Eikö dvd:t enää liiku kuin ilmaiseksi?

Anonyymi

Eikö dvd-elokuvia ihmiset enää osta? Hinnat on minulla 0,50e-50e riippuen elokuvasta tai sarjaboksista. Ei edes yhtään kyselyä tullut. Täytyykö kaikki heittää roskalavaryhmään vaikka mukana myös harvinaisempiakin esim. Kotimaisia sarjoja? Olen katsonut millä hinnoilla liikkuuvat esim. Huutonetissä ja minulla halvemmat hinnat. Vai johtuuko siitiä etten postita, täytyykö tässä siihenkin rumbaan ryhtyä?

12

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Luultavasti johtuu osin siitä, että et postita. DVD-leffojen ja -sarjojen kysyntä on myös romahtanut erilaisten internetin suoratoistopalveluiden myötä.

    • Anonyymi

      Ei oikein enää osta. Edes Blu-Rayt eivät käy kaupaksi. Ainoastaan joillakin boxeilla on arvoa.

    • Anonyymi

      Ei ole kysyntää. Monilla ei ole enää edes dvd- tai Blu-Ray -soitinta viemässä tilaa hyllystä. Leffat ja sarjat katsotaan helposti netin kautta. Joillain leffoilla ja bokseilla on keräilyarvoa, mutta useimpien rahallinen arvo lähentelee nollaa.

    • Anonyymi

      Hyviä kyllä ostan, mutta en todellakaan jotain suomalaista roskaa.

    • Ihmiset katsoo nykyään elokuvia aika paljon netistä erilaisten suoratoistopalveluiden kautta. Itse katson elokuvia perinteisesti teeveestä, mutta myös esim. Yle areenasta (niitä, joita Yle on kanavillaan näyttänyt). Joskus saatan käydä elokuvissa, mutta se ei ole nykyään mulla niin yleistä (varmaan lippujen hintojen nousu on vaikuttanut, joskus 2000-l. alkupuolella kävin vähän enemmän). Kun vielä oli Makuuni ja Filmtown yms. videovuokraamot, niin joskus lainasin filmejä niistä (ja samalla tuli ostettua irtokarkkia).

    • En omista dvd-tai blu ray -soitinta. VHS-kasettien aikaan katselin videonauhurilla elokuvia ja tallensin teeveestä tyhjille, esim. Anttilan Top tenistä ostetuille VHS-kaseteille elokuvia ja teeveesarjojen jaksoja.

    • Anonyymi

      Myynti on romahtanut muutaman viime vuoden aikana käytettyjen kohdalla.
      Itse kanssa tuskailen saman asian kanssa, dvd:t eivät juurikaan mene kaupaksi mitään kautta. Divarit saattavat joskus ostaa ja nekin maksavat max.30 senttiä elokuvalta.

    • Anonyymi

      Keräilijän kulta-ajat ovat nyt. Etenkin kun keräilijöitä ei lukumääräisesti paljoa ole. Mutta niiden vähäisten keräilijöiden tarpeet on äkkiä tyydytetty, joten ylitarjonta näkyy.

    • Anonyymi

      Itse ostan elokuvat ja sarjat DVD:nä tai blu-ray-nä nettikaupasta tai myymälöistä, mutta en enää ikinä käytettyinä.
      Muutaman kerran olen ostanut huutonetin tai torin kautta mutta levyt yleensä olivat naarmuilla ja tahraisia eivätkä toimineet

      • Anonyymi

        Levyjä voi puhdistaa ja hioa muovinpuhdistusaineella.


    • Anonyymi

      Jos vaan katselee Netin suoratoistopalveluiden tarjontaa, niin jää kyllä monet kunnon klassikko ja huippuvilmi näkemättä mitä niiden ulkopuolella on vaikka ja kuinka paljon.

    • Anonyymi

      Aloittaja tässä morjesta. Roskalavaryhmän kautta lähti sitten kun ei näköjään muuten tosiaan liikkunut. Vaikka lisäsin postitusvaihtoehdon niin olisikohan 3 sarjaa ja 1 leffa niin liikkunut.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe