Lähilogistiikan taloudellinen tilanne

Anonyymi

Epäilen että Lähilogistiikka on ajautumassa konkurssiin jollei autoilija maksuja nosteta rajusti.
Jo ennestään ylihinnoiteltuja provisiota joudutaan korottamaan.
Kuljettaja ei saa myöskään tilaajavastuusopimuksessa sovittuja palkkoja Lähilogistiikan ajossa.
Mitään palkka eikä työehtoja ole paperilla.
Myös lain mukaan kuuluvat pyhätyökorvaukset ja ylityöt jäävät saamatta.

Taksialalla on tyypillistä että välitysyhtiön hintoja nostetaan aina kun homma niin sanotusti kusee.
Normaali yritys ajautuisi konkurssiin. Mutta autoilijat aina maksavat.
Heidän on pakko.
Olisi hyvä olla joku liitto joka valvoisi kannattavuutta, eli sitä että allekirjoitettuja sopimuksia myös noudatetaan.
Taksiliittoa ei kiinnosta miten Taksi yrityksissä sopimuksia noudatetaan.

Mm Useat palkatut kuljettajat ajavat seitsemän päivää viikossa ja työaikalakia rikotaan koko ajan Kelakyydeissä.

52

1084

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onneksi kelakyytejä en aja.

    • Anonyymi

      Taksiauton isännän tai omistavan yhtiön kuuluu maksaa palkan ohella pyhä- ja ylityölisät kuljettajalle. Eihän tilausvälitysyhtiö maksa palkkoja.

      • Anonyymi

        Sen jälkeen kun entisistä rengeistä alkoi tulla isäntiä , on näitä ihmeellisiä ulostuloja ollut yllin kyllin, kun entiset palkolliset huutaa vuoroin Kelaa, vuoroin välitysyhtiötä hoitamaan " lakisääteiset maksut" kuntoon ja noudattamaan työehtosopimusta kun rahat ei riitä 50k velkavaunun osamaksuihin.
        Ja kyllä, entisistä rengeistähän ne isännät on ennenkin tulleet, mutta 2018 Heinäkuun jälkeen ei enää tarvinnut tietää liikkeenhoidosta hölkäsen pöläystä, kun kuulemma taksiautoilu ei ole mitään rakettitiedettä, hah


      • Anonyymi

        Tilausvälitysyhtiön hallitukseen kuuluu taksiyrittäjiä jotka tekee juuri nämä tarjoukset. Ja hyväksyvät ja allekirjoittavat sopimukset joita eivät itse edes noudata.
        Että aivan turha siellä huudella.

        Miksi kelakyydeissä nämä asiat ajoja suorittavilta yrityksiltä vaaditaan? Miksi juuri tilausvälitysyhtiö vaati allekirjoituksen sopimukseen että näitä noudatetaan?

        Kyllä. Vastuu on autoilijoilla. Onko myös näillä tilausvälitysyhtiön hallituksessa istuvilla autoilijoilla vastuu?

        Ja aina kitistään velkavaunuista ja turhista valittajista. Kun itselläni esimerkiksi ei ole velkaa yhtään. Kaikki on maksettu. Silti ihmetyttää taksialalla pesivä sopimuksien ja lakien noudattamatta jättäminen. Mikäli näitä jouduttaisi noudattamaan, olisi hinnat kyydeissä aivan toista luokkaa. Kukaan ei voisi tarjota alihintaa enää.
        Nyt kustaan omaan nilkkaan. Saatanan tunarit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen jälkeen kun entisistä rengeistä alkoi tulla isäntiä , on näitä ihmeellisiä ulostuloja ollut yllin kyllin, kun entiset palkolliset huutaa vuoroin Kelaa, vuoroin välitysyhtiötä hoitamaan " lakisääteiset maksut" kuntoon ja noudattamaan työehtosopimusta kun rahat ei riitä 50k velkavaunun osamaksuihin.
        Ja kyllä, entisistä rengeistähän ne isännät on ennenkin tulleet, mutta 2018 Heinäkuun jälkeen ei enää tarvinnut tietää liikkeenhoidosta hölkäsen pöläystä, kun kuulemma taksiautoilu ei ole mitään rakettitiedettä, hah

        Sunnuntailisä sovittavissa koska ei ole yleissitovaa työehtosopimusta
        Taksiliitto on taksiyrittäjien etu- ja palvelujärjestö, ja Jenni Välimäen puheesta kuulee selvästi hänen olevan työnantajayritysten edustaja:

        ”Sunnuntaissa kannattaa huomioida, että osapuolten on mahdollista sopia vuorokauden alkamisajankohdasta. Voidaan erikseen sopia, että sunnuntai alkaa esimerkiksi kello nolla neljä tai nolla viisi, jolloin lauantaiyö ei vielä ole sunnuntaita. Tämä on mahdollista, koska ei ole yleissitovaa työehtosopimusta”, Välimäki väittää.

        Kyseinen menettely, että vuorokauden alkamisesta päätetään paikallisesti, on käytössä monessa taksiyrityksessä. Käytäntö ei ole kuitenkaan missään nimessä linjassa työlainsäädännön kanssa, sillä sunnuntai alkaa sopimuksista huolimatta tietenkin aina kello 00.00.

        Sunnuntailisä kierretään haamuprosenteilla
        Kuljettajien ammattiliitto AKT:n Helsingin aluetoimitsija Jari Korhonen on kuullut kaikki työnantajapuolen keinot kiertää sunnuntailisiä: Sunnuntain alkamisajankohtaa voidaan muuttaa, mutta paperille voidaan myös kirjoittaa provisioprosentteja, joita ei koskaan makseta. Haamuprosentit määritellään tasan kaksi kertaa pienemmiksi kuin sunnuntain provisioprosentit, jotta paperilla kaikki näyttäisi mallikkaalta.

        ”Se on kikkailua, jossa vain mielikuvitus on rajana. Isotkin yritykset ovat kehittäneet näitä tuplamalleja”, Jari Korhonen sanoo ja naurahtaa.

        Korhonen on huomannut työssään, että sunnuntaikorvauksia ei makseta läheskään aina kokomääräisinä taksikuskeille.

        ”Tämä on älyttömän yleistä. Lähes poikkeuksetta pyhätyön osuus on jäänyt maksamatta. Yleensä maksetaan vain perusprosentti, joka on 30:n ja 36:n välillä. Varsinkin sellainen vuoro, joka alkaa lauantaina vaikkapa kello 18 ja loppuu sunnuntaina kello 06. Ainakaan sellaisissa vuoroissa ei makseta penniäkään pyhälisää”, Korhonen sanoo.

        Syy on vuorokauden alkamisaika, josta on voitu sopia paikallisesti, kuten Taksiliitosta myönnetään. Miksi sitten alalla on ja pysyy lainvastainen käytäntö?

        Oikeustapauksetkaan ei herätä taksi-isäntiä
        Melko harva taksinkuljettaja kuuluu liittoon, eikä ammattiliitollakaan ole käytössään kovin kummoisia välineitä sanktioida lainrikkojia.

        ”Meillä ei ole ryhmäkanneoikeutta, vaikka me kuinka tiedettäisiin yrittäjä, joka käyttää tällaista mallia. Ainoastaan AKT:n jäsenen valtakirjalla pystytään hakemaan palkat. Me on viety oikeuteen, ja voitettu järjestään kaikki tällaiset tapaukset, joissa on määritetty sunnuntain alkavan myöhemmin”, Jari Korhonen sanoo.

        Silti sama työaikakikkailu rehottaa edelleen taksialalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sunnuntailisä sovittavissa koska ei ole yleissitovaa työehtosopimusta
        Taksiliitto on taksiyrittäjien etu- ja palvelujärjestö, ja Jenni Välimäen puheesta kuulee selvästi hänen olevan työnantajayritysten edustaja:

        ”Sunnuntaissa kannattaa huomioida, että osapuolten on mahdollista sopia vuorokauden alkamisajankohdasta. Voidaan erikseen sopia, että sunnuntai alkaa esimerkiksi kello nolla neljä tai nolla viisi, jolloin lauantaiyö ei vielä ole sunnuntaita. Tämä on mahdollista, koska ei ole yleissitovaa työehtosopimusta”, Välimäki väittää.

        Kyseinen menettely, että vuorokauden alkamisesta päätetään paikallisesti, on käytössä monessa taksiyrityksessä. Käytäntö ei ole kuitenkaan missään nimessä linjassa työlainsäädännön kanssa, sillä sunnuntai alkaa sopimuksista huolimatta tietenkin aina kello 00.00.

        Sunnuntailisä kierretään haamuprosenteilla
        Kuljettajien ammattiliitto AKT:n Helsingin aluetoimitsija Jari Korhonen on kuullut kaikki työnantajapuolen keinot kiertää sunnuntailisiä: Sunnuntain alkamisajankohtaa voidaan muuttaa, mutta paperille voidaan myös kirjoittaa provisioprosentteja, joita ei koskaan makseta. Haamuprosentit määritellään tasan kaksi kertaa pienemmiksi kuin sunnuntain provisioprosentit, jotta paperilla kaikki näyttäisi mallikkaalta.

        ”Se on kikkailua, jossa vain mielikuvitus on rajana. Isotkin yritykset ovat kehittäneet näitä tuplamalleja”, Jari Korhonen sanoo ja naurahtaa.

        Korhonen on huomannut työssään, että sunnuntaikorvauksia ei makseta läheskään aina kokomääräisinä taksikuskeille.

        ”Tämä on älyttömän yleistä. Lähes poikkeuksetta pyhätyön osuus on jäänyt maksamatta. Yleensä maksetaan vain perusprosentti, joka on 30:n ja 36:n välillä. Varsinkin sellainen vuoro, joka alkaa lauantaina vaikkapa kello 18 ja loppuu sunnuntaina kello 06. Ainakaan sellaisissa vuoroissa ei makseta penniäkään pyhälisää”, Korhonen sanoo.

        Syy on vuorokauden alkamisaika, josta on voitu sopia paikallisesti, kuten Taksiliitosta myönnetään. Miksi sitten alalla on ja pysyy lainvastainen käytäntö?

        Oikeustapauksetkaan ei herätä taksi-isäntiä
        Melko harva taksinkuljettaja kuuluu liittoon, eikä ammattiliitollakaan ole käytössään kovin kummoisia välineitä sanktioida lainrikkojia.

        ”Meillä ei ole ryhmäkanneoikeutta, vaikka me kuinka tiedettäisiin yrittäjä, joka käyttää tällaista mallia. Ainoastaan AKT:n jäsenen valtakirjalla pystytään hakemaan palkat. Me on viety oikeuteen, ja voitettu järjestään kaikki tällaiset tapaukset, joissa on määritetty sunnuntain alkavan myöhemmin”, Jari Korhonen sanoo.

        Silti sama työaikakikkailu rehottaa edelleen taksialalla.

        Välimäki on saanut arpajaisista tutkintonsa, jos hänellä sellaista on ollenkaan. Sunnuntailisä kuuluu pakottavaan lainsäädäntöön mikä ei ole sovittavissa. Kaiken maailman pönttöjä sitä taksialalle onkin pesiytynyt.

        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2019/20190872#L5P20

        Säännösten pakottavuus

        Sopimus, jolla heikennetään työntekijälle tässä laissa säädettyjä etuja, on mitätön, jollei tästä laista muuta johdu.

        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2019/20190872#L8


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välimäki on saanut arpajaisista tutkintonsa, jos hänellä sellaista on ollenkaan. Sunnuntailisä kuuluu pakottavaan lainsäädäntöön mikä ei ole sovittavissa. Kaiken maailman pönttöjä sitä taksialalle onkin pesiytynyt.

        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2019/20190872#L5P20

        Säännösten pakottavuus

        Sopimus, jolla heikennetään työntekijälle tässä laissa säädettyjä etuja, on mitätön, jollei tästä laista muuta johdu.

        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2019/20190872#L8

        Kela vaatii keskeiset työehdot paperille, eli työsopimuksen palkkaehtoineen.
        Kukaan taksiyrittäjä ei sitä tee koska ylitöitä eikä 100% pyhälisiä voi sivuuttaa lain mukaan.
        Eikä näillä hinnoilla myöskään maksaa.
        Kelassa tämä tiedetään, mutta kukaan ei välitä vielä koska asia ei ole ollut julkisesti esillä.


        "tässä meillä on ollut tämmöinen provisio aina käytössä" sano eräskin välitysyhtiön hallituksen jäsen moniautoyrittäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kela vaatii keskeiset työehdot paperille, eli työsopimuksen palkkaehtoineen.
        Kukaan taksiyrittäjä ei sitä tee koska ylitöitä eikä 100% pyhälisiä voi sivuuttaa lain mukaan.
        Eikä näillä hinnoilla myöskään maksaa.
        Kelassa tämä tiedetään, mutta kukaan ei välitä vielä koska asia ei ole ollut julkisesti esillä.


        "tässä meillä on ollut tämmöinen provisio aina käytössä" sano eräskin välitysyhtiön hallituksen jäsen moniautoyrittäjä.

        Autoilijalta eli taksiyritykseltä vaaditaan sopimuksen mukaan mm.:

        3.6. Liikenteenharjoittajan on täytettävä Tilaajavastuulain (1233/2006) 5 §:n edellytykset. Liikenteenharjoittaja sitoutuu liittymään Luotettava Kumppani -palveluun. Mikäli tämä ei erityisen painavasta syystä ole mahdollista Liikenteenharjoittaja sitoutuu toimittamaan selvitykset edellä mainitun lain edellytysten täyttymisestä ennen liikenteen aloittamista. Lisäksi Liikenteenharjoittaja sitoutuu toimittamaan kyseiset selvitykset aina pyydettäessä, kuitenkin korkeintaan kolmen (3) kuukauden välein.

        Yksikään yrityksistä ei täytä 5 §:n kaikkia ehtoja
        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2006/20061233#P5

        3.7. Liikenteenharjoittaja esittää pyydättäessä yrityksen vastuuhenkilöiden rikosrekisteriotteet ennen Kela-liikenteen aloittamista.

        Rikosrekisteriotteita ei ole kysytty keneltäkään.

        3.8. Liikenteenharjoittajan on pidettävä koko sopimuskauden ajan voimassa toiminnan vastuuvakuutus, jonka maksimi korvaussumman on oltava vähintään 500.000 euroa.

        Suurimmalla osalla yrityksistä ei ole vastuuvakuutusta. Matkustajan loukkaantuessa esim. äkkijarrutuksessa, kolarissa tai autoon siirrossa ei kukaan korvaa mitään. Usein myös henkilökunta on vakuuttamatta, joten kuljettaja kärsii ja maksaa omistaan loukkaantumisensa tai vammautumisen. Sairauseläkettä ei myöskään makseta vakuuttamattomille.

        Vastuuvakuutuksen voimassaolon voi tarkistaa täältä
        https://zeckit.com/fi/haku
        Suomen Lähilogistiikka Oy:llä ei tietojen mukaan ole vastuuvakuutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kela vaatii keskeiset työehdot paperille, eli työsopimuksen palkkaehtoineen.
        Kukaan taksiyrittäjä ei sitä tee koska ylitöitä eikä 100% pyhälisiä voi sivuuttaa lain mukaan.
        Eikä näillä hinnoilla myöskään maksaa.
        Kelassa tämä tiedetään, mutta kukaan ei välitä vielä koska asia ei ole ollut julkisesti esillä.


        "tässä meillä on ollut tämmöinen provisio aina käytössä" sano eräskin välitysyhtiön hallituksen jäsen moniautoyrittäjä.

        Kela-kyytejä voi ajaa Lähilogistiikan kautta, vaikka taksiyritys ei noudata tilaajavastuusopimuksessa vaadittuja asioita.
        Tässä olisi laadunvalvonnan näytönpaikka, myös taksitarkastajille vaihtelua työasusteiden syynäämisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kela-kyytejä voi ajaa Lähilogistiikan kautta, vaikka taksiyritys ei noudata tilaajavastuusopimuksessa vaadittuja asioita.
        Tässä olisi laadunvalvonnan näytönpaikka, myös taksitarkastajille vaihtelua työasusteiden syynäämisestä.

        Taksitarkastajat ovat välitysyhtiöiden taksikuskeja eli tavallisia duunareita. Ei niillä ole mitään oikeuksia tarkastaa kuin välitysyhtiön orjien eli autoilijoiden sukan värejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kela vaatii keskeiset työehdot paperille, eli työsopimuksen palkkaehtoineen.
        Kukaan taksiyrittäjä ei sitä tee koska ylitöitä eikä 100% pyhälisiä voi sivuuttaa lain mukaan.
        Eikä näillä hinnoilla myöskään maksaa.
        Kelassa tämä tiedetään, mutta kukaan ei välitä vielä koska asia ei ole ollut julkisesti esillä.


        "tässä meillä on ollut tämmöinen provisio aina käytössä" sano eräskin välitysyhtiön hallituksen jäsen moniautoyrittäjä.

        Provisiopalkka ei ole laillinen sellaisenaan tilaajavastuusopimuksen mukaan.
        Silti sitä ainoastaan käytetään ja kukaan ei välitä.
        Tämä pieni epäkohta ei aiheuta toimenpiteitä.

        Onko tämä nyt se laillinen kusetus?
        "Osana julkista liikennettä"
        Että kehdataan..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Provisiopalkka ei ole laillinen sellaisenaan tilaajavastuusopimuksen mukaan.
        Silti sitä ainoastaan käytetään ja kukaan ei välitä.
        Tämä pieni epäkohta ei aiheuta toimenpiteitä.

        Onko tämä nyt se laillinen kusetus?
        "Osana julkista liikennettä"
        Että kehdataan..

        Kela maksaa autoilijalle 1,1€/km. Sillä tahalla pitäisi maksaa auton pääoma- ja käyttökulut sekä palkat ja vakuutukset. Lisäksi välitysyhtiön palkkiot ja laitteiden ostot tai vuokrat.

        Hyvä vitsi, exel kertoo, ettei onnistu koskaan.

        Kyse on valtakunnallisesta harmaasta taloudesta Sosiaali- ja terveysministeriön järjestämänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen jälkeen kun entisistä rengeistä alkoi tulla isäntiä , on näitä ihmeellisiä ulostuloja ollut yllin kyllin, kun entiset palkolliset huutaa vuoroin Kelaa, vuoroin välitysyhtiötä hoitamaan " lakisääteiset maksut" kuntoon ja noudattamaan työehtosopimusta kun rahat ei riitä 50k velkavaunun osamaksuihin.
        Ja kyllä, entisistä rengeistähän ne isännät on ennenkin tulleet, mutta 2018 Heinäkuun jälkeen ei enää tarvinnut tietää liikkeenhoidosta hölkäsen pöläystä, kun kuulemma taksiautoilu ei ole mitään rakettitiedettä, hah

        ”Sen jälkeen kun entisistä rengeistä alkoi tulla isäntiä , on näitä ihmeellisiä ulostuloja ollut yllin kyllin, kun entiset palkolliset huutaa vuoroin Kelaa, vuoroin välitysyhtiötä hoitamaan " lakisääteiset maksut" kuntoon ja noudattamaan työehtosopimusta kun rahat ei riitä 50k velkavaunun osamaksuihin.”

        Siis Kelakyytien hinnoistahan valittaa nimenomaan vanhat isännät jotka tottui siihen että ne ajetaan aina maksimitaksalla. Rengit eivät aja Lähitaksin, Taksi Helsingin ynnä muiden välitysyhtiöiden leivissä yrittäjinä ja näiden yhtiöiden Kelahinnoista täälläkin valitetaan koko ajan.

        Entiset rengit ajoivat Menevällä ja hoiti Kelat hyvin. Näillä vanhoilla yhtiöillä on ollut ongelmia Kelan kyytien kanssa koska isännät eivät suostu kuittaamaan ”alennuskyytejä” koska ne on laskenut oman taloutensa kartelliajan tulojen mukaan ja perse ei kestä kilpailutetun kyydin ajamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kela maksaa autoilijalle 1,1€/km. Sillä tahalla pitäisi maksaa auton pääoma- ja käyttökulut sekä palkat ja vakuutukset. Lisäksi välitysyhtiön palkkiot ja laitteiden ostot tai vuokrat.

        Hyvä vitsi, exel kertoo, ettei onnistu koskaan.

        Kyse on valtakunnallisesta harmaasta taloudesta Sosiaali- ja terveysministeriön järjestämänä.

        Kela kilpailutti kyydit ja välitysyhtiöissä laskettiin sopiva hinta. Taksiyrittäjät hyväksyivät hinnan ja laittoivat nimen paperiin. Tosin ne eivät osanneet laskea onko hinta kannattava koska kannattavuuslaskenta ei kuulu taksien yrittäjäkurssille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Sen jälkeen kun entisistä rengeistä alkoi tulla isäntiä , on näitä ihmeellisiä ulostuloja ollut yllin kyllin, kun entiset palkolliset huutaa vuoroin Kelaa, vuoroin välitysyhtiötä hoitamaan " lakisääteiset maksut" kuntoon ja noudattamaan työehtosopimusta kun rahat ei riitä 50k velkavaunun osamaksuihin.”

        Siis Kelakyytien hinnoistahan valittaa nimenomaan vanhat isännät jotka tottui siihen että ne ajetaan aina maksimitaksalla. Rengit eivät aja Lähitaksin, Taksi Helsingin ynnä muiden välitysyhtiöiden leivissä yrittäjinä ja näiden yhtiöiden Kelahinnoista täälläkin valitetaan koko ajan.

        Entiset rengit ajoivat Menevällä ja hoiti Kelat hyvin. Näillä vanhoilla yhtiöillä on ollut ongelmia Kelan kyytien kanssa koska isännät eivät suostu kuittaamaan ”alennuskyytejä” koska ne on laskenut oman taloutensa kartelliajan tulojen mukaan ja perse ei kestä kilpailutetun kyydin ajamista.

        Ihan hyvä pointti tuo.
        TaksiHelsingistä en tiedä, mutta tietääkseni Lähitaksin palvelusopimuksia on myyty pilvin pimein uusille yrittäjille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Sen jälkeen kun entisistä rengeistä alkoi tulla isäntiä , on näitä ihmeellisiä ulostuloja ollut yllin kyllin, kun entiset palkolliset huutaa vuoroin Kelaa, vuoroin välitysyhtiötä hoitamaan " lakisääteiset maksut" kuntoon ja noudattamaan työehtosopimusta kun rahat ei riitä 50k velkavaunun osamaksuihin.”

        Siis Kelakyytien hinnoistahan valittaa nimenomaan vanhat isännät jotka tottui siihen että ne ajetaan aina maksimitaksalla. Rengit eivät aja Lähitaksin, Taksi Helsingin ynnä muiden välitysyhtiöiden leivissä yrittäjinä ja näiden yhtiöiden Kelahinnoista täälläkin valitetaan koko ajan.

        Entiset rengit ajoivat Menevällä ja hoiti Kelat hyvin. Näillä vanhoilla yhtiöillä on ollut ongelmia Kelan kyytien kanssa koska isännät eivät suostu kuittaamaan ”alennuskyytejä” koska ne on laskenut oman taloutensa kartelliajan tulojen mukaan ja perse ei kestä kilpailutetun kyydin ajamista.

        Eikös ole mukaavaa, kun sinulle jää enemmän ajettavaa. Aja niin kauan kuin perseesi kestää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen jälkeen kun entisistä rengeistä alkoi tulla isäntiä , on näitä ihmeellisiä ulostuloja ollut yllin kyllin, kun entiset palkolliset huutaa vuoroin Kelaa, vuoroin välitysyhtiötä hoitamaan " lakisääteiset maksut" kuntoon ja noudattamaan työehtosopimusta kun rahat ei riitä 50k velkavaunun osamaksuihin.
        Ja kyllä, entisistä rengeistähän ne isännät on ennenkin tulleet, mutta 2018 Heinäkuun jälkeen ei enää tarvinnut tietää liikkeenhoidosta hölkäsen pöläystä, kun kuulemma taksiautoilu ei ole mitään rakettitiedettä, hah

        Kela vaatii uudehkoa kalustoa päästöluokituksien mukaisesti, joka johtuu typeristä poliitikoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välimäki on saanut arpajaisista tutkintonsa, jos hänellä sellaista on ollenkaan. Sunnuntailisä kuuluu pakottavaan lainsäädäntöön mikä ei ole sovittavissa. Kaiken maailman pönttöjä sitä taksialalle onkin pesiytynyt.

        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2019/20190872#L5P20

        Säännösten pakottavuus

        Sopimus, jolla heikennetään työntekijälle tässä laissa säädettyjä etuja, on mitätön, jollei tästä laista muuta johdu.

        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2019/20190872#L8

        Taksiliiton ainoa toiminnan tarkoitus on rahastaa tollotaksareilta jäsenmaksuja, ja myydä omistamansa yhtiön eli Taksikuution kautta välitys- rahoituspalveluita, kursseja, kirjoja, sekä huonoa ylihinnoiteltua tavaraa yrittäjille.


    • Anonyymi

      Lähitaksi omistaa Suomen Lähilogistiikka Oy:n. Yritys perustettiin erikseen, jotta kaikki ei mene kerralla konkkaan.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Miten Kela huijaa? Sehän vain kilpailuttaa ja veronmaksajana toivonkin että yhteiskunna kyydit kilpailutetaan. Eiköhän ne huijarit löydy tässä tapauksesta niistä taksiyrityksistä jotka jättävät lakisääteisrt maksut kuljettajille maksamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten Kela huijaa? Sehän vain kilpailuttaa ja veronmaksajana toivonkin että yhteiskunna kyydit kilpailutetaan. Eiköhän ne huijarit löydy tässä tapauksesta niistä taksiyrityksistä jotka jättävät lakisääteisrt maksut kuljettajille maksamatta.

        Taidat olla vähän tyhmä. Taksiautoilijat ja taksikuskit ovat veronmaksajia. Kelan maksamilla palkkioilla veroja ei pysty maksamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla vähän tyhmä. Taksiautoilijat ja taksikuskit ovat veronmaksajia. Kelan maksamilla palkkioilla veroja ei pysty maksamaan.

        Kela maksaa kyydeistä sen palkkion millä sun välitysyhtiö osallistui kilpailutukseen. Ja ei niitä kyytejä ole pakko ajaa jos firman talous on niin huonossa kunnossa, mutta nähtävästi olet sellainen yrittäjä joka ei pärjää omillaan. Osaavalla yrittäjällä on niin paljon omia kyytejä että ei tarvitse ajaa Kelan kyytejä. Toki se vaatii yrittäjältä aloitteellisuutta eikä vain pullan mussuttamista tolpalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kela maksaa kyydeistä sen palkkion millä sun välitysyhtiö osallistui kilpailutukseen. Ja ei niitä kyytejä ole pakko ajaa jos firman talous on niin huonossa kunnossa, mutta nähtävästi olet sellainen yrittäjä joka ei pärjää omillaan. Osaavalla yrittäjällä on niin paljon omia kyytejä että ei tarvitse ajaa Kelan kyytejä. Toki se vaatii yrittäjältä aloitteellisuutta eikä vain pullan mussuttamista tolpalla.

        Ei ole olemassa mitään "sun välitysyhtiöitä". Jokainen autoilija voi ajaa kaikkien välitysyhtiöiden ajoja. Jokainen autoilija voi myös ajaa Kelan ajoja. Tosin firman talous on huonossa kunnossa, jos ajaa kelakyytejä. Toimiva yritys, joka maksaa tavanomaisen palkan kuljettajille ei voi ajaa ns. paskakyytejä.


    • Anonyymi

      Ei noilla hinnoilla mitään palkollisia pidetä. Ota hyvä ihminen taskulaskin kouraasi. Kilpailutukset ovat jo polkuhinnoiteltuja.

      • Anonyymi

        Se on kyllä paha kun yrittäjä joutuu itse tekemään töitä.


    • Anonyymi

      Ja niissä kilpailutuksissa juuri näitä asioita luvataan noudattaa.
      Mikään muu ala Suomessa ei toimi näin räikeästi.

      No missä ne Kelan hyväksymät keskeiset työehdot ovat??
      Jotka kyytejä ajavilta yrityksiltä vaaditaan kilpailuttavan tahon, eli tässä tapauksessa Kelan puolesta.

    • Anonyymi

      Taitaa aika moni Lähitaksin yrittäjänolla konkurssissa ennen Lähilogistiikkaa kun itketää kaikista parin prosentin korotuksista.

      • Anonyymi

        Mitä nyt muutaman prosentin takia kukaan itkee. Se on kahvirahoja vain.

        Kustannuslaskenta on turhaa sitä paitsi. Ei muuta kun pitkää päivää ja kattoo sit mitä jää.


    • Anonyymi

      Aika paljon on pakkasella lähilogistiikan taloustiedot. Ensi vuosi on parempi kun saadaan provisiot vielä korkeammiksi.

      Hyvin toimii tuo kyydinvälitys. Tarjoaa toisesta kaupungista kelakyydit vaikka siellä on autoja.
      Arpajaiset ovat käynnissä.

      • Anonyymi

        Tuo käytössä oleva Router ohjelma on tarkoitettu alunperin ilmeisesti johonkin kuormien, lastien tai konttien siirtelyyn. Ei henkilökuljetuksiin.


    • Anonyymi

      Lähilogistiikan matkojen maksuliikennekeskus on Taksikuutio Oy, joka on Suomen Taksiliiton omistama yhtiö.

      Taksiliitto on samaa autoilijoiden kusettaja porukkaa kuin välitysyhtiötkin.

      • Anonyymi

        Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Ketkäs sitä Taksiliittoa onkaan rahoittanut nämä vuodet? 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Ketkäs sitä Taksiliittoa onkaan rahoittanut nämä vuodet? 🤔

        Taksiliiton jäseninä on vain idiootteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksiliiton jäseninä on vain idiootteja.

        Taitaa selkeä enemmistö näistä jäsenistä olla niitä kartelliajan kuskeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa selkeä enemmistö näistä jäsenistä olla niitä kartelliajan kuskeja.

        Kartelliajan taksi? Kysy asiakkailta kumi oli/on parempi! Rehellisyys, toimivuus/iuotettavuus näitä perinteinen asiakas kaipaa vieläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksiliiton jäseninä on vain idiootteja.

        Lopeta nimittely tai tietosi kaivetaan.


    • Anonyymi

      Kelan olisi lain mukaan irtisanottava tehdyt sopimukset, koska yleisessä tiedossa on, että lainvoimaisella päätöksellä tai tuomiolla on todettu sopimusosapuolen tai heidän alihankkijoidensa laiminlyöneen velvollisuutensa maksaa Suomen veroja tai sosiaaliturvamaksuja.

      Sopimukset pitäisi irtisanoa, jos sopija ei noudata pakollisia poissulkemisperusteita.
      https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2016/20161397#O2L10P80

      Sadat alihankkijat ovat laiminlyöneet verot ja sosiaalimaksut jo nyt ja kuluvan vuoden verotuksen päättyessä petospommi laukeaa lopullisesti.

      • Anonyymi

        Suomen suurin petosketju, Kelan järjestämänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen suurin petosketju, Kelan järjestämänä.

        Sen jälkeen kun TH ja LT sai Uudenmaan Kela-kyydit hoitaakseen niin ulina on ollut jatkuvaa. Ne syyttää asiasta Kelaa vaikka välitysyhtiöt antoi tarjouksen sisään ja he itse ovat allekirjoittaneet sopimuksen ja hyväksyneet kyydeistä maksettavan korvauksen. Kun Halminen hoitu kyytejä, ei yrittäjät valittaneet käytännössä yhtään. Miksi kartelliajan taksiyrittäjät valittavat niin paljon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen jälkeen kun TH ja LT sai Uudenmaan Kela-kyydit hoitaakseen niin ulina on ollut jatkuvaa. Ne syyttää asiasta Kelaa vaikka välitysyhtiöt antoi tarjouksen sisään ja he itse ovat allekirjoittaneet sopimuksen ja hyväksyneet kyydeistä maksettavan korvauksen. Kun Halminen hoitu kyytejä, ei yrittäjät valittaneet käytännössä yhtään. Miksi kartelliajan taksiyrittäjät valittavat niin paljon?

        No tässä kritisoidaan juuri tarjouksen tekijöitä, joilla ei näytä olevan vastuuta ollenkaan.
        Heillä on palkattuja kuljettajia, eivätkä itsekään noudata Kelan kanssa sopimaan asioita.
        Yksittäinen autoilija ei voi vaikuttaa mihinkään ja mikäli kieltäytyy Kela-ajoista niin ei tässä "meidän" Välitysyhtiössä saa ajaa muitakaan kyytejä.
        Kaikkia herrojen järjestämiä ajoja on ajettava. Tai sitten et aja yhtiön kautta mitään muutakaan.
        Tämä eräässä Lähilogistiikan kanssa yhteistyötä tekevässä suurehkossa yhtiössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tässä kritisoidaan juuri tarjouksen tekijöitä, joilla ei näytä olevan vastuuta ollenkaan.
        Heillä on palkattuja kuljettajia, eivätkä itsekään noudata Kelan kanssa sopimaan asioita.
        Yksittäinen autoilija ei voi vaikuttaa mihinkään ja mikäli kieltäytyy Kela-ajoista niin ei tässä "meidän" Välitysyhtiössä saa ajaa muitakaan kyytejä.
        Kaikkia herrojen järjestämiä ajoja on ajettava. Tai sitten et aja yhtiön kautta mitään muutakaan.
        Tämä eräässä Lähilogistiikan kanssa yhteistyötä tekevässä suurehkossa yhtiössä.

        Pakko ajaa kaikkia kyytejä. Keskus toimii siis työnantajan elkein määräävässä markkina-asemassa.


    • Anonyymi

      Sopimukset ja tarjoukset laatineet tehneet välitysyhtiön hallituksen jäsenet on saatava vastuuseen. Sillä he itsekään eivät noudata tilaajavastuusopimuksessa määrättyjä työehtoja palkattujen kuljettajiensa kanssa.
      Pyhätyöt 100%, ylityöt ja työaikalaki

      Ja mielestäni näyttää siltä että Lähilogistiikka on menossa konkurssiin juuri tuon huonosti tehdyn kelatarjouksen takia.

      Kelassa ollaan tietoisia rikkomuksista. Siellä kyllä naishenkilö kovasti ihmetteli kun kerroin että mitään työehtosopimusta / keskeisiä työehtoja paperilla ei ole käytössä ja lain määräämät korvauksetkin jäävät kuljettajilta saamatta.

      Tuo luotettavakumppanipalveluun kuuluminenkin on silmän lumetta. Rahastusta.
      Samat tiedot on ilmaiseksi haettavissa ja yritykset joissa ei ole työntekijöitä kärsivät taloudellisesti turhaan.

      Lähilogistiikkaa kuvaa se että järjestelmä tarjoaa paikallisia kelakyytejä toisesta kaupungista 50km päästä, vaikka siellä on vapaita autoja. Ei toimi, ei.

      Olen ajatellut oman taksi-yrityksen perustamista ja laskeskellut hieman samalla kun olen ollut kuljettajana pelkällä provisiopalkalla. Eihän tuossa tällä hetkellä ole mitään järkeä.
      Olen nähnyt sopimukset ehtoineen.

    • Anonyymi

      Uh, kilpailija joka hävisi "vähän" mustamaalaa hyvää järjestelmää.

      • Anonyymi

        Ainoat häviäjät ovat ne, jotka ajavat kelan ajoja. Valtakunnan suurin kusetus lähes kaiket työrikokset sisältäen.


      • Anonyymi

        Uh' tarkastuksen jälkeen nähdään hyvä järjestelmä ja ihmetellään.
        Ilmainen työ on töntekijän huijaamista suorastaan. Näistä on esimerkkejä kun maahanmuuttajia on esim ravintoloissa pidetty töissä pilkkahinnalla. Lähes ilman palkkaa.
        On rikos jättää palkat hoitamatta sopimuksien mukaan.


      • Anonyymi

        Jokainen väite on tosi. Paskan puhuminen tai valehtelu on eri asia.
        Näitä esitettyjä väitteitä ei voi kumota.


    • Anonyymi

      Kulut ovat nousseet. Meidän välitysyhtiön ajossa (sopimus Lähilogistiikan kanssa)
      Jokainen autoilija maksaa välitysmaksuja ja provisiota keskimäärin 1200e/kk

      Kyytien hinnat laahaa rajusti. Toimitusjohtaja on palkkansa ansainnut taas.

      • Anonyymi

        Taksialalla on helppo rahastaa kun yrittäjät eivät osaa laskea onko ajaminen kannattavaa. Siksi ne ulisee jälkikäteen täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksialalla on helppo rahastaa kun yrittäjät eivät osaa laskea onko ajaminen kannattavaa. Siksi ne ulisee jälkikäteen täällä.

        Kuljetusalalla (ajokin koosta riippumatta) on käsittääkseni aina ollut tapana tarjota meille "ei niin teräville" autoilijoille soppareita joille nauraa naurismaan aidatkin.
        Sitten hammasta purren venytetään päivää ja annetaan kuva ,että joo joo , hyvin menee. Sitten vaan yhtenä päivänä vouti vie kalut, ja terveys pettää, mutta aina on uusia tulossa kokeilemaan.


    • Anonyymi

      Tarjouspyyntöä vastaamaton tarjous.

      Koska työehtoja eikä työehtosopimusta ei ole olemassa, vaikka tarjouspyynnössä näin on vaadittu ja tarjouksen tekijät ovat vastoin totuutta vakuuttaneet.

    • Anonyymi

      Tämä on vedätys koko kelakyytikilpalu.
      Pilkkahinnalla ja lakeja rikkoen.
      Lähilogistiikka on epäonnistunut.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe