Raamattu on Jumalan sana, jossa ilmoitetaan suuria ja salattuja asioita. Raamattu antaa vastaukset siihen, mistä me tulimme, miksi olemme täällä ja minne lopulta menemme. Ennen kaikkea Raamattu puhuu Jeesuksesta, joka on ainoa tie pelastukseen. Valitettavasti monet laiminlyövät Raamatun lukemisen ja siksi
Kirja Suuri taistelu avaa uskovien silmät näkemään todellisen taistelun valon ja pimeyden, totuuden ja valheen, Kristuksen ja saatanan välillä.
https://www.adventist.fi/wp-content/uploads/2022/06/Suuri-taistelu-nettiin-.pdf
Paras kirja Raamatun jälkeen
86
869
Vastaukset
- Anonyymi
Paljonko tuota kirjaa on jo painettu ja levitetty?
- Anonyymi
Kolme.
- Anonyymi
Raamattu on maailman luetuin kirja, aika mahtavaa.
- Anonyymi
paholainen > "kuolema on voitettu"
"Kuolema on nielty ja voitto saatu" 1 Kor: 15: 55- Anonyymi
Kuolema lyöty voitto saatu. ELÄMÄ VOITTI.
- Anonyymi
Aloittaja tarkoitti, että Raamattu on eniten levitetty kirja, mutta ei suinkaan luetuin.
- Anonyymi
Judet lukee omia varsioita kabbalaa,Talmud ja muita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Versioita.Alatte vaan pyytää että kiroukset katkeaa mitä hellarit vaparit lestat judet muslimit noidat budhat on ihmisille laittanut ja ortodoksikirkko. Amen. Myös woodoonoidat poppamiehet munkit ja wicca noidat gurut.Lestojen hoitokokouksissa on laitettu saatanalle Jeesukseen uskovia oopperan kuuntelusta!!!!🤪
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se on myös luetuin!
- Anonyymi
Suurta taistelua lienee painetun jo satoja miljoonia kappaleita ja kirja on käännetty lukuisille eri kielille. Innoittava, johdonmukainen, Jeesusta ja Raamatun arvovaltaa korostava mestariteos.
- Anonyymi
Ai lienee? Vasta kirkkosi ilmoitti, että kymmeniä miljoonia! Miksi liioittelet. Se on valehtelua. Et taida olla oikea kristitty!
- Anonyymi
Rahanvaihtajat myyjät ja myyntipöydät Jeesus kaatoi,ajoi myyjät pois ruokoushuoneelta.Lopulta antoi tuhota koko rukoushuoneen.Mohametti istuu temppelivuorella😅
- Anonyymi
Ota kuule naama irti vanhasta kirjain kuolettaa uskonnosta ja nosta pääsi palauta varastetut ja tee jotain ystävällistä toisille.Siinä on laki ja profeetat.
- Anonyymi
Tosi antoisa ja monipuolinen teos tämä Suuri taistelu.
- Anonyymi
Provo!!!
- Anonyymi
Eikös siitä ole tehty ihan äänikirjakin?
- Anonyymi
Miksi sinä aloittaja jatkuvasti provoilet omaa aloitustasi vastaan?
- Anonyymi
Jeesus antaa iankaikkisen elämän, kun uskot häneen. Kun olet löytänyt tien iankaikkiseen elämään, voit todella ymmärtää kirjaa Suuri taistelu! Se kannustaa sinua uskon tiellä. Ja lue myös kirja Aikakausien Toivo, jonka Ellen White kirjoitti Jeesuksen elämästä! Tai kuuntele tästä: https://www.audiopankki.com/?page_id=203
- Anonyymi
Älä jauha sitä itseään! Ellen White on Saatanan asialla! Minä tiedän tämän ihan vain Raamattua ja Whiteä tutkimalla mutta eräs adventisti sai näyn, jossa asia hänelle ilmoitettiin.
>>Paras kirja Raamatun jälkeen>>
Taru sormusten herrasta.
😄😄😄😄😄- Anonyymi
Taruja Raamattu käskee välttämään "Mutta epäpyhiä ämmäin taruja karta ja harjoita itseäsi jumalisuuteen."1Tim.4:7
- Anonyymi
Raamatun jälkeen on kaksi vaihtoehtoa eli katekismus ja virsikirja.
Jopa Aku Ankka menee raamatun edelle, vaikka ei olekaan kirja. - Anonyymi
Jer.5:1-31
- Anonyymi
Jos todella haluaa tietää, mitä lopun aikana tulee tapahtumaan, niin ehdottomasti profeetallinen kirja Suuri taistelu on alansa mestariteos, joka jokaisen kannattaa lukea oikein ajatuksen kanssa.
- Anonyymi
Olen lukenut. Kirjassa on historiallisia virheitä ja vääriä ennustuksia!
- Anonyymi
Tässä vielä linkit kahteen erinomaiseen kirjaan. https://www.adventist.fi/wp-content/uploads/2022/06/Suuri-taistelu-nettiin-.pdfJa lue myös kirja Aikakausien Toivo, jonka Ellen White kirjoitti Jeesuksen elämästä! Tai kuuntele tästä: https://www.audiopankki.com/?page_id=203
- Anonyymi
1Tim.2:6 Biblia (1776) Joka itsensä kaikkein edestä lunastuksen hinnaksi on atanut, että senkaltaista piti ajallansa saarnattaman:
- Anonyymi
"Tie Kristuksen luo "-kirjaa kannattaa jokaisen lukea ihan päivittäin Raamatun ohella.
- Anonyymi
Trollilili!!!
- Anonyymi
Raamatun jälkeen suositeltavia kirjoja ovat Juhani Kuosmasen Raamatun opetuksia ja Pauli Rahkosen Vapaa tahto vai sidottu ratkaisuvalta.
Muita hyviä kirjoja ovat Matti Kankaanniemen AD30, Risto Santalan Messias Uudessa Testamentissa ja Aapeli Saarisalon Messiaskuningas. Paavo Hiltusella ja Mauri Vikstenillä on myös hyviä kirjoja.
Jukka Norvannon Sisälle Raamattuun on myös ok tai siitä se vanhempi Uuuden testamentin osio Sisällle sanaan.
IRT 1-3 on myös hyvä mutta siitä pitäisi tehdä joku uudistettu nidottu painos tai ainakin se Raamatun Iso Sanahakemisto 1-4 pitäisi painaa nidottuna versiona uudestaan. - Anonyymi
Aloittaja on trolli, joka tuo itseään esiin kommentoimalla julkeasti omia aloituksiaan!
- Anonyymi
Myös Tapio Puolimatkalla on paljon hyviä kirjoja. Usko, tiede ja Raamattu on klassikko kirja. Timo Eskolan kirja Ateismin sietämätön keveys, on myös ok.
Aikamedian uusista kirjoista voin suositella Eitan Bari: Messias ja rabbien opetukset sekä Risto Kauppisen kirjaa Kasteen tie.
Nyt sykyslllä julkaistaan mielenkiintoinen kirja Aikamedian Suomen helluntailiikkeen opetuksia – Osa 3: Jeesus Kristus.
Käytönnössä nykyään kirjastosta pystyy helposti lainaamaan uutuuskirjat ja kauko laina maksaa muutaman euron.
- Anonyymi
Tunnustuskirjana pyhä Raamattu selkeyttää kristityn opillisia näkemyksiä terveelle raamatulliselle pohjalla.
Myös Stephen Kingin LAITOS ja Justin Croninin ENSIMMÄINEN SIIRTOKUNTA ovat hyviä.
😄😄😄😄😄- Anonyymi
Myös Tapani Suonnon kirjat ovat hyvää luettavaa.
- Anonyymi
Nuo Ellen G.Whiten kirjat tuntuvat ihan Pyhän Hengen innoittamilta.
- Anonyymi
Saatanahan niitä on innoittanut. Omiin tuntemuksiin ei kannata luottaa.
- Anonyymi
Kyllä nuo Ellenin kirjat ovat sieltä parhaasta päästä, koska ne korottavat Jeesusta ja Raamatun arvovaltaa ja ovat myös profeetallisia ennustuksia, jotka toteutuvat parasta aikaa. Ne avaavat silmät näkemään ja ymmärtämään omaa aikaamme. Erityisesti kirja Suuri taistelu on vertaansa vailla.
- Anonyymi
Näin sitä luulisi. Ja adventisti varmaankin haluaa ajatella noin.
Mutta kukas sen kissanhännän nostais, jos ei kissa itse...
- Anonyymi
Olen lukenut jonkun Anne Graham-Lotzin kirjan en muista mikä. Ja myös yhden Mailis Janatuisen kirjan. Niitä voin suositella myös.
Paavo Hiltusen ja David Wilkersonin kirjat ovat myös hyviä. Ja Tapio Puolimatkan ja Tapani Suonnon kirjat.
Matti Pyykkösellä on myös hyviä kirjoja. - Anonyymi
Tätä kirjaa voin myös suositella kaikille uskovaisille ja erityisesti Olavi Peltolan tekstiä siinä "Onko kaataminen eräs lopun ajan ihme ja merkki vai harhaa? sivu 55"
Malk-Peltola-Lehtniemi-Nieminen-Aitomaa: Nykyajan harhat
https://kristitynfoorumi.org/kirjat.html - Anonyymi
Danielle Miettisen kirja Päivi Räsäsestä on myös erittäin mielenkiintoinen ja aion lukea sen kunhan kirjaston varausjono lyhenee.
>>Päivi Räsänen – Valtakunnansyytetty
seuraa kansanedustaja Päivi Räsäsen elämää vuoden 2019 Pride-tapahtumasta kevääseen 2022. Silloin Helsingin käräjäoikeus ratkaisi, onko Räsänen syyllistynyt kiihottamiseen kansanryhmää vastaan. Mukana on muun muassa valtakunnansyyttäjän ja Räsäsestä rikosilmoituksia tehneen papin näkökulma Suomen oikeushistoriassa täysin ainutlaatuiseen oikeudenkäyntiin. Päivi Räsänen on valmis puolustamaan kantaansa Euroopan Ihmisoikeustuomioistuimessa asti. Missä kulkevat sananvapauden ja uskonnonvapauden rajat?<< - Anonyymi
Ellen Whiten kirja "Kristuksen vertaukset" avaa Jeesuksen esittämät vertaukset todella hyvin.
- Anonyymi
Vanha kirja, huono käännös, turha kirja. Kommentoija on omaa kirkkoaan täynnä...pullollaan.
Stephen King: Uneton yö
Edgar C. Whisenant: 88 Reasons Why the Rapture Will Be in 1988
Teijo Kalevi Lusa: Maailmanloppu 2028?
Pirkko Säilä: Tuomioyö 31.12.1999
Weijo Lindroosin kootut selitykset- Anonyymi
Matt.8:19-20 Ja eräs kirjanoppinut tuli ja sanoi hänelle: Opettaja, minä seuraan sinua, mihin ikinä menet. Niin Jeesus sanoi hänelle: Ketuilla on luolat ja taivaan linnuilla pesät, mutta Ihmisen Pojalla ei ole, mihin hän päänsä kallistaisi. Luuk.9:57-58 Ja heidän tietä vaeltaessaan eräs mies sanoi hänelle: Minä seuraan sinua, mihin ikinä menet. Niin Jeesus sanoi hänelle: Ketuilla on luolat ja taivaan linnuilla pesät, mutta Ihmisen Pojalla ei ole, mihin hän päänsä kallistaisi. Matt.13:1 Sinä päivänä Jeesus lähti asunnostaan ja istui järven rannalle. Matt.13:36-42 Sitten hän laski luotaan kansanjoukot ja meni asuntoonsa. Ja hänen opetuslapensa tulivat hänen tykönsä ja sanoivat: Selitä meille vertaus pellon lusteesta. Niin hän vastasi ja sanoi: Hyvän siemenen kylväjä on Ihmisen Poika. Pelto on maailma; hyvä siemen on valtakunnan lapset, mutta lusteet ovat pahan lapset. Vihamies, joka ne kylvi, on perkele; elonaika on maailman loppu, ja leikkuumiehet ovat enkelit. Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa. Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja tekevät laittomuutta, ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys. Ilm.19:20-21
- Anonyymi
Ellenin harhatjo tunnetaan.
- Anonyymi
Raamatun ilmoitukset jatkuvat uudella sivustolla:
https://jeesuspelastaa.com/ - Anonyymi
Mal.4:1-6 Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät poltaa se päivä, joka tuleva on sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa. Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhuskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot. Muistakaa minun palvelijani Mooseksen laki, jonka minä Hoorebilla hänelle säädin koko Israelia varten käskyiksi ja oikeuksiksi. Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä. Ja hän on kääntävä jälleen isien sydämet lasten puoleen etten minä tulisi ja löisi maata, vihkisi sitä tuhon omaksi. Miik.7:6
- Anonyymi
1Kun.5:15-16 Ja Salomolla oli seitsemänkymmentä tuhatta taakankantajaa ja kahdeksankymmentä tuhatta kivenhakkaajaa vuoristossa; sen lisäksi Salomon maaherrojen virkamiehiä, jotka valvoivat töitä, kolmetuhatta kolmesataa miestä, valitsemassa väkeä, joka teki työtä. 1Kun.9:23 Maaherrojen virkamiehiä, jotka valvoivat Salomon töitä, oli viisisataa viisikymmentä miestä, valitsemassa väkeä, joka teki työtä. 2Aikak.8:10-11 Maaherrojen virkamiehiä oli Salomolla kaksisataa viisikymmentä, jotka vallitsivat väkeä. Ja Salomo toi faraon tyttären Daavidin kaupungista linnaan, jonka hän oli tälle rakentanut; sillä hän sanoi: Älköön nainen asuko Daavidin, Israelin kuninkaan, linnassa; sillä se on pyhäkkö, koska Herran arkki on tullut sinne. 1Kun.3:1 Ja Salomo tuli faraon, Egyptin kuninkaan, vävyksi: hän otti faraon tyttären vaimokseen. Ja hän vei hänet Daavidin kaupunkiin, kunnes oli saanut rakennetuksi oman Iinnansa, Herran temppelin ja Jerusalemin ympärysmuurin. 1Kun.7:7-8 Sitten hän teki valtaistuinsalin, jossa hän jakoi oikeutta, oikeussalin; se oli laudoitettu sisältä setripuulla lattiasta kattoon asti. Ja hänen linnansa, jossa hän itse asui, oli toisella esipihalla, salin takana, ja oli rakennettu samalla tavalla. Salomo teki myös faraon tyttäelle, jonka hän oli nainut, paltsin, samanlaisen kuin sali. 1Kun.9:24-28
- Anonyymi
Timo Lindroosin PELASTUKSEN UNOHDETTU AVAIN on suositeltava kirja kaikille.
>>Olemme tulleet aikaan, jossa ”etsijäystävällinen evankeliumi” valtaa voimalla alaa. Tuo evankeliumi on puolinainen, ihmismielen mukainen, voimaton, joka ei vapauta ihmistä synninvallasta ”tule sellaisena kuin olet ja jäät sellaiseksi kuin olet”. Pelastuksen avain on ”huutavan ääni erämaassa” joka ei jätä lukijaa epävarmuuteen, vaan johdattaa pelastusta etsivät ihmiset ymmärtämään todellisen evankeliumin merkityksen. Siinä evankeliumissa on edelleen Jumalan voima, joka on voimallinen vapauttamaan ihmisen synninvallasta.”<< - Anonyymi
1Kun.10:3-7 Mutta Salomo selitti hänelle kaikki hänen kysymyksensä; kuninkaalle ei mikään jäänyt ongelmaksi, jota hän ei olisi hänelle selittänyt. Kun Saban kuningatar näki kaiken Salomon viisauden, linnan, jonka hän oli rakentanut, ruuat hänen pöydällänsä, kuinka hänen palvelijansa asuivat ja hänen palvelusväkensä palveli ja kuinka he olivat puetut, ja näki hänen juomanlaskiansa ja hänen polttouhrinsa, jonka hän uhrasi Herralle temppelissä, meni hän miltein hengettömäksi. Sitten hän sanoi kuninkaalle: Totta oli se puhe, jonka minä kotimaahani sinusta ja sinun viisaudestasi kuulin. Minä en uskonut, mitä sanottiin, ennenkuin itse tulin ja sain omin silmin nähdä; ja katso, ei puoltakaan oltu minulle kerrottu. Sinulla on paljon enemmän viisautta ja rikkautta, kuin minä olin kuullut huhuttavan. 2Aikak.9:1-6 Kun Saban kuningatar kuuli Salomon maineen, tuli hän Jerusalemiin koettelemaan Salomoa arvoituksilla. Hän tuli sagen suuren seurueen kanssa, mukanaan kameleja, jotka kantoivat hajuaineita, kultaa ylen paljon ja kalliita kiviä. Ja kun hän tuli Salomon luo, puhui hän tälle kaikki, mitä hänellä oli mielessänsä. Mutta Salomo selitti hänelle kaikki hänen kysymyksensä: Salomolle ei mikään jäänyt ongelmaksi, josta hän ei olisi hänelle selittänyt. Kun Saban kuningatar näki kaiken Salomon viisauden, linnan, jonka hän oli rakentanut, ruuat hänen pöydällänsä, kuinka hänen palvelijansa asuivat ja hänen palvelusväkensä palveli ja kuinka he olivat puetut, ja näki hänen juomanlaskijansa ja kuinka he olivat puetut, ja hänen yläsalissa, josta hän Herran temppeliin, meni hän miltein hengettömäksi. Sitten hän sanoi kuninkaalle: Totta oli se puhe, jonka minä kotimaahani sinusta ja sinun viisaudestasi kuulin. Minä en uskonut, mitä sanottiin, ennenkuin itse tulin ja sain omin silmin nähdä; ja katso, ei puoltakaan sinun suuresta viisaudestasi oltu minulle kerrottu. Sinä olet paljon suurepi, kuin minä olin kuullut huhuttavan.
- Anonyymi
1Kun.4:29-34 Ja Jumala antoi Salomolle viisautta ja ymmärrystä ylen runsaasti ja älyä niin laajalti, kuin on hiekkaa meren rannalla, niin että Salomon viisaus oli suurempi kuin kaikkien Idän miesten ja kaikkien egyptiläisten viisaus. Hän oli viisaapi kaikkia ihmisiä, viisaampi kuin esrahilainen Eetan ja Heeman, Kalkoi ja Darda, Maaholin pojat; ja hänen nimensä tuli kuuluksi kaikkien ympärillä olevien kansojen keskuusessa. Ja Salomo sepitti kolmetuhatta sananlaskua, ja hänen laulujansa on tuhatviisi. Hän puhui puista, Libanonin setripuusta alkaen isoppiin asti, joka kasvaa seinän vieressä. Hän puhui myös karjaeläimistä, linnuita, mateljoista ja kaloista. Salomon viisautta tultiin kuutelemaan kaikista kansoista, kaikkien maan kuninkaiden luota, jotka olivat kuulleet hänen viisaudestaan.
- Anonyymi
"Kuinkas sitten kävikään" on ihan hyvä kirja.
- Anonyymi
"Miksi kasteelle?" on hyvä kirja, voin suositella sitä kaikille.
>>Teos kertoo kristinuskoon olennaisesti kuuluvasta tapahtumasta Uuden testamentin valossa. Kirja sopii juuri uskoon tulleille tai jo kauemmin kasteasiaa pohtineille.
Emerituspastori Toivo Haapala käsittelee aihetta vakaasti ja polemisointia välttäen pohtien kasteen eri puolia yhdessä lukijan kanssa. - Anonyymi
Paras kirja Raamatun jälkeen on tottakai
Pietari Brofeldtin Helluntai-herätys Suomessa muistelmia 20 v ajalta.
https://helluntaikansa.fi/suomen-helluntaikansa-ry/julkaisut-2/ - Anonyymi
2Aikak.8:15-18 Eikä missään poikettu kuninkaan käskyistä, mitä tuli pappeihin, leeviläisiin ja aarrekammioihin. Ja niin suoritettiin Salomon kaikki työt Herran temppelin perustamispäivään asti, sekä siihen saakka, kunnes se valmistui. Niin oli Herran temppeli valmis. Siihen aikaan Salomo meni Esjon-Geberiin ja Elatiin, joka on meren rannalla Edomin maassa. Ja Huuram lähetti palvelijansa tuomaan hänelle laivoja. Palvelijat olivat meritaitoisia ja menivät yhdessä Salomon palvelijain kanssa Oofiriin ja noutivat sieltä kultaa neljäsataa viisikymmentä talenttia ja toivat sen kuningas Salomolle. 2Aikak.9:20-31 Ja kaikki kuningas Salomon juomaastiat olivat kultaa, ja kaikki Libanoninmetsä- talon astiat olivat puhdasta kultaa. Hopeata ei Salomon päivänä pidetty minkään arvoisena. Kuninkaalla oli näet laivoja, jotka kulkivat Tarsiinseen Huuramin palvelijan kanssa; kerran kolmessa vuodessa Tarsiin-laivat tulivat ja toivat kultaa ja hopeata, norsenluuta, apinoita ja riikinkukkoja. Ja kuninkas Salomo oli kaikkia maan kuninkaita suurempi rikkaudessa ja viisaudessa. Ja kaikki maan kuninkaat pyrkivät näkemään Salomoa kuulaksensa hänen viisauttaan, jonka Jumala oli antanut hänen sydämeensä. Ja he toivat kukin lahjansa: hopeata kultakaluja, vaatteita, aseita, hajuaineita, hevosia ja muuleja, joka vuosi vuoden tarpeen. Salomolla oli neljätuhatta hevosvaljakkoa vaunuineen ja kakkitoista tuhatta ratsumiestä; ne hän sijoitti vaunukaupunkeihin ja kuninkaan luo Jerusalemiin. Ja hän vallitsi kaikkia kuninkaita Eufrat-virrasta aina filistealaisten maahan ja Egyptin rajaa asti. Kuningas toimitti niin, että Jerusalemissa oli hopeata kuin kiviä, ja setripuuta niin paljon kuin metsäviikunapuita Alankomaassa. Ja hevosia tuotiin Salomolle Egyptistä ja kaikista muista maista. Mitä muuta Salomosta on kerrottavaa, hänen sekä aikaisemmista että myöhemmistä vaijeistaan, se on kirjoitettu profeetta Naatanin hisroriassa, siilolaisen Ahian ennustuksessa ja näkijä Jeddon näyssä Jerobeamista, Nebatin pojasta. Salomo hallitsi Jerusalemissa koko Israelia neljäkymmentä vuotta. Sitten Salomo meni lepoon isiensä tykö, ja hänet haudattiin isänsä Daavidin kaupunkiin. Ja hänen poikansa Rehabeam tuli kuninkaaksi hänen sijaansa. 1Kun.4:21-28.
- Anonyymi
Eräs viisas mies sanoi, että "meillä ei ole aikaa lukea hyviä kirjoja, siis lukekaamme vain parhaita." Raamatun jälkeen parhaita ovat Ellen G. Whiten innoitetut kirjat, jotka johtavat Jeesuksen luo ja Raamatun totuuteen.
- Anonyymi
jos Ellen White eläisi niin hän suosittelisi tätä kirja sarjaa:
https://aikashop.fi/product/1149/suomen-helluntailiikkeen-opetuksia--koko-sarja-10-osaa - Anonyymi
Voit myös tutustua Jeesukseen kuuntelemalla parhaan kirjan hänen elämästään https://www.audiopankki.com/?page_id=203
- Anonyymi
Tämän hetken paras kirja on Valtter Luodon kirjoittama Sen Jumala teki.
>>Valtter Luoto paneutuu teoksessaan ihmisen ja Jumalan välisen suhteen oleellisimpaan asiaan, siihen miten Jumala on nähnyt hyväksi tehdä kaiken valmiiksi meidän puolestamme. <<
Valtteri oli Suomen helluntailiikkeen tuotteliaimpia kirjailijoita. - Anonyymi
Aapeli Saarisalon 1959 kirjoittama kirja Syntisten vapahtaja on kyllä hyvä kirja.
Siitäkin voisi ottaa uuden painoksen, koska sanoma on vieläkin ajankohtainen.
Riston Santalan Kristinuskon juuret 2 on samaa sarjaa. Ja molemmat voisi joku julkaista vaikka Ekirjana. - Anonyymi
Laten kirjaa en ole lukenut mutta se radio ohjelma on hyvä.
Ex-Criminals ohjelmassa Late Johanssonin ja Ali Niemelän vieraana Aki Peltola
https://www.youtube.com/watch?v=29JZNRlszEg - Anonyymi
Tosi siunaavaa ja rauhoittavaa kuunnella Jeesuksen elämästä täältä https://www.audiopankki.com/?page_id=203
- Anonyymi
Mutta tämä kirja on vertaansa vailla https://www.adventist.fi/wp-content/uploads/2022/06/Suuri-taistelu-nettiin-.pdf
- Anonyymi
Hes.21:5 Biblia (1776) Ja kaikki liha pitää ymmärtämän, että Herra olen vetänyt miekkani, tupesta ulos; ja ei pidä enään siihen pistettämän.
- Anonyymi
Hes.21:1-5 Ja minulle tuli tämä Herran sana: Ihmislapsi, käännä kasvosi Jerusalemia kohti, vuodata sanasi pyhäköitä vastaan ja ennusta Israelin maata vastaan ja sano Israelin maalle: Näin sanoo Herra: Katso, minä käyn sinun kimppuusi, vedän miekkani tupestaan ja hävitän sinusta vanhurskaan ja jumalattoman. Koska minä tahdon hävittää sinusta vanhurskaan ja jumalattoman, sentähden lähtee tupestaan minun miekkani kaiken lihan kimppuun, etelästä pohjoiseen. Ja kaikki liha tulee tietämään, että minä, Herra, olen vetänyt miekkani tupestaan; eikä se siihen enää palaja.
- Anonyymi
Hes.20:46-48 Ihmislapsi, käännä kasvosi etelään kohti, vuodata sanasi etelää vastaan ja ennusta kedon metsikköä vastaan, joka on Etelämaassa. Ja sano Etelämaan metsikölle: Kuule Herran sana. Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä sytytän sinut tuleen, ja se kuluttaa kaikki sinun tuoreet puusi ja kuivat puusi. Ei sammu leimuava liekki, ja siinä kärventyvät kaikki kasvot, etelästä pohjoiseen asti; ja kaikki liha on näkevä, että minä, Herra, olen sen sytyttänyt: se ei sammu. Jes.10:17-23
- Anonyymi
Hyvä muutos kertomus
Huomenna kaikki on hyvin -Jonathan Paaso (pdf versio). Uskomaton kertomus Jumalan armosta
https://www.citymission.fi/wp-content/uploads/2017/06/huomenna_kaikki_on_hyvin.pdf
>Tämä kirja on omistettu erityisesti niille, jotka ovat kaikkensa menettäneet.
-Jonathan Jouko Paaso - Anonyymi
Paras kirja Raamatun jälkeen https://www.adventist.fi/wp-content/uploads/2022/06/Suuri-taistelu-nettiin-.pdf
- Anonyymi
Lopun aikoina tarvitaan vahvaa ruokaa. Tässä on hyvä kirja:
"Yksin uskosta – Roomalaiskirjeen selitys
Sivumäärä398
Tässä teoksessa Valtter Luoto käy Roomalaiskirjeen läpi jae jakeelta kaivaen esiin kirjeen oikeaa ymmärtämistä helpottavaa taustatietoa niin tekstin alkukielestä kuin Paavalin ajan kulttuurista ja ihmisten ajattelutavoista."
- Anonyymi
Täysipainoinen esitys 2000 vuoden historiasta ja sen lopusta ja uuden alusta löytyy täältä https://www.adventist.fi/wp-content/uploads/2022/06/Suuri-taistelu-nettiin-.pdf
- Anonyymi
Nyt se kirja Jeesuksesta ilmestyy. Tuote tulee saataville 23.9.2022
Osa 3: Jeesus Kristus – Jumala ihmisenä
https://aikashop.fi/product/1745/suomen-helluntailiikkeen-opetuksia--osa-3-jeesus-kristus
Miten jumaluus ja ihmisyys yhdistyivät Jeesuksen persoonassa? Mitä Jeesus tarkoitti puhuessaan Jumalan valtakunnasta? Millaisia lähteitä evankeliumit ovat historiantutkijalle?
Teos esittelee Raamatun rikasta kristologista opetusta ja sitä, miten tätä aineistoa on kristikunnan historian aikana tulkittu. Lisäksi lukija saa tiedollisia valmiuksia keskustella kristinuskon päähenkilöstä ei-kristittyjen kanssa.
Muun muassa näitä kysymyksiä tarkastelee tämä Suomen Helluntaikirkon, Iso Kirja -opiston ja Aikamedian yhteistyönä tuotetun kirjasarjan kolmas osa, jonka aiheena on Jeesus. Kirja koostuu kymmenestä artikkelista, joiden kirjoittajille Jeesus on paitsi kaikkivaltias Jumala myös henkilökohtainen Pelastaja ja auttaja, jopa ystävä. - Anonyymi
Ps.49:9 Biblia (1776) Sillä heidän sielunsa lunastus on ylen kallis, niin että se jää tekemättä ijankaikkisesti.
- Anonyymi
Tämä pokkari pitäisi saada jokaiseen suomalaiseen kotiin https://www.youtube.com/watch?v=jg6kBLwysZM
- Anonyymi
Mal.1:1-4 Ennustus, Herran sana Israelille, Malakian kautta. Minä olen rakastanut, sanoo Herra. Mutta se sanotte: Missä sinä olet osoittanut kakkautesi meihin? Eikö Eesau ollut Jaakobin veli, sanoo Herra, ja Jaakobia minä rakastin, mutta Eesauta minä vihasin; ja minä tein hänen vuorensa autioksi ja annoin hänen perintöosansa erämaan aavikkosisille. Jos Edom sanoo: Me olemme ruhjotut, mutta me rakennamme rauniot jälleen, niin Herra Sebaot sanoo näin: He rakentakoot, mutta minä revin maahan; ja heidän nimensä olkoon jumalattomuuden maa ja kansa, johon Herra on vihastunut iankaikkisesti.
- Anonyymi
Jes.34:5-17 Sillä minun miekkani taivaassa on juopunut vimmaan; katso, se iskee alas Edomiin, tuomioksi kansalle, jonka minä olen vihkinyt tuhoon. Herran miekka on verta täynnä, rasvaa tiukkuva, karitsain ja kauristen verta, oinasten munuaisrasvaa. Sillä Herralla on uhri Bosrassa, suuri teurastus Edomin maassa. Villihärkiä kaatuu yhteen joukkoon, mullikoita härkien mukaan. Heidän maansa juopuu verestä, ja heidän multansa tiukkuu rasvaa. Sillä Herralla on koston päivä, maksun vuosi Siionin asian puolesta. Edomin purot muuttuvat pieksi ja sen multa tulikiveksi; sen maa tulee palavaksi pieksi. Ei sammu se yöllä eikä päivällä, iäti nousee siitä savu; se on oleva raunioina polvesta polveen, ei kulje siellä kukaan, iankaikkisesta iankaikkiseen. Sen perivät pelikaanit ja tuonenkurjet, kissapöllöt ja kaarneet asuvat siellä; ja hän vetää sen ylitse autiuden mittanuoran ja tyhjyyden luotilangan. Ei ole siellä enää ylimyksiä huutamassa ketään kuninkaaksi, kaikki sen ruhtinaat ovat poissa. Ja sen palatsit kasvavat orjantappuroita, sen linnat poltiaisia ja ohdakkeita; siitä tulee aavikkosutten asunto, kamelikurkien tyyssia. Siellä erämaan ulvojat ja ulisijat yhtyvät, metsänpeikot toisiansa tapaavat. Siellä yksin öinen syöjätär saa rauhan ja löytää lepopaikan. Siellä nuolikäärme pesii ja laskee munansa, kuorii ne ja kiertyy kerälle pimentoonsa. Sinne haarahaukatkin kokoontuvat yhteen. Etsikää Herran kirjasta ja lukekaa: ei yhtäkään niistä ole puuttuva, ei yksikään toistansa kaipaava. Sillä minun suuni on niin käskenyt. Hänen henkensä on ne yhteen koonnut. Hän on heittänyt arpaa niitten kesken, ja hänen kätensä on sen niille mittanuoralla jakanut; ne perivät sen ikiajoiksi, asuvat siellä polvesta polvee.
- Anonyymi
Jes.13:21 Biblia (1776) Vaan metsän pedot pitää siellä makaaman, ja heidän huoneensa oleman täynnä kauheita petoja, ja yököt pitää siellä asuman, ja siellä liekkiöt hyppelemän.
- Anonyymi
Jes.34:14 Biblia (1776) Silloin pitää metsän eläimet kohtaaman toinen toisiansa, yhden liekkiön pitää toista huutaman; ja kauhiat, yölinnut pitää myös siellä asumasiansa saaman ja levon löytämän. Ilm.18:2-3
- Anonyymi
Jes.34:15 Biblia: Hyypiön pitää myös siellä pesänsä pitämän, ja muniman hautovan ja kuoriman sen varjon alla; ja horpihaukat parinensa pitää sinne kokootuman.
- Anonyymi
Jes.60:8-22 Ketkä ovat nuo, jotka lentävät niinkuin pilvet, ja niinkuin kyyhkyset lakkoihinsa? Merensaaret odottavat minua, ja etumaisina tulevat Tarsiin-laivat tuodakseen sinun lapsesi kaukaa; hopeansa ja kultansa heillä on mukanansa Herran, sinun Jumalasi, nimelle, Israelin Pyhälle, sillä hän kirkastaa sinut. Ja muukalaiset rakentavat sinun muurisi, ja heidän kuninkaansa palvelevat sinua; sillä vihassani minä löin sinua, mutta mielisuosiossani minä sinut armahdan. Sinun porttisi pidetään aina auki, ei niitä suljeta päivällä eikä yöllä, että kansojen rikkaudet tuotaisiin ja heidän kuninkaansa saatettaisiin sinun tykösi. Sillä se kansa tai valtakunta, joka ei sinua palvele, se hukkuu, ja ne kansat hävitetään perinjuurin. Libanonin kunnia tulee sinun tykösi, kypressit, jalavat ynnä hopeakuuset, kaunistamaan minun pyhäkköni paikkaa, ja minä saatan jalkani sijan kunniaan. Ja kumarassa käyden tulevat sinun tykösi, sinun sortajasi pojat, ja kaikki sinun pilkkaajasi heittäytyvät sinun jalkasi juureen. He nimittävät sinut Herran kaupungiksi, Israelin Pyhän Siioniksi. Sen sijaa, että sinä olet ollut tyljätty ja vihattu, niin ettei ollut kauttasi kulkiaa, teen minä sinut korkeaksi iankaikkisesti, iloksi polvesta polveen. Ja sinä saat imeä kansojen maidon, imeä kuningasten rintoja, saat tuntea, että minä, Herra, olen sinun autajasi, että Jaakobin Väkevä on sinun lunastajasi. Minä tuon vasken sijaan kultaa, ja raudan sijaan minä tuon hopeata, puun sijaan vaskea ja kiven sijaan rautaa. Ja mimä panen sinulle esivallaksi rauhan ja käskijäksi vanhurskauden. Ei kuulu enää väkivaltaa sinun maastasi, ei tuhoa, ei turmiota sinun rajasi sisällä, ja sinä kutsut pelastuksen muuriksi ja kiitoksen portiksesi. Ei ole enää aurinko sinun valonasi päivällä, eikä valaise sinua kuun kumotus, vaan Herra on sinun iankaikkinen valkeutesi, ja sinun Jumalasi sinun kirkkautesi. Ei sinun aurinkosi enää laske, eikä sinun kuusi vajene, sillä Herra on sinun iakaikkinen valkeutesi, ja päättyneet ovat sinun murheesi päivät. Sinun kansassasi ovat kaikki vanhurskaita, he saavat periä maan iankaikkisesti, he, minun istutukseni vesa, minun kätteni teko, minun kirkkauteni ilmoitukseksi. Pienimmästä kasvaa heimo, vähimmästä väkevä kansa. Minä, Herra, sen aikanansa nopeasti täytän.
- Anonyymi
Sak.14:12-21 Ja on oleva vitsaus jolla Herra rankaisee niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia vastaan; hän mädättää siltä kansalta lihan kun se vielä seisoo jaloillaan, sen silmät mätänevät kuopissansa, ja sen kieli mätänee sen suussa.......
- Anonyymi
Pelkkä raamatuntekstien kopiointi ei sano yhtään mitään. Kertoo vain typeryydestä ja osaamattomuudesta. Oliko sinulla lainkaan omaa sanottavaa? Tämähän on keskustelupalsta!
- Anonyymi
Yhä mielenkiintoisemmaksi käy, mitä pidemmälle lukee tätä innoitettua teosta https://www.adventist.fi/wp-content/uploads/2022/06/Suuri-taistelu-nettiin-.pdf
- Anonyymi
Ei tarvitse Raamattuun adventistien lisiä ja tulkintoja! Tämähän on helluntailaisten foorumi ja Raamattu on riittävä oppikirja Jumalasta!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä433563- 362194
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?321845- 171599
- 231548
- 151535
- 241407
- 141267
Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?
Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai781235Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?
Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko881202