollisena.” (Hab 2:4)

        Raamatussa uskollisuus on enemmän kuin lain teot. Jos joku sanoo uskovansa Jeesukseen, mutta hän ei noudata lakia, hän ei ole uskollinen Jeesukselle ja hänen uskonsa on kuollut, mikä on Jaakobin kirjeen opetus. Ei siis ole olemassa uskoa ilman Mooseksen lain noudattamista.

        Uskon tunnustaminen ei yksin riitä vanhurskauteen. Monelle tulee viimeisellä tuomiolla karvas pettymys, koska heidän lain tekoja kysyttiinkin ja niiden puutteen takia käy näin:

        ”Ei jokainen, joka sanoo minulle: ’Herra, Herra!’, pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: ’Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?’ Ja silloin minä lausun heille julki: ’Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät’.” (Matt 7:21-23)

        ”Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ’Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.’ ”Silloin nämäkin kysyvät: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?’ Silloin hän vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.’ ”Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.” (Matt 25:41-46)

        Minä kyllä tiedän mitä on totuus ja kuten sanoin lueppa se Totuus sieltä 2 luku ja 3 luku.
        Siellä on selvästi asia ilmoitettu.
        Alkupuhe on ,että jos joku luulee lailla pelastuvansa niin todellakin on väärässä ja sitten luku jatkuu eli siksi Jumala on ilmoittanut uudenliiton ilman lakia näin Suomenkielelle käännettynä.
        Tämä on aivan selvää.Lakiliitto ei ole voimassa vaan se on kumottu.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Minä kyllä tiedän mitä on totuus ja kuten sanoin lueppa se Totuus sieltä 2 luku ja 3 luku.
        Siellä on selvästi asia ilmoitettu.
        Alkupuhe on ,että jos joku luulee lailla pelastuvansa niin todellakin on väärässä ja sitten luku jatkuu eli siksi Jumala on ilmoittanut uudenliiton ilman lakia näin Suomenkielelle käännettynä.
        Tämä on aivan selvää.Lakiliitto ei ole voimassa vaan se on kumottu.

        Aha, siis pitää lukea Roomalaiskirjeen luku 2 ja 3. Tässä sitä totuutta on:

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aha, siis pitää lukea Roomalaiskirjeen luku 2 ja 3. Tässä sitä totuutta on:

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Room...3/31. Käsitätkö tuon lauseen ? Se tarkoittaa että 10 käskyä on hyvät ja toisessa kohtaa sanotaan Pyhät ,kuten ne on, mutta se ei tarkoita että lakiliitto olisi voimassa sillä se sanotaan selvästi kymmenissä kohdissa ,että on vain armonliitto.
        Pahinta on ,että jos joku leikkii lailla armoa eli Jeesuksen RUUMISTAKIN KOKONAISUUDESSAAN VASTAAN on kirottu.
        Room 2/13... se on kuten muutkin niille, jotka yrittävät lain alla pelastua.
        Jos rikkoo yhdessäkin kohdassa lakia on vikapää kaikkeen lain rikkomiseen.
        Siitä jälleen moite.
        Kannattaa katsoa kirjoitus mitä siinä oikeasti tavoitellaan.
        Room 2/27 on taas moite juutalaisille lain alla olevalle ,jotka häpäisevät Jumalan kun eivät toteuta kuitenkaan lakia ja tekevät Jumalan pilkan aiheeksi pakanakansoissa.
        Toki luulevat pelastuvansa lailla.
        Oikeasti ovat kirottuja.


      • Siitähän revit... on se feikki juutalaisilla vaikea lukea raamattua.
        Harmittaa varmaan.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Siitähän revit... on se feikki juutalaisilla vaikea lukea raamattua.
        Harmittaa varmaan.

        Sinulta on kadonnut todellisuuden taju.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulta on kadonnut todellisuuden taju.

        Sinulla sitä koskaaan ei ole ollutkaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teologian professori Martti Lutrher huomasi lopulta, että hänen yksin uskosta, yksin armosta -oppinsa oli ristiriidassa Uuden testamentin kirjojen kanssa, joten hän vaati mm. Jaakobin kirjettä ja Ilmestyskirjaa poistettavaksi Raamatusta, mihin hänen seuraajansa eivät suostuneet. Lutherin oli pakko tyytyä siirtämään hylkäämänsä kirjat saksaksi kääntämänsä Raamatun loppuun sen liitteeksi.

        Tässä on muutamia kohtia Uudesta testamentista, jotka ovat ristiriidassa Martti Lutherin yksin uskosta, yksin armosta -opin kanssa ja siten soittavat, ettei sola fide, sola gratia, solus Christus -oppi ole evankeliumin opetuksen mukainen:

        "Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." (Room 2:13)

        "Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella." (Jaak 2:24)

        Miksi Luther erehtyi? Paavali myös kirjoitti, ettei kukaan tule vanhurskaaksi lain teoista vaan uskosta. Nämä sana Paavali osoitti sellaisille juutalaisille, joilla oli lain tekoa, mutta he eivät täyttäneet lain käskyä uskoa Kristusta. Luther irrotti Paavalin tekstin asiayhteydestä ja laajensi tekstin soveltamisalaa niin, että hänen selityksensä oli muun Uuden testamentin kanssa ristiriidassa.

        Evankeliumin vanhurskauttamisoppi ei ole yksin uskosta, yksin armosta. Oikea oppi on, että ihminen on vanhurskas, jos hän uskoo Jeesukseen Kristukseen ja noudattaa lakia. Jos näistä toinen puuttuu, kristitty ei ole vanhurskas, ei pyhä eikä uudestisyntynyt. Lakia voi noudattaa, kunhan tunnustaa syntinsä ja tekee parannuksen. Jumala on armollinen niille, jotka noudattavat hänen käskyjään.

        Usko tarkoittaa alkuteksteissä uskollisuutta Jumalalle, mikä pitää sisällään sekä uskontunnustuksen että lain noudattamisen, sillä ilman lain tekoja usko on kuollut. Ilmestyskirja määrittelee Jumalan pyhät joukoksi, joka noudattaa lakia ja uskoo Jeesusta.

        "Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen." (Ilm 14:12)

        "Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja." (Room 2:13)

        "Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja." (Jaak 2:26)

        "Evankeliumin vanhurskauttamisoppi ei ole yksin uskosta, yksin armosta. Oikea oppi on, että ihminen on vanhurskas, jos hän uskoo Jeesukseen Kristukseen ja noudattaa lakia."

        Vanhurskautus = syntymistä Jlan lapseksi
        Pyhitys = kasvamista Jlan lapsena Isän kodissa ja ohjauksessa

        Vanhurskautus on yksin armosta, joka vastaanotetaan uskon välityksellä.
        Pyhitys on kasvamista Jlan armossa ja ohjauksessa noudattamaan paremmin Jlan tahtoa.
        Pyhitys etenee, kun pyytää ja antaa Jeesuksen asua sydämessä. Jeesus on synnitön eli ei riko lakeja ja kasvattaa rakkauteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Evankeliumin vanhurskauttamisoppi ei ole yksin uskosta, yksin armosta. Oikea oppi on, että ihminen on vanhurskas, jos hän uskoo Jeesukseen Kristukseen ja noudattaa lakia."

        Vanhurskautus = syntymistä Jlan lapseksi
        Pyhitys = kasvamista Jlan lapsena Isän kodissa ja ohjauksessa

        Vanhurskautus on yksin armosta, joka vastaanotetaan uskon välityksellä.
        Pyhitys on kasvamista Jlan armossa ja ohjauksessa noudattamaan paremmin Jlan tahtoa.
        Pyhitys etenee, kun pyytää ja antaa Jeesuksen asua sydämessä. Jeesus on synnitön eli ei riko lakeja ja kasvattaa rakkauteen.

        Laki on poissa ... sitä vaan ei ole.
        Siihen koko asia perustuu.
        Jos laki olisi niin olisipa hullu tilanne. Jeesus olisi kuollut turhaan, mutta jokainen oikea elävässä uskossa oleva tajuaa, että laki on kuollut.
        Toki laki on niiden osalla ,jotka maailmanlopussa tuomitaan ja tekojensa mukaan , mutta jätetään uskovien pelastettujen kohdalla laki sana jo historiaan ja piiloon..


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Laki on poissa ... sitä vaan ei ole.
        Siihen koko asia perustuu.
        Jos laki olisi niin olisipa hullu tilanne. Jeesus olisi kuollut turhaan, mutta jokainen oikea elävässä uskossa oleva tajuaa, että laki on kuollut.
        Toki laki on niiden osalla ,jotka maailmanlopussa tuomitaan ja tekojensa mukaan , mutta jätetään uskovien pelastettujen kohdalla laki sana jo historiaan ja piiloon..

        "Laki on poissa ... sitä vaan ei ole."

        Sinulla pyörii vanha levy päällä. Laki ei todellakaan ole poissa. Jeesus ei sitä kumonnut vaan sanoi tulleensa noudattamaan sitä.

        Itse asiassa uusi liitto on uudistettu lakiliitto, jossa on voimassa täsmälleen sama laki. Uudessa liitossa Toora kirjoitetaan sydämeen, jotta sitä myös noudatettaisiin. On mahdoton ajatus, että laki olisi kumottu, kuten Jeremian kirja sanoo. Jos helluntailaisuus ajattelee, että uudessa liitossa ei ole velvollisuutta noudattaa lakia, helluntailaisilla on mahdoton päästä uuteen liittoon ja pelastua.

        Jer 31:31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
        32 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.
        33 Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        34 Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra'. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.
        35 Näin sanoo Herra, joka on pannut auringon valaisemaan päivää, kuun ja tähdet lakiensa mukaan valaisemaan yötä, hän, joka liikuttaa meren, niin että sen aallot pauhaavat-Herra Sebaot on hänen nimensä:
        36 Jos väistyvät nämä lait minun kasvojeni edestä, silloin myös lakkaavat Israelin jälkeläiset olemasta kansa minun kasvojeni edessä ainiaan.
        37 Näin sanoo Herra: Jos voidaan mitata taivaat ylhäällä ja tutkia maan perustukset alhaalla, silloin vasta minä hylkään Israelin jälkeläiset kaikki, kaiken sen tähden, mitä he ovat tehneet, sanoo Herra.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Laki on poissa ... sitä vaan ei ole."

        Sinulla pyörii vanha levy päällä. Laki ei todellakaan ole poissa. Jeesus ei sitä kumonnut vaan sanoi tulleensa noudattamaan sitä.

        Itse asiassa uusi liitto on uudistettu lakiliitto, jossa on voimassa täsmälleen sama laki. Uudessa liitossa Toora kirjoitetaan sydämeen, jotta sitä myös noudatettaisiin. On mahdoton ajatus, että laki olisi kumottu, kuten Jeremian kirja sanoo. Jos helluntailaisuus ajattelee, että uudessa liitossa ei ole velvollisuutta noudattaa lakia, helluntailaisilla on mahdoton päästä uuteen liittoon ja pelastua.

        Jer 31:31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
        32 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.
        33 Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        34 Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra'. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.
        35 Näin sanoo Herra, joka on pannut auringon valaisemaan päivää, kuun ja tähdet lakiensa mukaan valaisemaan yötä, hän, joka liikuttaa meren, niin että sen aallot pauhaavat-Herra Sebaot on hänen nimensä:
        36 Jos väistyvät nämä lait minun kasvojeni edestä, silloin myös lakkaavat Israelin jälkeläiset olemasta kansa minun kasvojeni edessä ainiaan.
        37 Näin sanoo Herra: Jos voidaan mitata taivaat ylhäällä ja tutkia maan perustukset alhaalla, silloin vasta minä hylkään Israelin jälkeläiset kaikki, kaiken sen tähden, mitä he ovat tehneet, sanoo Herra.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Kunn et tajua edes vanhan testamentin tekstiä niin ei ihme ,että sinulla on koko pakka ihan sekaisin.
        En tiedä montako kert.tarttee kertoa ,että Jer 31/31 on tuleva liitto juutalaisille jolloin héitetään lakikivet pois.
        Tässä on juuri teidän feikkien ongelma.
        Teillä on kaikki ristiriidassa kun ette tajua että lakiliittoa ei oke olemassa Kristuksessa elävästi olevalle.
        Siinä on armo ja armo on veressä sillä on vain yksi veri jota ei voi kausittain vihmoa pois.
        Juutalaiset saavat myös armonliiton kuten Jeremia kertoo.
        Rautalangastako pitää Jeremiakin vääntää vai onko teidän lahko aivopesty ?


      • MrHyvis kirjoitti:

        Kunn et tajua edes vanhan testamentin tekstiä niin ei ihme ,että sinulla on koko pakka ihan sekaisin.
        En tiedä montako kert.tarttee kertoa ,että Jer 31/31 on tuleva liitto juutalaisille jolloin héitetään lakikivet pois.
        Tässä on juuri teidän feikkien ongelma.
        Teillä on kaikki ristiriidassa kun ette tajua että lakiliittoa ei oke olemassa Kristuksessa elävästi olevalle.
        Siinä on armo ja armo on veressä sillä on vain yksi veri jota ei voi kausittain vihmoa pois.
        Juutalaiset saavat myös armonliiton kuten Jeremia kertoo.
        Rautalangastako pitää Jeremiakin vääntää vai onko teidän lahko aivopesty ?

        Vastaa tuohon että tajuatko olevasi täysin pihalla Jeremiankin kanssa.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Laki on poissa ... sitä vaan ei ole.
        Siihen koko asia perustuu.
        Jos laki olisi niin olisipa hullu tilanne. Jeesus olisi kuollut turhaan, mutta jokainen oikea elävässä uskossa oleva tajuaa, että laki on kuollut.
        Toki laki on niiden osalla ,jotka maailmanlopussa tuomitaan ja tekojensa mukaan , mutta jätetään uskovien pelastettujen kohdalla laki sana jo historiaan ja piiloon..

        Sinulla on paksuakin paksumpi peite silmillä.

        1234567---


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on paksuakin paksumpi peite silmillä.

        1234567---

        Voithan sinä vastata... koskien Jeremiaa..
        Vai haluatko kertoa, että pedonmerkki on lepopäivä 😄😄😆😆
        Ei paljoa hölmömpää olevuosien varrella tullut kuultua.
        Itseasiassa se on kyllä yliveto pohjanoteeraus.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Voithan sinä vastata... koskien Jeremiaa..
        Vai haluatko kertoa, että pedonmerkki on lepopäivä 😄😄😆😆
        Ei paljoa hölmömpää olevuosien varrella tullut kuultua.
        Itseasiassa se on kyllä yliveto pohjanoteeraus.

        Pedonmerkki on sunnuntai, ja vastaavasti Jumalan merkki on sapatti.

        1234567---


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pedonmerkki on sunnuntai, ja vastaavasti Jumalan merkki on sapatti.

        1234567---

        Etkö sinä ihan oikeesti ymmärrä lukemaasi vai onko teillä jokin oma raamatun versio.
        Pedonmerkki on rahan hallintajärjestelmä, maksujärjestelmä jota saatanan lähettiläs valvoo ja siksi Pyhät ovat myös vaikeassa tilanteessa kun eivät tietenkään ota merkkiä ja saattavat joutua monenlaisiin vaikeuksiin.
        Jos kristitty ottaa pedonmerkin niin siinä merkissä on jotain muutakin liitettynä kun raamattu ilmoittaa sen aiheuttavan kadotustuomion.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Etkö sinä ihan oikeesti ymmärrä lukemaasi vai onko teillä jokin oma raamatun versio.
        Pedonmerkki on rahan hallintajärjestelmä, maksujärjestelmä jota saatanan lähettiläs valvoo ja siksi Pyhät ovat myös vaikeassa tilanteessa kun eivät tietenkään ota merkkiä ja saattavat joutua monenlaisiin vaikeuksiin.
        Jos kristitty ottaa pedonmerkin niin siinä merkissä on jotain muutakin liitettynä kun raamattu ilmoittaa sen aiheuttavan kadotustuomion.

        Pedon hallinnassa on myöskin rahan hallintajärjestelmä. Varsinainen pedonmerkki on kuitenkin sunnuntai. Vuonna 364 jKr. katolisessa Laodikean konsiilissa Paavi Liperiuksen johdolla kehoitettiin kirkon jäseniä SAPATIN SIJASTA ALKAMAAN KUNNIOITTAA SUNNUNTAITA.
        Myöskin nykyinen paavi ohjeistaa: Kotimaa24 3.8.2014. Paavin kymmenen ohjetta onneen: 5:des ohje: Pyhitä lepopäivä sunnuntai on perheen aikaa.

        Seuraajia riittää.

        1234567---


      • Anonyymi

        kuules sinä hyvis. Missäs ne lakiliiton eläinuhreja - eli seremonialakia toteuttavat?
        Lakiliittoon kuuluin Leeviläinen pappeus, eläinuhrit, jotka ovat esikuvallisia Golgatasta.
        Vastahan tämä Raamattu kannesta kanteen pappi aamulla puhui tätä asiaa.
        Se on sitä lakiliittoa.

        Miksi on se lakiliiton eläinuhrit? Eikös synnin tähden? Tehtiin syntiä, tarvittiin uhrit!

        Eikö svain Mr-Hyvis? No, mihin sitten me Jeesusta tarvitaan, kun ei ole Jumalan lakia enää olemassa? Eikös lain kautta tule synnin tunto- No mitä on synti? Se on Jumalan lain rikkomista, no onko se nyt sallittua? Mitä on Jumalan laki? Eikös se on rakkauden käskyt?
        Miksi rakkaudenkäskyt pitää kumota?
        Minä olen Herra sinun Jumalasi!! Onko se kumottu, eli sinulla ei olekaan enää Herraa - Jumalaa, joutanut pois, niinkö? Eli lain merkitys jatkaa, että sinulla Mr- hyvin on mahdollisuus tehdä omat jumalat, mitä kumarrat, eli älä pidä muita jumalia Minun rinnallani.
        No miten on. Kumouletteko siinä Jumalan rakkauden lain? Jos et niin miksi niin väität.
        Älä tee itsellesi jumalankuvaa? Olisiko aiheellinen käsky, eli neuvo. Onko maailmassa paljon eri kuvia jumalista? Jos on, niin onko tuo käsky aiheellinen, vai kumotaanko sekin?
        Tehdään kuvia jumalista, siellä täällä, ylhäällä, alhaalla, vesissä jne.
        Olisihan se mukava kumarrella maailman mukana, kun on oikein paljon jumalankuvia, niin selkä pysyy notkeena. Eikös vain?
        Siinä samalla monet polvet ottavat mallia, meiltä iseiltä, onpa jumalankuvia, kun laki on kumottu, niin runsaana niitä piisaa. Eikä näinollen kansa eksy. Eikös Mr-hyvin olekin hieno kumouslaki. Saadaan kullekin kansalle omat jumalat.
        Ja näinollen ei meille sitten laupeutta tarvitakaan. kuvia riittää ja ei rakkautta ollenkaan.
        Ja näinollen miedän ei tarvise lausuakaan Jumalan nimeä, omissa jumalissa on paljon kerrottavaa. Ei tule käskyäkään rikottua. Eikös vain.
        Lepopäiväkin mihin sattuu ja tai on kokonaan pitämättä. Velimies on pakanana kohta 60- vuotta tehnyt putkeen ilman lepopäivää ja jumalaa tässä ajassa hommia. Hienoa, kun ei ole määräyksiä, eikä ohjeita, ei ole rakasta lepopäivääkään.
        Eli ei ole valtakuntaa, eikä valtakunnan sapattia, kertomassa, kuka on Luoja, jota olisi hyvä kumartaa. Näinhä se on ja mielellämme opetammekin kaikille sen asia.
        Aurinkoa voidaan palvella, ja sehän tosin on yleisuskonnon sunnuntai. Sehän taivaasta paistaa ja sen toi meille pakana- pyhäksi. Se sopii hienosti. Nimitettiin vielä Herran päiväksi ja raamatussa tosin se silloin on tuomion päivä. Oleko Mr.hyvis hokannut?
        Eli laittomuuden idea, se on hyvä käsittää, mitä se on.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Minä kyllä tiedän mitä on totuus ja kuten sanoin lueppa se Totuus sieltä 2 luku ja 3 luku.
        Siellä on selvästi asia ilmoitettu.
        Alkupuhe on ,että jos joku luulee lailla pelastuvansa niin todellakin on väärässä ja sitten luku jatkuu eli siksi Jumala on ilmoittanut uudenliiton ilman lakia näin Suomenkielelle käännettynä.
        Tämä on aivan selvää.Lakiliitto ei ole voimassa vaan se on kumottu.

        hyviksen lakiliitto on samassa puurokattilassa, eli Jumalan rakkauden laki sekä seremonialaki, joka jälkimmäinen kumottiin.
        Hyvikselle on mennyt hyvin pakanallisen opetuksen laittomuuden henkioppi perille.
        Ei ole Jumalanlakia, rakkaudenlakia, kaikki on heitetty samassa kattilassa kaatopaikalle.
        Mitähän se kristillisyys oikein kumartaa. Tapella ne osaa ja tappaa. Se myönnettäköön historiankirjasta. Eli antisemitismi - tuli Luciferin opeilla seurakuntaan sisälle ja tässä sitä nyt ollaan.

        Minulle Jumalan laki on jalkaini lamppu, Pyhä Henki voimana, että Jumalan tahto toteutuisi elämässä, ja lain kautta ymmärrän, että missä pitää korjata suunta.
        Eli Valtakunnastahan on kyse. Kun Valtakunnassa on laki, on siinä Hallitsija, ja valtaistuin.
        Se ratkaisee.
        Ja, kas, kas, kun menemme tuomiolle - Ilmestyskirjan mukaan, tuomiopaikalla, tuon Valtaistuimen edessä on Jumalan lain arkki ja lain taulut, oikein raamattuun Ilmestyskirjaan kirjoitettu. Eli se Sana meitä tuomitsee.
        Miksiköhän se on siellä, tuomitsemassa, kun se on täällä kuulema kumottu.
        Sen sanojia mietin, että eikö he lue koko raamattua.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Kunn et tajua edes vanhan testamentin tekstiä niin ei ihme ,että sinulla on koko pakka ihan sekaisin.
        En tiedä montako kert.tarttee kertoa ,että Jer 31/31 on tuleva liitto juutalaisille jolloin héitetään lakikivet pois.
        Tässä on juuri teidän feikkien ongelma.
        Teillä on kaikki ristiriidassa kun ette tajua että lakiliittoa ei oke olemassa Kristuksessa elävästi olevalle.
        Siinä on armo ja armo on veressä sillä on vain yksi veri jota ei voi kausittain vihmoa pois.
        Juutalaiset saavat myös armonliiton kuten Jeremia kertoo.
        Rautalangastako pitää Jeremiakin vääntää vai onko teidän lahko aivopesty ?

        Sulla ei hyvin taida olla edes Jumalaa, kun olet lupauksen lain heittänyt jo pois.
        Minä olen Herra sinun Jumalasi! Sinä - romukoppaan se on kumottu.
        On ymmärrettävä se, että Jumalan omat elävät Hengessä lain mukaan, laittomuuden henki on vierasta heille, niin silloinhan laki ei tuomitse syntiin. Hokaatko itse?
        Lain tuomio kumoutuu siinä, kun Henki itse vie elämäntiellä armonkansalaista Jumalan rakkaudenlain mukaseen elämään, eli on samanmielinen Jumalan kanssa. siitähän on kyse.


        Ketkä siellä tuomiolla on? Ilmestyskirja kertoo jumalattomien tuomion. Eli heillä ei ole Herra Jumalaa- elämäksi -he ovat itse kumonneet Jumalan lain elämästä, että se voisi valaista tien, mitä käydä. Siksi Jumalan vanhurskauden tuomiot käy maanpiirin yli.
        Hän on silloin ottanut kaiken hallituksen hallittavaksi.
        Muista se, että Valtakunnassa on aina olemassa laki, ja jotka elävät sen mukaan, laki ei ole tuomioksi. Ja elämäksi annetaan vieläpä voima Pyhässä Hengessä elää ja toteuttaa Jumalan työnä Valtakunnan elämää.
        Johonkinhan perustuu aina tuomiovalta, sekä se, että hallitaan. Ilmestyskirjaa kannattaa hieman tarkemmin tarkastella, ettei ala aivan puhumaan pehmosia Jumalan lain suhteen, eli mantrata maailman muotouskonnon uskontunnustusta.
        Kyllä minä sen osaan ja erittäin hyvin - olin hyvinksen tapaan opetellut galattamaan raamattua armosta niin, että heitin kaikki Jumalan rakkaudenlain määreetkin romukoppaan, seremonialain mukana.
        Eli kun ja koska kuolleet tuomittiin avattujen kirjojen mukaan, niin se pitää perustua kirjoituksiin, että miksi se tuomio voitiin sittenkin julistaa.
        -tekojen mukaan! Uskovillakin on tuomio, sekin pitää muistaa.
        Meilläkin on tekoja, joillakin sellaista, ettei kovin päivänvaloa kestä.
        Siis tekojensa mukaan.
        Sieltä löytyy tulinen järvi, ja sitä ennen "emmekö me tehty, sanotaan Jumalalle, mutta Hän ei tuntenyt meitä"! Siis haloo - eikö puhuttu uskovaisuuteen, että luultiin olevan tiellä.
        Olisiko laki kumottu ja eletty hieman "vapaammin" kristillisesti!

        Mietitään etukäteen paikkaa, mihin menemme taivaissa ja mitä siellä näemme!
        Todistuksen maja! Se todistaa jotain, mutta mitä*?
        Ilm 15:5 Ja sen jälkeen minä näin: todistuksen majan temppeli taivaassa avattiin;
        Niinpä niin. Taivaan mallinnuksen mukaan tehtiin Tabrenaakkeli tähän maalliseen paikkaan, jossa Herraa palveltiin ja nyt katselemme, ei varjokuvaa vanhastaliitosta, vaan sitä, mitä näemme, kun menemme perille.

        Ilm 11:19 Ja Jumalan temppeli taivaassa aukeni, ja hänen liittonsa arkki näkyi hänen temppelissään, ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää ja maanjäristystä ja suuria rakeita.

        Huomoi sana, mikä taivaan temppelin avaamisessa tuli näkyviin. ---liiton arkki---

        No, nyt pitäisi jo alkaa hälytyskellojen soida, jos väitetään että Jumalan valtakunnan laki on hävitetetty, että onko se, jos se kerran on kuitenkin edessä tuomioilla näkyvissä.

        Kenen juttuihin on uskominen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla ei hyvin taida olla edes Jumalaa, kun olet lupauksen lain heittänyt jo pois.
        Minä olen Herra sinun Jumalasi! Sinä - romukoppaan se on kumottu.
        On ymmärrettävä se, että Jumalan omat elävät Hengessä lain mukaan, laittomuuden henki on vierasta heille, niin silloinhan laki ei tuomitse syntiin. Hokaatko itse?
        Lain tuomio kumoutuu siinä, kun Henki itse vie elämäntiellä armonkansalaista Jumalan rakkaudenlain mukaseen elämään, eli on samanmielinen Jumalan kanssa. siitähän on kyse.


        Ketkä siellä tuomiolla on? Ilmestyskirja kertoo jumalattomien tuomion. Eli heillä ei ole Herra Jumalaa- elämäksi -he ovat itse kumonneet Jumalan lain elämästä, että se voisi valaista tien, mitä käydä. Siksi Jumalan vanhurskauden tuomiot käy maanpiirin yli.
        Hän on silloin ottanut kaiken hallituksen hallittavaksi.
        Muista se, että Valtakunnassa on aina olemassa laki, ja jotka elävät sen mukaan, laki ei ole tuomioksi. Ja elämäksi annetaan vieläpä voima Pyhässä Hengessä elää ja toteuttaa Jumalan työnä Valtakunnan elämää.
        Johonkinhan perustuu aina tuomiovalta, sekä se, että hallitaan. Ilmestyskirjaa kannattaa hieman tarkemmin tarkastella, ettei ala aivan puhumaan pehmosia Jumalan lain suhteen, eli mantrata maailman muotouskonnon uskontunnustusta.
        Kyllä minä sen osaan ja erittäin hyvin - olin hyvinksen tapaan opetellut galattamaan raamattua armosta niin, että heitin kaikki Jumalan rakkaudenlain määreetkin romukoppaan, seremonialain mukana.
        Eli kun ja koska kuolleet tuomittiin avattujen kirjojen mukaan, niin se pitää perustua kirjoituksiin, että miksi se tuomio voitiin sittenkin julistaa.
        -tekojen mukaan! Uskovillakin on tuomio, sekin pitää muistaa.
        Meilläkin on tekoja, joillakin sellaista, ettei kovin päivänvaloa kestä.
        Siis tekojensa mukaan.
        Sieltä löytyy tulinen järvi, ja sitä ennen "emmekö me tehty, sanotaan Jumalalle, mutta Hän ei tuntenyt meitä"! Siis haloo - eikö puhuttu uskovaisuuteen, että luultiin olevan tiellä.
        Olisiko laki kumottu ja eletty hieman "vapaammin" kristillisesti!

        Mietitään etukäteen paikkaa, mihin menemme taivaissa ja mitä siellä näemme!
        Todistuksen maja! Se todistaa jotain, mutta mitä*?
        Ilm 15:5 Ja sen jälkeen minä näin: todistuksen majan temppeli taivaassa avattiin;
        Niinpä niin. Taivaan mallinnuksen mukaan tehtiin Tabrenaakkeli tähän maalliseen paikkaan, jossa Herraa palveltiin ja nyt katselemme, ei varjokuvaa vanhastaliitosta, vaan sitä, mitä näemme, kun menemme perille.

        Ilm 11:19 Ja Jumalan temppeli taivaassa aukeni, ja hänen liittonsa arkki näkyi hänen temppelissään, ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää ja maanjäristystä ja suuria rakeita.

        Huomoi sana, mikä taivaan temppelin avaamisessa tuli näkyviin. ---liiton arkki---

        No, nyt pitäisi jo alkaa hälytyskellojen soida, jos väitetään että Jumalan valtakunnan laki on hävitetetty, että onko se, jos se kerran on kuitenkin edessä tuomioilla näkyvissä.

        Kenen juttuihin on uskominen?

        Eräästä lähteestä tv7.lta
        Ilm 11:
        Jumala tuomitsee ne, jotka ovat maailman saastuttamia. Jumala aikoo toimia ja tuomita ja tuo Messiaan kautta palkan. Puhumme siis Jumalan tuomiosta.
        Jae 19: - "Ja Jumalan temppeli taivaassa aukeni..."

        Siinä puhutaan sisimmästä pyhäköstä, liitonarkin sijaintipaikasta.
        "Ja Jumalan temppeli taivaassa aukeni, ja hänen liittonsa arkki näkyi hänen temppelissään..." Jos et ole kasvanut juutalaisuudessa, et ehkä tiedä, mihin tässä viitataan.

        Arkkiin laitettiin VT:ssä lain kivitaulut.
        Nykyjuutalaisuudessa arkilla tarkoitetaan erästä synagogan esinettä.
        Synagoga on suunniteltu muistuttamaan meitä taivaallisista ja Jumalan hallintavallasta. Kun Jumalan arkki avataan synagogassa, sieltä löytyy Toora. Toora merkitsee tuomiota.
        Tässäkin sanankohdassa puhutaan tuomiosta.

        Sitä on ajateltava kahdella tavalla. Tuomio voi tarkoittaa tuomion antamista, tuomitsemista. Mutta tuomio voi myös tarkoittaa syyttömäksi todistamista.
        Jumala antaa tässä tuomion hänet torjuneille.

        Hän myös todistaa pyhät profeettansa syyttömiksi.
        Jae 19: -

        "Ja Jumalan temppeli taivaassa aukeni, ja hänen liittonsa arkki
        näkyi hänen temppelissään, ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää ja maanjäristystä ja suuria rakeita." Puhuimme asiasta jo aiemmin. Tällaiset sääolot muistuttavat Siinain vuoren tapahtumista.

        Siinain vuorella annettiin 10 käskyä sekä Toora. [oppi ja opetus]

        Mutta yksinkertaisesti sanottuna Jumala tahtoi antaa Siinailla kansalleen muutoksen, uuden kokemuksen, taivaallisen muutoksen. Siinailla Jumala tahtoi myös ilmaista kansalleen totuuden. Totuus ja muutos liittyvät läheisesti toisiinsa.

        /// se siitä. Mutta muistetaan sekin, että Siinailla tämä Herran kansa halusi rakentaa kultaisen vasikan, ja ikävöitiin Egyptin orjuuden monijuamalia ... eli kansa eksy, eikä Moosesta vielä näkynyt vuorelta, kun vasikkaa rakennettiin.
        Olisiko meidän vasikka myös esissä, jos mietitään asioita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pedon hallinnassa on myöskin rahan hallintajärjestelmä. Varsinainen pedonmerkki on kuitenkin sunnuntai. Vuonna 364 jKr. katolisessa Laodikean konsiilissa Paavi Liperiuksen johdolla kehoitettiin kirkon jäseniä SAPATIN SIJASTA ALKAMAAN KUNNIOITTAA SUNNUNTAITA.
        Myöskin nykyinen paavi ohjeistaa: Kotimaa24 3.8.2014. Paavin kymmenen ohjetta onneen: 5:des ohje: Pyhitä lepopäivä sunnuntai on perheen aikaa.

        Seuraajia riittää.

        1234567---

        Lue nyt oikeesti ajatuksella se pedonmerkki kohta ja jätä tuo sunnuntai pois.
        Ihan ajatuksella siis .


      • Anonyymi kirjoitti:

        kuules sinä hyvis. Missäs ne lakiliiton eläinuhreja - eli seremonialakia toteuttavat?
        Lakiliittoon kuuluin Leeviläinen pappeus, eläinuhrit, jotka ovat esikuvallisia Golgatasta.
        Vastahan tämä Raamattu kannesta kanteen pappi aamulla puhui tätä asiaa.
        Se on sitä lakiliittoa.

        Miksi on se lakiliiton eläinuhrit? Eikös synnin tähden? Tehtiin syntiä, tarvittiin uhrit!

        Eikö svain Mr-Hyvis? No, mihin sitten me Jeesusta tarvitaan, kun ei ole Jumalan lakia enää olemassa? Eikös lain kautta tule synnin tunto- No mitä on synti? Se on Jumalan lain rikkomista, no onko se nyt sallittua? Mitä on Jumalan laki? Eikös se on rakkauden käskyt?
        Miksi rakkaudenkäskyt pitää kumota?
        Minä olen Herra sinun Jumalasi!! Onko se kumottu, eli sinulla ei olekaan enää Herraa - Jumalaa, joutanut pois, niinkö? Eli lain merkitys jatkaa, että sinulla Mr- hyvin on mahdollisuus tehdä omat jumalat, mitä kumarrat, eli älä pidä muita jumalia Minun rinnallani.
        No miten on. Kumouletteko siinä Jumalan rakkauden lain? Jos et niin miksi niin väität.
        Älä tee itsellesi jumalankuvaa? Olisiko aiheellinen käsky, eli neuvo. Onko maailmassa paljon eri kuvia jumalista? Jos on, niin onko tuo käsky aiheellinen, vai kumotaanko sekin?
        Tehdään kuvia jumalista, siellä täällä, ylhäällä, alhaalla, vesissä jne.
        Olisihan se mukava kumarrella maailman mukana, kun on oikein paljon jumalankuvia, niin selkä pysyy notkeena. Eikös vain?
        Siinä samalla monet polvet ottavat mallia, meiltä iseiltä, onpa jumalankuvia, kun laki on kumottu, niin runsaana niitä piisaa. Eikä näinollen kansa eksy. Eikös Mr-hyvin olekin hieno kumouslaki. Saadaan kullekin kansalle omat jumalat.
        Ja näinollen ei meille sitten laupeutta tarvitakaan. kuvia riittää ja ei rakkautta ollenkaan.
        Ja näinollen miedän ei tarvise lausuakaan Jumalan nimeä, omissa jumalissa on paljon kerrottavaa. Ei tule käskyäkään rikottua. Eikös vain.
        Lepopäiväkin mihin sattuu ja tai on kokonaan pitämättä. Velimies on pakanana kohta 60- vuotta tehnyt putkeen ilman lepopäivää ja jumalaa tässä ajassa hommia. Hienoa, kun ei ole määräyksiä, eikä ohjeita, ei ole rakasta lepopäivääkään.
        Eli ei ole valtakuntaa, eikä valtakunnan sapattia, kertomassa, kuka on Luoja, jota olisi hyvä kumartaa. Näinhä se on ja mielellämme opetammekin kaikille sen asia.
        Aurinkoa voidaan palvella, ja sehän tosin on yleisuskonnon sunnuntai. Sehän taivaasta paistaa ja sen toi meille pakana- pyhäksi. Se sopii hienosti. Nimitettiin vielä Herran päiväksi ja raamatussa tosin se silloin on tuomion päivä. Oleko Mr.hyvis hokannut?
        Eli laittomuuden idea, se on hyvä käsittää, mitä se on.

        Nyt sinulla menee pieleen homma mitä minuun tulee .
        Ilmeisesti et ole lukenut kirjoituksiani.
        Olen kirj. 10 käskyä on Pyhät ja hyvät ihan kuten paavalikin sanoo ja ne on.
        Rakkauden kaksoiskäsky on Totuus ja se on Kristuksen laki.
        Se on Rakkaus ja kun elämme Rakkaudessa niin voimmeko elää vastoin 10 käskyä no vastaus mahdotonta.
        Se mikä on muuttunut on liitto.Meillä maapallolla ei ole enää lakiliittoa nyt eikä koskaan eikä eläinuhreja sillä Jeesus on täydellinen uhri ja muu on pilkkaa.
        Selvittikö tämä yhtään asiaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        hyviksen lakiliitto on samassa puurokattilassa, eli Jumalan rakkauden laki sekä seremonialaki, joka jälkimmäinen kumottiin.
        Hyvikselle on mennyt hyvin pakanallisen opetuksen laittomuuden henkioppi perille.
        Ei ole Jumalanlakia, rakkaudenlakia, kaikki on heitetty samassa kattilassa kaatopaikalle.
        Mitähän se kristillisyys oikein kumartaa. Tapella ne osaa ja tappaa. Se myönnettäköön historiankirjasta. Eli antisemitismi - tuli Luciferin opeilla seurakuntaan sisälle ja tässä sitä nyt ollaan.

        Minulle Jumalan laki on jalkaini lamppu, Pyhä Henki voimana, että Jumalan tahto toteutuisi elämässä, ja lain kautta ymmärrän, että missä pitää korjata suunta.
        Eli Valtakunnastahan on kyse. Kun Valtakunnassa on laki, on siinä Hallitsija, ja valtaistuin.
        Se ratkaisee.
        Ja, kas, kas, kun menemme tuomiolle - Ilmestyskirjan mukaan, tuomiopaikalla, tuon Valtaistuimen edessä on Jumalan lain arkki ja lain taulut, oikein raamattuun Ilmestyskirjaan kirjoitettu. Eli se Sana meitä tuomitsee.
        Miksiköhän se on siellä, tuomitsemassa, kun se on täällä kuulema kumottu.
        Sen sanojia mietin, että eikö he lue koko raamattua.

        Sinä syyllistyt nyt väärään todistukseen ja valheeseen.
        Kohta varmaan paljastat sen ,että olet mahtava profeetta vai onko sille ihan erikseen julkistus tilaisuus 7 lehdessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sulla ei hyvin taida olla edes Jumalaa, kun olet lupauksen lain heittänyt jo pois.
        Minä olen Herra sinun Jumalasi! Sinä - romukoppaan se on kumottu.
        On ymmärrettävä se, että Jumalan omat elävät Hengessä lain mukaan, laittomuuden henki on vierasta heille, niin silloinhan laki ei tuomitse syntiin. Hokaatko itse?
        Lain tuomio kumoutuu siinä, kun Henki itse vie elämäntiellä armonkansalaista Jumalan rakkaudenlain mukaseen elämään, eli on samanmielinen Jumalan kanssa. siitähän on kyse.


        Ketkä siellä tuomiolla on? Ilmestyskirja kertoo jumalattomien tuomion. Eli heillä ei ole Herra Jumalaa- elämäksi -he ovat itse kumonneet Jumalan lain elämästä, että se voisi valaista tien, mitä käydä. Siksi Jumalan vanhurskauden tuomiot käy maanpiirin yli.
        Hän on silloin ottanut kaiken hallituksen hallittavaksi.
        Muista se, että Valtakunnassa on aina olemassa laki, ja jotka elävät sen mukaan, laki ei ole tuomioksi. Ja elämäksi annetaan vieläpä voima Pyhässä Hengessä elää ja toteuttaa Jumalan työnä Valtakunnan elämää.
        Johonkinhan perustuu aina tuomiovalta, sekä se, että hallitaan. Ilmestyskirjaa kannattaa hieman tarkemmin tarkastella, ettei ala aivan puhumaan pehmosia Jumalan lain suhteen, eli mantrata maailman muotouskonnon uskontunnustusta.
        Kyllä minä sen osaan ja erittäin hyvin - olin hyvinksen tapaan opetellut galattamaan raamattua armosta niin, että heitin kaikki Jumalan rakkaudenlain määreetkin romukoppaan, seremonialain mukana.
        Eli kun ja koska kuolleet tuomittiin avattujen kirjojen mukaan, niin se pitää perustua kirjoituksiin, että miksi se tuomio voitiin sittenkin julistaa.
        -tekojen mukaan! Uskovillakin on tuomio, sekin pitää muistaa.
        Meilläkin on tekoja, joillakin sellaista, ettei kovin päivänvaloa kestä.
        Siis tekojensa mukaan.
        Sieltä löytyy tulinen järvi, ja sitä ennen "emmekö me tehty, sanotaan Jumalalle, mutta Hän ei tuntenyt meitä"! Siis haloo - eikö puhuttu uskovaisuuteen, että luultiin olevan tiellä.
        Olisiko laki kumottu ja eletty hieman "vapaammin" kristillisesti!

        Mietitään etukäteen paikkaa, mihin menemme taivaissa ja mitä siellä näemme!
        Todistuksen maja! Se todistaa jotain, mutta mitä*?
        Ilm 15:5 Ja sen jälkeen minä näin: todistuksen majan temppeli taivaassa avattiin;
        Niinpä niin. Taivaan mallinnuksen mukaan tehtiin Tabrenaakkeli tähän maalliseen paikkaan, jossa Herraa palveltiin ja nyt katselemme, ei varjokuvaa vanhastaliitosta, vaan sitä, mitä näemme, kun menemme perille.

        Ilm 11:19 Ja Jumalan temppeli taivaassa aukeni, ja hänen liittonsa arkki näkyi hänen temppelissään, ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää ja maanjäristystä ja suuria rakeita.

        Huomoi sana, mikä taivaan temppelin avaamisessa tuli näkyviin. ---liiton arkki---

        No, nyt pitäisi jo alkaa hälytyskellojen soida, jos väitetään että Jumalan valtakunnan laki on hävitetetty, että onko se, jos se kerran on kuitenkin edessä tuomioilla näkyvissä.

        Kenen juttuihin on uskominen?

        Olen tästäkin varmaan 2500 kirjoitusta tehnyt ja eri foorumeillakin.
        Ydin on se tuomiossa että Kristuksen omana kuollut on vapaa kuoleman ja synnin laista.Tämä on fakta.
        Juutalaiset uskoo lakii ja niihin yli 600 kohtaan ja muut jutut päälle ja he ovat tuomion alaiset sillä lakiliittoa ei edes ole enää vaikka raukat niin uskovat.
        On vain ja ainoastaan Jeesus Kristus ja Hänen sovintoveri.
        Muuta ei ole.
        Maailman pakanat tuomitaan lailla...Jeesuksen ympärillä olleet tuomitaan lailla koska Jeesus eli vielä niin lakiliiton voima oli.Kuoleman jälkeen ei ollut.
        Esirippu repesi ja toivon elämän ja kuoleman kysymyksenä ihmisten ymmärtävän tämän.


    • Anonyymi

      Jos meillä on ne Jeesuksen käskyt, niin emme ole mitään pahansuopaisia herjaajia, vaan täynnä armoa ja rakkautta. Silloin emme ole harhaoppisia rakkikoiria.

      • Anonyymi

        Jeesuksen käsky on Joh. 13:34,35.


    • Anonyymi

      Aloitus on suoraa sanaa raamatusta. Ei sitä voi moittia.

      • Anonyymi

        "Aloitus on suoraa sanaa raamatusta. Ei sitä voi moittia."

        Kun Jeesus joutui erämaassa paastonsa lopulla Paholaisen kiusattavaksi, niin tämäkin lainasi tekstejä Raamatusta.

        Jeesus ja kirjanoppineet, fariseukset ja saddukeukset kiistelivät Raamatun kohdista.
        Kumpikin puoli lainasi Raamattua.
        Mutta Jeesus esitti oikeat tulkinnat ja tärkeysjärjestykset.


    • Anonyymi

      > LAKILIITTO EI KUULU UUDEN LIITON KRISTITYILLE.

      Toisaalta, Uuteen liittoon, joka tehtiin Jeesuksen kautta kuuluu:

      "Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton, en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra. Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut. Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
      Kirje heprealaisille 8:8-12 (Jeremia 31:31-34)

      • Anonyymi

        Jälleen on unen näkemistä että harhaoppiset uskoisivat tuota Jumalan sanaa. Ei se tuo heihin uskoa, vaan vimmaa herjata entistä enemmän, keksiä entistä enemmän syytöksiä muita kohtaan ja viimaisesti väittää asioiden olevan aivan eri tavalla.

        Joskin huomattavaa tuossa tosiaan on se, että liitto tehdiin silloin kun Israelin kansa vietiin pois Egyptistä. Että ensimmäisen liiton ajankohta oli nimenomaan se.

        Ja toisessa liitossa merkittävää se etteivät ihmiset opeta toisiaan, vaan he tuntevat Herran. Eivät he herjaa toisiaan, eivät Raamatulla mätkiä päähän ja pidä toisia paholaisen kätyreinä, vaan he tuntevat Herran. Siis ne, jotka ovat uudessa liitossa.


      • Anonyymi

        ".. en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa." Siis Jeesus teki kokonaan uuden liiton, ei vanhaa lakiliittoa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ".. en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa." Siis Jeesus teki kokonaan uuden liiton, ei vanhaa lakiliittoa .

        Olet väärässä. Jeesus uudisti vanhan liiton tekemällä sen uudestaan. Se käy selvästi ilmi liiton ehdoista. Lakiliitto solmittiin uudelleen, minkä takia se on uusi liitto.

        Miksi liitto on sitten erilainen, kun vanha liitto? Vanha liitto oli purkautunut Israelin rikottua lakia, minkä vuoksi oli solmittava uusi litto. Uudessa liitossa Toora kirjoitetaan sydämeen, jotta sitä myös noudatettaisiin. Uudessa liitossa lakia noudatetaan Pyhän Hengen antamalla voimalla.

        Heb 8:7 Jos ensimmäinen liitto olisi ollut rikkumaton, ei sen sijalle olisi tarvittu toista.
        8 Mutta nyt Jumala moittii kansaansa: -- Kuulkaa! Aika tulee, sanoo Herra, jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa. [Jer. 31:31-34]
        9 Se ei ole samanlainen liitto kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin, kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. He eivät pysyneet minun liitossani, ja siksi en minäkään välittänyt heistä, sanoo Herra.
        10 Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

        Hes 36:25 Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.
        26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
        27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.

        Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
        ---
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ".. en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa." Siis Jeesus teki kokonaan uuden liiton, ei vanhaa lakiliittoa .

        Siis lakiliitto ja lakiliitto. Seremonialaki kumottiin, eikä Leeviläistä pappetta enää tarvita. Uudeliiton pappeus, kertakaikkinen uhri kumosi lakiliiton, eli seremonialain.

        Seremonialaki oli warjolaki, varjo todellisuudesta. Eli tavallaan Ilmestyskirjasta voidaan lukea kaiken ennalleen asetuksesta. Eli sieltä tule se VALO - joka lankeaa Goltalle, - no mitä ristin takana on? Sinne lankeaa varjo. Eli Varjolain aika, se on seremonialain aika, kuten uusitestamentti kertoo. Sinne kuuluu eläinuhrit, koska synti vaati sovituksen.
        Varjolankeaa Edeniin asti - siellä on ensimmäinen eläinuhri- Jumala- sijaisuhrilammas, alastomat Adam ja Eva - siitä lähtee varjolain aika Golgatalle.
        Aabel uhrasi - Jumalan esittämän varjolain oikein.
        ja tämä sai täyttymyksen ristillä. Seremonialaki päättyi, ja nyt eletään Uudenliiton ja pappeuden aikaa- ja miksi sitä Golgatan sijaisuhria tarvitaan, edelleen?
        Koska Jumalan lain - rakkauden lain käskyt ovat edelleen olemassa ja on Ilmestyskirjan 11:19 mukaan taivaan temppelissä - siis siellä, mihin menemme tekemään tilin.
        Meillä on Jumalan Valtakunnan Valtaistuin jossa istuu HALLITSIJA ja siksi kun on valtakunta on olemassa laki - joka kertoo valtakunnan perustuslain opin ja opetuksen.
        Kun Herran kansasta sen mukaan Hengen voimasta elää, saa elää ja ei ole lain alla. Ei ole tuomiota , vaan vapauden laki Jumalan työnä vapauttaa ja saa iankaikkisen elämän armolahjan.
        Mutta, kelle laki ei ole suopea, eli he, jotka eivät kannata taivaan valtakunnan merkitystä tahtoa, lakia, eikä valtaistuimella istuvaa. Heillä ei ole Jumalaakaan, heillä on muut jumalat mielessä kultainen vasikka, Egyptin orjuus jne.

        On eroteltava ja ymmärrettävä punainen lanka Sanasta.


      • Kyllä ..se on edessä tuo raamatun kohta ja osin alkanut.
        Messiaaniset juutalaiset ovat hyljänneet vanhan liiton ja ottaneet Kristuksen vastaan .
        Näin Jumala on tehnyt uuden liiton heidänkin kanssa eli saman mikä meillä on jo ollut n 2000v.
        Näin tuon raamatun kohta on täyttymässä.
        Tästä raamatussa paavali puhuu oksastuksesta ja se on jäätävän upeaaaaaaaaaaaa kirjoitusta ja niin kauniisti toteutunut ja osa toteutumassa ja siinä kirjoituksessa on myös paljon muutakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet väärässä. Jeesus uudisti vanhan liiton tekemällä sen uudestaan. Se käy selvästi ilmi liiton ehdoista. Lakiliitto solmittiin uudelleen, minkä takia se on uusi liitto.

        Miksi liitto on sitten erilainen, kun vanha liitto? Vanha liitto oli purkautunut Israelin rikottua lakia, minkä vuoksi oli solmittava uusi litto. Uudessa liitossa Toora kirjoitetaan sydämeen, jotta sitä myös noudatettaisiin. Uudessa liitossa lakia noudatetaan Pyhän Hengen antamalla voimalla.

        Heb 8:7 Jos ensimmäinen liitto olisi ollut rikkumaton, ei sen sijalle olisi tarvittu toista.
        8 Mutta nyt Jumala moittii kansaansa: -- Kuulkaa! Aika tulee, sanoo Herra, jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa. [Jer. 31:31-34]
        9 Se ei ole samanlainen liitto kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin, kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. He eivät pysyneet minun liitossani, ja siksi en minäkään välittänyt heistä, sanoo Herra.
        10 Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

        Hes 36:25 Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.
        26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
        27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.

        Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
        ---
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

        Sinut taas joku lähetti valehtelemaan


    • Anonyymi

      Siinä se on: "Tämä on UUSI liitto minun veressäni.!"

    • Anonyymi

      Totta. Uusi liitto, jonka Jeesus teki ristillä, on uskonelämän pohjaperustus. Se on UUSI liitto, ei vanhan korjaaminen. Ristillä on pelastustyö tullut uudeksi. Vanhassa liitossa se oli lakiin perustuva. Nyt se on armoa.

      • Anonyymi

        Monille Jeesus joutuu sanomaan: Menkää pois minun edestäni te laittomuuden tekijät, minä en ole koskaan tuntenut teitä.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monille Jeesus joutuu sanomaan: Menkää pois minun edestäni te laittomuuden tekijät, minä en ole koskaan tuntenut teitä.

        1234567---

        Monille Jeesus joutuu sanomaan: Menkää pois minun edestäni te laittomuuden tekijät, minä en ole koskaan tuntenut teitä.
        1234567---

        -- käytät tätä lauselmaa mitatakseen asioita, aika usein.
        Onko se noussut mieleesi vaikka kirkkosi joululuhlista, kun niihinkin jo alatte valmistautua?!

        Ymmärrät, mistä on puhe! Eli siitä juotavan lähteen - vedestä.

        Mitähän meidän kuvaava Jumala näyttäisi, jos Hänen pitäisi ilmestyä meidän alttarilla tehtyihin kuvauksiin?

        file:///C:/Users/työkansio/Downloads/Sari-Valto-Mika-on-elaman-tarkoitus-Tommy-Hellsten-2022-09-06-v27707873.mp3


      • Totta..uusiliitto on uusi ja vanha kumottiin tarpeettomana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Monille Jeesus joutuu sanomaan: Menkää pois minun edestäni te laittomuuden tekijät, minä en ole koskaan tuntenut teitä.

        1234567---

        On sellaista porukkaa ne hyljätyt että pian näemme ne ihan omin silmin.
        Pian tapahtuu asioita.


    • Anonyymi

      "Ja minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejään.” Kun hän sanoo ”uuden”, hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi." Hebr. 8:12,13.

      • Anonyymi

        Jos lukisit, mitä uudesta liitosta kirjoitettaisiin, niin huomaisit, että uudessa liitossa Toora kirjoitetaan sydämeen, jotta Tooraa noudatettaisiin. Uuden ja vanhan liiton ero on siinä, että uudessa liitossa Tooraa noudatetaan Pyhän Hengen antamalla voimalla. Joka ei Tooraa noudata, hän ei ole uudessa liitossa vaan liiton ulkopuolella lihassa.

        Heb 8:7 Jos ensimmäinen liitto olisi ollut rikkumaton, ei sen sijalle olisi tarvittu toista.
        8 Mutta nyt Jumala moittii kansaansa: -- Kuulkaa! Aika tulee, sanoo Herra, jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa. [Jer. 31:31-34]
        9 Se ei ole samanlainen liitto kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin, kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. He eivät pysyneet minun liitossani, ja siksi en minäkään välittänyt heistä, sanoo Herra.
        10 Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

        Hes 36:25 Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.
        26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
        27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.

        Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
        ---
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.


      • Anonyymi

        Tuliset kivet. Ilm.14: 9. Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi SUURELLA ÄÄNELLÄ: Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä 10. niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, JA HÄNTÄ PITÄÄ TULELLA JA TULIKIVILLÄ vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.

        Vielä muistutukseksi: Pedonmerkki on sunnuntai, vastaavasti Jumalan merkki on sapatti.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuliset kivet. Ilm.14: 9. Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi SUURELLA ÄÄNELLÄ: Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä 10. niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, JA HÄNTÄ PITÄÄ TULELLA JA TULIKIVILLÄ vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.

        Vielä muistutukseksi: Pedonmerkki on sunnuntai, vastaavasti Jumalan merkki on sapatti.

        1234567---

        Adventistit merkkaavat säännölisesti pedon merkillään hellaripalstan. 1234567---, pidät palstaa kusitolppanasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventistit merkkaavat säännölisesti pedon merkillään hellaripalstan. 1234567---, pidät palstaa kusitolppanasi.

        Niin sitä pitääkin !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventistit merkkaavat säännölisesti pedon merkillään hellaripalstan. 1234567---, pidät palstaa kusitolppanasi.

        Adventistit merkkaavat. No samaa merkkausta tulee näille helluntalaisille, kun jotkut tulevat vihmomaan vauvavalelupesuvesiselitystä, jolla pestään syntejä.
        Eli siinä on suppea näkemä opetuksiin ja se tehdään niin mielellään jumaliksi.

        Tavallaan jokaisen omasta edenistä, sen hyvän ja pahantiedonpuu- käärmeen hengessä sanoittaa paljon monen valtaistuimella istuvan persoonan juttuja.
        Perustetaan valtakuntia, ts. kirkkokuntia, joka alttareilla määrittelee ketä PITÄÄ kumartaa, kun "ME" se nähdään näin. Sitä jumalakuvaa on pyhiteltävä tavalla, tahi toisella, riippuen kenen suulla asiasta puhutaan


    • Anonyymi

      Adventistit eivät ole kristittyjä. Ehkä siellä joukossa voi olla joitakin aidosti uudestityntyneitä, mutta ovat sitten armosta pois langenneita.
      Yksikään terveesti Pyhän Hengen johdatuksessa oleva ei voi kuulua adventtikirkkoon tai jehovantodistajiin.

      • Anonyymi

        Kaiken kaikkiaan Adventisteilla on enemmän ymmärrystä kuin monilla muilla. Naispastorit tekevät poikkeuksen.

        Olen käynyt aikoinani monien vapaiden suuntien kokouksissa, ei käy minulle heidän julistuksensa, salaisine tempauksineen, ja monine muine harhoineen. Sapatti arkipäiväistetään jne....

        1234567---


      • Anonyymi

        Sinun mielestä he eivät ole kristityjä, monien muiden helluntalaisten mielestä ovat !

        Kyllä Jeesus on hyvä ! Halleluujaa kiitos Jeesus.


      • Anonyymi

        Missä ne adventistit ovat armosta langenneet. Siinä kohtaa, kun SINÄ näin näet langetuksen olevan. Kyseenalaistetaan kirkkojen käsikirjoja, joiden mukaan pitäisi kaikki kumartaa muotojumalia.

        Entä viimeinen tuomio? Sodoma nousee viimeisellä tuomiolla tämänpäivän parinvaihtoja tekevien kasteessa uskonnolliseen kansankirkkoon liitettyhen kohdalla, noin esimerkkinä.
        Jos meitä ei tuomita, niin Sodoma ja Gomorra on herätettävä elämään.

        Adventistit lukevat - monen muunkin seurakunnan kanssa raamattua ja näkevät sapatin merkityksen, että Jumala luo jotain ja katsoo työtään, antaa sen elettäväksi ja siunaa sen lepopäivällä, että se kuva kertoo - Jumala tekee kaiken tulevaa Valtakuntaa kohden.

        No, korvausopin aikakausi, mitä me elämme, se kertoo meille herranpäivän, ylösnousemuspäivän tuoman korvausopin sunnuntain, joka jubileeraa sieluissamme pakanaopissa. Tavallaan tämäkin on meille Herran Päivä, ko. tuomiopäivä, jolla merkkasimme tuomion kirjoituksista sielullemme. Jos tätä harhaamme ei tuomita, niin silloin Jumalan lain muutkin käskyt ei velvoita, mutta jos velvoittaa, niin silloin rakkauden valtakunta tuomitsee laittomuuden hengen. Eli Sodoman kuvaus on pakanauskonnon palkkapäivä, eli Herran päivä. Eli petoa kumartavat, Ilmestyskirjan mukaan kohtaavat sielun tappavan Jumalan tulen.

        Jahvettilaiset ovat olleet ainakin aktiivisia, - heidän kohdalla, - he jakavat pakanallisen sunnuntain eli ovat tämänkautta tavallaan samaa kauraa, kun korvausopin uskonnollisuus. Tosin hieman eri uskonnollisella tavalla sävellettynä.

        Se heidän -->aktiivisuus nousee, kun tuomio julistetaan heidän yli, niin --->meidän kristillisyyteen<<< - koska olemme laiskoja, joille on hälläväli->uskoa< lähimmäistä kohtaan.

        Ei kiinnosta pitää sitä aktiivisuutta itselle länsäolevana Herran valtakunnan julistukseen, kuin näillä verrokkijahvettilaisilla on. Eli taas me joudumme mittapaikalle, kun leiviskät on piilotettu maailman peltoon. Miltä näyttää? Abraham sytytti malliroihun maailmaan.
        Siinä tuhoutui Sodoma ja Gomorra. Ei löytynyt sitä uskovaisuutta, mitä haettiin, kun Herra itse sitä mittaa haki asiaan.


    • Anonyymi

      Galatalaiskirje opettaa, että adventistit ovat langenneet pois armosta ja siirtyneet takaisin lakiliittoon.

      Aloituksessa asia esitetään selvästi.

      • Anonyymi

        Puhut valhetta.


      • Anonyymi

        Heikkoa on tietämyksesi Adventisteista. Ota selvää ja kirjoita sitten.

        1234567---


      • Anonyymi

        "Galatalaiskirje opettaa, että adventistit ovat langenneet pois armosta ja siirtyneet takaisin lakiliittoon."

        En ole löytänyt Galatalaiskirjeestä mitään mainintaa adventisteista, joten kirjoittajan väite ei pidä paikkaansa.


      • Anonyymi

        Turha meidän on galattaa adventisteja, koska Herranpäivän tuomio on julistettu yllemme, aivan omalla suulla tunnustaen.
        Ei kannata olla laittomuuden liitossa, koska siinä kielletään Jumalan rakkaus.
        Jos galatat noita adventisteja vastaan muka - muka sapatti/sunnuntai mittakannulla, pohdi parikertaa lisää asiantiimoilta.

        Kun puet sunnuntaikirkkoon pyhäpaitasi, lähden oikaisten peilin edessä kravatin suoraksi, kampaat tukkasi ja olet oikein fiksun sunnuntai fariseuksen nutussa ja jubileeraat pyhäsi lepoa.
        Mietipä mitä sana sanoo. Sapatti on Herran sinun Jumalasi siunaama - ja kumarra Häntä joka on luonut taivaan ja maan. Hän sanoo myös rakasta lähimmäistäsi.
        Vedit paidan päälle, sait sen tarjouksesta - kirkkopaitasi, jonka ostit kirkkoasi varten, jossa edustat näkökantaasi. Kerron erään tv. dokumentin kautta sanotettuna seuraavaa.
        Sen ompeli sinulle eräs äiti, jolla ei ole lepopäivää. Äiti, joka odotti lasta, tarvitsi paitatehtaassa, josta sait paitasi, pienen lepohetken, olihan hän raskaana oleva äiti.
        Työnantajan edustaja ei antanut sitä, koska paidallasi on kiire. Tuotanto tarvitsee jokaisen minuutin ja jokaisen panoksen, ei siinä äidin lepoa edes katsota suopeasti.
        Kun sitten äidin synnytys alkoi, väsynyt äiti synnytti kuolleen vauvan, jota ei edes vauvakastettu. Väsynyt äiti oli vielä sängyllä, kun työanastajan edustaja patisti töihin, kun tuotanto kärsii. Siis luodulle lähimmäiselle, joka on Jumalan kuva - ei annettu lepohetkeä, edes täyttää maa. Mietipä, kun valkoinen paita, kravatti ja pukupäällä - edustat kirkkoasi ja väität, että lepopäivä on kumottu. Eikö sinulla olisi raamatullista esimerkkiä, sapatin Herran sanomaa tuonne paitatehtaalle, että päästäisivät äidit kuulemaan joka viikko sanomaa.
        Miksi viikko on olemassa? Sitäkin sopii miettiä, kun korvausoppi on pimentänyt mielen siitä, että Jumala loi kaiken, maa on Jumalan, jota pitäisi kumartaa, ja Hän on Sapatin Herrana siunannut lepopäivän, että aasi’kin saisi levätä.

        No, mistä me puhumme? Eikö lepopäivä kuulu enää aikaamme, "tuotanto kärsii" ja sopii kysyä, että miksi se kärsii!


    • Anonyymi

      Hebrealaiskirjekin opettaa samaa.
      Uusi armon liitto on nyt osamme.

    • Anonyymi

      Kannattaa Uusi testamentti ennemmin ottaa vakavasti.
      Eli se sisältää 1033 käskyä ja kehotusta.
      Pakanan ei kannata vanhaa testamentin käskyjä ottaa vakavasti, koska lain päämäärä on rakkaus ja varsinkin nyt, kun on sota - telkusta joka tuutista tulee tappamista.
      Se ei kuulu vanhaan testamenttiin, mutta uudessa murhaa kannattaa vahdata telkusta, sen kaikessa muodossa. Olemme vapaat vanhasta ja eletään uutta.
      Ajatella, kun vanhassa oli kivitystuomio haureudesta.
      Nyt olemme vapaat ja tämäkin tässä liitossa oli onni ko. henkilölle.
      https://tekniikanmaailma.fi/epaonninen-espanjan-reissu-italialaismies-palasi-kotiin-apinarokon-koronaviruksen-ja-hivn-kanssa?utm_source=emaileri&utm_medium=email&utm_campaign=Epavirallinen kayttotesti* Mercedes-Benz C 300 e * Korona* apinarokko ja HIV - mies sai ne kaikki samaan aikaan * Mysteeri Suomen ja Venajan rajalla * Joku rakensi pyoran terasbetonista&utm_term=Epaonninen Espanjan reissu* mies palasi kotiin apinarokon* koronaviruksen ja HIV*n kanssa&utm_content=u-4406590-69702911-2310971-8

      Eli mahtava siunaus, kaverin kannattaa lotota.
      IItaliassa on dokumentoitu maailman ensimmäinen tunnettu tapaus, jossa ihmisellä on ollut samanaikaisesti koronavirus-, apinarokko- ja hiv-tartunta.

      Tuollaista onnea ei löydy kuin pakanalta. Juutalais-uskossa ressukat, niillä on ympärileikkaus merkkinä liitosta Herran kanssa. Jos nyt joutuisi heistä joku haureuden tielle, niin kun housut puttoo, heti hokaa, että ei passaa liiton merkki näkyy jo.
      Mutta, kun pakanalla ei esinahkaa ole leikattu ja varsinkin kun hieman on ..... tienvierusia katselemassa , niin apinarokko ja hivi tuli samalla. Oli se onni, ettei ole lain alla, vaan vapaa. Eikös vain. Kannattaa ehdottomasti irtisanoutua Jumalan käskyistä -- Suojelkoon ne Herran kansaa, suotta se meitä suojelee.

    • Anonyymi

      Hyvä aloitus kahtena kappaleena.

    • Anonyymi

      Helluntailaisuudessa on aina käsitetty, että lakiliitto päättyi ristille, josta alkoi uusi liitto.
      Lakiliitto jäi historiaan, koska se tuli täyttymykseensä. Se oli täyttänyt tehtävänsä, tullut tiensä päähän, päämääräänsä.

      • Anonyymi

        Itse asiassa uusi liitto on uudistettu lakiliitto, jossa on voimassa täsmälleen sama laki. Uudessa liitossa Toora kirjoitetaan sydämeen, jotta sitä myös noudatettaisiin. On mahdoton ajatus, että laki olisi kumottu, kuten Jeremian kirja sanoo. Jos helluntailaisuus ajattelee, että uudessa liitossa ei ole velvollisuutta noudattaa lakia, helluntailaisilla on mahdoton päästä uuteen liittoon ja pelastua.

        Jer 31:31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
        32 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.
        33 Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        34 Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra'. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.
        35 Näin sanoo Herra, joka on pannut auringon valaisemaan päivää, kuun ja tähdet lakiensa mukaan valaisemaan yötä, hän, joka liikuttaa meren, niin että sen aallot pauhaavat-Herra Sebaot on hänen nimensä:
        36 Jos väistyvät nämä lait minun kasvojeni edestä, silloin myös lakkaavat Israelin jälkeläiset olemasta kansa minun kasvojeni edessä ainiaan.
        37 Näin sanoo Herra: Jos voidaan mitata taivaat ylhäällä ja tutkia maan perustukset alhaalla, silloin vasta minä hylkään Israelin jälkeläiset kaikki, kaiken sen tähden, mitä he ovat tehneet, sanoo Herra.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.


    • Anonyymi

      Opettele suomen kieltä. Laki ei ole sama kuin liitto!

      • Anonyymi

        https://raamattuajassamme.fi/siinain-lakiliitto/


        Siinain lakiliitto

        SIINAIN LIITTOSOPIMUS (2 Moos 19-24 luvut)

        Herran lupaukset: Te olette minulle pappisvaltakunta ja pyhä kansa.

        Kansan vastaus: Teemme kaiken, mitä Herra on puhunut.

        Pyhittäytyminen liittoon ja pyhä vuori (19 luku)


        Liiton ehdot: 10 KÄSKYÄ (20 luku)

        Minä olen Herra sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä. Älä pidä muita
        jumalia minun rinnallani.
        Älä tee itsellesi jumalankuvaa, äläkä kumarra niitä
        äläkä palvele niitä.
        Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi nimeä.
        Muista pyhittää lepopäivä.
        Kunnioita isääsi ja äitiäsi.
        Älä tapa.
        Älä tee huorin.
        Älä varasta.
        Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
        Älä himoitse toisen omaa.



        Muut lait: OIKEUDENMUKAISUUS, SOSIAALITURVA JA PYHYYS (21-23 luvut)

        orjien merkittävät oikeudet ja vapauttaminen
        murha ja kuolemantuottamus
        vahingonkorvaus
        nuoren naisen suoja
        velhous ja epäjumalanpalvelus
        sortaminen ja kiroaminen
        annit ja esikoiset
        oikeamielisyys
        sapattivuosi ja juhlat



        Siunaukset ja varoitukset (23:24-33)

        Liiton solmiminen (24 luku)

        Mooses julistaa liiton ehdot ja lait.

        Kansa vakuuttaa noudattavansa kaikkea.

        Alttari ja 12 patsasta.

        Uhrit.

        Verenvihmonta alttarille ja kansan päälle.

        Mooses, Aaron ja kansan vanhimpia vuorelle.

        Herran kohtaaminen ja ateria.


    • Anonyymi

      Arvaa kiinostaako Juutalaisuus ahdistus,Helluntalaisuus ahdistus,Lutikat tai muut amerikan roska ahdistus lahkot ?
      Ei niin mikään,koska kaikki on just saatanallisiä säkeitä,eli uskonnon määräämiä orja paskaa.Jokainen kirjoittaa mitä ihmeen määräyksiä..Lahkot ja muut ..
      MINUN RAKKAUTENI ON PUHDAS JUMALAAN,>kunnioitan 10 käskyä aina mutta muuten SIRKUS TEMPUT on poissa.En ole syntynyt uskonnon orjaksi tai lahkon orjaksi..Olen syntynyt ELÄMÄÄN,KOKEMAAN JA OPPIMAAN MITÄ tämä on ?

      • Anonyymi

        Mikä sinua ahdistaa ja miksi?
        Kyllä vanhatestamentti kertoo, kuinka lihallisuus ahdistaa ja synti tuo turmion, sekä ongelmat. Mutta, siellä on paljon ylistystä Jumalan johdatuksesta ja armosta, mistä mekin nykyään myös ammennetaan sanoin, puhein, lauluin jne.
        Vanhassa liitossa osataan ylistää Pyhyyttä ja sen tuomaa elämää ja siksipä Jumalan käskyt ovat rakkauden käskyjä meille.

        Tavallaan, kun vanhanliiton uskontoa luetaan, silloin katsomme tämänpäivän peilikuvaan, missä me elämme. Se on peili, jonka kautta on hyvä peilata asioihin sisälle.

        Ei pidä ahdistua, ellei ahdista se oma hukassa oleva elämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sinua ahdistaa ja miksi?
        Kyllä vanhatestamentti kertoo, kuinka lihallisuus ahdistaa ja synti tuo turmion, sekä ongelmat. Mutta, siellä on paljon ylistystä Jumalan johdatuksesta ja armosta, mistä mekin nykyään myös ammennetaan sanoin, puhein, lauluin jne.
        Vanhassa liitossa osataan ylistää Pyhyyttä ja sen tuomaa elämää ja siksipä Jumalan käskyt ovat rakkauden käskyjä meille.

        Tavallaan, kun vanhanliiton uskontoa luetaan, silloin katsomme tämänpäivän peilikuvaan, missä me elämme. Se on peili, jonka kautta on hyvä peilata asioihin sisälle.

        Ei pidä ahdistua, ellei ahdista se oma hukassa oleva elämä.

        Vanhatestamentti, se kertoo Jeesuksesta. Kun sitä luetaan, luetaan lunastuksesta, mikä sointuu jo Edenin porteilla. Terve usko, elävään Jumalaan on siunaus ja valkeus matkalle


    • Anonyymi

      Vanhan liiton laki on orjuuden liitto.

      En jaksa edes lukea amerikklaisen 1800-luvun höpinöitä!
      amerinkan kahelit? Nekö tietää kaiken,voi paska!
      Lahkot ovat vain ihmisen alistamista varten ja moni vajavainen menee lankaan.
      Minulle kaikki amerikan 1800-luvun lahkot ovat yhtä oksennusta,eli pahaa tuovaa alistamista ja ihmis kontrollia.
      Sanokaa mitä sanotte mutta nämä lahkot kontrolloi keskuudessaan jäseniä,kuten vl-lestaadiolaisuus.
      Sairasta paskaa ja JUMALAN NIMEEN !

      • Anonyymi

        Orjuus oli kuva Egyptistä, kun se kuvaa meille tähänkin päivään, mikä orjuuttaa elämän.
        Kyllä vanhanliiton puolella tuli sijaisuhrin opetus esiin, että se oli määräaikainen siihen asti, kun kertakaikkinen uhri ajallaan astuu kuvioihin ja seremonialaki päättyy.

        Mikä sitten ajassamme alistaa ja tuo uhreja. Jo 2010- luvulta tähänpäivään niin meidän maan nuoriso johtaa huumekuolemien tilastoa. Eli mikä alistaa? Tätä voi pyörittää monelta suunnalta - eri ahdistuksia. Lopputulema ahdistuksille tulee ihmisestä itsestään, hän ei ole vapauden tiellä.
        Uskovaisuuskin on vapaehtoinen. Jumalalla on vain rakkausliitto omiinsa ja kuka ei halaja käydä tätä tietä, sanan mukaan on lupa mennä - jaa'a, sanoisiko sille tuhlaajapojan tielle.
        Se ruokapuoli on maailmassa hieman huonosti katettu, kun ei edes sikakaukalosta saanut syödä. Eiköhän se kerro ahdistuksen perusteista jotain


    • Anonyymi

      Tässä muutama ”silmä silmästä, hammas hampaasta” -lain määräys:

      Tämä ois hyvä uskon pedofiileille ja muille örkeille mutta heihin itsestään.
      Murhaajille ja idiooteille mitä on ihan tarpeeksi paljon.

    • Anonyymi

      Raamattu ei aseta noudatettavaksemme ..
      amerikan roskat tekee,kuin haluaa.
      Syökää vaikka paskaa ehtoollisella,kun teidän ääliö johtaja niin sanoo.
      amerikasta tuleekin vain paskaa ja roskaa..
      hyppikkää onnessanne vaikka kaivoon idiootit!

    • Anonyymi

      Mulle on ihan sama mutta helluntalaisuuson 1800 luvun amerikan roskaa ja en koskaan ota sitä huomioon.
      Eivät ole alkuseurakunnasta ja eivät ole edes sanan arvoisia.
      Amerikasta tulee vain paskaa uskonnossa !

      • Anonyymi

        Maailmaan lähetetty eksytys.


    • Anonyymi

      Aloittajalla on palikat sekaisin.

      Vanhassa ja uudessa liitossa on sama laki. Lain noudattaminen ei orjuuta ketään, mutta lain rikkominen tekee ihmisestä synnin orjan.

      Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
      18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
      19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
      20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

    • Anonyymi

      Ensinnäkin,helluntalaisuus voi painua vittuun eli sinne1800 luvun amerikkaan panettelesmasta täällä.Kukaan ei kaipaa mitään 1800 lukua ja mielen pahaa mitä teette.
      Ihan sama mitä vitun jakeita ja virsiä vingut ,niin painu talaisin puuvillamaille 1800 lukuun.
      Jos ymmärrät, uskonnot tuli 0-33v ja jälkeen.
      Ei missään amerikan 1800 saatanan peloittelu jauhojengeissä.

      • Anonyymi

        Jeesus rakastaa sinua !!


    • Anonyymi

      Raamatun mukaan asioita pitää tarkastella eikä oman huuluuden määritelmän mukaan.

      Pitäisi uskaltaa lukea mihin liittoon Paavali meitä kärsivällisesti johdattaa. Ei hokea yhtä ja kahta jaetta, vaan ymmärtää aivan oikeasti Raamatusta mikä on se niin suuri pelastus mihin hän haluaa meitä Hengessä johdattaa. Miten vapauttaa meidät sekä synnin orjuudesta eikä lain kirouksesta. Jos emme tuota halua, voi tai tehdo ymmärtää, niin mistään uskosta ei kannatta puhua mitään.

    • Anonyymi

      Adv uskonto yrittää noudattaa vanhan liiton sääntöjä josta Paavali että ne ovat lihan tekoja ja siten turhuutta.
      Mielestäni se halventaa vain voimallisesti Kristuksen sovitustyötä.

      • Anonyymi

        Noo voihan ne niinkin ajatella, mutta ethän sinäkään kaikkia ymmärrä etkä ole täydellinen.
        vai oletko ?


      • Anonyymi

        On hyvä noudattaa, ettei mätä kaikkea suusta sisään, esim. sikoja, rottia, hiiriä, käärmeitä, kissoja, koiria, murmeleita, lepakoita, jäniksiä, hevosia, karhuja jne....

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On hyvä noudattaa, ettei mätä kaikkea suusta sisään, esim. sikoja, rottia, hiiriä, käärmeitä, kissoja, koiria, murmeleita, lepakoita, jäniksiä, hevosia, karhuja jne....

        1234567---

        KR 1933/-38
        Matt. 6:25 Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet? >

        Mutta 1234567--- en söisi, liian sitkeä amerikalainen possu


    • Anonyymi

      Uudessa liitossa ei "noudateta" mitään, mikä tarkoittaa sitä, että mitään ei yritetä omassa voimassa, kuten olla Jumalan tahdon mukainen omien yritysten kautta.

      Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö laki pätisi myös uskovaan.

      Miten muuten joutuisimme langettuemme tekemään parannusta, jos laki ei meihin mitään vaikuttaisi? Kyllä se vaikuttaa. Jumalan laki on voimassa niin kauna kuin maailma on pystyssä ja on siis vääjäämätöntä, että se meihinkin pätee. Mutta uudessa liitossa se vaikuttaa meihin Pyhän Hengen ja armon kautta. Se tarkoittaa, että hän laittaa tarvittaessa omantuntomme kolkuttamaan, koska laki kerran on uudessa liitossa sydämessämme.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3184
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2131
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2054
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1905
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe