Olen aina luullut, että suihkun käyttö sisältyy maksettavaan kiinteään vesimaksuun, eikä siitä mitään muita maksuja tule. Miten ihmeessä suihkun käyttö siis muka lisää sähkölaskuani? Eihän se ole sama asia kuin valojen käyttö tai telkkarin ja muiden sähkölaitteiden käyttö?
Kerrostaloasujana en ole ikinä tiennyt että suihkun käyttö lisää sähkölaskua?
15
2832
Vastaukset
- Anonyymi
Et voi olla noin tyhmä. Et asu omakotitalossa.
- Anonyymi
Tuskin kerrostaloissa käyttövettä lämmitetään sähköllä. Varmaan joku poikkeus löytyy.
Nykyään uutiset mitä sattuu, toimittajilla ei hajuakaan aiheista joista kirjoittavat. Toustetaan mitä joku toimija on sanonut. Ihan ilman kritiikkiä. - Anonyymi
Samaa ihmetellyt.
- Anonyymi
Meillä on vesimittarit.
Kylmä ja kuuma vesi laskutetaan erikseen.
Sähkölasku ihan erikseen.- Anonyymi
Niin? Kuuma vesi tulee olemaan kalliimpaa, samoin kuin kaukolämpö. Sinä maksat enemmän. Tuli lasku sitten sähkölaskun tai korotetun vastikkeen muodossa.
- Anonyymi
Taloyhtiön yhteissauna nostaa vastikettasi.
- Anonyymi
Ei nosta. Meillä maksavat saunasta ne, jotka sitä käyttävät.
- Anonyymi
Mulla kun ei ole tässä -70 -luvun rivariasunnossa omaa saunaa, istun muovituolilla, annan lämpimän veden juosta päälleni n. puoli tuntia. Se on mun sauna, ja hyvä!
- Anonyymi
Meidän rivarissa on jokaisessa asunnossa oma varaaja.
- Anonyymi
Ei se suihkussa käyminen tietenkään suoraan kerrostalossa asuvan sähkölaskua nosta. Mutta välillisesti kyllä. Siis ensinnäkin lämpimämn käyttöveden lämmittämiseen kuluu energiaa tehdään se siten miten ja missä hyvänsä. Eli se lisää yleistä sähkön kulutusta ja siten nostaa sähkölaskuja. Samaten sähkötoimiset pumputhan sitä vettä liikuttaa, harvassa paikassa on edes vesitorneja enää. Pumpuilla se vesi liikkuu ja mitä enemmän vettä käytetään sitä enemmän kuluu sähköä. Eli kyllä se suihkussa käyminen välillisesti nostaa myös kerrostaloasujan sähkölaskua vaikka se ei suoraan siihen vaikutakaan.
- Anonyymi
Olin kerran mennä yksiin tyypin kaa, jolla oli yösähkö rivarissa.
Elämä alkoi aina vasta, kun yösähkö pamahti päälle. Oikeasti koko talo tärähti, kun sähkö vaihtui
Saunaan, suihkuun vasta yösähkön aikaan.
Tiskit, pyykit, imurointi,.. yösähkön aikaan.
Pitsa uuniin yösähkön aikaan.
Siellä se nyt miettii yksiksensä säästökeinoja. Oli laskenut minunkin tulot omiksensa. Hah! - Anonyymi
Millä kuvittelet veden lämpiävän, ellei sitten sähköllä? Sinä sen sähkön hinnan korotuksen maksat. Jos et sähkölaskussa, niin vastikkeessa.
- Anonyymi
Kaukolämpö toimii lämmönvaihtajalla.
- Anonyymi
Onko noin pöllöjä oikeasti olemassa?:)
- Anonyymi
Jos ei lämmitetä sähköllä niin eipä se sähkölaskua nosta mutta tasan tarkkaa maksut nousee kun nyt sellainen buumi
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232512- 622414
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062290- 321537
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381532- 321520
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371442- 281220
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201186- 951171