Ylöjärven kaupunki on hyväksynyt suunnittelun väliraportin. Rata on suunnitteilla Lielahdesta Mäkkylän ja Soppeenmäen kautta Leijapuistoon, jossa päätepysäkki.
Ratikkaverkko laajenee Ylöjärvelle
26
1233
Vastaukset
- Anonyymi
Ensi kunnallisvaaleissa on ratkaisun paikka. Muista äänestää ja äänestä oikein! Tämä hullutus voidaan vielä perua, lopullista päätöstä ei ole vielä tehty.
- Anonyymi
Ei laajene.
Tampere saa 17 km ratikkaa ja hinta on hieman yli 500 miljoonaa euroa.
Ylöjärvi tarvitsisi liki 9 km ratikkaa.
Hinta ylittää Ylöjärven vuosittaisen budjetin!!!
Jokainen ylöjärven veronmaksaja maksaisi yli 20.000 € ratikasta veroina!!!
Tosi kallista tämä vihreä aate. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei laajene.
Tampere saa 17 km ratikkaa ja hinta on hieman yli 500 miljoonaa euroa.
Ylöjärvi tarvitsisi liki 9 km ratikkaa.
Hinta ylittää Ylöjärven vuosittaisen budjetin!!!
Jokainen ylöjärven veronmaksaja maksaisi yli 20.000 € ratikasta veroina!!!
Tosi kallista tämä vihreä aate.Rautatie on jo. Se riittää sadaksi vuodeksi
- Anonyymi
Missä muualla maalaiskylässä on ratikka?Maksumieheksi joudutaan.Tampereellakin vähennettiin linja- autovuoroja muilta vyöhykkeiltä.Ei palvele kuin keskuslähiöö.Missä ns liityntäparkit Ylöjärvellä? Tuskin monikaan sivukaupunkilainen työmatkallaan ratikkaan oman kulkupelinsä vaihtaa.Rahantarvetta kyllä olisi esim. nuorison ongelmien ratkaisemiseksi yms.
- Anonyymi
Ratikka on tosi kallis ja sekoittaa kaiken liikennöinnin.
Poistaa normaalit bussireitit kun ratikalla pakkosyötetään bussiliikenne.
Kulku Tampereelle kestäisi 15 Min kauemmin koti-bussi- ratikka systeemillä.
- Anonyymi
No ehkä turisteja varten, muu käyttö on tuuleen puhaltamista!🕵️
- Anonyymi
Ylöjärvi onkin tulevaisuudessa oikein turistirysä.Hervannastakin liikkuu keskustaan ns.kuluttajia( kengänpohjan)Ajolangatkin alhaalla,voi tulla ongelmia puutavara- yms tärkeiden kuljetusten kanssa.
- Anonyymi
jos mahdollista pitää perua tollaset ajatukset.joudutaan vaan tampereen maksajiksi ratikkajutussa.kuten muutenkin kun isompi määrää.katsotaan vaikka maakuntarahoja ne toppaa kummasti tampereelle.sitte nää pienet sivupitäjät.ylöjärvi-nokia-pirkkala-lempäälä ja kangasala saavat sen mitä murusia putoilee tampereen pöydältä.isompien kanssa ei kannata mennä kimppaan joutuu aina maksaan.näin on ollu aina ja tulee oleen.kun mentiin euuhun näin pienenä maana ollaan maksajan roolissa aina .ei me sieltäkää mitää saada.jos saadaan maksetaan enempi se on sitä eu tasa-arvoa.
- Anonyymi
Ratikka on pirun kallis.
Eka vaihe Tampereella hervantaan oli 300.000.000€ ja tämä toinen lielahteen yli 200.000.000€.
Siis yli puoli miljardia euroa!.
Sillä saa vain 16700 metriä ratikka linjaa.
Ylöjärvelle on matkaa lielahdesta noin 8 kilometriä...
Veroäyriin kovat paineet, ei kasvaa, vaan kaksinkertaistua. 🤔🤨😬😠😡
- Anonyymi
kyl ollaan aina maksajan roolissa.tampere maksattaa ratikas.eu maksattaa koko suomella .-90 luvulla piti viron ilotalois maksaa enempi jos oli suomalainen .se oli niinsanottu porolisä.siksi puhuttiin aina ruotsia.
- Anonyymi
Hieno juttu!!
- Anonyymi
Tuolla ratikan hinnan summalla Ylöjärvi ostaisi kaikille lapsiperheille sähköauton!! Ja rahaa jäisi vanhuksille ja sairaanhoitoon ja koulutukseenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla ratikan hinnan summalla Ylöjärvi ostaisi kaikille lapsiperheille sähköauton!! Ja rahaa jäisi vanhuksille ja sairaanhoitoon ja koulutukseenkin.
Mutta sitten ei ole varaa ladata autoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla ratikan hinnan summalla Ylöjärvi ostaisi kaikille lapsiperheille sähköauton!! Ja rahaa jäisi vanhuksille ja sairaanhoitoon ja koulutukseenkin.
aluehallinto aloittaa vanhusten ja vammaisten omaisuuksien ulosmittauksen
saadakseen johtajien palkat maksuun
- Anonyymi
Ja tällaiset kun ei palvele kaikkia..surettaa että rahani hukkuvat turhaa .
- Anonyymi
Tampereen ja Ylöjärven välillä sijaitseva Lielahti–Lakiala-rataosuus on 14,6 kilometrin mittainen yksiraiteinen päärataosuus. Se on rataosuus, johon kohdistuu erityisen vahvasti huoli pääradan kapasiteetista ja sen riittävyydestä.
Tämä rataosuus, jonka suunnittelu on hyvässä vaiheessa, tulisi saada mahdollisimman nopeasti rakentamisvaiheeseen. Kyse on mittavasta, mutta ei silti ylivoimaisesta investoinnista kokonaiskustannusten jäädessä alle 100 miljoonan euron.
Pääradalle ei voi rakentaa uusia pysäkkejä.
- Anonyymi
Nyt Ylöjärven kepu päätti vastustaa ratikkaa. Ensi kunnallisvaaleissa on siis pakko äänestää kepua tai persuja oli noista puolueista muuten mitä mieltä hyvänsä. Ehkä sitten kuitenkin varmuuden vuoksi persuja, kepuhan pettää aina...
- Anonyymi
Äänestän PS, aina 🇫🇮
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äänestän PS, aina 🇫🇮
Siivikkalaisiako heh heh, sieltä ne parhaat kunnallispoliitkot tulevat. En ikinä äänestä siivikkalaista .Tampereen lähiö se on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siivikkalaisiako heh heh, sieltä ne parhaat kunnallispoliitkot tulevat. En ikinä äänestä siivikkalaista .Tampereen lähiö se on.
Voisi ajatella mieluummin isoa kasvukeskusta, johon Ylöjärvikin kuuluu,
eikä omia heinäpeltoja.
JK. Uutta junapysäkkiä pääradalle kirkonkylään ei saada. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisi ajatella mieluummin isoa kasvukeskusta, johon Ylöjärvikin kuuluu,
eikä omia heinäpeltoja.
JK. Uutta junapysäkkiä pääradalle kirkonkylään ei saada.Kapeat ovat Ylisjärven ratatunnelit.
Uusia raiteita maanalle vai päälle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kapeat ovat Ylisjärven ratatunnelit.
Uusia raiteita maanalle vai päälle.Mut se saasteettomuus. .
Joukkoliikenne
- Anonyymi
ratikkakiskot kolmostien viereen Parkanoon asti
- Anonyymi
MonoRaipehan olis paras vaihtoehto.
- Anonyymi
ratikkakiskot parkanoon asti kolmostien viereen niin homot pääsee MIXEIHIN
- Anonyymi
Nyt kun persut hajosivat niin sitä ratikkaa ei kohta estä enää mikään. Ennen lopullista päätöstä on kuitenkin vielä kunnallisvaalit joissa päätetään ajetaanko Ylöjärvi konkkaan ja Tampereen syliin vai voittaako järki ja ratikka hylätään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387735Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381945Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251910- 911633
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4889Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 34802