Kuvottavin autotyyppi

Anonyymi

On katumaasturi, tai citymaasturi. Voiko olla idioottimaisempaa nimikettä. Mihin tarvitaan nelivetoisia maasto ominaisuuksia kaupungeissa
Se oikein hönkii typerien typeryyttä. Jotkut eivät edes mene semmosella maastoon, kun lakkapinta menee pilalle.
"Neliveto katumaasturi", voihan kuvotuksen ripulikasa, en paremmin sano.Nyt tyrkyttävät jo sähköcitykatumaastureita, YÖGH.

67

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nyt joku on kade. Hyvä että ostin Mesen.

      • Anonyymi

        Katumaastureissa ei ole oikeaa nelivetoa, kuten oikeissa maastureissa on (esim. land cruiser ja defender), tämä on hyvä muistaa kun puhutaan maastureista.


      • Anonyymi

        kitumaasturi tarvitaan että pääsee hidastusmöykkyjen ja muitten hidastusesteitten yli ,pittää olla ryömintävaihteitakin sun muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katumaastureissa ei ole oikeaa nelivetoa, kuten oikeissa maastureissa on (esim. land cruiser ja defender), tämä on hyvä muistaa kun puhutaan maastureista.

        Millainen on "oikea" neliveto ja miten se on muka näitä nykyaikaisia parempi?


      • Anonyymi

        Mulla on kanssa Messenger. Tosin en ostana sitä;)


    • Anonyymi

      Rumin auto on Skoda. En ymmärrä kuinka ihmiset ovat jostain oktaaviasta hullaantuneita. Mulla Mersu kuten persulle kuuluu.

      • Anonyymi

        Minulla edellisenä autona oli Skoda Suberb business pack, oli paras auto mitä minulla on ollut ikinä. Kaikki oli ikäänkuin kohdallaan siinä. Tosi hyvä ominaisuuksiltaan, valtavan tilava ja looginen kaikin pulin. Siten tuli Volvo V90 ja pettymys oli suuri.

        Suberb on taatusti parempi kuin Mersu säätömallit joita köyhät persut himoitsee. Se vetää vertoja jopa Volvon suurimmalle, eli V90-mallille.

        "Katumaastureiden" ainoa ominaisuus jota arvostan, on aikuiselle sopiva istumakorkeus ja ajoasento. No tietysti katunäkemä on vähän parempi kuin matalissa autoissa.


      • Anonyymi

        Mersu on surkia skeida on skeidaa voivoi on voivoi Scania on ihana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mersu on surkia skeida on skeidaa voivoi on voivoi Scania on ihana

        En ikinä ole nauttinut ajosta niin paljon kuin tämän Mersuni aikana. Se on ollut mulla neljä vuotta. Uutena ostin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla edellisenä autona oli Skoda Suberb business pack, oli paras auto mitä minulla on ollut ikinä. Kaikki oli ikäänkuin kohdallaan siinä. Tosi hyvä ominaisuuksiltaan, valtavan tilava ja looginen kaikin pulin. Siten tuli Volvo V90 ja pettymys oli suuri.

        Suberb on taatusti parempi kuin Mersu säätömallit joita köyhät persut himoitsee. Se vetää vertoja jopa Volvon suurimmalle, eli V90-mallille.

        "Katumaastureiden" ainoa ominaisuus jota arvostan, on aikuiselle sopiva istumakorkeus ja ajoasento. No tietysti katunäkemä on vähän parempi kuin matalissa autoissa.

        Minä katson auton ulkonäköä hyvin paljon. Skodan muodot ovat kulmikkaat eikä tyylikkäät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä katson auton ulkonäköä hyvin paljon. Skodan muodot ovat kulmikkaat eikä tyylikkäät.

        Mulla on siis C180 farkku. Bensa peli.


    • Anonyymi

      Laske nyt vähän kierroksia! Jos auto on neliveto, se on oikea maasturi. Katumaasturi on yhdestä päästä vetävä korkeakoppainen henkilöauto. Monet ihmiset pitävät sellaisesta, koska siihen on helppo nousta ja ympärille näkee paremmin.

      • Anonyymi

        Tuo on aivan totta! Rekassa sama periaate


    • Anonyymi

      Ei sitä koskaan tiedä jos ensi talvena jää kadut ja tiet auraamatta, voi tulla tarve että ainakin jonkun aikaa pääsee paremmin etenemään kuin tavallisella autolla.

    • Anonyymi

      Audi on aika tympeän näköinen; kuin grilliritilä valojen välissä.

    • Anonyymi

      Joo kyllä mäkin olen tosi kateellinen.

    • Anonyymi

      Onneksi on monenlaisia autoja.

    • Anonyymi

      Kyllä katumaasturi on kätevä kaupungissa, etenkin talvella kun lunta tullut reippaasti ja kaikki paikat auraamatta. Ei sellaisella pienellä tehottomalla pikkukipolla pääse edes parkkipaikalta liikkeelle.

      • Anonyymi

        Hyvä pointti, tuota en enää muistanut kun olen asunut maaseututaajamassa vuosikymmeniä Helsingin jälkeen. Mutta silloin pitää olla paremmilla ominaisuuksilla varustettu katumaasturi että se tuohon auttaa.

        Meillä tehdään lumityöt tehokkaasti, kaupungissahan se ei silleen onnistu. Elämänlaatukysymys.


      • Anonyymi

        Heijaamaalla itte on päässy. Lukot auttaa takavetosessa. Etuvetojen lukot on vain kilpureihin suunniteltu;)


    • Anonyymi

      Goggomobiili oli paras mutta eihän sitä kukaan muista enää. Voi niitä aikoja !

      • Anonyymi

        Goliath 2 pyttyisellä koneella ja maailman ensimmäisenä suorasuihkutus järjestelmällä.


    • Anonyymi

      Katsokaa oikeasti noita uusia Toyotia, ne vasta karmeita ja rumia on.

      • Anonyymi

        Toyota RAV4 on vain maastoauton näköinen, mutta myyjä itsekin sanoi jo aikoinaan että se on ihan vain etuvetoinen auto tehtynä maasturin näköiseksi.

        Ostin aikoinani sitten Nissan X-Trail aidon maastoauton, jossa oli neliveto ja lukittavissa neliveto. Aidossa maastoautossa on täydet neliveto ominaisuudet.

        Ostin sen Ford Tourneo-Connectin paikalle, koska Fordilla ei saanut vedettyä venetraileria vene päällä laskuluiskalta ylös.

        Myöhemmin myin X-Trailinkin jo noin 10 vuotta sitten. Oli muuten laadukkain ja paras auto mitä olen omistanut ikinä, jos ei amerikkalaisia lasketa mukaan.

        Amerikkalaiset jätetään laskematta siksi että niille ei ole jatkuvaa maahantuontia ja myyntiä Suomessa.

        Nissanit, Audit, Bemarit, Toyotat, ja vastaavat kansan autot ovat mitä Suomessa edustetaan.
        Kunnon merkit jäävät sinne Detroitin puolelle tänäkin päivänä.


      • Anonyymi

        Osta tojota nii ei sojota. Mutta 4afe on ikuinen sano miun sanoinneen.


    • Anonyymi

      Katumaasturin nimikin sanoo, ettei sillä ole tarvoitus ajaa katujen ulkopuolella.

      • Anonyymi

        Kanttikivien yli pääsee ihanasti! Olet sinä ihana


    • Anonyymi

      Aloittaja on koko yön valvonut ja kadehtinut naapurin uutta Citymaasturia
      ja kello 04:33 päätti avautua tuskastaan kun katsoi pihallaan mätänevää
      Skoda Feliciaansa vm. 1997.
      Aloittaja! Muista aamulääkkeet ja sitten sinne peräkammariin "käsitöihin"
      ja yrittämään unen päästä kiinni.

      • Anonyymi

        97 vuoden Felicia on parempi auto mikä sulla on ikinä ollu. Tuli näin mieleen.


    • Anonyymi

      Niitä tarvitaan pääkaupunkiseudun auraamattomillla kaduilla talvisin.

    • Anonyymi

      Aivan totta! Siinä vaiheessa kun ostetaan saatanan kallis neliveto millä ei kärsi edes mennä mehtää nii vituttaa.
      https://youtu.be/I_B87mOZYTI tässä se neliveto on järkevämpi.

    • Anonyymi

      Minä en tykkää maksamakkarasta.

      • Anonyymi

        paa sitä ruisleivälle ja tomaattia nii ai vitsi kun on hyvettiä


      • Anonyymi

        Muuan maksamakkara tehtaalla tutkijana työskennellyt nainen sanoi, että maksamakkaraa ei pidä antaa koirallekkaan. Sellaista sotkua ne kuulemma on. Sen jälkeen en ole sitä suuhuni puskenu.Ja kerroin siitä koiralleni, niin sekään ei enää sitä ruvennu syömään.


    • Anonyymi

      Katumaasturilla ei tarvitse niin tarkkaan seurata katuja.
      Voi oikasta sopivista kohdista jopa pienten ojien yli ja säästää siinä bensaa. Samoin ei ole niin tarkkaa ohjata kun ei haittaa vaikka menee vähän pientareelle.

    • Anonyymi

      Neliveto citymaasturini:

      1. Veneen nostot ja laskut kuin linnunmaitoa verrattuna aikaisempaan etuveto-farkkuaikaan.

      2. Momentinmuunnin-automaatilla ahtaiden paikkojen hitaat peruuttelut pelkkää nautintoa eikä möykäreet vaikuta traikun eikä kärrin liikutteluun. Päinvastoin siis kuin etuvetoisella.

      3. Talviominaisuudet. Ei tarvi ihmetellä suditteluja kun pitää kiihdyttää mukaan liikennevirtaan.

      4. Parkkiin käytännössä minne huvittaa.

      5. Liikkeellelähdöt liukkailla keleillä niin ylämäkeen kuin valoistakin.

      6. Helppo nousta autoon ja pois korkeuden takia.

      jne.

      7. Ikinä en vaihda kaksipyörävetoiseen takaisin.

      8. Ikinä en vaihda manuaalivaihteiseen takaisin.

      t: kuudetta vuotta citymaasturila ajeleva supertyytyväinen citymaasturin käyttäjä 190/120. Isompiokin sopis ratin taakse vielä.

      • Anonyymi

        Mulla oli 3litraisella dieselillä automaatti takavetoinen mersu, ja hyvin pääsin kaikista tilanteista, venetraileria järvestä vedettäessä ja metsäkoneiden polkuja pitkin kun piti huolen, että keskiharjanne pysyi renkaiden välissä. Muuten huippukone, mutta alkoi tulla todella mystisiä sähkövikoja, kuten tuulilasin pesusuuttimet suli moottoritiellä päästäen kaamean käryn kajuuttaan ja happi loppui, vaikka avasin ikkunat. Siinä oli sähkölämmitteiset pesusuuttimet. Ja monta muuta samanlaista mysteeriä.


    • Anonyymi

      Vain idiootti ajaa vajaavetoisella jos on päässyt ajamaan nelivetoa. Neliveto on kuivallakin tasapainoisempi ja ei vetele kuten etuveto. Neöivedon hyödyt tulee esille paremmin jo sateella mutta vielä enemmän talvella. Maavara tuo helppoutta nimenomaan kaupungissa ajoon. Varsinkin talvella ei tarvitse varoa penkkoja vaan voit pysäköidä helposti niille paikoille mihin vajaavetoisella matalalla ei pysäköidä.

      Koskaan en vaihtaisi takasin katumaasturista. Syynä helppous juuri kaupungissa kesät ja talvet sekä mukavuus maantiellä..tilaa on ja kyyti on arvokasta.

      Yksi kiva juttu myös että köyhiä vituttaa…lähinä mieleltään köyhiä kuten aloittaja..

      • Anonyymi

        Neliveto-citymaasturi vs. etuveto farkku:

        1. Ekaa kertaa kävin koeajamassa vuosia sitten neliveto-citymaasturini ja muistaakseni tammikuussa lauantai päivänä aikamoisen lumisateen jälkeen. Työpaikallani on varsin hyvä ylämäki-nousu ja tiesin ettei sitä aurata viikonloppuisin. Lunta oli reippaasti ja pysäytin jyrkimpään kohtaan. Varovasti kaasua (automaatti) ja matka jatkui kuin ihmeen kaupalla; kuin tyhjää vaan!!
        Toistin tempun lukuisia kertoja ja totta oli, hangesta lähti kiipeemään ylämäkeen yskimättä.

        2. Palautin koslan ja kävin samassa paikassa omalla vanhalla etuveto-farkulla. Stoppasin siihen samaan ylämäkeen ja pitipä hetki sompailla, että pääsi edes mäen alas peruutamaan. Eipä onnistunut ekalla yritämällä!

        Uskoisin, että kehnoinkin neliveto on ylivertainen etuvetoiseen verrattuna todellisilla lumikeleillä, mitä tulee etenemiseen ja liikkeellelähtöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neliveto-citymaasturi vs. etuveto farkku:

        1. Ekaa kertaa kävin koeajamassa vuosia sitten neliveto-citymaasturini ja muistaakseni tammikuussa lauantai päivänä aikamoisen lumisateen jälkeen. Työpaikallani on varsin hyvä ylämäki-nousu ja tiesin ettei sitä aurata viikonloppuisin. Lunta oli reippaasti ja pysäytin jyrkimpään kohtaan. Varovasti kaasua (automaatti) ja matka jatkui kuin ihmeen kaupalla; kuin tyhjää vaan!!
        Toistin tempun lukuisia kertoja ja totta oli, hangesta lähti kiipeemään ylämäkeen yskimättä.

        2. Palautin koslan ja kävin samassa paikassa omalla vanhalla etuveto-farkulla. Stoppasin siihen samaan ylämäkeen ja pitipä hetki sompailla, että pääsi edes mäen alas peruutamaan. Eipä onnistunut ekalla yritämällä!

        Uskoisin, että kehnoinkin neliveto on ylivertainen etuvetoiseen verrattuna todellisilla lumikeleillä, mitä tulee etenemiseen ja liikkeellelähtöön.

        Ihan totta. Surkea nelivetokin on parempi kuin mikään etuveto lelu. Neliveto tekee auton,

        Myönnettäköön että puhtaana rata leluna ottaisin jonkun takavetoisen pelin mutta en harrasta rata ajoa sen kummemmin. Muutaman kerran ajanut radalla uusilla Porscheilla ja viimeksi BMW M3 ja M4 competitioneilla. Hienoja pelejä mutta vain radalla, noilla autoilla ei liikenteessä tee mitään, epämukavia ja ahtaita.

        Oikeasti liikenteeseen unelma auto on maasturi ilman jäykkää alustaa ja matalia renkaita. Tehoa voi olla paljonkin ja suoralla jos on nopea niin sitä liikenteessä voi hyödyntääkkin. Mutka ominaisuuksilla ei juuri mitään tee arkiajossa.


      • Anonyymi

        Miten mielestäsi muut selviävät aivan hyvin kaupungeissa läpi talven normaaleilla henkilöautoilla, ja puolta pienemmällä kulutuksella eikä mitään ongelmia.
        Kertooko se siitä, että oot keskimääräistä huonompi kuski, myös mieleltäsi, kun epäilet köyhempiä kateelliseksi. Minä en ole koskaan tuntenut kateellisia ominaisuuksia itsessäni, eikä
        tunnu kivalta, jos joku kadehtii minua. Itsensä kehujat ovat kyllä vastenmielistä rotua, se on pakko myöntää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neliveto-citymaasturi vs. etuveto farkku:

        1. Ekaa kertaa kävin koeajamassa vuosia sitten neliveto-citymaasturini ja muistaakseni tammikuussa lauantai päivänä aikamoisen lumisateen jälkeen. Työpaikallani on varsin hyvä ylämäki-nousu ja tiesin ettei sitä aurata viikonloppuisin. Lunta oli reippaasti ja pysäytin jyrkimpään kohtaan. Varovasti kaasua (automaatti) ja matka jatkui kuin ihmeen kaupalla; kuin tyhjää vaan!!
        Toistin tempun lukuisia kertoja ja totta oli, hangesta lähti kiipeemään ylämäkeen yskimättä.

        2. Palautin koslan ja kävin samassa paikassa omalla vanhalla etuveto-farkulla. Stoppasin siihen samaan ylämäkeen ja pitipä hetki sompailla, että pääsi edes mäen alas peruutamaan. Eipä onnistunut ekalla yritämällä!

        Uskoisin, että kehnoinkin neliveto on ylivertainen etuvetoiseen verrattuna todellisilla lumikeleillä, mitä tulee etenemiseen ja liikkeellelähtöön.

        Enhän ole nelivetoa irvistellyt yhtään, vaan sitä, että niitä nimitetään katumaastureiksi, toiset citymaastureiksi. Venäjällä voisivat olla tarpeen, kun tiet on stalinin ajoilta, että panssarivaunuilla on ajeltava.
        Onhan olemassa neliveto Subaruja, ja niillä pääsee yhtähyvin, kuin citymaastureilla, ainakin katuja pitkin ja sopivat parkkiruutuihinkin paremmin.
        Maaseutujen korpimaisemissa maasturit ovat paikallaan, mutta kaupungeissa menee överiksi, kuten ylipukeutuminen.


    • Anonyymi

      Kaupungissa sitä maasturia juuri tarvitaan varsinkin suomen talvessa. Ei niillä kukaan mihinkään metsään mene. Neliveto ja maavara tuo helppoutta juuri kaupungissa. Ja valoista voi lähteä reippaasti kun taka ja etuveto jää viereen raapimaan asvalttia😂

    • Anonyymi

      Avaajalle outo sana
      _ työ ja työnteko

      Oletkos koskaan yöksistä kuullut tuollaisista sanoista?

      Työnteko ja pakettiauto nelivedolla
      kun suomen Marinistisestä valtiosta ei moistia helposti saa
      ilman väliaikaista /70vee/ ja 100000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000€ väliaikaista autoveroa.

      Avaajan kannattaisi tutustua molempiin

      siis työntekoon
      ja autoihin

      • Anonyymi

        Sinun kannattaisi hoidattaa tuo luulotautisi, kun minä karkasin koulustakin töihin kun se oli mukavampaa, enkä jäänyt luokalle kertaakaan. Jatkuvasti olen ollut töissä ympäri suomen maata ja nyt vielä eläkkeelläkin teen aikani kuluksi kaikenlaista.
        Autoja oon omistanu toistakymmentä, ja nukkunutkin koiran kanssa farkkujen peräkontissa erämaissa ja vaihtanu moottoreita ja ullittavia periä ja hitsannu kynnyskoteloita ja yhteenkin vaihdoin perän, eikä ollut muita työkaluja kuin saksi tunkki, pajapihdit ja väljä jakoavaimen romu ja rautalankaa kierrejousien nippuun sitomiseksi. Enkä kertaakaan jääny kaupungeissa lumikinoksiin sutimaan, en myöskään erämaissa.
        Tee perässä jos pystyt.


    • Anonyymi

      Itse tarvitsen katumaasturia vain ärsyttääkseni aloittajan kaltaista tyhjäpäätä.

      • Anonyymi

        No onhan sitä miehelle siinäkin elämän tehtävää. Ei mee ihan hukkaan se hölskyvä kusi:)


    • Anonyymi

      Ootko nähny pk seudun katujen kuntoa talvisin? Ilmeisesti et ku noin hölmöjä kirjoittelet

      • Anonyymi

        Oon nähnyt, siksipä en menekkään semmosiin paikkoihin, missä ei katuja ja jalkakäytäviä aurata ja missä talvi yllättää joka syksy ja kauheat ruuhkat ja ketjukolarit aamutuiskuissa, ettei eteenpäin pääse citymaastureillakaan.
        Minä ajelen koirani kanssa pilkille ja illemmalla paistellaan ahvenia, kun elämässä pitää olla laatua, eikä rattiraivoa .


    • Anonyymi

      Suomessa on niin surkeat kelit talvisin että kaksivetoisilla autoilla ajaminen pitäisi kieltää lailla talvikuukausina.

      Suomen talvessa ei pärjää ilman nelivetoa ja nastarenkaita.

      • Anonyymi

        Minulla on ollut parikymmentä vuotta Jeep Cherokee Limited talvet nastarenkailla ja kesät ilman nastoja sekä toiset parikymmentä vuotta Chysler Vision aina vain kitkarenkailla. Nelisenkymmentä vuotta olen noilla pärjäillyt...miten sinä joka et talvessa pärjää, miten sinä ollenkaan pärjäilet missään..?


    • Anonyymi

      Kyllä minuakin jurppii juuri noi ihmiset joille on tärkeätä että auto mahdollisimman iso. Jos itse haluaisin mahdollisimman ison auton, niin hoitaisin homman kerralla kuntoon ja hommaisin esimerkiksi tälläisen Caterpillar 777D maansiirtoauton:

      https://fi.pinterest.com/pin/762867624364980914/

      Siinä naapurin katumaasturi jäisi pian toiseksi kun pelkkä rengas painaa enemmän kuin se katumaasturi.

      • Anonyymi

        Citymaasturikuskien naamat olisi näkemisen arvoisia, kun tuommosen monsterin parkkeeraisi viereen. Siinä köpröttäisi hummerikin nolon näköisenä.


    • Anonyymi

      Jos haluat talvella Helsingissä pysäköidä myös sivukaduille ja lisäksi päästä taas liikkeelle, neliveto.

    • Anonyymi

      Kun plugari-hybridillä alkaa pääsemään 70km latauksella, kattaa se 300 päivän ajotarpeet itselläni. Eli valtaosan ajelusta voisi hoitaa seinäsähköllä, silloin kun varsinkin vetokoukussa ei raahata mitään

      Hybridi siksi, että täyssähköisien koukkupainot ja ennen kaikkea ranget ei oikein vielä riitä veneen vetelyyn.

      • Anonyymi

        Tuo hybridiauto kävis mullekin ja ei haittaa jos on neliveto,samat vetotarpeet.
        Sais olla vielä maavaransäätö vakiona kuten sitikoissa oli ainakin ennen,maantiellä saa ajaa matalana ja maastoon maavaraa enemmän.
        Bmwllä ja Mesellä on jo aika hyviä sellaisia joilla voi jotain jo vetääkin.


    • Anonyymi

      Puoli viiden aikaan aamuyöstä pitää kirjoitella jotain noin tosi tärkeää tänne??

      • Anonyymi

        Sinuako rupesi korventamaan aikainen ylösnousemiseni. En ole aiemmin kuullutkaan, että semmoisiakin oireita on olemassa. Kiitos nauruista:)


    • Anonyymi

      Esim suomen nyky "teiden" kunnon takia on ihan hyvä valinta. Ei jää talvellakaan niin helposti auraamaamattimien teiden takia kinoksiin kiinni.

    • Anonyymi

      Ostin uuden etuvetoisen katumaasturityyppisen auton puoli vuotta sitten. Maasturi se ei ole vähimmässäkään määrin, mutta se on erittäin hyvä ja vakaa ajettava. Varustelu on ok. Maksoin siitä yli 30 000 euroa, enkä ole katunut päivääkään.

    • Anonyymi

      lada. kaikki mallit. etenki niva ja farkut.

    • Anonyymi

      Kitu-maasturin ostajalle pitäisi olla vakiovarusteena pellenaamari autoillessa!
      Todellisuudessa kyseesswä on aikuisten miesten LELU! jolla tuetaan omaa egoa vireän ja harrastavan perheen päänä!!
      Aikuisten oikeasti "maasturi" ominaisuuksista on hyötyä noin kerran vuodessa,muun osan ajostaan kuski kuljettaa turhaan mukanaan ylimääräistä massaa ja turhaa teknologista monimutkaisuutta!
      Kaiken huippu on kitu-maasturi hybridi!!Sen ostajalle pitäisi kaupan myötä tulla elinikäinen vapaalippu sirkukseen!!

      • Anonyymi

        "Kitu-maasturin ostajalle pitäisi olla vakiovarusteena pellenaamari autoillessa!"

        Mutta Haaviston Pekallahan on pellenaamari päässä koko ajan.


    • Anonyymi

      Miten olisi katutraktori (katurattori)

    • Anonyymi

      Ei tarvita mihinkään. Typerää machoilua.

    • Anonyymi

      Kyllä minä ostaisin vielä Ladan jos sellasia olisi saatavilla.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe