Varmaankin siksi olen pysynyt poikamiehenä.

Anonyymi

Kun syön leivästä ja nisusta kantapalat aina ensin.

62

722

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nehän onkin hyviä minustakin.

    • Anonyymi

      Olisi ihanaa, jos kantapalat kelpaisi jollekkin. En niistä välitä, mutta syön.

      • Anonyymi

        Itse leivottua täysjyväleipää maistanut? Kantapalat parhaat. Maku aivan toinen kuin kaupan leivissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse leivottua täysjyväleipää maistanut? Kantapalat parhaat. Maku aivan toinen kuin kaupan leivissä.

        Olen maistanut. Silti kantapalat ei ole minun makuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen maistanut. Silti kantapalat ei ole minun makuun.

        No nythän niitä sopivia emäntäehdokkaita alkoi löytymään. Olen varmaan etsinyt tähän asti ihan vääristä paikoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse leivottua täysjyväleipää maistanut? Kantapalat parhaat. Maku aivan toinen kuin kaupan leivissä.

        Mä ainakin olen ollut kova leipomaan leipää. Ruis hiivaleipäjauhoja, tai graham yms. Ja tuoreena nam. loput pakkaseen, kun antaa sulaa huoneenlämmössä on parasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nythän niitä sopivia emäntäehdokkaita alkoi löytymään. Olen varmaan etsinyt tähän asti ihan vääristä paikoista.

        Olet tainnut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä ainakin olen ollut kova leipomaan leipää. Ruis hiivaleipäjauhoja, tai graham yms. Ja tuoreena nam. loput pakkaseen, kun antaa sulaa huoneenlämmössä on parasta.

        Sellaista olen juuri etsinytkin, mutta ei vain löydy. Kunnon ohrarieskaa on jatkuva ikävä, kun olisi uuni, taikinapytty, formut, pistimet, uuniharjat, leivonta-alustat ja leipälapioita iso pino valmiina. Olisi varmaan helpoin konsti leipasta itse, koska ei se avaruustiedettä ole. Uuninlämmityksen, harjauksen ja paistamisen jo osaan. Mikä tuossa taikinanteossa ahdistaa, koska sehän siinä helpoin homma. Ei vissiin se essu sovi ja siihen pitäisi vähä somempi löytää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaista olen juuri etsinytkin, mutta ei vain löydy. Kunnon ohrarieskaa on jatkuva ikävä, kun olisi uuni, taikinapytty, formut, pistimet, uuniharjat, leivonta-alustat ja leipälapioita iso pino valmiina. Olisi varmaan helpoin konsti leipasta itse, koska ei se avaruustiedettä ole. Uuninlämmityksen, harjauksen ja paistamisen jo osaan. Mikä tuossa taikinanteossa ahdistaa, koska sehän siinä helpoin homma. Ei vissiin se essu sovi ja siihen pitäisi vähä somempi löytää.

        Naisen täytyisi siis olla eläkkeellä ja viihtyä kotona sekä olla ahkera? Hänen täytyisi olla ilo silmälle ja herätä kukonlaulun aikaan. Naisen täytyisi oppia sinun tavaroille määrittelemät paikat ja olla sopeutuvainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisen täytyisi siis olla eläkkeellä ja viihtyä kotona sekä olla ahkera? Hänen täytyisi olla ilo silmälle ja herätä kukonlaulun aikaan. Naisen täytyisi oppia sinun tavaroille määrittelemät paikat ja olla sopeutuvainen?

        Siinähän osa vaatimuksista tuli, ihan hyviä kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinähän osa vaatimuksista tuli, ihan hyviä kaikki.

        Jassoo. No mitäs korven asukki tarjoaa fröökynälle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jassoo. No mitäs korven asukki tarjoaa fröökynälle?

        En minä oikeastaan itselle mitään vaatimuksia laita. Toisellehan ne yleensä laitetaan, vaikka ei itse täyttäisi niistä ensimmäistäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä oikeastaan itselle mitään vaatimuksia laita. Toisellehan ne yleensä laitetaan, vaikka ei itse täyttäisi niistä ensimmäistäkään.

        Täytyyhän sitä jonkinlainen markkinapuhe pitää. Mitä on fröökynälle tarjolla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyyhän sitä jonkinlainen markkinapuhe pitää. Mitä on fröökynälle tarjolla?

        Parhaalla paikalla on talo ja vakavarainen on ylkä. Aamuvirkku ja huippukuntoinen muuten, mutta tukiranka ihan romu. Huumorintajuinen ja luotettava, mutta pikkutarkka kaikissa asioissa ja se onkin hyvä syy miksi yksin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhaalla paikalla on talo ja vakavarainen on ylkä. Aamuvirkku ja huippukuntoinen muuten, mutta tukiranka ihan romu. Huumorintajuinen ja luotettava, mutta pikkutarkka kaikissa asioissa ja se onkin hyvä syy miksi yksin.

        Kuulostat ihan isältäni. Tarkka kaikessa, luotettava, kotona viihtyvä. Päivärytmiä säntillisesti noudattava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostat ihan isältäni. Tarkka kaikessa, luotettava, kotona viihtyvä. Päivärytmiä säntillisesti noudattava.

        Noinhan siinä lopultakin parhaassa tapauksessa voi käydä. Pääsee elelemään ihan itselleen omaan tahtiin ja asemaan mihin halunnut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan siinä lopultakin parhaassa tapauksessa voi käydä. Pääsee elelemään ihan itselleen omaan tahtiin ja asemaan mihin halunnut.

        Niin ja isäni päätyi äitini kanssa elämänmittaiseen parisuhteeseen. Ei siinä haitannut isäni pilkuntarkka saunomis ja ruoka sekä unirytmi. Tuskinpa nuo ominaisuudet sinullakaan se este on. Este on jossain muussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja isäni päätyi äitini kanssa elämänmittaiseen parisuhteeseen. Ei siinä haitannut isäni pilkuntarkka saunomis ja ruoka sekä unirytmi. Tuskinpa nuo ominaisuudet sinullakaan se este on. Este on jossain muussa.

        Harvempi siitä tykkää jos ruoka-ajat, saunomiset ym. on lähes minuutilleen. Jopa vieraat viisastelee minun aikataululle, mutta olen sanonut että talo elää tavallaan ja saa se vieraillekin kelvata. Esteistä suurin taitaa olla varovaisuus, kun seurannut millaista se muilla parisuhde on. Ihan päinvastainen se morsian on alkuhuuman jälkeen. Kuten kaverini sanoi vihkimisen jälkeen, että en minä tuollaista ottanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harvempi siitä tykkää jos ruoka-ajat, saunomiset ym. on lähes minuutilleen. Jopa vieraat viisastelee minun aikataululle, mutta olen sanonut että talo elää tavallaan ja saa se vieraillekin kelvata. Esteistä suurin taitaa olla varovaisuus, kun seurannut millaista se muilla parisuhde on. Ihan päinvastainen se morsian on alkuhuuman jälkeen. Kuten kaverini sanoi vihkimisen jälkeen, että en minä tuollaista ottanut.

        Aivan varmasti sellaisia naisia on joille elämän säntillisyys sopii. Parisuhdetta täytyy helliä ja ruokkia aina ei se muuten kukoista. Turhan moni ottaa toisen itsestäänselvyytenä papin aamenen jälkeen. Ehkä pelkäät jopa liikaa ihmisen muuttumista suhteen kestäessä. Silloin pelko vie ja estää elämästä. Hyvätkin mahdollisuudet jää tarttumatta ja ehkä elämän riemutkin kokematta.


    • Anonyymi

      Minä taas olen vain niin hankala ja arka. Enkä tiedä ollenkaan haluaisiko hän edes rakastaa minua.

    • Anonyymi

      Sopisit mulle! Tykkään sieltä keskeltä😄

      • Anonyymi

        Sittenhän ei ainakaan tähän asiaan kompastuta. Paistamallahan se leipään ja ruokaan maku tulee enkä välitä taikinaa syödä, paitsi joulupiparitaikina on aika hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sittenhän ei ainakaan tähän asiaan kompastuta. Paistamallahan se leipään ja ruokaan maku tulee enkä välitä taikinaa syödä, paitsi joulupiparitaikina on aika hyvää.

        On se kypsää hyvin paistetun leivän sisus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se kypsää hyvin paistetun leivän sisus.

        Onhan se, mutta maku kunnolla paistuneessa ihan eri ja mukava muutenkin vähän kuivaa ja sitkasta purra vätkyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sittenhän ei ainakaan tähän asiaan kompastuta. Paistamallahan se leipään ja ruokaan maku tulee enkä välitä taikinaa syödä, paitsi joulupiparitaikina on aika hyvää.

        Minä tykkään kyllä jopa ruistaikinasta. Just viimeviikolla tein niin loput ruisjauhot sai pois.


    • Anonyymi

      Sä oot se provoilija, voisikko vähä hillitä.

      • Anonyymi

        Eiköhän tässä ole nyt kysymys ihan oikeasta ja vakavasta asiasta. Leivästä se taika on jos meinaat ryskyhommiin ruveta.


    • Anonyymi

      Älä valehtele enempää, reikäleipää pitää olla.

      • Anonyymi

        Siinä leivänreiässä on vain niin vähän syömistä, jotta ihan turha on se.


    • Anonyymi

      Paljon vähemmästäkin ne fröökynät välttelee.

      • Anonyymi

        Riippuu miehestä vältteleekö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu miehestä vältteleekö.

        Välttelee fröökynät ihan hyväkäytöksiä ja asiansa hoitavia miehiä. Kukkopoikia ne havittelee ja sitten kun ei asiat oikein täsmää olisivat palaamassa leuhottajien luota normi arkeen, mutta se on liian myöhäistä. Itse ovat tiensä valinneet ja sitäpähän sitten tallustelkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välttelee fröökynät ihan hyväkäytöksiä ja asiansa hoitavia miehiä. Kukkopoikia ne havittelee ja sitten kun ei asiat oikein täsmää olisivat palaamassa leuhottajien luota normi arkeen, mutta se on liian myöhäistä. Itse ovat tiensä valinneet ja sitäpähän sitten tallustelkoon.

        No sellaiset heissuliveit on monelle naiselle ainoita jotka lähestyy kuten miehilläkin. Sitten samoilla arvoilla varustetut eivät kohtaa. Missä kohtaisikaan, jos luonnossa ja kotona viihtyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sellaiset heissuliveit on monelle naiselle ainoita jotka lähestyy kuten miehilläkin. Sitten samoilla arvoilla varustetut eivät kohtaa. Missä kohtaisikaan, jos luonnossa ja kotona viihtyy.

        Eipä tuolla luonnossa monestikaan ihmisiä kohtaa. Tulin juuri äsken puolukkametsästä ja porojen kanssa siellä seurustelin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tuolla luonnossa monestikaan ihmisiä kohtaa. Tulin juuri äsken puolukkametsästä ja porojen kanssa siellä seurustelin.

        Oliko paljon puolukkaa? On niin ikävä sitä aikaa, kun vartissa puolukoita sai sankon täyteen ja marjoja oli mättäät punaisenaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko paljon puolukkaa? On niin ikävä sitä aikaa, kun vartissa puolukoita sai sankon täyteen ja marjoja oli mättäät punaisenaan.

        Onhan tuota puolukkaa monessa paikassa. Käväisin tuosta läheltä illanratoksi sankollisen, kun sipulinlistinnässä vierähti niin pitkään. Paljon parempiakin paikkoja olisi tiedossa ja pyhänä olin sellaisessa. Mukava oli työnnellä poimuria kun hetkessä oli täynnä marjoja. En enää oikeastaan tarvitse itse, mutta enpä taida malttaa olla käymättä myöhemmin. Maisematkin hyvät kun korkeus 300 metriä meren pinnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tuota puolukkaa monessa paikassa. Käväisin tuosta läheltä illanratoksi sankollisen, kun sipulinlistinnässä vierähti niin pitkään. Paljon parempiakin paikkoja olisi tiedossa ja pyhänä olin sellaisessa. Mukava oli työnnellä poimuria kun hetkessä oli täynnä marjoja. En enää oikeastaan tarvitse itse, mutta enpä taida malttaa olla käymättä myöhemmin. Maisematkin hyvät kun korkeus 300 metriä meren pinnasta.

        Puolukka on marjojen aatelia. Kyllä kelpaa kauniissa maisemissa niitä poimia. Vielä, jos on mukavaa marjastus seuraa mukana. Termarissa kahvia ja tuoretta nisua kyytipojaksi. Toki ruisleipä maistuisi myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puolukka on marjojen aatelia. Kyllä kelpaa kauniissa maisemissa niitä poimia. Vielä, jos on mukavaa marjastus seuraa mukana. Termarissa kahvia ja tuoretta nisua kyytipojaksi. Toki ruisleipä maistuisi myös.

        Pyhänä oli sukulaisia matkassa, kun eivät oikein itse löydä marjoja. Yksin yleensä marjastan ja ei silloin tule eväitä mukaan otetuksi. Edes juomista ole koskaan pitkilläkään hillareissuilla. Kotona se reissunjälkeen kahvi sitten maistuu. Seurassa mukava pitää kahvittelutauko, mutta yksin en taukoja pidä.


    • Anonyymi

      Hyvä homma, mieluummin poikamies kuin avioeronnut ellei pahempia vikoja.......

      • Anonyymi

        Taitaa meissä jokaisessa olla pieniä ja vähän isompiakin vikoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa meissä jokaisessa olla pieniä ja vähän isompiakin vikoja.

        tyhmän hommaa tollanen tyhmä päteminen
        Ei tämä mikään lastentarha ole


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tyhmän hommaa tollanen tyhmä päteminen
        Ei tämä mikään lastentarha ole

        Vastauksista päätellen, mikä sitten?


    • Anonyymi

      Onhan sekin syy, mutta suurin syy on, että asut korvessa sinne kukaan työleirille lähde.

      • Anonyymi

        On olemassa ihmisiä jotka nauttivat työstä, oli se mitä tahansa. Tuskin se on siis syy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On olemassa ihmisiä jotka nauttivat työstä, oli se mitä tahansa. Tuskin se on siis syy.

        Syyt voivat tosiaankin olla monet. Kyllä se korpi on monelle syy ja työkin hyvin monelle. Voi sitä joitakin muita vaatimuksia olla jos ei itselle niin ainakin toiselle niitä helppo asettaa.


    • Anonyymi

      Tarkoittaa mitä?

    • Anonyymi

      Mitä on nisu? Joo tiedän mitä se tarkoittaa mutta se on maalaisten käyttämä termi pullalle. Aloittaja on siis tampereelta tai kainuusta ja luulenpa aloittajan olevan se palstavakkarinainen.

      Sana on todennäköisesti johdos ’rintaa’ tai ’nänniä’ merkitsevästä sanasta nisä. Merkityskehityksen takana olisi tällöin valkoisen, makean maidon vertaaminen vaaleaan ja miedonmakuiseen viljaan. Vrt. rieska. Sanalla on vastine kaikissa lähisukukielissä, esim. karjalan, vatjan ja viron nisu, vepsän ńizu, liivin ni'zzõz. Kirjakielessä sana oli venhän ensisijainen nimitys aina 1800-luvulle, jolloin vehnä korvasi sen.

      Että silleen, nääs nääs.

      • Anonyymi

        Nyt kyllä palstavakkarikainuunmummuna taisin lopultakin kärähtää. Tänään mummu huomasi jotta syystyöt potunkaivua myöten tehty, tosin puolukat ei vielä oikein rakkuloilla. Pirtinuunia mumppeli lämmitti ja sinäpä makoisan riisipuuron tekaisi. Saunakin piti lämmittää, kun olisi uomusella meininki lähteä kirkolle ihmisiä katsomaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kyllä palstavakkarikainuunmummuna taisin lopultakin kärähtää. Tänään mummu huomasi jotta syystyöt potunkaivua myöten tehty, tosin puolukat ei vielä oikein rakkuloilla. Pirtinuunia mumppeli lämmitti ja sinäpä makoisan riisipuuron tekaisi. Saunakin piti lämmittää, kun olisi uomusella meininki lähteä kirkolle ihmisiä katsomaan.

        Voimia, palstavakkarikainuunamummu! Kyllä se siitä, kaikki painollaan ja elämä kantaa. Voimia.
        Ja silleen.


    • Anonyymi

      Mikä on nisu?

      • Anonyymi

        Kahvileipä/pulla


      • Anonyymi

        Tampereella ja Kainuussa se on pulla eli vehnänen.

        Sana on todennäköisesti johdos ’rintaa’ tai ’nänniä’ merkitsevästä sanasta nisä. Merkityskehityksen takana olisi tällöin valkoisen, makean maidon vertaaminen vaaleaan ja miedonmakuiseen viljaan. Vrt. rieska. Sanalla on vastine kaikissa lähisukukielissä, esim. karjalan, vatjan ja viron nisu, vepsän ńizu, liivin ni'zzõz. Kirjakielessä sana oli venhän ensisijainen nimitys aina 1800-luvulle, jolloin vehnä korvasi sen.

        Palstavakkarit on kaikki Tampereelta, Kainuusta ja erämailta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tampereella ja Kainuussa se on pulla eli vehnänen.

        Sana on todennäköisesti johdos ’rintaa’ tai ’nänniä’ merkitsevästä sanasta nisä. Merkityskehityksen takana olisi tällöin valkoisen, makean maidon vertaaminen vaaleaan ja miedonmakuiseen viljaan. Vrt. rieska. Sanalla on vastine kaikissa lähisukukielissä, esim. karjalan, vatjan ja viron nisu, vepsän ńizu, liivin ni'zzõz. Kirjakielessä sana oli venhän ensisijainen nimitys aina 1800-luvulle, jolloin vehnä korvasi sen.

        Palstavakkarit on kaikki Tampereelta, Kainuusta ja erämailta.

        Pieneltä alueeltapa väki tänne kerääntynyt. Täältä se asia aina selviää, kun seassa erikoisasiantuntija.


    • Anonyymi

      onko siulla ollut aina tumma tukka

      • Anonyymi

        Kyllä tukka harmaantuu, kun tarpeeksi vuosia tulee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tukka harmaantuu, kun tarpeeksi vuosia tulee

        Ei ole tumma eikä harmaantunut, vaan semmonen maantienvärinen aina ollut.


    • Anonyymi

      Timo perk...😂

      • Anonyymi

        Ei meillä Timoa ole muuta kuin varhaispotut. Siellä on Timot kellarinnurkassa.


    • Anonyymi

      Varmaan ihan helposti siellä poikamiehenä pysyy.

    • Anonyymi

      Naistenmies joka pyörittää useaa yhtä aikaa jää lopulta yksin. Näin se menee.

      • Anonyymi

        Menee se toisinaan niinkin, mutta joskus liiankin kanssa kuten simpauttajalla.


    • Anonyymi

      Tanjan piirakoissa ei ole kantapaloja.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6402
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4123
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      268
      2543
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2000
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1508
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1367
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1011
    Aihe