Kerrostaloasujana en ole ikinä tiennyt että suihkun käyttö lisää sähkölaskua?

Anonyymi

Olen aina luullut, että suihkun käyttö sisältyy maksettavaan kiinteään vesimaksuun, eikä siitä mitään muita maksuja tule. Miten ihmeessä suihkun käyttö siis muka lisää sähkölaskuani? Eihän se ole sama asia kuin valojen käyttö tai telkkarin ja muiden sähkölaitteiden käyttö?

15

2832

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Et voi olla noin tyhmä. Et asu omakotitalossa.

• Anonyymi

Tuskin kerrostaloissa käyttövettä lämmitetään sähköllä. Varmaan joku poikkeus löytyy.
      Nykyään uutiset mitä sattuu, toimittajilla ei hajuakaan aiheista joista kirjoittavat. Toustetaan mitä joku toimija on sanonut. Ihan ilman kritiikkiä.

• Anonyymi

Samaa ihmetellyt.

• Anonyymi

Meillä on vesimittarit.
      Kylmä ja kuuma vesi laskutetaan erikseen.

Sähkölasku ihan erikseen.

• Anonyymi

Niin? Kuuma vesi tulee olemaan kalliimpaa, samoin kuin kaukolämpö. Sinä maksat enemmän. Tuli lasku sitten sähkölaskun tai korotetun vastikkeen muodossa.

• Anonyymi

Taloyhtiön yhteissauna nostaa vastikettasi.

• Anonyymi

Ei nosta. Meillä maksavat saunasta ne, jotka sitä käyttävät.

• Anonyymi

Mulla kun ei ole tässä -70 -luvun rivariasunnossa omaa saunaa, istun muovituolilla, annan lämpimän veden juosta päälleni n. puoli tuntia. Se on mun sauna, ja hyvä!

• Anonyymi

Meidän rivarissa on jokaisessa asunnossa oma varaaja.

• Anonyymi

Ei se suihkussa käyminen tietenkään suoraan kerrostalossa asuvan sähkölaskua nosta. Mutta välillisesti kyllä. Siis ensinnäkin lämpimämn käyttöveden lämmittämiseen kuluu energiaa tehdään se siten miten ja missä hyvänsä. Eli se lisää yleistä sähkön kulutusta ja siten nostaa sähkölaskuja. Samaten sähkötoimiset pumputhan sitä vettä liikuttaa, harvassa paikassa on edes vesitorneja enää. Pumpuilla se vesi liikkuu ja mitä enemmän vettä käytetään sitä enemmän kuluu sähköä. Eli kyllä se suihkussa käyminen välillisesti nostaa myös kerrostaloasujan sähkölaskua vaikka se ei suoraan siihen vaikutakaan.

• Anonyymi

Olin kerran mennä yksiin tyypin kaa, jolla oli yösähkö rivarissa.

Elämä alkoi aina vasta, kun yösähkö pamahti päälle. Oikeasti koko talo tärähti, kun sähkö vaihtui

Saunaan, suihkuun vasta yösähkön aikaan.
      Tiskit, pyykit, imurointi,.. yösähkön aikaan.
      Pitsa uuniin yösähkön aikaan.

Siellä se nyt miettii yksiksensä säästökeinoja. Oli laskenut minunkin tulot omiksensa. Hah!

• Anonyymi

Millä kuvittelet veden lämpiävän, ellei sitten sähköllä? Sinä sen sähkön hinnan korotuksen maksat. Jos et sähkölaskussa, niin vastikkeessa.

• Anonyymi

Kaukolämpö toimii lämmönvaihtajalla.

• Anonyymi

Onko noin pöllöjä oikeasti olemassa?:)

• Anonyymi

Jos ei lämmitetä sähköllä niin eipä se sähkölaskua nosta mutta tasan tarkkaa maksut nousee kun nyt sellainen buumi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2512
    2. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      62
      2414
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2290
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1532
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      32
      1520
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      37
      1442
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1220
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1186
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1171
    Aihe