Ratikkaverkko laajenee Ylöjärvelle

Anonyymi

Ylöjärven kaupunki on hyväksynyt suunnittelun väliraportin. Rata on suunnitteilla Lielahdesta Mäkkylän ja Soppeenmäen kautta Leijapuistoon, jossa päätepysäkki.

26

1289

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ensi kunnallisvaaleissa on ratkaisun paikka. Muista äänestää ja äänestä oikein! Tämä hullutus voidaan vielä perua, lopullista päätöstä ei ole vielä tehty.

      • Anonyymi

        Ei laajene.
        Tampere saa 17 km ratikkaa ja hinta on hieman yli 500 miljoonaa euroa.
        Ylöjärvi tarvitsisi liki 9 km ratikkaa.
        Hinta ylittää Ylöjärven vuosittaisen budjetin!!!
        Jokainen ylöjärven veronmaksaja maksaisi yli 20.000 € ratikasta veroina!!!
        Tosi kallista tämä vihreä aate.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei laajene.
        Tampere saa 17 km ratikkaa ja hinta on hieman yli 500 miljoonaa euroa.
        Ylöjärvi tarvitsisi liki 9 km ratikkaa.
        Hinta ylittää Ylöjärven vuosittaisen budjetin!!!
        Jokainen ylöjärven veronmaksaja maksaisi yli 20.000 € ratikasta veroina!!!
        Tosi kallista tämä vihreä aate.

        Rautatie on jo. Se riittää sadaksi vuodeksi


    • Anonyymi

      Missä muualla maalaiskylässä on ratikka?Maksumieheksi joudutaan.Tampereellakin vähennettiin linja- autovuoroja muilta vyöhykkeiltä.Ei palvele kuin keskuslähiöö.Missä ns liityntäparkit Ylöjärvellä? Tuskin monikaan sivukaupunkilainen työmatkallaan ratikkaan oman kulkupelinsä vaihtaa.Rahantarvetta kyllä olisi esim. nuorison ongelmien ratkaisemiseksi yms.

      • Anonyymi

        Ratikka on tosi kallis ja sekoittaa kaiken liikennöinnin.
        Poistaa normaalit bussireitit kun ratikalla pakkosyötetään bussiliikenne.
        Kulku Tampereelle kestäisi 15 Min kauemmin koti-bussi- ratikka systeemillä.


    • Anonyymi

      No ehkä turisteja varten, muu käyttö on tuuleen puhaltamista!🕵️

      • Anonyymi

        Ylöjärvi onkin tulevaisuudessa oikein turistirysä.Hervannastakin liikkuu keskustaan ns.kuluttajia( kengänpohjan)Ajolangatkin alhaalla,voi tulla ongelmia puutavara- yms tärkeiden kuljetusten kanssa.


    • Anonyymi

      jos mahdollista pitää perua tollaset ajatukset.joudutaan vaan tampereen maksajiksi ratikkajutussa.kuten muutenkin kun isompi määrää.katsotaan vaikka maakuntarahoja ne toppaa kummasti tampereelle.sitte nää pienet sivupitäjät.ylöjärvi-nokia-pirkkala-lempäälä ja kangasala saavat sen mitä murusia putoilee tampereen pöydältä.isompien kanssa ei kannata mennä kimppaan joutuu aina maksaan.näin on ollu aina ja tulee oleen.kun mentiin euuhun näin pienenä maana ollaan maksajan roolissa aina .ei me sieltäkää mitää saada.jos saadaan maksetaan enempi se on sitä eu tasa-arvoa.

      • Anonyymi

        Ratikka on pirun kallis.
        Eka vaihe Tampereella hervantaan oli 300.000.000€ ja tämä toinen lielahteen yli 200.000.000€.
        Siis yli puoli miljardia euroa!.
        Sillä saa vain 16700 metriä ratikka linjaa.
        Ylöjärvelle on matkaa lielahdesta noin 8 kilometriä...
        Veroäyriin kovat paineet, ei kasvaa, vaan kaksinkertaistua. 🤔🤨😬😠😡


    • Anonyymi

      kyl ollaan aina maksajan roolissa.tampere maksattaa ratikas.eu maksattaa koko suomella .-90 luvulla piti viron ilotalois maksaa enempi jos oli suomalainen .se oli niinsanottu porolisä.siksi puhuttiin aina ruotsia.

    • Anonyymi

      Hieno juttu!!

      • Anonyymi

        Tuolla ratikan hinnan summalla Ylöjärvi ostaisi kaikille lapsiperheille sähköauton!! Ja rahaa jäisi vanhuksille ja sairaanhoitoon ja koulutukseenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla ratikan hinnan summalla Ylöjärvi ostaisi kaikille lapsiperheille sähköauton!! Ja rahaa jäisi vanhuksille ja sairaanhoitoon ja koulutukseenkin.

        Mutta sitten ei ole varaa ladata autoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla ratikan hinnan summalla Ylöjärvi ostaisi kaikille lapsiperheille sähköauton!! Ja rahaa jäisi vanhuksille ja sairaanhoitoon ja koulutukseenkin.

        aluehallinto aloittaa vanhusten ja vammaisten omaisuuksien ulosmittauksen
        saadakseen johtajien palkat maksuun


    • Anonyymi

      Ja tällaiset kun ei palvele kaikkia..surettaa että rahani hukkuvat turhaa .

      • Anonyymi

        Tampereen ja Ylöjärven välillä sijaitseva Lielahti–Lakiala-rataosuus on 14,6 kilometrin mittainen yksiraiteinen päärataosuus. Se on rataosuus, johon kohdistuu erityisen vahvasti huoli pääradan kapasiteetista ja sen riittävyydestä.

        Tämä rataosuus, jonka suunnittelu on hyvässä vaiheessa, tulisi saada mahdollisimman nopeasti rakentamisvaiheeseen. Kyse on mittavasta, mutta ei silti ylivoimaisesta investoinnista kokonaiskustannusten jäädessä alle 100 miljoonan euron.

        Pääradalle ei voi rakentaa uusia pysäkkejä.


    • Anonyymi

      Nyt Ylöjärven kepu päätti vastustaa ratikkaa. Ensi kunnallisvaaleissa on siis pakko äänestää kepua tai persuja oli noista puolueista muuten mitä mieltä hyvänsä. Ehkä sitten kuitenkin varmuuden vuoksi persuja, kepuhan pettää aina...

      • Anonyymi

        Äänestän PS, aina 🇫🇮


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äänestän PS, aina 🇫🇮

        Siivikkalaisiako heh heh, sieltä ne parhaat kunnallispoliitkot tulevat. En ikinä äänestä siivikkalaista .Tampereen lähiö se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siivikkalaisiako heh heh, sieltä ne parhaat kunnallispoliitkot tulevat. En ikinä äänestä siivikkalaista .Tampereen lähiö se on.

        Voisi ajatella mieluummin isoa kasvukeskusta, johon Ylöjärvikin kuuluu,
        eikä omia heinäpeltoja.
        JK. Uutta junapysäkkiä pääradalle kirkonkylään ei saada.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisi ajatella mieluummin isoa kasvukeskusta, johon Ylöjärvikin kuuluu,
        eikä omia heinäpeltoja.
        JK. Uutta junapysäkkiä pääradalle kirkonkylään ei saada.

        Kapeat ovat Ylisjärven ratatunnelit.
        Uusia raiteita maanalle vai päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kapeat ovat Ylisjärven ratatunnelit.
        Uusia raiteita maanalle vai päälle.

        Mut se saasteettomuus. .

        Joukkoliikenne


    • Anonyymi

      ratikkakiskot kolmostien viereen Parkanoon asti

    • Anonyymi

      MonoRaipehan olis paras vaihtoehto.

    • Anonyymi

      ratikkakiskot parkanoon asti kolmostien viereen niin homot pääsee MIXEIHIN

    • Anonyymi

      Nyt kun persut hajosivat niin sitä ratikkaa ei kohta estä enää mikään. Ennen lopullista päätöstä on kuitenkin vielä kunnallisvaalit joissa päätetään ajetaanko Ylöjärvi konkkaan ja Tampereen syliin vai voittaako järki ja ratikka hylätään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      181
      8367
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4538
    3. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4108
    4. Tunniste

      Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      54
      3542
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3116
    6. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2870
    7. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2566
    8. Haluan huomiota sulta

      nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      35
      2218
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

      niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2033
    10. Mitä haluat oikeasti

      Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2026
    Aihe