Lännen asettamat talouspakotteet purevat erittäin hyvin Venäjällä. Pelkästään henkilöautojen myynti on romahtanut 70% verran, kun länsiautoja ei enää maahan viedä.
Tuo on kova paikka tavalliselle venäläiselle. Kun ei saa Volksvageniinsa tai Skodaansa enää ilmansuodattimia, latureita ja vetopyörästön ym. osia. Tällaisia vikoja alkaa tulla talven tulleen autoihin, mutta vanjat ei saa varaosia mistään. Kekseliäisyyskään ei auta, kun Boschin mikropiiri ja sähköosa puuttuu.
Jotkin Intiassa tehdyt Tatat tai Kiinassa valmistettavat, kloonatut automerkit ovat jatkossa ainoita uudempia autoja, joita Venäjän teillä näkee. Ladalla eli Zhigulilla on nöyryyttävää jopa venäläisen ajella.
Putinin Venäjä kuristuu talouspakotteisiin. Autot jää talleihin.
43
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Onko autojen myynti jotain taloutta ?
🤪🤪🤪🤪🤪💩💩💩💩- Anonyymi
Länsimaiden auto on ollut status Neuvostoliiton romahtamusen jälkeen ja on yhä Venäjällä edelleen. Jos et pysty ostamaan länsiautoa olet b-luokan kansalainen.
- Anonyymi
Kuka on niin v*tun vatipää että ei ymmärrä, että kaupankäynti ON osa taloutta.
- Anonyymi
Ulkoministeri Lavrov tuli maaliskuulla esiin ylimielisine kommetteineen. Että "pakotteet, pakotteet, mitä ne oikein ovat, ei niillä ole Venäälle merkitystä."
Nyt ei ole moneen viikkoon kuulunut Lavrovistakaan yhtään mitään.
Onko hänkin joutunut epäsuosioon, kuten puolustusministeri Shoigulle jo kävi?- Anonyymi
Ei taaskaan asia ole noin mustavalkoinen.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/venalaiset-opelit-saapuvat-eurooppaan-autojatin-tuontiohjelmaan-jo-helmikuussa/8342230 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei taaskaan asia ole noin mustavalkoinen.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/venalaiset-opelit-saapuvat-eurooppaan-autojatin-tuontiohjelmaan-jo-helmikuussa/8342230Vieläkö niitä tehdään ja tuodaan?
Juttu julkaistu 28.01.2022. Putlerin roistovaltio hyökkäsi 24.2.2022 - Anonyymi
Ei eliitti pakotteista mitään tiedä, ei koske heitä eikä he aja volkkarilla tai Ladalla. Eiköhän heidän mersuihin ym löydy vaikka mitä osia. Sieltähän sitä kuulema ystävämaista ostetaan välittäjän kautta vaikka mitä ylellisyysesineitä.
- Anonyymi
>> Onko autojen myynti jotain taloutta ?
No onhan se enemmän taloutta, kuin 200.000 venäjän sotilaan onneton turaaminen Ukrainan aroilla. Tällainen sotaväen saamattomuus ja kömpelyys ei edistä mitään taloutta, ei ainakaan Venäjällä.
Ranskassa autoilijat nousivat keltaliiveinä barrikadeille kun naftan ja bensan hintaa nostettiin.
Kun venäläisiltä alkaa jäädä Bemarit ja Audit talleihin seisomaan varaosapulan takia, niin keskiluokkaa parempituloinenkin Moskovan väki alkaa ääneen, ja julkisesti nurista tilanteen johdosta.- Anonyymi
BMW:n ja Auden varaosia saa venäjälle näppärästi kun hakee Turkista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
BMW:n ja Auden varaosia saa venäjälle näppärästi kun hakee Turkista.
"Näppärästi"? Et joudu odottamaan autosi korjausta kun kuukauden ja korjauslaskuun laitetaan muutama satanen lisää varaosan hausta tuhansien kilometrien päästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Näppärästi"? Et joudu odottamaan autosi korjausta kun kuukauden ja korjauslaskuun laitetaan muutama satanen lisää varaosan hausta tuhansien kilometrien päästä.
Ei niitä varaosia tarvitse hakea Turkista. Korjaamo tekee tilauksen ja osat toimitetaan Turkista lentorahtina. Tai se osa ostetaan Moskovan tai Pietarista tukusta, johon osia tuodaan Turkista tai jostain muusta maasta.
Varaosahuolto toimii Venäjälläkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niitä varaosia tarvitse hakea Turkista. Korjaamo tekee tilauksen ja osat toimitetaan Turkista lentorahtina. Tai se osa ostetaan Moskovan tai Pietarista tukusta, johon osia tuodaan Turkista tai jostain muusta maasta.
Varaosahuolto toimii Venäjälläkin.Turkkilainen basaarikauppias tietää venäläisen ahdingon ja laittaa parikymmentä prossaa lisähintaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niitä varaosia tarvitse hakea Turkista. Korjaamo tekee tilauksen ja osat toimitetaan Turkista lentorahtina. Tai se osa ostetaan Moskovan tai Pietarista tukusta, johon osia tuodaan Turkista tai jostain muusta maasta.
Varaosahuolto toimii Venäjälläkin.Vai noinko se menee, hihii!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niitä varaosia tarvitse hakea Turkista. Korjaamo tekee tilauksen ja osat toimitetaan Turkista lentorahtina. Tai se osa ostetaan Moskovan tai Pietarista tukusta, johon osia tuodaan Turkista tai jostain muusta maasta.
Varaosahuolto toimii Venäjälläkin.Ja lisäkustannuksia osia tarvitsevalle autoilijalle tämä järjestely ei mielestäsi aiheuta lainkaan?
- Anonyymi
Puree ne kunhan Putin vähättelee kun on kalanmaksaöljyä kaljun voiteluun
- Anonyymi
Tähän voisi lisätä vielä sellaisen luvun että autojen valmistus on vähentynyt Venäjällä 90% vuoden takaiseen eli käytännössä koko autoteollisuus on ajettu paria kokoonpanotehdasta ja Ladaa lukuunottamatta alas.
Mut joo pakotteet ei toimi. - Anonyymi
Venäläinen kaivosteollisuus on ajautunut pakotteiden myötä hankalaan asemaan, kertoo Izvestija. Eurooppalaiset, japanilaiset, eteläkorealaiset ja taiwanilaiset markkinat ovat menneet kiinni. Uusille aasialaismarkkinoille ei ole riittäviä rautatieyhteyksiä. Venäläiset yhtiöt joutuvat myymään raaka-aineitaan alehintaan samalla kun tuotanto- ja logistiikkakulut nousevat. Ongelmissa ovat sekä kivihiilen että metallien tuottajat.
Kaivosteollisuuden alan edustaja kertoo Izvestijalle eurooppalaisten markkinoiden olleen venäläisyhtiöille houkuttelevampia, sillä Euroopassa halutaan korkealaatuisempia raaka-aineita ympäristöystävällisemmän teollisuuden vuoksi. Aasiassa tyydytään alhaisempaan hintaan ja laatuun, joten venäläisyhtiöt joutuvat nyt myymään Euroopan markkinoiden laatua Aasian markkinoiden hinnalla.
Vaikka venäläisyhtiöt ovat kasvattaneet hiilen vientiään Kiinaan ja Lähi-itään, arvioidaan Venäjän, Japanin ja Etelä-Korean viennin romahduksen myötä alan koko viennin supistuvan tänä vuonna kolmanneksen. - Anonyymi
arktisessa suomessa iskee energia kriisi, talouslama, inflaatio,,,, - ei siis hymyilytä ja harjoitettu likinäköinen politiikka vaikutta typeryyspolitiikalta suomessa,,, omaa etua ei vaan osata ajaa !!! mutta meidän naivit politikot vihapuhuu ja köyhdyttää omaa kansaa....
- Anonyymi
>>BMW:n ja Auden varaosia saa venäjälle näppärästi kun hakee Turkista.
Turkissa on varsin rajalliset määrät kalliimman hintaluokan sakemanniautoja. Enemmän turkkilaiset suorittaa autojen kokoonpanoa Etellä-Korealaisille ja japanilaisille, halvoille automerkeille.
Jos venäläisen pitää vartoilla Bemariinsa elektroniikkavaraosaa Turkin kautta, niin se on hidas ja verkkainen tie.
Sakemanniautojen takuujutuista Venäjällä ei vastaa kukaan, kaikki vaihdelaatikko-ongelmat ym. pitää venakoiden maksaa omasta pussistaan.- Anonyymi
Turkissa on länsiautojen markkinat hyvin laajat. Saksalaisten autojen varaosahuolto toimii oikein hyvin. Eivät venäläiset hae henkilökohtaisesti varaosia Turkista. Varaosat toimitetaan tilauksesta aivan kuin muuallakin maailmassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turkissa on länsiautojen markkinat hyvin laajat. Saksalaisten autojen varaosahuolto toimii oikein hyvin. Eivät venäläiset hae henkilökohtaisesti varaosia Turkista. Varaosat toimitetaan tilauksesta aivan kuin muuallakin maailmassa.
Eikä tämä järjestely aiheuta mitään lisäkustannuksia, niinkö?
- Anonyymi
Hienoo tarinaa, onneks Venäjä ei toimita kaasua, palellaan yhdessä, voimistaa meitä, hinnalla ei väliä.
- Anonyymi
Mihinkäs me nyt myydään audit ja bemarit?
- Anonyymi
Milloin aiot mennä katsomaan mitä autoja Venäjän teillä näkee?
- Anonyymi
"Vauvabonus" Venäjällä voi nousta 1.1.2023 alkaen
Duuman uudessa lakiesityksessä ehdotetaan "äitiyspääoman" (perheiden taloudellisen tuen ohjelma) lisäämistä. Nykyisestä 693k ruplasta (11,5k USD), joka on kertakorvaus perheen toisesta lapsesta, 933k ruplaan (15,5k USD).
Maksut perheen kolmannesta lapsesta ovat 1, 399 miljoonaa ruplaa (tai 23,5k USD). Ohjelmasta tulisi myös jatkuva (tällä hetkellä sen on määrä päättyä vuonna 2026).
Viime vuosina luonnollinen väestömäärä (ilman maahanmuuttoa) on laskenut. Hedelmällisessä iässä olevia ihmisiä on 2010-2020-luvuilla vähemmän, koska Neuvostoliiton romahduksen aikana (30 vuotta sitten) syntyi vähemmän lapsia kuin muissa sukupolvissa - Anonyymi
Voimiaan uhkuva Länsi sen sijaan joutuu hävittämään ylijäämäautoja ja niiden varaosia polttamalla niitä valtaisalla roviolla.
Saksassa on poltettu 5 miljoonaa tonnia autoja ja elektroniikkaa kesäkuusta lähtien.
Siellä onkin päätetty korvata maakaasu autojen polttamisesta saatavalla energialla.
Saksan vihreät edistävät täten vihreää siirtymää kun kaikki autot poltetaan ja vapaudutaan kaasun käytöstä lämmitykseen. - Anonyymi
Ladan hinta on noussut kaksinkertaiseksi,hinta on perusladasta jo 50 00$! Huh. Valtio hukkuu rahaan,kansalaiset ei saa rahalla kohta kuin pottua ja kaalia.
- Anonyymi
Ja hevoiset ilman kenkiä kuin autot oilman renkaita, ilmattomilla renkailla autot liikkuvat kohta.
- Anonyymi
Suomi kuristuu EU-jäsenyyteen, velkaantumiseen, elinolosuhteiden näivettymiseen, tuhohallituksen tuhopolitiikkaan, USA:n imperialismiin....
- Anonyymi
Normaali venäläinen tapa reagoida talouspakotteisiin on uhota ettei niillä ole mitään vaikutusta, päinvastoin huutaa että nyt hän vasta uikin rahoissa eikä mistään ole puutetta. Pakotteiden koventuessa nauru vain yltyy..
Kunnes jossakin vaiheessa kipu käy niin sietämättömäksi että vetoaa ihmisoikeuksiin ja muihin sopimuksiin joilla normaalisti ei ole hänelle mitään väliä, väittää että länsi harjoittaa kansanmurhaa.- Anonyymi
kipu tulee eu maihin , kun ne nettomaksjina maksaa sodan kuluja ja kärsii inflaatiosta, energiakriisitä ja talous lamasta...... selvä köyhyys tulee euroopaan... talvella palellaan...
- Anonyymi
Venäjä on kehittänyt uuden salaisen aseen hevosenvetoisen panssarivaunun. Tämä mullistava keksintö on mahdollista rakentaa Venäjän nykyisellä teknologisella tasolla.
- Anonyymi
Kun todellisuus on liian raaka niin lapsellinen reaktio on paeta sitä satumaailmaan.
Hupsut tarinat vihollisen hölmöydestä ja omasta oveluudesta ovat kuin karkkia parkuvan lapsen suuhun.
Vanerista tehdyt ohjuspatterit ja hevosvetoiset panssarit... No niin, nyt on hyvä mieli.
- Anonyymi
Jostain luin että Lada maksaa jo 50 000 euroa. Aika hurja hinta moisesta romusta.
- Anonyymi
Liekö joku kärpästen palasia sisältävällä putlerin pyhällä sylkinesteellä siunattu Lada?
- Anonyymi
Audii bemarii mersuu on ihan liikaa saastuttamassa idän ilmastoa, suurissa metropoleissa!🤧🤧
- Anonyymi
> kipu tulee eu maihin , kun ne nettomaksjina maksaa sodan kuluja
> ja kärsii inflaatiosta, energiakriisitä ja talous lamasta
Toinen vaihtoehto tälle ensi talven kylmälle ja kivulla olisi EU-alueen myöntää, että Venäjä on tämän Euroopan alueen ehdoton valtias.
Ja siksi Venäjällä ja Putinilla on myös kiistaton oikeus liittää rajoillaan olevia pienempiä maita itseensä. Suomikin kuuluu tähän kategoriaan, Suur-Venäjään liitettävistä pikkuvaltioista.
Kyllä se vaan niin on, että juuri nyt läntisen Euroopan on tämä sotansa käytävä, ja ensi talven pakkasensa kestettävä. Vaihtoehtoinen maailma ja sen hinta, se olisi aivan järkyttävän kova ja kivulias.
Putinin tyyppisilel ihmisille Länsi ei saa antaa periksi.- Anonyymi
Juurikin näin. Eikä Eurooppa ole niin köyhä kuin miltä näyttää. Hallituksilla ja EKP:lla on varaa maksaa kansalaisille energiaa, vaikka se olisikin normaali kalliimpaa. Syteemi vaan yskii, koska ei ole moiseen suunniteltu.
Saksan pitäisi kyllä käynnistää muutama ydinvoimala muutamaksi vuodeksi, kunnes Venäjän energiasta on päästy kokonaan eroon. Se poistaisi tämän sähkömarkkinahäiriön eikä aiheuttaisi paljokaan haittaa. En tiedä, miksi eivät käynnistä.
- Anonyymi
"kunnes Venäjän energiasta on päästy kokonaan eroon. Se poistaisi tämän sähkömarkkinahäiriön eikä aiheuttaisi paljokaan haittaa."
..kunnes uljas prinssi karkotti pahan lohikäärmeen ja kaikki elivät onnellisena elämänsä loppuun asti. Sen pituinen se. - Anonyymi
Parkkeeraamalla autonsa pitkäaikaisesti Helsinki-Vantaan lentoparkkiin voi pitää huolta myös autojensa huollosta.
- Anonyymi
>>Saksan pitäisi kyllä käynnistää muutama ydinvoimala muutamaksi vuodeksi, kunnes
Niillähän on siellä enää vain 3 kpl toimintakuntoisia ydinreaktoreita, joista 1 on tällä hetkellä käytössä. Ilmeisesti myös ne 2 muuta käynnistetään, jos saadaan jostakin sopivia polttoainenippuja, joka ei ole lainkaan varmaa.
Vuonna 2011 Saksalla oli 17 ydinreaktoria toiminnassa. Silloin Fukushimasta säikähtänyt Angela Merkel päätti, että kaikki ydinreaktorit suljetaan vuoden 2022 loppuun mennessä.
Merkelin ratkaisu oli, että tuulivoimaa ja venäläistä maakaasua. Todellisuudessa suljettuja ydinvoimaloita on korvattu avaamalla uusia hiilivoimaloita. - Anonyymi
Iltalehti kirjoittaa taas tänään Venäjän autosektorista: Toyota ja Volvo laittavat Pietarin alueen tehtaansa pakettiin.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/76e644c5-3ce1-4581-9797-a5ba4339b943 - Anonyymi
Jos asuisit muualla kuin Jakomäessö, tietäisit, että Suomessa on jäämässä useita autoja talliin tulevana talvena. Paitsi, että suomalaisilla ei ole talleja. Jäävät siis ulos seisomaan.
Tämä siis koskee niitä, jota itse maksavat lämmityksessä, sähkönsä ja ruokansa. Jos tuttavapiirissä ei on joku sellainen, kysele häneltä.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937858
- 403782
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241210
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321073Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281013Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31792Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10790Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749