Suomi voi olla pienenä maana esimerkki maa. Me voisimme toimia seuraavasti:
- lopetetaan politikointi
- lopetaan valtiovallan arvostelu
- lopetetaan erityisesti kaikki toisarvoinen some yms naurettavuudet
- aloitetaan puhaltamaan yhteiseen hiileen
- aloitetaan yhdessä sähkötalkoot
- pyritään parempaan omavaraisuuteen elintarvikkeissa
- luovutaan yhteisen edun nimessä itsekkäistä eduistamme
- aloitetaan välittämään lähimmäisistämme luomalla verkostot sairaiden, syrjäytyneiden ja vanhusten hoitamiseksi YHDESSÄ
- suurin osa sosiaalisista ongelmistamme johtuu yhteisöllisyyden puuttumisesta
- kukaan ei pyydä nyt palkankorotusta, mutta resursseja lisätään sote-puolella ja sitä tuetaan vapaaehtoistalkoin
- poliitikot: nyt ei ole aika oman edun tavoittelun, vaaleissa voittaa se, joka ymmärtää yhteisöllisyyden merkityksen
Näin pieni maa kuin Suomi taisteli itsenäisyyden Venäjästä, mutta jos emme puhalla yhteen hiileen, silloin tuhoamme veteraanien uhraukset.
Senkö takia veteraanit taistelivat, että tänä päivänä ihmettelemme ja päivittelemme pääministerin biletystä ja pakaroita? Meidän joutaa nyt kaikkien häpeävän, ihan kaikkien, myös median. Onko ihmisiltä kadonnut järki?
Minä ilmoittaudun ensimmäiseksi tekemään vapaaehtoistyötä vanhusten kotipalvelussa. Voin käydä saunomassa yhteissaunassa ja säästää kotitaloudessa energiaa sekä polttoainetta. Huonoselkäisenäkin voin osallistua myös omalla pienellä panoksella viljelyyn, jotta meille kaikille riittää ruokaa. Olen valmis säästötalkoisiin ja antamaan omasta ajastani yhteiskunnalle.
Olisitko sinä valmis luopumaan kuntosaliharjoittelusta ja Netflixin katselusta ja käyttämään tämän aikasi Suomen hyväksi? Olen varma, että olisit jopa onnellisempi.
Löytyykö meiltä talvisotahenkeä vai olemmeko boomereita/ loosereita kaikki?
Talvisodan henki takaisin
Anonyymi
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.865257- 1643612
- 533189
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2032096- 351921
- 311840
- 461813
- 571714
- 191653
- 191627