Moniko meistä nykydebatin ylläpitäjistä kuuluu alkuperäiseen kalustoon ?

Kapi, MPP, Pystyyn-kuollut, language-mies, SOTILAS, minä, 2 tunnistamatonta (tai siis "tunnistamatonta")... siinähän ne on. Me kalkkikset myös tiedämme ketkä ovat jo poistuneet, rauha heidän sieluilleen. Sitten on näitä uudempia vaahtopäitä, jollain pallopukine, jollain muuta. Vaikka kuka mitä sanoo, niin on tämä saitti, pieni mutta kuitenkin arvokas osa itse kutakin meistä, homekorvien elämästä. Rumia ootte ja pahvipäitä, minä myös. Hajotkaa siihen, hajotaan yhdessä.

Tarkoitukseni on siis kiittää teitä saittipeelot. Itse olen menossa sellaiseen sisuskalujen trimmaukseen, että saattaapi olla edessä olomuodon muutos. Jos näin käy niin käy, en pelkää tulevaa.

Kiitos kaikille tasapuolisesti.

29

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ompeleeko ne sinut naiseksi, sillä vähäisellä Seta avustuksella. Olet stten miss Mari.

      • Liian kallista on se touhu, eivät siihen ryhdy. Mukavahan se sitten olisi että me tytöt, sinä ja minä, yhdessä kinastelisimme mekon väristä sun muusta.


      • Anonyymi

        Sateenkaarimajuri taitaa itse harkita Setan jäsenyyttä, kun eilen kirjoittelit suuren rakkautesi kohteen Halosen uusista munista ja nyt oletat, että Martti olisi tulossa myös. Eukkosi saattaa siis tulla kokemaan vielä melkoisen yllätyksen, kun tulet viimein ulos sieltä itse kyhäämästäsi kaapista.


      • Minulle olomuodon muutos jos tapahtuu, se on sitten siirtyminen uusille metsästysmaille, ei siirtyminen uuteen seksuaali-identiteettiin. Mutta minäpä olen nähnyt kaksikin enneunta ja tiedän, mikä siellä odottaa. Yksilösielu ja henkilökohtainen tietoisuus katoaa, joutaakin. Muistoja tahi yhteyttä tähän olevaan ei jää. Jos on uudestisyntymistä... siis jos on, ei uusi keho muista vanhaa. Jos on taivas tai helvetti valikoimassa niin vastaan, että voodookin toimii vain heihin jotka siihen uskovat. Minä en enää usko mihinkään näistä. Mitä sitten tuleman pitää, jää nähtäväksi. Vielä en jännäkakkaa asian tiimoilta tursota, mutta uskon kuitenkin, että niin makaa kuin petaa, anteeksiantoa ei ole (se olisi kohtuutonta) , yksilö vastaa mitä on taipaleellaan tehnyt, ei ylemmälle vaan itselleen (ylempää ei ole, eikä alempaa). Ihminen itse siirtyessään keholliseen ruumiiseensa on luoja, ainut siihen kykenevä eliö tällä planeetalla: eläimet eivät rakenna sivilisaatioita. Kehomme on ihmisen yliminän käyttöväline, eli jokainen päätöksemmekin syntyy millisekunteja ennen kuin sen itse ikään kuin päätämme. Missä se yliminä sitten luuraa, vai onko sitä sittenkään, jää nähtäväksi. Tästä perspektiivistä katsoen elämä on teatteria, jos joku sen niin haluaa ymmärtää... :-)


      • Anonyymi

        Koirat jättää joskus jätöksiään, sinä olet ihmis sellainen, kukaan ei luultavasti halua sinun turhaa elämää ja tuottavan moisia jätöksiä. Toivottavasti loppusi ei ole kivuton.


      • Aragoni kirjoitti:

        Minulle olomuodon muutos jos tapahtuu, se on sitten siirtyminen uusille metsästysmaille, ei siirtyminen uuteen seksuaali-identiteettiin. Mutta minäpä olen nähnyt kaksikin enneunta ja tiedän, mikä siellä odottaa. Yksilösielu ja henkilökohtainen tietoisuus katoaa, joutaakin. Muistoja tahi yhteyttä tähän olevaan ei jää. Jos on uudestisyntymistä... siis jos on, ei uusi keho muista vanhaa. Jos on taivas tai helvetti valikoimassa niin vastaan, että voodookin toimii vain heihin jotka siihen uskovat. Minä en enää usko mihinkään näistä. Mitä sitten tuleman pitää, jää nähtäväksi. Vielä en jännäkakkaa asian tiimoilta tursota, mutta uskon kuitenkin, että niin makaa kuin petaa, anteeksiantoa ei ole (se olisi kohtuutonta) , yksilö vastaa mitä on taipaleellaan tehnyt, ei ylemmälle vaan itselleen (ylempää ei ole, eikä alempaa). Ihminen itse siirtyessään keholliseen ruumiiseensa on luoja, ainut siihen kykenevä eliö tällä planeetalla: eläimet eivät rakenna sivilisaatioita. Kehomme on ihmisen yliminän käyttöväline, eli jokainen päätöksemmekin syntyy millisekunteja ennen kuin sen itse ikään kuin päätämme. Missä se yliminä sitten luuraa, vai onko sitä sittenkään, jää nähtäväksi. Tästä perspektiivistä katsoen elämä on teatteria, jos joku sen niin haluaa ymmärtää... :-)

        Oletko ateisti jos näin henkilökohtaisen kysymyksen sallit eikä.siihen tietenkään tarvi vastata.
        Minä olin ennen mutta kyllästyin ateismin näköalattomuuteen ja kapeakatseisuuteen.
        Olenkin nykyään Camuslainen agnostikko.
        Vasemmistolaisesta fasistista Sartresta en pidä.
        Joka tapauksessa kaikkea hyvää.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Oletko ateisti jos näin henkilökohtaisen kysymyksen sallit eikä.siihen tietenkään tarvi vastata.
        Minä olin ennen mutta kyllästyin ateismin näköalattomuuteen ja kapeakatseisuuteen.
        Olenkin nykyään Camuslainen agnostikko.
        Vasemmistolaisesta fasistista Sartresta en pidä.
        Joka tapauksessa kaikkea hyvää.

        Kiitos. Niin, en usko enää mihinkään ihmisen kirjoittamaan uskonnolliseen oppirakennelmaan, pikemminkin uskon intuitioon. Paljon pitäisi kirjoittaa että asia selvenisi, jätän nyt väliin. Mukavaa jatkoa sinulle.


      • Aragoni kirjoitti:

        Kiitos. Niin, en usko enää mihinkään ihmisen kirjoittamaan uskonnolliseen oppirakennelmaan, pikemminkin uskon intuitioon. Paljon pitäisi kirjoittaa että asia selvenisi, jätän nyt väliin. Mukavaa jatkoa sinulle.

        Niin ja ikuisena murehtijana ja asiat aina pahimman kautta näkevänä vain että yritä olla muehtimatta asioita joihin et voi etukäteen vaikuttaa.
        Täällä Ranta-Pohjabmaalla. Ollaan asuttu vaimon ja kissan. kanssa Vaasassa jo jonkun aikaa on vaihteeksi poutaa.
        Vaasa on oikein mukava kaupunki jossa on vapaamielinen ilmapiiri ja jossa voi heittää sekaisin oå venska ja suomea kukin kykyjensä mukaan.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Niin ja ikuisena murehtijana ja asiat aina pahimman kautta näkevänä vain että yritä olla muehtimatta asioita joihin et voi etukäteen vaikuttaa.
        Täällä Ranta-Pohjabmaalla. Ollaan asuttu vaimon ja kissan. kanssa Vaasassa jo jonkun aikaa on vaihteeksi poutaa.
        Vaasa on oikein mukava kaupunki jossa on vapaamielinen ilmapiiri ja jossa voi heittää sekaisin oå venska ja suomea kukin kykyjensä mukaan.

        "Niin ja ikuisena murehtijana ja asiat aina pahimman kautta näkevänä vain että yritä olla muehtimatta asioita joihin et voi etukäteen vaikuttaa."

        ... tuossa on kyllä jotain perää, vaikka perusvireeni onkin positiivinen mitä kuplani ulkopuoliseen maailmaan tulee ja miten siihen pyrin suhtautumaan...

        "Täällä Ranta-Pohjabmaalla. Ollaan asuttu vaimon ja kissan. kanssa Vaasassa jo jonkun aikaa on vaihteeksi poutaa."

        Sitten sinäkin ehkä nautit kalastamisesta luonnon ohessa...

        "Vaasa on oikein mukava kaupunki jossa on vapaamielinen ilmapiiri ja jossa voi heittää sekaisin oå venska ja suomea kukin kykyjensä mukaan."

        Noh, Vaasa ei ole kooltaan mikään tuppukylä, mikä osaltaan selvittää ilmapiirin luonnetta. Toki sijaintikin suosii moniarvoisuuden hyväksymistä ja sitä kautta vapaamielistä ilmapiiriä.


    • Niin se nimimerkki SOTILASseniili on minun, nämä kaksi on, ja kolmaskin olisi, Environment, mutta hukkasin salasanan pari vuotta sitten. Tuolla seniili-nikillä yritin osaltani saada nimimerkin SOTILAS ymmärtämään erheensä mitä tulee ihmisten tunnistamiseen. Saattaisin uskoa, että kyseinen vaihteleva häiriönikki on henkilö, jolla on vuosien takaa Korhoselle henkilökohtaista kaunaa. Kapi tuskin kärsii tilanteesta, eivät ehkä muutkaan enää, joten: Ellei ylläpito saa aikuistenoikeasti torpatuksi tuota häirikköä, niin kait se sitten jatkaa ja työllistää kädetöntä ylläpitoa höyryineen edelleen niin kuin tähänkin asti. Ei tämä ole isossa mittakaavassa vakava asia.

      • Anonyymi

        Surkeaahan se on itse SOTILAAN kannalta, joka näyttää elävän elämäänsä kuin elokuvassa "Päiväni murmelina". Jokainen päivänsä on uusi eilinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Surkeaahan se on itse SOTILAAN kannalta, joka näyttää elävän elämäänsä kuin elokuvassa "Päiväni murmelina". Jokainen päivänsä on uusi eilinen.

        Veit rahat puustani, siis nahat luustani, eikun siis sanat suustani.


      • Anonyymi
        Aragoni kirjoitti:

        Veit rahat puustani, siis nahat luustani, eikun siis sanat suustani.

        Nyt meni teidän sanailu selkäkeikkanauruksi;-)) Kiitos teille molemmille!


      • Hänen kirjoittamisensa estäminen tänne olisi humaani teko häntä itseään kohtaan.
        Minusta vain tuntuu että palstan ylläpito ihan tarkoituksella klikkausten toivossa antaa näiden kahden joista tämä sotilas varmasti on oikea evp. upseeri, mutta tällä toisella on korkeintaan alikessun natsat, niin antaa tarkoituksella mellastaa täällä.
        Ylläpidon toiminta perustuu pelkästään tähän robottiin joka mielivaltaisesti herjaa minua botiksi. Minä en edes tiedä mikä on VPN-yhteys.


    • Anonyymi

      Kaikkea hyvää sinulle, vaikka oltu useasti erimieltä, niin sinun terävästä kielestä ja erittäin hyvin perustelluista näkökannoista aina pitänyt. Olen yksi noista tuntemattomista, mutta aina Oiva Härkösen ajoista ollut mukana. Sinun terävyys onnistunut joskus jopa minut poliittisesti paatuneen kääntämään. Kaikkea hyvää sinulle ja olet kyllä mies ajatuksiesi takana.

      • Paljon kiitoksia. Kaikkea hyvää myös sinulle.


    • Anonyymi

      Martti kuvittelee että voi vapaasti haukkua ja herjata muita kirjoittajia, heitä nimittelemällä joittenkin perässä. Se on rajansa näissäkin herjoissa. Jos Kapi ja
      jokin muu käytti herja kieltä, ei se oikeuta jatkamiseen, joita Martti jatkaa.
      Kirjoitetaan sivistyneesti, jos ei sitä osata siellä vasemmisto palstoilla sitä kieltä. SINNE.

      • Sarkasmi näkyy olevan vaikea taiteenlaji joidenkin ymmärtää, pahvi :-)


      • No no Majuri. Eipä tekopyhään populistioikeiston tapaan uhriuduta.
        Lukuisat kirjoitusvirheet kyllä paljastavat sinut. Miksi sinulla ei kantti riitä yhdellä rekatulla nikillä kirjoittamiseen?
        Täällä on pari keskustalaista jotka Majurin kirjoittelun ovat tuominneet. Muut ovat olleet kumman hiljaa


    • Joulukuussa 2004 aloitin historiapalstalla ja sittemmin keskustapalstalla:
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/1393157/arska-on-nyt-aito-arska--

      ...ja joitakin kuukausia myöhemmin tormäsin siellä palstalla Kapiin:
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/1581513/tuossa-alempana-on--

      ...ja kun kumpikin olemme lähi-idän kolunneita YK-veteraaneja saatoimme antaa omaa asiantuntemustamme Israelin politiikasta ja antisemitismistä:
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/1579091/antisemitismista#comment-7679868

      ja tässä sitten vuodelta 2005 ensimmäinen kirjoitukseni Keskustapalastalle ja tähän keskusteluun otti osaa myös nimimerkki MPP joten h1storian havinaa 17-vuoden takaa:
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/1654455/suurmiehia#comment-8076564

      ...ja sittenhän aloitin täällä valvojana, samaan aikaan kuin eäiden muidenkin palstojen valvojana:
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/12785940/olen-aloittanut-palstan-valvojana-tanaan

      ...siinäpä lyhyesti 18 vuotiasta S24:n historiaani.

      • Mielenkiintoisia tietoja kirjoitit :-)
        Leppoisaa sunnuntaita. Helteet on ohi, nyt alkaa hyvät kalailmat, saa pakkaseen täytettä talveksi :-)


      • Anonyymi

        Nuo esiinnostamasi vanhat keskusteluketjut ovat kyllä erinomaisia ja varsinkin kun vertaa nykyisiin twiittimäisiin kirjoituksiin ja noista ketjuista puuttuu "sotilaan" vihaherjaukset tyystin!


      • Anonyymi

        Mikset ole omalla sosaialistien palstalla? Ihme sälli. Tämä on keskustan palsta, haukkumassa kepuaisia. Mikä teitä vasemmistolaisia vaivaa kun Putin tyyliä käyttää. Stalin toveria yhä
        huudatte, miksi? Martinkin siirtyä Anarkistien palstalle, sillä omissanne paikanne. Kommunisti perintöä tuollaiset herjaamiset, kuin nyt itse jotain tekisittekin maan hyväksi.


      • Anonyymi

        Miksi pelleilet niin että kaikki pitää sinua pahasti mielisairaana? Vai oletko oikeasti sellainen? Miksi kukaan läheisistäsi ei ole vienyt sinua mielisairaalaan? Pitävät varmaan sinua toivottomana tapauksena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pelleilet niin että kaikki pitää sinua pahasti mielisairaana? Vai oletko oikeasti sellainen? Miksi kukaan läheisistäsi ei ole vienyt sinua mielisairaalaan? Pitävät varmaan sinua toivottomana tapauksena.

        Sen myönnän toki, jos niin näet. Mutta edelleen lääkärinlausunto A1, joka,tarkoittaa ettei ole mitään tauteja josta olisi luokitus. Lääkärintodistuksen tarvitsee ulkomaille, jonne kohtapuoliin lähdemme, kuin vaimonikin oli samassa luokassa. kop... kop.. syytä koputtaa puuta. Kovin rasistisesti kirjoitat ? kai sinulla syysi ? onko se persu laarista kaivettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen myönnän toki, jos niin näet. Mutta edelleen lääkärinlausunto A1, joka,tarkoittaa ettei ole mitään tauteja josta olisi luokitus. Lääkärintodistuksen tarvitsee ulkomaille, jonne kohtapuoliin lähdemme, kuin vaimonikin oli samassa luokassa. kop... kop.. syytä koputtaa puuta. Kovin rasistisesti kirjoitat ? kai sinulla syysi ? onko se persu laarista kaivettu.

        Mitä mitä? Oletko SOTILASrautaa? Hänelle viestini osoitin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä mitä? Oletko SOTILASrautaa? Hänelle viestini osoitin.

        Jätä HETI sotilas rauhaan tai minä tulen, minä tulen, minä tulen ja loihdin sinut sammakoksi, pahaiseksi kärpäsiä kielellään sörkkiväksi rupisammakoksi. Revi siitä sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä mitä? Oletko SOTILASrautaa? Hänelle viestini osoitin.

        Sinut tulisi herjoista saattaa vastuusen, syljet kuin huonosti kasvatettu kakara.
        Muista että raja aina jossain kulkee missä aletaan herjoihisi puuttumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikset ole omalla sosaialistien palstalla? Ihme sälli. Tämä on keskustan palsta, haukkumassa kepuaisia. Mikä teitä vasemmistolaisia vaivaa kun Putin tyyliä käyttää. Stalin toveria yhä
        huudatte, miksi? Martinkin siirtyä Anarkistien palstalle, sillä omissanne paikanne. Kommunisti perintöä tuollaiset herjaamiset, kuin nyt itse jotain tekisittekin maan hyväksi.

        Älä nyt taas "majuri" leiki kepulaista. Sitä sinä et kirjoitustesi perusteella todellakaan ole. Kaikki ajatteluun kykenevät kyllä tietävät, mistä porukasta kaltaisesi öyhöttäjät löytyvät.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      141
      1725
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1345
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1212
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      88
      1147
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      191
      937
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      83
      915
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      94
      867
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      829
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      778
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      138
      722
    Aihe