Epäilen että Lähilogistiikka on ajautumassa konkurssiin jollei autoilija maksuja nosteta rajusti.
Jo ennestään ylihinnoiteltuja provisiota joudutaan korottamaan.
Kuljettaja ei saa myöskään tilaajavastuusopimuksessa sovittuja palkkoja Lähilogistiikan ajossa.
Mitään palkka eikä työehtoja ole paperilla.
Myös lain mukaan kuuluvat pyhätyökorvaukset ja ylityöt jäävät saamatta.
Taksialalla on tyypillistä että välitysyhtiön hintoja nostetaan aina kun homma niin sanotusti kusee.
Normaali yritys ajautuisi konkurssiin. Mutta autoilijat aina maksavat.
Heidän on pakko.
Olisi hyvä olla joku liitto joka valvoisi kannattavuutta, eli sitä että allekirjoitettuja sopimuksia myös noudatetaan.
Taksiliittoa ei kiinnosta miten Taksi yrityksissä sopimuksia noudatetaan.
Mm Useat palkatut kuljettajat ajavat seitsemän päivää viikossa ja työaikalakia rikotaan koko ajan Kelakyydeissä.
Lähilogistiikan taloudellinen tilanne
52
1084
Vastaukset
- Anonyymi
Onneksi kelakyytejä en aja.
- Anonyymi
Taksiauton isännän tai omistavan yhtiön kuuluu maksaa palkan ohella pyhä- ja ylityölisät kuljettajalle. Eihän tilausvälitysyhtiö maksa palkkoja.
- Anonyymi
Sen jälkeen kun entisistä rengeistä alkoi tulla isäntiä , on näitä ihmeellisiä ulostuloja ollut yllin kyllin, kun entiset palkolliset huutaa vuoroin Kelaa, vuoroin välitysyhtiötä hoitamaan " lakisääteiset maksut" kuntoon ja noudattamaan työehtosopimusta kun rahat ei riitä 50k velkavaunun osamaksuihin.
Ja kyllä, entisistä rengeistähän ne isännät on ennenkin tulleet, mutta 2018 Heinäkuun jälkeen ei enää tarvinnut tietää liikkeenhoidosta hölkäsen pöläystä, kun kuulemma taksiautoilu ei ole mitään rakettitiedettä, hah - Anonyymi
Tilausvälitysyhtiön hallitukseen kuuluu taksiyrittäjiä jotka tekee juuri nämä tarjoukset. Ja hyväksyvät ja allekirjoittavat sopimukset joita eivät itse edes noudata.
Että aivan turha siellä huudella.
Miksi kelakyydeissä nämä asiat ajoja suorittavilta yrityksiltä vaaditaan? Miksi juuri tilausvälitysyhtiö vaati allekirjoituksen sopimukseen että näitä noudatetaan?
Kyllä. Vastuu on autoilijoilla. Onko myös näillä tilausvälitysyhtiön hallituksessa istuvilla autoilijoilla vastuu?
Ja aina kitistään velkavaunuista ja turhista valittajista. Kun itselläni esimerkiksi ei ole velkaa yhtään. Kaikki on maksettu. Silti ihmetyttää taksialalla pesivä sopimuksien ja lakien noudattamatta jättäminen. Mikäli näitä jouduttaisi noudattamaan, olisi hinnat kyydeissä aivan toista luokkaa. Kukaan ei voisi tarjota alihintaa enää.
Nyt kustaan omaan nilkkaan. Saatanan tunarit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen jälkeen kun entisistä rengeistä alkoi tulla isäntiä , on näitä ihmeellisiä ulostuloja ollut yllin kyllin, kun entiset palkolliset huutaa vuoroin Kelaa, vuoroin välitysyhtiötä hoitamaan " lakisääteiset maksut" kuntoon ja noudattamaan työehtosopimusta kun rahat ei riitä 50k velkavaunun osamaksuihin.
Ja kyllä, entisistä rengeistähän ne isännät on ennenkin tulleet, mutta 2018 Heinäkuun jälkeen ei enää tarvinnut tietää liikkeenhoidosta hölkäsen pöläystä, kun kuulemma taksiautoilu ei ole mitään rakettitiedettä, hahSunnuntailisä sovittavissa koska ei ole yleissitovaa työehtosopimusta
Taksiliitto on taksiyrittäjien etu- ja palvelujärjestö, ja Jenni Välimäen puheesta kuulee selvästi hänen olevan työnantajayritysten edustaja:
”Sunnuntaissa kannattaa huomioida, että osapuolten on mahdollista sopia vuorokauden alkamisajankohdasta. Voidaan erikseen sopia, että sunnuntai alkaa esimerkiksi kello nolla neljä tai nolla viisi, jolloin lauantaiyö ei vielä ole sunnuntaita. Tämä on mahdollista, koska ei ole yleissitovaa työehtosopimusta”, Välimäki väittää.
Kyseinen menettely, että vuorokauden alkamisesta päätetään paikallisesti, on käytössä monessa taksiyrityksessä. Käytäntö ei ole kuitenkaan missään nimessä linjassa työlainsäädännön kanssa, sillä sunnuntai alkaa sopimuksista huolimatta tietenkin aina kello 00.00.
Sunnuntailisä kierretään haamuprosenteilla
Kuljettajien ammattiliitto AKT:n Helsingin aluetoimitsija Jari Korhonen on kuullut kaikki työnantajapuolen keinot kiertää sunnuntailisiä: Sunnuntain alkamisajankohtaa voidaan muuttaa, mutta paperille voidaan myös kirjoittaa provisioprosentteja, joita ei koskaan makseta. Haamuprosentit määritellään tasan kaksi kertaa pienemmiksi kuin sunnuntain provisioprosentit, jotta paperilla kaikki näyttäisi mallikkaalta.
”Se on kikkailua, jossa vain mielikuvitus on rajana. Isotkin yritykset ovat kehittäneet näitä tuplamalleja”, Jari Korhonen sanoo ja naurahtaa.
Korhonen on huomannut työssään, että sunnuntaikorvauksia ei makseta läheskään aina kokomääräisinä taksikuskeille.
”Tämä on älyttömän yleistä. Lähes poikkeuksetta pyhätyön osuus on jäänyt maksamatta. Yleensä maksetaan vain perusprosentti, joka on 30:n ja 36:n välillä. Varsinkin sellainen vuoro, joka alkaa lauantaina vaikkapa kello 18 ja loppuu sunnuntaina kello 06. Ainakaan sellaisissa vuoroissa ei makseta penniäkään pyhälisää”, Korhonen sanoo.
Syy on vuorokauden alkamisaika, josta on voitu sopia paikallisesti, kuten Taksiliitosta myönnetään. Miksi sitten alalla on ja pysyy lainvastainen käytäntö?
Oikeustapauksetkaan ei herätä taksi-isäntiä
Melko harva taksinkuljettaja kuuluu liittoon, eikä ammattiliitollakaan ole käytössään kovin kummoisia välineitä sanktioida lainrikkojia.
”Meillä ei ole ryhmäkanneoikeutta, vaikka me kuinka tiedettäisiin yrittäjä, joka käyttää tällaista mallia. Ainoastaan AKT:n jäsenen valtakirjalla pystytään hakemaan palkat. Me on viety oikeuteen, ja voitettu järjestään kaikki tällaiset tapaukset, joissa on määritetty sunnuntain alkavan myöhemmin”, Jari Korhonen sanoo.
Silti sama työaikakikkailu rehottaa edelleen taksialalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sunnuntailisä sovittavissa koska ei ole yleissitovaa työehtosopimusta
Taksiliitto on taksiyrittäjien etu- ja palvelujärjestö, ja Jenni Välimäen puheesta kuulee selvästi hänen olevan työnantajayritysten edustaja:
”Sunnuntaissa kannattaa huomioida, että osapuolten on mahdollista sopia vuorokauden alkamisajankohdasta. Voidaan erikseen sopia, että sunnuntai alkaa esimerkiksi kello nolla neljä tai nolla viisi, jolloin lauantaiyö ei vielä ole sunnuntaita. Tämä on mahdollista, koska ei ole yleissitovaa työehtosopimusta”, Välimäki väittää.
Kyseinen menettely, että vuorokauden alkamisesta päätetään paikallisesti, on käytössä monessa taksiyrityksessä. Käytäntö ei ole kuitenkaan missään nimessä linjassa työlainsäädännön kanssa, sillä sunnuntai alkaa sopimuksista huolimatta tietenkin aina kello 00.00.
Sunnuntailisä kierretään haamuprosenteilla
Kuljettajien ammattiliitto AKT:n Helsingin aluetoimitsija Jari Korhonen on kuullut kaikki työnantajapuolen keinot kiertää sunnuntailisiä: Sunnuntain alkamisajankohtaa voidaan muuttaa, mutta paperille voidaan myös kirjoittaa provisioprosentteja, joita ei koskaan makseta. Haamuprosentit määritellään tasan kaksi kertaa pienemmiksi kuin sunnuntain provisioprosentit, jotta paperilla kaikki näyttäisi mallikkaalta.
”Se on kikkailua, jossa vain mielikuvitus on rajana. Isotkin yritykset ovat kehittäneet näitä tuplamalleja”, Jari Korhonen sanoo ja naurahtaa.
Korhonen on huomannut työssään, että sunnuntaikorvauksia ei makseta läheskään aina kokomääräisinä taksikuskeille.
”Tämä on älyttömän yleistä. Lähes poikkeuksetta pyhätyön osuus on jäänyt maksamatta. Yleensä maksetaan vain perusprosentti, joka on 30:n ja 36:n välillä. Varsinkin sellainen vuoro, joka alkaa lauantaina vaikkapa kello 18 ja loppuu sunnuntaina kello 06. Ainakaan sellaisissa vuoroissa ei makseta penniäkään pyhälisää”, Korhonen sanoo.
Syy on vuorokauden alkamisaika, josta on voitu sopia paikallisesti, kuten Taksiliitosta myönnetään. Miksi sitten alalla on ja pysyy lainvastainen käytäntö?
Oikeustapauksetkaan ei herätä taksi-isäntiä
Melko harva taksinkuljettaja kuuluu liittoon, eikä ammattiliitollakaan ole käytössään kovin kummoisia välineitä sanktioida lainrikkojia.
”Meillä ei ole ryhmäkanneoikeutta, vaikka me kuinka tiedettäisiin yrittäjä, joka käyttää tällaista mallia. Ainoastaan AKT:n jäsenen valtakirjalla pystytään hakemaan palkat. Me on viety oikeuteen, ja voitettu järjestään kaikki tällaiset tapaukset, joissa on määritetty sunnuntain alkavan myöhemmin”, Jari Korhonen sanoo.
Silti sama työaikakikkailu rehottaa edelleen taksialalla.Välimäki on saanut arpajaisista tutkintonsa, jos hänellä sellaista on ollenkaan. Sunnuntailisä kuuluu pakottavaan lainsäädäntöön mikä ei ole sovittavissa. Kaiken maailman pönttöjä sitä taksialalle onkin pesiytynyt.
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2019/20190872#L5P20
Säännösten pakottavuus
Sopimus, jolla heikennetään työntekijälle tässä laissa säädettyjä etuja, on mitätön, jollei tästä laista muuta johdu.
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2019/20190872#L8 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Välimäki on saanut arpajaisista tutkintonsa, jos hänellä sellaista on ollenkaan. Sunnuntailisä kuuluu pakottavaan lainsäädäntöön mikä ei ole sovittavissa. Kaiken maailman pönttöjä sitä taksialalle onkin pesiytynyt.
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2019/20190872#L5P20
Säännösten pakottavuus
Sopimus, jolla heikennetään työntekijälle tässä laissa säädettyjä etuja, on mitätön, jollei tästä laista muuta johdu.
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2019/20190872#L8Kela vaatii keskeiset työehdot paperille, eli työsopimuksen palkkaehtoineen.
Kukaan taksiyrittäjä ei sitä tee koska ylitöitä eikä 100% pyhälisiä voi sivuuttaa lain mukaan.
Eikä näillä hinnoilla myöskään maksaa.
Kelassa tämä tiedetään, mutta kukaan ei välitä vielä koska asia ei ole ollut julkisesti esillä.
"tässä meillä on ollut tämmöinen provisio aina käytössä" sano eräskin välitysyhtiön hallituksen jäsen moniautoyrittäjä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kela vaatii keskeiset työehdot paperille, eli työsopimuksen palkkaehtoineen.
Kukaan taksiyrittäjä ei sitä tee koska ylitöitä eikä 100% pyhälisiä voi sivuuttaa lain mukaan.
Eikä näillä hinnoilla myöskään maksaa.
Kelassa tämä tiedetään, mutta kukaan ei välitä vielä koska asia ei ole ollut julkisesti esillä.
"tässä meillä on ollut tämmöinen provisio aina käytössä" sano eräskin välitysyhtiön hallituksen jäsen moniautoyrittäjä.Autoilijalta eli taksiyritykseltä vaaditaan sopimuksen mukaan mm.:
3.6. Liikenteenharjoittajan on täytettävä Tilaajavastuulain (1233/2006) 5 §:n edellytykset. Liikenteenharjoittaja sitoutuu liittymään Luotettava Kumppani -palveluun. Mikäli tämä ei erityisen painavasta syystä ole mahdollista Liikenteenharjoittaja sitoutuu toimittamaan selvitykset edellä mainitun lain edellytysten täyttymisestä ennen liikenteen aloittamista. Lisäksi Liikenteenharjoittaja sitoutuu toimittamaan kyseiset selvitykset aina pyydettäessä, kuitenkin korkeintaan kolmen (3) kuukauden välein.
Yksikään yrityksistä ei täytä 5 §:n kaikkia ehtoja
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2006/20061233#P5
3.7. Liikenteenharjoittaja esittää pyydättäessä yrityksen vastuuhenkilöiden rikosrekisteriotteet ennen Kela-liikenteen aloittamista.
Rikosrekisteriotteita ei ole kysytty keneltäkään.
3.8. Liikenteenharjoittajan on pidettävä koko sopimuskauden ajan voimassa toiminnan vastuuvakuutus, jonka maksimi korvaussumman on oltava vähintään 500.000 euroa.
Suurimmalla osalla yrityksistä ei ole vastuuvakuutusta. Matkustajan loukkaantuessa esim. äkkijarrutuksessa, kolarissa tai autoon siirrossa ei kukaan korvaa mitään. Usein myös henkilökunta on vakuuttamatta, joten kuljettaja kärsii ja maksaa omistaan loukkaantumisensa tai vammautumisen. Sairauseläkettä ei myöskään makseta vakuuttamattomille.
Vastuuvakuutuksen voimassaolon voi tarkistaa täältä
https://zeckit.com/fi/haku
Suomen Lähilogistiikka Oy:llä ei tietojen mukaan ole vastuuvakuutusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kela vaatii keskeiset työehdot paperille, eli työsopimuksen palkkaehtoineen.
Kukaan taksiyrittäjä ei sitä tee koska ylitöitä eikä 100% pyhälisiä voi sivuuttaa lain mukaan.
Eikä näillä hinnoilla myöskään maksaa.
Kelassa tämä tiedetään, mutta kukaan ei välitä vielä koska asia ei ole ollut julkisesti esillä.
"tässä meillä on ollut tämmöinen provisio aina käytössä" sano eräskin välitysyhtiön hallituksen jäsen moniautoyrittäjä.Kela-kyytejä voi ajaa Lähilogistiikan kautta, vaikka taksiyritys ei noudata tilaajavastuusopimuksessa vaadittuja asioita.
Tässä olisi laadunvalvonnan näytönpaikka, myös taksitarkastajille vaihtelua työasusteiden syynäämisestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kela-kyytejä voi ajaa Lähilogistiikan kautta, vaikka taksiyritys ei noudata tilaajavastuusopimuksessa vaadittuja asioita.
Tässä olisi laadunvalvonnan näytönpaikka, myös taksitarkastajille vaihtelua työasusteiden syynäämisestä.Taksitarkastajat ovat välitysyhtiöiden taksikuskeja eli tavallisia duunareita. Ei niillä ole mitään oikeuksia tarkastaa kuin välitysyhtiön orjien eli autoilijoiden sukan värejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kela vaatii keskeiset työehdot paperille, eli työsopimuksen palkkaehtoineen.
Kukaan taksiyrittäjä ei sitä tee koska ylitöitä eikä 100% pyhälisiä voi sivuuttaa lain mukaan.
Eikä näillä hinnoilla myöskään maksaa.
Kelassa tämä tiedetään, mutta kukaan ei välitä vielä koska asia ei ole ollut julkisesti esillä.
"tässä meillä on ollut tämmöinen provisio aina käytössä" sano eräskin välitysyhtiön hallituksen jäsen moniautoyrittäjä.Provisiopalkka ei ole laillinen sellaisenaan tilaajavastuusopimuksen mukaan.
Silti sitä ainoastaan käytetään ja kukaan ei välitä.
Tämä pieni epäkohta ei aiheuta toimenpiteitä.
Onko tämä nyt se laillinen kusetus?
"Osana julkista liikennettä"
Että kehdataan.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Provisiopalkka ei ole laillinen sellaisenaan tilaajavastuusopimuksen mukaan.
Silti sitä ainoastaan käytetään ja kukaan ei välitä.
Tämä pieni epäkohta ei aiheuta toimenpiteitä.
Onko tämä nyt se laillinen kusetus?
"Osana julkista liikennettä"
Että kehdataan..Kela maksaa autoilijalle 1,1€/km. Sillä tahalla pitäisi maksaa auton pääoma- ja käyttökulut sekä palkat ja vakuutukset. Lisäksi välitysyhtiön palkkiot ja laitteiden ostot tai vuokrat.
Hyvä vitsi, exel kertoo, ettei onnistu koskaan.
Kyse on valtakunnallisesta harmaasta taloudesta Sosiaali- ja terveysministeriön järjestämänä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen jälkeen kun entisistä rengeistä alkoi tulla isäntiä , on näitä ihmeellisiä ulostuloja ollut yllin kyllin, kun entiset palkolliset huutaa vuoroin Kelaa, vuoroin välitysyhtiötä hoitamaan " lakisääteiset maksut" kuntoon ja noudattamaan työehtosopimusta kun rahat ei riitä 50k velkavaunun osamaksuihin.
Ja kyllä, entisistä rengeistähän ne isännät on ennenkin tulleet, mutta 2018 Heinäkuun jälkeen ei enää tarvinnut tietää liikkeenhoidosta hölkäsen pöläystä, kun kuulemma taksiautoilu ei ole mitään rakettitiedettä, hah”Sen jälkeen kun entisistä rengeistä alkoi tulla isäntiä , on näitä ihmeellisiä ulostuloja ollut yllin kyllin, kun entiset palkolliset huutaa vuoroin Kelaa, vuoroin välitysyhtiötä hoitamaan " lakisääteiset maksut" kuntoon ja noudattamaan työehtosopimusta kun rahat ei riitä 50k velkavaunun osamaksuihin.”
Siis Kelakyytien hinnoistahan valittaa nimenomaan vanhat isännät jotka tottui siihen että ne ajetaan aina maksimitaksalla. Rengit eivät aja Lähitaksin, Taksi Helsingin ynnä muiden välitysyhtiöiden leivissä yrittäjinä ja näiden yhtiöiden Kelahinnoista täälläkin valitetaan koko ajan.
Entiset rengit ajoivat Menevällä ja hoiti Kelat hyvin. Näillä vanhoilla yhtiöillä on ollut ongelmia Kelan kyytien kanssa koska isännät eivät suostu kuittaamaan ”alennuskyytejä” koska ne on laskenut oman taloutensa kartelliajan tulojen mukaan ja perse ei kestä kilpailutetun kyydin ajamista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kela maksaa autoilijalle 1,1€/km. Sillä tahalla pitäisi maksaa auton pääoma- ja käyttökulut sekä palkat ja vakuutukset. Lisäksi välitysyhtiön palkkiot ja laitteiden ostot tai vuokrat.
Hyvä vitsi, exel kertoo, ettei onnistu koskaan.
Kyse on valtakunnallisesta harmaasta taloudesta Sosiaali- ja terveysministeriön järjestämänä.Kela kilpailutti kyydit ja välitysyhtiöissä laskettiin sopiva hinta. Taksiyrittäjät hyväksyivät hinnan ja laittoivat nimen paperiin. Tosin ne eivät osanneet laskea onko hinta kannattava koska kannattavuuslaskenta ei kuulu taksien yrittäjäkurssille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Sen jälkeen kun entisistä rengeistä alkoi tulla isäntiä , on näitä ihmeellisiä ulostuloja ollut yllin kyllin, kun entiset palkolliset huutaa vuoroin Kelaa, vuoroin välitysyhtiötä hoitamaan " lakisääteiset maksut" kuntoon ja noudattamaan työehtosopimusta kun rahat ei riitä 50k velkavaunun osamaksuihin.”
Siis Kelakyytien hinnoistahan valittaa nimenomaan vanhat isännät jotka tottui siihen että ne ajetaan aina maksimitaksalla. Rengit eivät aja Lähitaksin, Taksi Helsingin ynnä muiden välitysyhtiöiden leivissä yrittäjinä ja näiden yhtiöiden Kelahinnoista täälläkin valitetaan koko ajan.
Entiset rengit ajoivat Menevällä ja hoiti Kelat hyvin. Näillä vanhoilla yhtiöillä on ollut ongelmia Kelan kyytien kanssa koska isännät eivät suostu kuittaamaan ”alennuskyytejä” koska ne on laskenut oman taloutensa kartelliajan tulojen mukaan ja perse ei kestä kilpailutetun kyydin ajamista.Ihan hyvä pointti tuo.
TaksiHelsingistä en tiedä, mutta tietääkseni Lähitaksin palvelusopimuksia on myyty pilvin pimein uusille yrittäjille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Sen jälkeen kun entisistä rengeistä alkoi tulla isäntiä , on näitä ihmeellisiä ulostuloja ollut yllin kyllin, kun entiset palkolliset huutaa vuoroin Kelaa, vuoroin välitysyhtiötä hoitamaan " lakisääteiset maksut" kuntoon ja noudattamaan työehtosopimusta kun rahat ei riitä 50k velkavaunun osamaksuihin.”
Siis Kelakyytien hinnoistahan valittaa nimenomaan vanhat isännät jotka tottui siihen että ne ajetaan aina maksimitaksalla. Rengit eivät aja Lähitaksin, Taksi Helsingin ynnä muiden välitysyhtiöiden leivissä yrittäjinä ja näiden yhtiöiden Kelahinnoista täälläkin valitetaan koko ajan.
Entiset rengit ajoivat Menevällä ja hoiti Kelat hyvin. Näillä vanhoilla yhtiöillä on ollut ongelmia Kelan kyytien kanssa koska isännät eivät suostu kuittaamaan ”alennuskyytejä” koska ne on laskenut oman taloutensa kartelliajan tulojen mukaan ja perse ei kestä kilpailutetun kyydin ajamista.Eikös ole mukaavaa, kun sinulle jää enemmän ajettavaa. Aja niin kauan kuin perseesi kestää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen jälkeen kun entisistä rengeistä alkoi tulla isäntiä , on näitä ihmeellisiä ulostuloja ollut yllin kyllin, kun entiset palkolliset huutaa vuoroin Kelaa, vuoroin välitysyhtiötä hoitamaan " lakisääteiset maksut" kuntoon ja noudattamaan työehtosopimusta kun rahat ei riitä 50k velkavaunun osamaksuihin.
Ja kyllä, entisistä rengeistähän ne isännät on ennenkin tulleet, mutta 2018 Heinäkuun jälkeen ei enää tarvinnut tietää liikkeenhoidosta hölkäsen pöläystä, kun kuulemma taksiautoilu ei ole mitään rakettitiedettä, hahKela vaatii uudehkoa kalustoa päästöluokituksien mukaisesti, joka johtuu typeristä poliitikoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Välimäki on saanut arpajaisista tutkintonsa, jos hänellä sellaista on ollenkaan. Sunnuntailisä kuuluu pakottavaan lainsäädäntöön mikä ei ole sovittavissa. Kaiken maailman pönttöjä sitä taksialalle onkin pesiytynyt.
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2019/20190872#L5P20
Säännösten pakottavuus
Sopimus, jolla heikennetään työntekijälle tässä laissa säädettyjä etuja, on mitätön, jollei tästä laista muuta johdu.
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2019/20190872#L8Taksiliiton ainoa toiminnan tarkoitus on rahastaa tollotaksareilta jäsenmaksuja, ja myydä omistamansa yhtiön eli Taksikuution kautta välitys- rahoituspalveluita, kursseja, kirjoja, sekä huonoa ylihinnoiteltua tavaraa yrittäjille.
- Anonyymi
Lähitaksi omistaa Suomen Lähilogistiikka Oy:n. Yritys perustettiin erikseen, jotta kaikki ei mene kerralla konkkaan.
- Anonyymi
Tässä huijarijärjestön johto
https://www.kela.fi/kelan-johtajat
Vasurit ja demarit ovat päättäneet enimmäishinnan kuljetuksista, jotta taksinkuljettajat eivät saisi palkkaa tekemästään työstä. Demarit vihaavat palkansaajia.
https://finlex.fi/fi/laki/alkup/2021/20210405- Anonyymi
Miten Kela huijaa? Sehän vain kilpailuttaa ja veronmaksajana toivonkin että yhteiskunna kyydit kilpailutetaan. Eiköhän ne huijarit löydy tässä tapauksesta niistä taksiyrityksistä jotka jättävät lakisääteisrt maksut kuljettajille maksamatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten Kela huijaa? Sehän vain kilpailuttaa ja veronmaksajana toivonkin että yhteiskunna kyydit kilpailutetaan. Eiköhän ne huijarit löydy tässä tapauksesta niistä taksiyrityksistä jotka jättävät lakisääteisrt maksut kuljettajille maksamatta.
Taidat olla vähän tyhmä. Taksiautoilijat ja taksikuskit ovat veronmaksajia. Kelan maksamilla palkkioilla veroja ei pysty maksamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidat olla vähän tyhmä. Taksiautoilijat ja taksikuskit ovat veronmaksajia. Kelan maksamilla palkkioilla veroja ei pysty maksamaan.
Kela maksaa kyydeistä sen palkkion millä sun välitysyhtiö osallistui kilpailutukseen. Ja ei niitä kyytejä ole pakko ajaa jos firman talous on niin huonossa kunnossa, mutta nähtävästi olet sellainen yrittäjä joka ei pärjää omillaan. Osaavalla yrittäjällä on niin paljon omia kyytejä että ei tarvitse ajaa Kelan kyytejä. Toki se vaatii yrittäjältä aloitteellisuutta eikä vain pullan mussuttamista tolpalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kela maksaa kyydeistä sen palkkion millä sun välitysyhtiö osallistui kilpailutukseen. Ja ei niitä kyytejä ole pakko ajaa jos firman talous on niin huonossa kunnossa, mutta nähtävästi olet sellainen yrittäjä joka ei pärjää omillaan. Osaavalla yrittäjällä on niin paljon omia kyytejä että ei tarvitse ajaa Kelan kyytejä. Toki se vaatii yrittäjältä aloitteellisuutta eikä vain pullan mussuttamista tolpalla.
Ei ole olemassa mitään "sun välitysyhtiöitä". Jokainen autoilija voi ajaa kaikkien välitysyhtiöiden ajoja. Jokainen autoilija voi myös ajaa Kelan ajoja. Tosin firman talous on huonossa kunnossa, jos ajaa kelakyytejä. Toimiva yritys, joka maksaa tavanomaisen palkan kuljettajille ei voi ajaa ns. paskakyytejä.
- Anonyymi
Ei noilla hinnoilla mitään palkollisia pidetä. Ota hyvä ihminen taskulaskin kouraasi. Kilpailutukset ovat jo polkuhinnoiteltuja.
- Anonyymi
Se on kyllä paha kun yrittäjä joutuu itse tekemään töitä.
- Anonyymi
Ja niissä kilpailutuksissa juuri näitä asioita luvataan noudattaa.
Mikään muu ala Suomessa ei toimi näin räikeästi.
No missä ne Kelan hyväksymät keskeiset työehdot ovat??
Jotka kyytejä ajavilta yrityksiltä vaaditaan kilpailuttavan tahon, eli tässä tapauksessa Kelan puolesta. - Anonyymi
Taitaa aika moni Lähitaksin yrittäjänolla konkurssissa ennen Lähilogistiikkaa kun itketää kaikista parin prosentin korotuksista.
- Anonyymi
Mitä nyt muutaman prosentin takia kukaan itkee. Se on kahvirahoja vain.
Kustannuslaskenta on turhaa sitä paitsi. Ei muuta kun pitkää päivää ja kattoo sit mitä jää.
- Anonyymi
Aika paljon on pakkasella lähilogistiikan taloustiedot. Ensi vuosi on parempi kun saadaan provisiot vielä korkeammiksi.
Hyvin toimii tuo kyydinvälitys. Tarjoaa toisesta kaupungista kelakyydit vaikka siellä on autoja.
Arpajaiset ovat käynnissä.- Anonyymi
Tuo käytössä oleva Router ohjelma on tarkoitettu alunperin ilmeisesti johonkin kuormien, lastien tai konttien siirtelyyn. Ei henkilökuljetuksiin.
- Anonyymi
Lähilogistiikan matkojen maksuliikennekeskus on Taksikuutio Oy, joka on Suomen Taksiliiton omistama yhtiö.
Taksiliitto on samaa autoilijoiden kusettaja porukkaa kuin välitysyhtiötkin.- Anonyymi
Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Ketkäs sitä Taksiliittoa onkaan rahoittanut nämä vuodet? 🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Ketkäs sitä Taksiliittoa onkaan rahoittanut nämä vuodet? 🤔
Taksiliiton jäseninä on vain idiootteja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taksiliiton jäseninä on vain idiootteja.
Taitaa selkeä enemmistö näistä jäsenistä olla niitä kartelliajan kuskeja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa selkeä enemmistö näistä jäsenistä olla niitä kartelliajan kuskeja.
Kartelliajan taksi? Kysy asiakkailta kumi oli/on parempi! Rehellisyys, toimivuus/iuotettavuus näitä perinteinen asiakas kaipaa vieläkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taksiliiton jäseninä on vain idiootteja.
Lopeta nimittely tai tietosi kaivetaan.
- Anonyymi
Kelan olisi lain mukaan irtisanottava tehdyt sopimukset, koska yleisessä tiedossa on, että lainvoimaisella päätöksellä tai tuomiolla on todettu sopimusosapuolen tai heidän alihankkijoidensa laiminlyöneen velvollisuutensa maksaa Suomen veroja tai sosiaaliturvamaksuja.
Sopimukset pitäisi irtisanoa, jos sopija ei noudata pakollisia poissulkemisperusteita.
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2016/20161397#O2L10P80
Sadat alihankkijat ovat laiminlyöneet verot ja sosiaalimaksut jo nyt ja kuluvan vuoden verotuksen päättyessä petospommi laukeaa lopullisesti.- Anonyymi
Suomen suurin petosketju, Kelan järjestämänä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen suurin petosketju, Kelan järjestämänä.
Sen jälkeen kun TH ja LT sai Uudenmaan Kela-kyydit hoitaakseen niin ulina on ollut jatkuvaa. Ne syyttää asiasta Kelaa vaikka välitysyhtiöt antoi tarjouksen sisään ja he itse ovat allekirjoittaneet sopimuksen ja hyväksyneet kyydeistä maksettavan korvauksen. Kun Halminen hoitu kyytejä, ei yrittäjät valittaneet käytännössä yhtään. Miksi kartelliajan taksiyrittäjät valittavat niin paljon?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen jälkeen kun TH ja LT sai Uudenmaan Kela-kyydit hoitaakseen niin ulina on ollut jatkuvaa. Ne syyttää asiasta Kelaa vaikka välitysyhtiöt antoi tarjouksen sisään ja he itse ovat allekirjoittaneet sopimuksen ja hyväksyneet kyydeistä maksettavan korvauksen. Kun Halminen hoitu kyytejä, ei yrittäjät valittaneet käytännössä yhtään. Miksi kartelliajan taksiyrittäjät valittavat niin paljon?
No tässä kritisoidaan juuri tarjouksen tekijöitä, joilla ei näytä olevan vastuuta ollenkaan.
Heillä on palkattuja kuljettajia, eivätkä itsekään noudata Kelan kanssa sopimaan asioita.
Yksittäinen autoilija ei voi vaikuttaa mihinkään ja mikäli kieltäytyy Kela-ajoista niin ei tässä "meidän" Välitysyhtiössä saa ajaa muitakaan kyytejä.
Kaikkia herrojen järjestämiä ajoja on ajettava. Tai sitten et aja yhtiön kautta mitään muutakaan.
Tämä eräässä Lähilogistiikan kanssa yhteistyötä tekevässä suurehkossa yhtiössä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tässä kritisoidaan juuri tarjouksen tekijöitä, joilla ei näytä olevan vastuuta ollenkaan.
Heillä on palkattuja kuljettajia, eivätkä itsekään noudata Kelan kanssa sopimaan asioita.
Yksittäinen autoilija ei voi vaikuttaa mihinkään ja mikäli kieltäytyy Kela-ajoista niin ei tässä "meidän" Välitysyhtiössä saa ajaa muitakaan kyytejä.
Kaikkia herrojen järjestämiä ajoja on ajettava. Tai sitten et aja yhtiön kautta mitään muutakaan.
Tämä eräässä Lähilogistiikan kanssa yhteistyötä tekevässä suurehkossa yhtiössä.Pakko ajaa kaikkia kyytejä. Keskus toimii siis työnantajan elkein määräävässä markkina-asemassa.
- Anonyymi
Sopimukset ja tarjoukset laatineet tehneet välitysyhtiön hallituksen jäsenet on saatava vastuuseen. Sillä he itsekään eivät noudata tilaajavastuusopimuksessa määrättyjä työehtoja palkattujen kuljettajiensa kanssa.
Pyhätyöt 100%, ylityöt ja työaikalaki
Ja mielestäni näyttää siltä että Lähilogistiikka on menossa konkurssiin juuri tuon huonosti tehdyn kelatarjouksen takia.
Kelassa ollaan tietoisia rikkomuksista. Siellä kyllä naishenkilö kovasti ihmetteli kun kerroin että mitään työehtosopimusta / keskeisiä työehtoja paperilla ei ole käytössä ja lain määräämät korvauksetkin jäävät kuljettajilta saamatta.
Tuo luotettavakumppanipalveluun kuuluminenkin on silmän lumetta. Rahastusta.
Samat tiedot on ilmaiseksi haettavissa ja yritykset joissa ei ole työntekijöitä kärsivät taloudellisesti turhaan.
Lähilogistiikkaa kuvaa se että järjestelmä tarjoaa paikallisia kelakyytejä toisesta kaupungista 50km päästä, vaikka siellä on vapaita autoja. Ei toimi, ei.
Olen ajatellut oman taksi-yrityksen perustamista ja laskeskellut hieman samalla kun olen ollut kuljettajana pelkällä provisiopalkalla. Eihän tuossa tällä hetkellä ole mitään järkeä.
Olen nähnyt sopimukset ehtoineen. - Anonyymi
Uh, kilpailija joka hävisi "vähän" mustamaalaa hyvää järjestelmää.
- Anonyymi
Ainoat häviäjät ovat ne, jotka ajavat kelan ajoja. Valtakunnan suurin kusetus lähes kaiket työrikokset sisältäen.
- Anonyymi
Uh' tarkastuksen jälkeen nähdään hyvä järjestelmä ja ihmetellään.
Ilmainen työ on töntekijän huijaamista suorastaan. Näistä on esimerkkejä kun maahanmuuttajia on esim ravintoloissa pidetty töissä pilkkahinnalla. Lähes ilman palkkaa.
On rikos jättää palkat hoitamatta sopimuksien mukaan. - Anonyymi
Jokainen väite on tosi. Paskan puhuminen tai valehtelu on eri asia.
Näitä esitettyjä väitteitä ei voi kumota.
- Anonyymi
Kulut ovat nousseet. Meidän välitysyhtiön ajossa (sopimus Lähilogistiikan kanssa)
Jokainen autoilija maksaa välitysmaksuja ja provisiota keskimäärin 1200e/kk
Kyytien hinnat laahaa rajusti. Toimitusjohtaja on palkkansa ansainnut taas.- Anonyymi
Taksialalla on helppo rahastaa kun yrittäjät eivät osaa laskea onko ajaminen kannattavaa. Siksi ne ulisee jälkikäteen täällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taksialalla on helppo rahastaa kun yrittäjät eivät osaa laskea onko ajaminen kannattavaa. Siksi ne ulisee jälkikäteen täällä.
Kuljetusalalla (ajokin koosta riippumatta) on käsittääkseni aina ollut tapana tarjota meille "ei niin teräville" autoilijoille soppareita joille nauraa naurismaan aidatkin.
Sitten hammasta purren venytetään päivää ja annetaan kuva ,että joo joo , hyvin menee. Sitten vaan yhtenä päivänä vouti vie kalut, ja terveys pettää, mutta aina on uusia tulossa kokeilemaan.
- Anonyymi
Tarjouspyyntöä vastaamaton tarjous.
Koska työehtoja eikä työehtosopimusta ei ole olemassa, vaikka tarjouspyynnössä näin on vaadittu ja tarjouksen tekijät ovat vastoin totuutta vakuuttaneet. - Anonyymi
Tämä on vedätys koko kelakyytikilpalu.
Pilkkahinnalla ja lakeja rikkoen.
Lähilogistiikka on epäonnistunut.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan
Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.2263537Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha242191- 242091
Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.901965Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?871650Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se241381- 81281
Avaa sydämesi mulle
❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo361267Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan351217Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61208