Venäjä ostaa aseita p koreasta

Anonyymi

Ohjuksen nimi pöng pöö.

29

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sieltähän piti tulla myös palkkasotilaita jotain 100 000 miestä Venäjän avuksi Ukrainaan.

      • Anonyymi

        Sota kansainvälistyy , jo nyt on NATO sotilaista Ukrainassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sota kansainvälistyy , jo nyt on NATO sotilaista Ukrainassa

        Trollitehtaasta tai täkäläisestä paukapäältä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sota kansainvälistyy , jo nyt on NATO sotilaista Ukrainassa

        "Sota kansainvälistyy , jo nyt on NATO sotilaista Ukrainassa"
        Eikö teillä siellä Pietarissa ole edes peruskoulutason suomenkielen osaajia?
        Laitatte tänne keskustelijaksi kieltä osaamattoman minkälie osaamattoman nuoren pioneerin!


    • Anonyymi

      ehhe he ehhe he kiitos rouva on hyvä vaan

    • Anonyymi

      Venäjä ei oikeastaan osta aseita Pohjois-Koreasta vaan kallistuneen energianhinnan takia Pohjois-Korea haluaa maksaa energialaskusta osan aseilla.

      Venäjä tietysti hyväksyy sen, että osa energiasta maksetaan aseilla, koska niille on käyttöä.

      • Anonyymi

        Samalla tavalla toimi myös pieni Suomi. Suomen ja Neuvostoliiton välinen kaupankäynti oli vielä 1980 luvulle saakka bilateraalikauppaa, eli vaihtokauppaa Suomen pankissa olevine clearing tileineen.
        Kun Suomi toimitti Neuvostoliittoon länsituotteita, niin vastineeksi Suomi sai sieltä öljyä, kivihiiltä ja aseita. Tykistöä, panssareita, hävittäjiä, rynnäkkökiväärejä, jne... Kun olin varusmiehenä v. 1964, niin koko pataljoonalla oli venäläiset AK- 47, eli Kalashnikov rynnäkkökiväärit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samalla tavalla toimi myös pieni Suomi. Suomen ja Neuvostoliiton välinen kaupankäynti oli vielä 1980 luvulle saakka bilateraalikauppaa, eli vaihtokauppaa Suomen pankissa olevine clearing tileineen.
        Kun Suomi toimitti Neuvostoliittoon länsituotteita, niin vastineeksi Suomi sai sieltä öljyä, kivihiiltä ja aseita. Tykistöä, panssareita, hävittäjiä, rynnäkkökiväärejä, jne... Kun olin varusmiehenä v. 1964, niin koko pataljoonalla oli venäläiset AK- 47, eli Kalashnikov rynnäkkökiväärit.

        Ettehän te niitä Kalashnikoveja Suomesta ostaneet, sinne teitin pataljoonallenne!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ettehän te niitä Kalashnikoveja Suomesta ostaneet, sinne teitin pataljoonallenne!

        Et näköjään ymmärrä, mitä tarkoittaa vaihtokauppa ja clearing tili. Aseet tuli tietysti Neuvostoliitosta, mutta Suomen armeija maksoi ne Suomen pankissa olleella clearing tilillä Suomesta.
        Pataljoonassa oli kevyet vaneriperäiset Kalshnikovit. RUK:ssa taas Kalashnikovien tukki oli koivusta ja ase oli raskaampi.


    • Anonyymi

      Pöng Pöö on kova ohjus. Aina kun se lentää taivaalle, kansa hurmiossa nostaa kädet ilmaan ja kirkuu ja itkee ilosta.

    • Anonyymi

      Jostain itseä kehittyneemmästä maasta sitä huipputeknologiaa on Venäjälle saatava!

      • Anonyymi

        Perinteinen sodankäynnin tapa on tehokas, kun rintamalinja on 1000km.
        Ei noin pitkällä rintamalla ole varaa käyttää pelkkiä täsmäaseita.
        Paitsi tietysti ukrainalaisilla, kun eivät itse joudu täsmäaseista maksamaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Perinteinen sodankäynnin tapa on tehokas, kun rintamalinja on 1000km.
        Ei noin pitkällä rintamalla ole varaa käyttää pelkkiä täsmäaseita.
        Paitsi tietysti ukrainalaisilla, kun eivät itse joudu täsmäaseista maksamaan.

        Perinteinen sodankäynti edellyttäisi riittävästi osaavaa ja motivoitunutta jalkaväkeä ja siitä Venäjällä näyttää olevan yhä pahempi pula.


      • Anonyymi

        Pöng Pöö:lläkin on se ongelma, että se on hieman hidas laukaistava. Tekniikka on peräisin ameriikkalaisesta putkiradiosta ja se vaatii 2 minuuttia hehkuttamista, ennen kuin laukaisu voidaa suorittaa.


    • Anonyymi

      Pienen rakettimiehen ohjukset lentelevät minne sattuu.

      • Anonyymi

        Siksipä ne onkin aika vaarallisia mitkä ilmaan asti saadaan.


    • Anonyymi

      Kiina pystyy kätevästi kiertämään lännen asettamat pakotteet Pohjois-Korean kautta ilman, että länsi tajuaa.

      Kiinahan avustaa Pohjois-Koreaa muutenkin. Samalla sitä viedään aseita ja muuta sälää sinne. Sitten Pohjois-Korea toimittaa ne Venäjälle.

      • Anonyymi

        Kyllä kiinan vannoutunut kieroilukulttuuri on lännessä laajasti tiedossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kiinan vannoutunut kieroilukulttuuri on lännessä laajasti tiedossa.

        Toisaalta tässä Ukraina konfliktissa ei Kiina halua saada näpeilleen. Ei kannata jäädä muutaman miljardin pakotteiden alaisten tuotteiden viennistä kiinni, kun sanktiot siitä ovat käytännössä kymmenien miljardien tasoa. Kiina noudattaa pakotteita melko täydellisesti ainakin tällä hetkellä. Venäjä mm. yritti ostaa varastamiinsa lentokoneisiin varaosia Kiinan kautta, mutta Kiina tyrmäsi yrityksen. Ja tuossa oli kyse vain siviili-ilmainlun osista kuten kulutusosista, renkaat laskutelineisiin ja muista vastaavista säännöllisesti vaihdettavista osista tai tyypillisesti tiheämmin rikkoutuvista pikkukomponenteista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisaalta tässä Ukraina konfliktissa ei Kiina halua saada näpeilleen. Ei kannata jäädä muutaman miljardin pakotteiden alaisten tuotteiden viennistä kiinni, kun sanktiot siitä ovat käytännössä kymmenien miljardien tasoa. Kiina noudattaa pakotteita melko täydellisesti ainakin tällä hetkellä. Venäjä mm. yritti ostaa varastamiinsa lentokoneisiin varaosia Kiinan kautta, mutta Kiina tyrmäsi yrityksen. Ja tuossa oli kyse vain siviili-ilmainlun osista kuten kulutusosista, renkaat laskutelineisiin ja muista vastaavista säännöllisesti vaihdettavista osista tai tyypillisesti tiheämmin rikkoutuvista pikkukomponenteista.

        niin ja jottei kyse olisi vain sanahelinästä niin pari linkkiä asiaan:
        hthttps://www.dailymail.co.uk/news/article-10598817/China-refusing-supply-Russia-aircraft-parts-Western-sanctions-Moscow-admits.htmltps://finance.yahoo.com/news/russia-says-china-refuses-supply-102405070.htm


    • Anonyymi

      Maailman toiseksi mahtavin armeija ostoksilla Pohjois-Koreassa ja Iranissa. Epätoivostahan tuo kielii.

    • Anonyymi

      Ei ihme että venäjä on ostoksilla ovat ihan peloissaan maailman mahtavimman ja suuriman suomijenkkinaton edessä.

    • Anonyymi

      Toivottavasti tuleviin ammuskuljetuksiin päästään iskemään syvällä venäjän selustassa. P-Korea - Donbass välin nuo kulkevat erittäin suurella todennäköisyydellä rautatiekuljetuksina, joten pitkän kantaman himarseilla ase- ja ammusjunat olisi suhteellisen helppo tuhota. Samoin venäjän polttoaine- ja ruokahuolto rintamille tulisi tuhota pitkän kantaman aseilla suoraan venäjän selustassa, ennen niiden rintamille siirtoa. On jo useasti nähty, ettei venäjä kykene useaan viikkoon minkäänlaiseen hyökkäykseen, jos sen polttoaine ja asehuolto eliminoidaan täsmäiskuin.

    • Anonyymi

      P-Korean ohjukset ovat aina osuneet aiotusti valtameren johonkin kohtaan.

    • Anonyymi

      Jostainhan niitä pitää sotilaallisen suurvallankin saada, kun omat aseet loppuivat. Ystävällismielinen Pohjois-Korea mielellään antaa kehitysapua köyhälle naapurilleen.

    • Anonyymi

      Venäjän oma ohjustuotanto on vaikeuksissa, koska ritsojen kumit ovat heikkolaatuisia.

      • Anonyymi

        Eikö niissä vielä olekaan mikropiirejä?


    • Anonyymi

      Siinäpä yleensä Korean ohjukset testattua tosi toimissa. Venäjä vie Koreaan öljyä ja saa vaihdossa aseita, miksi ei myös sotilaita.

    • Anonyymi

      Venäjä on jo epätoivoinen! 🤣

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      159
      497
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    Aihe