Moottorin tilalle propelli ja vaikka jokin vauhtipyörä kuinkahan suuren propelin tarvitsisi
Agregaatin pyörittäminen tuulivoimalla
7
153
Vastaukset
- Anonyymi
Millä sitten nostat edes sadan metrin korkeuteen, jossa tuulee kunnolla?
- Anonyymi
Vanhan ajan hollantilainen tuulimylly tuotti 40-60 hp, mutta suurin osa tehontuotosta hupeni voimansiirtoon ja hyötykäyttöön saatiin alle 20 hp.
- Anonyymi
Eli samaa luokkaa kuin polttomoottori....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli samaa luokkaa kuin polttomoottori....
Sen vanhan tuulimyllyn vääntömomentti silti omaa luokkaansa, sen voima ei ole täysin verrattavissa pienen polttomoottorin samoihin hevosvoimiin.
- Anonyymi
Yksi tuttava teki aika hienon ropelin joka oli tunnelissa. Oli saman näköinen kuin lentokoneen suihkuturbiini moottori edestä.
Erityisen hienoa oli ropelien lapakulmien muuttuminen sitä mukaa kun tuulen paine nousee. Laittoi siihen aikaan perään vain auton laturin.- Anonyymi
Pienentyivätkö lapakulmat tuulen nopeuden kasvaessa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pienentyivätkö lapakulmat tuulen nopeuden kasvaessa?
Ei muista enää. Oli siinä 1980 luvun loppua. Sen muistan että oli todella herkkä pyörimään. Pyöri vaikka itse ei edes huomannut että lainkaan tuulee. Vieressä siis seisomalla ei itse huomannut tuulta lainkaan, mutta siipi pyöri kuitenkin. Siinä oli näitä lapoja arviolta ehkä kolmisenkymmentä jotka ottivat tuulta vastaan, ja kahdessa kerroksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt414628Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.532514Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391014Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin1611005Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh68879- 113868
Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok70844- 137795
- 48780
Taas mietin että
mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,48736